Χατζημάρκος - Πόλη 1963

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
Αγαπητοί μου Eιρήνη υμίν.Ας κρατήσει καθένας ότι του αρέσει και ας το ακούει.Αν θέλετε ανεβάστε και οι δυό σας ότι έχετε και από τους δυο μεγάλους δασκάλους της ψαλτικής τέχνης και σε όποιον αρέσει τα ακούει.Τα σχόλια και οι αντεγκλήσεις καθώς και η στείρα αντιπαράθεση δεν ωφελούν το αντίθετο μάλιστα.
Περιμένουμε νεώτερες ηχογραφήσεις και απο τους δυό σας.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητοί μου Eιρήνη υμίν.Ας κρατήσει καθένας ότι του αρέσει και ας το ακούει.Αν θέλετε ανεβάστε και οι δυό σας ότι έχετε και από τους δυο μεγάλους δασκάλους της ψαλτικής τέχνης και σε όποιον αρέσει τα ακούει.Τα σχόλια και οι αντεγκλήσεις καθώς και η στείρα αντιπαράθεση δεν ωφελούν το αντίθετο μάλιστα.
Ν' αγιάσει το στόμα σας κ. Παλιούρα! Κι εσείς απ' ό, τι φαίνεται έχετε κουραστεί από τέτοιου είδους άγονες αντιπαραθέσεις που και τη μνήμη των νεκρών προσβάλλουν και στους ζωντανούς δεν περιποιούν καθόλου τιμή.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Εγώ ακούω Φιρφιρή από 9 και θα ακούω πρώτα ο Θεός (αν ζω) μέχρι 99 χρονών καθώς με εκφράζει απόλυτα.

Ε.

εσύ δε διορθώνεσαι με τίποτα...
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
εσύ δε διορθώνεσαι με τίποτα...

Όταν βρεις το θησαυρό απλά παίρνεις τον σάκο και γεμίζεις. Το γέμισμα (ανάλογο της ποσότητας του θησαυρού) θα διαρκέσει όσο έγραψα πριν :D
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Βρε, εσύ άμα θες άκου και τον Παβαρότι να λέει όπερα, είχα μια σκασίλα ξέρεις...

Εγώ ακούω Φιρφιρή από 9 και θα ακούω πρώτα ο Θεός (αν ζω) μέχρι 99 χρονών καθώς με εκφράζει απόλυτα.

Ε.


Οι συντονιστές βλέπω ότι παραβλέπουν και μερικοί πατριαρχικοί στα ακούσματα παρεκτρέπονται. Ελπίζω να γίνονται οι κατάλληλες παρατηρήσεις ή μήπως δεν πρέπει να παρατηρούμε εμείς οι απλοί άνθρωποι τους συντονιστές?
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Πρώτα απ' όλα, έχω βαρεθεί να βλέπω προκλήσεις από ανωνύμους! Βάλτε ένα όνομα να ξέρουμε σε ποιον μιλάμε και μην κρίβεστε από την ανωνυμία σας για να προκαλείτε.

Τώρα, το γιατί τα άτομα που αναφέρετε έγιναν banned αφήστε το. Τα μηνύματα που οδήγησαν στην ενέργεια αυτή έχουν σβηστεί για να μην αμαυρώνουν την εικόνα του forum. Ακόμη, υπάρχει κανόνας του forum πως δεν κρίνονται δημόσια συντονιστικές ενέργειες και οφείλετε να τον σεβαστείτε. Κανόνας του forum είναι, επίσης, πως τα μηνύματα πρέπει να γράφονται στα ελληνικά με ελληνικούς χαρακτήρες στο ελληνόφωνο τμήμα του forum, κάτι που, βέβαια, το έχετε διορθώσει. Αυτά ως τώρα τα γράφω σαν συντονιστής.

