Σύγχρονοι (Άγιοι) Γέροντες και οι Μυστικές Ευχές

Status
Not open for further replies.
Εσυ δεν απάντησες. Εννόησα ότι αυτό που λες θα μπορουσε να εφαρμοστεί ίσως στην λειτουργία του Χρυσοστόμου αλλά στην περιπτωση του Μ Βασιλείου τα καταργούμε ;
Προφανώς ναι είναι η απάντηση σου και για αυτό δεν απάντησες ευθέως αλλά με επίθεση στον συνομιλητή σου περι "κόντρας", ανάλογα θα μπορουσα να πω κι εγώ για σένα και για πολλους αλλά δεν το έχω κάνει κι ούτε πρόκειται . Ο καθένας με τις απόψεις του, διάλογο κάνουμε.
Δεν απαντάμε σε ερώτηση με ερώτηση. Βασικοί κανόνες επικοινωνίας. Τώρα όσον αφορά τον χαρακτήρα σου, φαίνεται από πάρα πολλά μηνύματα ποιος προκαλεί μόνιμα σε όλα τα θέματα. Όσον αφορά για την απάντησή σου, σου την έδωσε ο Νεοκλής, «Δον Κιχώτη»...
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Δεν απαντάμε σε ερώτηση με ερώτηση. Βασικοί κανόνες επικοινωνίας. Τώρα όσον αφορά τον χαρακτήρα σου, φαίνεται από πάρα πολλά μηνύματα ποιος προκαλεί μόνιμα σε όλα τα θέματα. Όσον αφορά για την απάντησή σου, σου την έδωσε ο Νεοκλής, «Δον Κιχώτη»...
Λίγα λόγια για τον χαρακτήρα μου, γράφε πάνω στο θέμα σε παρακαλώ
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Θα μπορούσε και εκεί να εφαρμοστεί ασφαλώς. Αν δεν υπάρχει το πρόβλημα της ώρας, τότε μετά το τέλος του συνήθους αργού μέλους, ο ιερέας διαβάζει εάν θέλει και την μακροσκελή ευχή. Αλλιώς μπορεί κάλλιστα να ψαλεί και σύντομο μέλος. Όλα γίνονται μετά από συνεννόηση και συμφωνία, χωρίς χασμωδίες και με την πρέπουσα αισθητική.
Όλα αυτά επειδή για κάποιους η Θεία Λειτουργία είναι ένα κήρυγμα από την αρχή μέχρι το τέλος. Η ψαλτική είναι αναγκαίο κακό, απομεινάρι του παρελθόντος που μάλλον πρέπει να εξοβελίσουμε.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Έχω την διάθεση να ακούσω όλες τις πλευρές και είναι σεβαστές.

Όταν η εκκλησία αποφασίζει όμως να λέγονται, να λέγονται.

Όταν σε ένα μοναστήρι λένε οι γέροντες να μην λέγονται, να μην λέγονται.

Και οι δύο τρόποι ανάγνωσης των ευχών έβγαλαν Αγίους.
Αυτός δεν είναι ο σκοπός μας;


Ο Άγιος Πορφύριος στον κόσμο ήταν. Και τόσοι άλλοι παππούληδες (η συντριπτική πλειοψηφία, ως και ο Φουντούλης παραδέχεται) τηρητές της Παραδόσεως της Μυστικής αναγνώσεως των Ευχών της Θείας Λειτουργίας (εκτός της Οπισθαμβώνου).


Και όταν η εκκλησία αυστηρώς διατάσσει την υπακοή εις την απ'αιώνων (απ'αρχής) Λειτουργικήν Παράδοσιν με Συνοδική Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου 9/6/1956, αρ. πρωτ. 1353 ;

"ἡ Ἱεραρχία ἀπέστειλε Συνοδικὴν Ἐγκύκλιον πρὸς τοὺς Σεβασμιωτάτους Ἱεράρχας ἵνα «αὐστηρῶς διατάξητε τοῖς παρ’ Ὑμῖν κληρικοῖς ἵνα ποιῶνται τὴν ἀνάγνωσιν τῶν ὡς εἴρηται Εὐχῶν «μυστικῶς» καὶ οὐχὶ εἰς ἐπήκοον τοῦ ἐκκλησιάσματος»."

Μήπως άλλαξε θέση και πράξη ο Τρεμπέλας, ή ο Φουντούλης, ή ο μακαριστός Χριστόδουλος ως Μητρ. Δημητριάδος και νωρίτερα ως Ζωϊκός, ή οι αρχηγοί και μέλη των χριστιανικών οργανώσεων, και άλλοι, που συνειδητά επέβαλλαν όπου μπορούσαν την έκφωνη ανάγνωση των Ευχών της Θ. Λειτουργίας;

Μέχρι το 2000, στο Ιερατικόν της Α.Δ. υπήρχε αυτή η Συνοδική Εγκύκλιος...

