Φωνητική έκταση

thanos26262

New member
Γεια σας !είναι η πρώτη μου φορά που γράφω σε φόρουμ και γιατί είμαι προβληματισμένος με τη φωνή μου...είμαι 15 χρόνος...μέχρι 12 χρονών μιλάω στην 6η οκτάδα από το πιάνο...πάω τρίτη γυμνασίου.Στην πρώτη γυμνασίου ήμουν τενόρος...Μετά δεν μπορούσα να φτάσω ούτε την ντο 4.πριν 3 μήνες μπορούσα να τραγουδήσω μέχρι μι 4 με πολύ δυσκολία ούτε μια #πιο πάνω, και ζορίζομαι στην λα3.Και χαμηλά έφτανα μέχρι ντο 1.Πριν λίγες μέρες έφτασα σολ4 μετά την σι3 με ντο4 ζοριζομουν λίγο και η πιο χαμηλή νότα που μπορώ να πω είναι η σολ1.Πάω άνετα μέχρι ρε2 ...ξέρετε τι περίπου είμαι ; Βαρύτονος; Μπάσος ; (Τένορος αποκλείετε)με ενδιαφέρει πολύ η ψαλτική και θέλω όταν ψέλνω να τους ξεκινήσω και να μην λένε που τον βρήκαμε αυτόν;ή να μην τους ενοχλώ αλλά να τους βοηθάω στην προσευχή τους...Με αγχώνει πολύ αυτό με τη φωνή... ακούω γενικά ψαλμούς Σίμωνος Πέτρας π.χ. ασατε τω Κυρίω και ακούω τους πατέρες να φτάνουν τόσο ψηλά που κλαίω από συγκίνηση...κάπως έτσι θέλω να είμαι και εγώ...(ίσως είμαι πολύ ψώνιο που θέλω να ψέλνω σαν τους μοναχούς της Σιμωνόπετρας)συγγνώμη που είπα πολλά.
 

zoslen

Βύρων Αναγνωστόπουλος
Επειδή βρίσκεσαι πάνω στη μεταφώνηση, αυτό που συνιστά η παγκόσμια βιβλιογραφία είναι η αποχή από κάθε είδους φωνητική δραστηριότητα μέχρι να ολοκληρωθεί (στα 17-18). Είναι απολύτως αδύνατον να σε κατατάξει ο οποιοσδήποτε σε φωνητική κατηγορία και είναι πολύ πιθανό να προκαλέσεις ανεπανόρθωτη βλάβη στις χορδές σου αν τις ζορίσεις τώρα. Πρέπει να κάνεις υπομονή 3 χρόνια, δεν υπάρχει άλλη λύση.
 

thanos26262

New member
Επειδή βρίσκεσαι πάνω στη μεταφώνηση, αυτό που συνιστά η παγκόσμια βιβλιογραφία είναι η αποχή από κάθε είδους φωνητική δραστηριότητα μέχρι να ολοκληρωθεί (στα 17-18). Είναι απολύτως αδύνατον να σε κατατάξει ο οποιοσδήποτε σε φωνητική κατηγορία και είναι πολύ πιθανό να προκαλέσεις ανεπανόρθωτη βλάβη στις χορδές σου αν τις ζορίσεις τώρα. Πρέπει να κάνεις υπομονή 3 χρόνια, δεν υπάρχει άλλη λύση.
Ευχαριστώ δεν τη ζοριζω δηλαδή ψέλνω από λα 2 (η βάση μου νη)με λα 3 (το νη') ψηλά πήγα ψηλά για να δω πόσο μπορώ να φτάσω... ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
 