Επί της ουσίας, εγώ δεν θέλω να κρίνω γιατί ο κ. Αγγελόπουλος έγινε Άρχων, κάτι με το οποίο ούτε κι εγώ προσωπικά συμφωνώ. Το γιατί, όμως, δεν έγινε ο Χατζημάρκος είναι αυταπόδεικτο για μένα. Άρχοντες γίνονται άτομα με ψάλσιμο συντηρητικό, σεμνό και συνάμα μεγαλοπρεπές γιατί συνάδουν στο ψάλσιμό τους με το ύφος του Πατριαρχείου. Ο Χατζημάρκος, παρ' όλο που ψάλλει μεγαλοπρεπώς και κατέχει τα ψαλλόμενα, δεν χαρακτηρίζεται το ύφος του από τη σεμνότητα, τη συντηρητικότητα και, κυρίως, από την παραδοσιακότητα των ψαλλομένων. Έχω πει και αλλού πως ακούγοντάς τον περιμένω να ακούσω χειροκρότημα, αλλά μέσα στην εκκλησία δεν μπορώ να ακούω φωνητικούς ακροβατισμούς, επιδείξεις και τραγούδια. Καλό είναι, λοιπόν, πέρα από το τι μας αρέσει, να βλέπουμε και τι είναι το παραδοσιακό και το εκκλησιαστικό ώστε να ξέρουμε τι ακούμε αλλά και ώστε να είμαστε φειδωλοί στις κρίσεις μας.

Τα έχω πει τα παραπάνω πάρα πολλές φορές, αλλά θεωρώ χρέος μου να τα ξαναπώ. Δεν θα επαναληφθώ, τουλάχιστον στην προκειμένη περίπτωση.


Αγαπητέ συντονιστή, για να σου βγάλω και αυτή την καραμέλα της ανωνυμότητας από το στόμα σου, το όνομα μου είναι Συμεών Ελευθεριάδης του Γεωργίου. Τώρα μπορείς να μιλήσεις μαζί μου ή μήπως θέλεις και άλλες πληροφορίες? Η εικόνα του FORUM είναι αυτή η οποία δείχνει το ΦΟΡΟΥΜ. Εγώ βλέπω ότι χρησιμοποιείτε 2 μέτρα και 2 σταθμά στις κρίσεις σας. Δεν έχω να πω περί αυτού τίποτε. Χαρείτε με αυτά που λέτε μόνοι σας. Προσπαθώ να είμαι όσο γίνετε πιο φειδωλός σε αυτά που λέω ακολουθώντας τις προτροπές σας, ελπίζω να κάνετε και εσείς το αυτό! Και το ύφος της μουσικής που ακούμε δεν χρειάζεται να αντικατοπτρίζει το ύφος των λέξεων που απευθύνουμε σε ανθρώπους που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο. Ελπίζω να έγινα αντιληπτός!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Και το ύφος της μουσικής που ακούμε δεν χρειάζεται να αντικατοπτρίζει το ύφος των λέξεων που απευθύνουμε σε ανθρώπους που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο. Ελπίζω να έγινα αντιληπτός!
Καθόλου, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας. Καραμέλα δεν είναι αυτό για την ανωνυμία, γιατί πολλοί κρύφτηκαν πίσω απ' αυτήν. Για του λόγου το αληθές, τα δύο άτομα που βλέπετε banned ήταν το ένα και το αυτό και προδόθηκε από ένα μήνυμά του. Έλεγε γαϊδάρους που γκαρίζουν τους Πατριαρχικούς και άσχετο τον Αναστάσιο Μιχαηλίδη γιατί έφτιαχνε σόμπες και δεν μπορούσε να μιλάει για μουσική (!!!). Σε απάντησή μου ανταπάντησε στο α' ενικό με τον άλλο του λογαριασμό, τον πιο κόσμιο, και καρφώθηκε. Εκεί άρχισε να μιλάει για τους παλιοημερολογήτες και για ένα σωρό άλλες ασυναρτησίες. 2 λεπτά μετά, αφού κατάλαβε ότι απάντησε από τον άλλο του λογαριασμό το επεξεργάστηκε και έκανε το μήνυμα κόσμιο παρακαλώντας σε κατάπαυση της διαμάχης λόγω των ημερών (παραμονές Χριστουγέννων). Τον αποκάλυψα εγώ, μη ώντας ακόμη συντονιστής, γιατί πηγαίνοντας να απαντήσω μου έβγαλε άλλη παράθεση από αυτήν που έβλεπα, οπότε με την επιστροφή βρήκα το αρχικό μήνυμα και τον ξεμπρόστιασα. Ακολούθησαν κάποια μηνύματα παρακλητικά πως δήθεν δεν είναι το ίδιο άτομο και να ανακαλέσω (εν τω μεταξύ στο αρχικό μήνυμα οικειοποιούνταν μιλώντας σε α' ενικό τα λόγια που είπε με τον άλλο του λογαριασμό) και την επομένη μπήκε banned. Άλλωστε, ο διαχειριστής μπορεί να ελέγξει τις IP, κάτι που προφανώς έκανε και απέδειξε την παρανομία. Κατά καιρούς και άλλοι τέτοιοι ανώνυμοι ταραχοποιοί εμφανίστηκαν στο forum, οπότε θεωρώ απαραίτητο να μασάω αυτή την «καραμέλα» γιατί εδώ και ενάμιση χρόνο που παρακολουθώ το forum έχω δει πολλά.

