Ἕως ποῦ ... ;;;

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Σήμερα τό πρωί, Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020, ἡ Σύλληψις τῆς Ἁγίας Ἄννης, Μητρὸς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, παρακολουθώντας τή λειτουργία ἀπό ζωντανές ἀναμεταδόσεις στό youtube (δέν ἀναφέρομαι σέ γνωστό Ρ/Σ τοῦ Λεκανοπεδίου, τόν ὁποῖο ἔχουμε σχολιάσει δυσμενῶς... , πού συμπτωματικά μοῦ ἔστειλε ταυτόχρονο μήνυμα φίλος ψάλτης, γιά τό τί ἀκούγεται... :mad: ) ἔπεσα σέ ὄρθρο καί λειτουργία, πού ὁμολογῶ ὅτι τό νά ψάλλει ἕνα ψάλτης μόνος εἶναι ὄντως ἆθλος!!!
... ἔπεσα στό τέλος τῆς Μ. Δοξολογίας, ὅπου μετά τό ᾀσματικό ἔψαλε:
Σήμερον σωτηρία τῷ κόσμῳ γέγονεν·
ᾄσωμεν τῷ ἀναστάντι ἐκ τάφου καὶ ἀρχηγῷ τῆς ζωῆς ἡμῶν·
καθελὼν γὰρ τῷ θανάτῳ τὸν θάνατον τὸ νῖκος ἔδωκεν ἡμῖν καὶ τὸ μέγα ἔλεος.

Μεταφέρθηκα μπροστά, νά δῶ τί ἀπολυτίκο ἔψαλε...;;;;
Στό Θεὸς Κύριος ἔψαλε τῆς Ἁγίας (πού εἶναι Θεομητορικόν), Σήμερον τῆς ἀτεκνίας δεσμὰ διαλύονται ..., ὁ ἱερέας (ἡ μοναδική φορά μᾶλλον πού βοήθησε) ἐπανέλαβε τό αὐτό (ἄνευ Δόξα) καί ὁ ψάλτης εἶπε:
Καὶ νῦν...
Τὸ ἀπ' αἰῶνος ἀπόκρυφον καὶ ἀγγέλοις ἄγνωστον μυστήριον ...

Κατάλαβα, ὅτι ὀρθῶς παραλείφθηκε ἡ ἀκολουθία τῶν Ἐγκαινίων, κατάλαβα ὅτι χρησιμοποιήθηκε μερικῶς καί φυλλάδα (εὐαγγέλιον ὄρθρου & καί β΄ κανών), ὅπου ὀρθῶς ἔψαλε τό εἱρμό:
«ᾨδὴν ἐπινίκιον, ᾄσωμεν πάντες, Θεῷ τῷ ποιήσαντι, θαυμαστὰ τέρατα, βραχίονι ὑψηλῷ, καὶ σώσαντι τὸν Ἰσραήλ, ὅτι δεδόξασται».
ἀλλά στή συνέχεια στό α΄ τροπάριο εἶπε:
ΑΓΙΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ
στό β΄ τροπάριο
ΑΓΙΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΣΑΤΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ
στό γ΄ τροπάριο
ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ
στό δ΄
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ...

Στόν β΄ κανόνα (φυλλάδας) δέν προέταξε στό α΄ τροπάριο προΰμνιο.
Γιά Δόξα, Καὶ νῦν, χρησιμοποίησε τά τροπάρια τοῦ γ΄ κανόνα τῆς φυλλάδας (ἄλλου ἤχου), ἀλλά ἔψαλε αὐτά στό προηγούμενο ἦχο...

Δέν σᾶς κουράζω ἄλλο, ἀλλά δέν παρακολούθησα καί ἄλλα...

