Χρειαζόμαστε ή όχι νέα μελοποιΐα;

Χρειαζόμαστε ή όχι τη νέα μελοποιία;

  • ΟΧΙ, η παλαιά μελοποιία αρκεί. Αυτό που χρειάζεται είναι να τη μελετήσουμε και να την αναδείξουμε.

    Votes: 25 34.2%
  • ΝΑΙ, αλλά με προϋπόθεση να ακολουθεί αυστηρά τους κανόνες της παλαιάς.

    Votes: 7 9.6%
  • ΝΑΙ, που ακολουθεί την παλαιά, αλλά σε κάποιες κατηγορίες (π.χ. λειτουργικά, χερουβικά κλπ) συμβουλε

    Votes: 24 32.9%
  • ΝΑΙ που ακολουθεί την παλαιά και τη μεταγενέστερη παράδοση, αλλά επιχειρεί και να τις ανανεώνει (πάν

    Votes: 20 27.4%

  • Total voters
    73

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Εννοειται οτι κανεις δεν μπορει να σε εμποδισει. Οπως κανεις δεν μπορει να σε ''εμποδισει'' να γραψεις και Θεολογια.

Το θεμα ομως ειναι να γραψεις θεολογια βασησμενη στους πατερες και οχι στο μυαλο σου... Νομιζω καταλαβαινεις την αντιστοιχια και στη μουσικη.

Αν μεναμε στην εποχη του Πετρου και λεγαμε, ''Ωραια,εδω ημαστε. Φτανει και μια χαρα...''
Στην Ευρωπαικη κλασσικη μουσικη,αν ημασταν τοτε την εποχη του Μπετοβεν,του Σοπεν,του Μοτσαρτ,κλπ και αποφασιζαμε: ''Φτανει ως εδω,δεν χρειαζεται κατι αλλο...''
Σημερα,ποια θα ηταν η μουσικη πραγματικοτητα;...
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Αν μεναμε στην εποχη του Πετρου και λεγαμε, ''Ωραια,εδω ημαστε. Φτανει και μια χαρα...''
Στην Ευρωπαικη κλασσικη μουσικη,αν ημασταν τοτε την εποχη του Μπετοβεν,του Σοπεν,του Μοτσαρτ,κλπ και αποφασιζαμε: ''Φτανει ως εδω,δεν χρειαζεται κατι αλλο...''
Σημερα,ποια θα ηταν η μουσικη πραγματικοτητα;...

Δεν θα είχαμε Παντελίδη και το πουλάκι τσίου... :eek: :D
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Εννοειται οτι κανεις δεν μπορει να σε εμποδισει. Οπως κανεις δεν μπορει να σε ''εμποδισει'' να γραψεις και Θεολογια.

Το θεμα ομως ειναι να γραψεις θεολογια βασησμενη στους πατερες και οχι στο μυαλο σου... Νομιζω καταλαβαινεις την αντιστοιχια και στη μουσικη.

Επεξηγώ, απλά, συνεχίζοντας τη σκέψη του συναδέλφου, ότι η νέα μελοποιία θα πρέπει να στηρίζεται στις πηγές της ΕΒΜ (Ι. Δαμασκηνό, Ι. Κουκουζέλη, Ι. Κλαδά κ.ά.) σε αναλογία με "της Θεολογίας στους πατέρες", όπου απαιτείται εκτός από τις γνώσεις, φωτισμός Θεού & Αγιότητα βίου, ώστε να παραχθεί κάτι αξιόλογο!
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Αν μεναμε στην εποχη του Πετρου και λεγαμε, ''Ωραια,εδω ημαστε. Φτανει και μια χαρα...''
Στην Ευρωπαικη κλασσικη μουσικη,αν ημασταν τοτε την εποχη του Μπετοβεν,του Σοπεν,του Μοτσαρτ,κλπ και αποφασιζαμε: ''Φτανει ως εδω,δεν χρειαζεται κατι αλλο...''
Σημερα,ποια θα ηταν η μουσικη πραγματικοτητα;...