Αυτά για να σας διορθώσω τον λογισμό για δύο μέτρα και δύο σταθμά. Τώρα, στο προηγούμενό μου μήνυμα ξεκαθάρισα πως από την 3η παράγραφο και εξής δεν γράφω σαν συντονιστής αλλά απαντάω με τη δική μου κρίση, κάτι που έχω κάθε δικαίωμα να εκφέρω βασιζόμενος στα ακούσματά μου και τις γνώσεις που έχω αποκομίσει από τους δυο δασκάλους μου, τον τέως Άρχοντα Λαμπαδάριο της Μ.τ.Χ.Ε. κ. Ελευθέριο Γεωργιάδη και τον Α' Δομέστιχο της Μ.τ.Χ.Ε. κ. Μιλτιάδη Παππά, του οποίου τυγχάνω και λαμπαδάριος.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Χρονια πολλα ιδιαιτερως στους εορταζοντες αυριο , καλη δυναμη σε οσους αυριο θα ψαλλουν παραδοσιακα , και οσον αφορα το παρον θεμα ....καλοι φανταροι :D:D:D.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Χρονια πολλα ιδιαιτερως στους εορταζοντες αυριο , καλη δυναμη σε οσους αυριο θα ψαλλουν παραδοσιακα , και οσον αφορα το παρον θεμα ....καλοι φανταροι :D:D:D.

σε όσους δεν ψάλλουν παραδοσιακά δεν έχει χρόνια πολλά?
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Καθόλου, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας. Καραμέλα δεν είναι αυτό για την ανωνυμία, γιατί πολλοί κρύφτηκαν πίσω απ' αυτήν. Για του λόγου το αληθές, τα δύο άτομα που βλέπετε banned ήταν το ένα και το αυτό και προδόθηκε από ένα μήνυμά του. Έλεγε γαϊδάρους που γκαρίζουν τους Πατριαρχικούς και άσχετο τον Αναστάσιο Μιχαηλίδη γιατί έφτιαχνε σόμπες και δεν μπορούσε να μιλάει για μουσική (!!!). Σε απάντησή μου ανταπάντησε στο α' ενικό με τον άλλο του λογαριασμό, τον πιο κόσμιο, και καρφώθηκε. Εκεί άρχισε να μιλάει για τους παλιοημερολογήτες και για ένα σωρό άλλες ασυναρτησίες. 2 λεπτά μετά, αφού κατάλαβε ότι απάντησε από τον άλλο του λογαριασμό το επεξεργάστηκε και έκανε το μήνυμα κόσμιο παρακαλώντας σε κατάπαυση της διαμάχης λόγω των ημερών (παραμονές Χριστουγέννων). Τον αποκάλυψα εγώ, μη ώντας ακόμη συντονιστής, γιατί πηγαίνοντας να απαντήσω μου έβγαλε άλλη παράθεση από αυτήν που έβλεπα, οπότε με την επιστροφή βρήκα το αρχικό μήνυμα και τον ξεμπρόστιασα. Ακολούθησαν κάποια μηνύματα παρακλητικά πως δήθεν δεν είναι το ίδιο άτομο και να ανακαλέσω (εν τω μεταξύ στο αρχικό μήνυμα οικειοποιούνταν μιλώντας σε α' ενικό τα λόγια που είπε με τον άλλο του λογαριασμό) και την επομένη μπήκε banned. Άλλωστε, ο διαχειριστής μπορεί να ελέγξει τις IP, κάτι που προφανώς έκανε και απέδειξε την παρανομία. Κατά καιρούς και άλλοι τέτοιοι ανώνυμοι ταραχοποιοί εμφανίστηκαν στο forum, οπότε θεωρώ απαραίτητο να μασάω αυτή την «καραμέλα» γιατί εδώ και ενάμιση χρόνο που παρακολουθώ το forum έχω δει πολλά.

