[Ερώτηση] Ψαλτική για κληρικούς : τί να μάθουμε για να βοηθάμε τους ψάλτες και εμάς;

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#61
πα 12 ή 12,2;:D

Οι χορδές μπορούν να συγχρονιστούν με αυτό που το αυτί-εγκέφαλος ακούει. Στους παράφωνους, υπάρχει οργανικό πρόβλημα συγχρονισμού ακοής, φων. χορδών.΄Ακούνε δηλ. διαφορετική συχνότητα ήχου απ' αυτόν που πραγματικά ακούγεται και παράγουν με τις χορδές αυτό που εκείνοι ακούνε, δηλαδή άλλη νότα. Έχουν μιλήσει επ' αυτού οι ΩΡΙΛΑδες.
Στο παράδειγμα, δεν παρεμβαίνει το αυτί αλλά συγχρονίζονται απευθείας οι φων. χορδές "μηχανικά" με την χορδή του πιάνο. [μέσω της αμφιταλάντευσης] Πάντως, είναι δύσκολο να κρατάμε πάντα μαζί μας ένα πιάνο.
Φιλικά
Ματθαίος
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#62
Το Ορθόδοξο δόγμα έγινε γνωστό στις σλαβικές χώρες, όπου η αντιπροσωπία που εστάλη στα δύο λειτουργικά κέντρα του Χριστιανισμού, τον Άγιο Πέτρο στη Ρώμη και την Αγιά Σοφιά στην Κων/πολη, διότι η εντολή ήταν όποια λειτουργία "γεμίσει" τους εκπροσώπους, αυτή θα επιλέξουν. Ενώ έμειναν έκθαμβοι από την χλιδή και την μεγαλοπρέπεια του Αγίου Πέτρου, "τα είδαν όλα" κυριολεκτικά, όταν μπήκαν στην Αγιά Σοφιά και άκουσαν τους χορούς των ψαλτών, αλλά και των ιερέων και ιεροδιακόνων εντός του βήματος, να ψάλλουν ως άγγελοι, όπως αργότερα μαρτύρησαν.

Αδελφέ, ο ΄Αγιος Πέτρος οικοδομήθηκε μεταξύ των αρχών του 16ου και των αρχών του 17ου αι., ενώ ο χριστιανισμός άρχισε να μεταδίδεται στην Ρωσία τον 10ο αι..
Πάντως κι εγώ κάπου έχω διαβάσει ή ακούσει ότι αντιπροσωπία των Ρώσων άκουσε την Θ. Λειτουργία στην Αγία Σοφία και έμεινε έκθαμβη. Μήπως μπορεί κάποιος να μας παραπέμψει σε πηγές;
Ἡ παράδοση ποὺ μνημονεύετε ἀφορᾶ στὸν ἐκχριστιανισμὸ τῶν Ρώσων καὶ συνέβη τὸ 987, ὅταν ὁ ἡγεμόνας τοῦ Κιέβου Βλαδίμηρος ἀπέστειλε ἀντιπροσωπεία στοὺς μουσουλμάνους Βουλγάρους τοῦ Ἄνω Βόλγα, τοὺς Ἰουδαίους Χαζάρους στὰ νοτιοδυτικὰ τῆς σημ. Οὐκρανίας, στοὺς χριστιανοὺς τῆς Γερμανίας καὶ τοὺς χριστιανοὺς τοῦ Βυζαντίου. Ὄντως ἐντυπωσιάστηκαν ἀπὸ τὴν λαμπρότητα τῆς ὑποδοχῆς τους στὴν Ἁγία Σοφία ἀπὸ τὸν κλῆρο καὶ τὸν αὐτοκράτορα Βασίλειο Β΄(τὸν Βουλγαροκτόνο) καὶ τὸν ἀδελφό του Κωνσταντίνο καθὼς καὶ ἀπὸ τὴν τέλεση τῆς λειτουργίας. Ὅταν ἐπέστρεψαν μετέφεραν τὴν ὑπεροχὴ τοῦ βυζαντινοῦ μεγαλείου ἔναντι τῶν ὑπολοίπων.

Τὰ παραπάνω σώζονται στὸ λεγόμενο Πρῶτο Χρονικὸ τοῦ Νεστορίου (Povest' vremennykh let, Повѣсть времяньныхъ лѣтъ) γραμμένο σὲ ἀρχαῖο κυριλλικὸ ἀλφάβητο.

