Τοποτηρητές Πατριαρχικού Αναλογίου Φαναρίου

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πατριαρχικό ύφοςείναι αυτό το του Αστέρη; Μα καλά ακούσματα δεν έχετε;Ε τότε καλύτερη η σιωπή!

Δρυὸς πεσούσης πᾶς ἁνὴρ ξυλεύεται.
Αὐτὴ εἶναι ἡ ἄποψη ὁρισμένων θιασωτῶν τοῦ κ. Νεοχωρίτη περὶ τοῦ Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου τῆς Μεγάλης Εκκλησίας κ. Ἀστέρη.
Ἀπαράδεκτα πράγματα!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δρυὸς πεσούσης πᾶς ἁνὴρ ξυλεύεται.
Αὐτὴ εἶναι ἡ ἄποψη ὁρισμένων θιασωτῶν τοῦ κ. Νεοχωρίτη περὶ τοῦ Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου τῆς Μεγάλης Εκκλησίας κ. Ἀστέρη.
Ἀπαράδεκτα πράγματα!

Γενικεύεις με άκομψο τρόπο............Δομέστιχε

Μπορείς να τα "χωσεις" σε κάποιον, όχι σε ομάδα.


Δεν επιθυμώ να αρχίσω κουβέντα.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Είτε μας αρέσει είτε όχι
(προσωπικά μου αρέσει χρόνια κ το λέω)
είναι επίσημα Τοποτηρητής.
Εύχομαι (όταν επιτρέψει ο Θεός) να
γίνει κ επίσημα Άρχων Πρωτοψάλτης του
Οικουμενικού Θρόνου, ο πρώτος των ιεροψαλτών.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ανακεφαλαιώνοντας: Το θέμα εδώ είναι αν θα μπει στην ενότητα των πατριαρχικών στο forum. Γνώμη μου είναι ότι, ως τοποτηρητής, μπορεί να μπει μια ανακατεύθυνση στην ενότητά του από το τμήμα των τοποτηρητών, όπως έχει πχ για το Σύρκα. Έτσι θα σταματήσει και ο καβγάς.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν διιστάμενες απόψεις: άλλοι πιστεύουν πως δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα στο ψάλσιμό του για να λέμε ότι φέρει το πατριαρχικό ύφος, κάτι όμως που έκαναν μέχρι και οι μέγιστοι Πρίγγος και Στανίτσας μέχρι να προσαρμοστούν, και άλλοι ότι χωλαίνει σε πολλά σημεία στην πατριαρχική παράδοση και πως χρειάζεται περίοδος προσαρμογής και άρα πίστωση χρόνου. Με τους τελευταίους συμφωνώ απολύτως και απορώ γιατί καβγαδίζουμε τόσους μήνες και, όταν κάποιοι υποδεικνύουμε τις εμφανείς αποκλίσεις μήπως και τις διορθώσει, αυτοί σπεύδουν να τον βγάλουν λάδι και γνησιότερο πατριαρχικό των πατριαρχικών, διευρύνοντας και επαναπροσδιορίζοντας τα στοιχεία της πατριαρχικής παραδόσεως.

Υπάρχει και μία 3η περίπτωση:

Να απομακρυνθεί ο κος Νεοχωρίτης τάχιστα και να επιστρέψει ο κος Φλοίκος στη θέση του!
Πίστωση χρόνου δεν υπάρχει για κανέναν, παρα μόνο για τους συνεχιστές των Πατριαρχικών αναλογίων!
Γιατι, δεν σκέφτηκε κανένας το εξής:

Για να μελετήσει, αν θέλει βέβαια, σε βάθος ο κος Νεοχωρίτης τα της Πατριαρχικής παραδόσεως, λογικά, θα έπρεπε να πάει αριστερά.
Δεν πήγε όμως. Τον τοποθέτησαν Αρχοντα Πρωτοψάλτη. Με αυτή την ενέργεια, αποκλείεται να αλλάξει κάτι, ούτε τώρα ούτε ποτέ!
Αντιθέτως μάλιστα, κινδυνεύει ο κος Φλοίκος να ξεχάσει αυτά που ξέρει!
Γιατί αλλάζοντας τα ακούσματα,χρόνο,κλπ αλλάζει σιγα σιγά και το ύφος του. Γιατί αυτός τώρα ακούει, άρα μαθαίνει όχι ο κος Νεοχωρίτης, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.Γι' αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι...

Αλλάζει αργά αργά και μεθοδικα....

Μήπως αυτός είναι τελικά ο σκοπός κάποιων, εν αγνοία φυσικά του κου Νεοχωρίτη;...:wink:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Γενικεύεις με άκομψο τρόπο............Δομέστιχε

Μπορείς να τα "χωσεις" σε κάποιον, όχι σε ομάδα.


