Ἱερατικὸν Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου 1895

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Ἀρχέτυπες διατάξεις:



Τὰ Κύριε ἐλέησον ἤ Παράσχου Κύριε λέγονται ἐναλλάξ ἀπὸ τοὺς χορούς

(σσ. 28, 55, 71, 79).



Τὸ διακονικὸ παράγγελμα «Σοφία» προηγεῖται τῆς ἐπιγραφῆς τῶν ἀναγνωσμάτων τῆς παλαιᾶς διαθήκης

(σσ. 122, 127).



Τὰ ἀναγνώσματα τῆς παλαιᾶς διαθήκης ἀνήκουν στὸν ἀναγνώστη καὶ ὄχι στὸν ἐπίσκοπο

(σ. 10).



«Δι’ εὐχῶν τῶν ἁγίων πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν ἐλέησον ἡμᾶς»

(σσ. 18, 87).



Τὰ μεσῴδια καθίσματα ἀρχίζει ὁ β’ χορός

(σ. 29).



Καταβασίες δὲν λέγονται ἀπὸ ἐπίσκοπο

(σ. 30).



Τὸ «Ἀναστὰς ἐκ τοῦ μνήματος» κάποτε ἀντικαθιστᾶ τὸ «Σήμερον Σωτηρία...»

(σ. 35).



Ἐὰν γίνεται μικρὴ εἴσοδος λειτουργίας μὲ δύο διακόνους, ὁ πρῶτος φέρει θυμιατό

(σ. 122).



Τὸ «῎Αξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς» ψάλλεται σὲ β’ ἦχο

(σ. 76).



Στὸ τέλος τῆς πασχάλιας διαλογικῆς ἀπόλυσης ὁ ἱερεύς λέγει «Χριστὸς ἀνέστη...» καὶ δὲν ἀπαντᾶμε «Ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος»

(σ. 157).
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ἀρχέτυπες διατάξεις:



Τὰ Κύριε ἐλέησον ἤ Παράσχου Κύριε λέγονται ἐναλλάξ ἀπὸ τοὺς χορούς

(σσ. 28, 55, 71, 79).



Τὸ διακονικὸ παράγγελμα «Σοφία» προηγεῖται τῆς ἐπιγραφῆς τῶν ἀναγνωσμάτων τῆς παλαιᾶς διαθήκης

(σσ. 122, 127).



Τὰ ἀναγνώσματα τῆς παλαιᾶς διαθήκης ἀνήκουν στὸν ἀναγνώστη καὶ ὄχι στὸν ἐπίσκοπο

(σ. 10).



«Δι’ εὐχῶν τῶν ἁγίων πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν ἐλέησον ἡμᾶς»

(σσ. 18, 87).



Τὰ μεσῴδια καθίσματα ἀρχίζει ὁ β’ χορός

(σ. 29).



Καταβασίες δὲν λέγονται ἀπὸ ἐπίσκοπο

(σ. 30).



Τὸ «Ἀναστὰς ἐκ τοῦ μνήματος» κάποτε ἀντικαθιστᾶ τὸ «Σήμερον Σωτηρία...»

(σ. 35).



Ἐὰν γίνεται μικρὴ εἴσοδος λειτουργίας μὲ δύο διακόνους, ὁ πρῶτος φέρει θυμιατό

(σ. 122).



Τὸ «῎Αξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς» ψάλλεται σὲ β’ ἦχο

(σ. 76).



Στὸ τέλος τῆς πασχάλιας διαλογικῆς ἀπόλυσης ὁ ἱερεύς λέγει «Χριστὸς ἀνέστη...» καὶ δὲν ἀπαντᾶμε «Ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος»

(σ. 157).



Οἱ Εὐχὲς τῆς Θείας Λειτουργίας λέγονται Μυστικώς.

(σσ. 57, 58, 58, 59, 60, 62, κτλ.)



Μήπως γνωρίζει κανείς πού υπάρχει αυτό το ιερατικό;

Νομίζω τὸ εἶχα βρεῖ σὲ βιβλιοθήκη, καὶ δὲν μπορῶ νὰ τὸ κοινοποιήσω.

Αλλά, τὸ Ἱερατικὸν τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας πρὸ τῆς ἐπεμβάσεως τοῦ π. Παπαγιάννη, ἦταν ἴδιο ὅπως αὐτό.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Αλλά, τὸ Ἱερατικὸν τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας πρὸ τῆς ἐπεμβάσεως τοῦ π. Παπαγιάννη, ἦταν ἴδιο ὅπως αὐτό.

