Το «Αλληλούϊα» Σίμωνος Καρά (ήχος α΄)

Status
Not open for further replies.

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος

Προσωπικά, ἐπειδὴ δὲν εἶμαι καὶ ἰδιαίτερα βαθὺς γνώστης, παρὰ ἁπλὸς μάχιμος ψάλτης μὲ μέτρια φωνητικὰ καὶ μουσικὰ προσόντα, ἔχω μάθει καὶ ἀκούσει καὶ γνωρίσει πάμπολλα πράγματα ποὺ σίγουρα δὲν γνώριζα καὶ ἀπὸ τυπικό καὶ ἀπὸ πρακτικὴ καὶ ἀπὸ θεωρία.

Ἰσως τὸ ἐπίπεδό μου βέβαια νὰ 'ναι χαμηλό κι ἔτσι ἔχω περιθώρια ν' ἀνέβω μαθαίνοντας. Ἀμα κανεὶς ξεκινάει οὕτως ἤ ἄλλως ἀνεβασμένος, δὲν ἔχει καὶ πολλὰ νὰ μάθει, ἔτσι δὲν εἶναι;

Όλοι όσοι συμμετέχουμε -όποτε συμμετέχουμε- στο forum έχουμε, νομίζω και ελπίζω, ωφεληθεί.
Στο παρόν θέμα όμως που ήλπιζα σε μια μουσική κουβέντα (έστω με "καβγαδογενή" αφορμή) , τελικά τί μάθαμε; Και υπήρξαν οι αφορμές.

Πώς μπερδευτήκαν οι μέσα με τους έξω (ήχους), οι πάνω με τους κάτω (ήχους), και ήρθανε τα πάνω κάτω, είναι να απορεί κανείς όντως -για τα πάνω κάτω και όχι για τους ήχους- κύριε Γιάννου... Βέβαια το εννοούμε κομμάτι διαφορετικά, αλλά τί να γίνει. Πάντως μια απορία εγώ την είχα παλιά πως ένας πλάγιος έχει βάση τέσσερεις φωνές πάνω από τον κύριο, ή πως πλάγιος και κύριος έχουν την ίδια βάση... Αλλά δεν βαριέσαι αν έλειπε ο Καράς θα ήταν όλα απλά. Εδώ δεν μπορεί να καταλάβει σε τι ήχο έκανε κολάζ!!! Άλλωστε είναι γνωστό πως από τότε που γράφηκε το τροπάριο της Κασσιανής ΠΑΝΤΟΥ και ΠΑΝΤΑ λένε αυτονόητα πως είναι δεύτερος, και δεν μπορεί να έχει αυτές τις γραμμές...

Ή μήπως όχι...

Αφορμή για τρία τουλάχιστον μουσικά θέματα υπάρχει εδώ (και μερικά σε post άλλων.) Όμως με αυτά δεν διάλεξε να ασχοληθεί κανένας! Με τα μη μουσικά όλο και κάποια "εξυπνάδα" βρίσκει κάποιος. (Ο όρος δικός σου και δεν τον χρησιμοποιώ απαξιωτικά.)
Και απευθύνω ό,τι είπα στον κο Μακρή προς όλους :

Κύριε Μακρή, τις (μικρές ανόητες) απορίες που εξέθεσα λίγο πιο πάνω είμαι σίγουρος πως κάποια στιγμή τις είχατε και εσείς. Και είμαι σίγουρος πως με λίγη μελέτη , που δεν είναι απαραίτητο ότι συμπεριέλαβε και τον Καρά, τις έχετε ήδη απαντήσει (από καιρό φαντάζομαι) και προχωρείτε στις μελέτες σας και την έρευνά σας θεωρώντας τα πια αυτονόητα και "εκ των ων ουκ άνευ". Δεν τίθεται θέμα αντιπαράθεσης με το κ.Γιάννου ή με τον οποιονδήποτε. Αλλά εσείς που γνωρίζετε π.χ. σε ποιό είδος μελοποιίας ανήκουν τα προκείμενα, την λογική της επιλογής των βάσεων των ήχων κατά την μεταγραφή τους στο γραφικό σύστημα του Χρυσάνθου, το τί συμβαίνει με το μέλος του "τροπαρίου της Κασσιανής", γιατί δεν μας τα εξηγείτε, ακριβώς για να λυθούν οι παρεξηγήσεις; Αφού θέση επί άλλων θεμάτων παίρνετε -και καλά κάνετε αφού τα γνωρίζετε- εδώ γιατί όχι;

