Τρισάγιον και Δύναμις Πέτρου Εφεσίου ήχος Βαρύς

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#2
Ανεβαζω το τρισάγιο και το δυναμις του Π. Εφεσίου απο την κοκκινογοργούσα Ανθολογία (Κων/λις 1846) σε ηχο βαρύ.
Ευχαριστώ πολύ κ. Μεντζά για όλα όσα προσφέρετε στο Ψαλτολόγιο.
Μήπως υπάρχει και κάποιο ηχητικό???, για να ακουσθούν και τα διαστήματα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#3
Ευχαριστώ πολύ κ. Μεντζά για όλα όσα προσφέρετε στο Ψαλτολόγιο.
Μήπως υπάρχει και κάποιο ηχητικό???, για να ακουσθούν και τα διαστήματα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Βασίλης Κιαμηλίδης
Κι εγω σας ευχαριστω, κ. Κιαμηλίδη, εχω πάρει πολλά απο εσας.
Πρόγραμμα στον υπολογιστη δεν εχω αλλά και ούτε το εχω ακουσει απο καποιον ψάλτη σ΄αυτην την εκτέλεση. Βλέπετε, εχουμε όλοι συνηθίσει αυτη του Νηλέως... Υποθέτω πως τα διαστηματα πρεπει να ειναι ακριβως τα ιδια. Φυσικα ο βου του Νηλέως αντιστοιχει στον ζω του Εφεσίου.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#4
Ανεβαζω το τρισάγιο και το δυναμις του Π. Εφεσίου απο την κοκκινογοργούσα Ανθολογία (Κων/λις 1846) σε ηχο βαρύ.
Μοιάζει με του Καμαράδου, ή μου φαίνεται;;;

κάπου το διάβασα σε μήνυμα, μάλλον απ' τον κυρ Βαγγέλη, ότι το του Καμαράδου προήλθε από του Εφεσίου...

ΥΓ: είναι καλό να γνωρίζεις το πρωτότυπο ή το υπόδειγμα βάσει του οποίου δημιουργήθηκε κάτι νέο....
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#5
Ανεβαζω το τρισάγιο και το δυναμις του Π. Εφεσίου απο την κοκκινογοργούσα Ανθολογία (Κων/λις 1846) σε ηχο βαρύ.
Αγαπητέ κ. Μεντζά,
Αφού σας ευχαριστήσω κι από εδώ για το "δωράκι" αυτό, να επισημάνω οτι, σε μένα τουλάχιστον, η μετατροπή σε pdf "έκοψε" κάποια γοργά κυρίως, με αποτέλεσμα άλλα να είναι μισά και άλλα να λείπουν τελείως.
Ίσως να φταίει η μορφή παραγράφου στο Word πριν τη μετατροπή, δεν ξέρω.
Ελέγξτε και σεις αν είναι όντως έτσι και να το ξανανεβάσετε πιθανώς.
Ευχαριστώ
ΧΣ
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#6
Αγαπητέ κ. Μεντζά,
Αφού σας ευχαριστήσω κι από εδώ για το "δωράκι" αυτό, να επισημάνω οτι, σε μένα τουλάχιστον, η μετατροπή σε pdf "έκοψε" κάποια γοργά κυρίως, με αποτέλεσμα άλλα να είναι μισά και άλλα να λείπουν τελείως.
Ίσως να φταίει η μορφή παραγράφου στο Word πριν τη μετατροπή, δεν ξέρω.
Ελέγξτε και σεις αν είναι όντως έτσι και να το ξανανεβάσετε πιθανώς.
Ευχαριστώ
ΧΣ
Αγαπητέ κ. Συμεωνίδη,

Παρατηρήθηκε και αλλη μια φορά που ανεβασα κατι. Αν εμφανισετε το αρχειο σε μεγεθος κατω του 90% εμφανιζονται ολα κανονικα. Μου ειπαν και οτι η εκτυπωση δεν εχει πρόβλημα.

Μοιάζει με του Καμαράδου, ή μου φαίνεται;;;

κάπου το διάβασα σε μήνυμα, μάλλον απ' τον κυρ Βαγγέλη, ότι το του Καμαράδου προήλθε από του Εφεσίου...

ΥΓ: είναι καλό να γνωρίζεις το πρωτότυπο ή το υπόδειγμα βάσει του οποίου δημιουργήθηκε κάτι νέο....