Αυτό δεν είναι 100% ακριβές• το του 1951 ακολουθεί όντως το πατριαρχικό Ιερατικόν. Όμως η έκδοση του 1962 έχει πολλές προσθήκες. Η έκδοση του 1968 είναι πάλι «πατριαρχική», αλλά αυτή του 1977 έχει ακόμη περισσότερες προσθήκες και καινοτομίες από αυτή του 1962. Το Ιερατικόν του 1981 είναι «πατριαρχικό», αλλά όλες οι μετέπειτα εκδόσεις μέχρι του 2000 ακολουθούν το Ιερατικόν του 1977.

Πληροφορίες από το βιβλίο του Pechatnov.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Αυτό δεν είναι 100% ακριβές• το του 1951 ακολουθεί όντως το πατριαρχικό Ιερατικόν. Όμως η έκδοση του 1962 έχει πολλές προσθήκες. Η έκδοση του 1968 είναι πάλι «πατριαρχική», αλλά αυτή του 1977 έχει ακόμη περισσότερες προσθήκες και καινοτομίες από αυτή του 1962. Το Ιερατικόν του 1981 είναι «πατριαρχικό», αλλά όλες οι μετέπειτα εκδόσεις μέχρι του 2000 ακολουθούν το Ιερατικόν του 1977.

Πληροφορίες από το βιβλίο του Pechatnov.

Προσθήκες σημαίνει επεξηγήσεις.

Πάντως, και το 2000, ανατύπωναν την έκδοση του 1962.


Έκδοσις Ιερατικού 2000 (ανατύπωσις 1962)_.jpg
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Προσθήκες σημαίνει επεξηγήσεις.

Όχι, έχει πράγματα που δεν υπάρχουν καθόλου στην έκδοση του 1951, π.χ. το στιχηρό «Ετοιμάζου Βηθλεέμ» στην πρόθεση, η ευχή «Τοίς μισούσι και αδικούσιν ημάς συγχώρησον» προ της μεγάλης εισόδου κτλ.

Πάντως, και το 2000, ανατύπωναν την έκδοση του 1962.

Οκ, κανένα πρόβλημα. Γιατί δεν το έκαναν όμως το 1968 η 1977;
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ευχαριστώ.

Οκ, κανένα πρόβλημα. Γιατί δεν το έκαναν όμως το 1968 η 1977;

Αλλάζει ο Υπουργός Παιδείας, και αλλάζει όλο το σύστημα των εξετάσεων και των σχολείων.

Το αυτό νόει και για τα εκκλησιαστικά. Όταν έγιναν αλλαγές, κάποιος Αρχιεπίσκοπος, ή Πρόεδρος Επιτροπής θα άλλαξε...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Οἱ Εὐχὲς τῆς Θείας Λειτουργίας λέγονται Μυστικώς.

Μα ο καθένας μπορεί είτε να αγοράσει το Ιερατικόν, είτε να βρει το κείμενο στο διαδίκτυο. Και εδώ στο φόρουμ υπάρχουν δεκάδες φυλλαδίων. Αυτή είναι η πραγματικότητα σήμερα.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Μα ο καθένας μπορεί είτε να αγοράσει το Ιερατικόν, είτε να βρει το κείμενο στο διαδίκτυο. Και εδώ στο φόρουμ υπάρχουν δεκάδες φυλλαδίων. Αυτή είναι η πραγματικότητα σήμερα.

Στις Σλαυικές Εκκλησίες (συγγνώμη δεν ξέρω αν είναι δόκιμος αυτός ο όρος), μπορεί αυτή να είναι η πραγματικότητα, όπως και στους περισσότερους παραδοσιακούς παλαιούς Ιερείς μας.

Από τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και μετά όμως, στην Ελλάδα έφυγε μυστικώς... το μυστικώς από το Ιερατικόν, έφυγε και η αναφορά στην Σύνοδο της 9ης Ιουνίου 1956, κλπ..
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος

Ἄν θὰ μποροῦσε κάποιος στὴ Θεσσαλονίκη νὰ τὸ σάρωνε, θὰ ἦταν εὐχῆς ἔργον, καθὼς ἔχω ἐπιφυλάξεις γιὰ τὸ pdf ποὺ ἔχω καὶ δὲν μπορῶ νὰ τὸ κοινοποιήσω.

Ἡ Ἐθνικὴ Βιλιοθήκη δὲν τὸ σαρώνει, λόγῳ κακῆς κατάστασης τοῦ ἀντιτύπου.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Δεν περιήλθε καθόλου εις αχρηστίαν. Διότι για τα μετέπειτα χρόνια, και για 100 χρόνια, το Ιερατικόν αυτό χρησιμοποιούνταν με προσθεσοαφαιρέσεις τινές μέσω της Αποστολικής Διακονίας και ετέρων εκδόσεων.
 
Last edited:
Top