Τοποτηρητές Πατριαρχικού Αναλογίου Φαναρίου

athinaios

Νέο μέλος
Πάντως, άνθρωπος εκ των έσω της Πατριαρχικής Αυλής, με γνώση της μουσικής σχολίασε περί του Τοποτηρητού ότι η παρουσία του προσέφερε τα μέγιστα στην Ακολουθία του Πατριαρχικού Ναού. Σύμφωνα με τον ίδιο σχεδόν όλοι είναι ενθουσιασμένοι μαζί του. Εντύπωση προξενεί ο θαυμασμός για τον Τοποτηρητή παλαιού μητροπολίτου του Θρόνου, που έχει και παλαιά ακούσματα, ο οποίος όταν τον άκουσε, τον συνεχάρη θερμά και τον ρώτησε "Πού έμαθες μουσική παιδί μου, στο Άγιον Όρος;" !!!!

Ας μείνουμε εμείς εδώ στο Ψαλτολόγιο να βαττολογούμε και να χωρίζουμε το τάδε και το δείνα ύφος, να κρίνουμε τις χρονικές αγωγές και τα μαθήματα.
Θα πρεπε να ντρεπόμαστε που σπαταλάμε τόσο χρόνο να γράφουμε μηνύματα χωρίς νόημα για το αν θα μπει ο Νεοχωρίτης στους Τοποτηρητές, ενώ είναι Τοποτηρητής.

ΕΛΕΟΣ! Ας επιδοθεί καθένας στον προσωπικό και συλλογικό αγώνα για το καλύτερο.
Α2 γραφείο ο κος λαμπάδαριος.ορε Μπραβοοοο!!!!!!
 
Δ

Διεγραμμένο μέλος 23199

Guest
Η εποχή των αντιφάσεων και των τίτλων !

Θα ήθελα να βρω μια γνώμη που να υποστηρίζει ότι ο Δομέστικος έχει χρόνο, ότι είναι διαβασμένος και ότι έχει νορμάλ σωστή τοποθέτηση και ότι σε καμία περίπτωση δεν "φορτώνει" ασκόπως και επιδεικτικά τη φωνή του.
Ένα Αινείται και ένα Αξιον εστίν Άγια Γρηγορίου που άκουσα ήταν ικανά να καταλάβω ότι με δυσκολία μεταχειρίζεται τα διαστήματα αδυνατώντας σε έναν απλό Άγια να υψώσει τον κε.

Από την άλλη πάλι ... ορθά παραγκωνίζονται οι Κων/τες, επιλέγεται ένας σαλονικιός και αυτός ω του παραδόξου ψάλλει άξιον εστί Χαθανασίου εντός του Αγ. Γεωργίου είναι δηλαδή να πεις αμέσως μετά το "έφριξε γη".
Να μου πει λοιπόν κάποιος από τους άλλους ότι δεν έχει εμμονή ο "τοποτηρητής" προς την σχολή Χαθανασίου και την καλούμενη "Πολίτικη παράδοση" και ότι ότι είχε εντρυφήσει στον Πρίγγο και τις φόρμιγγες. Δηλαδή τι εννοούσε ο Αστέρης όταν έλεγε Πρωγάκη, Χουρμούζιο και βία Πρίγγο? Και ξανά ω του παραδόξου είναι άνετος σε κεκραγάριο του Κουκουζέλη και σφιγμένος σε χερουβικό πλα του Πρίγγου ! Τα διαστήματά του πάλι δεν μυρίζουν με τίποτα φανάρι αλλά σεμινάριο ψαλτικής εντός του λεκανοπεδίου αφού μπρος στην ανάγκη μελέτης παλαιών κειμένων χάθηκε το δάσος. Αυτό πάλι το αργόσυρτο Αγιορείτικο ψάλσιμο με το "ΔΟΚΣΣΑ Πατρί" το "Όροςςς" τα "σσσ" και τα "εεε" δεν μπορεί να συσχετιστεί με το δυναμικό κλειστό ηγεμονικό μυστικοπαθές "χτυπητό χρονικά" ψάλσιμο που παραλάβαμε που όπως η βυζαντινή αγιογραφία αντί να σε περιορίζει σε αυτό που βλέπεις σε παραπέμπει σε κάτι ανώτερο και όχι σε μια κορώνα ένα παρεστιγμένο και ένα τρίγοργο κατάληξη. Δεν θα μου κάνει εντύπωση σε λίγο καιρό να ακούσω εντός του Αγ. Γεωργίου και αγιορείτικα ή Ν. Σμύρνης.