Ο Νηλεύς Καμαράδος πηρε το ανωτέρω και το προσαρμοσε σε β ηχο. Εχει κανει και καποιες μικροαλλαγες, απ ότι φαινεται...
 

Νίκος Κ.

Παλαιό Μέλος
#7
Μοιάζει με του Καμαράδου, ή μου φαίνεται;;;

κάπου το διάβασα σε μήνυμα, μάλλον απ' τον κυρ Βαγγέλη, ότι το του Καμαράδου προήλθε από του Εφεσίου...

ΥΓ: είναι καλό να γνωρίζεις το πρωτότυπο ή το υπόδειγμα βάσει του οποίου δημιουργήθηκε κάτι νέο....
Πρώτα έγινε η σύνθεση αυτού του τρισαγίου και ύστερα ο Καμαράδος, μιας και μοιάζουν τα διαστήματα του δεύτερου και του βαρύ, το προσάρμοσε σε δεύτερο ήχο.
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#8
Κι εγω σας ευχαριστω, κ. Κιαμηλίδη, εχω πάρει πολλά απο εσας.
Πρόγραμμα στον υπολογιστη δεν εχω αλλά και ούτε το εχω ακουσει απο καποιον ψάλτη σ΄αυτην την εκτέλεση. Βλέπετε, εχουμε όλοι συνηθίσει αυτη του Νηλέως... Υποθέτω πως τα διαστηματα πρεπει να ειναι ακριβως τα ιδια. Φυσικα ο βου του Νηλέως αντιστοιχει στον ζω του Εφεσίου.
Σωστά το γράφετε κ. Μεντζά, (Είνα β΄ήχος με την μεταθεση της βάσης ) απλά εγώ το έγραψα προτού να ανοίξω το αρχείο, και φαντάστικα πως ήταν σε διαστήματα βαρέως.
Σε βαρύν σε κείμενο και ηχητικό έχω του Καραμάνη, ενώ δεν έχω ηχητικό από κανέναν άλλον, παρόλο που έψαξα πολύ το αρκετά μεγάλο αρχείο μου.
Με την ευκαιρία συγχαρητήρια για τη συνολική γραφή σας. Σε εμπνέει ώστε και η ψαλμωδία να είναι ανάλογη.
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#9
Βασίλης Κιαμηλίδης;25258 said:
Σωστά το γράφετε κ. Μεντζά, (Είνα β΄ήχος με την μεταθεση της βάσης ) απλά εγώ το έγραψα προτού να ανοίξω το αρχείο, και φαντάστικα πως ήταν σε διαστήματα βαρέως.
Σε βαρύν σε κείμενο και ηχητικό έχω του Καραμάνη, ενώ δεν έχω ηχητικό από κανέναν άλλον, παρόλο που έψαξα πολύ το αρκετά μεγάλο αρχείο μου.
Με την ευκαιρία συγχαρητήρια για τη συνολική γραφή σας. Σε εμπνέει ώστε και η ψαλμωδία να είναι ανάλογη.
Θα μπορούσατε να ανεβασετε το ηχητικο του Καραμάνη; θα σας ήμουν ευγνώμων.

Ευχαριστω για τα καλα σας λογια σχετικα με τη γραφη. Εχω κανει προσπάθεια να μοιαζει με τα παλαια χειρογραφα ή περισσοτερο μάλλον με τα πρωτα εκδοθέντα μουσικα βιβλια. Με εμπνέει και μενα...

Με την ευκαιρία να αναφερω ότι μολις χθες διαβασα στο βιβλιο του κ. Παπαδόπουλου "Ιστορια της Βυζ. μουσικης" ότι στην εκδοση αυτη εχουν "πειραχτει" τα κειμενα του Π. Εφεσιου.
Λεει το κειμενο:

Πέτρος Εφέσιος, λόγιος μουσικός, εγκρατής της τε αρχαίας και νέας μουσικής μεθόδου και της εξωτερικής μουσικής, μαθητεύσας παρα Γεωργίω τω Κρητί και παρά τοις τρισί διδασκάλοις εν τη τω 1815 ιδρυθείση πατριαρχική Μουσική Σχολή. Εφεύρε τον μουσικόν τύπον κατασκευάσας τα στοιχεία των μουσικών χαρακτήρων και απαλλάξας τους μουσικούς του κόπου του αντιγράφειν. Ηρμήνευσε και εξέδωκε το πρώτον εν τω εν Βλαχία νεοσυστάτω τυπογραφείω το πρωτότυπον Αναστασιματάριον και το πρωτότυπον σύντομον Στιχηράριον ή Δοξαστάριον Πέτρου του Πελοποννησίου τω 1820. Ο Εφέσιος διετέλεσε διδάσκαλος εις την ηγεμονικήν Μουσικήν Σχολήν του Βουκουρεστίου, ένθα και απέθανε τω 1840. Εμέλισε χερουβικά και κοινωνικά των Κυριακών κατά τους οκτώ ήχους, δοξολογίας και ασματικά έντεχνα, οκτώ «Άξιον εστίν ως αληθώς», τα οποία εδημοσιεύθησαν μετά των λοιπών ποιημάτων αυτού μεταπεποιημένα και δι’αναλυτικής γραφής παρά Γεωργίου πρωτοψάλτου Φιλιππουπόλεως, του και οικειοποιηθέντος και ταύτα εν τη διά κοκκίνων χαρακτήρων εκτυπωθείση Ανθολογία αυτού.

(το κοκκινο δικο μου)

Δεν ξερω τελικως αν ειναι το "κανονικο" πρωτότυπο του Εφεσιου...
 
Last edited:

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#10
Θα μπορούσατε να ανεβασετε το ηχητικο του Καραμάνη; θα σας ήμουν ευγνώμων.

Ευχαριστω για τα καλα σας λογια σχετικα με τη γραφη. Εχω κανει προσπάθεια να μοιαζει με τα παλαια χειρογραφα ή περισσοτερο μάλλον με τα πρωτα εκδοθέντα μουσικα βιβλια. Με εμπνέει και μενα...

Με την ευκαιρία να αναφερω ότι μολις χθες διαβασα στο βιβλιο του κ. Παπαδόπουλου "Ιστορια της Βυζ. μουσικης" ότι στην εκδοση αυτη εχουν "πειραχτει" τα κειμενα του Π. Εφεσιου.

Δεν ξερω τελικως αν ειναι το "κανονικο" πρωτότυπο του Εφεσιου...
Θα μπορούσατε να ανεβασετε το ηχητικο του Καραμάνη; θα σας ήμουν ευγνώμων.
Το επισυνάπτω με την διευκρίνιση πως εδώ το Ψάλλει υποδειγματικά ο εκ των Αρίστων Μαθητών του Κυρ. Ζαχαρίας Πασχαλίδης.
Κάπου έχω και από τον Άρχοντα, και όταν το βρώ θατο ανεβάσω.
Το Τρισάγιο και Δύναμις στον Βαρύ από τον Καραμάνη έχει μεγάλη ποικιλία διαστημάτων, την οποία εν καιρώ θα καταγράψω με τον Μελωδό, για να τα γνωρίσω και εγώ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ , οπότε θα τα πούμε.
Στο ζ΄τόμο του ο Καρακατσάνης το έχει χωρίς την χρωματική φθορά, ενώ ο Πανάς το έχει κυρίως με χρωματική φθορά,και αλλάζει μόνον στο αθάνατος.
Νομίζω όμως πως το ψάλλουν αρκετοί κυρίως ως Β΄,
 

Attachments

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#11
κ. Μεντζά!!!! και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται.
Σε συνέχεια του πιό πάνω μηνύματος επισυνάπτω σε pdf το Τρισάγιο & Δύναμις σε Βαρύν Πεντάφωνο Αθ. Καραμάνη.
Βσσίλης Κιαμηλίδης
 

Attachments

Last edited:

Νίκος Κ.

Παλαιό Μέλος
#12
Μου έχει τύχει να μην έχω μαζί μου το <<Δύναμις>> σε βαρύ ήχο. Έτσι, έψαλλα αυτό του δευτέρου ήχου σε σύνθεση Νηλέως Καμαράδου και δεν φάνηκε καμία διαφορά, επειδή τα διαστήματα δευτέρου και βαρύ μοιάζουν πάρα πολύ.
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#13
κ. Μεντζά!!!! και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται.
Σε συνέχεια του πιό πάνω μηνύματος επισυνάπτω:
1.Σε pdf το Τρισάγιο & Δύναμις σε Βαρύν Πεντάφωνο Αθ. Καραμάνη, &
2.Το πιό πάνω Δύναμις το οποίον ψάλλει ο Άρχων.
Βσσίλης Κιαμηλίδης
Κ. Κιαμηλιδη,

Ευχαριστω που ανταποκριθήκατε στο "αιτημα" μου αλλά το ηχητικο με τον Καραμανη ειναι το δυναμις το "συνειθισμένο" σε μια πολυ ασυνηθιστη εκτέλεση.
Το εχει κανει "βαρυ" μεταθέτοντας τον τονο κατα ενα φθόγγο χαμηλότερα. Το Δι το β΄ηχου σε γα του βαρεος. Το ακουσμα ειναι κάπως παράξενο...