Ieratikon_2000_p_eta_euxes.jpg



Και όχι μόνο στα Ιερατικά ήταν, αλλά και στα Δίπτυχα, ως π.χ. εδώ.


Μέχρι που ήρθε για αυτούς το πλήρωμα του χρόνου...
 
Last edited:
Έκοψες την μισή ανάρτησή μου Παναγιώτη. Βγαίνει λάθος συμπέρασμα.
Πάντως η εκκλησία αποφασίζει ανά τους αιώνες πως θα πορευθούμε. Αυτό είναι τελεσίδικο.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Έκοψες την μισή ανάρτησή μου Παναγιώτη. Βγαίνει λάθος συμπέρασμα.
Πάντως η εκκλησία αποφασίζει ανά τους αιώνες πως θα πορευθούμε. Αυτό είναι τελεσίδικο.

Την έβαλα όλη την ανάρτησή σου, αν θέλεις απάντησε στο ερώτημά μου.

Κάνεις λάθος δεν είναι τελεσίδικο.

Έχουμε μια Συνοδική Εγκύκλιο μιας Τοπικής Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (1956).
Και έχουμε μια Εγκύκλιο μιας Τοπικής Συνόδου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) επί Χριστοδούλου (~2000).

Η μία Τοπική Σύνοδος, δεν μπορεί να αναιρέσει την άλλη Τοπική Σύνοδο... κατά την ταπεινή μου γνώμη. Ας μας πουν οι Κανονονολόγοι...
 
Last edited:
Κ

Κωσταντής1

Guest
Ὁ "ἐξορθολογισμὸς τῆς λατρείας" δὲν εἶναι καταναγκην προτεσταντικῆς ὑφῆς. Μπορεῖ νὰ εἶναι "δημοσιογραφικῆς". Φυσικὰ προτεσταντισμὸς καὶ διάδοση τῆς τυπογραφίας συνδέονται.
Ο Άγιος Πορφύριος στον κόσμο ήταν. Και τόσοι άλλοι παππούληδες (η συντριπτική πλειοψηφία, ως και ο Φουντούλης παραδέχεται) τηρητές της Παραδόσεως της Μυστικής αναγνώσεως των Ευχών της Θείας Λειτουργίας (εκτός της Οπισθαμβώνου).


Και όταν η εκκλησία αυστηρώς διατάσσει την υπακοή εις την απ'αιώνων (απ'αρχής) Λειτουργικήν Παράδοσιν με Συνοδική Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου 9/6/1956, αρ. πρωτ. 1353 ;

"ἡ Ἱεραρχία ἀπέστειλε Συνοδικὴν Ἐγκύκλιον πρὸς τοὺς Σεβασμιωτάτους Ἱεράρχας ἵνα «αὐστηρῶς διατάξητε τοῖς παρ’ Ὑμῖν κληρικοῖς ἵνα ποιῶνται τὴν ἀνάγνωσιν τῶν ὡς εἴρηται Εὐχῶν «μυστικῶς» καὶ οὐχὶ εἰς ἐπήκοον τοῦ ἐκκλησιάσματος»."

Μήπως άλλαξε θέση και πράξη ο Τρεμπέλας, ή ο Φουντούλης, ή ο μακαριστός Χριστόδουλος ως Μητρ. Δημητριάδος και νωρίτερα ως Ζωϊκός, ή οι αρχηγοί και μέλη των χριστιανικών οργανώσεων, και άλλοι, που συνειδητά επέβαλλαν όπου μπορούσαν την έκφωνη ανάγνωση των Ευχών της Θ. Λειτουργίας;

Μέχρι το 2000, στο Ιερατικόν της Α.Δ. υπήρχε αυτή η Συνοδική Εγκύκλιος...

Ieratikon_2000_p_eta_euxes.jpg



Και όχι μόνο στα Ιερατικά ήταν, αλλά και στα Δίπτυχα, ως π.χ. εδώ.


Μέχρι που ήρθε για αυτούς το πλήρωμα του χρόνου...
Στὴν ἀρχὴ τῆς πρώτης τετραετίας Καραμανλῆ, ὅταν προσπαθεῖ (ἀνεπιτυχῶς) νὰ ἀφοπλίσῃ τοὺς πολὺ ἀκραίους. Τὸ χρησιμοποιοῦν τὸ θέμα σὰν σφήνα, γιὰ νὰ ἐπιβληθοῦν στὸν ὑπόλοιπο κλῆρο, ὅπως τὰ ἴδια κάνει ἀντίστοιχα ὁ ΙΔΕΑ ἢ μᾶλλον οἱ "νεώτεροι" τοῦ ΙΔΕΑ στὸν στρατό, ἂν σᾶς καταλαβαίνω ποῦ τὸ πᾶτε.
 
