Χρήση προβολέα

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Ανοίγω ένα θέμα που απορρέει απο την ανακοίνωση της διαρκούς συνόδου για την μετάφραση των λειτουργικών κειμένων.Ερωτώ λοιπόν πως θα σας φαίνοταν εκεί που ψέλνουμε απο γιγαντοοθόνη προβολέα να προβάλονται οι ύμνοι και τα αναγνώσματα σε μετάφραση.Ετσι νομίζω δεν θα κινδυνέψει και η τέχνη μας και οι άνθρωποι θα καταλαβαίνουν.Ρωτώ με καλή πρόθεση και κυρίως χωρίς να έχω κατασταλάξει και ζητώ σοβαρές και κυρίως καλόπιστες απαντήσεις οι οποίες δεν θα αμφισβητούν την πίστη και την αγάπη κανενός για την παράδοση της εκκλησίας.Πάντα γειά
 

tb---

τσοπάνης
Τεχνικά είναι σχετικά εύκολο για μεγάλους ναούς.

Επι της ουσίας θα προτιμούσα την προμελέτη μερικών θεμάτων από πριν. Έχω παρατηρήσει ότι πολλοί σοβαροί ψάλτες μελετούν πολλές ώρες τα κείμενα, όχι τα μουσικά, αλλά τα κείμενα των βιβλίων. Τους ψαλμούς , τους κανόνες, κτλ.

Εαν κάναμε κάτι ανάλογο και όλοι εμείς οι απλοί πιστοί , τότε αμέσως θα καταλαβαίναμε το τί λέει ο Ιερέας , το τί λεει ο Ψάλτης, κτλ.

Θέλει πολύ προσπάθεια , το ξέρω. Είναι όμως ουσιαστικό και εσωτερικό , αφού προετοιμάζει άριστα τον πιστό.

Τρανό παραδειγμα ειναι η επιμέλεια και ανάλυση που είχε κάμει ο π Επιφάνειος Θεοδωρόπουλος στα της μεγάλης εβδομάδας κείμενα. Νομίζω ότι όποιος τα μελετούσε πρίν να πάει στις ακολουθίες , ωφελήθηκε τα μέγιστα.

Θεωρώ εφικτή την χρήση προτζέκτορα, δεν την επικροτώ όμως.

Χριστός Ανέστη ~
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Τεχνικά είναι σχετικά εύκολο για μεγάλους ναούς.

Επι της ουσίας θα προτιμούσα την προμελέτη μερικών θεμάτων από πριν. Έχω παρατηρήσει ότι πολλοί σοβαροί ψάλτες μελετούν πολλές ώρες τα κείμενα, όχι τα μουσικά, αλλά τα κείμενα των βιβλίων. Τους ψαλμούς , τους κανόνες, κτλ.

Εαν κάναμε κάτι ανάλογο και όλοι εμείς οι απλοί πιστοί , τότε αμέσως θα καταλαβαίναμε το τί λέει ο Ιερέας , το τί λεει ο Ψάλτης, κτλ.

Θέλει πολύ προσπάθεια , το ξέρω. Είναι όμως ουσιαστικό και εσωτερικό , αφού προετοιμάζει άριστα τον πιστό.

Τρανό παραδειγμα ειναι η επιμέλεια και ανάλυση που είχε κάμει ο π Επιφάνειος Θεοδωρόπουλος στα της μεγάλης εβδομάδας κείμενα. Νομίζω ότι όποιος τα μελετούσε πρίν να πάει στις ακολουθίες , ωφελήθηκε τα μέγιστα.

Θεωρώ εφικτή την χρήση προτζέκτορα, δεν την επικροτώ όμως.