Θα πω κρίμα για τη σοφή επιλογή της ΜτΧΕ και κρίμα για την πορεία που παίρνει το πράγμα. Το αν είναι αυτή η λύση ή άλλη του ξέρει και πάλι η ΜτΧΕ η οποία έχει αποδείξει ότι πάντα έκανε τις καλύτερες επιλογές. Το ότι πλέον θα μιλούμε για αλλαγή ολοκληρωτική πλεύσης υπό τις παρούσες συνθήκες είναι δεδομένο.

Οι τίτλοι λοιπόν έχουν μόνο σημασία !
 
Last edited by a moderator:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πάντως, άνθρωπος εκ των έσω της Πατριαρχικής Αυλής, με γνώση της μουσικής σχολίασε περί του Τοποτηρητού ότι η παρουσία του προσέφερε τα μέγιστα στην Ακολουθία του Πατριαρχικού Ναού. Σύμφωνα με τον ίδιο σχεδόν όλοι είναι ενθουσιασμένοι μαζί του.

Εντύπωση προξενεί ο θαυμασμός για τον Τοποτηρητή παλαιού μητροπολίτου του Θρόνου, που έχει και παλαιά ακούσματα, ο οποίος όταν τον άκουσε, τον συνεχάρη θερμά και τον ρώτησε

"Πού έμαθες μουσική παιδί μου, στο Άγιον Όρος;" !!!!

...
Ἀκριβῶς ἐδῶ εἶναι ἡ ρίζα τοῦ προβλήματος. Τὸ «ποὺ ἔμαθες μουσική». Ἡ δὲ εὐαρέσκεια περὶ Ἁγίου Ὄρους εἶναι ἠ πλέον ἐνδεικτικὴ γιὰ ἠθελημένη ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος τῶν προκατόχων τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου. Καὶ ἠθελημένη ἤδη ἐκ τῶν ἔνδον ἀπ' ὅτι φαίνεται.

Ἄρα καλὰ κάνει ὁ τοποτηρητὴς καὶ ψάλλει ὅπως ψάλλει. Ἀλλοῦ εἶναι τὸ πρόβλημα τελικά. Πὼς σχετίζεται τὸ μοναστηριακὸ ὕφος τοῦ Ἁγίου Ὄρους μὲ τὸ ὕφος τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας. Φαίνεται μᾶλλον πὼς οἱ προσωπικὲς προτιμήσεις προτιμῶνται ἔναντι τῆς παράδοσης. Καὶ ἐδῶ βρίσκεται τὸ πρόβλημα. Ἡ ἐπιλογὴ τοῦ κ. Νεοχωρίτη εἶναι ἁπλὴ συνέπεια της ἀνωτέρω κατάστασης.
Ἕκτὸς κι ἄν ἔχουμε ἠχογραφήσεις τοῦ Χαλάτζογλου ποὺ μαθήτευσε στὸ Ὄρος κι ἀπὸ κεῖ ἔμαθε τὸ ὕφος του μελετῶντας.

Τὰ ὑπόλοιπα περὶ εὐαρέσκειας κλπ. κλπ. δὲν μὲ ἀγγίζουν. Καλὰ κάνουν βέβαια καὶ ἐπαινοῦν τὸν κ. Νεοχωρίτη, ἄριστος ψάλτης εἶναι, καλὰ ψάλλει αὐτὰ ποὺ ἔχει μάθει, τὸ προσωπικὸ του ὕφος εἶναι αὐτὸ ποὺ ΑΡΕΣΕΙ πλέον στοὺς πατριαρχικοὺς κύκλους. Ἡ παράδοση θεωρεῖται κάτι ἑλαστικὸ ποὺ χωρᾶ τὰ πάντα, ἀρκεῖ νὰ συμβαδίζει μὲ τὶς ἀνωτέρω προσωπικὲς παραγγελιές, σὰ νὰ μὴν πέρασαν οἱ προκάτοχοι τῶν πατριαρχικῶν ἀναλογίων.

Τετελεσμένα πράγματα.