(Δεν είναι μομφή, απλά επειδή συμφωνώ πως θα πρέπει να συζητάμε νηφάλια απαλλαγμένοι από την "γνωστή αντιπαράθεση", αυτό δεν θα έπρεπε να γίνεται δια της γνώσης των παραμέτρων που αφορούν κάθε θέμα; )

Αλλά ούτε τώρα προβλέπω μουσικό μέλλον... Εκεί κολλάει το ό,τι μας μένει μόνον ο καβγάς χωρίς το μουσικό κέρδος. Και το λέω πολύ νηφάλια. Απλή παρατήρηση. Χωρίς αγανάκτηση η "παράπονο". Γι αυτό λοιπόν μην προσπαθείς να το γυρίσεις αλλιώς, για τους ταπεινούς που μαθαίνουν και τους υπερφίαλους που δεν μαθαίνουν. Ας καβγαδίσουμε λοιπόν για την ταμπακιέρα, αν ο καβγάς είναι όντως για την ταμπακιέρα...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Σου εξήγησα γιατί δε σου απάντησα, όχι επειδή δε μπορώ αλλά επειδή δε θέλω, αλλά επειδή το πας αλλού, θα σου απαντήσω στο γνωστό θέμα αύριο, όχι για σένα αλλά για τη φουκαριάρα τη μάνα μου (=το φιλοθεάμων ποπκορνοφάγο κοινό!)

Δεν το λέω αποκλειστικά για μένα...(Άλλωστε εγώ δεν αυτοπροσδιορίζομαι Καραϊκός). Και αν θέλεις, επειδή εγώ ΔΕΝ γράφω αυτά που γράφω, για το "φιλοθεάμον κοινό", να ΜΗΝ την κάνουμε δημόσια την κουβέντα. Στείλε μου mail ή κανόνισε να βρεθούμε για μπίρες (κάτι καταφέρνω σε εκείνον τον τομέα).
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Είπα ο κακομοίρης μου να αναρτήσω ένα αλληλούϊα και γίνεται χαμός.Φανταστείτε να ανέβαζα κανένα χερουβικό η' κοινωνικό τι θα γινόταν.
Πρόταση: Δεν το σταματάμε βρε παιδιά γιατί το κουράσαμε; Μπλέκονται και πολλά πατριωτάκια και δεν λέει.Νικόλαος,Ηλίας,Αντώνιος,Γεώργιος.κ.λ.π.Μπήκε και η συμπάθειά μου ο ασπρόλυκος -αδελφός εν Κυρίω αφού του αρέσει η λέξη αδελφός και παλεύει για αυτήν-στο τέλος.Αφήστε το διότι στενοχωριέμαι και δεν έχω κουράγιο να ανεβάσω τίποτε.Φιλιά και καλό βράδυ.....:)
 

Οδυσσέας Εσκιτζής

Παλαιό Μέλος
οι πολέμιοι του Καρά στο φόρουμ είναι δύο ειδών. Οι πρώτοι θεωρούν τον Καρά υπαίτιο για όλα τα κακά στον κόσμο (άπό την αλλοίωση της βυζαντινής μουσικής μέχρι την επικράτηση των Κόκκινων Χμερ το 75 και το ατύχημα στο Τσέρνομπιλ).
αυτοί είναι οι μετριοπαθείς ουγκ
 

Attachments

  • karalouketo no3.jpg
    59.3 KB · Views: 14
  • καραλουκέτο Νο1.jpg
    64.6 KB · Views: 14
  • kara den xexno.png
    168.3 KB · Views: 12
  • karasantas glezos.png
    214 KB · Views: 8
  • καραικες 4.png
    346 KB · Views: 13
Ι

+Ιάκωβος Ναυπλιώτης

Guest
Να ποσταρε σε φορουμ ο Ναυπλιωτης και τι στον κοσμο!!!