Χριστός Ανέστη ~
Αληθώς Ανέστη Νεκτάριε.Ευχαριστώ για την απαντησή σου με την οποία συμφωνώ αλλά η προσπάθεια για προετοιμασία του πιστού απο το σπίτι που γράφεις, δυστυχώς λόγω μάλλον τρόπου ζωής δεν γίνεται, άρα το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει και φυσικά και ο προβληματισμός για την χρήση μηχανικού μέσου κατανόησης των ψαλλομένων ώστε να περισώσουμε την ύπαρξη της αρχαιας γλωσσας και της μουσικής των τροπαρίων απο τη μια και ο κόσμος να καταλαβαίνει από την άλλη.Πάντα γειά
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ανοίγω ένα θέμα που απορρέει απο την ανακοίνωση της διαρκούς συνόδου για την μετάφραση των λειτουργικών κειμένων.Ερωτώ λοιπόν πως θα σας φαίνοταν εκεί που ψέλνουμε απο γιγαντοοθόνη προβολέα να προβάλονται οι ύμνοι και τα αναγνώσματα σε μετάφραση.Ετσι νομίζω δεν θα κινδυνέψει και η τέχνη μας και οι άνθρωποι θα καταλαβαίνουν.Ρωτώ με καλή πρόθεση και κυρίως χωρίς να έχω κατασταλάξει και ζητώ σοβαρές και κυρίως καλόπιστες απαντήσεις οι οποίες δεν θα αμφισβητούν την πίστη και την αγάπη κανενός για την παράδοση της εκκλησίας.Πάντα γειά

Ἄβολη καὶ ἄχαρη λύση μέσα στὸ ναό, θὰ ἀποσπᾶ τοὺς πιστοὺς. Νομίζω.
 

tb---

τσοπάνης
Αληθώς Ανέστη Νεκτάριε.Ευχαριστώ για την απαντησή σου με την οποία συμφωνώ αλλά η προσπάθεια για προετοιμασία του πιστού απο το σπίτι που γράφεις, δυστυχώς λόγω μάλλον τρόπου ζωής δεν γίνεται, άρα το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει και φυσικά και ο προβληματισμός για την χρήση μηχανικού μέσου κατανόησης των ψαλλομένων ώστε να περισώσουμε την ύπαρξη της αρχαιας γλωσσας και της μουσικής των τροπαρίων απο τη μια και ο κόσμος να καταλαβαίνει από την άλλη.Πάντα γειά


Εαν νομίζουμε ότι θα καταφέρουμε κάτι με τις ευκολίες και με σύγχρονα τεχνολογικά τεχνάσματα , νομίζω ότι σφάλουμε.

Ασφαλώς ο περισσότερος κόσμος δεν κατανοεί το τί λέγεται μέσα σε μια ακολουθία. Ακόμα και φιλόλογοι δυσκολεύονται.

Απ την άλλη η χρήση οπτικών ή και άλλων μέσω θα οδηγήσει σε μια κατάσταση "σινεμά" .
Είναι κοντά στην λογική του dj , αντί δηλαδή να έχουμε ψάλτες, τότε ας βάλουμε ένα λάπτοπ με τους άριστους ψάλτες της παράδοσής μας , οπότε και όλοι θα ευχαριστιούνται και θα προσεύχονται.

Επιμένω περισσότερο στα θέματα προσωπικής μελέτης αλλά και καθοδήγησης απο τους ιερείς, κτλ.
Θέλει κόπο, χρόνος βρήσκεται, θέληση να υπάρχει .

Αυτά τα ολίγα , καλό σκ. Καλή δύναμη γα τους ψάλτες μας ~
 
Για τη Θ. Λειτουργία η λύση είναι να κυκλοφορήσουν (που μάλλον κυκλοφορούν, εγώ απλα δεν ξέρω..) βιβλιαράκια με το αρχικό κείμενο κ παράλληλη μετάφραση. Θα το έχουν και οι πιστοί στα σπίτια τους και θα το διαβάζουν όποτε θέλουν. Ε μη κάνουμε και την εκκλησία τσαντίρι (σορρυ κιόλας) με γιγαντοοθόνες. Για τον όρθρο δε βρίσκω λύση λόγου του όγκου των ψαλωμένων και των ξεχωριστών και ειδικών περιπτώσεων. Χριστός Ανέστη!
 