Και πάλι ευχαριστω για το χρονο σας.

Μου έχει τύχει να μην έχω μαζί μου το <<Δύναμις>> σε βαρύ ήχο. Έτσι, έψαλλα αυτό του δευτέρου ήχου σε σύνθεση Νηλέως Καμαράδου και δεν φάνηκε καμία διαφορά, επειδή τα διαστήματα δευτέρου και βαρύ μοιάζουν πάρα πολύ.
Αν το κειμενο εχει τις ιδιες μαρτυρίες (χρωματικές) τοτε τα διαστηματα ειναι ιδια. Οπως είπε και ο κ.Κιαμηλίδης άλλοι το εχουν με χρωματικες και αλλοι με διατονικες. Βέβαια εδω μπαινουμε σε βαθια νερα... Τα θεωρητικα περι βαρεος διατονικού νομιζω συζητούνται αλλου. Νομιζω εχει συζητηθει το θεμα στο αρχαιο μελος "Τον Δεσπότην και Αρχιερεα" με χρωματικη φθορα που μπαινει σχεδον εξ αρχης.

Ευχαριστω.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#15
Stathis;25139.... said:
Ο Νηλεύς Καμαράδος πηρε το ανωτέρω και το προσαρμοσε σε β ηχο. Εχει κανει και καποιες μικροαλλαγες, απ ότι φαινεται...

Ποιες μικροαλλαγές :confused: Ίδιο είναι! δεύτερος ήχος, από χαμηλή βάση αν θές
 
#16
Ανεβαζω το τρισάγιο και το δυναμις του Π. Εφεσίου απο την κοκκινογοργούσα Ανθολογία (Κων/λις 1846) σε ηχο βαρύ.
Εκτός του ευχαριστώ, που είναι αυτονόητο, πολύ ωραία και η γραφή σου! ποιά γραμμαροσειρά χρησιμοποιείς; και πως καταφέρνεις τη στοίχηση δεξιά, γιατί εγώ παιδεύομαι, (χωρίς να ξοδεύομαι):)!
Το 2007 του Αγ. Ανδρέου, στην Πόλη με τη χορωδία των Μουσικοφίλων υπό τον κ. Παϊκόπουλο είπαμε μεταξύ άλλων και το τρισάγιο με δύναμις και μικρό κράτημα σε ήχο βαρύ. το χειρόγραφο ήταν του αείμνηστου Γ. Τσαούση "κατά μίμησιν" του Πρίγγου.
Σε λίγες μέρες το ηχητικό θα ανεβάσω, εκτός αν κάτι μου συμβεί και το ξεχάσω!:D
 

Attachments

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#17
Εκτός του ευχαριστώ, που είναι αυτονόητο, πολύ ωραία και η γραφή σου! ποιά γραμμαροσειρά χρησιμοποιείς; και πως καταφέρνεις τη στοίχηση δεξιά, γιατί εγώ παιδεύομαι, (χωρίς να ξοδεύομαι):)!
Το 2007 του Αγ. Ανδρέου, στην Πόλη με τη χορωδία των Μουσικοφίλων υπό τον κ. Παϊκόπουλο είπαμε μεταξύ άλλων και το τρισάγιο με δύναμις και μικρό κράτημα σε ήχο βαρύ. το χειρόγραφο ήταν του αείμνηστου Γ. Τσαούση "κατά μίμησιν" του Πρίγγου.
Σε λίγες μέρες το ηχητικό θα ανεβάσω, εκτός αν κάτι μου συμβεί και το ξεχάσω!:D
Καλημέρα,

χρησιμοποιω για τα μουσικα το προγραμμα του Στ. Σουλδάτου Βυζαντινα 1.0. Νομιζω και συ το ιδιο... Εχει μια εντολή στη γραμμη εργαλειων του προγραμματος "polish notes" με την οποια τα στοιχιζει. Πρεπει να περιμενεις λιγο για να το κανεις ομως... το λεει και ο ιδιος ο Στεφανος στις οδηγιες.
Ομως, για ναγινει αυτο, πρεπει το κειμενο να ειναι συνεχόμενο και το ποιητικο κειμενο σε δευτερο πλανο, ως "εικόνα".