Ορίστε τζάνεμ', επόσταρα, τι θα κάμεις τώρα;

Τι να σας είπω και εσάς; 'Κει πάνω μήτε μαλώματα μήτε φασαρίες. Είπα να του τα ψάλλω του Σίμου σαν ήρθε, αλλά δε βαριέσαι.

Άντε να έρθετε όλοι να κάνομεν δύο χορωδίες να ψάλλομεν ολημερίς και ολονυκτίς. Και μήτε κούρασις, μήτε μύγες στην όψη μας να πετάνε, μήτε φαρυγγίτιδες, μήτε φάλτσοι.

Αϊντε, υπάγω να ισοκρατήσω τον γέρο Δανιήλ, θα τα είπωμεν...και θα τα ψάλλομεν εν καιρώ...
 
E

emakris

Guest
Κύριε Μακρή, τις (μικρές ανόητες) απορίες που εξέθεσα λίγο πιο πάνω είμαι σίγουρος πως κάποια στιγμή τις είχατε και εσείς. Και είμαι σίγουρος πως με λίγη μελέτη , που δεν είναι απαραίτητο ότι συμπεριέλαβε και τον Καρά, τις έχετε ήδη απαντήσει (από καιρό φαντάζομαι) και προχωρείτε στις μελέτες σας και την έρευνά σας θεωρώντας τα πια αυτονόητα και "εκ των ων ουκ άνευ". Δεν τίθεται θέμα αντιπαράθεσης με το κ.Γιάννου ή με τον οποιονδήποτε. Αλλά εσείς που γνωρίζετε π.χ. σε ποιό είδος μελοποιίας ανήκουν τα προκείμενα, την λογική της επιλογής των βάσεων των ήχων κατά την μεταγραφή τους στο γραφικό σύστημα του Χρυσάνθου, το τί συμβαίνει με το μέλος του "τροπαρίου της Κασσιανής", γιατί δεν μας τα εξηγείτε, ακριβώς για να λυθούν οι παρεξηγήσεις; Αφού θέση επί άλλων θεμάτων παίρνετε -και καλά κάνετε αφού τα γνωρίζετε- εδώ γιατί όχι;

(Δεν είναι μομφή, απλά επειδή συμφωνώ πως θα πρέπει να συζητάμε νηφάλια απαλλαγμένοι από την "γνωστή αντιπαράθεση", αυτό δεν θα έπρεπε να γίνεται δια της γνώσης των παραμέτρων που αφορούν κάθε θέμα; )

Σιγά-σιγά, αγαπητέ μου, σιγά-σιγά και στα οικεία θέματα του φόρουμ. Εδώ τώρα ό,τι και να πούμε θα χαθεί μέσα στον κουρνιαχτό της μάχης... Κάθε πράγμα στον καιρό του...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Σιγά-σιγά, αγαπητέ μου, σιγά-σιγά και στα οικεία θέματα του φόρουμ. Εδώ τώρα ό,τι και να πούμε θα χαθεί μέσα στον κουρνιαχτό της μάχης... Κάθε πράγμα στον καιρό του...

Με την ησυχία σας. Απλά επειδή σε άλλα θέματα δεν είχατε ενοχληθεί από τον κουρνιαχτό... Συγγνώμη, πάντως. Άν ο λόγος που δεν πήρατε εδώ θέση ήταν για να τα συζητήσουμε αλλού πιο ήρεμα, και τα κριτήρια δεν ήταν άλλα, χίλιες φορές μαζί σας.
 
