[Ψάχνω] Χερουβικά Γρηγορίου χωρισμένα σε μέτρα σε συνεπτυγμένο ρυθμό

Lyraris

Νέο μέλος
Καλησπέρα,
'Ηθελα να ρωτήσω αν εχει κανεις τα Χερουβικα του Γρηγορίου χωρισμένα σε μέτρα σε συνεπτυγμένο ρυθμό.Ειδικότερα ενδιαφέρομαι για αυτο του πλαγίου Β.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Καλησπέρα,
'Ηθελα να ρωτήσω αν εχει κανεις τα Χερουβικα του Γρηγορίου χωρισμένα σε μέτρα σε συνεπτυγμένο ρυθμό.Ειδικότερα ενδιαφέρομαι για αυτο του πλαγίου Β.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

τι τα θες τα μέτρα;Στην μουσική μας δεν υπάρχουν διαστολές και "ρυθμικοί πόδες" εμείς έχουμε για αυτό το σκοπό τα τονικά σημάδια. Τόνιζε λοιπόν και κλέβε χρονική διάρκεια εκεί που έχει τονικά σημάδια, πεταστή, ολίγον ψηφιστόν και εκεί που έχει κεντήματα δεν τονίζεις. Έτσι διαβάζεις ψαλτικό κείμενο τα μέτρα είναι άχρηστες προσθήκες, δεν το λέω εγώ αλλά ο Αγαθάγγελος Κυριαζίδης Ρυθμογράφος Κωνσταντινούπολη 1905.
Η σήμανση του ρυθμού έχει ένα νόημα μόνο εκεί που υπάρχει ρυθμός και μόνο για φιλολογική ή μουσικολογική παρατήρηση.
Ρυθμό έχουμε όταν κάποιο μέτρο επαναλαμβάνεται κυρίως στα τραγούδια πχ καλαματιανό τσάμικο. Τα εκκλησιαστικά μέλη ειδικά στα παπαδικά, χερουβικά, κοινωνικά δεν έχει νόημα να παρατηρήσει κάποιος ιαμβικά ή επίτρητα μέτρα γιατί έχουν χρόνο αλλά ΔΕΝ έχουν ρυθμό, είναι σαν να κάνεις το ίδιο σε ένα πεζό κείμενο.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κι εγώ πιστεύω ότι δεν χρειάζεται η παρασήμανση αυτή στα χερουβικά.Έχω να παρατηρήσω όμως τα παρακάτω στην τοποθέτηση του Ευάγγελου -αν και μπορεί να μην έχουν τη θέση τους ακριβώς εδώ, απλώς δράττομαι της ευκαιρίας.

1.
Ρυθμό έχουμε όταν κάποιο μέτρο επαναλαμβάνεται κυρίως στα τραγούδια πχ καλαματιανό τσάμικο.

Ναι, σε αυτά τα μέλη υπάρχει ένα σύνθετο μέτρο που επαναλαμβάνεται, οπότε έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και διδακτική χρησιμότητα ειδικά σε αυτά να παρασημάνεις τον ρυθμό.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι από τα υπόλοιπα μέλη απουσιάζει ορισμένη κανονικότητα στην εναλλαγή των χρόνων, άρα ορισμένος ρυθμός. Διαφωνώ επομένως ότι απουσιάζει ο ρυθμός γενικά από τα εκκλησιαστικά μέλη (και διαφωνώ και με τον παραλληλισμό με τον πεζό λόγο). Το αν πρέπει και αν είναι συμβατό με την παράδοση της γραφής μας να σημαίνεται, αυτό είναι ένα άλλο ερώτημα (και εκεί πιθανόν συμφωνούμε).

