Τί θα ψάλλουμε την Κυριακή 9-12-2012;

anggeosef

Άγγελος Σέφκας
#1
Την ερχόμενη Κυριακή (9 Δεκεμβρίου) όσον αφορά την μουσική πλευρά των πραγμάτων και συγκεκριμένα των Αναστάσιμων Κειμένων του ήχου θα ψάλουμε στον Ιερό Ναό Αγ. Δημητρίου Διαβατών αρκετά αργά μέλη μετά απο επιλογή του Δεξιού Ιεροψάλτου. Συγκεκριμενα και αναλυτικά, θα βασιστεί ο αναστάσιμος όρθρος στο Αναστασηματάριο της "Ζωής" (καθίσματα, αναβαθμοί και κανόνες). Τα ευλογητάρια θα ειπωθούν αργά, κατά το έθος του Πρίγγου και του Στανίτσα, σύμφωνα με τα κείμενα του Ματθαίου του Βατοπαιδινού, ενώ ο Ν' Ψαλμός κατά τον Γεώργιο Ραιδεστινό μαζί με τα Πεντηκοστάρια. Καταβασίες σύντομες του Πέτρου Βυζαντίου (καθότι αργές είπαμε την προηγούμενη). Πασαπνάρια θα πούμε αργά του Ιακώβου Πρωτοψάλτου με στιχολογία του Χουρμουζίου και αίνους από το Αναστασηματάριο της "Ζωής". Δοξαστικό μάλλον από τον Κων/νο Πρίγγο ενώ Δοξολογία αργή από τον Γεώργιο Σαρανταεκκλισιώτη. Τέλος, στη Λειτουργία "Δύναμις" του Γεωργίου Κρητός και Λειτουργικά του Στανίτσα σε δευτερόπρωτο.
Εσείς τί ακριβώς έχετε να προτείνετε;;;
 
#2
Mε το συμπάθιο αλλά κομμάτι δύσκολος ο Ιάκωβος.. Χρειάζεται πολλά χρόνια(δεκαετίες..) εμπειρίας. Δεν είναι για νεανικές φωνές..Θέλει μοναστήρια, θέλει και μπάσες φωνές με μεγάααλο διάφραγμα.. Η μοναδική σύγχρονη-μετά το 2000- ερμηνεία που έχω ακούσει και βρήκα ενδιαφέρουσα είναι το Πάσα Πνοή του Παπαχρήστου στον Γ'. Οι παλαιοί ήταν πολύ προσεκτικοί. Άντε, τα δυο κεκραγάρια σε Α', Β' κι αν υπήρχαν δικαιολογημένες :)cool:λόγω φωνής..) μερακλοσύνες και το πρώτο κεκραγάριο του Δ'. "Κόλπα ζόρικα"- όπως λέει κι ο ποιητής. "Το έχετε;" Διαθέτετε καλλιεργημένο-εκπαιδευμένο εκκλησίασμα; Αν ναι, τα θερμά μου συγχαρητήρια!
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#3
Όρθρος μέχρι και κανόνες από Αναστασιματάριον Ιωάννου Π.
Πάσα Πνοη μέχρι και δοξαστικό Αθ.Καραμάνη
Σύντομη Δοξολογία Καββάδα
Τρισάγιον σύντομο Καραμάνη
Χερουβικός ύμνος Ευαγ. Λιναρδάκη (Χορωδιακόν)
Λειτουργικά Δευτερόπρωτος Χρυσάνθου Θεοδοσοπούλου​
 
#4
Όρθρος μέχρι και κανόνες από Αναστασιματάριον Ιωάννου Π.
Πάσα Πνοη μέχρι και δοξαστικό Αθ.Καραμάνη
Σύντομη Δοξολογία Καββάδα
Τρισάγιον σύντομο Καραμάνη
Χερουβικός ύμνος Ευαγ. Λιναρδάκη (Χορωδιακόν)
Λειτουργικά Δευτερόπρωτος Χρυσάνθου Θεοδοσοπούλου​
Μανώλη, σε χαίρομαι και σε παρακολουθώ εδώ και πολύ καιρό.. Μου θυμίζει η ενάργεια και η οξυδέρκειά σου τα λόγια του ποιητή "πάντ' ανοιχτά, παντ' άγρυπνα τα μάτια της ψυχής του" Είσαι και καλοφωνάρης:)
Έτσι! Τη (μινιμαλιστική)πτωχεία τα πλούσια !!!
Υ.Γ Η αναφορά στον σπουδαίο Λιναρδάκη ήταν η πιο συγκινητική..ΚΑΙ για αυτό, τα συγχαρητήριά μου!
 