Last edited:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Κωνσταντινου Αλεξανδρος;71238 said:
Γεια τη Θ. Λειτουργία η λύση είναι να κυκλοφορήσουν (που μάλλον κυκλοφορούν, εγώ απλα δεν ξέρω..) βιβλιαράκια με το αρχικό κείμενο κ παράλληλη μετάφραση. Θα το έχουν και οι πιστοί στα σπίτια τους και θα το διαβάζουν όποτε θέλουν. Ε μη κάνουμε και την εκκλησία τσαντίρι (σορρυ κιόλας) με γιγαντοοθόνες. Για τον όρθρο δε βρίσκω λύση λόγου του όγκου των ψαλωμένων και των ξεχωριστών και ειδικών περιπτώσεων. Χριστός Ανέστη!
Αυτά όλα έχουν δοκιμαστεί και έχουν αποτύχει.Για να βάλω και κάτι ακόμα στην συζήτηση λέω το εξής :Τα παιδιά στο σχολείο συνέχεια μου λένε ότι κύριε δεν καταλαβαίνουμε τίποτα απο αυτά που ακούμε στην εκκλησία.Βέβαια δεν τους προτείνω παρά την προετοιμασία στο σπίτι και το βιβλιαράκι ξέροντας εκ των προτέρων ότι ούτε το ένα θα κάνουν ούτε το άλλο.Οι περισσότεροι πηγαίνουμε περιστασιακά στην εκκλησία και μάλιστα για την ακρίβεια στην τύχη σε κάνα μνημόσυνο κλπ.Αυτό το εκκλησίασμα πως θα κερδιθεί με δεδομένο ότι δεν έχει την παιδεία να καταλαβει την προγονική του γλώσσα;Ομως απο την άλλη και η εκκλησία δεν πρέπει να απολέσει τον γλωσσικό της πλούτο και ίσως η τεχνολογία να βοηθήσει.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Και εγώ κατά είμαι σε κάτι τέτοιο, υπερβολικό μου φαίνεται. Γενικά οι ευκολίες δε φέρνουν καλό αποτέλεσμα. Στον 20ο αιώνα είμαστε, δε λέω: Και ρεύμα θα έχουμε στο ναό, και μικρόφωνο να μη πεθάνουμε από τη κούραση, και καλοριφέρ να μη κρυώνουμε και απ όλα. Γιγαντο-οθόνη όμως για να βλέπουν οι πιστοί;;; Όλοι την οθόνη θα κοιτάνε, κανένας τα δρώμενα. (ΕΙΠΑ: ΕΙΡΗΝΗΗΗΗ ΠΑΑΑΑΣΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ"

Γιατί όχι ένα απλό φυλλάδιο όρθρου σαν αυτό που βγάζει ο Κ. Βαγενάς; Σε 2 κόλες Α4 διπλωμένες στη μέση έχεις ένα μικρό 4σέλιδο που έχει όλο τον όρθρο. Δεν είναι και σπουδαίο να βγάλεις 200 αντίγραφα κάθε Κυριακή για το εκκλησίασμα.
 
οι " καινοτομίες " ( παρατυπίες θα έλεγα καλύτερα ) όσο καλοπροαίρετες και αν είναι - ειδικά αν είναι αυθέρετες πρωτοβουλίες-
- στο τέλος αποδεικνύονται ζημιογόνες " κενο - τομίες "
... και για να μην πάμε μακριά , δείτε τι γίνεται με την μετάφραση των λειτουργικών κειμένων .
αφήστε που αν επιτευχθεί αυτό ( για μένα θα σημάνει και το τέλος της ιεροψαλτικής μου σταδιοδρομίας ) , θα ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου και για άλλα ζητήματα . π.χ. χρήση μουσικής , χρήση οργάνων , αμφίεση κληρικών , αγιογραφίας - εικονογραφίας και πάει λέγοντας ,δεν μπορεί να βάλει ο νους μου .
Δεν σας κρύβω ότι ενοχλούμαι όταν επισκέπτομαι μοναστήρια ( και στο όρος ) και βλέπω
" άκρατη " χρήση της τεχνολογίας ..
.. εκπαίδευση θέλει ο κόσμος ( όπως πολύ σωστά είπε ο εφημέριος στην ημερίδα για την μετάφραση των κειμένων ) , αλλά ποιος θα του την παρέχει ; το σχολείο ; ( εδώ γελάνε ) για να φτάσουμε στην παροιμία .... σαν και σένα δεν γίνομαι , σαν εμένα σε κάνω..
 