2.
Με αφορμή την παρατήρηση «στο α ή β σημείο κλέβε χρόνο», το οποίο μάλλον συνδέεται με την αντίληψή σου, και όχι μόνο δική σου, για τον τριαδικό χρόνο ή για την άλογη διαίρεση του χρόνου έχω να παρατηρήσω το εξής, επανερχόμενος σε ένα παλαιό πολύπαθο θέμα σχετικό με την ασυμμετρία. Είχα επισημάνει τότε ότι στην ερμηνεία των πατριαρχικών (τουλάχιστον) ψαλτών εγώ παρατηρώ συμμετρία στον χρόνο, ασυμμετρία στην έκφραση.
Δεν νομίζω λοιπόν ότι υπάρχει τόση ομοφωνία όση φαίνεται από το μήνυμά σου, εκτός και είναι διαφορετικό το δείγμα μας, δηλαδή το προς εξέτασιν υλικό. (Τώρα που ξέρω κάπως καλύτερα την προσέγγισή σου εκφράζω και μια όψιμη απορία γιατί θεώρησες τότε ότι ιδιοποιούμαι τις απόψεις σου, τη στιγμή που στο κομμάτι του χρόνου εννοούσαμε, όπως φαίνεται, ακριβώς το αντίθετο).

3.
Όσο για το πώς πρέπει να «διαβάζεις» τα ψαλτικά σημάδια, ας μη φανεί ότι η ψαλτική ερμηνεία είναι ένας ορισμένος τρόπος «ανάγνωση ενός κειμένου». Ίσως να μην εννοείς ακριβώς αυτό, αλλά το επισημαίνω, γιατί συχνά πάσχουμε από μια «γραπτοκεντρική» αντίληψη για την ερμηνεία (παρόμοια όπως πάσχουμε από μια γραπτοκεντρική αντίληψη για τη γλώσσα). Άραγε τονίζουμε το ψηφιστό ή μήπως το ψηφιστό σημαίνει (υπενθυμίζει) κάποιον αναμενόμενο τονισμό που έχουμε ακουστικά προσοικειωθεί;
Ή ας πω καλύτερα ότι κι εδώ δεν υπάρχει απόλυτη ομοφωνία. Πολλοί πιστεύουν ότι η γραφή αποδίδει την προφορική ερμηνεία και το μόνο που κάνει ουσιαστικά είναι να βοηθάει την προφορική ερμηνεία να ανακαλύπτει τον εαυτό της, όπως έχει καταγραφεί μέσω της ακουστικής παράδοσης.

Εν ολίγοις η έννοια και των τριών παρατηρήσεών μου είναι ότι τα πράγματα συχνά επιδέχονται περισσότερες προσεγγίσεις και καλό είναι αυτό να φαίνεται -στο βαθμό βέβαια που δεν καταλήγουμε σε σχετικισμό ή σε προσεγγίσεις αντίθετες με αυτές που υπαγορεύει η παράδοση.
 

Lyraris

Νέο μέλος
Θα συμφωνήσω εν μέρει στο οτι δεν χρειάζεται τουλάχιστον στα αργα μαθήματα μέτρο, απλα εγώ συγκεκριμένα το θέλω για να το δώσω στο δίπλωμα. Εγώ να κάτσω να το μετρήσω ολο με δισημο δεν έχω προβλημα, αλλα σίγουρα μπορεί να χωριστει.
 

tb---

τσοπάνης
Στο δίπλωμα μουσικοδιδασκάλου Βυζαντινής Μουσικής ή στο δίπλωμα μοτοποδηλάτου;
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
1)Δεν είπα ότι απουσιάζει η κανονικότητα στην εναλλαγή χρόνων, το διευκρύνισα μάλιστα ότι υπάρχει χρόνος ΔΕΝ υπάρχει ρυθμός. κάθε σημάδι έχει διάρκυα ενός χρόνου δύο σημάδια έχουν δύο χρόνους και αν το ένα είναι ισχυρό και το άλλο ασθενές τότε κελεύει το ισχυρό από το ασθενές αυτό είναι άλογος χορείος ή τριαδικός χρόνος και συμβαίνει όταν έχουμε συνεχή εναλλαγή ισχυρού με ασθενούς όπως στα κρατήματα και στις καταβασίες. Εδώ μετράμε τους δύο χρόνους με μια κίνηση μιας και στους δύο χρόνους υπάρχει μεταξύ τους ασυμμετρία, αυτό μπορούμε να το πούμε συνεπτυγμένο χρόνο, διπλό χρόνο. Στα χερουβικά δεν έχουμε αυτήν την εναλλαγή σίγουρα μπορούμε να παρατηρήσουμε ένα ιαμβικό 6σημο μέτρο ή επίτριτο ή παιωνικό ή ό τι δήποτε όπως το ίδιο μπορούμε να παρατηρήσουμε και σε ένα πεζό κείμενο. Δέν έχει όμως νόημα να το σημειώσουμε δεν ωφελεί πουθενά μας λέει ο Αγαθάγγελος και εγώ ο Ευάγγελος συμφωνώ και επαυξάνω. Άσε που είναι υποκειμενικό το χώρισμα σε ρυθμό αφού κάλλιστα μπορεί κάποιος κάπου να εννοήσει αντί λχ 6σημο και 7σημο να πει ότι έχουμε 9σημο και 4σημο. Το αποτέλεσμα είναι να πλαδαρεύει ο χρόνος και να μην τονίζεις εκεί που πρέπει, στα τονικά σημάδια δηλαδή αλλά στα μέτρα τα οποία έχεις βάλει επειδή έτσι σε έμαθαν οι βλαχομπαρόκ μεγάλοι και τρανοί δάσκαλοι του ωδείου ή της όποιας σχολής διάσωσης και διάδοσης της επιστημονικής ηλιθιότητας.

