ένα ιδιαίτερο "Χριστός Ανέστη"

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
κοιτάξτε τι έκαναν οι άνθρωποι... εκπληκτικό!!!

 
E

emakris

Guest
Το ενδιαφέρον είναι ότι το ψάλλουν (τραγουδούν) σε ειρμολογικό πλ. α΄ εκ του Κε. Μια αντίστοιχη μελωδία έχει επικρατήσει εδώ στην Κέρκυρα ως σύντομο Χριστός ανέστη (όταν π.χ. ψάλλεται δεκάκις μετά των στίχων). Δεν ξέρω εάν συναντάται κάτι αντίστοιχο σε άλλα μέρη ή αν υπάρχουν σχετικές καταγραφές. Όποιος γνωρίζει κάτι σχετικό, ας μας διαφωτίσει.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εγώ είχα ακούσει το μέλος αυτό από το Χιώτη ψάλτη της εκκλησίας όπου μεγάλωσα, το Στέφανο Γκιάλη, να το λέει έτσι όταν το ψάλουμε αντί για το "Ειη το όνομα". Ακούστε το κι εδώ από χορωδία στην Αμερική. Το ίδιο μέλος λέει και η Φαϊρούζ, στο δίσκο με τη γνωστή ανεπανάληπτη ερμηνεία της στα εγκώμια (ακούστε το εδώ).

Υ.Γ. Μόλις ανακάλυψα έναν πολύ πρακτικό τρόπο να παραπέμπει κανείς σε ένα ορισμένο χρονικό σημείο ενός βίντεο του youtube, όπως έκανα στο link της Fairouz, με τα έντονα γράμματα. Απλώς μετά το βίντεο θέτετε τον κώδικα #t=ΧmΧs, όπου Χ ο αριθμός λεπτού και δευτερολέπτου (εγώ π.χ., που ήθελα μετά το 1.10', έθεσα #t=1m10s). Δείτε κι εδώ για πιο αναλυτικά.
 
Στην Κύπρο έχουμε κάτι παρόμοιο. Όταν το λέμε δεκάκις, εκτός από τα τρία πρώτα, που λέμε το συνηθισμένο, μετά τον στίχο ''Αναστήτω ο Θεός" ψάλλεται ειρμολογικά, επί του ΚΕ. Και μετά το Δόξα και Νυν, ψάλλει ξανά το συνηθισμένο ο Ιερέας. Είναι Παγκύπριον το φαινόμενο και εξ όσων γνωρίζω άνευ εξαιρέσων. Ακόμα και στην αποδημία οι Κύπριοι το τηρούν. (Μπορεί να μας ενημερώσει σχετικά ο γενικός μας συντονιστής κ. Παναγιώτης Σόμαλης από τη θητεία του στο Λονδίνο.) Όταν μπορέσω θα καταγράψω και θα ανεβάσω την μελωδία. Η μόνη καταγραφή που θυμάμαι είναι σε κάποιο βιβλίο του Νίκου Παπασάββα. Αλλιώς....προφορική παράδοση. Πάντα ήθελα να μάθω από πού πηγάζει αυτή η παράδοση, γιαυτό όποιος έχει περισσότερα στοιχεία ας μας διαφωτίσει. Φανταστείτε ότι μόλις πέρσι έμαθα πως είναι Κυπριακόν το φαινόμενο (!), όταν το έψαλα σε εκκλησία της Αθήνας και οι συμψάλλοντες με κοίταζαν απορημένοι! Μετά αφότου συζητήσαμε έμαθα πως δεν είχαν ιδέα για το μέλος αυτό!
 

npapadimit

Νικόλαος Παπαδημητρίου - Πύργος
Το ίδιο μέλος λέει και η Φαϊρούζ, στο δίσκο με τη γνωστή ανεπανάληπτη ερμηνεία της στα εγκώμια (ακούστε το εδώ).

Το έχω ακούσει ζωντανά από την ίδια τη Fairuz τη Μεγάλη Τρίτη του 1993 στο Μέγαρο, όταν συμμετείχα, με σόλο παρακαλώ, στη χορωδία του Μανώλη Χατζημάρκου μαζί με Πέτρο Γαϊτάνο και Χαρά Βέρα!!!
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάτι οπτικοακουστικό από αυτή την εκδήλωση ...
Εγώ έχω μόνο το πρόγραμμα του Μεγάρου
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το ενδιαφέρον είναι ότι το ψάλλουν (τραγουδούν) σε ειρμολογικό πλ. α´ εκ του Κε. Μια αντίστοιχη μελωδία έχει επικρατήσει εδώ στην Κέρκυρα ως σύντομο Χριστός ανέστη (όταν π.χ. ψάλλεται δεκάκις μετά των στίχων). Δεν ξέρω εάν συναντάται κάτι αντίστοιχο σε άλλα μέρη ή αν υπάρχουν σχετικές καταγραφές. Όποιος γνωρίζει κάτι σχετικό, ας μας διαφωτίσει.