Υάκινθος B

Well-known member
Με αγχώνει πολύ αυτό με τη φωνή... ακούω γενικά ψαλμούς Σίμωνος Πέτρας π.χ. ασατε τω Κυρίω και ακούω τους πατέρες να φτάνουν τόσο ψηλά που κλαίω από συγκίνηση...κάπως έτσι θέλω να είμαι και εγώ...(ίσως είμαι πολύ ψώνιο που θέλω να ψέλνω σαν τους μοναχούς της Σιμωνόπετρας)συγγνώμη που είπα
Αγαπητέ φίλε ! είσαι μικρός σε ηλικία και πρέπει να προσέξεις τη φωνή σου. Αν τη ζορίζεις μπορεί να προκαλέσεις ανεπανόρθωτες ζημιές. Δυστυχώς γνωρίζω κάποιους "δασκάλους" που προτρέπουν τους μαθητές τους να ψάλλουν από ψηλές βάσεις με αποτέλεσμα να μετατρέπεται η προσευχή σε τραγωδία και έτσι να επιβαρύνουν το φωνητικό τους όργανο. Ξέρεις ότι οι φωνητικές χορδές είναι ο πιό ευαίσθητος μυς που υπάρχει στο ανθρώπινο σώμα . Επίσης απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα, και η οινοποσία ελάχιστα.
Τώρα στη φάση που βρίσκεσαι αυτό που πρέπει να βάλεις ως στόχο είναι 1ον η επιλογή ενός καλού δασκάλου στη Βυζαντινή Μουσική και 2ον διάβασμα, πολύ διάβασμα γιατί η μουσική θέλει αποκλειστικότητα. και 3ο και σημαντικότερο να μην καβαλήσεις καλάμι, γιατί αν καβαλήσεις καλάμι θα παραμείνεις στάσιμος. ( καλό θα ήταν παράλληλα με τη βυζαντινή μουσική να καταπιαστείς και με κάποιο παραδοσιακό όργανο, ούτι, κανονάκι κ.τλ θα σου ανοίξει και άλλους ορίζοντες στην μουσική της ανατολής.
Οι Σιμωνοπετρίτες που αναφέρεις , όπως και όλοι αυτοί που έχουν προκόψει στην ψαλτική έχουν διαβάσει άπειρες ώρες προκειμένου να φτάσουν στο επίπεδο που βρίσκονται . Σου εύχομαι λοιπόν να έχεις υγεία και πρόοδο σε ότι κάνεις.
 

thanos26262

New member
Αγαπητέ φίλε ! είσαι μικρός σε ηλικία και πρέπει να προσέξεις τη φωνή σου. Αν τη ζορίζεις μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημιές. Δυστυχώς γνωρίζω κάποιους «δασκάλους» που προτρέπουν τους μαθητές τους να ψάξουν από ψηλές βάσεις με αποτέλεσμα να μετατρέπεται η προσευχή σε τραγωδία και έτσι να επιβαρύνουν το φωνητικό τους όργανο. Ξέρεις ότι οι φωνητικές χορδές είναι ο πιο ευαίσθητος μυς που υπάρχει στο ανθρώπινο σώμα . Επίσης απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα, και η οινοποσία ελάχιστα.
Τώρα στη φάση που βρίσκεσαι αυτό που πρέπει να βάλεις ως στόχο είναι 1ον η επιλογή ενός καλού δασκάλου στη Βυζαντινή Μουσική και 2ον διάβασμα, πολύ διάβασμα γιατί η μουσική θέλει αποκλειστικότητα. και 3ο και σημαντικότερο να μην καβαλήσεις καλάμι, γιατί αν καβαλήσεις καλάμι θα παραμείνεις στάσιμος. ( καλό θα ήταν παράλληλα με τη βυζαντινή μουσική να καταπιαστεί και με κάποιο παραδοσιακό όργανο, ούτι, κανονάκι κ.τλ που σου ανοίξει και άλλους ορίζοντες στη μουσική της ανατολής.
Οι Σιμωνοπετρίτες που αναφέρουν , όπως και όλοι αυτοί που έχουν προκόψει στην ψαλτική έχουν διαβάσει άπειρες ώρες προκειμένου να φτάσουν στο επίπεδο που βρίσκονται . Σου εύχομαι λοιπόν να έχεις υγεία και πρόοδο σε ότι κάνεις.

