Χαίρετε λαοί

Shota

Παλαιό Μέλος
#1
«Χαίρετε λαοί» από τον Στανίτσα (προέρχεται από την ραδιοφωνική εκπομπή του κ. Κίσσα, δείτε εδώ) και το σχετικό σχόλιο του κ. Κίσσα.

υγ Φαίνεται πως κι o Στανίτσας κρυφός μαθητής του Σακελλαρίδη ήταν :D
 

Attachments

#2
«Χαίρετε λαοί» από τον Στανίτσα (προέρχεται από την ραδιοφωνική εκπομπή του κ. Κίσσα, δείτε εδώ και το σχετικό σχόλιο του κ. Κίσσα.
υγ Φαίνεται πως κι o Στανίτσας κρυφός μαθητής του Σακελλαρίδη ήταν :D
Αυτό ούτε για αστείο δεν πρέπει να λέγεται..:D
Τη μουσική γραμμή του "Χριστός ανέστη" την χρησιμοποιούσε κατά κόρον ο μακαρίτης Σπ. Περιστέρης στη μητρόπολη...
Ο αείμνηστος ΑΡΧΩΝ, χαμογελούσε όσάκις έλεγε αυτή τη θέση, επειδή έβλεπε το εκκλησίασμα (και περισσότερο τις γυναικούλες) να σηκώνονται από τα καθίσματά τους και να σταυροκοπιούνται, πράγμα που δεν γινόταν όταν έλεγε την κλασική γραμμή...
Και μια που τό 'φερε ο λόγος, (αν και δεν πρέπει να γράφουμε ευτράπελα εδώ, το αναφέρω λόγω του ότι σχετίζεται με το θέμα.) Σε Κυριακή δευτέρου ήχου και προ του "Χαίρετε λαοί" μας λέει: «Θέλετε να τις σηκώσω όλες απ' τις καρέκλες;»
Και πράγματι! Με το "Χριστός ανέστη εκ νεκρών" οι καρέκλες έγιναν αυτομάτως .... ηλεκτρικές!!!:D:D:D
 
#3
Να συμπληρώσω ακόμη ότι μετά το συμβάν της εγέρσεως των γυναικών, εμείς δεν μπορούσαμε να ισοκρατήσουμε προσπαθώντας να πνίξουμε το γέλιο μας ενώ εκείνος απτόητος, συνέχιζε το στιχηρό.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#5
Ευχαριστούμε Shota, από τις καλύτερες εκτελέσεις στο Χαίρετε λαοί!! Η γραμμή με το διατονικό Χριστός ανέστη είναι φυσικά πασίγνωστη στους πολίτες ψάλτες. Αλλά δεν την είχα ακούσει από ΔΙ, παρά μόνο απο ΝΗ (και με το γνωστό σαμπαχάκι με την αργή χρονική αγωγή στη συνέχεια στο "και επλήρωσε", που δεν το έχει ο Σακελλαρίδης -σιγά μην το είχε...-). Λοιπόν, με πόρωσες, αύριο θα το πω έτσι!
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#6
Η γραμμή με το διατονικό Χριστός ανέστη είναι φυσικά πασίγνωστη στους πολίτες ψάλτες.
Δεν ξέρω με σιγουριά ποιός έλαβε από τον ποιό... H γραμμή αυτή μου χτυπάει σαν άσχημη σε εκείνο σημείο.

υγ Μια άλλη εκδοχή του «Χαίρετε λαοί» από τον κυρ-Βασιλάκη Εμμανουηλίδη βρίσκεται εδώ.
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#7
H συγκεκριμένη μουσική γραμμή ποτέ δεν μου άρεσε και ως εκ τούτου ΔΕΝ την έψαλλα ποτέ.
(Απορώ πως κάτι τέτοια γίνονται δεκτά στην εκκλησία...)
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#8
H συγκεκριμένη μουσική γραμμή ποτέ δεν μου άρεσε και ως εκ τούτου ΔΕΝ την έψαλλα ποτέ.
(Απορώ πως κάτι τέτοια γίνονται δεκτά στην εκκλησία...)
Εδώ έχουν γίνει άλλα κι άλλα... Εσχάτως, μέχρι και ... πλατινένιοι δίσκοι ! :D:rolleyes:
 
