Χερουβικόν πλ. δ΄ (Στεφ. Δόντσιου)

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
Αγαπητέ κ. Λευκόπουλε, τα ερωτήματα που θέτετε είναι ιδιαιτέρως σημαντικά. Εάν το μουσικό κείμενο που έχουμε μπροστά μας τυγχάνει της κριτικής που του κάνετε τότε σας ρωτώ: γιατί να μην έχουν την ίδια κριτική αντιμετώπιση παρόμοια μουσικά κείμενα των Ταλιαδώρου, Θεοδοσόπουλου, Καραμάνη, κ.α.; Μήπως θα πρέπει να δούμε τεχνικά ζητήματα που σχετίζονται με θέσεις και δομές του συγκεκριμένου έργου σε σχέση με τη γραπτή και προσφορική παράδοση της ψαλτικής μας τέχνης; Προσωπικά πιστεύω ότι πολλά σημεία του συγκεκριμένου Χερουβικού είναι πολύ πιο κοντά στην ψαλτική μας παράδοση εάν συγκριθούν π.χ. με τη Λειτουργία του κ. Ταλιαδώρου! Ή όταν το ψάλλω μου φαίνεται πιο κοντά στην ψαλτική μας παράδοση σε σχέση με μουσικά έργα π.χ. του κ. Βασιλικού ή του κ. Γκίκα!
Ως συντονιστής που είστε μπορείτε να ανοίξετε ένα νέο θέμα για να διαπραγματευτούμε τις απόψεις μας. Καλό βράδυ

Δε νομιζω οτι μπορεις να συγκρινεις το Καραμανη με τους υπολοιπους....
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η σύνθεση (κυρίως στο παπαδικό μέλος) που βασίζεται πλήρως στις θέσεις έχει πλέον χαθεί. Από την διαπίστωση αυτή, δεν θα εξαιρούσα προσωπικά πολλές συνθέσεις του Χουρμουζίου (όχι φυσικά εξ ολοκλήρου συνθέσεις, αλλά αρκετά και μεγάλα σημεία μέσα τους). Αυθεντίες στη μουσική σύνθεση πιστεύω ότι δεν υπάρχουν μετά τον Πέτρο και τους προκλασικούς που έγραφαν συγκεκριμένα πράγματα, λογική που ελάχιστοι ακολούθησαν και όχι πάντα, όπως ο Γρηγόριος. Ας φανταστούμε έναν τρόπο χτισίματος ενός τοίχου όπου άλλωτε χρησιμοποιούνταν τούβλα (θέσεις) και λάσπη για να ενωθούν μεταξύ τους (εκεί στην ένωση, ίσως έμπαινε κάπως το προσωπικό στοιχείο του συνθέτη και αυτό αν ήταν απαραίτητο), ενώ σήμερα χρησιμοποιείται κυρίως λάσπη και κάπου κάπου (στο τέλος των λέξεων) υπάρχει και κάποιο τούβλο, να μας θυμίζει ότι αυτό που κατασκευάζεται είναι τοίχος και όχι μία ουσιαστικά άμορφη μάζα.

Υ.Γ. Μη λέτε ονόματα, προσβάλετε το αίσθημα του οπαδού, το οποίο σε μία κοινωνία που το διδάσκει αιώνες τώρα, πρέπει να είναι σεβαστό.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Δηλαδή το αριστούργημα στην (οποιαδήποτε) τέχνη κρίνεται ανάλογα με τη μόδα και την εποχή; Μήπως το συγκεκριμένο χερουβικό είναι ένα κρυμμένο αριστούργημα που περιμένει να ανακαλυφθεί; Μήπως θέλεις να το συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα του Χουρμουζίου; Αν το πιστεύεις γιατί δεν το λες; Και όχι , αυτό δεν ήταν απάντηση στα ερωτήματα, αλλά ευθεία υπεκφυγή.