Παραθέτω τὸ πρωτότυπο (μᾶς ἐνδιαφέρουν οἱ στίχοι 106.15- 109.1 γιὰ ὅποιον θέλει νὰ δεῖ τὸ πρωτότυπο κείμενο) σὲ .pdf γιατὶ ἡ κυριλλικὴ γραμματοσειρὰ δὲν διαβάζεται, καθὼς καὶ μιὰ μετάφραση (δυστυχῶς στὴν ἀγγλική) ἐδῶ

Βλ. κι ἐδῶ.

Υ.Γ. Καὶ βέβαια δὲν ἔφθασαν ποτὲ στὴ Ρώμη. Ἐπισημαίνω ἀκόμη ὅτι ναός τοῦ Ἁγίου Πέτρου στὴ Ρώμη ὑπῆρχε ἀπὸ τὸν 4ο αἰ. (πεντάκλιτη βασιλικὴ) στὴ θέση τῆς ὁποίας κτίστηκε τὸν 16ο αἰ. τὸ σημερινὸ οἰκοδόμημα.
 

Attachments

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#63
Eπέτρεψέ μου αδερφέ να διαφωνήσω. Δεν έχω συναντήσει κανέναν άνθρωπο στη ζωή μου και είμαι στα ωδεία 20 συναπτά έτη που να μην μπορεί να αποδώσει σωστά τονικότητες μετά από εκμάθηση με όργανο.

Ε, οι ανθρώπινες φωνητικές χορδές μπορούν να εκπαιδευτούν να παράγουν συγκεκριμένες συχνότητες εφόσον είναι στο φάσμα τους.


Με λίγα λόγια λέτε οτι οι φάλτσοι διορθώνονται με το όργανο.
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#64
Στο βάθος του (εσωτερικού μέρους του) αυτιού υπάρχει ένας χόνδρος σε σχήμα U που πάλλεται, ανάλογα με τον ήχο.
Εαν οι ίνες του δημιουργούν ελάχιστη σύμφυση (είναι ελαφρώς κολλημένες μεταξύ τους) όπως σε έναν ελάχιστα παράφωνο (φάλτσο), το αποτέλεσμα θα έχει μια μικρή απόκλιση απ' το πραγματικό. Με πολλή πολλή δουλειά, αυτό ίσως μετριαστεί.
Εαν η σύμφυση είναι σημαντική, όπως σε έναν παράφωνο, είναι φύσει αδύνατο να αλλάξει.
Το καλύτερο που έχει να κάνει ο δάσκαλος, εαν στις πρώτες νότες παρατηρήσει σημαντική απόκλιση, είναι να συζητήσει μαζί του τί άλλο θα του άρεσε εκτός της μουσικής.

Ξεφύγαμε πολύ απ' το θέμα φανταστικέ κύριε συντονιστά;
 

serafeim99

Νέο μέλος
#65
Στο βάθος του (εσωτερικού μέρους του) αυτιού υπάρχει ένας χόνδρος σε σχήμα U που πάλλεται, ανάλογα με τον ήχο.
Εαν οι ίνες του δημιουργούν ελάχιστη σύμφυση (είναι ελαφρώς κολλημένες μεταξύ τους) όπως σε έναν ελάχιστα παράφωνο (φάλτσο), το αποτέλεσμα θα έχει μια μικρή απόκλιση απ' το πραγματικό. Με πολλή πολλή δουλειά, αυτό ίσως μετριαστεί.
Εαν η σύμφυση είναι σημαντική, όπως σε έναν παράφωνο, είναι φύσει αδύνατο να αλλάξει.
Το καλύτερο που έχει να κάνει ο δάσκαλος, εαν στις πρώτες νότες παρατηρήσει σημαντική απόκλιση, είναι να συζητήσει μαζί του τί άλλο θα του άρεσε εκτός της μουσικής.

