Τ96. Μουσικὰ Μεγάλης Παρασκευῆς (Παθῶν, Ἀποκαθηλώσεως)

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#2
Αγαπητέ Χρίστο, δεν υπάρχουν πολλές πηγές για αυτή την εργασία και όσες είναι, αναγράφονται στο τέλος της. Ο Πρίγγος είναι η πηγή και σε κάποια σημεία, χρησιμοποιώ κάποιες αλλαγές που επέφερε ο Χρύσανθος στις εκτελέσεις του πρώτου. Η δε μουσική Συλλογή του Πρωγάκη χρησιμοποιήθηκε στο αργό "Ότε οι ένδοξοι μαθηταί". Τουλάχιστον, από την μη αναγραφή των πηγών (κάτι που πολλοί μεγάλοι άρχοντες αυθαίρετα έπραξαν σε εκδόσεις ολόκληρων βιβλίων και όχι σε απλές εργασίες όπως αυτή), κάτι είναι και η αναφορά τους στο τέλος της εργασίας έτσι δεν είναι; Από την άλλη, η αναγραφή των πηγών (και μέσα στο κείμενο ή και στο τέλος αυτού) είναι κάτι σύνηθες και όχι ξένο ως προς την μορφή που έχουν πολλά συγγράματα είτε επιστημονικά, είτε αντιγραφικού χαρακτήρα προς πρακτική χρήση όπως το παρόν.
 
#3
Ἀκόμη μία "ἐναλλακτική" πρόταση τοῦ Δοξαστικοῦ τῶν Αἴνων τῆς Μ.Πέμπτης εἶναι καί τό παρόν.
Δέν εἶναι ὅπως τό ἔχουμε συνηθίσει ἀπό τόν ἀείμνηστο Ἄρχοντα Θρασύβουλο, ὁ ὁποῖος συνήθως ἔλεγε τό τοῦ Πρίγγου (ἐλαφρῶς διασκευασμένο).

Δυστυχῶς δέν ἔχω καί τό ἠχητικό μέρος τοῦ Δοξαστικοῦ.

Ἑάν κάποιος τό ἔχει, καί θέλει, ἄς τό ἀναρτήσει.
 

Attachments

#5
Αν και έχουμε ακόμη καιρό έως τότε...

Υ.Γ. Ως παλιότερη εργασία, έχει μερικά παραπάνω ισοκρατήματα για τα οποία ζητώ την κατανόησή σας :eek:.
Να μην αισθάνεσθε άσχημα για τα επιπλέον ισοκρατήματα. Ας αφήσουμε επιτέλους τα σκληροπυρηνικά, δήθεν "πανεπιστημιακά" και σούπερ "παραδοσιακά" θεωρήματα περί των μονότονων και συνεχών ισοκρατημάτων, κυρίως στον φθόγγο της βάσεως κάθε ήχου, που κάνει και το ισοκράτημα αυτό καθ' εαυτό αφύσικο (φανταστείτε π.χ. έναν ισοκράτη να μην παίρνει καθόλου αναπνοή για όσα λεπτά κρατάει ένα μάθημα!!!), αλλά αφαιρεί και από την ακοή την πλαστικότητα και την αρμονία της μελωδίας.
Παναγιώτης Καλαμπάκας, Πρωτοψάλτης και Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής.
 
#9
Αν και έχουμε ακόμη καιρό έως τότε...

Υ.Γ. Ως παλιότερη εργασία, έχει μερικά παραπάνω ισοκρατήματα για τα οποία ζητώ την κατανόησή σας :eek:.
Ετοίμασα για μένα ενα εξωφυλλάκι
οποιον του αρέσει το τυπώνει.

Αν και νωρίς ...καλό Τριώδιο!.

Υ.Γ. Ξανά ευχαριστίες στον Χρήστο Τσακίρογλου.
 

Attachments

#12
Σε αργο στηχιραρικο μέλος (βλεπε το αντοιστιχο Δοξαστικό της Κασιαννής Πέτρου Λαμπαδαρίου και τα δύο υπάρχουν στην Μουσική Συλλογή Γεωργίου Προγάκη).
Μια μικρή επισήμανση το Ήδη Βάπτεται Καλάμος κατα την ταπεινη μου γνώμη είναι ότι καλλίτερο έχω δεί απο τον Πέτρο σε μέλος αργό στιχηραρικό και αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είναι και το ποιο κλασσικό μετα πρέπει να βγήκαν όλλα τα υπόλοιπα (Ιακώβου Πρωτοψάλτου,Ιακώβου Ναυπλίωτου)

Αν κάποιος γνωρίζει ας μας διαφωτίσει

Καλη Μεγάλη Εβδομάδα σε όλους
 

Attachments

Last edited by a moderator:

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΖΕΛΕΠΗΣ

Το ψάλλειν εστί δοξόλογια στον ύψιστο και πανάρετο
#13
Όποιο από τα μέλη έχει το εξέδυσαν με του μεγάλου Άρχοντα Στανίτσα ας μου το στείλει...καλημέρα!!!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#14
Last edited by a moderator:

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
#19
Ἀκόμη μία "ἐναλλακτική" πρόταση τοῦ Δοξαστικοῦ τῶν Αἴνων τῆς Μ.Πέμπτης εἶναι καί τό παρόν.
Δέν εἶναι ὅπως τό ἔχουμε συνηθίσει ἀπό τόν ἀείμνηστο Ἄρχοντα Θρασύβουλο, ὁ ὁποῖος συνήθως ἔλεγε τό τοῦ Πρίγγου (ἐλαφρῶς διασκευασμένο).
Ζητήθηκε από μέλος του Ψ, οπότε ανεβάζω εις κοινήν ωφέλειαν το παραπάνω μέλος σε αρχείο PDF μετά από επεξεργασία των εικόνων για καθαρότερο κείμενο.
 

Attachments

Top