Last edited by a moderator:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Γιά τήν τάξη γενικά δέν λένε ταυτόχρονα ἱερέας καί ψάλτης π.χ. Τῆς Παναγίας ἀχράντου...μέ Ὑπεραγία Θεοτόκε σῶσον...
Παπαδικά ψάλλουμε γιά νά καλύψουμε τόν χρόνο ὅταν κοινωνοῦν οἱ πιστοί καί ὅταν δέν ἀκούγονται οἱ εὐχές.
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ὁ ὅρος «μυστικές εὐχές» δέν ὑπάρχει πουθένα !!!
Αὐτό θυμίζει μαγεία καί ἐνταυτῷ αἵρεση.
Δέν ἔχει σχέση μέ τή λογική λατρεία τοῦ Θεοῦ !!!

Ἄκυρος ἡ ἔνστασις.

ἀπάντησις ἐδώ, καὶ ἐδώ.

Παρατίθεται ὁ ὅρος ἀπό συγγράμματα τῶν:

- Ἁγίου Γερμανοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως (640-740)
- Ἁγίου Ἰωσὴφ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως 1273
- Ἁγίου Συμεὼν Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης (+1429)
- Γ.Α. Ράλλη καί Μ. Πότλη, Σύνταγμα τῶν Θείων καὶ Ἱερῶν Κανόνων, 1855
- Κωνσταντίνου πρεσβ. τοῦ ἐξ Οἰκονόμων, Τὰ σωζόμενα ἐκκλησιαστικὰ συγγράματα
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ευτυχώς που οι κανόνες είναι ... πολλοί, να βάλουμε από έναν σε κάθε στασίδι, γιατί έτσι όπως πάμε μόνο αυτοί θα μείνουν μέσα στο ναό.

Γεμίσαμε ποιμένες, αλλά χάσαμε τα πρόβατα ...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ἄκυρος ἡ ἔνστασις.
ἀπάντησις ἐδώ, καὶ ἐδώ.
Ὅλες οἱ παραπομπές δέν λένε αὐτό πού θέλεις νά πεῖς. Καί πάντως στά Ἱερατικά δέν ὑπάρχει τέτοιος ὄρος, εἰμή τό «μυστικῶς», πού ἡ νεώτερη λειτουργική ἔρευνα ἔχει ἀπαλείψει.
https://analogion.com/forum/index.php?threads/Ορθοί-Μεταλαβόντες-τω-Κυρίω.1526/post-252560

https://analogion.com/forum/index.php?threads/Μυστική-ανάγνωση-ευχών.2467/post-252241

Μήν ἐπικαλεῖσαι ἐπίσης ἀπόφαση ΔΙΣ τοῦ 56, πού ὄντως ὑπῆρξε ὡς ἀντίδραση στούς ὀργανωσιακούς (περισσότερο διαβασμένους βέβαια), καί ἀντιπαραθέτεις ὡς ἀντικανονική μέ νεώτερη τῆς ΔΙΣ, ἐπιστάλαγμα τῆς λειτουργικῆς ἔρευνας, καί πού μπορεῖ νά διαφοροποιεῖται (μέ προηγούμενη ΔΙΣ).

Λυπᾶμαι, πού στήν παραμονή τῆς εἰσόδου μας στήν κατανυκτικώτερη καί πνευματικώτερη περίοδο τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους, ἐπανέρχεσαι γιά νά δημιουργήσεις ἀναστάτωση στό φόρουμ καί στά μέλη.
Πρῶτες ἀντιδράσεις διά ΠΜ ἦταν νά τό ἀποσύρω καί ἀρνήθηκα.
Ἄλλη ἀντίδραση (δέν θέλουν δημόσια γιά τό "μάλλον θόρυβος γίνεται"): «Αυτά που παραθέτει δεν είναι επιχειρήματα με κάποια επιστημονική βάση. Το τι κάνανε οι γεροντάδες είναι ευλογημένο επειδή αυτό ξέρανε αυτό κάνανε. Το να ανάγεται όλη η λειτουργική τους πράξη ως κανόνας της Εκκλησίας είναι γελοίο».
Ἄλλος: «Πιστεύω έχει διαβάσει το διδακτορικό του κ. Φίλια και δεν έχει πειστεί. Μάλλον δεν πείθεται με τίποτα πλέον».
Ἄλλος: (προσωπικούς χαρακτηρισμούς ἀφήνω...) «εμμονή πάντως να "σκαλίζει" το θέμα...»