2) Δεν ξέρω αν απάντησα στο 1 και στο 2 αλλά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το "ασυμμετρία στην έκφραση" :confused: Ασυμμετρία στον χρόνο το καταλαβαίνω το έχουμε πει πολλές φορές και το εξήγησα κι εδώ.

3) το ζητούμενο είναι η προφορική ερμηνεία που κρύβεται πίσω από την γραφή, κάθε τονικό σημάδι έχει και μια ενέργεια πέραν του τονισμού η οποία φυσικά δεν είναι τα κονσερβοποιημένα εκτρώματα όσων κόπτονται περί ερμηνείας ποιοτικών σημαδιών. Η ποιότητα της μελωδίας ερμηνεύονται όπως την έχουμε ακούσει από τους ψάλτες.

Η δική μας μουσική γραφή ναι είναι τονισμός κειμένου δεν είναι μουσική παρτιτούρα για αυτό δεν βάζουμε επιπλέον τόνους στα μουσικά αφού τον ρόλο αυτό τον έχει καλύψει η μουσική γραφή με το παραπάνω. Ούτε διαστολές βάζουμε για τον ίδιο λόγο.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Θα συμφωνήσω εν μέρει στο οτι δεν χρειάζεται τουλάχιστον στα αργα μαθήματα μέτρο, απλα εγώ συγκεκριμένα το θέλω για να το δώσω στο δίπλωμα. Εγώ να κάτσω να το μετρήσω ολο με δισημο δεν έχω προβλημα, αλλα σίγουρα μπορεί να χωριστει.

Να πεις στους δασκάλους σου όποιοι και να είναι ότι ο Σολδάτος λέει ότι είστε άσχετοι κι άσχετοι είναι και όλοι στα υπουργεία που απαιτούν για να διδάξεις ψαλτική αυτές τις βλακείες. Παράτησε τους! τι το θέλεις δίπλωμα μουσικοδιδασκάλου που το παρέχει αυτό το σάπιο κράτος; για να διοριστείς σε κανα σχολείο ωρομίσθιος; άχρηστο είναι κι έτσι όπως τα χουν κάνει το δίνουν και στην κουτσή Μαρία.
Έλα σε μένα καλύτερα να σου δώσω δίπλωμα αναγνωρισμένο από μένα θα σου βάλω και στρογγυλή σφραγίδα και υπογραφή σπέσιαλ!!! :D
 

tb---

τσοπάνης
Η δική μας μουσική γραφή ναι είναι τονισμός κειμένου δεν είναι μουσική παρτιτούρα για αυτό δεν βάζουμε επιπλέον τόνους στα μουσικά αφού τον ρόλο αυτό τον έχει καλύψει η μουσική γραφή με το παραπάνω. Ούτε διαστολές βάζουμε για τον ίδιο λόγο.