Last edited:

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#5
Μάλλον θα πούμε τα εξής:

Όλος ο όρθρος από Καραμάνη.

Δοξολογία του Καββάδα

Δύναμις του Σίμωνος Αβαγιανού

Χερουβικό δικό μου, ή του Χατζημάρκου

Λειτουργικά Ταλιαδώρου ή στη βάση του ήχου

Κοινωνικό δικό μου, ή από τον Αγγελικό Χορό (αργό).
 
Last edited:

tb---

τσοπάνης
#6
Εκ στήθους , κείμενο μόνο σε δοξαστικό, χερουβικό και στο κοινωνικό.
Φρομ Πέτρος Λαμπαδάριος φρομ Πελλοπόνησο.
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#7
Εκ στήθους , κείμενο μόνο σε δοξαστικό, χερουβικό και στο κοινωνικό.
Φρομ Πέτρος Λαμπαδάριος φρομ Πελλοπόνησο.
Εκ στηθους και μονο. Ειναι ολα στιβαγμενα στο σκληρο...χαχα! Τουλαχιστον ακομα...που το αλτσχαιμερ δεν εχει κανει την εμφανιση του...μαλιστα ''ευγενης'' και ''εξυπνος'' ''συναδελφος'' απεφανθη λεγων, ''Ο Καρασταματης ψαλλει απ'εξω επειδη δεν γνωριζει να διαβαζει απο μεσα''....:p
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#8
ΟΡΘΡΟΣ
Απολυτίκια και Καθίσματα Πέτρου Λαμπαδαρίου- Ευλογητάρια σύντομα.
Υπακοή και Αναβαθμοί, ήχος β' μέλος Τριών Διδασκάλων (Αναστ/Πέτρου).
Στον Ν' ψαλμό τα καθιερωμένα.
Κανόνες: η Στιχολογία της γ' ωδής επί τη μνήμη της Προφήτιδος Άννης, μητρός Σαμουήλ και η στ' ωδή του Προφήτου Ιωννά.
Από [γ' ωδής] Κάθισμα και [αφ' στ'] Κοντάκιον- Οίκος, Συναξάριον.
Καταβασίαι, οι ειρμοί "Χριστός γεννάται" μέλος Πέτρου Βυζαντίου, ήχος α'.
Η Τιμιωτέρα ομόηχος των Καταβασιών (στους δύο τελευταίους στίχους αργό μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου) και η Καταβασία: "Μυστήριον ξένον" Πέτρου Λαμπαδαρίου (αργό μέλος). Πασαπνοάρια, οι δύο πρώτοι στίχοι εκ του Ιωάννου, η στιχολογία και αναστάσιμα Στιχηρά (Αναστ/Πέτρου) 4 και τα Στιχηρά "Χαίροις ασκητικών" της Αγίας εις 4. Δοξαστικό το Ε' εωθινό Πέτρου Λαμπαδαρίου. Δοξολογία Μεγάλη σύντομη, ήχος β' Πέτρου. "Σήμερον σωτηρία", ήχος δ'.

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Τυπικά Πέτρου Λαμπαδαρίου.
Μακαρισμοί του ήχου. Εισοδικόν και Απολυτίκια κατά την τάξιν.
Τρισάγιον το σύνηθες. Προκείμενον ήχος δ' και Αλληλουϊάριον ήχος β' [Κων. Παπαγιάννη.] Χερουβικόν ήχος β' Γρηγορίου Πρωτοψάλτου σύντομον. Λειτουργικά εκφωνητικά, στην σκληρή χρωματική κλίμακα επί του φθόγγου Δι. "Άξιον εστίν" (Γρηγορίου-"αρχαίον") Κοινωνικά: "Αινείτε τον Κύριον" και "Ποτήριον σωτηρίου" ήχος β'.