Ξεφύγαμε πολύ απ' το θέμα φανταστικέ κύριε συντονιστά;
πολύ "ελπιδοφόρο" αυτό το μήνυμα. Ένας φίλος,κληρικός και αυτός, όταν είδε την ποικιλία απόψεων μου είπε "τι θέλεις και μπλέκεις? παπάς είσαι ή τους αρέσεις ή όχι θα σε ακούσουν.... που μπλέκεις τώρα στα 37 σου φορτωμένος με υποχρεώσεις ενορίας, ορφανοτροφεία, κέντρα αποτοξίνωσης και με μουσική που θα δείς, αν δείς αποτέλεσμα σε 2-3 χρόνια... αν τους αρέσεις αν όχι σκασίλα σου. Μετά τα τελευταία μηνύματα νομίζω οτι άσχημα έκανα που τον αποπήρα...
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#66
Σας μεταφέρω μήνυμα του αποκλεισθέντος από το φόρουμ συναδέλφου κ. Γ. Μιχαλάκη.
(Βιογραφικόν: http://ieropsaltis.gr/psalt_Michalakis.htm


http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...6_Ecphoneseis_Kleros_Mode_Pl_04_RVRB_Mono.wma




http://graeca.mrezha.net/upload/Mon..._Prieres_Initiales_Chorale_Mode_08_RVRB_2.wma


http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...on%e8ses_R%e9ponses_Credo_Chorale_Mode_08.wma


Eucharistos na kamno echographisin tis ecphoneses eis HOLOUS tous echous, alla chriezetai kapoios na kamnei tin EPILOGIN ton keimenon opos tin ekamna ego (epitrepetai na PROSTHESEI all'ouchi na aphairesei).


Episis, proteino na prostheso "symboules" pros "praktikin" katanoesin ton mousikon.


En oligois, psachno dia kapoion na mou steilei hena fakello WORD me tis ecphoniseis (se POLYTONIKO)...

eucharisto
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#67
Δεν είναι δική μου κατασκευή πάτερ αλλά του Θεού.Σίγουρα έχει τους λόγους Του! Πιστεύω πάντως πως η αλήθεια σερβίρεται καλύτερα ωμά-γυμνά για να μην παραποιείται εύκολα.
Σχετικά με την απόφασή σας επιτρέψτε μου μια ιστοριούλα.
Ήταν ένας παππούς με τον εγγονό του και ένα γαϊδουράκι.
Βάζει τον εγγονό του πάνω και ξεκινούν.
Περνώντας από το πρώτο χωριό, ακουν τα σχόλια "Κοίτα το παλιόπαιδο, άφησε τον παππού να περπατάει".
Αλλάζουν.
Στο επόμενο χωριό ακούνε "Κοίτα τον παλιόγερο, άφησε το παιδί να περπατάει".
Ανεβαίνουν και οι δύο.
Στο επόμενο, ακούνε "Κοίτα, θα το σκάσουν το ζωντανό".
Κατεβαίνουν και οι δύο.
Στο επόμενο χωριό λένε "Κοίτα τους χαζούς, έχουν γάιδαρο και περπατούν".
Συμπέρασμα, ακούμε όλες τις απόψεις και πράττουμε αυτό που τελικά μας φωτίζει ο Θεός.

Να σημειώσω πως στο φόρουμ, με αφορμή την ερώτηση κάποιου, γράφονται απόψεις που μπορεί να ωφελήσουν οποιονδήποτε αναγνώστη, αφού είναι δημόσιο. Δεν σημαίνει πως αναφέρονται απαραίτητα στο πρόσωπο που έκανε την ερώτηση.

Χριστός Ανέστη!

την ευχή σας
Ματθαίος Βλάχος
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#68
Το μουσικό όργανο βοηθάει γιατί πατώντας ένα πλήκτρο παράγεται ένα ηχητικό κύμα συγκεκριμένης συχνότητας. Και επειδή το όργανο επιβάλλεται θα έλξει τις φωνητικές μας χορδές προς αυτήν την συχνότητα με αποτέλεσμα τον συντονισμό. Προσπαθήστε να πατάτε την νότα νη στο αρμόνιο και να λέτε εσείς την πα. Πιστέψτε με δεν θα το καταφέρετε για πολύ ώρα θα σας έλξει προς την νη.
Δηλαδή ο Βιβάλντι για να μάθει βιολί στους μαθητές του άφηνε το βιολί και έπιανε το πιάνο;
Χορδές το πιάνο, άταστο το βιολί.
Πως είναι δυνατόν να διδάξει κάποιος Βυζαντινή Μουσική τον νέον με πιάνο ή αρμόνιο αφού άλλα διστήματα έχει το πιάνο και άλλα η βυζαντινή;
 