Δεν επιθυμώ να αρχίσω κουβέντα.

Γι' αὐτὸ ἔγραψα «ὁρισμένων», περιορίζοντάς τους σὲ ἁπλὸ υποσύνολο, ἀποφευγοντας τὴν γενίκευση.
Ἡ διάκριση ἦταν σαφής.

ΥΓ. Ἄλλωστε τὸ 'χεις ἀσφαλῶς προσέξει, τὰ 'χω «χὠσει» σὲ τὀσους πολλοὺς κατά καιρούς, ποὺ κι ἕναν ἕναν νὰ τοὺς πάρεις, θέλοντας καὶ μὴ πάλι ὁμάδα γίνονται καὶ μάλιστα ὑπέρδιπλη ... ἐνδεκάδα. :D:p
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Υπάρχει και μία 3η περίπτωση:

Να απομακρυνθεί ο κος Νεοχωρίτης τάχιστα και να επιστρέψει ο κος Φλοίκος στη θέση του!
Πίστωση χρόνου δεν υπάρχει για κανέναν, παρα μόνο για τους συνεχιστές των Πατριαρχικών αναλογίων!
Γιατι, δεν σκέφτηκε κανένας το εξής:

Για να μελετήσει, αν θέλει βέβαια, σε βάθος ο κος Νεοχωρίτης τα της Πατριαρχικής παραδόσεως, λογικά, θα έπρεπε να πάει αριστερά.
Δεν πήγε όμως. Τον τοποθέτησαν Αρχοντα Πρωτοψάλτη. Με αυτή την ενέργεια, αποκλείεται να αλλάξει κάτι, ούτε τώρα ούτε ποτέ!
Αντιθέτως μάλιστα, κινδυνεύει ο κος Φλοίκος να ξεχάσει αυτά που ξέρει!
Γιατί αλλάζοντας τα ακούσματα,χρόνο,κλπ αλλάζει σιγα σιγά και το ύφος του. Γιατί αυτός τώρα ακούει, άρα μαθαίνει όχι ο κος Νεοχωρίτης, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.Γι' αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι...

Αλλάζει αργά αργά και μεθοδικα....

Μήπως αυτός είναι τελικά ο σκοπός κάποιων, εν αγνοία φυσικά του κου Νεοχωρίτη;...:wink:
Δεν διαφωνώ σε τίποτα! Άλλωστε από την αρχή διαμαρτύρομαι για την εκλογή, καθώς θέλει δουλειά πολλή η προσαρμογή. Με τους προλαλήσαντες συμφωνώ ότι δεν είναι έτοιμος και πρέπει να αλλάξει πράγματα.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Υπάρχει και μία 3η περίπτωση:

Να απομακρυνθεί ο κος Νεοχωρίτης τάχιστα και να επιστρέψει ο κος Φλοίκος στη θέση του!
Πίστωση χρόνου δεν υπάρχει για κανέναν, παρα μόνο για τους συνεχιστές των Πατριαρχικών αναλογίων!
Γιατι, δεν σκέφτηκε κανένας το εξής:

Για να μελετήσει, αν θέλει βέβαια, σε βάθος ο κος Νεοχωρίτης τα της Πατριαρχικής παραδόσεως, λογικά, θα έπρεπε να πάει αριστερά.
Δεν πήγε όμως. Τον τοποθέτησαν Αρχοντα Πρωτοψάλτη. Με αυτή την ενέργεια, αποκλείεται να αλλάξει κάτι, ούτε τώρα ούτε ποτέ!
Αντιθέτως μάλιστα, κινδυνεύει ο κος Φλοίκος να ξεχάσει αυτά που ξέρει!
Γιατί αλλάζοντας τα ακούσματα,χρόνο,κλπ αλλάζει σιγα σιγά και το ύφος του. Γιατί αυτός τώρα ακούει, άρα μαθαίνει όχι ο κος Νεοχωρίτης, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.Γι' αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι...

Αλλάζει αργά αργά και μεθοδικα....

Μήπως αυτός είναι τελικά ο σκοπός κάποιων, εν αγνοία φυσικά του κου Νεοχωρίτη;...:wink:


Δεν διαφωνώ σε τίποτα!

Γιατί είναι κακό να ετεροδιδαχθούν; Χριστιανοί άνθρωποι αμφότεροι, με ακέραιο ήθος αμφότεροι, με πολλά προσόντα (διαφορετικά ο καθένας) αμφότεροι, δεν έχουν κανένα λόγο να οξυτονήσουν σε κανένα επίπεδο. Ήδη έχω διακρίνει πως μεταξύ των υπάρχει ευγενής ψαλτική άμιλλα και έτσι πρέπει.