Βάζουμε +, για να σταυρώνουμε άφοβα καθώς και άλλα καλούδια~
 

tb---

τσοπάνης
Να πεις στους δασκάλους σου όποιοι και να είναι ότι ο Σολδάτος λέει ότι είστε άσχετοι κι άσχετοι είναι και όλοι στα υπουργεία που απαιτούν για να διδάξεις ψαλτική αυτές τις βλακείες. Παράτησε τους! τι το θέλεις δίπλωμα μουσικοδιδασκάλου που το παρέχει αυτό το σάπιο κράτος; για να διοριστείς σε κανα σχολείο ωρομίσθιος; άχρηστο είναι κι έτσι όπως τα χουν κάνει το δίνουν και στην κουτσή Μαρία.
Έλα σε μένα καλύτερα να σου δώσω δίπλωμα αναγνωρισμένο από μένα θα σου βάλω και στρογγυλή σφραγίδα και υπογραφή σπέσιαλ!!! :D

Αποστολή στο σπίτι κάνετε;
 

Lyraris

Νέο μέλος
Καταρχάς θέλω να πω οτι το κλίμα του θέματος με ενόχλησε λιγάκι.
Ευχαρίστως να διαφωνήσουμε για το αν πρέπει να ειναι χωρισμένα ή οχι τα Χερουβικά κτλ αλλα είναι εκτός του θέματος (Απλα ρώτησα αν το έχει καποιος χωρισμένο),

Κε Σολδάτο είστε κατά του διπλώματος, αλλα προφανώς κατέχετε ενα, οπως είδα.Θα συμφωνήσω μαζι σας οτι μπορει το δίπλωμα να μπορεί να το πάρει οποιοσδήποτε σχετικα εύκολα αλλα όπως και να έχει ειναι αναγνωρισμένο απο το κράτος.Η δουλειά προφανώς γίνεται με προσωπική ενασχόληση.Ουτε εμένα μου λεει κάποιος να εχει δίπλωμα.Ξέρω ατομα που γνωρίζουν πολυ περισσοτερα απο αλλους χωρις διπλωμα.Το διπλωμα ειναι ενα αναγκαιο κακο.

Για τους δασκάλους μου δεν θα αναφερθώ.

Προς
tb---
Όχι διπλωμα για GLX.(Εντελώς περιττο το σχόλιο σας).

Διακρίνω ένα κλίμα επιθετικότητας και ναρκισσισμου.Να προσθέσω οτι μόνη σεβαστή απάντηση θα θεωρήσω αυτη του Γιώργος Μ (λόγω υφους).

Το πιο πιθανό ειναι οτι δεν θα ξαναγράψω.Εύχομαι καλή συνέχεια σε οτι κάνετε.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
...
..σεβαστή απάντηση θα θεωρήσω αυτη του Γιώργος Μ (λόγω υφους).

Αναμενόμενη η αντίδραση και άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι ο νεοέλληνας δεν εξετάζει την ουσία αλλά το ύφος. Κανέναν δεν ενδιαφέρει η αλήθεια.
Κανένας δεν κοιτάει τι λες αλλά πως το λες, η ευγένεια βλέπεις είναι το κλειδί για την ψυχή του ανθρώπου όπως μας μάθανε..

Πηγαίνετε στους σοβαρούς κυρίους να μάθετε...

Ο Νεοέλληνας μαθαίνει σε δασκάλους με ύφος σε σοβαρούς σε μετρημένους, ψηφίζει ύφος, αυτόν που θα τον κάνει να αισθανθεί ασφάλεια όμορφα.

Ανθρώπους όπως ο Βασίλης Λεβέντης στην πολιτική ο Γεώργιος Μιχαλάκης στην μουσική ίσως κι εγώ τους θεωρεί τρελούς και τους απαξιώνει

Φάτε ύφος λοιπόν να χορτάσετε!!! υπάρχει πολύ πιο κάτω ακόμα!!!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Που ξέρεις γιατί γράφουμε έτσι; γιατί έχουμε αυτό το ύφος; έχουμε τα νεύρα μας είμαστε ψυχασθενείς και ξεσπάμε με αυτόν τον τρόπο αλλά εσύ είσαι αχάριστος κι αντί να ευχαριστείς που σου απαντάμε και σου ανοίγουμε τα μάτια ζητάς και ύφος