vasilis

Πέτρου Βασίλειος
#69
Δηλαδή ο Βιβάλντι για να μάθει βιολί στους μαθητές του άφηνε το βιολί και έπιανε το πιάνο;
Χορδές το πιάνο, άταστο το βιολί.
Πως είναι δυνατόν να διδάξει κάποιος Βυζαντινή Μουσική τον νέον με πιάνο ή αρμόνιο αφού άλλα διστήματα έχει το πιάνο και άλλα η βυζαντινή;
Δεν καταλαβαινόμαστε καθόλου, δεν είπα να διδαχθεί βυζαντινή μουσική με πιάνο, είπα οτι εφόσον είναι παράφωνος, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει είναι να διορθώσει την τονικότητά του. Να πιάσει τις κλασσικές νότες ντο-ρε-μι-φα κτλ και εφόσον τις πιάσει να μπει σιγά σιγά στην βυζαντινή. Αν υπήρχε μουσικό όργανο που να μπορεί να αποδώσει τα διαστήματα της βυζαντινής επακριβώς τότε θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα το όργανο αυτό και απευθείας να μάθει τα διαστήματα της βυζαντινής. Όμως τέτοιο όργανο δεν υπάρχει, οπότε πρώτα μαθαίνεις να κουρδίζεις την φωνή σου και μετά περνάς σε συγκεκριμένες κλίμακες.

Εσείς ξέρετε τι του λέτε του ανθρώπου; Του λέτε πως σε ένα παιδί πρώτης δημοτικού που δεν ξέρει το αλφάβητο, να του δώσετε μια εφημερίδα και να του πείτε. "Ακου τον δάσκαλο πως διαβάζει την εφημερίδα και διάβασέ την κι εσύ έτσι". Το ίδιο ακριβώς είναι το να ακούει ψάλτες να ψέλνουν.

Και το βιολί που αναφέρατε είναι ένα καλό παράδειγμα μουσικού οργάνου που αν δεν κατέχεις πρώτα τα βασικά δεν μπορείς να το παίξεις γιατί δεν είναι χωρισμένες οι χορδές του σε διαστήματα όπως στην κιθάρα ή στο πιάνο και πρέπει να ακούς τι παίζεις. Αν δεν κατέχεις όμως ποιός ήχος είναι η νότα ντο ή η νότα ρε πως θα την παίξεις;
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#70
Ἡ παράδοση ποὺ μνημονεύετε ἀφορᾶ στὸν ἐκχριστιανισμὸ τῶν Ρώσων καὶ συνέβη τὸ 987 ...
Εὐχαριστοῦμε τόν Δομέστικο.
Ἀκριβῶς περί μιᾶς παραδόσεως πρόκειται περισσότερο καί ὄχι γιά μιά πραγματικότητα. Καί φυσικά δέν πῆγαν στή Ρώμη (θά ἔχετε διαβάσει τελευταῖα ἄρθρα γιά τή μή ἀξιοπιστία τῆς Βικιπαίδεια). Ἔχει γράψει σχετικά ὁ Καθηγητής μας κ. Βλάσιος Φειδᾶς, ἀλλά δέν μπορῶ νά ψάξω τώρα τά ὀγκωδέστατα βιβλία του. Πάντως καί σάν μιά παράδοση εἶναι πολύ ὠραία. Τό σίγουρο εἶναι ὅτι —ὅπως ἔχει δοθεῖ ἡ εὐκαιρία νά ἐπισημάνουμε κι ἄλλοτε— οἱ Σλάβοι διατηροῦν μέχρι σήμερα πάρα πολλά στοιχεῖα λατρευτικά, ὅπως τά παρέλαβαν τόν θ΄ αἰ. ἀπό τή Βασιλεύουσα. Ψαλτικούς χορούς, χορούς ἱερέων (ἄσχετα ἄν παρέκκλιναν στήν εὐρωπαϊκή τετραφωνία -πού δέν εἶναι καί ἀκριβῶς ἔτσι-) καί στοιχεῖα Τάξεως λατρευτικά.
Καί γιά νά ἔρθουμε στό θέμα (ἄλλωστε γι᾿ αὐτό χρησιμοποιήθηκε τό παράδειγμα τῆς προσλήψεως ἀπό τούς Σλάβους τῆς λατρευτικῆς Τάξεως) ὁπωσδήποτε εἶναι ἀπαραίτητη καί ἡ μουσική παιδεία τῶν κληρικῶν, τῶν ἀπαρτιζόντων μάλιστα, σύμφωνα καί μέ τό ἱσχῦον Τυπικόν (ΤΜΕ), χορόν ἐν συλλειτούργῳ. Βλέπουμε πόσο στή Ρωσική Ἐκκλησία (καί τίς ἄλλες Σλαβικές καί ὄχι μόνον) δίδεται σημασία στό φωνητικό χάρισμα τῶν κληρικῶν. Θά ἔχετε παρατηρήσει πώς ὁ ἀρχιδιάκονος τοῦ Πατριάρχου τῶν Ρώσων εἶναι γέρος πλέον, ἀλλά δέν ἀντικαθίσταται γιά εἶναι χαρισματικός μπάσος. Αὐτό πάντοτε συνέβαινε. Νά σᾶς πῶ δέ κάτι πολύ σύγχρονο στά δικά μας. Στόν Μητροπολιτικό Ναό Ἀθηνῶν, ἐπειδή δέν βρίσκεται ἀκόμη καλλίφωνος διάκονος, ὁ ἀγαπητός μας ἀδελφός π. Νικόλαος διατηρεῖται ἀκόμη, ἐνῶ ἔχει πάρα πολλά χρόνια καί θά ἔπρεπε νά ἔχει γίνει ἱερεύς.