Αυτά για να σας διορθώσω τον λογισμό για δύο μέτρα και δύο σταθμά. Τώρα, στο προηγούμενό μου μήνυμα ξεκαθάρισα πως από την 3η παράγραφο και εξής δεν γράφω σαν συντονιστής αλλά απαντάω με τη δική μου κρίση, κάτι που έχω κάθε δικαίωμα να εκφέρω βασιζόμενος στα ακούσματά μου και τις γνώσεις που έχω αποκομίσει από τους δυο δασκάλους μου, τον τέως Άρχοντα Λαμπαδάριο της Μ.τ.Χ.Ε. κ. Ελευθέριο Γεωργιάδη και τον Α' Δομέστιχο της Μ.τ.Χ.Ε. κ. Μιλτιάδη Παππά, του οποίου τυγχάνω και λαμπαδάριος.


θεωρώ ότι και η επόμενη φράση, έκφραση δεν είναι σωστή από τον φίλο basilon

'Χρονια πολλα ιδιαιτερως στους εορταζοντες αυριο , καλη δυναμη σε οσους αυριο θα ψαλλουν παραδοσιακα , και οσον αφορα το παρον θεμα ....καλοι φανταροι.'

ελπίζω να υπάρχει τουλάχιστο παρατήρηση.....
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
θεωρώ ότι και η επόμενη φράση, έκφραση δεν είναι σωστή από τον φίλο basilon

'Χρονια πολλα ιδιαιτερως στους εορταζοντες αυριο , καλη δυναμη σε οσους αυριο θα ψαλλουν παραδοσιακα , και οσον αφορα το παρον θεμα ....καλοι φανταροι.'

ελπίζω να υπάρχει τουλάχιστο παρατήρηση.....


Φιλε Συμεων βιαστηκες λιγο:(:(:(. Ο αρχων Μανωλης Χατζημαρκος ειναι κατα την προσωπικη μου αποψη η μεγαλυτερη φωνη του εικοστου αιωνα ! Οσο και να τον ειρωνευονται καποιοι , ειναι κατ'αναλογιαν ο Παβαροττι της Βυζαντινης Μουσικης και αυτο ειναι προς τιμην του , γιατι και οι δυο υπηρξαν στην ακμη τους φωνητικοι Τιτανες . Εχω πει και αλλου" προς κινεζους" :D:D:D ,οτι τετοια φυσικα ταλαντα δυσκολα "δαμαζονται" ! Κι'οταν καποιες φορες "τα εδινε ολα", ηταν βαλσαμο για τα ταλαιπωρημενα μας απο τα φαλτσα ακουσματα αυτια . Ειχα την τυχη να τον ακουσω "live" αρκετες φορες . Ηγεμονικος και ταυτοχρονα απολαυστικος ! Μεγας Ψαλτης και Δασκαλος ! Ο Θεος να τον εχει καλα !!!