Δυστυχῶς γιὰ τοὺς παραπάνω ὅμως δὲν ζοῦμε στὴν ἐποχὴ τοῦ Ναυπλιώτη, ὥστε νὰ σώζονται μιὰ χούφτα μαγνητοταινίες τῆς κακιᾶς ὧρας, ποὺ ἐπιτρέπουν στὸν πᾶσα ἕνα νὰ λέει ὅ,τι θέλει, προκειμένου νὰ μετατρέψει τὴν κάμηλο σὲ κώνωπα.
Ἔχουμε ἄφθονες ἠχογραφήσεις τῶν προκατόχων, ποὺ πάντα θὰ ἀποτελοῦν «βαρίδιο» γιὰ ὅποιον διαδεχθεῖ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη κ. Ἀστέρη. Πάντα μὲ αὐτὲς θὰ συγκρίνεται, ὅσο κι ἄν τὰ γούστα ἔχουν πιθανῶς ἀλλάξει στὸ Φανάρι. Πλέον δὲν ἀρκούμαστε στὸ καλπάκι καὶ στὸν τίτλο, ἀλλὰ καὶ στὸ περιεχόμενο. Καὶ μέτρο γιὰ τὸ τελευταῖο ὑπάρχει στὴν ἑνότητα τῶν ἠχογραφήσεων καὶ στοὺς σκληροὺς μας δίσκους.


 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)

[...]ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος τῶν προκατόχων τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου.

Λοιπόν, ώρα για ντοκουμέντα.

Ποιος ψάλλει στην συνημμένη ηχογράφηση και με τι ύφος;

Απαντήστε στις ερωτήσεις και τα ξαναλέμε.
 

Attachments

  • Δούλοι Κύριον, Πέτρου Πελοποννησίου (1967).MP3
    3.6 MB · Views: 184

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
δεν είναι ώρα να κλείσει το θέμα;;;;;;;
δε νομίζω ότι προσφέρει κάτι........
 

skalidakis john

Νέο μέλος
Aγαπητοί φίλοι πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουμε με τις κοκορομαχίες για το αν αξιζει ο Νεοχωριτης ή όχι . Αν ο φλοίκος αξίζει ή όχι.

Αυτα φίλοι μου δέν έχουν κανένα μα κανένα νόημα.σημασία έχει αν εμεις έχουμε μάθει να ψάλλουμε και οτάν αναφερόμαστε σε αυτά τα θέματα να ξέρουμε γιατι μιλάμε. οσο περνάνε τα χρόνια χανόμαστε.

Το οικουμενικό πατριαρχείο αποφάσισε να μπει ο Νεοχωρίτης .Σωστό ή λάθος θα το κρίνει η ιστορία όπως θα κρίνει και όλους μας.

Ας έχουμε αγάπη ο ένας για τον άλλον και ταπείνωση να παρακαλούμε το θεό να μας δίνει φώτιση.

Να ψάλλουμε για τον θεό και όχι για την αυτοπροβολή μας δηλαδή για το εγώ μας
 

LABADARIOS1

Παλαιό Μέλος
δεν είναι ώρα να κλείσει το θέμα;;;;;;;
δε νομίζω ότι προσφέρει κάτι........
Το θέμα θα κλείσει αγαπητε φίλε μόλις σταματήσει η μικρότητα κάποιων. Πράγμα αδύνατον. Άρα άλλο ένα θέμα που παραμένει ατελείωτο από κάποιους ....(δεν θα πέσω στο επίπεδό τους ονομάζοντας τους)
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Σε αυτήν την πρόσφατη ηχογράφηση ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης ψάλλει το «Πατριαρχικόν» Άξιον εστί, αν μη τι άλλο, εγγύτατα του ζητούμενου ύφους.
Μερικά στοιχεία: Οι συλλαβές εκφέρονται με τονισμό(ακόμα και οι (περισσότερες) καταληκτικές). Υπάρχουν παρεστιγμένα και μια τάση, εν γένει, προς ασυμμετρίες. Οι αναλύσεις είναι περιορισμένες στο απολύτως αναγκαίο (και καμία δεν ακολουθεί προσωπική έμπνευση της στιγμής. Τα φωνήεντα έχουν μέση έως κλειστή τοποθέτηση (εξαίρεση, το καταληκτικό ε στον άνω Πα -ίσως και όλη η κατάληξη).



Αυτό που εγώ ακούω εδώ είναι ένα ψάλσιμο που προσπαθεί να προσαρμόσει (ή και να τιθασεύσει) την ιδιαιτερότητα της φωνής συμφώνως προς τις αρχές ύφους και, κυρίως, ήθους του πατριαρχικού ναού. Επίσης, συγκριτικά με ό,τι ήξερα από την προ πατριαρχείου «εκφραστική» του περίοδο, βλέπω μια στάση μαθητείας ή (αναλόγως πώς θα το δει, κανείς) υπακοής.

Αν αυτή η σταδιακή αλλαγή είναι αποτέλεσμα εξέλιξης, τότε βλέπω πολύ απαισιόδοξη την άποψη ότι δεν θα γίνει η επιθυμητή προσέγγιση στο τέλος.
(Πολύ περισσότερο απαισιόδοξη (και ατεκμηρίωτη) βλέπω την άποψη ότι είναι βούληση δική του και άλλων να μη γίνει αυτή η προσέγγιση).