: ''Ο Καρασταματης ψαλλει απ'εξω επειδη δεν γνωριζει να διαβαζει απο μεσα''....:p
κι ο Καλπακίδης δεν ξέρει να ψάλλει λειτουργικά...
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#9
Mε το συμπάθιο αλλά κομμάτι δύσκολος ο Ιάκωβος.. Χρειάζεται πολλά χρόνια(δεκαετίες..) εμπειρίας. Δεν είναι για νεανικές φωνές..Θέλει μοναστήρια, θέλει και μπάσες φωνές με μεγάααλο διάφραγμα.. Η μοναδική σύγχρονη-μετά το 2000- ερμηνεία που έχω ακούσει και βρήκα ενδιαφέρουσα είναι το Πάσα Πνοή του Παπαχρήστου στον Γ'. Οι παλαιοί ήταν πολύ προσεκτικοί. Άντε, τα δυο κεκραγάρια σε Α', Β' κι αν υπήρχαν δικαιολογημένες :)cool:λόγω φωνής..) μερακλοσύνες και το πρώτο κεκραγάριο του Δ'. "Κόλπα ζόρικα"- όπως λέει κι ο ποιητής. "Το έχετε;" Διαθέτετε καλλιεργημένο-εκπαιδευμένο εκκλησίασμα; Αν ναι, τα θερμά μου συγχαρητήρια!
Αυτό σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Πάντως, σε συζήτηση που είχα με κληρικό για την τάξη των ακολουθιών, μου έλεγε ότι πράττει έτσι διότι "έτσι θέλει το εκκλησίασμα"!!! Η απάντησή μου ήταν αρκετά σκληρή, λέγοντάς του ότι υποβιβάζει τον εαυτό του από ποιμένα σε ποιμενόμενο, αφού ακολουθεί τον κόσμο και δεν προσπαθεί να παιδαγωγήσει λειτουργικά και πνευματικά το "εκκλησίασμα". Κι ο "κόσμος" είναι τελικά "όπως τον μάθεις". Σίγουρα τα αργά στιχηραρικά μέλη ψάλλονται σπάνια. Δεν είναι όμως απορριπτέα. Να χρησιμοποιούνται σπάνια - "κατά καιρόν". Η καλλιέργεια όμως του εκκλησιάσματος, για την αποδοχή άλλων εκ των συνήθων μελών, είναι έργο και των κληρικών (που πρέπει να συνεργάζονται κατάλληλα και με τους ψαλτικούς χορούς) αλλά και να προκαλούν το λειτουργικό και ψαλτικό ενδιαφέρον των ενοριτών ποικιλοτρόπως. Από κεί και πέρα μέτρο. Να μή κλεινόμαστε στο καθαρά "μουσικό επίπεδο" της ψαλτικής τέχνης αλλά να την προβάλουμε ως σωστικό μέσο της θείας λατρείας. Άμοιροι ευθυνών δεν είμαστε ούτε οι ψάλλοντες...
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#10
Εκ στηθους και μονο. Ειναι ολα στιβαγμενα στο σκληρο...χαχα!
Πάντως - για να είμαι και πνεύμα αντιλογίας βρε αδερφέ! - παρότι τα μέλη του Όρθρου τα θυμάμαι απ' έξω, συνήθως το αναστασιματάριον το ανοίγω για να συμψάλουμε με τα μέλη του χορού.
 

anggeosef

Άγγελος Σέφκας
#11
Mε το συμπάθιο αλλά κομμάτι δύσκολος ο Ιάκωβος.. Χρειάζεται πολλά χρόνια(δεκαετίες..) εμπειρίας. Δεν είναι για νεανικές φωνές..Θέλει μοναστήρια, θέλει και μπάσες φωνές με μεγάααλο διάφραγμα.. Η μοναδική σύγχρονη-μετά το 2000- ερμηνεία που έχω ακούσει και βρήκα ενδιαφέρουσα είναι το Πάσα Πνοή του Παπαχρήστου στον Γ'. Οι παλαιοί ήταν πολύ προσεκτικοί. Άντε, τα δυο κεκραγάρια σε Α', Β' κι αν υπήρχαν δικαιολογημένες :)cool:λόγω φωνής..) μερακλοσύνες και το πρώτο κεκραγάριο του Δ'. "Κόλπα ζόρικα"- όπως λέει κι ο ποιητής. "Το έχετε;" Διαθέτετε καλλιεργημένο-εκπαιδευμένο εκκλησίασμα; Αν ναι, τα θερμά μου συγχαρητήρια!
Σαφώς,για να λέτε όλα αυτά έχετε και την εμπειρία και κατ' επέκτασιν την ηλικία (δεν το λέω ειρωνικά) και πολύ δε μάλλον την κρίση και με συμβουλεύετε. Σας ευχαριστώ, πραγματικά, για αυτό. Ωστόσο, αυτά τα μαθήματα πρώτον υπάρχουν για να ψάλλονται και δεύτερον αν δεν τα ψάλλεις δε μπορείς και να τα μάθεις. Κακά τα ψέματα η παραλλαγή καλή και το μέλος καλό μέσα στο μάθημα αλλά αλλιώς είναι το πραγματικό μάθημα στο αναλόγιο. Από την άλλη, αναφορικά με το εκκλησίασμα, βέβαια δεν έχει γνώσεις Βυζαντινής Μουσικής αλλά σίγουρα μπορεί να διακρίνει το αντικειμενικά "ωραίο". Αυτή είναι η αποψή μου, ορθώς ή λανθασμένα, και σε καμία περίστωση δε θέλω να εγείρω συναισθήματα (του τύπου ειρωνεία, νεύρα κλπ.), όλα σε φιλικό πλαίσιο και με σεβασμό απέναντί σας, κααθότι μεγαλύτερος.:)
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#12
Ας έχουμε υγεία έως την Κυριακή... Και αναλόγως πόσο κρυώνω, θα δω τι θα ψάλλω...:(