Συνεπῶς, ἰδίᾳ στούς Καθεδρικούς -καί ὄχι μόνον- Ναούς αὐτό ἀποτελεῖ κριτήριο, πού δέν μποροῦμε νά τό προσπεράσουμε, ἄν μάλιστα ὑπάρχει συνεχής ραδιοφωνική καί τηλεοπτική ἀναμετάδοση. Στόν καιρό τῆς πληθώρας διακόνων, εἶχα γράψει στό θέμα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ὄντας ἱερατικός προϊστάμενος τοῦ Ναοῦ μας, πῶς γινόταν ἐπιλογή καλλιφώνου διακόνου. Δέν μποροῦμε νά τό παραβλέψουμε, λοιπόν, αὐτό καί κυρίως δέν μοῦ ἀρέσει ἡ μή προσπάθεια ὁρισμένων, ὥστε νά ἐκπαιδευτοῦν καί σ᾿ αὐτό τό θέμα, χρησιμοποιώντας μιά νοοτροπία καί θεωρία πλήρους ἀδιαφορίας καί ὑποτίμησης τοῦ θέματος (γιατί «ὅσα δέν φτάνει ἡ ἀλεποῦ τά κάνει κρεμαστάρια»). Κανείς δέν λέει ὅτι αὐτό εἶναι τό κύριο καί μοναδικό προσόν τοῦ κληρικοῦ. Ἀλλά εἶναι σημαντικό. Εἶχα ἀκούσει, ὅτι τά παλιά χρόνια τό φωνητικό μέρος ἀποτελοῦσε ἕνα ἀπό τά ἄτυπα κριτήρια στήν ἐκλογή ἀρχιερέων. Ὅπως καί τό παράστημα. Θά μοῦ πεῖτε αὐτό δέν εἶναι θεολογία.

Ἡ θεία λατρεία ὅμως καί ἡ ὅλη «κατά τάξιν καί εὐσχημόνως» διεξαγωγή της εἶναι θεολογία. Σέ καιρούς ὅμως λειψανδρείας, πολλά θά βλέπουμε (καί θά ἀκοῦμε) στά ἱερά βήματα καί στά ἱερά ἀναλόγια...


 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#71
Δεν καταλαβαινόμαστε καθόλου, δεν είπα να διδαχθεί βυζαντινή μουσική με πιάνο, είπα οτι εφόσον είναι παράφωνος, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει είναι να διορθώσει την τονικότητά του.
κατ αρχάς γιατί είπε ο πατήρ ότι είναι παράφωνος?

