Υμνοι της Πεντηκοστής

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
.....Στη συνέχεια ο Άρχοντας Λυκούργος Αγγελόπουλος
δίδαξε το χορό των Φιλαθωνιτών και δεν περιγράφεται τι γίνεται!!....

Τι διδαξε στους αδελφους Αθωνιτες,ενας κοσμικος εξωαγιωριτης;...:confused:
Εκτος απο καποιον χορο(τσαμικο,καλαματιανο,κλπ) τι αλλο;....
Μας δουλευεις τωρα Παυλο;
 
Θα επιμείνω: Μήπως, αγαπητέ Δομέστικε, έχετε σχέση με τον χώρο και το κρύβετε επιμελώς; :confused::confused::confused:

Ή ξέρει πολλά ή προσποιείται πολύ καλά ότι ξέρει πολλά. Πίσω απ' την μάσκα του zohan πολλά κρύβονται: Καυτά υπονοούμενα και ακόμη πιο καυτά εννοούμενα. Στημένες απαντήσεις ή αυθόρμητες βερμπαλιστικές ακροβασίες; Πάντως τον παραδέχομαι γιατί κάνει τους άλλους ενίοτε να προβληματίζονται και ενίοτε να ψάχνονται. Και οι μουσικολογικές του γνώσεις να είναι ελλειπείς, στις απαντήσεις του νομίζεις ότι είναι ειδήμων της μουσικής. Τι να πω;
Όνομα υπάρχει αγαπητέ Δομέστιχε;:cool:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Ή ξέρει πολλά ή προσποιείται πολύ καλά ότι ξέρει πολλά. Πίσω απ' την μάσκα του zohan πολλά κρύβονται: Καυτά υπονοούμενα και ακόμη πιο καυτά εννοούμενα. Στημένες απαντήσεις ή αυθόρμητες βερμπαλιστικές ακροβασίες; Πάντως τον παραδέχομαι γιατί κάνει τους άλλους ενίοτε να προβληματίζονται και ενίοτε να ψάχνονται. Και οι μουσικολογικές του γνώσεις να είναι ελλειπείς, στις απαντήσεις του νομίζεις ότι είναι ειδήμων της μουσικής. Τι να πω;
Όνομα υπάρχει αγαπητέ Δομέστιχε;:cool:

Οἱ ὑπογραμμίσεις δικές μου.

Ὄνομα ποτὲ διαδικτυακά, μολονότι σχετικὰ εὔκολο νὰ τὸ βρεῖς, ἄν καὶ δὲν θὰ σοῦ πεῖ καὶ τίποτε ἰδαίτερο. Ἄγνωστος μεταξὺ ἀγνώστων εἶμαι, ἄσημος ψάλτης, μετριότατος θεωρητικός, μέτρια φωνή, ἁπλὰ γράφω καλά, μοῦ ἀρέσει ὁ Ναυπλιώτης κι ὁ Φιρφιρῆς καὶ σιχαίνομαι τὰ παριστάματα καὶ τὰ δῆθεν ἀποστάγματα «σοφίας» σὲ ἀκαδημαϊκὸ περιτύλιγμα πιτόγυρου (ὑπάρχουν κι ἐξαιρέσεις φυσικά).

«Καυτὸς» ὄμως ἄντρας εἶμαι :wink::D:wink::p
Περὶ Zohan περισσότεραἐδῶ.
 

greek487

Tasos N.
Φυσικά, δέν παραγνωρίζω τό έργο τοῦ Λ. Ἁγγελόπουλου νὰ προβάλει ἠχογραφήσεις παλαιῶν, ἀσχέτως κινήτρων.

Εδώ και 25 χρόνια, έχω καταλάβει ότι αυτός ο φίλτατος και γενναιόδωρος κύριος έχει μιά ανεξάντλητη αγάπη για την βυζαντινή μουσική μας παράδοση. Και γι αυτό έχει επιτύχη ενα τεράστιο, αξιέπαινο, και ιστορικό μουσικό έργο.

Τι θέλεις να πεις για τα κίνητρα του?


. . .
 

greek487

Tasos N.
.....Στη συνέχεια ο Άρχοντας Λυκούργος Αγγελόπουλος
δίδαξε το χορό των Φιλαθωνιτών και δεν περιγράφεται τι γίνεται!!....