raphael

Ραφαήλ Ζουμής
Τα πράγματα ειναι απλά. Εαν ειχαμε όλοι θρησκευτική παιδεια απ τα σπίτια μας σημερα δεν θα συζητουσαμε τίποτα από όλα αυτα..
Εαν απο μικροί μαθαίνουμε την ταξη της εκκλησίας μας δεν θα υπήρχε κανενα προβλημα..
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Πάντως και γω φίλοι μου συμμερίζομαι τις επιφυλάξεις σας αλλά νομίζω ότι σύντομα θα δούμε κάτι τέτοιο.Μάλιστα για να ακριβολογώ σε μεγάλο ναό του Ηρακλείου έχει συμβεί.Εχουν μπεί οθόνες στον ναό και προβάλλουν τα τελούμενα στην Αγία Τράπεζα.Τεχνικά δεν είναι καθόλου δύσκολο να προβάλλεται και μια μετάφραση.Βέβαια πρέπει να πω ότι υπάρχουν άνθρωποι μορφωμένοι οι οποίοι τουλάχιστον για την προβολή μετάφρασης είναι θετικοί αν και είναι και επιφυλακτικοί όσον αφορά την απόσπαση της προσοχής των πιστών.Πάντα γειά
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πάντως και γω φίλοι μου συμμερίζομαι τις επιφυλάξεις σας αλλά νομίζω ότι σύντομα θα δούμε κάτι τέτοιο.Μάλιστα για να ακριβολογώ σε μεγάλο ναό του Ηρακλείου έχει συμβεί.Εχουν μπεί οθόνες στον ναό και προβάλλουν τα τελούμενα στην Αγία Τράπεζα.Τεχνικά δεν είναι καθόλου δύσκολο να προβάλλεται και μια μετάφραση.Βέβαια πρέπει να πω ότι υπάρχουν άνθρωποι μορφωμένοι οι οποίοι τουλάχιστον για την προβολή μετάφρασης είναι θετικοί αν και είναι και επιφυλακτικοί όσον αφορά την απόσπαση της προσοχής των πιστών.Πάντα γειά

Κυρ Αντώνη, μ' ὅλο τὸ θάρρος, εὐχαριστοῦμε γιὰ τὴν ἐνημέρωση, ἀλλὰ ἄστο καλύτερα θὰ τὸ γυρίσουμε πάλι στὸν «οἰκουμενισμό» καὶ θ' ἀρχίσει -ξανά- τὸ κυνήγι μαγισσῶν, αἱρετικῶν, σχισματικῶν, δαιμόνων, τελωνίων, ἀερικῶν, καλικαντζάρων, τρόλ, ὄρκ, γκόμπλιν καὶ θὰ γίνουμε Μυθολογία Κθούλου τοῦ Λαβκραφτ ἐδω μέσα :rolleyes:
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Πάντως και γω φίλοι μου συμμερίζομαι τις επιφυλάξεις σας αλλά νομίζω ότι σύντομα θα δούμε κάτι τέτοιο.Μάλιστα για να ακριβολογώ σε μεγάλο ναό του Ηρακλείου έχει συμβεί.Εχουν μπεί οθόνες στον ναό και προβάλλουν τα τελούμενα στην Αγία Τράπεζα.Τεχνικά δεν είναι καθόλου δύσκολο να προβάλλεται και μια μετάφραση.Βέβαια πρέπει να πω ότι υπάρχουν άνθρωποι μορφωμένοι οι οποίοι τουλάχιστον για την προβολή μετάφρασης είναι θετικοί αν και είναι και επιφυλακτικοί όσον αφορά την απόσπαση της προσοχής των πιστών.Πάντα γειά

Μερικοί απλά βλέπουν το δέντρο που είναι η Βυζαντινοί μουσικοί και χάνουν το δάσος που είναι η εκκλησία. Ας χαίρονται τα μάτια τους!
 
