Προσωπικά, ἐπειδὴ δὲν εἶμαι καὶ ἰδιαίτερα βαθὺς γνώστης, παρὰ ἁπλὸς μάχιμος ψάλτης μὲ μέτρια φωνητικὰ καὶ μουσικὰ προσόντα, ἔχω μάθει καὶ ἀκούσει καὶ γνωρίσει πάμπολλα πράγματα ποὺ σίγουρα δὲν γνώριζα καὶ ἀπὸ τυπικό καὶ ἀπὸ πρακτικὴ καὶ ἀπὸ θεωρία.
Ἰσως τὸ ἐπίπεδό μου βέβαια νὰ 'ναι χαμηλό κι ἔτσι ἔχω περιθώρια ν' ἀνέβω μαθαίνοντας. Ἀμα κανεὶς ξεκινάει οὕτως ἤ ἄλλως ἀνεβασμένος, δὲν ἔχει καὶ πολλὰ νὰ μάθει, ἔτσι δὲν εἶναι;
Όλοι όσοι συμμετέχουμε -όποτε συμμετέχουμε- στο forum έχουμε, νομίζω και ελπίζω, ωφεληθεί.
Στο παρόν θέμα όμως που ήλπιζα σε μια μουσική κουβέντα (έστω με "καβγαδογενή" αφορμή) , τελικά τί μάθαμε; Και υπήρξαν οι αφορμές.
Πώς μπερδευτήκαν οι μέσα με τους έξω (ήχους), οι πάνω με τους κάτω (ήχους), και ήρθανε τα πάνω κάτω, είναι να απορεί κανείς όντως -για τα πάνω κάτω και όχι για τους ήχους- κύριε Γιάννου... Βέβαια το εννοούμε κομμάτι διαφορετικά, αλλά τί να γίνει. Πάντως μια απορία εγώ την είχα παλιά πως ένας πλάγιος έχει βάση τέσσερεις φωνές πάνω από τον κύριο, ή πως πλάγιος και κύριος έχουν την ίδια βάση... Αλλά δεν βαριέσαι αν έλειπε ο Καράς θα ήταν όλα απλά. Εδώ δεν μπορεί να καταλάβει σε τι ήχο έκανε κολάζ!!! Άλλωστε είναι γνωστό πως από τότε που γράφηκε το τροπάριο της Κασσιανής ΠΑΝΤΟΥ και ΠΑΝΤΑ λένε αυτονόητα πως είναι δεύτερος, και δεν μπορεί να έχει αυτές τις γραμμές...
Ή μήπως όχι...
Αφορμή για τρία τουλάχιστον μουσικά θέματα υπάρχει εδώ (και μερικά σε post άλλων.) Όμως με αυτά δεν διάλεξε να ασχοληθεί κανένας! Με τα μη μουσικά όλο και κάποια "εξυπνάδα" βρίσκει κάποιος. (Ο όρος δικός σου και δεν τον χρησιμοποιώ απαξιωτικά.)
Και απευθύνω ό,τι είπα στον κο Μακρή προς όλους :
Κύριε Μακρή, τις (μικρές ανόητες) απορίες που εξέθεσα λίγο πιο πάνω είμαι σίγουρος πως κάποια στιγμή τις είχατε και εσείς. Και είμαι σίγουρος πως με λίγη μελέτη , που δεν είναι απαραίτητο ότι συμπεριέλαβε και τον Καρά, τις έχετε ήδη απαντήσει (από καιρό φαντάζομαι) και προχωρείτε στις μελέτες σας και την έρευνά σας θεωρώντας τα πια αυτονόητα και "εκ των ων ουκ άνευ". Δεν τίθεται θέμα αντιπαράθεσης με το κ.Γιάννου ή με τον οποιονδήποτε. Αλλά εσείς που γνωρίζετε π.χ. σε ποιό είδος μελοποιίας ανήκουν τα προκείμενα, την λογική της επιλογής των βάσεων των ήχων κατά την μεταγραφή τους στο γραφικό σύστημα του Χρυσάνθου, το τί συμβαίνει με το μέλος του "τροπαρίου της Κασσιανής", γιατί δεν μας τα εξηγείτε, ακριβώς για να λυθούν οι παρεξηγήσεις; Αφού θέση επί άλλων θεμάτων παίρνετε -και καλά κάνετε αφού τα γνωρίζετε- εδώ γιατί όχι;
(Δεν είναι μομφή, απλά επειδή συμφωνώ πως θα πρέπει να συζητάμε νηφάλια απαλλαγμένοι από την "γνωστή αντιπαράθεση", αυτό δεν θα έπρεπε να γίνεται δια της γνώσης των παραμέτρων που αφορούν κάθε θέμα; )
Αλλά ούτε τώρα προβλέπω μουσικό μέλλον... Εκεί κολλάει το ό,τι μας μένει μόνον ο καβγάς χωρίς το μουσικό κέρδος. Και το λέω πολύ νηφάλια. Απλή παρατήρηση. Χωρίς αγανάκτηση η "παράπονο". Γι αυτό λοιπόν μην προσπαθείς να το γυρίσεις αλλιώς, για τους ταπεινούς που μαθαίνουν και τους υπερφίαλους που δεν μαθαίνουν. Ας καβγαδίσουμε λοιπόν για την ταμπακιέρα, αν ο καβγάς είναι όντως για την ταμπακιέρα...