Χαίρετε, θὰ ἤθελα νὰ ρωτήσω τὸ ἑξῆς: ὅταν στὸν ὄρθρο στιχολογουνται ὅλες οἱ ὠδὲς μὲ τὶς ἀντίστοιχες ὠδὲς τῶν κανόνων, καὶ τὶς καταβασίες στὴν θέση τοὺς, δήλ. στὸ τέλος κάθε ὠδῆς, καὶ ἔχουμε ἀρχιερατικὴ χοροστασία, ποιὰ εἶναι ἡ σωστὴ τάξη; Δηλαδὴ τί ψάλλει ὁ Ἀρχιερέας;
Αν πληρούνται όλες αυτές οι συνθήκες, δηλ. έλευσι αρχιερέως με την έναρξη του όρθρου, χοροστασία αυτού από του δεσποτικού θρόνου, ψαλμώδηση όλων των ωδών των κανόνων, (εν Κυριακή αναστάσιμος κανόνας και των αγίων, εν εορτή αγίου κανών της θεοτόκου και του αγίου), καταβασίες στη θέση τους, δηλ. στο τέλος των ωδών, τότε ο αρχιερέας αφού προσέλθει το πρωϊ μπορεί αν επιθυμεί να αναγνώσει τον εξάψαλμο, να ψάλλει καθίσματα, να ψάλλει κανόνες να ψάλλει τις καταβασίες του δεξιού χορού, άν συμπέσει Κυριακή να ασπαστεί το ιερό Ευαγγέλιο, να ψάλλει την τιμιωτέρα, τα εξαποστειλάρια, το πάσα πνοή, μέχρι το αινείτε, το οποίο θα ψάλλει ο αριστερός χορός αργά, για να λάβει καιρό και να εισέλθει στο άγιο βήμα για να ενδυθεί. ΄Οπως καταλαβαίνεις ο αρχιερέας μπορεί να επεκταθεί και πέραν των καταβασιών. Αλλά όλη αυτή η τάξη δεν μου θυμίζει ενοριακό παρά μοναστικό τυπικό, όταν παρίσταται αρχιερέας σε αγρυπνίες ολονύκτιες. Πάντως αν βρεθεί κάποιος αρχιερέας να χοροστατήσει κατ΄αυτό τον τρόπο, μάλλον να χαίρεσαι.