Κοιταξε αγαπητε μου...κατ αρχην οι τεχνες ειναι προορισμενες να εξελισσονται. Κανενας δεν μπορει να ανακοψει η και να φρεναρει ακομα αυτην την πορεια. Εν προκειμενω εχουμε ενα χερουβικο που απ' οτι εχω καταλαβει μετραει ελαχιστο χρονο ζωης...ειναι σχετικα καινουργιο. Ας μη προτρεχουμε...θεωρω οτι δεν ειναι φρονιμο. Πιστευω οτι θα πρεπει να αφησουμε την ιδια την παραδοση και αυτη με εργαλεια το χρονο και το φυσικο νομο να εισαι βεβαιος οτι θα κανει τη δουλεια της. Αν αξιζει οντως κατι θα το διαφυλαξει και θα το διασωσει. Αν ειναι για τα σκουπιδια θα το πεταξει χωρις συναισθηματισμους. Τωρα ποσος χρονος θα χρειαστει γι αυτο δεν γνωριζουμε...το πιθανοτερο ειναι να μην προλαβουμε τα αποτελεσματα...ας μην τα θελουμε και ολα δικα μας στη ζωη αυτη.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Πιστευω οτι θα πρεπει να αφησουμε την ιδια την παραδοση και αυτη με εργαλεια το χρονο και το φυσικο νομο να εισαι βεβαιος οτι θα κανει τη δουλεια της. Αν αξιζει οντως κατι θα το διαφυλαξει και θα το διασωσει. ...
Θα συμφωνήσω απόλυτα μ' αυτά. Παρ' όλα αυτά, στο μεταξύ, δεν μπορούμε σαν πολιτισμένοι άνθρωποι να ανταλλάξουμε μερικές σκέψεις και κουβέντες πάνω σ' αυτά που συμβαίνουν γύρω μας; Τόσο τα μουσικά όσο και τα υπόλοιπα. Δεν είπαμε να κάψουμε ότι δεν μας αρέσει, ούτε να βάλουμε υπό περιορισμό όσους διαφωνούν μαζί μας.
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Ευχαριστούμε για την ευθεία τοποθέτηση. Πράγματι μοιάζει, αν και αυτό, ακτά την γνώμη μου, δεν είναι υπέρ του, όπως ανέφερα πιο πάνω.
Φίλτατε Νεοκλή!!!! μοιάζει μόνον ως προς την έκφραση. Όλοι μας επηρεαζόμαστε από αυτούς που τους θαυμάζουμε.
Βασίλης
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Κοιταξε αγαπητε μου...κατ αρχην οι τεχνες ειναι προορισμενες να εξελισσονται. Κανενας δεν μπορει να ανακοψει η και να φρεναρει ακομα αυτην την πορεια.
Απλο, σωστο και λογικοτατο το οποιο πολλακις καποιοι ταπεινα εχουμε πει ασχετα αν πολλοι μεσα στο χωρο αυτο (γενικα στον ιεροψαλτικο αναφερομαι) οταν ακουν για εξελιξη της μουσικης βγαζουν καπνους...:cool:

Δηλαδή το αριστούργημα στην (οποιαδήποτε) τέχνη κρίνεται ανάλογα με τη μόδα και την εποχή;
Φυσικα και οχι! Ομως η καθε εποχη (στην οποια επικρατουν αλλες επιμερους συνθηκες, αναγκες κτλ) στην οποια δημιουργειται ενα εργο-αριστουργημα παιζει μικρο ως και πολυ σημαντικο ρολο στη διαμορφωση του εως και ολόκληρης της ιδιας της τεχνης αυτης καθ'αυτης. Γι'αυτο ειναι σημαντικο να κατανοησουμε το τι συνεβαινε στο παρελθον, οπως τις εντονες αντιδρασεις για τα υπεροχα μαθηματα του Χουρμουζιου, να προσπαθησουμε να τις ερμηνευσουμε προκειμενου να κατανοησουμε καποια πραγματα οπως το τι σημαινει παραδοση και αν αυτη εξελισσεται και πως, και οχι να μενουμε απλως ''κολλημενοι'' στα μαθηματα αυτα καθ'αυτά βαπτιζοντας τα με μια λεξη κλασσικα λες και αυτα εγιναν αποδεκτα με τη μια χωρις δευτερη συζητηση.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Κοιταξε αγαπητε μου...κατ αρχην οι τεχνες ειναι προορισμενες να εξελισσονται. Κανενας δεν μπορει να ανακοψει η και να φρεναρει ακομα αυτην την πορεια.