Ανοίγω ένα θέμα που απορρέει απο την ανακοίνωση της διαρκούς συνόδου για την μετάφραση των λειτουργικών κειμένων.Ερωτώ λοιπόν πως θα σας φαίνοταν εκεί που ψέλνουμε απο γιγαντοοθόνη προβολέα να προβάλονται οι ύμνοι και τα αναγνώσματα σε μετάφραση.Ετσι νομίζω δεν θα κινδυνέψει και η τέχνη μας και οι άνθρωποι θα καταλαβαίνουν.Ρωτώ με καλή πρόθεση και κυρίως χωρίς να έχω κατασταλάξει και ζητώ σοβαρές και κυρίως καλόπιστες απαντήσεις οι οποίες δεν θα αμφισβητούν την πίστη και την αγάπη κανενός για την παράδοση της εκκλησίας.Πάντα γειά
Θὰ ἤθελα νὰ ἐκφράσω κι ἐγὼ τὴν ἄποψή μου. Οἱ κάθε λογὴς καλικάντζαροι (δανίζομαι τὸν ὄρο ἀπὸ τὸν ἀγαπητὸ Δομέστιχο) ὑπάρχουν καὶ θὰ ὑπάρχουν. Τὸ θέμα εἶναι τί θέση παίρνουμε ἀπέναντί τους. Τοὺς διαφημίζουμε καὶ τοὺς στηρίζουμε μὲ τὴν κάλυψη τῆς ὑπακοῆς ἢ ὁμολογοῦμαι Ὀρθοδοξία κατὰ τὰ πρότυπά της θριαμβευούσης Ἐκκλησίας, θέτοντας τὸ κεφάλι μας στὸν ντουρβά;

Παραδείγματα μέσα στὸ ψαλτολόγιο, ἄπειρα καὶ γιὰ τὶς δύο περιπτώσεις. Διαφημίστηκε γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὸ ψαλτολόγιο ἡ ξεδιάντροπη συναυλεία μουσικῆς μέσα στὸν Ἅγιο Παντελεήμονα Ἀχαρνῶν. Ὁ τρόπος τῆς παρουσίασης παίζει ρόλο. Ἡ θέση ἐπίσης ποὺ διατύπωσε ὁ καθένας μας δημιούργησε μία προυπόθεση ἐπιρροῆς καὶ διαμόρφωσης συνείδησης. Οἱ ἐπιπτώσεις στὴν κάθε ψυχὴ ἐκδηλώνονται σὲ διαφορετικοὺς χρόνους. Ἡ εὐθύνη καὶ τοῦ διαφημιστοῦ τῆς σχετικῆς ἐκδήλωσης καὶ τῶν σχολιαστῶν εἶναι εὐθύνη ὁμολογίας.

Ἐπίσης παρατηρεῖται μία ἰδιάζουσα ἄγνοια περὶ τῶν θεμάτων τοῦ "καλικαντζαρισμοῦ". Θεωρῶ ὅτι εἶναι ἐπικίνδυνη, τουλάχιστον τόσο ὅσο καὶ ἡ ἡμιμάθεια. Ἀποτελοῦν τὸ κυριότερο στοιχεῖο ρατσιστικῆς καὶ βίαιης συμπεριφορᾶς στὶς κοινωνίες. Ἰδιάζουσα γιατί δὲν περιλαμβάνει τὴν φυσικὴ τάση γιὰ συμπλήρωση τῶν κενῶν ποὺ παρουσιάζει στὸν ἄνθρωπο ἡ ἄγνοια ἐξ ὁρισμοῦ, ἀλλὰ ἀντιθέτως παρουσιάζει μία ἀποστροφὴ κι ἕναν ἀπολυταρχισμὸ ποὺ ἐμποδίζει ἀκόμη καὶ τὸν ἁπλὸ διάλογο.

Εἶναι ἐπίσης καὶ κυριότερο χαρακτηριστικὸ γνώρισμα τῆς πλάνης:

Ἡ Ἐκκλησία τῆς γνώσης καὶ τῆς ἀλήθειας, διὰ τῶν Ἁγίων της, δὲ φοβᾶται τὸν διάλογο, ἀλλὰ προστρέχει σ’ αὐτὸν μὲ τὴν συνείδηση τοῦ "πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτούς".