Τι διδαξε στους αδελφους Αθωνιτες,ενας κοσμικος εξωαγιωριτης;...:confused:
Εκτος απο καποιον χορο(τσαμικο,καλαματιανο,κλπ) τι αλλο;....
Μας δουλευεις τωρα Παυλο;

Πο, πο! Καλό! Χάρρυ Κλυνν έγινες! :p

Θερμή παράκληση όμως. Τον Άρχοντα Αγγελόπουλο και τον Σίμωνα Καρά κορόιδεψε οσο θες. Για τον Άρχοντα των Αρχόντων, τον Θράσο μην τολμησεις.

"Και ποιός είσαι συ κύριε?!? Με ποιο δικαίωμα. . .?!? Ποιός είσαι συ κύριε?!?"

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΛΩΝ. Ο Ένας και Μοναδικός Άρχοντας. Αυτόν που φοβάται το στασιδι. Μιμηταί μου γίνεσθαι. :D

ΤΝ
Υ.Γ. Μίλησε ο Παύλος για αδελφούς Αθωνίτες?


. . .
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Δὲν σοῦ τὰ 'χουν πεῖ καλὰ συνάδελφε.
Πολλὲς προσπάθειες γίνονται λυσσωδῶς γιὰ πανεπιστημιακὴ ἔδρα τὰ τελευταία χρόνια, ἀλλὰ εἰς μάτην -πρὸς τὸ παρόν. Γιατὶ ἄραγε;

Τώρα γιὰ τὶς μεταστροφὲς τοῦ ΠΑ.ΜΑΚ καὶ περὶ ἄλλων ἀποστροφῶν, ἄς τὸ ἀφήσουμε καλύτερα.

ἴσως ὄμως καὶ νὰ προλειαίνεται τὸ ἔδαφος γιὰ «ἄλλες» παρουσίες. Ὁ καιρὸς θὰ δείξει, ἄν καὶ ἐλέῳ μνημονίου δύσκολα τὰ βλέπω νὰ ἐκπληρωθεῖ τὸ ὄνειρο τῆς ἔδρας γιὰ τὴν ΕΛΒΥΧ καὶ τὸν παρακοιμώμενο της.

Θα επιμείνω: Μήπως, αγαπητέ Δομέστικε, έχετε σχέση με τον χώρο και το κρύβετε επιμελώς; :confused::confused::confused:

Απλά φαίνεται να εκφράζει την πολύ ενεργό φαντασία του.

Γιατί δεν πρόκειται να ακούσομαι ακριβώς τη ξέρει και πως το ξέρει. Οπότε μένουμε με τις παράλογες ιστορίες, τα φανταστικά κουτσομπολιά, και τις απίστευτες συνωμοσίες.

ΤΝ

. . .
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Πο, πο! Καλό! Χάρρυ Κλυνν έγινες! :p

Θερμή παράκληση όμως. Τον Άρχοντα Αγγελόπουλο και τον Σίμωνα Καρά κορόιδεψε οσο θες. Για τον Άρχοντα των Αρχόντων, τον Θράσο μην τολμησεις.

"Και ποιός είσαι συ κύριε?!? Με ποιο δικαίωμα. . .?!? Ποιός είσαι συ κύριε?!?"

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΛΩΝ. Ο Ένας και Μοναδικός Άρχοντας. Αυτόν που φοβάται το στασιδι. Μιμηταί μου γίνεσθαι. :D

ΤΝ
Υ.Γ. Μίλησε ο Παύλος για αδελφούς Αθωνίτες?


. . .

Οk...Το παιρνω πισω,μιας και παρερμηνευσα το μηνυμα...Παυλο,σου ζηταω και δημοσια συγγνωμη...
Τι να γινει.;..''Λαθη ειμαστε....'':D

Δεν ηταν μονο ο Θρασος...Ηταν και ειναι κι αλλοι ψαλτες,ζωντανοι φορεις της παραδοσης.... Να τους ξεγραψουμε;:p
Αφου,οτι ακουμε απο αυτους,το λεμε και οι πιο συγχρονοι...Απο αυτους μαθαινουμε ολοι....:)
 
Θερμή παράκληση όμως. Τον Άρχοντα Αγγελόπουλο και τον Σίμωνα Καρά κορόιδεψε οσο θες. Για τον Άρχοντα των Αρχόντων, τον Θράσο μην τολμησεις.