Πάντως ο κουρνιαχτός σηκώθηκε επειδή σχολίασα εγώ θετικά (έστω και υπερβολικά) το αλληλούια που ανέβασε ο Φώτης. Τι ήταν Αντώνη μου να το εκθειάσω. Μα και συ δεν με προειδοποιούσες ότι αν πω στο φορουμ κάτι καλό για κάτι που έχει σχέση με τον Καρά θα γίνει μάχη (με κουρνιαχτό).
Όχι τίποτα άλλο. Πήγε χαμένη και η ανάρτηση του Φώτη.


ΥΓ Για όσους κοιτάν τα τελευταία μηνύματα και σίγουρα δεν καταλαβαίνουν τι γίνεται, επεξηγώ:
  1. Φώτιος Κερμελίδης ανεβάζει αυτό.
  2. Εγώ σχολιάζω ότι η σύνθεση είναι μεγαλειώδης...
  3. Αρχίζουν την συντεταγμένη επίθεση οι πολέμιοι του Καρά.
  4. Ημείς αμυνόμεθα με μουσικά επιχειρήματα και βαλλόμεθα από προσβολές.
  5. Τελειώνει η μάχη με απώλειες: την ηρεμία μας και 50 πάκα ποπκορν (από τους παρακολουθούντες).
  6. Στον κουρνιαχτό της μάχης στέκεσαι εσύ και ο κ. Μακρής, προσπαθώντας έστω και την τελευταία στιγμή να περισώσετε -ει δυνατόν - την μουσικολογική πλευρά του θέματος.
 
E

emakris

Guest
+Ιάκωβος Ναυπλιώτης;115057 said:
Ορίστε τζάνεμ', επόσταρα, τι θα κάμεις τώρα;

Τι να σας είπω και εσάς; 'Κει πάνω μήτε μαλώματα μήτε φασαρίες. Είπα να του τα ψάλλω του Σίμου σαν ήρθε, αλλά δε βαριέσαι.

Άντε να έρθετε όλοι να κάνομεν δύο χορωδίες να ψάλλομεν ολημερίς και ολονυκτίς. Και μήτε κούρασις, μήτε μύγες στην όψη μας να πετάνε, μήτε φαρυγγίτιδες, μήτε φάλτσοι.

Αϊντε, υπάγω να ισοκρατήσω τον γέρο Δανιήλ, θα τα είπωμεν...και θα τα ψάλλομεν εν καιρώ...

Καλό!!!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Πάντως ο κουρνιαχτός σηκώθηκε επειδή σχολίασα εγώ θετικά (έστω και υπερβολικά) το αλληλούια που ανέβασε ο Φώτης. Τι ήταν Αντώνη μου να το εκθειάσω. Μα και συ δεν με προειδοποιούσες ότι αν πω στο φορουμ κάτι καλό για κάτι που έχει σχέση με τον Καρά θα γίνει μάχη (με κουρνιαχτό).
Όχι τίποτα άλλο. Πήγε χαμένη και η ανάρτηση του Φώτη.


ΥΓ Για όσους κοιτάν τα τελευταία μηνύματα και σίγουρα δεν καταλαβαίνουν τι γίνεται, επεξηγώ:
  1. Φώτιος Κερμελίδης ανεβάζει αυτό.
  2. Εγώ σχολιάζω ότι η σύνθεση είναι μεγαλειώδης...
  3. Αρχίζουν την συντεταγμένη επίθεση οι πολέμιοι του Καρά.
    [*]Ημείς αμυνόμεθα με μουσικά επιχειρήματα και βαλλόμεθα από προσβολές.
  4. Τελειώνει η μάχη με απώλειες: την ηρεμία μας και 50 πάκα ποπκορν (από τους παρακολουθούντες).
  5. Στον κουρνιαχτό της μάχης στέκεσαι εσύ και ο κ. Μακρής, προσπαθώντας έστω και την τελευταία στιγμή να περισώσετε -ει δυνατόν - την μουσικολογική πλευρά του θέματος.