Κοιταξε ουτε οι πατερες εμειναν στην εποχη των 3 Ιεραρχων και του αγιου Γρηγοριου του Νυσσης. Τρανταχτα παραδειγματα : Γρηγοριος Παλαμας, Μαξιμος Ομολογητης, Συμεων νεος Θεολογος. Αιωνες μετα...
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Η κουβέντα κύκλους κάνει... Κανείς δεν απαγόρευσε στον άλλο ούτε να σκέφτεται, ούτε να φαντάζεται, ούτε να ονειρεύεται, ούτε να δημιουργεί.Δεν θα έπρεπε όμως να μας προβληματίζει λίγο το γεγονός ότι βγαίνουν στα βιβλιοπωλεία εκδόσεις αν μη τι άλλο ανορθόγραφες; Δεν είναι αυτό δείγμα ημιμάθειας; Ξέρω, η ορθογραφία δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά δεν επέλεξα εγώ τη νέα μέθοδο, αλλά οι δημιουργοί της και είτε μας αρέσει είτε όχι έχει κανόνες και σε αυτό τον τομέα. Το ότι με την εξέλιξη της σημειογραφείας πλέον χάθηκαν οι υποστάσεις και ο καθένας γράφει και εκδίδει ότι μουσική φράση (και εννοώ από όποιο μουσικό χώρο φράση) του έρθει στο μυαλό δεν θα πρέπει να μας απασχολεί; Το ότι ο καθένας μπορεί να διαδίδει την μελοποίηση ύμνων με συγκεκριμένο ήχο από τα λειτουργικά μας βιβλία σε άλλους ήχους δεν είναι ένα πρόβλημα υπαρκτό; Δεν επισημοποιούμε πλέον έτσι την ασέβεια σε μία άλλη πνευματική δημιουργία, αυτή του υμνογράφου;

Το θέμα είναι πιστεύω τόσο απλό και το κάνουμε να φαίνεται βουνό. Μπορώ και γω άνετα να φορέσω στο σπίτι μου μία χορταρένια φούστα, να βάλω ανάλογη μουσική και να αρχίσω χορεύω χαβανέζικα. Όταν βγω όμως στον δρόμο να το κάνω (και δεν έχει ανοίξει το Τριώδιο) ε, πως να το κάνουμε θα με γιουχάρουν και θα' χουν και δίκιο. Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι έχουμε κάποια ευθύνη πάνω σε αυτή την τέχνη, πέρα από ελευθερίες, διότι (επαναλαμβάνω και γίνομαι πιθανότατα κουραστικός) αναφερόμαστε σε μία αρχέγονη παραδοσιακή τέχνη. Δεν μιλάμε για μουσική απλά, δεν μιλάμε για νότες που μπορούν ελεύθερα να μπλέκουν σε άπειρους συνδοιασμούς, όχι μόνο γιατί δεν αναφέρεται απλά σε μουσικόφιλους αλλά και επειδή μιλάμε για μία μουσική που ενώ δεν φτιάχτηκε τονική, εξελίχθηκε τελικά ως τέτοια *. Κάνοντας ακόμη έναν (άστοχο ίσως) παραλληλισμό με τη γλώσσα, πρέπει για να μπορεί να πάρει σάρκα και οστά, να βάζει τα γράμματα σε συγκεκριμένες ομάδες και τις ομάδες σε σειρά. Αυτό: αοιγηαοειργμαειοθβηωκδξξηωβσεδθ δεν είναι γλώσσα όσο κι αν σεβόμαστε την προσπάθεια αυτού που κάθεται να γράψει, διότι δεν εκφράζει ορθά και με τον παραδοσιακό τρόπο αυτό που πιθανόν θέλει να μας πει.


