Χριστοδούλου Αθανάσιος - Ν' ψαλμός, Δόξα Πατρί..., Ταις των Αποστόλων

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
1ον: Έχω την εντύπωση ότι όσοι εσχολίασαν, εσχολίασαν το συγκεκριμένο μέλος.
2ον: Όπως έχει ξαναγραφεί (από τον π. Κουκουζέλη, νομίζω), άλλο σπουδαία φωνή κι άλλο σπουδαίος ψάλτης.
3ον: Το πιθανότερο είναι ο συγκεκριμένος ιεροψάλτης να είναι καλός εκτελεστής της Β.Μ., αλλά κάπου να παρασύρθηκε στο συγκεκριμένο κομμάτι. ΔΕΝ είναι ο μόνος. Κι εγώ είχα σχολιάσει πολύ αρνητικά ένα πασαπνοάριο του Δ. Γαλάνη εις ήχον Α΄, γιατί ήταν άκρως εξεζητημένο. Κι όμως, ο Δ. Γαλάνης είναι καλλιφωνότατος ιεροψάλτης με πάρα πολλές γνώσεις στην Β.Μ..
4ον: Δεν νομίζω ότι ο συγκεκριμένος ιεροψάλτης (όνομα;) να είναι κανένα μικρό παιδάκι, που θα αποθαρρυνθεί με την όποια αρνητική κριτική και θα τα παρατήσει. Προς τι ο τόσος θόρυβος;


Τόσος θόρυβος γίνετε γιατί εάν κάποιος διαβάσει τα σχόλια ορισμένων θα φύγει νομίζω και εκτός αναλογίου, αλλά θα έχει και την αιτία να φύγει γενικώς από την εκκλησία. Τόσα 'καλά' σχόλια από ανθρώπους που πρέπει να είναι προσεκτικοί λόγω θέσης στις κρίσεις, δεν θα μπορέσει να τα αντέξει!
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Φίλτατε,

Σὲ πατριαρχικοὺς ψάλτες δὲν ἔχω κάνει κριτικὴ, ἁπλὰ διότι ἀπὸ τὰ ἀκούσματά τους ἐπιλέγω αὐτὰ ποὺ θεωρῶ ὅτι πηγάζουν ἀπὸ τὴν παράδοση καὶ ρέουν στὴν σημερινὴ ἐποχή καὶ αὐτὰ προσπαθῶ νὰ ἀκολουθῶ. Ὅταν περιπέσει στὴν ἀντίληψή μου κάτι ὑπερβολικὸ τὸ προσπερνῶ γνωρίζοντας ὅτι ἀποτελεῖ τὴν ἐξαίρεση στὸν κανόνα.

Ἀπὸ τὸν συγκεκριμένο συνάδελφο ὄμως δὲν ἔχω ἀκούσει κάτι ἄλλο, ὥστε νὰ μπορῶ νὰ διατυπώσω ἀσφαλῆ προσωπικὴ ἄποψη. Ὅπως ὁ ἴδιος ἔχει ἀναφέρει θὰ ἀνεβάσει καὶ κάτι ἄλλο. Τότε τὸ ξανασυζητᾶμε.

Ἐπιτρέψτε μου ὄμως νὰ σημειώσω ὅτι διαβλέπω στὰ μηνύματά σας μιὰ τάση, πὼς μὲ κάποιον τρόπο ἀπαξιώνουμε καὶ ἀποθαρρύνουμε τοὺς νέους ψάλτες ἐπειδὴ ἴσως φθονοῦμε τὰ φωνητικὰ τους προσόντα. Αὐτὸ, θεωρῶ, ὅτι ἀποτελεῖ ἐσφαλμένη ἐντύπωση. Προσωπικά, δὲν φθονῶ κανέναν γιὰ τὸ φωνητικὸ του τάλαντο, ὁ καθένας προχωρᾶ μὲ ὅ,τι τοῦ ᾿δωσε ὁ Θεός. Ὄμως τὸ νὰ εἶναι κανεὶς νέος, νὰ ἔχει καλή φωνὴ καὶ νὰ ἀσχολεῖται μὲ τὴν ψαλτικὴ δὲν σημαίνει ὅτι πρέπει ντὲ καὶ καλά νὰ παραχαϊδεύεται μήπως καὶ τὰ παρατήσει. Ἡ κριτικὴ πονάει, ἀλλὰ εἶναι μέρος τῆς ὠρίμανσης τοῦ ἀνθρώπου, μᾶς ἀρέσει δὲν μᾶς ἀρέσει.
Ἄν τώρα ἐσεῖς διαβλέπετε κάποιους ἴσκιους στὴν μέχρι τώρα κριτικὴ, σεβαστὸ μὲν ἀκατανόητο ἀπὸ μένα δέ.

Νὰ εἶστε καλὰ καὶ εὔχομαι τὰ καλύτερα στὴν οἰκογένειά σας σὰν νέος πατέρας κι ἐγώ.