Κάνω ταμπουρά.και κάτι άλλο τι εννοείτε να μην κανάλια το καλάμι;(και τον καπνό δεν τον μπορώ καθόλου καπνίζει ο μπαμπάς μου και κλείνω την μύτη και αναγκάζεται να βγει έξω)
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Κάνω ταμπουρά.και κάτι άλλο τι εννοείτε να μην κανάλια το καλάμι;(και τον καπνό δεν τον μπορώ καθόλου καπνίζει ο μπαμπάς μου και κλείνω την μύτη και αναγκάζεται να βγει έξω)
Δεν ξέρεις τι σημαίνει η φράση ''αυτός καβάλησε το καλάμι;'' :giggle:
 

Υάκινθος B

Well-known member
Δεν ξέρεις τι σημαίνει η φράση ''αυτός καβάλησε το καλάμι;'' :giggle:
Δεν χρειάζεται να απορείς διότι τα περισσότερα από τα σημερινά παιδιά δεν γνωρίζουν αυτές τις εκφράσεις ειδικά αν δεν τις χρησιμοποιούν μέσα στο σπίτι τους !
Κάνω ταμπουρά.και κάτι άλλο τι εννοείτε να μην κανάλια το καλάμι;(και τον καπνό δεν τον μπορώ καθόλου καπνίζει ο μπαμπάς μου και κλείνω την μύτη και αναγκάζεται να βγει έξω)
Πολύ καλά κάνεις και καταγίνεσαι με τον Ταμπουρά που είναι η Βάση της Θεωρίας της Μουσικής της Ανατολής .Θα ωφεληθείς τα μάλα (πάρα πολύ) . Όταν προχωρήσεις στην ηλικία αλλά και στη γνώση της Μουσικής θα διαπιστώσεις ότι οι ψάλτες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της μουσικής ταυτόχρονα μεταχειρίζονταν και μουσικά όργανα. ( εννοείται άταστα μουσικά όργανα όχι όπως κάποιος δάσκαλος Β. Μουσικής που είχα γνωρίσει προέτρεπε τους μαθητές του να μάθουν πιάνο , κιθάρα , μπουζούκι. τόσο άσχετος ήταν.)
" Καβάλησε το καλάμι" δεν σημαίνει κάτι άλλο ,παρά μόνο όταν κάποιος το παίζει σπουδαίος σχετικά με αυτό το οποίο ασχολείται. Τονίζω το "παίζει" γιατί συνήθως αυτοί που κάνουν τους σπουδαίους δεν είναι . Το γνώρισμα του πραγματικά σπουδαίου είναι η απλότητα όχι μόνο όσον αναφορά τη μουσική αλλά παντού.
 