Φυσικά! Η ψαλτική δεν είναι μία μουσειακή και νεκρή μουσική (όπως άλλες μουσικές παραδόσεις)...αλλά το ξαναλέω άλλο εξέλιξη της παράδοσης και άλλο απώλεια της ταυτότητος...φωνητικές μουσικές παραδόσεις υπάρχουν πολλές στον κόσμο, τι είναι αυτό όμως που διαφοροποιεί την ψαλτική από αυτές? και μην μου πείτε το ποιητικό κείμενο μόνο...:cool:
Και κάτι εντελώς προσωπικό καθ ότι ο καθένας έχει τα δικά του πιστεύω τα οποία διαμορφώνονται σύμφωνα με τις εμπειρίες του και τις μουσικές του αναζητήσεις...κατ εμέ ένα χερουβικό πλ.δ' ήχου που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εξέλιξη της παράδοσης μη χάνοντας όμως την ταυτότητα της ψαλτικής (και μου αρέσει πολύ η εξέλιξη αυτή να είστε σίγουρος) είναι αυτό...
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η σύνθεση (κυρίως στο παπαδικό μέλος) που βασίζεται πλήρως στις θέσεις έχει πλέον χαθεί. Από την διαπίστωση αυτή, δεν θα εξαιρούσα προσωπικά πολλές συνθέσεις του Χουρμουζίου (όχι φυσικά εξ ολοκλήρου συνθέσεις, αλλά αρκετά και μεγάλα σημεία μέσα τους). Αυθεντίες στη μουσική σύνθεση πιστεύω ότι δεν υπάρχουν μετά τον Πέτρο και τους προκλασικούς που έγραφαν συγκεκριμένα πράγματα, λογική που ελάχιστοι ακολούθησαν και όχι πάντα, όπως ο Γρηγόριος. Ας φανταστούμε έναν τρόπο χτισίματος ενός τοίχου όπου άλλωτε χρησιμοποιούνταν τούβλα (θέσεις) και λάσπη για να ενωθούν μεταξύ τους (εκεί στην ένωση, ίσως έμπαινε κάπως το προσωπικό στοιχείο του συνθέτη και αυτό αν ήταν απαραίτητο), ενώ σήμερα χρησιμοποιείται κυρίως λάσπη και κάπου κάπου (στο τέλος των λέξεων) υπάρχει και κάποιο τούβλο, να μας θυμίζει ότι αυτό που κατασκευάζεται είναι τοίχος και όχι μία ουσιαστικά άμορφη μάζα.

Υ.Γ. Μη λέτε ονόματα, προσβάλετε
το αίσθημα του οπαδού
, το οποίο σε μία κοινωνία που το διδάσκει αιώνες τώρα, πρέπει να είναι σεβαστό.

Αλι αλι και τρισαλι που ελεγε ο μακαριτης στην παλια ταινια , στον ανθρωπο που θα πεσει στην παγιδα του οπαδισμου . Αγεται και φερεται ως αβουλο ον απο αλλα πονηρα οντα και εξυπηρετει τους καθε λογης δολιους σκοπους τους . Τα παραδειγματα πλειστα : Χιτλερισμος , Νιτσεισμος , Δαρβινισμος και τοσοι αλλοι -ισμοι , που αλλοιωνουν τις προσωπικοτητες και μετατρεπουν ολοκληρες κοινωνικες ομαδες σε αβουλες μαζες . Δυστυχως τα τελευταια 30 χρονια το φαινομενο χτυπησε και την πορτα της Β.Μ (Βυζαντινης Μουσικης ) και μαλλον εγκατασταθηκε για τα καλα . Στο χερι του καθενος μας ειναι να πουμε οχι στους καθε λογης "στρατολογους " απ'οπου κι'αν προερχονται , βαζοντας ετσι τελος στο νοσηρο αυτο φαινομενο , τουλαχιστον στο χωρο μας .
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Σας φαίνεται ότι το χερουβικό αυτό προσφέρει κάτι; Έτσι ώστε να αξίζει να βγει και βιβλίο που περιέχει και άλλες τέτοιες συνθέσεις; Πως σας φαίνεται η παρακάτω γραμμή από το χερουβικό; (με εξαίρεση τη λέξη χερουβίμ).
Νεοκλή με εκπλήσσεις με την αντίδρασή σου αυτή. Ειλικρινά δεν μπορώ να σε καταλάβω, γνωρίζοντας τις θέσεις σου πάνω στη μουσική μας. Τι έχουν δηλαδή αυτές οι γραμμές;; Από καθαρά μουσική άποψη μια χαρά είναι! Μου θύμισαν μάλιστα λίγο και χερουβικά Χρυσάνθου, αλλά κάπως εξελιγμένα. Μιλάμε τώρα καθαρά μουσικά, χωρίς να είμαστε εγκλωβισμένοι στη μουσική μιας μόνο περιόδου, όπως κάνουν συνήθως οι οπαδοί της γνωστής σχολής (και όχι μόνο), που παραδέχονται μόνο τα κλασσικά κείμενα ή τα γραμμένα με κλασσικό μόνο τρόπο έκφρασης και ο,τιδήποτε πέρα από αυτό βάλλεται εις το πυρ το εξώτερον (ήδη από τη συζήτηση φάνηκε αυτό). Όταν μιλάμε για εξέλιξη της μουσικής, μιλάμε σαφώς και για κάποιον διαφορετικό τρόπο έκφρασης. Είναι γνωστό ότι πολλά μέλη που σήμερα μας φαίνονται αριστουργήματα, δεν θα υπήρχαν αν δεν είχε απελευθερωθεί η μουσική γραφή από τους τρεις διδασκάλους.