Άντε Γεια λοιπόν!!! που λένε και στα Ταμπούρια
 

my80s

Μέλος
Χρστός Ανέστη!!
Αγαπητοί φίλοι ότι έχει ανέβει στο ψαλτολόγιο το έχω δει -με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Δεν έχω δει Χερουβικά με χωρισμό χρόνου, ούτε και διάθεση χρονισμού των.
Αναφορικά όμως με το θέμα που ξεκίνησε, σήμερα που επικρατεί η μετροφωνία, δηλαδή παραλλαγή κατ' αντιστοιχία με τη δυτική μουσική, ίσως η καταγεγραμμένη χρονική διαίρεση είναι ένα φαινόμενο που είναι προ πυλών.
Αυτό οφείλεται κατά την γνώμη μου, στην ωδειακού τύπου εκμάθηση Βυζαντινής.
 

dimitris_29

dimitris_29
Τα συγκεκριμένα χερουβικα κυριε lyrari βρίσκονται στα βιβλια του κυρίου παν παππα θεια λειτουργία και ορθρος ολα χωρισμένα οπως τα θέλεις για να μετρας άνετα σε ολα τα αλλα βιβλία υπάρχει γενιτσαρισμος θα σου στειλω το τηλ του σε πμ να επικοινωνήσεις μαζί του και να πάρεις αυτο που θες εκτός και αν οι κύριοι παραπανω ξερουν περισσότερα και απο αυτον έλεος πια
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Τα συγκεκριμένα χερουβικα κυριε lyrari βρίσκονται στα βιβλια του κυρίου παν παππα θεια λειτουργία και ορθρος ολα χωρισμένα οπως τα θέλεις για να μετρας άνετα σε ολα τα αλλα βιβλία υπάρχει γενιτσαρισμος θα σου στειλω το τηλ του σε πμ να επικοινωνήσεις μαζί του και να πάρεις αυτο που θες εκτός και αν οι κύριοι παραπανω ξερουν περισσότερα και απο αυτον έλεος πια

Με τον Παναγιώτη γνωριζόμαστε από το 90 και έχω αγοράσει το συγκεκριμένο βιβλίο 2 φορές για αυτό μην το παίζεις ξύπνιος
Απλά διαφωνώ για πολλούς λόγους που έχω γράψει και σε αυτό το φόρουμ, κάποιους από αυτούς ανέφερα και πιο πάνω
5 χρόνια ήμουν στον Αγγελόπουλο με δίπλωμα με την υπογραφή του 10 χρόνια στον Κλέντο άρα κάτι ξέρω από αυτά
και μετά από 20 χρόνια κατάλαβα 1000% ότι του Καρά οι θεωρίες δεν είναι τίποτα άλλο από επιστημονική φαντασία και μούρλα! το λέω έτσι για να γίνει κατανοητό το μέγεθος ζημιάς που έχει γίνει όχι μόνο στην μουσική αλλά και στην νοοτροπία του νεοέλληνα σε θέματα ψαλτικής δημοτικό τραγούδι και γλεντιού.
Δεν έχω τίποτα προσωπικό με κανέναν, δεν φταίει κανείς, ίσως φταίει ο Καράς που απομονώθηκε και δεν πήρε σοβαρά τις απόψεις των ψαλτών που τον κατηγορούσαν από τότε, απλά αυτά υπήρχαν στην Αθήνα τότε και μη χειρότερα.
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Που ξέρεις γιατί γράφουμε έτσι; γιατί έχουμε αυτό το ύφος; έχουμε τα νεύρα μας είμαστε ψυχασθενείς και ξεσπάμε με αυτόν τον τρόπο αλλά εσύ είσαι αχάριστος κι αντί να ευχαριστείς που σου απαντάμε και σου ανοίγουμε τα μάτια ζητάς και ύφος