Τό ἐρώτημα: Τί φταίει στήν τόση ἄγνοια; Ἔπρεπε τά ἐτήσια βοηθήματα νά εἶναι πιό ἀναλυτικά; Αὐτά δίνουν ὁδηγία σύμφωνα μέ τό Μηναῖο. Καί πάλι τό Μηναῖο δέν γράφει στίχους... Ἔπρεπε νἀ ἀναγράφονται στά ἐτήσια βοηθήματα;
Ἄν δοθεῖ ἄλλη ὁδηγία, γιά παράλειψη τῆς ἀκολουθίας τῶν Ἐγκαινίων (πού δέν εἶμαι σίγουρος ὄτι δέν ἔψαλε κάποια τροπάρια τῶν Ἐγκαινίων —μεσῴδια, ἐξαποστειλάρια—) καί δοθεῖ καί φυλλάδα συμπληρώσεως, δέν πρέπει νά γνωρίζουμε τά στοιχειώδη;
Καί ἐδῶ προκύπτει ἄλλο ἐρώτημα!
Τί νοοῦμε «στοιχειώδη»; Τί ἐννοεῖ ὁ καθένας «στοιχειώδη»; Ποιά εἶναι τά «στοιχειώδη»;

Τώρα δέν πρέπει νά γράψω ἄλλα...
Ἀλλά πῶς νά δικαιολογήσω τό τίτλο πού ἔδωσα... πρίν συντάξω τό κείμενο ;;
Τί νά συμπληρώσω στά ἀποσιωποιητικά ;
Ἀποσιώπιση ;;
Σιώπιση ;;
Σιωπή ;;

:sleep::sleep::sleep:
 

Δημήτριος Η.Κατσικλής

Δημήτριος Ηλ. Κατσικλής
π.Μάξιμε, διάβασα την ανάρτησή σας. Απλά θα σας πω, πως εχει και πολύ πολύ χειρότερα...Μην έρθετε ποτέ στην Αμερική...Εγκεφαλικό ,καρδιά, όλα μαζί θα τα πάθετε, όπως κι εγώ.. Αυτά που περιγράφετε είναι πταίσματα...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... δέν πρέπει νά γνωρίζουμε τά στοιχειώδη;
Ασφαλώς ναι, και είναι ο μόνος τρόπος για να υπάρξει μέλλον, αλλά
....Ἔπρεπε τά ἐτήσια βοηθήματα νά εἶναι πιό ἀναλυτικά;
Πολύ περισσότερο, ναι. Για να μην πολυλογώ για πράγματα που έχουν ειπωθεί επανειλημμένα, θα έπρεπε το ετήσιο τυπικό να απαλλαγεί από όλα όσα δεν είναι του τυπικού (δλδ. τα 3/4) και να διπλασιασθεί η ύλη του τυπικού ώστε να περιέχει και όλες αυτές τις λεπτομέρειες που θα κάνουν πολύ δύσκολο έως αδύνατο να κάνει κάποιος λάθος, ακόμη κι αν είναι ανίδεος. Έως ότου από την επανάληψη γίνει κτήμα του και η γνώση.
 
θα έπρεπε το ετήσιο τυπικό να απαλλαγεί από όλα όσα δεν είναι του τυπικού (δλδ. τα 3/4) και να διπλασιασθεί η ύλη του τυπικού ώστε να περιέχει και όλες αυτές τις λεπτομέρειες που θα κάνουν πολύ δύσκολο έως αδύνατο να κάνει κάποιος λάθος, ακόμη κι αν είναι ανίδεος. Έως ότου από την επανάληψη γίνει κτήμα του και η γνώση.

Συμφωνώ απόλυτα.
Και εις επίρρωσιν: Τα Ρωσικά "Δίπτυχα" για την 10η Δεκεμβρίου.
http://calendar.rop.ru/?bui=358
 
το αναλόγιο κύριοι είναι για σχετικούς και όχι για άσχετους!!!το θέμα είναι περιττό να επικρίνεται και να σχολιάζετε όταν κατεβάζετε θέματα που δείχνουν την γύμνια που επικρατεί στα αναλόγια με ευθύνη ιερέων. Αφού δεν αντέχετε να ακούτε κλείστε την ακρόαση, αλλά σας αρέσει να κρίνετε σαν τιμητές και να αγνοείτε σαν μωρές παρθένες ότι δεν σας συμφέρει!!μπεεεεεεε!!! και γνωρίζετε την κατάσταση αλλά έχετε μείνει να σχολιάζετε περί ανέμων και υδάτων, επειδή γουστάρετε την κατρακύλα για να υπάρχετε!!!
 