Για το ποιητικο κειμενο χρησιμοποιω την Alexander που εχω κατεβασει απο την Εταιρια ελληνικων τυπογραφικων στοιχειων. Καποια γραμματα οπως το γ , π, τ , ου (συντετμημενο) και (συντομογραφια) κλπ υπάρχουν σε δυο εκδοχες, τη δευτερη τη βρισκεις μεσω του πινακα χαρακτηρων στο word (εισαγωγη συμβολου). Για ερωτησεις εδω ειμαστε.
Μπορεις να την κατεβασεις απο εδω.

http://lunar.teilar.gr/~g1951d/gk_index.html
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#18
κ. Μεντζά!!!! και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται.
Σε συνέχεια του πιό πάνω μηνύματος επισυνάπτω:
1.Σε pdf το Τρισάγιο & Δύναμις σε Βαρύν Πεντάφωνο Αθ. Καραμάνη, &
2.Το πιό πάνω Δύναμις το οποίον ψάλλει ο Άρχων.
Βσσίλης Κιαμηλίδης
Βασιλη
Αλλο ειναι στο χειρογραφο και αλλο ψαλλει .
Επισυναπτω το Δυναμις και ψαλλει ο Αρχωντας σε ηλικια 90 !!! ετων . Η ηχογραφηση ειναι ζωντανη και εγινε στομ Ι.Ν. της Αγιας Ειρηνης της οδου Αιολου στην Αθηνα στις 5-2-2001 . Θαυμαστε την τεχνη του Αρχωντα , επαναλαμβανω σε ηλικια 90 ετων .
 

Attachments

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#19
Κ. Κιαμηλιδη,

Ευχαριστω που ανταποκριθήκατε στο "αιτημα" μου αλλά το ηχητικο με τον Καραμανη ειναι το δυναμις το "συνειθισμένο" σε μια πολυ ασυνηθιστη εκτέλεση.
Το εχει κανει "βαρυ" μεταθέτοντας τον τονο κατα ενα φθόγγο χαμηλότερα. Το Δι το β΄ηχου σε γα του βαρεος. Το ακουσμα ειναι κάπως παράξενο...
Σωστά το γράφετε κ. Μεντζά, (ως εκ τούτου το διέγραψα), και συνέβει διότι το ανέβασα χωρίς να το ακούσω διαβάζοντας το κείμενο (με παρέσυρεν το ''ιδιόμορφον'' άκουσμα ) παίρνωντάς το από μία κασσετα του Άρχοντος που έχει μέλη του σε βαρύν ήχο.
Μελλοντικά θα προσέχω περισσότερο.
Ευχαριστώ, και συγγνώμη!!!
Βασϊλης Κιαμηλίδης.
 
#20
Η αξία του Δύναμις τούτου του Πέτρου Εφεσίου είναι τόσο σημαντική ώστε αν παρατηρήσετε πολλά εκ των δύναμις σε διαφόρους ήχους που κυκλοφορούν με τα ονόματα άλλων συνθετών, ουσιαστικά είναι μετατροπές στον εκάστοτε ήχο-διασκευές του συγκεκριμένου. Πιστεύω δε πως αν κάναμε δημοσκόπηση για τα πιο επιτυχημένα - εμπορικά(sic!) - μουσικά μαθήματα το δύναμις αυτό σε βαρύ του Πέτρου Εφεσίου θα έβγαινε μέσα στην πεντάδα.
Συγκεκριμένα και από όσα θυμάμαι (γιατί σίγουρα είναι και άλλα) τα δύναμις που βασίστηκαν σε αυτό είναι: το του Νηλέως σε β΄. του Ν.Ραιδεστηνού σε α΄, των Μήτρου, Τσαούση, Μετασσαράκη, Μαϊδάνογλου σε πλάγιο δ΄, σε α΄(σαμπάχ) του Πρίγγου και Κύριος οίδεν πόσα ακόμη!
 
Top