Συνήθως η μονομέρεια είναι που δημιουργεί τα προβλήματα, και όχι οι απόψεις καθεαυτές.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πάντως ο κουρνιαχτός σηκώθηκε επειδή σχολίασα εγώ θετικά (έστω και υπερβολικά) το αλληλούια που ανέβασε ο Φώτης. Τι ήταν Αντώνη μου να το εκθειάσω. Μα και συ δεν με προειδοποιούσες ότι αν πω στο φορουμ κάτι καλό για κάτι που έχει σχέση με τον Καρά θα γίνει μάχη (με κουρνιαχτό).
Όχι τίποτα άλλο. Πήγε χαμένη και η ανάρτηση του Φώτη.


ΥΓ Για όσους κοιτάν τα τελευταία μηνύματα και σίγουρα δεν καταλαβαίνουν τι γίνεται, επεξηγώ:
  1. Φώτιος Κερμελίδης ανεβάζει αυτό.
  2. Εγώ σχολιάζω ότι η σύνθεση είναι μεγαλειώδης...
  3. Αρχίζουν την συντεταγμένη επίθεση οι πολέμιοι του Καρά.
  4. Ημείς αμυνόμεθα με μουσικά επιχειρήματα και βαλλόμεθα από προσβολές.
  5. Τελειώνει η μάχη με απώλειες: την ηρεμία μας και 50 πάκα ποπκορν (από τους παρακολουθούντες).
  6. Στον κουρνιαχτό της μάχης στέκεσαι εσύ και ο κ. Μακρής, προσπαθώντας έστω και την τελευταία στιγμή να περισώσετε -ει δυνατόν - την μουσικολογική πλευρά του θέματος.

Τώρα, φαντάζομαι, καταλαβαίνεις γιατὶ ξεκίνησε ἡ φασαρία ἀπὸ τὸ σχόλιό σου.

Γιατὶ ἁπλὰ ἐκθείασες κάτι, προκαλῶντας σαφῶς τοὺς «ἄλλους» νὰ ἐκφέρουν ἀντίρρηση, ὅπως τώρα.

Καὶ φυσικὰ εἶναι δικαίωμά σου, ἀλλὰ πρὸς τὶ ἡ θυματοποίηση; Ἄμα κάνεὶς ξύνεται στὴν γκλίτσα τοῦ τσομπάνη, ἔχει καὶ τὸ ἀνάλογο ἀποτέλεσμα.

Ὅταν παλεύεις φύσικὰ καὶ σὲ ἀντιπαλεύουν ...
 

Τώρα, φαντάζομαι, καταλαβαίνεις γιατὶ ξεκίνησε ἡ φασαρία ἀπὸ τὸ σχόλιό σου.

Γιατὶ ἁπλὰ ἐκθείασες κάτι, προκαλῶντας σαφῶς τοὺς «ἄλλους» νὰ ἐκφέρουν ἀντίρρηση, ὅπως τώρα.

Καὶ φυσικὰ εἶναι δικαίωμά σου, ἀλλὰ πρὸς τὶ ἡ θυματοποίηση; Ἄμα κάνεὶς ξύνεται στὴν γκλίτσα τοῦ τσομπάνη, ἔχει καὶ τὸ ἀνάλογο ἀποτέλεσμα.

Ὅταν παλεύεις φύσικὰ καὶ σὲ ἀντιπαλεύουν ...