Gerasimos monaxos

Ο Αγιορείτης κακοφωνίξ
το αναλόγιο κύριοι είναι για σχετικούς και όχι για άσχετους!!!το θέμα είναι περιττό να επικρίνεται και να σχολιάζετε όταν κατεβάζετε θέματα που δείχνουν την γύμνια που επικρατεί στα αναλόγια με ευθύνη ιερέων. Αφού δεν αντέχετε να ακούτε κλείστε την ακρόαση, αλλά σας αρέσει να κρίνετε σαν τιμητές και να αγνοείτε σαν μωρές παρθένες ότι δεν σας συμφέρει!!μπεεεεεεε!!! και γνωρίζετε την κατάσταση αλλά έχετε μείνει να σχολιάζετε περί ανέμων και υδάτων, επειδή γουστάρετε την κατρακύλα για να υπάρχετε!!!

Σε τρεις γραμμές τα είπες όλα.... (y) Δεν έχουν μάθει ακόμα (οι "κομψοί" του Ψαλτολογίου) ό,τι το "ψάρι, βρωμάει από το κεφάλι" και όχι από την ουρά. Αλλά, αν δικαιολογήσουμε, με αποδείξεις, την άποψη αυτή, μάλλον θα κλειδωθεί (ή θα διαγραφεί) το θέμα, σύμφωνα με την πάγια ταχτική του Ψαλτολογίου. Ο νοών νοείτω!
 
το αναλόγιο κύριοι είναι για σχετικούς και όχι για άσχετους!!!

Επειδή, όμως, λόγω λειψανδρείας διακονούν και λιγότερο σχετικοί, αλλά και αρκετοί σχετικοάσχετοι και "δοκησοσχετικοί", η πρόταση του κ. Νεοκλή έχει κάτι να συνεισφέρει στην βελτίωση της κατάστασης.

Τα περί τιμητών ασχολίαστα. Είναι ,άλλωστε, φανερό ποιοι είναι αυτοί.
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Προφανώς τέτοιες προτάσεις ισχύουν με την προϋπόθεση ότι πρώτον, κάποιος ανοίγει να διαβάσει το Τυπικό και δεύτερον, είναι διατεθειμένος να το εφαρμόσει.

Να πούμε επ' ευκαιρία για το Τυπικό το οποίο τηρείται σε ναΰδριο γνωστού λόφου εντός του Λεκανοπεδίου Αττικής από το οποίο μεταδίδονται τηλεοπτικώς τε και διαδικτυακώς οι (πολύωρες) ακολουθίες;
 

tzark

Μέλος
Σε τρεις γραμμές τα είπες όλα.... (y) Δεν έχουν μάθει ακόμα (οι "κομψοί" του Ψαλτολογίου) ό,τι το "ψάρι, βρωμάει από το κεφάλι" και όχι από την ουρά. Αλλά, αν δικαιολογήσουμε, με αποδείξεις, την άποψη αυτή, μάλλον θα κλειδωθεί (ή θα διαγραφεί) το θέμα, σύμφωνα με την πάγια ταχτική του Ψαλτολογίου. Ο νοών νοείτω!

Μη πετάτε βότσαλα στην λίμνη τους....δεν το αντέχουν....όμως σε λίγο καιρό θα αλλάξουν ΟΛΑ στην Διοίκηση της Εκκλησίας....ο καιρός γαρ εγγύς!!!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Τους ψάλτες που ξέρουν, τόσο την μουσική σε βάθος όσο και σωστό παραδοσιακό τυπικό τους διώχνουν, είτε με πρόφαση την ηλικία είτε τις διαφορετικές απόψεις... Χρόνια τώρα γίνεται αυτό, με αποκορύφωση τους τελευταίους μήνες. Στα μεγάλα αστικά κέντρα έχει γίνει και γίνεται κυριολεκτικά διωγμός των ψαλτών αλλά και της ίδιας της ψαλτικής!