* Αυτός είναι και ο κυρίως λόγος για τον οποίο πιστεύω ότι ενώ μπορούμε, δεν επιλέγουμε να συνθέτουμε σήμερα ορθά και κατ' επέκταση θα έπρεπε να κάνουμε ίσως ένα διάλειμμα. Διότι ενώ η νέα γραφή μας δίνει αναλυτικά και με εύκολο στην εκμάθηση τρόπο τις φράσεις, τα τούβλα δηλαδή με τα οποία μπορούμε να χτίσουμε μία σύνθεση, η ίδια αυτή τονική της αναλυτικότητα μας αφήνει ελεύθερους να ασυδοτούμε πάνω στην ριζικά δομική της φόρμουλα.
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;

Κάνοντας ακόμη έναν (άστοχο ίσως) παραλληλισμό με τη γλώσσα, πρέπει για να μπορεί να πάρει σάρκα και οστά, να βάζει τα γράμματα σε συγκεκριμένες ομάδες και τις ομάδες σε σειρά. Αυτό: αοιγηαοειργμαειοθβηωκδξξηωβσεδθ δεν είναι γλώσσα όσο κι αν σεβόμαστε την προσπάθεια αυτού που κάθεται να γράψει, διότι δεν εκφράζει ορθά και με τον παραδοσιακό τρόπο αυτό που πιθανόν θέλει να μας πει.

Δεν είναι και τόσο άστοχος ο παραλληλισμός με τη γλώσσα Χρήστο, και δη την ελληνική, που είναι πολύ δύσκολη!!!
Από το αλφάβητο, βάζοντας γράμματα το ένα δίπλα στο άλλο (βάσει εκνευριστικά πολλών κανόνων ορθογραφίας...) δημιουργείς λέξιλόγιο. Ακόμα και δικές σου λέξεις μπορείς να φτιάξεις, δεν θα σου ζητήσει το λόγο κανένας. Ή έχει κανείς τα πνευματικά δικαιώματα της ελληνικής γλώσσας και δεν το γνωρίζω;
Από το λεξιλόγιο, στη συνέχεια, βάζοντας λέξεις τη μία δίπλα στην άλλη (πάλι βάσει κάμποσων κανόνων σύνταξης...) δημιουργείς προτάσεις, που πρέπει να έχουν, βέβαια ένα σαφές νόημα.
Ε, τελικά, βάζοντας προτάσεις τη μία κάτω από την άλλη, χωρισμένες σε ομάδες (παραγράφους) με την ίδια σημασιολογία, μπορείς να γράψεις ολόκληρο βιβλίο, αν θες...

Εγώ, λοιπόν, βλέπω ότι υπάρχει μια παραλληλία στις εξής αλυσίδες:
αλφάβητο --> λέξεις --> προτάσεις --> κείμενο
χαρακτήρες (ποσότητος + ποιότητος) --> μουσικές λέξεις (ή θέσεις)--> μουσικές φράσεις --> μουσικό κείμενο.

Αν τηρούνται και εδώ οι αυστηροί κανόνες ορθογραφίας και σύνταξης, γιατί να μην υπάρξει μελοποιία;

Δημ. Καταραχιάς
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Η κουβέντα κύκλους κάνει... Κανείς δεν απαγόρευσε στον άλλο ούτε να σκέφτεται, ούτε να φαντάζεται, ούτε να ονειρεύεται, ούτε να δημιουργεί.Δεν θα έπρεπε όμως να μας προβληματίζει λίγο το γεγονός ότι βγαίνουν στα βιβλιοπωλεία εκδόσεις αν μη τι άλλο ανορθόγραφες; Δεν είναι αυτό δείγμα ημιμάθειας; Ξέρω, η ορθογραφία δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά δεν επέλεξα εγώ τη νέα μέθοδο, αλλά οι δημιουργοί της και είτε μας αρέσει είτε όχι έχει κανόνες και σε αυτό τον τομέα. Το ότι με την εξέλιξη της σημειογραφείας πλέον χάθηκαν οι υποστάσεις και ο καθένας γράφει και εκδίδει ότι μουσική φράση (και εννοώ από όποιο μουσικό χώρο φράση) του έρθει στο μυαλό δεν θα πρέπει να μας απασχολεί; Το ότι ο καθένας μπορεί να διαδίδει την μελοποίηση ύμνων με συγκεκριμένο ήχο από τα λειτουργικά μας βιβλία σε άλλους ήχους δεν είναι ένα πρόβλημα υπαρκτό; Δεν επισημοποιούμε πλέον έτσι την ασέβεια σε μία άλλη πνευματική δημιουργία, αυτή του υμνογράφου;

