haris1963
παλαιότατο μέλος
Προβλεπεται καπου απο το τυπικο του Βιολακη;
Ναι, αλλά εκεί προβλέπεται και η ανάγνωσις του Ψαλτηρίου, η οποία (κατ' οικονομίαν :wink παραλείπεται.
Attachments
Last edited:
Προβλεπεται καπου απο το τυπικο του Βιολακη;
Μόνον αὐτό Χάρη καί νά μήν τό «κουράζουμε», γιατί ἔχουν γραφεῖ σέ ἄλλο θέμα τυπικοῦ. Ἐδῶ γράφει κι ὁ Ζαγκανᾶς γιά τόν Πατριαρχικό Ναό καί ἀλλοῦ (ὅπως λές). Πρβλ. κι ἐδῶ.Ωστόσο και σήμερα στον Όρθρο, αν έχει γίνει η εκφώνηση «Σύ γὰρ εἶ ὁ Βασιλεύς...» (πριν τον ανάγνωση του Κοντακίου και του Οίκου) κι εφόσον δεν έχει προσέλθει ο Πατριάρχης (ή αλλού ο Αρχιερέας) συνηθίζεται να ψάλλεται Πολυέλεος. Πολλές φορές λέγονται αρκετοί στίχοι.
Κατά τον κ. Παπαμανωλάκη, το Δεκαπενταύγουστο. Στα Εισόδια, που λειτουργούσαν στον Ι. Ν. Εισοδίων στο Πέραν, έψαλλαν του Χουρμουζίου σε λέγετο.Το «Λόγον Αγαθόν» του Κρητός πότε ψάλλεται/ψαλλόταν;
Ἐγώ περισσότερο ἀπάντησα ἔτσι, γιά νά καταλάβει ὁ nicos ποιός ἐρωτᾶ καί σέ ποιόν ἀπαντᾶ. Λέτε νά μήν γνωρίζει ὁ Διαχειριστής τήν ἀπάντηση πού τοῦ ἔδωσε;
Κατά τον κ. Παπαμανωλάκη, το Δεκαπενταύγουστο. Στα Εισόδια, που λειτουργούσαν στον Ι. Ν. Εισοδίων στο Πέραν, έψαλλαν του Χουρμουζίου σε λέγετο.
Α μπράβο! Κάτι θυμόμουν αμυδρά, αλλά μου κάνει εντύπωση που δεν αναφέρει κάτι ο Βουδούρης όπου ανέτρεξα (για τον 15αύγουστο).
Καλῶς χρησιμοποιεῖς τό «κάπως» καί τά ἀποσιωπητικά. Ὁπότε μπορεῖ κάποιος νά ἀπαντήσει γι᾿ αὐτή τήν «τάξη»; Τό σίγουρο εἶναι ὅτι τό ἀπόσπασμα τοῦ ΤΜΕ ἀπό τόν Χάρη ἀναφέρεται σέ ἀνάγνωση, πού κατά τό ΤΜΕ προβλέπεται πρό τοῦ ὄρθρου (προανάγνωση, πρβλ. Προθεωρία § 20) καί ἐνίοτε τοποθετεῖται καί ἐντός τῆς διατάξεως τοῦ ὄρθρου μετά τά ἀπολυτίκια καί πρό τῶν ὑμνολογικῶν καθισμάτων μέ τήν ἔννοια τῆς ἀναγνώσεως.Σε ευάριθμες ηχογραφήσεις του Άρχ. Θρ. Στανίτσα στην Αθήνα διασώζεται κάπως αυτή η τάξη...
Καλῶς χρησιμοποιεῖς τό «κάπως» καί τά ἀποσιωποιητικά. Ὁπότε μπορεῖ κάποιος νά ἀπαντήσει γι᾿ αὐτή τήν «τάξη»; Τό σίγουρο εἶναι ὅτι τό ἀπόσπασμα τοῦ ΤΜΕ ἀπό τόν Χάρη ἀναφέρεται σέ ἀνάγνωση, πού κατά τό ΤΜΕ προβλέπεται πρό τοῦ ὄρθρου (προανάγνωση, πρβλ. Προθεωρία § 20) καί ἐνίοτε τοποθετεῖται καί ἐντός τῆς διατάξεως τοῦ ὄρθρου μετά τά ἀπολυτίκια καί πρό τῶν ὑμνολογικῶν καθισμάτων μέ τήν ἔννοια τῆς ἀναγνώσεως.
Τό ἴδιο εἶχα ρωτήσει παλαιότερα γιά τόν πολυέέο «Ἐπὶ τῶν ποταμῶν» καί κανείς δέν ἀπάντησε.
Ωστόσο και σήμερα στον Όρθρο, αν έχει γίνει η εκφώνηση «Σύ γὰρ εἶ ὁ Βασιλεύς...» (πριν τον ανάγνωση του Κοντακίου και του Οίκου) κι εφόσον δεν έχει προσέλθει ο Πατριάρχης (ή αλλού ο Αρχιερέας) συνηθίζεται να ψάλλεται Πολυέλεος.
Υπαρχει παντως μια πολυ ειδικη περιπτωση κατα την οποια εψαλλετο εν Φαναρι το Λογον Αγαθον.
Αν και άσχετο με το θέμα, δράττομαι της ευκαιρίας να ενημερώσω ότι, στο καθαρά ψαλμικό κείμενο του Ναυπλιώτη, ο κ. Αστέριος Δεβρελής έχει προσθέσει «χαίρε» κατά παραγγελίαν κάποιου ηγουμένου (δε θυμάμαι ακριβώς). Υπάρχει στον Όρθρο του.Υπαρχει παντως μια πολυ ειδικη περιπτωση κατα την οποια εψαλλετο εν Φαναρι το Λογον Αγαθον. Το περιεργο ομως ειναι οτι ο Ναυπλιωτης εγραψε μια νεα συνθεση σε Α᾽ και δεν εψαλλε λ.χ. τη μελοποιηση του Κρητος.