Ψαλτική παράδοση και «σχολές» Βυζαντινής Μουσικής

Υπάρχει βεβαιότης ότι και από των "Περεκέτου, Παναγιώτου κλπ" έως της σήμερον δεν έχουν συμβεί παραπλήσιες μικροαλλαγές, ανάλογα με τις κατά τόπους συνήθειες ?
Και δεν το βλέπω απίθανο, καθ' όσον άλλαξαν τόσα και τόσα πράγματα : ενδυμασία, ναοδομία, αγιογραφία, μεταφορές, τροφή, ακούσματα κλπ -κοντολογίς παγκοσμιοποίηση
 
Last edited:
Να μου επιτρέψετε να προσθέσω, ότι μέλημα και φροντίδα των διαφόρων σχολών θάπρεπε νάναι η προσπάθεια ανακάλυψης και προσέγγισης τού εσωτερικού κόσμου των παληών ανθρώπων, με τους καϋμούς και τα μεράκια τους ώστε να εκφραστούν μουσικά με τον τάδε ή τον δείνα τρόπο.
Γιά παράδειγμα πώς θα μάθουμε το παιδάκι-μαθητή (ου μην αλλά και μάς) με ενάργεια και βιωματικότητα να χωρίσει το ημίτονο, όταν ΟΛΑ τα μουσικά ακούσματα γύρω του είναι τόνος-ημίτονο ?
ή τι συναισθήματα γεννά ο κάθε ήχος ?
(και το πιο κουφό να λέει μινόρε ή πλ.α' τα χαράματα ! που αναφέρουν οι παληοί)
 
Top