#9
Ο αείμνηστος ΑΡΧΩΝ, χαμογελούσε όσάκις έλεγε αυτή τη θέση, επειδή έβλεπε το εκκλησίασμα (και περισσότερο τις γυναικούλες) να σηκώνονται από τα καθίσματά τους και να σταυροκοπιούνται, πράγμα που δεν γινόταν όταν έλεγε την κλασική γραμμή...
Και μια που τό 'φερε ο λόγος, (αν και δεν πρέπει να γράφουμε ευτράπελα εδώ, το αναφέρω λόγω του ότι σχετίζεται με το θέμα.) Σε Κυριακή δευτέρου ήχου και προ του "Χαίρετε λαοί" μας λέει: «Θέλετε να τις σηκώσω όλες απ' τις καρέκλες;»
Και πράγματι! Με το "Χριστός ανέστη εκ νεκρών" οι καρέκλες έγιναν αυτομάτως .... ηλεκτρικές!!!:D:D:D
To έζησα :D:D:D στις 26 Αυγούστου που μας πέρασε, Κυριακή β΄ήχου, οπότε και, παραθεριζόντων των άλλων ιεροψαλτών, ήμουν μόνος και έβαλα πάνω Σακελλαρίδη -οι Αίνοι του σε β΄ είναι όλοι υπέροχοι. Μόλις είπα την περί ου ο λόγος θέση, πιάνει το μάτι μου μια κινητικότητα στο εκκλησίασμα!!! Όλοι είχαν σηκωθεί και σταυροκουπιούνταν!:D

(Απορώ πως κάτι τέτοια γίνονται δεκτά στην εκκλησία...)
Τί εννοείτε ακριβώς; Είναι βλάσφημο το διατονικό Χριστός Ανέστη;
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#10
Όχι δεν είπα κατι τέτοιο και ούτε θα τολμούσα να το έλεγα-μη γένοιτο.
Απλά η συγκεκριμένη διατονική γραμμή δεν νομίζω ότι δένει με το όλο μουσικό άκουσμα του β' ήχου. Πειράζει;
 
#11
Όχι, προς Θεού, αλλά έτσι όπως το θέσατε "πώς γίνονται δεκτά τέτοια πράγματα στην Εκκλησία" ήταν σαν να γίνεται κανένα έγκλημα!!!

Πράγματι σε κάποιους αρέσει και σε άλλους όχι. Γούστα...
 
#13
(Να σημειώσω κατ' αρχήν ότι και Καραμάνης την ίδια θέση επιλέγει).
(Απορώ πως κάτι τέτοια γίνονται δεκτά στην εκκλησία...)
Αν εννοείτε απλώς τη χρήση πλαγίου α στη βάση του τετραχόρδου του δευτέρου ήχου (όχι στο ΔΙ), δεν είναι και τόσο εκτός παραδόσεως. Πολλοί ιερείς και ψάλτες, όχι άγευστοι παραδόσεως, χρησιμοποιούν αυτόν τον χρωματισμό π.χ. στο Δεύτε προσκυνήσωμεν της Θείας Λειτουργίας στη θέση "καὶ προσπέσωμεν" (άλλοι στο "ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν"). Στο συνημμένο το λέει πολύ ωραία ο μουσικότατος πολίτης ιερέας π. Αγαθόνικος Λαζόγλου, από το cd που συνοδεύει την "Πολίτικη Θεία Λειτουργία" του Δ. Παϊκόπουλου (για το οποίο έργο ο επιμελητής και μέλος του φόρουμ Δημήτρης Ζαγγανάς λέει ότι έχει γίνει "επιλογή των πλέον δοκιμασμένων μαθημάτων και γραμμών").
 

Attachments

tum15189

Νικόλαος Λαμπρινάκος
#14
Επέλεξα σήμερα το έτερον „Χαίρετε λαοί“ κατόπιν http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=7509της χθεσινής συζήτησης περί της διατονικής θέσεως. Περιττό να σας πω ότι σηκώσαμε κάποιες κυρίες και κυρίους εκ των καθισμάτων τους :)D). Είχε δίκιο ο κ. Γιάννου!