Ο τοποτηρητής της λαμπαδαρίας, επίσης, δεν εγέρασε στα πατριαρχικά αναλόγια, τουναντίον είναι ακόμη νεώτατος. Έχει πολλά να μάθει και σχετικά με τις όποιες ατέλειες, η απάντηση εγράφη πολύ εύστοχα:

[...] μπορεί κάλλιστα να τις ξεπεράσει αν απλώς ψάλει πιο ήρεμα

Ο δε τοποτηρητής της πρωτοψαλτίας οφείλει συνεπέστερη προσέγγιση στα πατριαρχικά ακούσματα και γι' αυτό θα πρέπει να οσμιστεί κυρίως μεγαλοπρέπεια και αρχοντιά από τον Α' Δομέστικο. Βρίσκεται όμως σε καλό δρόμο, παρά τα όποια (μικρο)ατοπήματα.


Προσωπική εκτίμηση είναι πως diem ex die θα βελτιώνονται αμφότεροι, δοξάζοντας και ευχαριστώντας τον Θεό που τους αξίωσε να Τον διακονούν κάτω από τους θόλους της Μεγάλης Εκκλησίας. Μεγάλη ευλογία γι' αυτούς και τους οικογενείς τους.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Είτε μας αρέσει είτε όχι
(προσωπικά μου αρέσει χρόνια κ το λέω)
είναι επίσημα Τοποτηρητής.
Εύχομαι (όταν επιτρέψει ο Θεός) να
γίνει κ επίσημα Άρχων Πρωτοψάλτης του
Οικουμενικού Θρόνου, ο πρώτος των ιεροψαλτών.

Ὁ Ἄρχοντας Πρωτοψάλτης τῆς Μεγάλης Εκκλησίας δὲν εἶναι ὁ πρῶτος τῶν ἱεροψαλτῶν. Ποῦ εἶναι αὐτὸ γραμμένο; Ἀποτελεῖ φαντασίωση.

Ὁ Ἄρχοντας Πρωτοψάλτης τῆς Μεγάλης Εκκλησίας εἶναι στὴν ἐποχὴ μας ὁ θεματοφύλακας μιᾶς παλαιᾶς παράδοσης, ποὺ τοῦ παραδόθηκε μέσω τῆς μαθητείας του στὴν Μεγάλη Ἐκκλησία καὶ τὸν περιβάλλοντα χώρο της, τὴν Κωνσταντινούπολη.
Αὐτὴ τὴν παράδοση ἀναγνωρίζουμε ἡ πλειοψηφία μας -πιστεύω- ὡς τὴν γνησιότερη στὸν κόσμο καὶ τὴν ἑνορία (Ἡ ἔρημος ἔχει ἄλλα), ἀσχέτως τοῦ βαθμοῦ ποὺ μπορούμε νὰ τὴν ακολουθήσουμε, μὲ τὴν δυνατότητά του ὁ καθένας μας.

Συνεπῶς, ὁ καθαρὰ ἑλλαδίτης τοποτηρητὴς καθαρὰ ἑλλαδικὸ ὕφος ἔχει. Ἄρχοντα θὰ τὸν ὀνομάσουν, πρῶτος σὲ προσόντα μπορεῖ νὰ εἶναι, ποιὸ θέμα θὰ φυλάει ὅμως; Μέχρι τώρα προκύπτει μόνο τὸ δικό του, κατὰ τὴν γνώμη μου.

Τώρα ἄν κάποιοι οραματίζονται πρωτιὲς καὶ θεωροῦν πὼς ἔχουν βρεῖ τὸν πρωταθλητή τους, λὲς καὶ στοιχηματίζουμε σὲ ἀγῶνα ...

Καὶ πιὸ ξεκάθαρα, δὲν ὑποστηρίζω τὸν Α΄ δομέστικο γιατὶ εἶναι ὁ πρῶτος τῶν ἱεροψαλτῶν (ἀκούω τὰ τεχνικὰ του σφάλματα ποὺ πιστέυω εὔκολα στιλβώνονται). Τὸν υποστηρίζω γιατὶ ψάλλει πατριαρχικὰ κατὰ διαδοχὴν μαθητείας καὶ παρουσίας δίπλα στοὺς προκατόχους δασκάλους του ὀφφικιάλους τῶν ἀναλογίων τῆς Μεγ. Εκκλησίας. Ὁ τοποτηρητὴς ψάλλει καλὰ καὶ πιθανότατα εἶναι καλύτερος τοῦ Α΄δομεστίκου, ἀλλὰ δὲν ἀκολουθεῖ τὸ ὕφος. Μπορεῖ νὰ ἀρέσει σὲ πολλοὺς, ἀλλὰ ἀπὸ τοὺς προκατόχους του, ποὺ φιλοδοξεῖ νὰ διαδεχθεῖ, ἀπέχει δυστυχῶς. Κι αὐτὸ εἶναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, κατὰ τὴ γνώμη μου.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)

... μέσω τῆς μαθητείας του στὴν Μεγάλη Ἐκκλησία καὶ τὸν περιβάλλοντα χώρο της, τὴν Κωνσταντινούπολη.
Αὐτὴ τὴν παράδοση ἀναγνωρίζουμε ἡ πλειοψηφία μας -πιστεύω- ὡς τὴν γνησιότερη στὸν κόσμο καὶ τὴν ἑνορία (Ἡ ἔρημος ἔχει ἄλλα), ἀσχέτως τοῦ βαθμοῦ ποὺ μπορούμε νὰ τὴν ακολουθήσουμε, μὲ τὴν δυνατότητά του ὁ καθένας μας.

