Ο προσδιορισμός του La4 στα 440Hz είναι μία σύμβαση που προέρχεται από την ανάγκη να μιλάμε επιστημονικά διεθνώς για τα ίδια πράγματα με τις ίδιες λέξεις . Πλέον το La4 = 440Hz είναι μέρος του S.I. για τα μέτρα και τα σταθμά. Επειδή αυτός ο προσδιορισμός δεν γίνεται παρά στον 20ο αιώνα, και πριν διάφοροι συνθέτες για τα έργα τους προσδιόριζαν διαφορετικά La, προφανώς και οι ορχήστρες κουρδίζουν ανάλογα.
Επίσης, προφανώς δεν υπάρχει απόλυτο ύψος στους φθόγγους της Βυζαντινής Μουσικής. Ίδια θα πάρω τις βάσεις εγώ που είμαι οξύφωνος (τενόρος) , ίδια κάποιος Βαθύφωνος (μπάσος); Προσωπικά έχω πει πρώτο ήχο παίρνοντας τον Πα=Do και μέχρι και Πα=La. Αυτά για τα εκτός θέματος.
<O
Το δεύτερο διάγραμμα ΔΕΝ δείχνει τις φωνές σε τετράφωνη χορωδία αλλά το εύρος των ανθρωπίνων φωνών, γενικά, εποπτικά πάνω στο πιάνο. Επιπλέον για καλύτερη κατανόηση και σε σχέση με τα όργανα. Το La4 γράφεται στο δεύτερο διάστημα του πενταγράμμου στο κλειδί του Σολ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΗΣΕ ΣΕ ΑΥΤΟ. Αυτό ανήκει όμως στην μέση περιοχή των γυναικείων φωνών. Και μάλιστα της υψιφώνου (σοπράνο). Το μέσο La των ανδρικών φωνών είναι μία οκτάβα (διαπασών) βαρύτερα. Το La3.
<OΑφού δεν αρκούν οι γνώσεις των μουσικών σε ένα απλό θέμα, θα πραγματοποιήσω την επιθυμία του φιλτάτου αγνώστου andy, και θα παραθέσω την γνώμη ενός φυσικού. Και μάλιστα αυτού που ζήτησε. Του κυρίου Σπυρίδη.
<O
Στο βιβλίο του "Φυσική και Μουσική Ακουστική", στην σελίδα 568 δίνει το διάγραμμα του εύρους της ανθρώπινης φωνής:
<O
Επειδή δεν φαίνεται καλά γράφω τι λέει:
Άντρες:α) Βαθύφωνος 82Hz- 349Hz β) Βαρύτονος 98Hz-392 Hz γ) Οξύφωνος 131Hz- 523Hz
Γυναίκες:α)Βαθύφωνος 175Hz-698Hz β)Μεσόφωνος 196Hz- 789Hz γ)Υψίφωνος 247Hz-1175Hz
Ήδη φαίνεται πως το μέσο Λα για τους άνδρες δεν είναι τα 440Hz αλλά τα 220Hz.
<O</O
Αλλά για να μην μείνει καμία αμφιβολία στο ίδιο πόνημα στην σελίδα 521, ο καθηγητής Σπυρίδης γράφει:
Ένα μπέρδεμα μπορεί να δημιουργηθεί, και αναφέρθηκε ήδη, επειδή για πρακτικούς λόγους οι παρτιτούρες και της Σοπράνο και του Τενόρου γράφονται στο κλειδί του Σολ με μέσο Λα το ίδιο και για τους δύο. Πρόκειται για πρακτική που αποφεύγει τα πολλά διαφορετικά κλειδιά και τις πολλές βοηθητικές γραμμές που θα καθιστούσαν δύσκολη την ανάγνωση της παρτιτούρας. Όμως είναι προφανές πως για έναν από τους δύο, αυτό είναι μία μεταφορά (transporto). Και η μεταφορά είναι, όπως λένε ΚΑΙ οι μουσικοί ΚΑΙ οι φυσικοί, για τους άνδρες που στην ουσία τραγουδάνε μία οκτάβα κάτω (μέσο Λα είναι το La3=220Hz).