Υ.Γ Τωρα καταλαβες γιατι το "καλοι φανταροι" και ποιους εχει αποδεκτες.......
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Εχω πει και αλλου" προς κινεζους" :D:D:D ,οτι τετοια φυσικα ταλαντα δυσκολα "δαμαζονται" !
Αν εννοείτε τον master yanni, κι αυτός "δικός μας" είναι (απόδειξη το avatar)....
:wink:
 

master_yianni

Αργός και μετά μέλους
Αν εννοείτε τον master yanni, κι αυτός "δικός μας" είναι (απόδειξη το avatar)....
:wink:

Βασικα Γιωργο μου, ειμαι "με του στραβου το δικιο" :D

Επισης, εχω πλεον αλλαξει ηπειρο, οπως λεει και η "τοποθεσια" διπλα στην λιστα των στατιστικων μου. Με την ευκαιρια, θελω να αλλαξω το ονομα μου σε "μικρος καουμπου" αλλα δεν ξερω πως να το κανω, ισως οι συντονιστες να βοηθησουν!!! :D

Εχω μιλησει παραπανω για τον κ.Χατζημαρκο, οποτε δεν θα τα ξαναπω. Ο ανθρωπος ειναι ιερο τερας, και αξιζε ενα οφφικιο, ισως αν οχι Αρχοντος Πρωτοψαλτου, τουλαχιστον Μαιστορος η κατι παρομοιο, οπως πηρε και ο κ.Νερατζης και ο κ. Νταραβανογλου.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Φιλε Συμεων βιαστηκες λιγο:(:(:(. Ο αρχων Μανωλης Χατζημαρκος ειναι κατα την προσωπικη μου αποψη η μεγαλυτερη φωνη του εικοστου αιωνα ! Οσο και να τον ειρωνευονται καποιοι , ειναι κατ'αναλογιαν ο Παβαροττι της Βυζαντινης Μουσικης και αυτο ειναι προς τιμην του , γιατι και οι δυο υπηρξαν στην ακμη τους φωνητικοι Τιτανες . QUOTE]

Να καταθέσω μια προσωπική άποψη:
να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι τον "ακατανόμαστο" :) δεν το άκουσα ποτέ δια ζώσης.
Η υψιφωνία δεν είναι αναγκαστικά ένα προσόν το οποίο αναβιβάζει ψάλτες σε "τιτάνες" κλπ. Ως γνωστόν απο τους ασχολούμενους με το κλασσικό τραγούδι οι ανδρικές φωνές ταξινομούνται σε μπάσους, βαρύτονους και τενόρους με περαιτέρω υποδιαιρέσεις η κάθε κατηγορία. Κατα συνέπεια, αφού στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για φωνή τενόρου και μάλιστα Lyric ή Leggiero δεν είναι αφύσικο οι νότες la ή και Si που άκουσα στο Δύναμις του Αβαγιανού ή η ψηλή τεσιτούρα.
Το άν ο Pavarotti έκανε την καριέρα που έκανε ως τενόρος, δεν σημαίνει ότι ανάλογη καριέρα δεν έκαναν άλλοι Βαρύτονοι ή Βαθύφωνοι στην κατηγορία τους.
Κυρίως παίζει ρόλο η έκταση της φωνής (δηλαδή να έχει κάποιος 2 οκτάβες τουλάχιστον), η ποιότητά της και η συνολική απόδοση του μαθήματος...όχι π.χ. να λές το "Νενίκηνται" και να προσπαθείς με κορώνα και υψιφωνία στο τέλος να κλέψεις τις εντυπώσεις! πρέπει όλο το μάθημα να είναι απο την αρχή ως το τέλος τέλειο και όχι οι 2 τελευταίες νότες...

