Ἀναζητῶ μία ἐμπειρία τοῦ +Ἂρχοντος Δημ.Ἰωαννίδη μέ τόν Μεγάλον Στανίτσα.

Pappous43

Παλαιό Μέλος
Ἀναζητῶ μία ἐμπειρία τοῦ +Ἂρχοντος Δημ.Ἰωαννίδη
μέ τόν Διδάσκαλόν του τόν Μεγάλον Στανίτσα,
πού ἀνέγνωσα ἐδῶ πρό ἐτῶν.
Στήν ἐμπειρίαν αὐτήν ὁ Στανίτσας καταργοῦσε
π.χ. διαστήματα τρίτης κ.ἂ. καί ἒψαλλε καί τούς ἐνδιαμέσους φθόγγους!
Ὁ Ἰωαννίδης τόν ἐρώτησε διατί τό κάνει αὐτό
καί ὁ Στανίτσας τοῦ εἶπε νά σωπάσῃ.

Μήπως μπορεῖ κάποιος νά μέ βοηθήσῃ νά τό ξαναβρῶ;
 

athanasio

Νέο μέλος
Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούω για την "κατάργηση των διαστημάτων τρίτης".

Έχω δει αναλύσεις του Νεραντζή που το ελαφρόν το αναλύει συχνά (όχι πάντοτε!) σε συνεχές ελαφρόν. Κάπως έτσι το διδάχθηκα κι εγώ.

Προφανώς σε κάποια παράδοση στηρίζεται.
 
Last edited:

Pappous43

Παλαιό Μέλος
Εὐχαριστῶ πάρα πολύ διά τό μήνυμά σας, εἶναι πολύ σημαντικόν διότι ἃπτεται ἂλλου σπουδαίου θέματος, ἐπιφυλάσσομαι νά ἐπανέλθω.
Σᾶς παρακαλῶ ἐάν μπορεῖτε νά μοῦ στείλετε μιά φωτοτυπία παραδείγματος τοῦ Νεραντζῆ, καί θά το χρησιμοποιήσω μέ μνεία σας!
Καί μιά δευτέρα παράκλησις:
Ποῖος ἦτο ὁ Δάσκαλος πού σᾶς τό ἐδίδαξε;
Τοῦ ἀξίζουν συγχαρητήρια, τό ἐννοῶ.
 
Συνήθως το ελαφρόν αναλύεται σε συνεχές ελαφρόν. Πλείστες ερμηνείες το καταδυκνύουν.

Όπως επίσης στην δίφωνη ανάβαση, συνήθως υπάρχει ένα "ισάκι" στην ερμηνεία που καταργεί την υπερβατή ανάβαση.
 
Last edited:

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Συνήθως η το ελαφρόν αναλύεται σε συνεχές ελαφρόν. Πλείστες ερμηνείες το καταδυκνύουν.

Όπως επίσης στην δίφωνη ανάβαση, συνήθως υπάρχει ένα "ισάκι" στην ερμηνεία που καταργεί την υπερβατή ανάβαση.

Είναι και άλλες περιπτώσεις... Η τρίφωνη κατάβαση με κλάσμα μπορεί να εκτελεσθεί ως συνδυασμός αποστρόφου και υπορροής με γοργόν ή αλλού με δίγοργο και απλή και όταν είναι με διπλή με τον παραπάνω συνδυασμό αλλά με δίγοργο και τη διπλή... Η τρίφωνη ανάβαση με διπλή μπορεί να εκτελεσθεί με συμπλοκή ολίγου με κεντήματα και γοργό και μετά ολίγον με κλάσμα. Τρανό παράδειγμα η λέξη «η μεμπτος» στο Θεοτοκίο «Ἐν τῇ Ἐρυθρᾷ Θαλάσσῃ» στο Αναστασιματάριο του Πέτρου όπου η γράφη είναι ακριβώς ισοδύναμη με αργό και χωρίς γοργό ενώ ο Ιωάννης το γράφει με τρίφωνη ανάβαση και διπλή. Ίδια θέση είναι.
 

athanasio

Νέο μέλος
Εὐχαριστῶ πάρα πολύ διά τό μήνυμά σας, εἶναι πολύ σημαντικόν διότι ἃπτεται ἂλλου σπουδαίου θέματος, ἐπιφυλάσσομαι νά ἐπανέλθω.
Σᾶς παρακαλῶ ἐάν μπορεῖτε νά μοῦ στείλετε μιά φωτοτυπία παραδείγματος τοῦ Νεραντζῆ, καί θά το χρησιμοποιήσω μέ μνεία σας!
Καί μιά δευτέρα παράκλησις:
Ποῖος ἦτο ὁ Δάσκαλος πού σᾶς τό ἐδίδαξε;
Τοῦ ἀξίζουν συγχαρητήρια, τό ἐννοῶ.