Παρόμοιο Χριστός ανέστη, μάλλον καταγραφή από τη Φαϊρούζ ( ή και την Κεϋρούζ) παραθέτει ο Άρχων Πρωτοψάλτης κυρ Λυκ. Πετρίδης στη Θ Λειτουργία του.

Δ.
 
Last edited:
K

konman

Guest
Για το Χριστός Ανέστη όντως Πρωτότυπο!
αλλά ως ιδέα όχι και τόσο:

http://www.greektube.org/content/view/133009/2/

Νικο, δεν ξερω αν ειναι της μοδος σαν ιδεα, αλλα αυτο το παντα επικαιρο και αρχαιο Χριστος Ανεστη σε συνδιασμο με αυτη τη μοδα της εποχης με εξεπληξε!..



Και να φανταστεις οτι δεν ειμαι και τοσο της μοδος..απο λιγο εως ..καθολου θα λεγα.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
ξέρω πως και η ιδέα έχει εφαρμοστεί άλλη μια φορά, και πως το συγκεκριμένο "Χριστός Ανέστη" δεν είναι άγνωστο...
[Είναι μάλιστα η νύξη για το έργο "Χριστός Ανέστη σε 8 ήχους" του Στ. Σπανουδάκη]
Ο συνδυασμός όμως, η ομορφιά και το ομολογιακό θάρρος της ιδέας, εκπλήσσουν...
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Παρόμοιο Χριστός ανέστη, μάλλον καταγραφή από τη Φαϊρούζ ( ή και την Κεϋρούζ) παραθέτει ο Άρχων Πρωτοψάλτης κυρ Λυκ. Πετρίδης στη Θ Λειτουργία του.

Δ.


Σωστός (όπως πάντα!) :D

View attachment 2011-05-02 17.20.54.jpg
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ξέρω πως και η ιδέα έχει εφαρμοστεί άλλη μια φορά, και πως το συγκεκριμένο "Χριστός Ανέστη" δεν είναι άγνωστο...
Ο συνδυασμός όμως, η ομορφιά και το ομολογιακό θάρρος της ιδέας, εκπλήσσουν...

Ακόμα κ όταν δεν είναι ορθόδοξα....

Δ.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Ακόμα κ όταν δεν είναι ορθόδοξα....

Δ.

Σύμφωνοι κατ' αρχήν, αλλά πώς είμαστε 100% σίγουροι γι'αυτό;
έχουμε ικανή ορθόδοξη κοινότητα στο Λίβανο...
τίποτα δεν αποκλείεται...

αλλά αν δεν είναι Ορθόδοξοι, τόσο το χειρότερο για μας...
Να που κάποιοι μάλλον μη Ορθόδοξοι "μας έβαλαν τα γυαλιά"
 
E

emakris

Guest
Το "ορθόδοξα" το χρησιμοποίησε ο κ. Σκρέκας μάλλον με την ευρύτερη έννοια, όχι την ομολογιακή...
 

osios david

Νέο μέλος
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!το μουσικο κειμενο που εχει καταγραψει ο Αρχοντας πρωτοψαλτης κυριος λυκουργος πετριδης ,το ειχε μελοποιησει ο μακαριτης assi al rahbani ,μουσικολογος και μουσικοσυνθετης.ηταν ο αντρας της τραγουδιστριας fairuz.ηταν χριστιανος ορθοδοξος.ηξερε καλα και την βυζαντινη μουσικη.ο ιδιος και ο αδελφος του εχουν μελοποιησει τα 95% απο τα τραγουδια της fairuz.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το "ορθόδοξα" το χρησιμοποίησε ο κ. Σκρέκας μάλλον με την ευρύτερη έννοια, όχι την ομολογιακή...

Αν δεν απατώμαι η μεν Κεϋρούζ είναι Μαρωνίτισσα μοναχή ενώ η Φαϊρούζ είχε πατερα Σύρο Καθολικό και Μαρωνίτισσα μητέρα, αλλά έγινε Ορθόδοξη προκειμένου να παντρευτεί τον Ασσι Ραμχμπάνι. Αυτός που ανήρτησε το βίντεο από το Λίβανο δε δείχνει Ορθόδοξος, κ πιθανότατα οι εμφανιζόμενοι σε αυτό να μην είναι Ορθόδοξοι.

Δ.
 
Top