Προσωπικά μου αρέσει η έκδοση του Πετρίδη (Τόμος Όρθρου Α') στις σσ. 86-87, όπου και επισυνάπτω, καθώς μετά το επίμαχο διατονικό σημείο αλλάζει σε πλάγιο του δευτέρου για να επανέλθει σε διατονικό στη φράση “και επλήρωσε τα σύμπαντα ευωδίας“ !!! :cool:)
 

Attachments

tum15189

Νικόλαος Λαμπρινάκος
#15
Πολλοί ιερείς και ψάλτες, όχι άγευστοι παραδόσεως, χρησιμοποιούν αυτόν τον χρωματισμό π.χ. στο Δεύτε προσκυνήσωμεν της Θείας Λειτουργίας στη θέση "καὶ προσπέσωμεν" (άλλοι στο "ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν"). Στο συνημμένο το λέει πολύ ωραία ο μουσικότατος πολίτης ιερέας π. Αγαθόνικος Λαζόγλου, από το cd που συνοδεύει την "Πολίτικη Θεία Λειτουργία" του Δ. Παϊκόπουλου.
Θα συμφωνήσω και εγώ με τον Γιώργο. Πολλοί ιερείς - και δη Πολίτες - κάνουν στο Εισοδικό την διατονική θέση. Του λόγου του αληθές παραθέτω από ζωντανή ηχογράφηση της 22ης Ιανουαρίου 2006 μουσικό δείγμα (απλοποιημένη εκδοχή) με τον Οικονόμο π. Πλούταρχο Κωνσταντινίδη
 

Attachments

Last edited:

Chrysaphis

Νέο μέλος
#16
Γεια σας, βεβαια μου κανει εντυπωση ο Πετριδης, ο Καραμανης εχουν διατονικη θεση στο Χαιρετε λαοι, αλλα αν παμε πισω δειτε και του Νικολαου Σμυρνης (ο Σωτηρ του κοσμου) και αυτος το εχει σε διατονικη θεση. :)
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#17
Το θέμα έχει ξανασυζητηθεί και εδώ. Εκεί παρατίθενται πάμπολλα παραδείγματα. Η θέση που εκτελούσε ο Περιστέρης (με τον δι να γίνεται διατονικός πα) είναι από μέλος του Ν. Χρυσοχοϊδη- όπως και τα περισσότερα που έψαλε ο Περιστέρης και οι διάδοχοί του. Τυπωμένο το έχω δει στην έκδοση του Σ. Χατζησολωμού Βυζαντινός Όρθρος, Λευκωσία 2005, της σειράς, «ΚΛΑΣ(Σ)ΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΜΕΛΟΥΡΓΙΑ».

Δ.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#18
(Να σημειώσω κατ' αρχήν ότι και Καραμάνης την ίδια θέση επιλέγει).

Αν εννοείτε απλώς τη χρήση πλαγίου α στη βάση του τετραχόρδου του δευτέρου ήχου (όχι στο ΔΙ), δεν είναι και τόσο εκτός παραδόσεως. Πολλοί ιερείς και ψάλτες, όχι άγευστοι παραδόσεως, χρησιμοποιούν αυτόν τον χρωματισμό π.χ. στο Δεύτε προσκυνήσωμεν της Θείας Λειτουργίας στη θέση "καὶ προσπέσωμεν" (άλλοι στο "ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν"). Στο συνημμένο το λέει πολύ ωραία ο μουσικότατος πολίτης ιερέας π. Αγαθόνικος Λαζόγλου, από το cd που συνοδεύει την "Πολίτικη Θεία Λειτουργία" του Δ. Παϊκόπουλου (για το οποίο έργο ο επιμελητής και μέλος του φόρουμ Δημήτρης Ζαγγανάς λέει ότι έχει γίνει "επιλογή των πλέον δοκιμασμένων μαθημάτων και γραμμών").
Η «μόδα» (διατονική γραμμή στο «ἀναστάντα ἐκ νεκρῶν» στο δεύτερο εωθινό δοξαστικό) άρχισε από τον (αγράμματο σύμφωνα με τον κ. Νεραντζή :D ) Ιωάννη.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#19
Πάντως, το καλύτερο "Χαίρετε λαοί" (και γενικά τα στιχηρά των Αίνων του β΄ ήχου) έχει γράψει ο Πέτρος Φιλανθίδης.

Προσωπικά μου αρέσουν περισσότερο από όσα αναφέρθηκαν έως τώρα.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#20
Πάντως, το καλύτερο "Χαίρετε λαοί" (και γενικά τα στιχηρά των Αίνων του β΄ ήχου) έχει γράψει ο Πέτρος Φιλανθίδης.

Προσωπικά μου αρέσουν περισσότερο από όσα αναφέρθηκαν έως τώρα.
Έχει γράψει αναστασιματάριο ο Φιλανθίδης; :confused:
 
Top