balgiota

Νέο μέλος
Γεια σας !είναι η πρώτη μου φορά που γράφω σε φόρουμ και γιατί είμαι προβληματισμένος με τη φωνή μου...είμαι 15 χρόνος...μέχρι 12 χρονών μιλάω στην 6η οκτάδα από το πιάνο...πάω τρίτη γυμνασίου.Στην πρώτη γυμνασίου ήμουν τενόρος...Μετά δεν μπορούσα να φτάσω ούτε την ντο 4.πριν 3 μήνες μπορούσα να τραγουδήσω μέχρι μι 4 με πολύ δυσκολία ούτε μια #πιο πάνω, και ζορίζομαι στην λα3.Και χαμηλά έφτανα μέχρι ντο 1.Πριν λίγες μέρες έφτασα σολ4 μετά την σι3 με ντο4 ζοριζομουν λίγο και η πιο χαμηλή νότα που μπορώ να πω είναι η σολ1.Πάω άνετα μέχρι ρε2 ...ξέρετε τι περίπου είμαι ; Βαρύτονος; Μπάσος ; (Τένορος αποκλείετε)με ενδιαφέρει πολύ η ψαλτική και θέλω όταν ψέλνω να τους ξεκινήσω και να μην λένε που τον βρήκαμε αυτόν;ή να μην τους ενοχλώ αλλά να τους βοηθάω στην προσευχή τους...Με αγχώνει πολύ αυτό με τη φωνή... ακούω γενικά ψαλμούς Σίμωνος Πέτρας π.χ. ασατε τω Κυρίω και ακούω τους πατέρες να φτάνουν τόσο ψηλά που κλαίω από συγκίνηση...κάπως έτσι θέλω να είμαι και εγώ...(ίσως είμαι πολύ ψώνιο που θέλω να ψέλνω σαν τους μοναχούς της Σιμωνόπετρας)συγγνώμη που είπα πολλά.
Αρχικά πρέπει να πω ότι είναι ελπιδοφόρο ως μελλοντικός ιεροψάλτης να έχετε απορίες για την φωνή σας. Καθότι ασχολούμαι με σπουδές κλασσικού τραγουδιού θα ήθελα και εγώ να καταθέσω την ταπεινή μου άποψη με την μέχρι τώρα εμπειρία. Αρχικά όλες αυτές οι τονικές αστάθειες που πολύ σωστά παρατηρείτε οφείλονται εξαιτίας της μεταφώνησης όπου όπως πολύ σωστά ελέχθη ολοκληρώνεται στα 18 στους άνδρες και στα 17 στις γυναίκες . Από αυτές τις συγκεχυμένες εκτασιακές καταστάσεις που αναφέρατε αρχίζει η φωνή σας και δίνει μια πρώτη εικόνα για την μελλοντική κατηγορία της. Βέβαια είναι όλα περιγραφικά και δεν μπορούμε με απόλυτη ακρίβεια να προσδιορίσουμε. Βέβαια θα μπορούσατε να μου εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείται σολ1( το κόντρα σολ των βαθυφώνων) ή το κάτω Δι στην Βυζαντινή?
Αυτό που μπορώ να σας πω ως πρακτικές συμβουλές είναι να μην ζορίζετε την φωνή σας προσπαθώντας να φτάσατε νότες είτε χαμηλότερα είτε ψηλότερα και αυτό θα προκαλέσει βλάβες να ψάλλετε με την φυσιολογική σας φωνή και να μην την κουράζετε, να πίνετε πολλά νερά.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω, έχετε μπει πιθανόν στην διαδικασία να δείτε διάφορα βίντεο που άπτονται φωνητικών ζητημάτων;
Η καλύτερη λύση θα ήταν μετά από κάποιο εύλογο διάστημα να παρακολουθήσετε μαθήματα φωνητικής ώστε ο καθηγητής φωνητικής να σας δώσει σωστή και σοβαρού επιπέδου τεχνική!
Ελπίζω να ήταν βοηθητικό!
 

thanos26262

New member
Αρχικά πρέπει να πω ότι είναι ελπιδοφόρο ως μελλοντικός ιεροψάλτης να έχετε απορίες για την φωνή σας. Καθότι ασχολούμαι με σπουδές κλασσικού τραγουδιού θα ήθελα και εγώ να καταθέσω την ταπεινή μου άποψη με την μέχρι τώρα εμπειρία. Αρχικά όλες αυτές οι τονικές αστάθειες που πολύ σωστά παρατηρείτε οφείλονται εξαιτίας της μεταφώνησης όπου όπως πολύ σωστά ελέχθη ολοκληρώνεται στα 18 στους άνδρες και στα 17 στις γυναίκες . Από αυτές τις συγκεχυμένες εκτασιακές καταστάσεις που αναφέρατε αρχίζει η φωνή σας και δίνει μια πρώτη εικόνα για την μελλοντική κατηγορία της. Βέβαια είναι όλα περιγραφικά και δεν μπορούμε με απόλυτη ακρίβεια να προσδιορίσουμε. Βέβαια θα μπορούσατε να μου εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείται σολ1( το κόντρα σολ των βαθυφώνων) ή το κάτω Δι στην Βυζαντινή?
Αυτό που μπορώ να σας πω ως πρακτικές συμβουλές είναι να μην ζορίζετε την φωνή σας προσπαθώντας να φτάσατε νότες είτε χαμηλότερα είτε ψηλότερα και αυτό θα προκαλέσει βλάβες να ψάλλετε με την φυσιολογική σας φωνή και να μην την κουράζετε, να πίνετε πολλά νερά.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω, έχετε μπει πιθανόν στην διαδικασία να δείτε διάφορα βίντεο που άπτονται φωνητικών ζητημάτων;
Η καλύτερη λύση θα ήταν μετά από κάποιο εύλογο διάστημα να παρακολουθήσετε μαθήματα φωνητικής ώστε ο καθηγητής φωνητικής να σας δώσει σωστή και σοβαρού επιπέδου τεχνική!
Ελπίζω να ήταν βοηθητικό!
Ευχαριστώ... σολ 1 εννοώ το σολ της 1 οκτάδας στο πιάνο αν κατεβάσετε perfect piano θα καταλάβετε.Απλα μετά το ρε της δεύτερης οκτάδας δεν βγαίνει φωνή απλά φονειτε...σαν να παίρνει μπροστά μηχανάκι 🤣.Η πιο ψηλή νότα που έχω καταφέρει είναι η λα της 4ης οκτάδας με φυσικά μια ώρα εξάσκηση πριν ,ζεσταμα γιατί λα 4 είναι ψηλή νότα.μετα την σι3 πρέπει να τραγουδάω πιο δυνατά και όσο συνεχίζω πιο δυνατά.εχω φίλο στην ίδια τάξη με εμένα που είναι μπάσος το πιο ψηλό που έχει φτάσει είναι το μι 4 και μέχρι την ρε4 δεν τραγουδάει δυνατά...εγώ αν δεν την πω δυνατά θα πάει κατευθείαν φαλτσετο...για να μην λέω πολλά...η κλίμακα που αναιβοκατεβαινω άνετα από (ρε2 έως ντο4 ) το πιο ψηλό δηλαδή την ντο στο 3ο διάστημα στο κλειδί του σολ έως το ντο κάτω από το πεντάγραμμο με μια βοηθητική γραμμή και έως το πιο κάτω ρε.
 