Ξέρω πολλούς που καταφέρονταν κατά των χερουβικών του Χρυσάνθου και του Καραμάνη και μόλις τα άκουσαν καλά εκτελεσμένα, μετά έψαχναν το βιβλίο... (κάποιος μάλιστα ανήκε και στη γνωστή σχολή!) Μήπως λοιπόν δεν μπορείς να εκτιμήσεις το μέλος αυτό, γιατί απλά δεν γνωρίζεις το στυλ του ερμηνευτικά; Γιατί αν πας να το πεις όπως τα χερουβικά του Γρηγορίου ή του Κωνσταντίνου, τότε έχασες... Το έχεις ακούσει από τον ίδιο τον Άρχοντα Δόντσιο; Ας το ανεβάσει κάποιος, αν υπάρχει σε ηχογράφηση. Έτσι θα ήταν πιο δίκαιο να το κρίνουμε.

Από κει και πέρα, καλύφθηκα αρκετά από τις τοποθετήσεις των κ. Καρασταμάτη και Δεσπότη (Sotres). Θα πρέπει να καταλάβουν μερικοί ότι εκτός από τη βυζαντινή μουσική του Κουκουζέλη, του Μπερεκέτη, του Ιακώβου, του Πέτρου, του Δανιήλ, του Γρηγορίου, του Φωκαέα (άραγε τι θα έλεγε ο Κουκουζέλης αν άκουγε κάποιους από τους μεταγενέστερους που ανέφερα; Μήπως ότι... "αλλοίωσαν την ταυτότητα της βυζαντινής μουσικής";;), υπάρχει και η βυζαντινή μουσική του Καραμάνη, του Χρύσανθου, του Ταλιαδώρου, του Δόντσιου, του Πρίγγου, του Στανίτσα κλπ. (μιλάω από άποψη συνθετική και όχι ερμηνευτική). Οι ψάλτες αυτοί έχουν δώσει πολλά στη μουσική μας ερμηνευτικά. Δικαιούνται λοιπόν να καταθέσουν και τις δικές τους προτάσεις συνθετικά, από τις οποίες άλλες είναι αξιόλογες και άλλες όχι, όπως συνέβη και με πολλά κλασσικά έργα, τα οποία δεν είναι αξιόλογα και σήμερα δεν προτιμώνται. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν προσέφεραν: για να γράψει ο Μπετόβεν την 9η συμφωνία, γράφτηκαν εν τω μεταξύ τόσες άλλες, που σήμερα δεν ακούγονται (από άλλους εννοώ, καθώς του Μπετόβεν είναι όλες κοσμήματα -στην κλασσική μουσική είμαι μπετοβενικός-). Η μουσική δουλεύεται, αξιολογείται, ακούγεται, απορρίπτεται κι έτσι προχωράει. Αυτά όμως φυσικώ τω τρόπω και όχι απορρίπτοντας μια ολόκληρη μουσική τάση και δεχόμενοι μόνο την τάση προηγουμένων αιώνων. Αυτό δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι είμαστε εκτός μουσικής πραγματικότητας. Και η κλασσική μουσική του 20ου αι., εμένα δεν μου αρέσει γενικώς. Είναι όμως μια μουσική πραγματικότητα και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι έχει δώσει και θετικά δείγματα. Δεν μπορεί να απορριφθεί, από το γεγονός και μόνο ότι δεν ακολουθεί την μουσική του Μπετόβεν και του Μότσαρτ, προς Θεού...