Kε Χρηστο,αυτα γινονται,οταν δεν υπαρχουν ή οι σωστοι δασκαλοι για να διδαξουν, ή οι μαθητες αδυνατουν να αντιληφθουν καποια πραγματα...
Δεν φταιει η μεθοδος,για την πατατα που καποιος εξεδωσε, αλλα ο ιδιος που ειναι μεγαλη ψωναρα (απο τετοιους εχουμε μπολικους) και θελει να το παιξει,σπουδαιος. Καποιοι προφανως,βιαζονται να φτασουν στο τελος των γνωσεων,πριν καλα καλα ακουσουν και να μαθουν τα μυστικα της μουσικης...:rolleyes:
Αυτη η...βιασυνη,τους εκθετει στα ματια μας σαν ανορθογραφους,ημιμαθεις,κλπ.

Σιγουρα λοιπον,δεν φταιει η μεθοδος,αφου και πριν απο 40 χρονια,ψαχναμε να βρουμε με το τουφεκι τους χαλια ψαλτες...(που λεει ο λογος) και οχι τους ΤΙΤΑΝΕΣ!!....
 
Στην Ευρωπαικη κλασσικη μουσικη,αν ημασταν τοτε την εποχη του Μπετοβεν,του Σοπεν,του Μοτσαρτ,κλπ και αποφασιζαμε: ''Φτανει ως εδω,δεν χρειαζεται κατι αλλο...''
Σημερα,ποια θα ηταν η μουσικη πραγματικοτητα;...
Μεταξύ σοβαρού και αστείου , ο κουμπάρος μου (μουσικός ων ..) όταν ακούει καινούρια τραγούδια - φαιδρά , τύπου ...πουλάκι τσίου κ.λ.π. , αυτό λέει :
"Δεν την παίρναν (την μουσική..) μαζί τους στον τάφο ...."
 
T

Tzanakos_B

Guest
Σίγουρα χρειάζεται κάποια ψυχική προετοιμασία στο συνθέτη όταν ασχολείται με την μελοποιία. Πολύ δε περισσότερο ο μελοποιός να βρίσκεται σε επικοινωνία με το Θεό μέσω των μυστηρίων, έτσι ώστε και η καρδιά του και η σκέψη του να είναι ανάλαφρη και όλο αυτό να τον βοηθάει να ξεδιπλώνει το ταλέντο του στο χαρτί. Με αυτόν τον τρόπο πάντα θα ανακαλύπτει, αλλά και θα δημιουργεί κάτι το νέο.
Πολύ σωστή η επισήμανσή σας.
Όμως από την άλλη δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι, ή καλύτερα ακόμα, δεν ξέρουμε καθόλου πως προετοιμάζεται ο σύγχρονος μελοποιός να γράψει. Ας δεχτούμε ότι οι παλιοί μελοποιοί είχαν φώτιση Θεού όταν γράφανε, μήπως όμως και οι νεώτεροι είχαν κόψει την επικοινωνία με το Θεό και γράφανε χωρίς κάποια προηγούμενη ψυχική προετοιμασία; Δεν θέλω να πιστεύω κάτι τέτοιο…
Ασφαλώς και κάποιος μπορεί να μελοποιήσει όταν η ζωή του δεν είναι σωστή, αρκεί να ξέρει μόνο τους κανόνες της μελοποιίας (πεντάχορδα, κλίμακες). Δεν είναι όμως αρκετό αυτό… Καταλαβαίνετε πιστεύω τι θέλω να πω.
Δεν θέλω να την πάω αλλού τη συζήτηση, απλά και μόνο κάποιες σκέψεις κατέθεσα στην επισήμανση του συναδέλφου.