Να πιάσει τις κλασσικές νότες ντο-ρε-μι-φα κτλ και εφόσον τις πιάσει να μπει σιγά σιγά στην βυζαντινή. Αν υπήρχε μουσικό όργανο που να μπορεί να αποδώσει τα διαστήματα της βυζαντινής επακριβώς τότε θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα το όργανο αυτό και απευθείας να μάθει τα διαστήματα της βυζαντινής. Όμως τέτοιο όργανο δεν υπάρχει, οπότε πρώτα μαθαίνεις να κουρδίζεις την φωνή σου και μετά περνάς σε συγκεκριμένες κλίμακες.
υπάρχουν τέτοια όργανα.
Δείτε και στο σχετικό θέμα, στην υποενότητα διδασκαλία της μουσικής

Εσείς ξέρετε τι του λέτε του ανθρώπου; Του λέτε πως σε ένα παιδί πρώτης δημοτικού που δεν ξέρει το αλφάβητο, να του δώσετε μια εφημερίδα και να του πείτε. "Ακου τον δάσκαλο πως διαβάζει την εφημερίδα και διάβασέ την κι εσύ έτσι". Το ίδιο ακριβώς είναι το να ακούει ψάλτες να ψέλνουν.
Το να ακούς μεγάλους ψάλτες σε βοηθά κυρίως μακροπρόθεσμα, όταν είσαι στην αρχή. Δε λέμε να ακούει ψάλτες και να προσπαθεί να κάνει αυτά που κάνουν αλλά για να αρχίσει να αποκτά σωστά ακούσματα και όχι λανθασμένα όπως με το πιάνο που αντί να τον βοηθήσουν θα τον χαλάσουν περισσότερο (μιλάμε συγκεκριμένα για βυζαντινή μουσική).
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#72
πολύ "ελπιδοφόρο" αυτό το μήνυμα. Ένας φίλος,κληρικός και αυτός, όταν είδε την ποικιλία απόψεων μου είπε "τι θέλεις και μπλέκεις? παπάς είσαι ή τους αρέσεις ή όχι θα σε ακούσουν.... που μπλέκεις τώρα στα 37 σου φορτωμένος με υποχρεώσεις ενορίας, ορφανοτροφεία, κέντρα αποτοξίνωσης και με μουσική που θα δείς, αν δείς αποτέλεσμα σε 2-3 χρόνια... αν τους αρέσεις αν όχι σκασίλα σου. Μετά τα τελευταία μηνύματα νομίζω οτι άσχημα έκανα που τον αποπήρα...
αυτή είναι η λάθος νοοτροπία πάτερ μου που λέμε ότι έχουν πολλοί ιερείς σχετικά με τη μουσική μας. Τι σημαίνει άμα τους αρέσεις???
Γιατί, αν δείτε δηλαδή αποτέλεσμα μετά από 2-3 χρόνια και απο τα 40 σας και μετά μπορείτε να ψάλλετε και να εκφωνείτε χωρίς πρόβλημα και να το χαίρεστε και ο ίδιος, τότε ποιο είναι το πρόβλημά σας? Εφόσον έχετε την όρεξη, παρά το φόρτο των υποχρεώσεων, να ασχοληθείτε ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ, να κάνετε κανονικά μαθηματα βυζαντινής. Δε θα το μετανιώσετε. Αυτή είναι η γνώμη η δική μου.
Χριστός ανέστη και ευλογείτε.
 