Τώρα ο "ακατανόμαστος" φαίνεται όπως ακούω απο ηχογραφήσεις να είχε και τα τρία τα χαρακτηριστικάπου προανέφερα. Επόμενο ήταν όπως είναι φυσικό, κάποιες ζήλιες να υπήρχαν απο ομοτέχνους του. Αλλά όπως τα βλέπω εγώ σήμερα, 20+ χρόνια μετά την αποστρατεία του και παρόλο που είμαι εραστής του Πατριαρχικού Ύφους, μάλλον η κριτική που του ασκήθηκε όλα αυτά τα χρόνια ήταν λίγο υπερβολική. Κάποιοι δεν δίστασαν όταν έχασε το φωνητικό του τάλαντο να το αποδώσουν σε "θεία δίκη", αγνοώντας το δράμα του ανθρώπου Χ''μάρκου τις στιγμές εκείνες και το τί ενδεχομένως πέρασε.
Αλλά με όλο το σεβασμό σε αυτόν τον δάσκαλο-εκτελεστή της Βυζαντινής μας Μουσικής αλλά και σε όλους τους συναδέλφους που τον αγαπούν και τον έχουν ως πρότυπο, θα διαφωνίσω σε κάτι:
Σε συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα στον άξιο Μ. Δαμαρλάκη, είπε κάτι για τον ΑΠΜΧΕ Βασίλειο Νικολαϊδη που με πίκρανε: ότι δεν είχε...φωνή και γι'αυτό δεν είχε τόσο μεγάλη αναγνώριση...Τι να πώ; ΔΙΑΦΩΝΩ!
Όπως και φημολογείται ότι τότε στην Πόλη είχε πεί ότι αν θέλει ο Στανίτσας να συνψάλλουμε να πάει αριστερά...Ο Άρχων Πρωτοψάλτης, ο Άρχων Λαμπαδάριος και οι δύο Δομέστικοι της ΜΧΕ αλλά και οι υπόλοιποι Οφφικίαλοι της ΑΑΚ, όπως και να το κάνουμε, η ΕΚΚΛΗΣΙΑ το έχει θέσει να είναι πρόσωπα σεβαστά υπο ΠΑΝΤΩΝ. Ακόμα και όταν δεν τους...πολυαγαπάμε προσωπικά, ο θεσμός είναι θεσμός και πρέπει να κρατιέται ψηλά.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Φιλε Συμεων βιαστηκες λιγο:(:(:(. Ο αρχων Μανωλης Χατζημαρκος ειναι κατα την προσωπικη μου αποψη η μεγαλυτερη φωνη του εικοστου αιωνα ! Οσο και να τον ειρωνευονται καποιοι , ειναι κατ'αναλογιαν ο Παβαροττι της Βυζαντινης Μουσικης και αυτο ειναι προς τιμην του , γιατι και οι δυο υπηρξαν στην ακμη τους φωνητικοι Τιτανες . QUOTE]

Να καταθέσω μια προσωπική άποψη:
να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι τον "ακατανόμαστο" :) δεν το άκουσα ποτέ δια ζώσης.
Η υψιφωνία δεν είναι αναγκαστικά ένα προσόν το οποίο αναβιβάζει ψάλτες σε "τιτάνες" κλπ. Ως γνωστόν απο τους ασχολούμενους με το κλασσικό τραγούδι οι ανδρικές φωνές ταξινομούνται σε μπάσους, βαρύτονους και τενόρους με περαιτέρω υποδιαιρέσεις η κάθε κατηγορία. Κατα συνέπεια, αφού στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για φωνή τενόρου και μάλιστα Lyric ή Leggiero δεν είναι αφύσικο οι νότες la ή και Si που άκουσα στο Δύναμις του Αβαγιανού ή η ψηλή τεσιτούρα.
Το άν ο Pavarotti έκανε την καριέρα που έκανε ως τενόρος, δεν σημαίνει ότι ανάλογη καριέρα δεν έκαναν άλλοι Βαρύτονοι ή Βαθύφωνοι στην κατηγορία τους.
Κυρίως παίζει ρόλο η έκταση της φωνής (δηλαδή να έχει κάποιος 2 οκτάβες τουλάχιστον), η ποιότητά της και η συνολική απόδοση του μαθήματος...όχι π.χ. να λές το "Νενίκηνται" και να προσπαθείς με κορώνα και υψιφωνία στο τέλος να κλέψεις τις εντυπώσεις! πρέπει όλο το μάθημα να είναι απο την αρχή ως το τέλος τέλειο και όχι οι 2 τελευταίες νότες...