Το θεμα της Μελοποι ι ας ειναι και θα ειναι παντα επικαιρο. Αν μιλουσαμε μονο για κοσμικη μελοποι ι α , θα ηταν αδιανοητο να λεγαμε οτι δεν υπαρχουν σε ολες τις χρονικες περιοδους , μικροι και μεγαλοι μελοποιοι , αναφερομαι κυριως στους ελληνες μελοποιους η` συνθετες κατα την κοσμικη γλωσσα. [ δημοτικη μουσικη , λα ι κη , μοντερνα κ.τ.λ. ] . Ομως στην Εκκλησιαστικη Μουσικη μας , η οποια βεβαιως εχει μακραιωνη Παραδοση , το θεμα ειναι διαφορετικο γιατι εχει αμεση σχεση με την Λατρεια μας που ειναι ο σκοπος και η Μουσικη το μεσον της λατρευτικης ζωης μας και μαλιστα μεσα στους ναους , οπου αμεσα η` εμμεσα συμμετεχουν και οι πιστοι '' [ προσευχονται , συμψαλλουν , ακουνε , κρινουν..... ] Απο οτι βλεπω και στην '' Δημοσκοπηση '' εδω στο Φορουμ , αλλα κυριως η πραγματικοτητα την οποια βιωνουμε ολοι μας ως ψαλτες , μας δειχνουν οτι η μεγαλη πλειοψηφια των ψαλτων , θελει να εχει την δυνατοτητα να επιλεγει τους υμνους που θα ψαλλει , εκτος βεβαιως εκεινων οι οποιοι εχουν καθιερωθει και δεν επιδεχονται αλλαγης ...... [Απολυτικια, κοντακια , κανονες, προσομοια , και αλλα πολυ γνωστα μελη κυριως ειρμολογικα ] . Αυτα πιστευω οτι εχουν κρατησει ''Ζωντανη '' την Βυζαντινη Μουσικη Παραδοση μας. !!! Ολα τα αλλα μελωδηματα , ιδιομελα , δοξαστικα , δοξολογιες , τρισαγιος υμνος , χερουβικα , λειτουργικα , αξιον εστιν.. , κοινωνικα , κ.τ.λ. εχουν μελοποιηθει απο διαφορους μελοποιους σε ολες τις περιοδους της εκκλ. μουσικης μας . Βεβαια τα καλυτερα ειναι και τα πιο γνωστα !!! Τα μελωδηματα του Π. Λαμπ. μαλλον κατεχουν τα πρωτεια , νομιζω , σε ολα τα ειδη τους γι αυτο και τα προτιμαμε οι περισσοτεροι στους ναους μας.. Υπαρχουν και μελωδηματα νεων μελοποιων πολυ αξιολογα !!! προσωπικα προτιμω να ψαλλω μελη γνωστα συντομα , χωρις ακροβασιες , γιατι οι ακροτητες και τα περιτεχνα μελωδηματα συνηθως κουραζουν και τους ψαλτες και το εκκλησιασμα ..... Ο μεγαλος ΠΡΙΓΓΟΣ ελεγε , απλη γραμμη και μεγαλοπρεπης εκτελεσις !!! Δεν το τηρουσε απολυτα , αλλα ειναι αληθεια οτι εψαλλε παντα τα ιδια μελωδηματα τουλαχιστον στο Πατριαρχειο. [ Μαρτυρια Στανιτσα ]. Αυτο πιστευω οτι ολοι μας μπορουμε να το κανουμε επιλεγοντας τα μαθηματα που μας ταιριαζουν!! Η ωφελεια θα ειναι διπλη .. [ ψαλτες - εκκλησιασμα ]. Β.ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Αν μεναμε στην εποχη του Πετρου και λεγαμε, ''Ωραια,εδω ημαστε. Φτανει και μια χαρα...''
Στην Ευρωπαικη κλασσικη μουσικη,αν ημασταν τοτε την εποχη του Μπετοβεν,του Σοπεν,του Μοτσαρτ,κλπ και αποφασιζαμε: ''Φτανει ως εδω,δεν χρειαζεται κατι αλλο...''
Σημερα, ποια θα ηταν η μουσικη πραγματικοτητα;...
Κατά την γνώμη μου, επειδή σ' όλες τις τέχνες υπάρχουν φάσεις ακμής, στασιμότητας, παρακμής, δεν συμφωνώ στην παραπάνω διατύπωση - ερώτημα του αξιόλογου συναδέλφου, που με άλλα λόγια, υπαινίσεται στασιμότητα, "εάν μέναμε στην εποχή του Πέτρου", ενώ τώρα υποτίθεται ότι έχουμε εξελιχθεί - ακμάσει!