Αν ο Λ. Αστέρης 1) σε ηλικία 36 ετών (αρκετά νέος, και πιο νέος από τον νυν Α' Δομέστικο της Μ.τ.Χ.Ε., ο οποίος -κατά τα λεγόμενά σου- απέκτησε το πατριαρχικό ύφος κατόπιν επί αναλογίου μαθητείας στον Λ. Αστέρη), 2) χωρίς κοινωνία με το πατριαρχικό αναλόγιο (αφού και αυτός εκλήθη έξωθεν επειδή εκτιμήθηκε η ψαλτική του -και καλώς-, και αναρριχήθηκε κατ' ευθείαν στον πρωτοψαλτικό θώκο), 3) ψάλλοντας σύνθεση του Ιωάννη Παλάση (ο οποίος είχε ύφος όχι πατριαρχικό, και για το ύφος του και άλλων Κωνσταντινουπολιτών ξέρουμε όλοι πλέον τι έλεγε ο Θρ. Στανίτσας σε σχέση με την διαφορά που βρήκε μέσα στο Πατριαρχείο), 4) και μάλιστα εκτός Πατριαρχικού Ναού, έχει αναντίρρητα ύφος πατριαρχικό, όπως φάνηκε (σου θυμίζω πως κανείς δεν βρέθηκε να πει το αντίθετο), σίγουρα για τον τοποτηρητή της πρωτοψαλτίας κ. Παναγιώτη Νεοχωρίτη, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο, ότι δηλαδή έχει ύφος πατριαρχικό.

Τι μπορούμε να πούμε; Αυτό που ήδη έχει ειπωθεί, όχι από τον οποιονδήποτε, αλλά από τους εντός της πατριαρχικής αυλής, οι οποίοι και εκάλεσαν γνωστώς τον Νεοχωρίτη ν' αναλάβει την θέση που ανέλαβε: πως βρίσκεται εγγύς του πατριαρχικού ύφους και πως έχει την δυνατότητα και τα προσόντα και την θέληση (είναι γνωστή σε όσους τον γνωρίζουν) να προσεγγίσει ακόμη περισσότερο το ύφος και την εκεί παράδοση και θα το κάνει συν τω χρόνω και συν Θεώ.

Είναι γνωστό άλλωστε πως:

ανέκαθεν έτρεφε μεγάλο σεβασμό στους πατριαρχικούς ψάλτες, κοινώνησε διά ζώσης το πατριαρχικό ύφος από τον αείμνηστο Άρχοντα Λαμπαδάριο της Μ.τ.Χ.Ε. Ελ. Γεωργιάδη εκτός Πατριαρχικού Ναού ως ο Αστέρης από τον Αν. Μιχαηλίδη, και στην Θεσσαλονίκη που έψαλλε είχε εμβολιάσει την ψαλτική του με κατ' εξοχήν πατριαρχικά ακούσματα (έχει δειχθεί στο παρελθόν δι' αναρτήσεων η εγγύτητά του με τον Θρ. Στανίτσα, πρβλ. λ.χ. το «Ἅγιος, ἅγιος...» της Θ. Λειτουργίας του Μ. Βασιλείου, σε ήχο β'), ενώ και ο χορός που είχε δημιουργήσει, με κανοναρχάκια τα παιδιά του και άλλους μικρούς μαθητές του, παρέπεμπαν ασφαλώς στους χορούς του Πατριαρχικού Ναού στο Φανάρι.

Το εάν ένα φόρουμ θα εντάξει τις ηχογραφήσεις του τοποτηρητού της πρωτοψαλτίας της Μ.τ.Χ.Ε. στην Α ή στην Β ενότητα δεν ενδιαφέρει ιδιαίτερα, περισσότερο είναι θέμα των συντονιστών. Ό,τι και να γίνει δεν αλλάζει την πραγματικότητα, όπως δεν θα την αλλάξει και το καλπάκι του Άρχοντος... Χρειάζεται αρκετός χρόνος, υπομονή και φυσικά στάση μαθητείας.
 