Ακούστε κι απολαύστε τώρα λοιπόν το 'Σήμερον Σωτηρία' μεσοβδόμαδα! :cool:

Έλα πάτερ Δαβίδ, ετοιμάσου.. να τριτώσουν τα λουκέτα αυτήν την βδομάδα χαχαχα
 

Mpanelas Mixail

Μέλος
Σε πολλούς ναούς οι ψάλτες είναι σε αναστολή. Σε άλλους ναούς υπάρχει οικονομικο πρόβλημα και σε άλλους τσιγκουνιά. Επίσης πολλοί ψάλτες είναι σε καραντίνα ή φοβούνται να κυκλοφορούν. Αυτό έχει αποτέλεσμα να ψέλνουν άνθρωποι ανεπαρκώς καταρτισμένοι. Για ποιο λόγο πρέπει αυτό το πράγμα να μεταδοθεί;
 
Last edited:

tomasn54

Μέλος
Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω. Συνήθως φταίνε οι άλλοι. Η κριτική είναι εύκολη. Ο καθένας όμως πρέπει να ξεκινάει από τον εαυτό του. Ρωτήστε όλους τους ψάλτες και αν το ποσοστό αυτών που γνωρίζουν τι είναι το τυπικό του «Βιολάκη», είναι πάνω από 50% τότε όντως φταίει κάτι άλλο. Τόσα βοηθήματα υπάρχουν σήμερα δεν δικαιολογούνται τόσο χοντρά λάθη. Μόνοι μας φταίμε αν πάμε στο ναό και ψάχνουμε εκείνη την ώρα τι πρέπει να ψάλλουμε.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω. Συνήθως φταίνε οι άλλοι. Η κριτική είναι εύκολη. Ο καθένας όμως πρέπει να ξεκινάει από τον εαυτό του. Ρωτήστε όλους τους ψάλτες και αν το ποσοστό αυτών που γνωρίζουν τι είναι το τυπικό του «Βιολάκη», είναι πάνω από 50% τότε όντως φταίει κάτι άλλο. Τόσα βοηθήματα υπάρχουν σήμερα δεν δικαιολογούνται τόσο χοντρά λάθη. Μόνοι μας φταίμε αν πάμε στο ναό και ψάχνουμε εκείνη την ώρα τι πρέπει να ψάλλουμε.
Εδώ σε παπά αρχιμανδρίτη που καμωνότανε ότι ήξερε τυπικό του είχα πει,
"πάτερ ο Βιολάκης λέει έτσι", μου απάντησε "ποιός είναι αυτός;"
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἐμπρὸς λοιπον καλοὶ χριστιανοὶ ὅλου τοῦ κόσμου ἐνωθεῖτε!

Ἄς ξεκινήσει ὁ ἱερὸς ... πόλεμος νὰ κοποῦν ἐπὶ τέλους ΟΛΑ τὰ κεφάλια νὰ σωθοῦνε οἰ ... ουρές ...

Καὶ μια σχετικὴ σκηνὴ μὲ τὸ κάλεσμα στὸν ἀγώνα ἐνάντια στοὺς ... κομψοὺς ... Ὁ .... κομισάριος κάτι ξέρει ...
 
Ορθώς θίγεται το ζήτημα αυτό καθώς πλέον είναι σύνηθες, τίνει βα γίνει κανόνας. Θεωρώ το παράδειγμα στο οποίο αναφέρεται το ποστ ως κλασσικό παράδειγμα κάποιου που κάλεσε ο ιερέας για να λειτουργήσει. Δεν τον απασχόλησε ιδιαίτερα το τι και πως για τον ψάλτη ο οποίος μπορεί να ήταν ο γνωστός αναπληρωματικος για όλες τις κενές μέρες. Αυτά ήξερε ο άνθρωπος, αυτά είπε, λειτουργία έγινε, ο κόσμος που ήθελε παρακολούθησε από το ίντερνετ και όλα μια χαρά από την πλευρά του ιερέα ενώ αρκετού εκ του κόσμου του ήταν μάλλον αδιάφορο τη άκουγαν κατά τον όρθρο και τη Λειτουργία.