Το γεγονός μάλιστα ότι κάποιες συνθέσεις της σύγχρονης μορφής της βυζαντινής μουσικής εκτελούνται ακόμα και στο Άγιο Όρος, όπως τα χερουβικά του Παπανικολάου και του Καραμάνη, νομίζω ότι κάτι σημαίνει για τη μουσική τους αξία και για το αν "αλλοιώνουν την ταυτότητα" της μουσικής μας ή όχι...
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Νεοκλή με εκπλήσσεις με την αντίδρασή σου αυτή. ...

Κι εγώ χάρηκα που, επιτέλους, άκουσα μια ξεκάθαρη τοποθέτηση, που διαφωνεί με τη δική μου θέση, μιλά όμως επί της ουσίας. Δεν ισχυρίσθηκα ότι η γνώμη μου είναι τίποτε άλλο από αυτό που είναι, δηλαδή η γνώμη μου. Και το επαναλαμβάνω , δεν μου άρεσε συνθετικά το κομμάτι αυτό. Βέβαια δεν το άκουσα εκτελεσμένο, όπως παρατήρησες, κάτι που πρέπει να το κάνω, ώστε η άποψη μου να είναι πληρέστερη. Ο λόγος όμως που δεν μου άρεσε δεν είναι ότι δεν μιμείται τα κλασικά. Ανέφερα σε ένα από τα μηνύματά μου ότι ενώ βρίσκω αξιόλογα τα χερουβικά του Καραμάνη (σε καμιά περίπτωση όμως εφάμιλλα των κλασικών) δεν έχω την ίδια γνώμη για τα χερουβικά του Ταλιαδώρου. Και όσον αφορά το συγκεκριμένο απόσπασμα που επεσήμανα, έχω την εντύπωση ότι υστερεί σημαντικά και νεωτερίζει λανθασμένα. Θα το ακούσω όμως και στην εκτέλεσή του, και ίσως αλλάξω γνώμη.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Κι εγώ χάρηκα για την ψύχραιμη απάντησή σου, Νεοκλή, παρά το κάπως απότομο "μπάσιμό" μου, που δείχνει ότι μελετάς τα πράγματα και αν βρεις κάποιο καινούργιο στοιχείο δεν κολλάς, αλλά είσαι πρόθυμος να το αξιολογήσεις. Είδα και ολόκληρο το χερουβικό και δηλώνω ότι μου άρεσε προσωπικά και θα κοιτάξω μάλιστα να το πω κάποια Κυριακή. Νομίζω ότι με το ρυθμό του (κάπως πιο αργό από τα κλασσικά) και μ' ένα καλό συνεχές ίσο, βγαίνει πολύ ωραίο. Και επιμένω: οι γραμμές που ξενίζουν όποιον έχει συνηθίσει να λέει μόνο κλασσικά (π.χ. οι δίφωνες καταβάσεις, τα δίγοργα-τρίγοργα κλπ.), θέλουν άλλον τρόπο ερμηνείας. Το καταλαβαίνει κανείς ειδικά στα χερουβικά του Χρυσάνθου, που αν τα πρωτοδεί από το βιβλίο τού φαίνονται περίεργα, αν όμως ακούσει τον ίδιο το Χρύσανθο να τα εκτελεί, κάποια απ' αυτά θα προτιμάει συχνά τις Κυριακές... Με τα χερουβικά του Ταλιαδώρου δεν έχω ασχοληθεί πολύ, θα το κάνω όμως, θυμάμαι ότι τα εκτελούσε πολύ ωραία ο φίλος και καλός ψάλτης Κώστας Μπιλάλης. Και το του πλ. δ' που βλέπω τώρα, ωραίο μου φαίνεται (πάντα στο στυλ του είπαμε, μην το συγκρίνουμε με τα κλασσικά).
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Τι έχουν δηλαδή αυτές οι γραμμές;; Από καθαρά μουσική άποψη μια χαρά είναι! Μου θύμισαν μάλιστα λίγο και χερουβικά Χρυσάνθου, αλλά κάπως εξελιγμένα. Μιλάμε τώρα καθαρά μουσικά, χωρίς να είμαστε εγκλωβισμένοι στη μουσική μιας μόνο περιόδου, όπως κάνουν συνήθως οι οπαδοί της γνωστής σχολής (και όχι μόνο), που παραδέχονται μόνο τα κλασσικά κείμενα ή τα γραμμένα με κλασσικό μόνο τρόπο έκφρασης και ο,τιδήποτε πέρα από αυτό βάλλεται εις το πυρ το εξώτερον (ήδη από τη συζήτηση φάνηκε αυτό). Όταν μιλάμε για εξέλιξη της μουσικής, μιλάμε σαφώς και για κάποιον διαφορετικό τρόπο έκφρασης. Είναι γνωστό ότι πολλά μέλη που σήμερα μας φαίνονται αριστουργήματα, δεν θα υπήρχαν αν δεν είχε απελευθερωθεί η μουσική γραφή από τους τρεις διδασκάλους.