"Και ποιός είσαι συ κύριε?!? Με ποιο δικαίωμα. . .?!? Ποιός είσαι συ κύριε?!?"

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΛΩΝ. Ο Ένας και Μοναδικός Άρχοντας. Αυτόν που φοβάται το στασιδι. Μιμηταί μου γίνεσθαι. :D




. . .

Το θέμα έχει εκτροχιαστεί εδώ και πολλά μηνύματα και σκοπίμως δεν συμμετείχα .
Δεν τιμά καθόλου , αυτόν που χρησιμοποιεί μια μαγνητοφωνημένη συζήτηση (γιατί έχω την αίσθηση ότι δεν πρόκειται για συνέντευξη , αλλά και όλοι γνωρίζουμε ότι ο Άρχοντας ήταν στα τελευταία του , χτυπημένος από την ασθένεια και εμπερίστατος ) για να ειρωνευτεί πικρόχολα , έναν ογκόλιθο της Ψαλτικής τέχνης , ίνδαλμα , σημείο αναφοράς αλλα και πηγή έμπνευσης για πολλές ψαλτικές γεννεές ,χρησιμοποιώντας ειρωνικά ατάκες από την εν λόγω συνέντευξη , ακόμα και αν δεν συμφωνεί εν πολλοίς με τα λεγόμενα .
Δεν εκπλήσομαι ιδιαίτερα με αυτόν που κάνει την ανάρτηση γιατί έχει δώσει και παλαιότερα δείγματα γραφής , προκαλώντας .
Απλά θλίβομαι.....
 

greek487

Tasos N.

Δὲν μιλᾶμε πλέον γιὰ ἐνεργό φαντασία ἀλλὰ γιὰ ὁλοζώντανες φαντασιώσεις μὲ ἀναλογίες 90-60-90 :p:wink::p:p:p
Φυσικὰ καὶ δὲν πρόκειται ν' ἀκούσεις, τρελὸς εἶμαι; Δὲν εἶδες τὶ ἔπαθε ὁ Στρος-Καν;
Ξέρεις τὶ θὰ πεῖ Lawsuit; Η σχολὴ Ἀγγελόπουλου καὶ Σία τὸ 'χει κάνει ἀπὸ ἄθλημα πρωτάθλημα.

Ναι, αμέ!

Όταν έχουν να κάνουν με μερικούς που παραβιάζουν τον νόμο και τα δικαιώματα τους, τι περιμένεις?

Ή μήπως πιστεύεις ότι αυτοί που διαφωνούν με τις μουσικές σου αντιλήψεις δεν έχουν κανένα απολύτως δικαίωμα?

Θα έπρεπε να ανεχτούν κακοποιήσεις και αδικίες συνέχεια?

Του κ. Αγγελόπουλου του κανούν ανήθικο πόλεμο κύριε μου. Ο κ. Αγγελόπουλος δεν πολεμάει κανέναν.

Οπότε, ό,τι ιστορίες και κουτσομπολιά και να διαβάζουμε, μην περιμένεις να τα πιστέψουμε. Ο Παύλος έδωσε μια ωραία συγκεκριμενη πληροφορία. Από κει και πέρα απλώς βλέπουμε υβριστικές κοροιδίες, υποτιμιτικές ειρωνείες, και απίστευτες συνομωσίες.

Παρακαλώ τότε, ας μην ανοίγονται θέματα που δεν πρόκειται να συζητήθουν.

Ευχαριστώ,

ΤΝ


. . .
 

greek487

Tasos N.
Το θέμα έχει εκτροχιαστεί εδώ και πολλά μηνύματα και σκοπίμως δεν συμμετείχα .
Δεν τιμά καθόλου , αυτόν που χρησιμοποιεί μια μαγνητοφωνημένη συζήτηση (γιατί έχω την αίσθηση ότι δεν πρόκειται για συνέντευξη , αλλά και όλοι γνωρίζουμε ότι ο Άρχοντας ήταν στα τελευταία του , χτυπημένος από την ασθένεια και εμπερίστατος ) για να ειρωνευτεί πικρόχολα , έναν ογκόλιθο της Ψαλτικής τέχνης , ίνδαλμα , σημείο αναφοράς αλλα και πηγή έμπνευσης για πολλές ψαλτικές γεννεές ,χρησιμοποιώντας ειρωνικά ατάκες από την εν λόγω συνέντευξη , ακόμα και αν δεν συμφωνεί εν πολλοίς με τα λεγόμενα .
Δεν εκπλήσομαι ιδιαίτερα με αυτόν που κάνει την ανάρτηση γιατί έχει δώσει και παλαιότερα δείγματα γραφής , προκαλώντας .
Απλά θλίβομαι.....