Είναι πάμπολα τα "καινά διαμόνια" - νεωτερισμοί που έχουμε εισάγει από τότε κατά την εκτέλεση των μελωδιών, που είναι προς αμφισβήτηση, εάν κάποια θετικά - καινούργια στοιχεία που παρουσιάστηκαν αντίστοιχα, ισοφαρίζουν ή τείνουν προς θετικότερη εικόνα & ήχο!
Να σκεφτούμε - αναλογιστούμε μόνο, έαν όλοι μας, είχαμε ως "ψαλτικό ευαγγέλο" τις πηγές της ΕΒΜ & ψάλλαμε τις κλασσικές μελωδίες με συγκεκριμένο τρόπο, τηρώντας τα βασικά στοιχεία της ΕΒΜ (ΈΚΦΡΑΣΗ, ΧΡΟΝΟ, ΥΦΟΣ - ΗΘΟΣ κ.ά.), χωρίς "αμανέδες", "κλαψουρίσματα", υπερβολικά "ποικίλματα, φορτσαρίσματα" κ.λ.π., πόσο, πιθανόν θα ήταν διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα και ενιαίο το άκουσμα απ' όλους!
Κάποιες αξίες & αρχές τυγχάνουν διαχρονικές. Όμοια και τα επιτεύγματα που δημιουργήθηκαν με βάση τις παραπάνω.
Δεν σημαίνει ό,τι παλαιότερο, υποχρεωτικά & υποδεέστερο των μεταγενεστέρων! Παλαιός είναι και ο ήλιος, χωρίς, όμως, την παρουσία του, δεν θα μπορούσαμε να υπάρξουμε!
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Κατά την γνώμη μου, επειδή σ' όλες τις τέχνες υπάρχουν φάσεις ακμής, στασιμότητας, παρακμής, δεν συμφωνώ στην παραπάνω διατύπωση - ερώτημα του αξιόλογου συναδέλφου, που με άλλα λόγια, υπαινίσεται στασιμότητα, "εάν μέναμε στην εποχή του Πέτρου", ενώ τώρα υποτίθεται ότι έχουμε εξελιχθεί - ακμάσει!
Είναι πάμπολα τα "καινά διαμόνια" - νεωτερισμοί που έχουμε εισάγει από τότε κατά την εκτέλεση των μελωδιών, που είναι προς αμφισβήτηση, εάν κάποια θετικά - καινούργια στοιχεία που παρουσιάστηκαν αντίστοιχα, ισοφαρίζουν ή τείνουν προς θετικότερη εικόνα & ήχο!
Να σκεφτούμε - αναλογιστούμε μόνο, έαν όλοι μας, είχαμε ως "ψαλτικό ευαγγέλο" τις πηγές της ΕΒΜ & ψάλλαμε τις κλασσικές μελωδίες με συγκεκριμένο τρόπο, τηρώντας τα βασικά στοιχεία της ΕΒΜ (ΈΚΦΡΑΣΗ, ΧΡΟΝΟ, ΥΦΟΣ - ΗΘΟΣ κ.ά.), χωρίς "αμανέδες", "κλαψουρίσματα", υπερβολικά "ποικίλματα, φορτσαρίσματα" κ.λ.π., πόσο, πιθανόν θα ήταν διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα και ενιαίο το άκουσμα απ' όλους!
Κάποιες αξίες & αρχές τυγχάνουν διαχρονικές. Όμοια και τα επιτεύγματα που δημιουργήθηκαν με βάση τις παραπάνω.
Δεν σημαίνει ό,τι παλαιότερο, υποχρεωτικά & υποδεέστερο των μεταγενεστέρων! Παλαιός είναι και ο ήλιος, χωρίς, όμως, την παρουσία του, δεν θα μπορούσαμε να υπάρξουμε!
Με τη διαφορα ομως οτι ο ηλιος,ειναι ακινητος....μουγκος....χωρις να εξελισσεται... Και η τεχνη εξελισσεται κε Νεκταριε..
Τωρα,αν απο καπου ''μπαζει το καραβι'',στο χερι μας ειναι να το μπαλωσουμε...:wink:
Παρτε παραδειγμα τους μεγαλους ψαλτες μας,αλλα και εμας τους μικροτερους... Στην πορεια της δουλειας μας,το ιδιο ψαλλαμε οταν ημασταν 20 χρονων,το ιδιο θα ειμαστε και στα 50 μας;...
Οι συνθετες μας... Με την ιδια εμπειρια συνεθεταν στα 20 τους,την ιδια και στα 50 τους;....
Aν ψαξουμε,ευτυχως,θα βρουμε πολυ καλους συναδελφους, και μπορουμε να μαθουμε πολλα απ'αυτους.
Κατεπεκτασην,αυτο γινεται και στη μελοποιηση. Ακους,διαβαζεις,υστερα εκφραζεσαι,ειτε ψαλλοντας με το προσωπικο σου υφος,ειτε συνθετοντας,αποτυπονωντας τις σκεψεις σου.
Αν τα ακουσματα μου ειναι παραδοσιακα τοτε θα ψαλλω ορθα,σωστα και θα συνθεσω το ιδιο σωστα.
 