Οἱ ἐκκλησιαστικοὶ τῆς ἠμιμάθειας περὶ τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ , προστρέχουν στὸ διάλογο μὲ ἐκπτωτικὴ διάθεση, διαστρεβλώνοντας τὴν Ὀρθοδοξία στοὺς λαούς.

Οἱ αἱρετικοί τῆς ἄγνοιας μένουν στὸν ἐγωκεντρισμό τους, βιώνουν τὸν μεσαίωνα, σφάζουν τοὺς λαοὺς περνώντας τους ἀπὸ τὴν κόλαση τῆς ἱερᾶς ἐξέτασης καὶ ἔρχονται στὸ διάλογο μὲ τὴν πίστη τῆς κατοχῆς τοῦ ἀλάθητου.

Τὰ ὅρια εἶναι σαφῆ, τὸ μπέρδεμα εἶναι εὐθύνη μας.

Εὐχαριστῶ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Θὰ ἤθελα νὰ ἐκφράσω κι ἐγὼ τὴν ἄποψή μου. Οἱ κάθε λογὴς καλικάντζαροι (δανίζομαι τὸν ὄρο ἀπὸ τὸν ἀγαπητὸ Δομέστιχο) ὑπάρχουν καὶ θὰ ὑπάρχουν. Τὸ θέμα εἶναι τί θέση παίρνουμε ἀπέναντί τους. Τοὺς διαφημίζουμε καὶ τοὺς στηρίζουμε μὲ τὴν κάλυψη τῆς ὑπακοῆς ἢ ὁμολογοῦμαι Ὀρθοδοξία κατὰ τὰ πρότυπά της θριαμβευούσης Ἐκκλησίας, θέτοντας τὸ κεφάλι μας στὸν ντουρβά;

Παραδείγματα μέσα στὸ ψαλτολόγιο, ἄπειρα καὶ γιὰ τὶς δύο περιπτώσεις. Διαφημίστηκε γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὸ ψαλτολόγιο ἡ ξεδιάντροπη συναυλεία μουσικῆς μέσα στὸν Ἅγιο Παντελεήμονα Ἀχαρνῶν. Ὁ τρόπος τῆς παρουσίασης παίζει ρόλο. Ἡ θέση ἐπίσης ποὺ διατύπωσε ὁ καθένας μας δημιούργησε μία προυπόθεση ἐπιρροῆς καὶ διαμόρφωσης συνείδησης. Οἱ ἐπιπτώσεις στὴν κάθε ψυχὴ ἐκδηλώνονται σὲ διαφορετικοὺς χρόνους. Ἡ εὐθύνη καὶ τοῦ διαφημιστοῦ τῆς σχετικῆς ἐκδήλωσης καὶ τῶν σχολιαστῶν εἶναι εὐθύνη ὁμολογίας.

Ἐπίσης παρατηρεῖται μία ἰδιάζουσα ἄγνοια περὶ τῶν θεμάτων τοῦ "καλικαντζαρισμοῦ". Θεωρῶ ὅτι εἶναι ἐπικίνδυνη, τουλάχιστον τόσο ὅσο καὶ ἡ ἡμιμάθεια. Ἀποτελοῦν τὸ κυριότερο στοιχεῖο ρατσιστικῆς καὶ βίαιης συμπεριφορᾶς στὶς κοινωνίες. Ἰδιάζουσα γιατί δὲν περιλαμβάνει τὴν φυσικὴ τάση γιὰ συμπλήρωση τῶν κενῶν ποὺ παρουσιάζει στὸν ἄνθρωπο ἡ ἄγνοια ἐξ ὁρισμοῦ, ἀλλὰ ἀντιθέτως παρουσιάζει μία ἀποστροφὴ κι ἕναν ἀπολυταρχισμὸ ποὺ ἐμποδίζει ἀκόμη καὶ τὸν ἁπλὸ διάλογο.

Εἶναι ἐπίσης καὶ κυριότερο χαρακτηριστικὸ γνώρισμα τῆς πλάνης:

Ἡ Ἐκκλησία τῆς γνώσης καὶ τῆς ἀλήθειας, διὰ τῶν Ἁγίων της, δὲ φοβᾶται τὸν διάλογο, ἀλλὰ προστρέχει σ’ αὐτὸν μὲ τὴν συνείδηση τοῦ "πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτούς".