Από την άλλη, το όλο ζήτημα είναι ευρύ, όταν περιοριστεί σε αμιγώς ψαλτικά κριτήρια. Οι περισσότεροι εκ των "αναπληρωματικών" δε γνωρίζουν να ψάλουν όρθρο, ειδικά στους κανόνες γίνεται σφαγή τόσο από πλευράς τυπικού, όσο και από ψαλτικής πλευράς, στα απολυτίκια επίσης, όρθρος καθημερινών και Σαββάτου, σκέτο χάος και δε συμμαζεύεται.

Οι άνθρωποι που έρχονται εθελοντικά να ξελειτουργήσουν τον ιερέα και ξέρουν να πουν 5 πράγματα από τα 100 που θα έπρεπε και είναι συνήθως και μεγάλοι άνθρωποι, δεν ευθύνονται εκείνοι για λάθη που ούτως ή άλλως δεν μπορούν να έχουν γνώση και δε μπορούν λόγω ηλικίας να αποκτήσουν και να αφομοιώσουν. Ο ιερέας όμως ευθύνεται γιατί εκείνος ως προεστώς θα έπρεπε να γνωρίζει τυπικό και να διορθώνει ή πριν αρχίσει η ακολουθία να δείξει στον άνθρωπο τι θα πει.
Προσωπικά δεν έχω απαίτηση από κανέναν ιερέα να ξέρει να ψάλλει και να κάνει.. συναυλία αντί λειτουργίας. Θέλω όμως να γνωρίζει τυπικό οπωσδήποτε για να συνεννοούμαστε εύκολα και γρήγορα.

Οσον αφορά εμάς που λέμε ότι γνωρίζουμε 5 πράγματα παραπάνω, αλήθεια, τι μπορώ να υποθέσω όταν έρχεται συνάδελφος ο οποίος δεν ξέρει να ψάλλει/διαβάσει κανόνα από την 4η ωδή και μετά; Όταν βλέπει το τυπικό του Βιολάκη και λέει "Σιγά τα έχει το τάδε τυπικό καλύτερα" και πλείστα άλλα παραδείγματα στα οποία δε χρειάζεται αναφορά.

Το τυπικό υφίσταται για να υπάρχει τάξη στις ακολουθίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουμε είναι αυτό της τάξης και έπονται τα υπόλοιπα και σε αυτό ευθύνονται οι ιερείς οι οποίοι την παραβιάζουν κατά το δοκούν αλλά και εμείς όταν δε μαθαίνουμε καλά αυτά που πρέπει και δε μαθαίνουμε σε άλλους αυτά που ξέρουμε έχοντας πάνω στο αναλόγιο το τυπικό του Βιολάκη μαζί με το βοήθημα τυπικού, είτε της Διακονίας είτε όποιο άλλο, για να εξηγούμε ακριβώς τι λέμε και γιατί, στους μη γνωρίζοντες. Περισσότερο ασχολούμαστε με το πως θα βγει το Τρισάγιο και το "Τριάδι" και αυτό περνά και στους νεώτερους οι οποίοι βλέπουν αυτό το ζήλο και το αποτέλεσμα είναι να παραβλέπουν την τάξη και το τυπικό και να ασχολούνται μόνο με το μουσικό μέρος.

Τέλος, υπάρχει και το επόμενο πρόβλημα το οποίο είναι ότι ο κόσμος δεν ασχολείται πλέον με το τι και πως ψαλουμε εκτός από περιπτώσεις γηραιότερων ανθρώπων οι οποίο έχουν το παλαιότερο μουσικό εκκλησιαστικό αισθητήριο. Πολλοί πάνε στην εκκλησία για να δούνε.. τον τάδε ιερέα και άλλα πράγματα και καθόλου δεν ασχολούνται με όσα ψαλλονται. Όταν ο λαός δεν ασχολείται με τη μουσική, δε θα υπάρξει καινη ανάλογη διατήρηση του επιπέδου της μουσικής. Ας τα έχουμε αυτά υπόψη όταν αγγίζουμε τέτοια ζητήματα.
 