Μάλλον πρέπει να είμαι πιο μετριοπαθής στον τρόπο με τον οποίο εκφράζομαι...
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Και πιο παλιά, 4 ρ/σ εκπέμποντας από Αθήνα ... για όλη την Ελλάδα. Η Λάρισα στα βραχέα απ' όπου προσπαθούσαμε (στη Σάμο) με τον κυρ Μαθιό μετά το τέλος της δικής μας λειτουργίας, ν' ακούσουμε λίγο Χατζημάρκο, και απ' το Ενόπλων Δυνάμεων Θεσ/νίκης να προλάβουμε λίγο Χρύσανθο Θεοδοσόπουλο, ή από το ΕΙΡ Θεσ/νίκης λίγο Καραμάνη, απ' τον Πύργο της Ηλείας μήπως και έχουν καλέσει κανένα καλό σε πανηγύρι..... Και δώσ' του τρακ-τρουκ τα πλήκτρα για να αλλάζουμε κύματα, και το .... φύσημα σε ... πρώτο πλάνο.
 

greek487

Tasos N.
Και ούτε είμαι Καραϊκός (από το φόρουμ βρήκα την λέξη). Από όλους όμως πρέπει να παίρνουμε τα καλά.

ΥΓ2 Βλέπω μία τάση στο φόρουμ απαξίωσης σε ότι έχει σχέση με τον Καρά.

Δεν το λέω αποκλειστικά για μένα...(Άλλωστε εγώ δεν αυτοπροσδιορίζομαι Καραϊκός).

Ηλια,
Και εγω βρηκα την λεξη "Καραικος" εδω στο φορουμ για πρωτη φορα. Και, οπως βλεπεις, την μεταχειριζονται ΜΟΝΟ οι αντιπαλοι του Καρα. Γιατι, συμφωνα με αυτα που γραφει και ο Αντωνης, εγω ποτε δεν εχω ακουσει ανθρωπο να παρουσιαζει τον εαυτο του ως "Καραικο".

Οσο για απαξιωση σε ο,τι εχει σχεση με τον Καρα, απο την αρχη ετσι ηταν στο Ψαλτολογιο απ' αυτους που θεωρουν την βυζαντινη μουσικη παραδοση μονοπωλιο τους. Τα βλεπεις και τωρα μονος σου. Ο Καρας, για μερικους, δεν εχει απολυτως τιποτα καλο να προσφερει. Γι αυτο ακομη και το ονομα του δεν μπορουν να χωνεψουν. Παντως, η αληθεια παραμενει ανικητη.


Τ
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ηλια,
Και εγω βρηκα την λεξη "Καραικος" εδω στο φορουμ για πρωτη φορα. Και, οπως βλεπεις, την μεταχειριζονται ΜΟΝΟ οι αντιπαλοι του Καρα. Γιατι, συμφωνα με αυτα που γραφει και ο Αντωνης, εγω ποτε δεν εχω ακουσει ανθρωπο να παρουσιαζει τον εαυτο του ως "Καραικο".

Οσο για απαξιωση σε ο,τι εχει σχεση με τον Καρα, απο την αρχη ετσι ηταν στο Ψαλτολογιο απ' αυτους που θεωρουν την βυζαντινη μουσικη παραδοση μονοπωλιο τους. Τα βλεπεις και τωρα μονος σου. Ο Καρας, για μερικους, δεν εχει απολυτως τιποτα καλο να προσφερει. Γι αυτο ακομη και το ονομα του δεν μπορουν να χωνεψουν. Παντως, η αληθεια παραμενει ανικητη.


Τ
Αμ,να ειχε και κανενας το θαρρος να το πει...
Προσωπικα εγω,τοτε θα τον παραδεχομουνα,γιατι βρισκεται στην ''αντιπερα'' οχθη,δεν ντρεπεται να το πει και μαχεται για αυτα που εχει διδαχθει...
Οι δε υπολοιποι,οταν τους αποκαλεσουν ''Καρα'ι'κους'',κατι παθαινουν....
''Εγω;...''σου λενε''δεν ειμαι καραικος και δεν ξερω τιποτα γι'αυτον....αλλα αυτα που λεει,ειναι αλανθαστα''!!...

Μου θυμιζει τον Πετρο που αρνηθηκε τον Χριστο....:rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.
Top