<O</O
Αν ακόμα υπάρχουν απορίες, πάλι στην διάθεσή σας.
Επίσης, προφανώς δεν υπάρχει απόλυτο ύψος στους φθόγγους της Βυζαντινής Μουσικής. Ίδια θα πάρω τις βάσεις εγώ που είμαι οξύφωνος (τενόρος) , ίδια κάποιος Βαθύφωνος (μπάσος); Προσωπικά έχω πει πρώτο ήχο παίρνοντας τον Πα=Do και μέχρι και Πα=La. Αυτά για τα εκτός θέματος.
<O
Το δεύτερο διάγραμμα ΔΕΝ δείχνει τις φωνές σε τετράφωνη χορωδία αλλά το εύρος των ανθρωπίνων φωνών, γενικά, εποπτικά πάνω στο πιάνο. Επιπλέον για καλύτερη κατανόηση και σε σχέση με τα όργανα. Το La4 γράφεται στο δεύτερο διάστημα του πενταγράμμου στο κλειδί του Σολ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΗΣΕ ΣΕ ΑΥΤΟ. Αυτό ανήκει όμως στην μέση περιοχή των γυναικείων φωνών. Και μάλιστα της υψιφώνου (σοπράνο). Το μέσο La των ανδρικών φωνών είναι μία οκτάβα (διαπασών) βαρύτερα. Το La3.
<OΑφού δεν αρκούν οι γνώσεις των μουσικών σε ένα απλό θέμα, θα πραγματοποιήσω την επιθυμία του φιλτάτου αγνώστου andy, και θα παραθέσω την γνώμη ενός φυσικού. Και μάλιστα αυτού που ζήτησε. Του κυρίου Σπυρίδη.
<O
Στο βιβλίο του "Φυσική και Μουσική Ακουστική", στην σελίδα 568 δίνει το διάγραμμα του εύρους της ανθρώπινης φωνής:
<O
Επειδή δεν φαίνεται καλά γράφω τι λέει:
Άντρες:α) Βαθύφωνος 82Hz- 349Hz β) Βαρύτονος 98Hz-392 Hz γ) Οξύφωνος 131Hz- 523Hz
Γυναίκες:α)Βαθύφωνος 175Hz-698Hz β)Μεσόφωνος 196Hz- 789Hz γ)Υψίφωνος 247Hz-1175Hz
Ήδη φαίνεται πως το μέσο Λα για τους άνδρες δεν είναι τα 440Hz αλλά τα 220Hz.
<O</O
Αλλά για να μην μείνει καμία αμφιβολία στο ίδιο πόνημα στην σελίδα 521, ο καθηγητής Σπυρίδης γράφει:
Ένα μπέρδεμα μπορεί να δημιουργηθεί, και αναφέρθηκε ήδη, επειδή για πρακτικούς λόγους οι παρτιτούρες και της Σοπράνο και του Τενόρου γράφονται στο κλειδί του Σολ με μέσο Λα το ίδιο και για τους δύο. Πρόκειται για πρακτική που αποφεύγει τα πολλά διαφορετικά κλειδιά και τις πολλές βοηθητικές γραμμές που θα καθιστούσαν δύσκολη την ανάγνωση της παρτιτούρας. Όμως είναι προφανές πως για έναν από τους δύο, αυτό είναι μία μεταφορά (transporto). Και η μεταφορά είναι, όπως λένε ΚΑΙ οι μουσικοί ΚΑΙ οι φυσικοί, για τους άνδρες που στην ουσία τραγουδάνε μία οκτάβα κάτω (μέσο Λα είναι το La3=220Hz).
<O</O
Αν ακόμα υπάρχουν απορίες, πάλι στην διάθεσή σας.