Ξέρω πολλούς που καταφέρονταν κατά των χερουβικών του Χρυσάνθου και του Καραμάνη και μόλις τα άκουσαν καλά εκτελεσμένα, μετά έψαχναν το βιβλίο... (κάποιος μάλιστα ανήκε και στη γνωστή σχολή!) Μήπως λοιπόν δεν μπορείς να εκτιμήσεις το μέλος αυτό, γιατί απλά δεν γνωρίζεις το στυλ του ερμηνευτικά; Γιατί αν πας να το πεις όπως τα χερουβικά του Γρηγορίου ή του Κωνσταντίνου, τότε έχασες...

Θα πρέπει να καταλάβουν μερικοί ότι εκτός από τη βυζαντινή μουσική του Κουκουζέλη, του Μπερεκέτη, του Ιακώβου, του Πέτρου, του Δανιήλ, του Γρηγορίου, του Φωκαέα (άραγε τι θα έλεγε ο Κουκουζέλης αν άκουγε κάποιους από τους μεταγενέστερους που ανέφερα; Μήπως ότι... "αλλοίωσαν την ταυτότητα της βυζαντινής μουσικής";;), υπάρχει και η βυζαντινή μουσική του Καραμάνη, του Χρύσανθου, του Ταλιαδώρου, του Δόντσιου, του Πρίγγου, του Στανίτσα κλπ. (μιλάω από άποψη συνθετική και όχι ερμηνευτική).Η μουσική δουλεύεται, αξιολογείται, ακούγεται, απορρίπτεται κι έτσι προχωράει. Αυτά όμως φυσικώ τω τρόπω και όχι απορρίπτοντας μια ολόκληρη μουσική τάση και δεχόμενοι μόνο την τάση προηγουμένων αιώνων. Αυτό δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι είμαστε εκτός μουσικής πραγματικότητας.

Το γεγονός μάλιστα ότι κάποιες συνθέσεις της σύγχρονης μορφής της βυζαντινής μουσικής εκτελούνται ακόμα και στο Άγιο Όρος, όπως τα χερουβικά του Παπανικολάου και του Καραμάνη, νομίζω ότι κάτι σημαίνει για τη μουσική τους αξία και για το αν "αλλοιώνουν την ταυτότητα" της μουσικής μας ή όχι...

Ας τον "καλλιτέχνη" στην "τέχνη" του...μόνο αυτό...:cool:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ας τον "καλλιτέχνη" στην "τέχνη" του...μόνο αυτό...:cool:
Εσύ, μια και τα διαστηματικά σού φαίνονται βαρύ άθλημα, πρόσεχε μόνο μη σου ξεφύγει κανα thanks σε μήνυμα που μου απαντάει σε κάτι. Αν θες, μπορώ να σε ειδοποιώ κι εγώ όποτε συζητάω, για να βάζεις απευθείας thanks στους υπόλοιπους, χωρίς να χάνεις χρόνο να ψάχνεις και να διαβάζεις μηνύματα...
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Εσύ, μια και τα διαστηματικά σού φαίνονται βαρύ άθλημα,

Κοίτα δίπλα από το ονοματεπώνυμό σου βάλε "φυσικομαθηματικός"...τι Σπυρίδης και τέτοια, εσύ είσαι υπεράνω και του Σπυρίδη...

πρόσεχε μόνο μη σου ξεφύγει κανα thanks σε μήνυμα που μου απαντάει σε κάτι. Αν θες, μπορώ να σε ειδοποιώ κι εγώ όποτε συζητάω, για να βάζεις απευθείας thanks στους υπόλοιπους, χωρίς να χάνεις χρόνο να ψάχνεις και να διαβάζεις μηνύματα...