Υ.Γ. Κατὰ βάσιν ἀκολουθῶ τὴν ἁγιορείτικη παράδοση καὶ ὄχι τόσο τὴν πατριαρχική. Σᾶς ἐπισημαίνω ἀκόμη ὅτι καὶ σὰν ψάλτης καὶ σὰν φωνὴ εἶμαι μετριότατος καὶ δὲν ἔχω κανένα πρόβλημα μὲ αὐτό. Ὑπηρετῶ τὴν πρωτοψαλτία μου σὲ ἕνα χωριὸ τῆς Μακεδονίας καὶ ψάλλω παιδιόθεν (εἶμαι 35) εἴτε ἀπὸ διφθέρας εἴτε χωρίς αὐτὴν. Καὶ ἀπὸ «καρπαζιὲς» στὸ ἀναλόγιο ἄλλο τίποτα.

Με άλλα λόγια οι Πατριαρχικοί δεν έχουν κάνει, ούτε και φυσικά πρόκειται να ξεφύγουν ή να πουν λάθος πράγματα. Ούτε ο Πάπας να ήτανε!
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Αγαπητέ Simos ζητώ συγγνώμη, αλλά θεωρώ ότι είμαστε ξεκάθαροι και εγώ και ο δομέστικος σε αυτό που λέμε και ενώ είμαι βέβαιος ότι μπορείτε, δεν θέλετε να καταλάβετε. Η αρνητική κριτική, αφορά στο άκουσμα. Το συγκεκριμένο άκουσμα. Αυτό το έχουμε μπροστά μας, το αισθανόμαστε, το βιώνουμε. Δεν εννοείται τίποτα άλλο πίσω από αυτό (ή μήπως κάνω λάθος :confused:). Εάν ο αγαπητός συνάδελφος ανεβάσει κάτι άλλο εντελώς διαφορετικό, θα κριθεί και αυτό (το άκουσμα) εντελώς ξεχωριστά, με αντικειμενικότητα και χωρίς καμία εμπάθεια, όπως και το παρόν. Δεν κατάλαβα, τον ξέρουμε και από χθες τον άνθρωπο; Δεν γνωρίζω κανέναν που να θέλει να γίνεται προσβλητικός, δεν λέω ίσως υπάρχουν κάποιοι που ηδονίζονται με αυτό, ή απλά είναι ο τρόπος έκφρασής τους αυτός, αλλά και πάλι δε νομίζω ότι όλοι αυτοί οι "σπάνιοι" χαρακτήρες συναντήθηκαν στο Ψαλτολόγιον.

Μερικά απλά ερωτήματα, στα οποία θα με ενδιάφερε η απάντησή σας: Ας υποθέσουμε ότι ζει ο Leonardo da Vinci και σας παρουσιάζει ένα έργο του όπως η Mona Lisa. Υποθέτω ότι θα μείνετε εκστατικός μπροστά στο μεγαλείο του ταλέντου, όπως και όλη η ηφίλιος εξάλλου. Ας πούμε τώρα, ότι ο ίδιος καλλιτέχνης σας παρουσίαζε σαν πίνακα ζωγραφικής μία πιτσιλιά από το πινέλο του πάνω στον μουσαμά. Τι θα λέγατε, ότι εφόσον η πιτσιλιά είναι του Da Vinci είναι μία πανέμορφη και καλλιτενικότατη πιτσιλιά; Ή θα θαυμάζατε τη Mona Liza και θα γελούσατε με την πιτσιλιά, έχοντας ως δεδομένο κατά τα άλλα το ταλέντο του καλλιτέχνη; Ποιον θεωρείτε ως πιο ώριμο τρόπο σκέψης και αντίληψης ή τέλος πάντων, πως θα αντιδρούσατε εσείς σε ένα τέτοιο ερέθισμα, εάν όχι με έναν από τους παραπάνω τρόπους;

Υ.Γ. 1. Ζητώ ταπεινά συγγνώμη από την κοινότητα που επανέρχομαι στο θέμα, εφόσον έχω εκφράσει την άποψή μου επ' αυτού σε προηγούμενα μηνύματά μου. Δεν θα επανέλθω και αν κάτι θελήσω να προσθέσω στο παρόν θέμα, θα γίνει με προσωπικό μήνυμα.

Υ.Γ. 2. Πρέπει αρκετά μηνύματα του θέματος (με πρώτα τα δικά μου) να μεταφερθούν σε άλλη ενότητα...

Αγαπητέ Χρήστο, το πρόβλημα που βλέπω είναι η 'αγριότητα' των σχολίων από τους αγαπητούς συναδέλφους, έστω και σε κάτι για το οποίο μπορεί να μην μας αρέσει!
 
Τ

ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Guest
ευχαριστω!!!
ειναι σιγουρα ο Δημητρης Χριστοδουλου,Πρωτοψαλτης Προφητη Ηλια Πυλαιας.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Αυτή νομίζω η απάντηση ισχύει εδώ
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Θα αναρτησω ενα τροπαριο μεσα στη βδομαδα κ τα συμπαιρασματα δικα σας, ως προς το προηγουμενο, που ειπατε τοσα.

Θανάση ακόμα το περιμένω, εκτός και αν ανέβασες κάτι κάπου αλλού και δεν το πήρα είδηση.
 
Top