Τώρα ο "ακατανόμαστος" φαίνεται όπως ακούω απο ηχογραφήσεις να είχε και τα τρία τα χαρακτηριστικάπου προανέφερα. Επόμενο ήταν όπως είναι φυσικό, κάποιες ζήλιες να υπήρχαν απο ομοτέχνους του. Αλλά όπως τα βλέπω εγώ σήμερα, 20+ χρόνια μετά την αποστρατεία του και παρόλο που είμαι εραστής του Πατριαρχικού Ύφους, μάλλον η κριτική που του ασκήθηκε όλα αυτά τα χρόνια ήταν λίγο υπερβολική. Κάποιοι δεν δίστασαν όταν έχασε το φωνητικό του τάλαντο να το αποδώσουν σε "θεία δίκη", αγνοώντας το δράμα του ανθρώπου Χ''μάρκου τις στιγμές εκείνες και το τί ενδεχομένως πέρασε.
Αλλά με όλο το σεβασμό σε αυτόν τον δάσκαλο-εκτελεστή της Βυζαντινής μας Μουσικής αλλά και σε όλους τους συναδέλφους που τον αγαπούν και τον έχουν ως πρότυπο, θα διαφωνίσω σε κάτι:
Σε συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα στον άξιο Μ. Δαμαρλάκη, είπε κάτι για τον ΑΠΜΧΕ Βασίλειο Νικολαϊδη που με πίκρανε: ότι δεν είχε...φωνή και γι'αυτό δεν είχε τόσο μεγάλη αναγνώριση...Τι να πώ; ΔΙΑΦΩΝΩ!
Όπως και φημολογείται ότι τότε στην Πόλη είχε πεί ότι αν θέλει ο Στανίτσας να συνψάλλουμε να πάει αριστερά...Ο Άρχων Πρωτοψάλτης, ο Άρχων Λαμπαδάριος και οι δύο Δομέστικοι της ΜΧΕ αλλά και οι υπόλοιποι Οφφικίαλοι της ΑΑΚ, όπως και να το κάνουμε, η ΕΚΚΛΗΣΙΑ το έχει θέσει να είναι πρόσωπα σεβαστά υπο ΠΑΝΤΩΝ. Ακόμα και όταν δεν τους...πολυαγαπάμε προσωπικά, ο θεσμός είναι θεσμός και πρέπει να κρατιέται ψηλά.

"ακατανόμαστο" εννοείς τον Νταλάρα? γαιτί εάν είναι έτσι πρέπει να δώσεις αμέσως $10,000 :)
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Προσωπικά ο Χατζημάρκος μου αρέσει στα αργά μαθήματα και ειδικά στα Μπερεκετικά.
Στα σύντομα δεν με συγκλονίζει και τόσο.
Δεν έλαβε σκουφάκι αλλά δίδαξε όσους το έλαβαν.
Και στο κάτω κάτω τι να το κάνει; Να το φοράει και να καμαρώνει σαν γύφτικο σκεπάρνι;
Δεν είναι θέμα υψιφωνίας αλλά τέχνης.
 

Giannis1234

Νέο μέλος
Δεν χρειάζεται να γίνεται σύγκριση Χατζημάρκου με Στανίτσα. Ο καθένας είναι κάτι ιδιαίτερο και καθόλα σεβαστό. Όλοι σεβόμαστε το λεγόμενο "πατριαρχικό" ύφος αλλά η δαιμονοποίησή του και η θεώρησή του ως το "κατεξοχήν" ύφος της Βυζ. Μουσικής δεν βοηθά την εξέλιξη της ίδιας της Μουσικής. Ένα ύφος είναι ή μπορεί να είναι σπουδαίο ή μεγάλο αν δύναται να παράξει ένα καινούργιο "ύφος".

Μπορεί ο Χατζημάρκος, επί παραδείγατι, και ο Δασκαλούδης να θεωρούνται από κάποιους ότι υπερβαίνουν κάποια όρια (άραγε ποιος τα καθορίζει αυτά;) ώστε να χαρακτηρίζονται "τραγουδιστές", θεωρώ όμως ότι αν δεν υπήρχαν αυτοί οι κορυφαίοι ψάλτες τα ακούσματά μας θα ήταν φτωχότερα!

Επίσης, ουδόλως θα κατέταζα τον Στανίτσα στους κλασικούς του "πατριαρχικού" ύφους, αφού ήταν μάλλον ο πρώτος που εισήγαγε στο έπακρο το μακάμι στο πατριαρχικό μέλος. Θα έλεγα λοιπόν ότι ο Στανίτσας (όσο και αν θεωρείται "πατριαρχικός") αποτελεί μία παρένθεση στην ιστορία του "πατριαρχικού" ύφους, την οποία προσπαθεί να επαναφέρει ο Αστέρης (αν και μέτριος στα αναστήματα των προκατόχων του). Αν κάτι μας δίδαξε επιτυχώς ο Στανίτσας είναι ειρμολογικό και στιχηραρικό μέλος (καθώς και χρόνο).