:confused:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Κοίτα δίπλα από το ονοματεπώνυμό σου βάλε "φυσικομαθηματικός"...τι Σπυρίδης και τέτοια, εσύ είσαι υπεράνω και του Σπυρίδη...
Το ότι εσύ δεν γνωρίζεις από λόγους, κατανοητό και σεβαστό. Κι άλλοι δεν γνωρίζουν. Αν τώρα μου λες ότι ο Σπυρίδης υποστηρίζει ότι όλοι οι συγκερασμοί του Καρά από λόγους σε μόρια είναι σωστοί, τότε θα πρέπει να διερευνήσουμε εάν ο μαθηματικός λογαριθμικός τύπος μετατροπής που χρησιμοποιείται παγκοσμίως εδώ και καναν αιώνα, καθώς και τα κομπιουτεράκια και το excel που τον εφαρμόζουν, λειτουργούν σωστά ή οι επιστήμονες που τα βρήκαν ήταν... αντικαραϊκοί!
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Το ότι εσύ δεν γνωρίζεις από λόγους, κατανοητό και σεβαστό. Κι άλλοι δεν γνωρίζουν. Αν τώρα μου λες ότι ο Σπυρίδης υποστηρίζει ότι όλοι οι συγκερασμοί του Καρά από λόγους σε μόρια είναι σωστοί, τότε θα πρέπει να διερευνήσουμε εάν ο μαθηματικός λογαριθμικός τύπος μετατροπής που χρησιμοποιείται παγκοσμίως εδώ και καναν αιώνα, καθώς και τα κομπιουτεράκια και το excel που τον εφαρμόζουν, λειτουργούν σωστά ή οι επιστήμονες που τα βρήκαν ήταν... αντικαραϊκοί!

Πες ταααααααααααααα!!!!!!!!!!!!! :wink:
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Εντυπωσιακό το μήνυμα σου δεν λέω...αλλά κάνε λίγο υπομονή (στην Ορθοδοξία και στην λαϊκή μας παράδοση είναι αρετή)...η αν θέλεις κλείσε κάποιο ραντεβού με τον κ.Σπυρίδη και τότε τα λέμε:cool:...από φωτοβολίδες καλοί είμαστε...
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Κούλαρε δικέ μου...ακόμα μαθητούδι δηλώνεις ότι είσαι...:eek:
ο άγια καλά πάει η ακόμα? Πάντως μην αργείς γιατί ο Λαοσυνάκτης περιμένει τις υποδείξεις σου στον άγια...:eek:

Μονο μαθητουδι? Αρχαριος με ολη τη σημασια! Ο αγια θα αργησει πολυ απ'οτι φαινεται....και ο Λαοσυνακτης μαλλον θα πρεπει να ζητησει υποδειξεις απο αλλον...φτασμενο...και ισως εκ τυχαιας χειρονομιας πεφωτισμενο...!
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εντυπωσιακό το μήνυμα σου δεν λέω...αλλά κάνε λίγο υπομονή (στην Ορθοδοξία και στην λαϊκή μας παράδοση είναι αρετή)...η αν θέλεις κλείσε κάποιο ραντεβού με τον κ.Σπυρίδη και τότε τα λέμε:cool:...από φωτοβολίδες καλοί είμαστε...
Εντυπωσιακός εξίσου κι εσύ: αντί να κάτσεις να διαβάσεις πώς προκύπτουν τα διαστήματα από τους λόγους και να καταλάβεις τα λάθη του Καρά (άλλοι της ιδίας σχολής μ' εσένα το έκαναν και τα κατάλαβαν), θεωρείς τους υπολογισμούς εκ των προτέρων λάθος, χωρίς καν να τους μελετήσεις, επειδή μόνο και μόνο έχεις ακούσει θετικά σχόλια για τον Καρά από κάποιον επιστήμονα!! Οπότε αντί να απαντήσεις, καταφεύγεις στο επίσης εντυπωσιακό επιχείρημα "κλείσε ραντεβού με τον τάδε" (!) και καθαρίζεις... Είναι πραγματικά πρωτοφανές το σημείο αγιοποίησης του Καρά στο οποίο έχει φτάσει η εν λόγω σχολή (ή τουλάχιστον αρκετοί οπαδοί της, για να μην τα "τσουβαλιάζουμε"). Αν όλα όσα έχω γράψει αναλυτικότατα περί διαστηματικών θεωρούνται ερασιτεχνισμοί και "φωτοβολίδες", τα δικά σου σχόλια να τα θεωρήσω επαγγελματική δουλειά πάνω σε... πυροτεχνήματα πλέον, έτσι;
 
Top