serafeim99

Νέο μέλος
#73
αυτή είναι η λάθος νοοτροπία πάτερ μου που λέμε ότι έχουν πολλοί ιερείς σχετικά με τη μουσική μας. Τι σημαίνει άμα τους αρέσεις???
Γιατί, αν δείτε δηλαδή αποτέλεσμα μετά από 2-3 χρόνια και απο τα 40 σας και μετά μπορείτε να ψάλλετε και να εκφωνείτε χωρίς πρόβλημα και να το χαίρεστε και ο ίδιος, τότε ποιο είναι το πρόβλημά σας? Εφόσον έχετε την όρεξη, παρά το φόρτο των υποχρεώσεων, να ασχοληθείτε ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ, να κάνετε κανονικά μαθηματα βυζαντινής. Δε θα το μετανιώσετε. Αυτή είναι η γνώμη η δική μου.
Χριστός ανέστη και ευλογείτε.
Mα το πρόβλημα μου ήταν με τους συναδέλφους που ούτε λίγο ούτε πολύ με έβγαλαν θεόκουφο και έκαμαν ολόκληρη ιατρική ανάλυση για την λειτουργία του ακουστικού νεύρου και πως δεν θα οφεληθώ καθόλου με την εκπαίδευση μου (του αυτιού μου δηλαδή) στις νότες με μουσικό όργανο (αχ, πάνε 150 ευρώ!!!!) Βέβαια ο δάσκαλος της μουσικής μου το πρότεινε να το αγοράσω, δεν είδα όραμα! φαντάζομαι κάποιους λόγους θα είχε..Η διαφορά αυτού που ακούω και αυτού που λέω είναι απειροελάχιστη μου είπε και σε καμμία περίπτωση δεν εχει την απαίτηση απο έναν εντελώς άσχετο περι της μουσικής μαθητή να χτυπάει ακριβώς πάνω στην νότα απο το πρώτο μάθημα.

αυτά έγιναν σήμερα οταν του είπα τους λογισμούς μου και οτι φοβάμαι μήπως άδικα χάσω χρόνο και χρήμα, για να μην κρυβόμαστε, γέλασε και μου είπε οτι το σημαντικό είναι ότι έχω διάθεση και μεράκι να το παλέψω.αυτο, λέει, μου αρκεί.τώρα όλα τα άλλα -και αφού παθολογικά σε θέματα ακοής είμαι μια χαρά- θα το παλέψουμε. Ε ας μην γίνω και Στανίτσας βρε αδελφέ...
:eek:
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#74
Να σημειώσω πως στο φόρουμ, με αφορμή την ερώτηση κάποιου, γράφονται απόψεις που μπορεί να ωφελήσουν οποιονδήποτε αναγνώστη, αφού είναι δημόσιο. Δεν σημαίνει πως αναφέρονται απαραίτητα στο πρόσωπο που έκανε την ερώτηση.
Mα το πρόβλημα μου ήταν με τους συναδέλφους που ούτε λίγο ούτε πολύ με έβγαλαν θεόκουφο και έκαμαν ολόκληρη ιατρική ανάλυση για την λειτουργία του ακουστικού νεύρου και πως δεν θα οφεληθώ καθόλου με την εκπαίδευση μου (του αυτιού μου δηλαδή) στις νότες με μουσικό όργανο (αχ, πάνε 150 ευρώ!!!!)
:eek:
Πάτερ, αντιγράφω την σημείωση του μηνύματός μου, σε μεγαλύτερη γραμματοσειρά.

Χριστός Ανέστη!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#75
Mα το πρόβλημα μου ήταν με τους συναδέλφους ...

Πάτερ, αντιγράφω την σημείωση του μηνύματός μου, σε μεγαλύτερη γραμματοσειρά.

Χριστός Ανέστη!
Ἔγινες καί συνάδελφος πάτερ Ματθαῖε;;;

Πάντως ἔλεγε καί ὁ μακαριστός Σεραφείμ: Νά ἤμουνα στίς βουνοπλαγιές τοῦ Τυμφρηστοῦ καί νἄπαιζα φλογέρα ποιμαίνοντας...

Σημ.: Τόν ποιμενικό αὐλό ἐννοῦσε;

ΥΓ. Εὐχαριστοῦμε τόν Διαχειριστή γιά τίς νέες πολυτονικές γραμματοσειρές. Ἄν τίς πρόσεξα τώρα, συγγνώμη. Οἱ πολλές ἀσχολίες βλέπετε σέ ὀρφανοτροφεῖα κλπ. ....


 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#76
Διάβασα βιαστικά το μην. και φαντάστηκα πως εννοούσε συναδέλφους του συνομιλητή του.
Την ευχή σας πάτερ Μάξιμε Ματθαίε!

ΥΓ.
Προτιμώ μακράν τα έγχορδα..
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#79

Ὡραία πάντως θέματα αὐτά. Δημοφιλῆ. 1452 ἐμφανίσεις μέχρι τώρα μέ 77 ἀπαντήσεις.

Ἑτοιμάζω κι ἐγώ ἕνα πρός ἐκτόνωσιν.



 
Top