Δεν είσαι ο μόνος που θλίβεται.

Όταν ειρωνεύονται, κοροιδεύουν, και βρίζουν τον Άρχοντα Αγγελόπουλο, ένας που επίσης έχει τεράστια αξία, δεν μας ενοχλεί και τόσο. Δεν συμμετέχουμε.

Μόλις όμως κοροιδέψουμε και τον Άρχοντα Στανίτσα λιγάκι, γράφουμε αμέσως.

Και καλά κάνουμε. Να υποστηρίξουμε τα πρότυπα μας. Επίτηδες το έκανα.

Απλά θα ήταν καλό να καταλάβουμε ΟΛΟΙ, ότι όπως και γω έχω ίνδαλμα τον Άρχ. Στανίτσα, ο άλλος μπορεί να λατρεύει τον Άρχ. Αγγελόπουλο.

Οπότε, πριν κοροιδέψω, ειρωνευτώ, ή βρίσω άλλον, ας σκεφθούμε, "Μήπως άλλοι αγαπούν αυτόν τον ψάλτη (χορωδία) όπως και γω αγαπάω τον τάδε. Θα μπορούσα να εκφραστώ πιο κόσμια?"

Συμφωνώ επίσης, στο να εκφράζεται άνετα και με πάθος ο Στανίτσας σε μιά μαγνητοφωνημένη συζήτηση δεν την κανει και συνέντευξη κιόλας. Δεν πιστεύω ότι θα εκφραζόταν ετσι ο Άρχ. Στανίτσας σε πραγματική συνέντευξη.

Χρόνια σου πολλά!
ΤΝ


. . .
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Συμφωνώ επίσης, στο να εκφράζεται άνετα και με πάθος ο Στανίτσας σε μιά μαγνητοφωνημένη συζήτηση δεν την κανει και συνέντευξη κιόλας. Δεν πιστεύω ότι θα εκφραζόταν ετσι ο Άρχ. Στανίτσας σε πραγματική συνέντευξη.

Εννοια σου...και αν ηταν καλα στην υγεια του,θα εκφραζοταν χειροτερα....
 
Last edited by a moderator:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
OXI, νὰ μὴν κλειδωθεῖ.

Οἱ «ἁμαρτωλοὶ» ψάλτες δὲν ἔχουν τίποτε νὰ φοβηθοῦν ἀπὸ ψευδοευγένειες καὶ ψευδοευσέβειες καὶ ψευδομουσικολογικές «ἀναζητήσεις». Ἔτσι κι ἀλλιῶς γιὰ τὸ τρίτο καζάνι δεξιὰ μᾶς προορίζουν οἱ «εὐσεβεῖς» τοῦ συναφιοῦ, δε]ν χάνουμε καὶ τίποτε.

Οἱ «ἄλλοι» ὄμως, οἱ «καλοὶ» λέγε λέγε ἀποκαλύπτονται ...

Γι' αὐτὸ ἄς συνεχίσει τὸ γαϊτανάκι, ἔτσι ξεχωρίζει ἡ ἦρα ἀπ' τὸ στάρι, κι ἀπ' αὐτὸ ἀκόμη ξεχωρίζει τὸ μαλακὸ ἀπ' τὸ σκληρό, τὸ πρῶτο γιὰ σπαγγέτι τὸ δεύτερο γιὰ ἄρτο ... Διαλέγουμε καὶ παίρνουμε ...
 
OXI, νὰ μὴν κλειδωθεῖ.

Οἱ «ἁμαρτωλοὶ» ψάλτες ...

Οἱ «ἄλλοι» ὄμως, οἱ «καλοὶ»...


Να σε διορθώσω Δομέστικε. Όλοι είμαστε καλοί αλλά...αμαρτωλοί. Πολύ αμαρτωλοί, και επικαλούμαστε το έλεος του Θεού ώστε να αφαιρέσει το "αμαρτωλοί".