Last edited:

Μάριος

Μέλος

Καὶ πιὸ ξεκάθαρα, δὲν ὑποστηρίζω τὸν Α΄ δομέστικο γιατὶ εἶναι ὁ πρῶτος τῶν ἱεροψαλτῶν (ἀκούω τὰ τεχνικὰ του σφάλματα ποὺ πιστέυω εὔκολα στιλβώνονται). Τὸν υποστηρίζω γιατὶ ψάλλει πατριαρχικὰ κατὰ διαδοχὴν μαθητείας καὶ παρουσίας δίπλα στοὺς προκατόχους δασκάλους του ὀφφικιάλους τῶν ἀναλογίων τῆς Μεγ. Εκκλησίας. Ὁ τοποτηρητὴς ψάλλει καλὰ καὶ πιθανότατα εἶναι καλύτερος τοῦ Α΄δομεστίκου, ἀλλὰ δὲν ἀκολουθεῖ τὸ ὕφος. Μπορεῖ νὰ ἀρέσει σὲ πολλοὺς, ἀλλὰ ἀπὸ τοὺς προκατόχους του, ποὺ φιλοδοξεῖ νὰ διαδεχθεῖ, ἀπέχει δυστυχῶς. Κι αὐτὸ εἶναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, κατὰ τὴ γνώμη μου.
Συμφωνώ με τα όσα λες περί πρωτιάς. Δεν υπάρχει κανενός είδους πρωτείο να κατακτηθεί.

Διαφωνώ με το δεύτερο μέρος όμως.
Διαφωνώ τόσο με την ευκολία στίλβωσης, όπως λες, των τεχνικών λαθών τα οποία είναι παρόντα μετά από δεκαετίες μάθησης.
Διαφωνώ επίσης με την ελαφρότητα που τα προσπερνάς. Πριν μπορέσει κάποιος να προχωρήσει στην έκφραση και να κατακτήσει οποιοδήποτε ύφος πρέπει τεχνικά να είναι άρτιος.
Τέλος διαφωνώ με τα περί ύφους. Η προσωπική σου άποψη είναι ότι δεν ακολουθείται το πατριαρχικό ύφος.
Δεν σημαίνει ότι είναι και αληθινή. Δεν σημαίνει ότι την ασπάζονται ή ότι πρέπει να την ασπαστούν και άλλοι.
Το λέω αυτό γιατί ο τρόπος που γράφεις είναι δογματικός και απόλυτος. Συγχώρεσε με όμως αν κατάλαβα λάθος και το μόνο που κάνεις τελικά είναι να εκφράζεις την προσωπική σου άποψη δίχως καμιά διάθεση επιβολής της.

Στο τέλος αυτό που θέλω να πω είναι ας δείξουμε σεβασμό τόσο στους ψάλτες όσο και σε αυτούς που τους επέλεξαν. Ας δείξουμε λίγο απλό και ταπεινό πνεύμα αναγνωρίζοντας ότι ούτε παντογνώστες είμαστε, ούτε οι μόνοι που θέλουν το καλό της παράδοσης και της εκκλησίας.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
...
Τι μπορούμε να πούμε; Αυτό που ήδη έχει ειπωθεί, όχι από τον οποιονδήποτε, αλλά από τους εντός της πατριαρχικής αυλής, οι οποίοι και εκάλεσαν γνωστώς τον Νεοχωρίτη ν' αναλάβει την θέση που ανέλαβε: πως βρίσκεται εγγύς του πατριαρχικού ύφους και πως έχει την δυνατότητα και τα προσόντα και την θέληση (είναι γνωστή σε όσους τον γνωρίζουν) να προσεγγίσει ακόμη περισσότερο το ύφος και την εκεί παράδοση και θα το κάνει συν τω χρόνω και συν Θεώ.

...
Ποιὰ εἶναι ἡ ἄποψη τῶν ἑντὸς διαπιστώσαμε στὸ γνωστὸ ἄρθρο τοῦ ἀρμοδίου π. Γεωργίου Τσέτση καὶ σχολιάσαμε ἐκτενῶς.
Συμφωνώ με τα όσα λες περί πρωτιάς. Δεν υπάρχει κανενός είδους πρωτείο να κατακτηθεί.

Διαφωνώ με το δεύτερο μέρος όμως.
Διαφωνώ τόσο με την ευκολία στίλβωσης, όπως λες, των τεχνικών λαθών τα οποία είναι παρόντα μετά από δεκαετίες μάθησης.
Διαφωνώ επίσης με την ελαφρότητα που τα προσπερνάς. Πριν μπορέσει κάποιος να προχωρήσει στην έκφραση και να κατακτήσει οποιοδήποτε ύφος πρέπει τεχνικά να είναι άρτιος.
Τέλος διαφωνώ με τα περί ύφους. Η προσωπική σου άποψη είναι ότι δεν ακολουθείται το πατριαρχικό ύφος.
Δεν σημαίνει ότι είναι και αληθινή. Δεν σημαίνει ότι την ασπάζονται ή ότι πρέπει να την ασπαστούν και άλλοι.
Το λέω αυτό γιατί ο τρόπος που γράφεις είναι δογματικός και απόλυτος. Συγχώρεσε με όμως αν κατάλαβα λάθος και το μόνο που κάνεις τελικά είναι να εκφράζεις την προσωπική σου άποψη δίχως καμιά διάθεση επιβολής της.