Gerasimos monaxos

Ο Αγιορείτης κακοφωνίξ
Κάποιοι λύκοι πόνεσαν από την αλήθεια.... Βέβαια ξέρουν, όλοι αυτοί, ότι η βασιλεία τους έχει μικρό χρόνο ζωής.
Όσο για τα κεφάλια των ψαριών, δεν χρειάζεται να λερώσουν τα χέρια τους οι χριστιανοί. Θα το κάνει ο Αρχιμάγειρας, όταν θα έρθει η ώρα, όπως αιώνες τώρα, ξερίζωσε τόσα και τόσα βρωμερά ψαροκέφαλα. Και μαζί με αυτά, ξερίζωσε και τα ανθρωπάρεσκα σπλάχνα των ψαριών και τα έστειλε όλα μαζί "τω πυρί (τω αωνίω)".
Τα ψάρια, τις περισσότερες φορές, τα παραθέτουν στην τράπεζα, χωρίς τα κεφάλια και ποτέ (μα ποτέ) δεν τα παραθετουν με σπλάχνα (γιατί αυτά είναι πιό αχρηστα και από το κεφάλι).
Πάντα, όμως, τα ψάρια σερβίρονται με την ουρά.
Όσοι λοιπόν αρέσκονται στη δυσωδία των κεφαλιών (νομίζοντάς την θυμίαμα), ας το ξανασκεφτούν καλύτερα πρίν τους προλάβει "η ρομφαία" του βοηθού του Αρχιμάγειρα. Και όσοι δεν επιθυμούν να βρεθούν στον ίδιο τόπο με τα σαπισμένα ψαροκέφαλα, ας χρησιμοποιήσουν την αυθεντική συνταγή μετανοίας του Αρχιμάγειρα και όχι τις αλχημείες του λογισμού τους.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Εὐχαριστῶ ὅσους μπήκατε στόν κόπο νά γράψετε τίς σκέψεις σας στό θέμα πού ἄνοιξα καί ὅσους ἀντιδράσατε μέ like στό μήνυμά μου καί στά μηνύματα τῶν ἄλλων.
Ἀπό παλιά, ὡς θεώρημα τό ἔχω πεῖ σέ πολλούς, τό ἔχω γράψει κάπου παλιά, πού δέν ψάχνω, ἀλλά τό ἔγραψα σχεδόν πρόσφατα πάλι ἐδῶ:
Ἄν γνώριζαν οἱ παπᾶδες τυπικό, θά γνώριζαν κι οἱ ψάλτες...
Στήν παραπομπή βλέπεις @neoklis ὅτι οὔτε τά Δίπτυχα δέν εἶχαν διαβάσει, πού ἔγραφαν ἀναλυτικά τί ἀπολυτίκια θά ψάλουν. Γιά νά συμφωνήσω μέ @petrosgrc ὅτι τέτοιες προτάσεις ισχύουν με την προϋπόθεση ότι κάποιος ανοίγει να διαβάσει το Τυπικό ...
Καί καμμία ἀντίδραση δέν ὑπῆρξε ἀπό ἱερεῖς... οὔτε στό θέμα μου αὐτό...
Στήν ὑπερανάλυση τῶν ἐτησίων ἐγώ ἀναφέρθηκα, ἀλλά δέν εἶναι καί εὔκολο, ἀπό πολλές ἀπόψεις, καί μετά φτάνουμε στό ἄλλο ἄκρο τῶν Φυλλάδες Συντεταγμένων Ακολουθιών (κείμενα), γιά τίς ὁποῖες πολλοί ἔχουν γράψει ἀρνητικά, ὅτι κάνουν κακό κλπ, ἀλλά καί τέτοια ὑπῆρχε στό Ψ γιά τήν συγκεκριμένη μέρα.
Αὐτό δείχνει ὄτι ἄν θέλει κανείς ὅλα τά βρίσκει καί διαβάζει καί ἐτοιμάζεται...
Τή συγκεκριμένη περίπτωση δέν τήν ἀποκαλύπτω (ἄν καί ὐπάρχει τό βίντεο) γιατί δέν εἶναι σκοπός μας ὁ διασυρμός καί ἡ στοχοποίηση. Ἔγραψα πρός τό βράδυ καί αὐτά συνέβαιναν τό πρωί τῆς 9ης Δεκ 2020. Ἔστειλα τό πρωί μήνυμα σέ φίλο μου ψάλτη γιά τό τί ἔβλεπα καί ἄκουγα, ἐξηγώντας τί ἦταν, καί μοῦ ἔγραψε: Μητροπολιτικός ἤ Καθεδρικός; Διότι δέν εἶναι καθόλου παράξενο σέ ὑπεύθυνες θέσεις νά συναντᾶμε ἀσχετωσύνη...