Επειδή όμως το θέμα του συγκεκριμένου thread ήταν οι "ύμνοι της Πεντηκοστής" δεν επικαλούμαστε το έλεος του Διαχειριστή ώστε να το κλειδώσει; Να ασχοληθούμε λίγο με αναρτήσεις και download; Να περάσει το καλοκαιράκι και μετά ...αρχίζουμε πάλι :D:D:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Να σε διορθώσω Δομέστικε. Όλοι είμαστε καλοί αλλά...αμαρτωλοί. Πολύ αμαρτωλοί, και επικαλούμαστε το έλεος του Θεού ώστε να αφαιρέσει το "αμαρτωλοί".

Επειδή όμως το θέμα του συγκεκριμένου thread ήταν οι "ύμνοι της Πεντηκοστής" δεν επικαλούμαστε το έλεος του Διαχειριστή ώστε να το κλειδώσει; Να ασχοληθούμε λίγο με αναρτήσεις και download; Να περάσει το καλοκαιράκι και μετά ...αρχίζουμε πάλι :D:D:D

Ἄ ὄχι συνάδελφε, μερικὲς φορὲς πέραν ἀναρτήσεων, ἀνεβοκατεβάσματος καὶ θεματολογίας καλὸ εἶναι νὰ μετροῦμε καὶ τοὺς συνομιλητές μας, δοθείσης εὐκαιρίας.

ὅσον ἀφορᾶ γιὰ τὸ ὅλοι ἄστο καλύτερα. ὅσο ψάλλεις μαθήματα παλαιά, διαβάζεις παλαιὰ γραφὴ -τουλάχιστον 1500 χρόνια παλαιά, χρησιμοποιεῖς κεριὰ ἀντὶ γιὰ λάμπες κι ἔχεις πάντα κουμπωμένο τὸ πανω κουμπάκι στο ράσο, εἶσαι «καλός», «κατανυκτικός», ἄμα ξεκουμπωσεις τὸ κουμπάκι εἶσαι ρέμπελος καὶ ἡμιάγριος κοκ.

Γι' αὐτὸ ἄς μείνει νὰ μαθαίνουμε ποιοὶ εἶναι ποιοί. Ἐγώ πάντως κατάνυξη δὲν ἔχω ἀλλὰ ἀπὸ νύξη μπόλικη:wink:.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Νομίζω πως γενικά -και εκτός ιδιαιτέρως περιπτώσεων- οι αναλύσεις που ακούμε από τους παραδοσιακούς ψάλτες, είτε αγιορείτες, είτε Κωνσταντινουπολίτες, είναι κοινές, και δεν υπήρξε ποτέ απαγορευτικό ανάμεσά τους. Δεν είπε ποτέ κάποιος ψάλτης: " Α, τί ωραία που το κάνουν αυτό στην Πόλη αλλά εγώ επειδή ψέλνω στο Όρος δεν μπορώ να το κάνω". Ο μηχανισμός σίγουρα δεν είναι αυτός. Το ιδιαίτερο "ύφος" (και αναφέρω τον όρο με κάθε επιφύλαξη) είναι ο τρόπος με τον οποίο ο κάθε ψάλτης αφομοίωσε και απέδωσε τα στοιχεία μέσα από την κοινή παράδοση. Και βέβαια ο έλεγχος μπορεί να γίνει για το αν τα στοιχεία αυτά είναι όντως από την κοινή παράδοση ή όχι.
Μέχρις εδώ, όλα καλά.
Για παράδειγμα ο Φιρφιρής είναι μια κατηγορία μόνος του ή και όχι ανάλογα με τα κριτήρια. Σημασία όμως δεν έχει αν μπορούμε να τον εντάξουμε σε ένα κοινό αγιορείτικο ύφος ή όχι. Σημασία έχει πως αυτό που λέει ο Φιρφιρής μπορεί να ενταχθεί στην κοινή παράδοσή μας.
Κι εδώ καλά. Με την υποσημείωση ότι το αυτό αντίστοιχα ισχύει και για τους πατριαρχικούς ψάλτες. Όπως δηλ. ο Φιρφιρής και ο Δανιήλ, παρά τις διαφορές τους, εντάσσονται στην ίδια ενότητα ύφους, έτσι και ο Ναυπλιώτης και ο Στανίτσας, παρά τις διαφορές τους, εντάσσονται στην ίδια ενότητα ύφους. Το λέω αυτό γιατί, όταν παλαιότερα το πρωτοέγραψα, μάλλον χλευάστηκα από γνωστούς-αγνώστους με επιχειρήματα του στυλ "Μα ποιο πατριαρχικό ύφος; Έχει καμία σχέση ο Ναυπλιώτης με το Στανίτσα; Είσαι με τα καλά σου;" (ο σκοπός προφανής: να μειώσουν την αξία του ύφους στην ψαλτική, ώστε να πουν ότι "όπως έχει το δικό του ύφος ο Στανίτσας και η χορωδία του, έτσι έχει και το δικό του ύφος ο Λυκούργος και η ΕΛΒΥΧ"........). Δυστυχώς διαπιστώνω από το παρακάτω ότι είσαι της ίδια λογικής, Αντώνη:
Δεν ισχυρίστηκα πως η ΕΛΒΥΧ δεν έχει αναγνωρίσιμο τρόπο ερμηνείας, όπως άλλωστε και ο Φιρφιρής, ο Σφήκας κ.α. Παρατηρώ όμως από κάποιους, μια επιλεκτική ανοχή στις διαφοροποιήσεις. (Για να μην αναφέρω ξανά και ξανά την εκ των υστέρων αποδοκιμασία του ύφους που ψέλνουμε εμείς οι "Αγγελοπουλικοί" από πολλούς και γνωστούς...)
Δηλαδή, για να καταλάβω τη λογική σου:
- Ο Φιρφιρής δεν έχει καμία σχέση με το Σφήκα. Κι όμως είναι και οι δύο παραδοσιακοί ψάλτες. Άρα:
- Η ΕΛΒΥΧ δεν έχει καμία σχέση με τους δύο προηγουμένους, είναι όμως κι αυτή παραδοσιακή!!!