Στο τέλος αυτό που θέλω να πω είναι ας δείξουμε σεβασμό τόσο στους ψάλτες όσο και σε αυτούς που τους επέλεξαν. Ας δείξουμε λίγο απλό και ταπεινό πνεύμα αναγνωρίζοντας ότι ούτε παντογνώστες είμαστε, ούτε οι μόνοι που θέλουν το καλό της παράδοσης και της εκκλησίας.

Ὅποιος γράφει στὸ φορουμ ΠΑΝΤΑ προσωπικὴ ἄποψη ἐκφράζει, πῶς ἀλλιῶς; Καὶ πῶς εἶναι δυνατὸ νὰ ἐπιβληθεῖ ὁποιαδήποτε ἄποψη ἑνὸς κάποιου τυχαίου ἀνωνύμου γράφοντος σ' ἕνα φορουμ, ὅπως στὸ δικό μας; Οὕτε καλπάκι θὰ εἰσπράξω στὸ μέλλον, οὕτε κάποια ἀναγνώριση θὰ ἔχω.

Τὰ τεχνικὰ θέματα φυσικὰ καὶ ξεπερνιοῦνται, γι' καὶ λέγονται τεχνικὰ, εἰδικὰ γιὰ ψάλτη ἐπιπέδου, ὅπως ὁ Α΄ δομέστικος, ὅταν μάλιστα ἤδη τοῦ ἔχει ἀποδοθεῖ τὸ ὀφφίκιο ἕνα βήμα πρὶν τοῦ Ἄρχοντος, καὶ μάλιστα ἀπὸ τὴν πατριαρχικὴ αὐλὴ, ποὺ τώρα κάλεσε τὸν τοποτηρητή.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα οὕτε ἰδιαίτερα ταπεινὸς εἶμαι καὶ πάντα ἀγωνίζομαι γιὰ τὴν ἄποψή μου καὶ τὴν ὑπερασπίζομαι ἔντονα. Ὁ σεβασμὸς πάντα ὑπάρχει, δὲν μοῦ πήραν ἄλλωστε καὶ τὸ ἀμπέλι τοῦ πατέρα μου, ἀλλὰ δὲν εἴμαστε καὶ πρόβατα νὰ ἀκολουθοῦμε τυφλὰ, χωρὶς ἄποψη.

 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
....
Το λέω αυτό γιατί ο τρόπος που γράφεις είναι δογματικός και απόλυτος. Συγχώρεσε με όμως αν κατάλαβα λάθος και το μόνο που κάνεις τελικά είναι να εκφράζεις την προσωπική σου άποψη δίχως καμιά διάθεση επιβολής της.

Στο τέλος αυτό που θέλω να πω είναι ας δείξουμε σεβασμό τόσο στους ψάλτες όσο και σε αυτούς που τους επέλεξαν. Ας δείξουμε λίγο απλό και ταπεινό πνεύμα αναγνωρίζοντας ότι ούτε παντογνώστες είμαστε, ούτε οι μόνοι που θέλουν το καλό της παράδοσης και της εκκλησίας.

Παρακαλῶ ἐπιτρέψατέ μου νά εἴπω καί ἐγώ τήν γνώμην μου.

Ὁ domesticus λοιπόν γράφει τήν προσωπικήν του ἄποψιν, εἴτε μᾶς ἀρέσει εἴτε ὄχι. Αύτό εἶναι πραγματικός διάλογος.
Ἴσως νά δίδεται ἡ ἐντύπωσις ὅτι θέλει νά τήν ἐπιβάλῃ.
Ὅμως, "at the end of the day" συμφωνεῖ ὅτι εἶναι ἅπλῶς ἥ γνώμη του.
Πράγματι ὅλοι μας ἐδῶ (αὐτομάτως) τήν προσωπικήν μας ἄποψιν γράφομε, ἐκτός ἐάν δηλώσωμεν τό ἀντίθετον!

Ὁ προσήκων σεβασμός εἶναι δεδομένος καί αύτονόητος πρός πᾶσαν κατεύθυνσιν.
Καί δέν νομίζω ὅτι ὁ domesticus δέν τόν τηρεῖ.
Πάντως δέν μπορεῖ νά ἀφαιρεθῇ ἡ ἄποψις τοῦ καθενός.
Π.χ. οἱοσδήποτε πιστός είς τό ἐκκλησίασμα δύναται νά εἴπη ἐάν τό ψάλσιμο
τοῦ τάδε τοῦ δημιουργεῖ κατάνυξιν (πού εἶναι τό τελικόν ζητούμενον).