T

Tzanakos_B

Guest
Κυριοι συναδελφοι , δεν κομιζω γλαυκα στην Αθηνα , αλλα νομιζω οτι στο θεμα αυτο το πολυ σοβαρο και παντα επικαιρο , την αποκλειστικη ευθυνη φερουμε εμεις τοσο ως ιεροψαλτες οσον και ως μουσικοι. Η Μουσικη που ψαλλουμε στους Ναους μας , η ΕΚΚΛ. ΒΥΖ. ΜΟΥΣΙΚΗ, ειναι συνυφασμενη με τους Υμνους και εξυπυρετει αποκλειστικα τις αναγκες της Θειας Λατρειας. Ολες οι ιερες Ακολουθιες , περιεχουν Υμνους συγκεκριμενους οι οποιοι εχουν μελοποιηθει απο παναξιους Μελοποιους , απο τον Ι. Δαμασκηνο , τον Κουκουζελη τον Πετρο το Λαμπαδαριο τον Δανιηλ , ΤΟΝ ΙΑΚ τον Πελοποννησιο και αλλους . Οι μελωδιες τους καλυπτουν ολες τις Ακολουθιες της Λατρειας μας.. !!! Εχουμε τον Ναυπλιωτη την πρωτη πηγη ηχητικης Παραδοσης .!!! Οσοι εγραψαν και εψαλλαν μετα τον ΝΑΥΠΛΙΩΤΗ , οι πιο γνωστοι , εκαναν '' Αναλυσεις και Διασκευες '' των Κλασσικων Μαθηματων. το ζουμε , χαρις κυριως στο ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΝ !!! Παραδειγμα το Δυναμις του Κρητος !!! Που θελω να καταληξω . Αλλαξε κατι στις ακολουθιες της Θ. Λατειας ??? Προς το παρον ΟΧΙ !!! Εχουμε Πληθωρα Δοξαστικων , Ιδιομελων , Δυναμις , Χερουβικων , Λειτουργικων , Κοινωνικων , Ψαλμων , Δοξολογιων , κ. τ. λ. Ειναι υπεραρκετα και κανοντας τις ΕΠΙΛΟΓΕΣ μας , μας καλυπτουν πληρως !!! Τωρα αν καποιοι , δυστυχως ειναι πολλοι , αισθανονται την αναγκη να '' ΜΕΛΟΠΟΙΟΥΝ '' , ας γνωριζουν οτι αυτο που κανουν , ειναι μεν ευχαριστο γι αυτους , αλλα , αθελα τους κανουν ζημια στην Εκκλ. Μουσικη μας ΠΑΡΑΔΟΣΗ.. Και ενος κακου , μυρια επονται..!!!! Λυπαμαι αν καποιοι ενοχλουνται , αλλα η εμπειρια μου και η σημερινη Κατασταση αυτα με διδασκουν..!!! Β.ΤΖ.
 
Top