Μα καλά, μόλις πριν λίγο δεν μίλησες εσύ για "τρόπο με τον οποίο ο κάθε ψάλτης αφομοίωσε και απέδωσε τα στοιχεία μέσα από την κοινή παράδοση", όπου "κοινή παράδοση" = μια συγκεκριμένη και αναγνωρισμένη παράδοση ύφους (αγιορείτικο, πατριαρχικό κλπ.); Φυσικά και είναι άλλο πράγμα η διαφορά Φιρφιρή-Σφήκα από τη διαφορά τους με την ΕΛΒΥΧ, αφού ο τρόπος ερμηνείας του Φιρφιρή και του Στανίτσα από κάπου πηγάζει: υπάρχουν ψάλτες με παρόμοια στοιχεία με αυτούς, πάνω στους οποίους ΠΑΤΗΣΑΝ και με το τάλαντο που τους έδωσε ο Θεός πήγαν τη μουσική ένα βήμα πιο πέρα. Η ΕΛΒΥΧ σε ποια παράδοση πάτησε;; Ο μόνος ψάλτης που μιμήθηκε ήταν ο Λυκούργος και ο Καράς, που έκανε την αρχή, του οποίου το ψάλσιμο, ως γνωστόν, δεν πατάει σε κανέναν παραδοσιακό ψάλτη (όσο κι αν έχουν αναφερθεί κάτι Λαμπρινόπουλοι και κάτι αόριστοι "Μικρασιάτες ψάλτες", το ψάλσιμο αυτό δεν έχει προηγούμενο, καθώς είναι καθαρά εφεύρημα του εγκεφάλου και όχι διάπλαση από κάποια ακουστική παράδοση!).
Ισχυρίζομαι όμως πως τα στοιχεία που συντελούν στην ερμηνεία της ΕΛΒΥΧ - έχοντας υπ' όψην πάντα πως είναι μια χορωδία- είναι μέσα από την κοινή αυτή παράδοση, και εντάσσονται μέσα στην κοινή αυτή παράδοση.
Ρε συ Αντώνη, μυαλό έχεις, γνώσεις έχεις, αλλά με το να λες εσύ ότι η ΕΛΒΥΧ εντάσσεται στην "κοινή παράδοση" του... Φιρφιρή και των υπολοίπων παραδοσιακών ψαλτών, το μόνο που κάνεις είναι να προσβάλεις αυτούς τους ψάλτες (καταρχήν), αλλά και τον εαυτό σου, δίνοντας την εικόνα ότι προσπαθείς να πείσεις για κάτι που, ακόμα και τα μικρά παιδιά ν' ακούσουν, θα καταλάβουν τη διαφορά! (μιλάμε φυσικά για το συνολικό άκουσμα και όχι για τις συγκρίσεις που κάνεις πιο κάτω, που μου θύμισαν τις σοφιστείες του Λυκούργου στη γνωστή κασσέτα, όπου προσπαθεί να αποδείξει ότι η ΕΛΒΥΧ κάνει τις αναλύσεις του... Στανίτσα από μια καταληκτική φράση με "κύλισμα"!!!)
Η κατάληξη στην οποία διαφωνείτε (ίσο-κεντήματα με γοργό πάνω σε "ολίγον", βαρεία, ίσον απόστροφος με γοργό) δεν την έχετε ακούσει έτσι ποτέ εσείς;[...] Η εκτέλεση της πεταστής με κλάσμα κατ' αυτόν τον τρόπο δεν ανήκει σε κανένα ύφος; Δεν απαντάται και δεν εκτελείτε έτσι παρά μόνο από την ΕΛΒΥΧ;