Υ.Γ. Μόλις ἔστειλα τό παρόν, τότε εἶδα καί τήν ἀνωτέρω ἀπάντησιν τοῦ δομεστίκου. Ἄς μέ συγχωρέσει πού ἐπανάλαμβάνω κάπως τό δικό του μήνυμα.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)


Τὰ τεχνικὰ θέματα φυσικὰ καὶ ξεπερνιοῦνται, γι' καὶ λέγονται τεχνικὰ, εἰδικὰ γιὰ ψάλτη ἐπιπέδου, ὅπως ὁ Α΄ δομέστικος, ὅταν μάλιστα ἤδη τοῦ ἔχει ἀποδοθεῖ τὸ ὀφφίκιο ἕνα βήμα πρὶν τοῦ Ἄρχοντος, καὶ μάλιστα ἀπὸ τὴν πατριαρχικὴ αὐλὴ, ποὺ τώρα κάλεσε τὸν τοποτηρητή.

Αναγνωρίζεις αδυναμίες στον τοποτηρητή της λαμπαδαρίας, σπεύδεις και λέγεις πως τα τεχνικά προβλήματα ξεπερνιούνται.

Αναγνωρίζεις αδυναμίες στον τοποτηρητή της πρωτοψαλτίας, σπεύδεις και λέγεις πως τα τεχνικά προβλήματα δεν ξεπερνιούνται...

Ωραίος είσαι!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
Αναγνωρίζεις αδυναμίες στον τοποτηρητή της λαμπαδαρίας, σπεύδεις και λέγεις πως τα τεχνικά προβλήματα ξεπερνιούνται.

Αναγνωρίζεις αδυναμίες στον τοποτηρητή της πρωτοψαλτίας, σπεύδεις και λέγεις πως τα τεχνικά προβλήματα δεν ξεπερνιούνται...

Ωραίος είσαι!
Ὠραῖος σίγουρα ΔΕΝ εἶμαι, ἔχω καθρέπτη στὸ σπίτι μου, νὰ 'σαι σίγουρος ...

Στὸν Α΄ δομέστικο ἀναγνωρίζω τεχνικὰ προβλήματα πρὸς βελτίωση, στὸν τοποτηρητὴ δὲν ἀναγνωρίζεται τὸ ὕφος του ὡς συνέχεια τῶν προκατόχων του. Ἁπλὸ.
Καὶ τὸ χειρότερο; Δὲν φαίνεται πὼς θέλει νὰ τὸ ἀκολουθήσει, τουλάχιστον μέχρι τώρα. Ἄλλωστε γιατὶ νὰ τὸ κάνει; Εἶναι φτασμένος πρωτοψάλτης μὲ πολλὰ προσόντα καὶ ἄποψη. Καὶ ἡ ἄποψή του, ὅπως ἀκούω, δὲν συμφωνεῖ μὲ τὼν προκατόχων του, ἐξ οὗ καὶ ἡ διαφορὰ μὲ τὸν Α΄δομέστικο, ποὺ ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο τῶν προκατόχων του.

Συνεπῶς δὲν τίθεται θέμα ὠραιότητος, ἀλλὰ ... ὠραιοπάθειας ...
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Πάντως, άνθρωπος εκ των έσω της Πατριαρχικής Αυλής, με γνώση της μουσικής σχολίασε περί του Τοποτηρητού ότι η παρουσία του προσέφερε τα μέγιστα στην Ακολουθία του Πατριαρχικού Ναού. Σύμφωνα με τον ίδιο σχεδόν όλοι είναι ενθουσιασμένοι μαζί του. Εντύπωση προξενεί ο θαυμασμός για τον Τοποτηρητή παλαιού μητροπολίτου του Θρόνου, που έχει και παλαιά ακούσματα, ο οποίος όταν τον άκουσε, τον συνεχάρη θερμά και τον ρώτησε "Πού έμαθες μουσική παιδί μου, στο Άγιον Όρος;" !!!!

Ας μείνουμε εμείς εδώ στο Ψαλτολόγιο να βαττολογούμε και να χωρίζουμε το τάδε και το δείνα ύφος, να κρίνουμε τις χρονικές αγωγές και τα μαθήματα.
Θα πρεπε να ντρεπόμαστε που σπαταλάμε τόσο χρόνο να γράφουμε μηνύματα χωρίς νόημα για το αν θα μπει ο Νεοχωρίτης στους Τοποτηρητές, ενώ είναι Τοποτηρητής.