Παράδειγμα κ. Δημ. Νεραντζή, Κύριε εκέκραξα, ήχος α', από το Αναστασιματάριο που έχει εκδόσει τα τελευταία χρόνια.

Στέλνω συνημμένο
 

Attachments

  • Κύριε εκέκραξα ήχος α'.jpg
    Κύριε εκέκραξα ήχος α'.jpg
    35.5 KB · Views: 53

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ ἔργο τοῦ Ἄρχοντος κ. Δημ. Νεραντζῆ «Συμβολὴ στὴν ἑρμηνεία τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ μέλους» σελ 65·

«Το κέντημα, στο παλαιό σύστημα, πότε το έπαιρναν υπερβατώς και πότε συνεχώς, ως επί το πλείστον όμως συνεχώς (Εξήγ. Στάθη, σελ 48). Το ίδιο ίσχυε για όλους τους χαρακτήρες, ανιόντες και κατιόντες, πέραν της μιας φωνής.»

Στὶς ἐπόμενες σελίδες γίνεται ἀναφορὰ πλείστων παραδειγμάτων μὲ διαστήματα τρίτης μέχρι καὶ πέμπτης, τὰ ὁποία δὲν ἐκτελοῦνται ὑπερβατῶς.
 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
"Στὶς ἐπόμενες σελίδες γίνεται ἀναφορὰ πλείστων παραδειγμάτων μὲ διαστήματα τρίτης μέχρι καὶ πέμπτης, τὰ ὁποία δὲν ἐκτελοῦνται ὑπερβατῶς."
Κύριε Τσακίρογλου θᾶ σᾶς εἶμαι ὑπόχρεως ἐάν μοῦ στείλετε ἒστω ΜΙΑ φωτοτυπία, κατά προτίμησιν τοῦ μεγαλυτέρου διαστήματος!
 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
Ἀποδεικνύεται πλέον καί στατιστικῶς κατωτέρω ὃτι οἱ ἀνωτέρω ἀναφερόμενοι κατά σειράν,
Στανίτσας, Athanasio, Νερατζῆς, Καραγιαννάκης, Γαλάνης, Τσακίρογλου,
ἒχουν δίκιο διά τήν κατάργησιν ἢ μείωσιν τῶν διαστημάτων τρίτης κτλ (εἰς ὡρισμένας περιπτώσεις).
Ἒβαλα τίς θέσεις πού ἒστειλαν οἱ κκ. Athanasio καί Τσακίρογλου εἰς τό BZQ
διά νά ὑπολογίσω τήν καθαρῶς Στατιστικήν "Μέσην Διαφοράν" ἀπό τίς Βυζαντινές Μουσικές θέσεις,
καί τά ἀποτελέσματα φαίνονται κατωτέρω:
Εἰς τήν πλειονότητα τῶν ἀνωτέρω περιπτώσεων, ἡ μείωσις τῶν διαστημάτων μᾶς φέρνει πλησιέστερα στίς μέσες βυζαντινές μουσικές θέσεις.
Εἰς μίαν μόνον περίπτωσιν ἡ μείωσις δέν ἒχει ἐπίδρασιν.
Ἡ "Μέση Διαφορά" ὑπολογίζεται διά τίς ἑκάστοτε ἓξη (6) τελευταῖες νότες.
Περαιτέρω συζήτησις τοῦ θέματος τῆς "Μέσης Διαφορᾶς" θά γίνῃ είς τό σχετικόν θέμα
https://analogion.com/forum/index.php?threads/Σύγκρισις-νέας-μελοποιήσεως-μέ-τήν-παράδοσι.47776/


BzqAverageDifference after reducing large intervals.png
 
Last edited:
Top