Το ολίγον με κλάσμα υπογραφόμενο από ομαλό επίσης δεν υπάρχει έτσι εκτελεσμένο στην παράδοσή μας; (Αυτές είναι οι αναλύσεις στα σημεία που αναφέρετε.)
Αντώνη, δεν θα πέσουμε στη λούμπα σου να συγκρίνουμε μία ανάλυση σε ένα σημείο της ΕΛΒΥΧ (ή οποιασδήποτε ...ΒΥΧ, είναι της μόδας εσχάτως...) με την ίδια ανάλυση στο ίδιο σημείο που θα κάνει ο Στανίτσας ή ο Φιρφιρής: η τακτική είναι γνωστή παλαιόθεν από το Λυκούργο και πλέον όσοι μας διαβάζουν δεν μασάνε κουτόχορτο... Δεν είπε κανείς ότι τα πράγματα αυτά δεν γίνονται ποτέ! Εγώ, που ακούω πολύ τον Χρύσανθο και το Δανιήλ, και "έξω πεταστές" ακούω, και "κυλίσματα" και "οξείες" και όλα τα καραδόφωνα. Δεν τα άκουσα όμως ΠΟΤΕ με τον τρόπο που ΣΥΝΟΛΙΚΑ τα αντιλαμβάνεται η ΕΛΒΥΧ, δηλ.:
α) με το άχρωμο αυτό ύφος (για να μην πω τίποτε άλλο....)
β) σε τόση συχνότητα (σε γενικό πλαίσιο μιλάμε, μη μας πεις πάλι φαιδρότητες του στυλ ότι "να, εδώ ο Δανιήλ κάνει 3 έξω πεταστές σε μία φράση", αφού ξέρεις πολύ καλά ότι δεν κάνει 100 οξείες και έξω πεταστές σε 5 μέλη...)
γ) με τόση εμμονή στη φθογγική ερμηνεία, χωρίς παρεστιγμένα και φωνητική ευστροφία, λες και εκτελούμε πεντάγραμμο

Το γεγονός βέβαια ότι οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του ύφους, το οποίο υποτίθεται ότι ακολουθεί η ΕΛΒΥΧ, την περνάνε γενεές δεκατέσσαρες (είτε πατριαρχικοί είτε αγιορείτες), το παραβλέπω, γιατί φαίνεται να μην ιδρώνει το αυτί κανενός (ξέρουμε βέβαια κι εδώ το επιχείρημα: "ε, τόσα ξέρει ο Δανιήλ από θεωρία, τόσα λέει"!!! Ναι, το ακούσαμε κι αυτό, όταν αναφέραμε ότι ο Δανιήλ σχολίασε δυσμενώς τις έλξεις της γνωστής σχολής στο 1ο συνέδριο του ΙΒΜ, ή μάλλον (ακόμα καλύτερα...) υπάρχει γραμμένο στο Ψαλτολόγιο!! Και καλύτερα που γράφονται και κάτι τέτοια γιατί scripta manent και δείχνουν το πόσο η γνωστή σχολή γράφει στα παλιά της τα παπούτσια όχι μόνο τους παλαιούς παραδοσιακούς ψάλτες, αλλά και όσους έχουν απομείνει σήμερα).
 
Top