Άντε Γεια λοιπόν!!! που λένε και στα Ταμπούρια
Τὸ ένδεχόμενο νὰ μὴν εὐχαριστήσει κάποιον ἐπειδὴ τοὺ εἶπε "καλημέρα" καὶ τοὺ ἀπάντησε "κουκιὰ σπέρνω" (γιὰ νὰ μὴν πῶ τίποτα χειρότερο) δὲν ὑπάρχει βρὲ Βαγγέλη; μήπως σοὺ ζήτησε νὰ τοὺ κάνεις τὸν δάσκαλο; ζητάει κάπου νὰ τοὺ μάθεις ψαλτικὴ ἢ μήπως κάπου, λέω ΚΑΠΟΥ φαίνεται ὅτι τὸ ἔχουν ἀναλάβει ἄλλοι καλῶς ἢ κακῶς τὸ ἔργο αὐτὸ γιὰ τὸ συγκεκριμένο μέλος; χρησιμότατα ὅσα ἀναφέρεις, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει ἀπολύτως τίποτα γιὰ κάποιους, δὲν ἀρέσει σὲ πολλοὺς αὐτό, οὕτε σὲ μένα, ἀλλὰ ὲφόσον δὲν τὸ δέχεσαι ὡς πραγματικότητα, τότε ἀπλὰ εἶσαι ἐκτὸς αὐτῆς (...) καὶ ἐκεῖ ἴσως νὰ ἀρμόζει τὸ "μετὰ πρώτης καὶ δευτέρας νουθεσίας παραιτοῦ." Ἄλλο παραιτοῦ ὅμως, καὶ ἄλλο αὐτὸ ποὺ ἀκολούθησε. Ἀκόμη μερικοὶ δὲν ἔχετε καταλάβει μέσα στὴν τόση σας μουσικὴ ἔρευνα, ὅτι ὄλα αὐτὰ τὰ πολύτιμα ποὺ ξέρετε καὶ πασχίζετε νὰ τὰ δείξετε ὥστε νὰ γίνουν κτήμα καὶ ἄλλων, θὰ μείνουν τελικὰ στὸ περιθώριο λόγῳ τῆς ἀπαράδεκτης συμπεριφοράς σας (ὁ Σολδάτος ποὺ ξέρω ἀπὸ παλιότερες συζητήσεις δὲν συμπεριφερόταν ἔτσι, μάλλον κάποια ἴωση ἔχεις κολλήσει), γιὰ τὸν ἀπλὸ λόγο τοὺ ὅτι δὲν φέρεστε στοὺς ἄλλους σὰν ἄνθρωποι, μὲ τὸν σεβασμὸ ποὺ ἀξίζουν, ὄχι ἐπειδῆ μαθαίνουν σωστὰ ἢ λάθος ψαλτική, ἀλλὰ ἐπειδῆ... γεννήθηκαν.

Υ.Γ. Προτρέπω να μὴν ζητάτε πλέον τίποτα ἀπὸ τὸ Ψαλτολόγιον, ἰδιαιτέρως τὰ νέα μέλη, οὕτε νὰ ἀνοίγετε νέα θέματα γενικῶς, διότι αὐτὴ τὴν ἀντιμετώπιση θὰ ἔχετε. Διαβάστε τὰ ὑπάρχοντα θέματα, καὶ ἂν βρεῖτε κάτι, καλῶς. Ἂν ὄχι, μὲ προσωπικὸ μήνυμα σὲ μέλη ποὺ φαίνεται ἀπὸ τὶς ὑπάρχουσες συζητήσεις νὰ ἔχουν ἄποψη ἐπὶ τοὺ θέματος.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
.. (ὁ Σολδάτος ποὺ ξέρω ἀπὸ παλιότερες συζητήσεις δὲν συμπεριφερόταν ἔτσι, μάλλον κάποια ἴωση ἔχεις κολλήσει), ....