Υ.Γ. Με βλέπω να καταφεύγω φέτος το χειμώνα σε εξωτερική χρήση των χρησιμοποιουμένων για μυοσκελετικά προβλήματα συνήθως θερμαντικών αλοιφών στα αυτιά...:mad:
 

tb---

τσοπάνης
#13
πάρε ένα ηλεκτρικό ράσο με εσωτερικές αντιστασεις να βρείς την υγείά σου. Αν υπάρχει αλεργία στο ράσο, βάλε αντίστοιχο μπουφανάκι ή σακάκι. Ανάλογα το στύλ :cool::cool:
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#14
Πάντως - για να είμαι και πνεύμα αντιλογίας βρε αδερφέ! - παρότι τα μέλη του Όρθρου τα θυμάμαι απ' έξω, συνήθως το αναστασιματάριον το ανοίγω για να συμψάλουμε με τα μέλη του χορού.
Εφοσον υπαρχουν χορωδοι στο αναλογιο, πραττεις αριστα δεν το συζητω. Εγω δεν εχω κανεναν και γι αυτο δεν ανοιγω τιποτε.
 

tb---

τσοπάνης
#15
Εφοσον υπαρχουν χορωδοι στο αναλογιο, πραττεις αριστα δεν το συζητω. Εγω δεν εχω κανεναν και γι αυτο δεν ανοιγω τιποτε.
Σε αυτό το θέμα χωρά πολύ συζήτηση, αλλά μάλλον σε κάποιο άλλο σημείο του φόρουμ.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#18
πάρε ένα ηλεκτρικό ράσο με εσωτερικές αντιστασεις να βρείς την υγείά σου. Αν υπάρχει αλεργία στο ράσο, βάλε αντίστοιχο μπουφανάκι ή σακάκι. Ανάλογα το στύλ :cool::cool:
Ένας φίλος σκέφτηκε να υπολοιπήσει το εξής: Ανοίγεις παλιά ζυγαριά μπάνιου, την αδειάζεις, στο εσωτερικό βάζεις αντιστάσεις, καλώδιο για σύνδεση στο ρεύμα. Τη βάζεις στο αναλόγιο το πρωί, ανεβαίνεις πάνω, βάζεις μπρος......

Προσοχή μόνο μη σου καψαλίσει το ράσο...
 

tb---

τσοπάνης
#19
Ένας φίλος σκέφτηκε να υπολοιπήσει το εξής: Ανοίγεις παλιά ζυγαριά μπάνιου, την αδειάζεις, στο εσωτερικό βάζεις αντιστάσεις, καλώδιο για σύνδεση στο ρεύμα. Τη βάζεις στο αναλόγιο το πρωί, ανεβαίνεις πάνω, βάζεις μπρος......

Προσοχή μόνο μη σου καψαλίσει το ράσο...
Ας ελπίσουμε ότι ο Ναός έχει ρελέ διαφυγής, γιατί αν γίνει καμια διαροή πρός την μεταλλική ζυγαριά , μάλλον θα κάνει παρέα με κανα αγγελάκι ο φίλος.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#20
Εφοσον υπαρχουν χορωδοι στο αναλογιο, πραττεις αριστα δεν το συζητω. Εγω δεν εχω κανεναν και γι αυτο δεν ανοιγω τιποτε.
Το αυτό πράττω κι εγώ όταν δυστυχώς -ευτυχώς σπάνια- μένω μόνος.
 
Top