ΕΛΕΟΣ! Ας επιδοθεί καθένας στον προσωπικό και συλλογικό αγώνα για το καλύτερο.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
[...] στὸν τοποτηρητὴ δὲν ἀναγνωρίζεται τὸ ὕφος του ὡς συνέχεια τῶν προκατόχων του.

Πρόσεξε, χαρακτηρίζεται ως εγγύς του ύφους των προκατόχων του και η όποια απόσταση θα καλυφθεί συν τω χρόνω και συν Θεώ. Μπορείς βεβαίως να έχεις την άποψή σου και να γράφεις αυτά που γράφεις.



Καὶ τὸ χειρότερο; Δὲν φαίνεται πὼς θέλει νὰ τὸ ἀκολουθήσει, τουλάχιστον μέχρι τώρα. Ἄλλωστε γιατὶ νὰ τὸ κάνει; Εἶναι φτασμένος πρωτοψάλτης μὲ πολλὰ προσόντα καὶ ἄποψη. Καὶ ἡ ἄποψή του, ὅπως ἀκούω, δὲν συμφωνεῖ μὲ τὼν προκατόχων του, ἐξ οὗ καὶ ἡ διαφορὰ μὲ τὸν Α΄δομέστικο, ποὺ ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο τῶν προκατόχων του.

Αντιθέτως! Θα έχεις διαπιστώσει ασφαλώς πως επί παραδείγματι προσπαθεί να ενισχύσει τις ατάκες του, ενώ παλαιότερα δεν έψαλλε έτσι. Το επιβεβαιώνουν αρκετές από τις τελευταίες ηχογραφήσεις. Επίσης, θα έχεις διαπιστώσει πώς «κόβουν» το ισοκράτημα οι δομέστικοί του, πρακτική την οποία ουδέποτε εφήρμοζε ο Νεοχωρίτης. Θα έχεις διαπιστώσει επίσης πως αποδίδει τα μέλη με πολύ απλό ερμηνευτικό τρόπο, πράγμα το οποίο απαιτεί μεγάλη φωνητική αυτοσυγκράτηση και ψαλτική ωριμότητα. Ψάλλει απλά και λιτά, αποφεύγοντας οιοδήποτε επιδεικτικό στοιχείο εντυπωσιασμού, και αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του πατριαρχικού ύφους, όπως θα γνωρίζεις, τείνοντας προς την μεγαλοπρέπεια του τοποτηρητού της λαμπαδαρίας.

Έχει δηλαδή τροποποιήσει ΗΔΗ το ύφος του ελαφρώς, μετακινούμενος επί το πατριαρχικότερον. Θα προσεγγίσει και πιστότερα. Γιαβάς γιαβάς...

Πάντως, άνθρωπος εκ των έσω της Πατριαρχικής Αυλής, με γνώση της μουσικής σχολίασε περί του Τοποτηρητού ότι η παρουσία του προσέφερε τα μέγιστα στην Ακολουθία του Πατριαρχικού Ναού. Σύμφωνα με τον ίδιο σχεδόν όλοι είναι ενθουσιασμένοι μαζί του.

Γνωστή, συν τοις άλλοις, και η εκφρασθείσα ευαρέσκεια της Α.Θ.Π.
 
Last edited:

athinaios

Νέο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Πρόσεξε, χαρακτηρίζεται ως εγγύς του ύφους των προκατόχων του και η όποια απόσταση θα καλυφθεί συν τω χρόνω και συν Θεώ.





Αντιθέτως! Θα έχεις διαπιστώσει ασφαλώς πως επί παραδείγματι προσπαθεί να ενισχύσει τις ατάκες του, ενώ παλαιότερα δεν έψαλλε έτσι. Το επιβεβαιώνουν αρκετές από τις τελευταίες ηχογραφήσεις. Επίσης, θα έχεις διαπιστώσει πώς «κόβουν» το ισοκράτημα οι δομέστικοί του, πρακτική την οποία ουδέποτε εφήρμοζε ο Νεοχωρίτης. Θα έχεις διαπιστώσει επίσης πως αποδίδει τα μέλη με πολύ απλό ερμηνευτικό τρόπο, πράγμα το οποίο απαιτεί μεγάλη φωνητική αυτοσυγκράτηση και ψαλτική ωριμότητα. Ψάλλει απλά και λιτά, αποφεύγοντας οιοδήποτε επιδεικτικό στοιχείο εντυπωσιασμού, και αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του πατριαρχικού ύφους, όπως θα γνωρίζεις, τείνοντας προς την μεγαλοπρέπεια του τοποτηρητού της λαμπαδαρίας.

Έχει δηλαδή τροποποιήσει ΗΔΗ το ύφος του ελαφρώς, μετακινούμενος επί το πατριαρχικότερον.


Έχει σωστή ρότα και συν τω χρόνω θα προσεγγίσει πιστότερα.
Καλα..........
 
Top