Εν πάση περιπτώσει, εύχομαι ο Θεός, ο χορηγός των χαρισμάτων και των ευλογιών, να τον φωτίζει προς το θέλημά Του.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
Λοιπόν, ώρα για ντοκουμέντα.

Ποιος ψάλλει στην συνημμένη ηχογράφηση και με τι ύφος;

Απαντήστε στις ερωτήσεις και τα ξαναλέμε.

Δὲν μὲ ἀρέσουν τὰ κουίζ. Ὅ,τι θέλεις νὰ πεῖς, πές το.

Σε αυτήν την πρόσφατη ηχογράφηση ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης ψάλλει το «Πατριαρχικόν» Άξιον εστί, αν μη τι άλλο, εγγύτατα του ζητούμενου ύφους.
Μερικά στοιχεία: Οι συλλαβές εκφέρονται με τονισμό(ακόμα και οι (περισσότερες) καταληκτικές). Υπάρχουν παρεστιγμένα και μια τάση, εν γένει, προς ασυμμετρίες. Οι αναλύσεις είναι περιορισμένες στο απολύτως αναγκαίο (και καμία δεν ακολουθεί προσωπική έμπνευση της στιγμής. Τα φωνήεντα έχουν μέση έως κλειστή τοποθέτηση (εξαίρεση, το καταληκτικό ε στον άνω Πα -ίσως και όλη η κατάληξη).



Αυτό που εγώ ακούω εδώ είναι ένα ψάλσιμο που προσπαθεί να προσαρμόσει (ή και να τιθασεύσει) την ιδιαιτερότητα της φωνής συμφώνως προς τις αρχές ύφους και, κυρίως, ήθους του πατριαρχικού ναού. Επίσης, συγκριτικά με ό,τι ήξερα από την προ πατριαρχείου «εκφραστική» του περίοδο, βλέπω μια στάση μαθητείας ή (αναλόγως πώς θα το δει, κανείς) υπακοής.

Αν αυτή η σταδιακή αλλαγή είναι αποτέλεσμα εξέλιξης, τότε βλέπω πολλή απαισιόδοξη την άποψη ότι δεν θα γίνει η επιθυμητή προσέγγιση στο τέλος.
(Πολύ περισσότερο απαισιόδοξη (και ατεκμηρίωτη) βλέπω την άποψη ότι είναι βούληση δική του και άλλων να μη γίνει αυτή η προσέγγιση).

Εν πάση περιπτώσει, εύχομαι ο Θεός, ο χορηγός των χαρισμάτων και των ευλογιών, να τον φωτίζει προς το θέλημά Του.

Συνἀδελφε, ἔχουν ἀνέβει πάρα πολλὲς ηχογραφήσεις τελευταία. Διάλεξε καὶ πάρε.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα, μπορεῖς νὰ προσπαθήσεις νὰ συμβιβάσεις τὰ διεστῶτα, ὅπως συνήθως κάνεις.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὸ ἄρθρο τοῦ π. Γεωργίου Τσέτση ἦταν διαφωτιστικὸ καὶ ὁ καθεὶς ἔβγαλε τὰ συμπεράσματά του, ασχέτως ἄν διαφωνεῖς ἤ συμφωνεῖς. Δὲν θὰ επαναλάβω τὰ γραφέντα ἐκεῖ, διάβασέ τα.

Ὁ Θεὸς φωτίζει καὶ ἀγαπᾶ πάντας ανθρώπους. Τὸ θέλημά του ὅμως, δὲν ταυτίζεται πάντα μὲ τὸ δικό μας. Τὸ δὲ ἴδιον θέλημα ἔχει ἰσχυρότατη παρουσία. Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα φυσικὰ ὁ καθεὶς μας ἔχει τὴν προτίμησή του, ὅπως ἐγώ, ἔτσι κι ἐσὺ τὴν δική σου.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Το ακουσμα ειναι ευκολο να χαρακτηριστει:Προκειται για ψαλσιμο που θυμιζει (νεο;;) αγιονοριτικο υφος.Με γεια του με χαρα του και παντα γεια
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Το ακουσμα ειναι ευκολο να χαρακτηριστει:Προκειται για ψαλσιμο που θυμιζει (νεο;;) αγιονοριτικο υφος.Με γεια του με χαρα του και παντα γεια

από πού το ΄κονόμησε το (νεο)αγιονορείτικο;;;;;;;;;;;;;;
απού κοπελομάθει, δε γεροντοξεχνά....................................
https://www.youtube.com/watch?v=pDT5ff6vtIc
 
Top