Σε ό,τι αφορά το Χατζημάρκο θα έλεγα ότι κατεξοχήν μαθητής του και προεκτασή του είναι ο Γεώργιος Χατζηχρόνογλου. Αν κανείς μελετήσει αυτούς τους δύο ψάλτες (ταυτόχρονα) θα καταλάβει.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Επίσης, ουδόλως θα κατέταζα τον Στανίτσα στους κλασικούς του "πατριαρχικού" ύφους, αφού ήταν μάλλον ο πρώτος που εισήγαγε στο έπακρο το μακάμι στο πατριαρχικό μέλος. Θα έλεγα λοιπόν ότι ο Στανίτσας (όσο και αν θεωρείται "πατριαρχικός") αποτελεί μία παρένθεση στην ιστορία του "πατριαρχικού" ύφους, την οποία προσπαθεί να επαναφέρει ο Αστέρης (αν και μέτριος στα αναστήματα των προκατόχων του). Αν κάτι μας δίδαξε επιτυχώς ο Στανίτσας είναι ειρμολογικό και στιχηραρικό μέλος (καθώς και χρόνο).

Συγχωρήστε με αν φαίνομαι "ειδήμων" (που φυσικά δεν είμαι), αλλά ορμώμενος απο τα σχόλια του φίλου γιάννη που γενικά συμφωνώ, θέλω να πώ ότι το Πατριαρχικό Ύφος δεν είναι ένα "εντυπωσιακό" ύφος, το οποίο ενδεχομένως να κερδίσει κάποιον με το πρώτο άκουσμα. Βέβαια εμένα με είχε κερδίσει απο το πρώτο άκουσμα, σε έναν εσπερινό στη Θ. Σχολή της Χάλκης με τον Λ. Αστέρη. Πάντως αν ο Στανίτσας υποθέσουμε ότι κάπως "διεύρυνε" το Πατριαρχικό Ύφος, ο Β. Νικολαϊδης πιστεύω ότι το εκφράζει πολύ πιστά, για κάποιους πιο κοντά στον Ναυπλιώτη απο πολλούς.
Ο Χ''μάρκος είχε το δικό του έντονα προσωπικό ύφος που άρεσε-αρέσει σε πάρα πολλούς. Ενδεχομένως να ήταν ένας απο τους ικανότερους εκτελεστές της Β. Μουσικής όλων των εποχών. Τώρα τα περι μαθημάτων-βάσεων-κρατημάτων-τρόπος απόδοσης, είναι καθαρά ζήτημα επιλογής του το οποίο σχετίζεται άμεσα και με το ύφος που υπηρετεί. Γι'αυτό όπως προείπα μάλλον υπερβολικά τον έκριναν όλα αυτά τα χρόνια.
Βέβαια, ένα σφάλμα που γίνεται συχνότατα είναι το εξής:
Όπως ανέφερα πιο πάνω, η επιλογή του ύφους σχετίζεται με πολλά πράγματα, π.χ.: Το "Εξέδυσάν με". Σύμφωνα με το Πατριαρχικό Ύφος, πρέπει να ψαλλεί το απλό-κλασσικό. Αν πείς το γνωστό αργό, σίγουρα είναι εντυπωσιακότερο. Έτσι, στην πρώτη περίπτωση κάποιος θα χαρακτηριστεί μειωμένων φωνητικών προσόντων, κλπ. Δεν πρέπει να συσχετίζουμε το Ύφος και την γκάμα των μελών που περικλείει με φωνητική ικανότητα.
Ο Β. Νικολαϊδης ήταν αριστούχος της Βυζαντινής, Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Μουσικής. Το ότι στους δίσκους του Στάθη ψέλνει απλά και ηγεμονικά δεν σημαίνει ότι...δεν είχε φωνή! είναι το Ύφος που υπηρετεί...
 
Top