Οἱ ἐκκλησιαστικοὶ τῆς ἠμιμάθειας περὶ τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ , προστρέχουν στὸ διάλογο μὲ ἐκπτωτικὴ διάθεση, διαστρεβλώνοντας τὴν Ὀρθοδοξία στοὺς λαούς.

Οἱ αἱρετικοί τῆς ἄγνοιας μένουν στὸν ἐγωκεντρισμό τους, βιώνουν τὸν μεσαίωνα, σφάζουν τοὺς λαοὺς περνώντας τους ἀπὸ τὴν κόλαση τῆς ἱερᾶς ἐξέτασης καὶ ἔρχονται στὸ διάλογο μὲ τὴν πίστη τῆς κατοχῆς τοῦ ἀλάθητου.

Τὰ ὅρια εἶναι σαφῆ, τὸ μπέρδεμα εἶναι εὐθύνη μας.

Εὐχαριστῶ.

Δὲν διαφωνῶ ἰδιαίτερα.

Ἁπλὰ γιὰ νὰ γίνει διάλογος μὲ κάποιο οὐσιαστικὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ἀδύνατον ἐδῶ μέσα λόγω τῆς σχεδὸν τηλεγραφικῆς συνομιλίας μεταξύ μας χωρὶς δυνατότητα λεπτομεροῦς σχολιασμοῦ που θὰ φωτίσουν συμφωνίες καὶ διαφωνίες.
Ἐπίσης, ἐπειδὴ ὁ διάλογος εἶναι ἀνοιχτὸς ὑπεισέρχονται καὶ τοποθετήσεις ἀκραῖες ἀκραίων ἄκρων ποὺ προκαλοῦν ἀλυσιδωτή ἀντίδραση μὲ τελικὴ συνέπεια τὴν ... Φουκουσίμα ἀλλὰ καὶ τὴν διατύπωση πλανεμένων ἕως ... σαλεμένων ἀπόψεων

Συνεπῶς, εἶναι ἀδύνατον ἐδῶ μέσα νὰ ἀναλυθοῦν πατερικὰ ζητήματα ἤ θέματα πίστεως παρὰ μόνον ἀκροθιγῶς ἤ καὶ καθόλου.

Καλὸ εἶναι λοιπὸν -κατὰ τὴ γνώμη μου- νὰ ὁμολογοῦμε τὴν πίστη μας ὅταν πρέπει ἐκεῖ ποὺ πρέπει καὶ νὰ κρατήσουμε τὸ Φόρουμ μακριὰ ἀπὸ αὐτὲς τὶς καταστάσεις. Ἄν κάποιος δὲν ἀναπαύεται ἄς φτιάξει ἕνα blog καὶ ἄς γράφει αὐτὰ ποὺ θέλει.

Πάντα κατὰ τὴ γνώμη μου.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Τό λοιπόν, ἀδελφοί μου, χαίρετε ἐν Κυρίῳ. τὰ αὐτὰ γράφειν ὑμῖν ἐμοὶ μὲν οὐκ ὀκνηρόν, ὑμῖν δὲ ἀσφαλές. οὐκ ἀμελήσω ἀεὶ ὑμᾶς ὑπομιμνήσκειν περὶ τούτων!

1) Εξηγήσαμε πολλές φορές ότι το ψαλτολόγιο έχει συγκεκριμένη και περιορισμένη θεματολογία. Προφανώς δεν έγινε αντιληπτό. Το γράφω άλλη μία φορά. Υπενθυμίζω τους κανόνες του φόρουμ και απορώ με το πώς ούτε αυτοί γίνονται αντιληπτοί!

2) Το να γράφουμε εδώ στο φόρουμ (από την ησυχία του γραφείου μας) πύρινα μηνύματα δεν νομίζω ότι αλλάζει τίποτε. Ο δυνάμενος χωρείν, χωρείτω και γραψάτω εις την Ιεράν Σύνοδον κλπ αρμοδίους φορείς ότι κρίνει δέον!

Ευχαριστώ!
 
Top