Δέν πρόκειται οὔτε γιά μεγάλο στή ἠλικία καί οὔτε γιά ἐθελοντή...

Καταλήγω, ὅτι τή συμπλήρωση τῶν ἀποσιωποιητικῶν τή δίνει ὁ @evangelos: παρακμή

Αὐτή ἡ παρακμή, συμφωνῶ ὄτι ἔρχεται ἀπό ψηλά... εἰδικά στή συγκεκριμένη περίπτωση...

Δέν συνεχίζω. Εὐχαριστῶ καί πάλι.

Εἶμαι στενοχωρημένος ἄλλωστε μέ τίς νέες ἀποφάσεις τῆς Κυβέρνησης γιά συνέχιση τοῦ κλεισίματος τῶν Ναῶν καί τίς Ἑορτές τῆς Θείας Ἐπιφανείας!!!
Γιά Ἑλλάδα μιλάω, καί νά μήν ξεχνᾶμε ὄτι τό φόρουμ ἔχει μέλη ἀπό ὅλη τήν Οἰκουμένη, καί ἡ Διαχείριση εἶναι στήν Αὐστραλία.

Εὐλογεῖτε καί συγχωρέστε με!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κάποιοι ψάλτες αλλά και απλοί ''πιστοί'' φαίνεται πως έχουν το ... κινητό τηλέφωνο του Κυρίου μας, επικοινωνούν μαζί του και ''τακτοποιούν'' τους ... λογαριασμούς τους με όποιον κομψευόμενο ''αντικαθεστωτικό''. Δανείζουν μάλιστα το ... ακόνι τους στον αρχάγγελο Μιχαήλ για να ακονίσει την ρομφέα να φεύγουν τα ... κεφάλια πιτσ φιτίλι.
Συζητούν μαζί του, ανοίγουν το ... συνταγολόγιο πως να μαγειρέψουν τις ... ψαρούκλες ή και τα ... πουρναρόψαρα.
Και φυσικά πάντα έχουν την ... βεβαιότητα πως πατάνε γερά στο ... ίσο τους και με τίποτε δεν το χάνουν. Το φάλτσο πάντοτε καραδοκεί βέβαια και στον μεγαλύτερο ψάλτη ή καλλιτέχνη ή ... οψοποιό.

Ας είναι. Τους αφήνω στα μαγειρέματά τους.
Άλλος θα μας κρίνει και ΤΙΠΟΤΕ και ΚΑΝΕΝΑΣ όσο καλός τυπικάρης κι αν είναι, όσο μεγάλο κομποσχοίνι κι αν κρατάει, όσο μεγάλες ακολουθίες κι αν κάνει, ΤΙΠΟΤΕ μά ΤΙΠΟΤΕ δεν τον διασφαλίζει ότι δεν θα βρεθεί παρέα με μένα στα ''τόσα και τόσα βρωμερά ψαροκέφαλα''. Και τότε να δεις γέλιο ο Αρχιμάγειρας με τους ... σιγουράκηδες.

Καλή μετάνοια σε όλους μας μέρες που 'ναι και καλή υπομονή σε όλους μας να σκεφτόμαστε τους αδελφούς μας που νοσούν και τους πιστούς που υπομένουμε (ή τουλάχιστον προσπαθούμε μπας και προσπαθήσουμε) την δοκιμασία της πίστης μας.

ΥΓ. Τα μνμ μου δεν είναι και πολύ σχετικά στο θέμα, η Διαχείριση ας κάνει ό,τι προβλέπεται.
 
Top