thanos26262

New member
Αρχικά πρέπει να πω ότι είναι ελπιδοφόρο ως μελλοντικός ιεροψάλτης να έχετε απορίες για την φωνή σας. Καθότι ασχολούμαι με σπουδές κλασσικού τραγουδιού θα ήθελα και εγώ να καταθέσω την ταπεινή μου άποψη με την μέχρι τώρα εμπειρία. Αρχικά όλες αυτές οι τονικές αστάθειες που πολύ σωστά παρατηρείτε οφείλονται εξαιτίας της μεταφώνησης όπου όπως πολύ σωστά ελέχθη ολοκληρώνεται στα 18 στους άνδρες και στα 17 στις γυναίκες . Από αυτές τις συγκεχυμένες εκτασιακές καταστάσεις που αναφέρατε αρχίζει η φωνή σας και δίνει μια πρώτη εικόνα για την μελλοντική κατηγορία της. Βέβαια είναι όλα περιγραφικά και δεν μπορούμε με απόλυτη ακρίβεια να προσδιορίσουμε. Βέβαια θα μπορούσατε να μου εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείται σολ1( το κόντρα σολ των βαθυφώνων) ή το κάτω Δι στην Βυζαντινή?
Αυτό που μπορώ να σας πω ως πρακτικές συμβουλές είναι να μην ζορίζετε την φωνή σας προσπαθώντας να φτάσατε νότες είτε χαμηλότερα είτε ψηλότερα και αυτό θα προκαλέσει βλάβες να ψάλλετε με την φυσιολογική σας φωνή και να μην την κουράζετε, να πίνετε πολλά νερά.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω, έχετε μπει πιθανόν στην διαδικασία να δείτε διάφορα βίντεο που άπτονται φωνητικών ζητημάτων;
Η καλύτερη λύση θα ήταν μετά από κάποιο εύλογο διάστημα να παρακολουθήσετε μαθήματα φωνητικής ώστε ο καθηγητής φωνητικής να σας δώσει σωστή και σοβαρού επιπέδου τεχνική!
Ελπίζω να ήταν βοηθητικό!
Πρώτον συγγνώμη καταλάθος έσβησα το σχόλιο σας και κατά δεύτερον μπορείτε να μου στείλετε το email σας για να σας στείλω την ηχογράφηση; γιατί εδώ δεν με αφήνει να την ανεβάσω.
 
Top