ναι έχω κολλήσει αυτή την σπαστική ίωση και επειδή βαριέμαι σπάω πλάκα, δεν βρίζω κανένα απλά μου ρθε σήμερα να είμαι λίγο παραπάνω
κυνικός, έπεσε στην περίπτωση το μέλος Lyraris :D ας το πάρει ο καθένας όπως θέλει δεν θέλω να πείσω κανέναν, ίσως ισχύει και το ου πάντα τοις πάσι ρητά, όσοι θέλουν να μάθουν μαθαίνουν όσοι τσαντίζονται ας τους μείνει η τσαντίλα
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τὸ ένδεχόμενο νὰ μὴν εὐχαριστήσει κάποιον ἐπειδὴ τοὺ εἶπε "καλημέρα" καὶ τοὺ ἀπάντησε "κουκιὰ σπέρνω" (γιὰ νὰ μὴν πῶ τίποτα χειρότερο) δὲν ὑπάρχει βρὲ Βαγγέλη; μήπως σοὺ ζήτησε νὰ τοὺ κάνεις τὸν δάσκαλο; ζητάει κάπου νὰ τοὺ μάθεις ψαλτικὴ ἢ μήπως κάπου, λέω ΚΑΠΟΥ φαίνεται ὅτι τὸ ἔχουν ἀναλάβει ἄλλοι καλῶς ἢ κακῶς τὸ ἔργο αὐτὸ γιὰ τὸ συγκεκριμένο μέλος; χρησιμότατα ὅσα ἀναφέρεις, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει ἀπολύτως τίποτα γιὰ κάποιους, δὲν ἀρέσει σὲ πολλοὺς αὐτό, οὕτε σὲ μένα, ἀλλὰ ὲφόσον δὲν τὸ δέχεσαι ὡς πραγματικότητα, τότε ἀπλὰ εἶσαι ἐκτὸς αὐτῆς (...) καὶ ἐκεῖ ἴσως νὰ ἀρμόζει τὸ "μετὰ πρώτης καὶ δευτέρας νουθεσίας παραιτοῦ." Ἄλλο παραιτοῦ ὅμως, καὶ ἄλλο αὐτὸ ποὺ ἀκολούθησε. Ἀκόμη μερικοὶ δὲν ἔχετε καταλάβει μέσα στὴν τόση σας μουσικὴ ἔρευνα, ὅτι ὄλα αὐτὰ τὰ πολύτιμα ποὺ ξέρετε καὶ πασχίζετε νὰ τὰ δείξετε ὥστε νὰ γίνουν κτήμα καὶ ἄλλων, θὰ μείνουν τελικὰ στὸ περιθώριο λόγῳ τῆς ἀπαράδεκτης συμπεριφοράς σας (ὁ Σολδάτος ποὺ ξέρω ἀπὸ παλιότερες συζητήσεις δὲν συμπεριφερόταν ἔτσι, μάλλον κάποια ἴωση ἔχεις κολλήσει), γιὰ τὸν ἀπλὸ λόγο τοὺ ὅτι δὲν φέρεστε στοὺς ἄλλους σὰν ἄνθρωποι, μὲ τὸν σεβασμὸ ποὺ ἀξίζουν, ὄχι ἐπειδῆ μαθαίνουν σωστὰ ἢ λάθος ψαλτική, ἀλλὰ ἐπειδῆ... γεννήθηκαν.

...

Θὰ σὲ παρακαλοῦσα νὰ διαγράψεις τὸ ΥΓ σου, γιατὶ καὶ αὐτὸ δὲν ὠφελεῖ ἐπίσης.

Ἄλλωστε παραπάνω κάποιο ἄλλο μέλος, ἀπάντησε στὸ αἴτημα τοῦ συναδέλφου, ἐπομένως ἡ δουλειά του ἔγινε καὶ ἡ ἐνημέρωση ἀποτελεῖ ἐπίσης πρωταρχικὸ σκοπὸ τοῦ φορουμ, πέραν τῆς κακῆς ἤ καλῆς ἐπικοινωνίας.
 

tb---

τσοπάνης
Ο τρόπος και το ύφος των απαντήσεων έχουν να κάνουν και την προσωπικότητα του κάθε μέλους εδώ, αν και ο γραπτός λόγος πολλές φορές αποπροσανατολίζει.

Με αφορμή λοιπόν ότι θα δώσετε ένα χερουβικό στο δίπλωμα, έθεσα το ερώτημα. Από τα λίγα που γνωρίζω τα χερουβικά εξετάζονται σε μικρότερες τάξεις , πρίν ακόμα και το πτυχίο.

Ασφαλώς τα χαρτιά δεν έχουν σχέση με την ψαλτική επί αναλογίω, αλλά εξυπηρετούν άλλους σκοπούς και συμφέροντα.

Το φόρουμ πάντα δίνει απαντήσεις στα περισσότερα ζητήματα είτε απ' ευθείας είτε με κάποιο προσωπικό μήνυμα κτλ. Πάντα έτσι ήταν.

Υ.Γ: Εμείς ώς γνωστά-άγνωστα κοπρόσκυλα του χώρου, θα δίδουμε και τις ανάλογες απαντήσεις ~
 
Top