Ἔχε τίς ἀπόψεις σου, πού δέν μᾶς δεσμεύουν, εἶσαι πλέον "γνωστός τοῖς πᾶσι", ἀπό σεβασμό δέν λαμβάνονται "μέτρα", ἀλλά ἄς ἔχεις τήν διάκριση νά αὐτοπεριορισθεῖς, μᾶλλον νά ταπεινωθεῖς. Δέν ἔχεις τήν λιπαράν γνῶσιν ἐπί τῶν λειτουργικῶν γιά νά ἀποφαίνεσαι.

Καλό Τριῴδιο !!!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το θέμα έχει όλες τις απόψεις, οι αναγνώστες έχουν την κρίση τους. Κανένας αναζητητής και εραστής της αλήθειας δεν ενοχλείται με συζητήσεις κι ας είναι αντίθετες με τις μέχρι τώρα απόψεις του, ούτε βλέπω να γίνεται κάποιος καυγάς από το μέρος του Παναγιώτη.
Σε μία συζήτηση οι χαρακτηρισμοί της α ή β άποψης ως γελοίας νομίζω ορίζουν την έκβαση του διαλόγου
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ἄκυρος ἡ ἔνστασις.

ἀπάντησις ἐδώ, καὶ ἐδώ.

Παρατίθεται ὁ ὅρος ἀπό συγγράμματα τῶν:

- Ἁγίου Γερμανοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως (640-740)
- Ἁγίου Ἰωσὴφ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως 1273
- Ἁγίου Συμεὼν Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης (+1429)
- Γ.Α. Ράλλη καί Μ. Πότλη, Σύνταγμα τῶν Θείων καὶ Ἱερῶν Κανόνων, 1855
- Κωνσταντίνου πρεσβ. τοῦ ἐξ Οἰκονόμων, Τὰ σωζόμενα ἐκκλησιαστικὰ συγγράματα
Ας με συγχωρέσετε, αλλά.... όταν διάβασα τον τίτλο του μηνύματος, αυτή η σκέψη μου πέρασε από το μυαλό κι όμως...
Δηλ.:

''Σύγχρονοι Αγιοι γέροντες και οι μυστικές ευχές''
ή
''Ο Χάρι Πότερ και η κάμαρα με τα μυστικά''
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ας με συγχωρέσετε, αλλά.... όταν διάβασα τον τίτλο του μηνύματος, αυτή η σκέψη μου πέρασε από το μυαλό κι όμως...
Δηλ.:

''Σύγχρονοι Αγιοι γέροντες και οι μυστικές ευχές''
ή
''Ο Χάρι Πότερ και η κάμαρα με τα μυστικά''

Ο καθείς με τις εμπειρίες του και τους λογισμούς του ... Αν λέγαμε λίγο την Ευχούλα, θα κόβαμε πολλούς λογισμούς από την εξωτερίκευσίν των.

Εγώ που δεν τον έχω δει ή διαβάσει τον "κ. Πότερ", δεν γνωρίζω ούτε ένα κεφάλαιο ή βιβλίο του.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
ἀπό σεβασμό δέν λαμβάνονται "μέτρα"

Τί ἐποίησα ὑμῖν καὶ μὲ κατατρέχετε ;

Ἄρθρα γράφω ἐπιστημονικά (εἶμαι κάτοχος διδακτορικοῦ καὶ γνωρίζω ἀπὸ ἐπιστήμην), μὲ ἀναφορές, καὶ τεκμηριωμένα.

Ἄλλος

Αὐτοὶ οἱ ἄλλοι, θάῤῥος δὲν ἔχουν νὰ ἀντιπαρατεθοῦν σὲ δημόσια συζήτηση ; Διατὶ κρύβονται ;
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Μπαίνει ἡ κάμερα στό ἱερό μέ μικρόφωνο πού πιάνει ψίθυρο στά 10 μέτρα καί τό μεταδίδει ζουμ 10 ἐκ. σέ σπίτια, καφενεία, χριστιανούς καί μή. Ἄλλοι προσεύχονται καί ἄλλοι χλευάζουν τά μυστήριά μας.
Τί μυστικές; Ὁ κόσμος τόχει τούμπανο κι ἐμεῖς κρυφό καμάρι.
Ἄκουγα σήμερα μιά λειτουργία στό youtube μέ τήν κάμερα ἐστιασμένη σέ μιά εἰκόνα τοῦ τέμπλου καί μόνο.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Δὲν εἶναι φῶς φανάρι; Ἀπάντηση: ὄχι. Δηλαδή, τὸ "προφανές", ἐντὸς εἰσαγωγικῶν, εἶναι ὅτι θέλουν νὰ ἐλέγχουν τὸν ἱερέα. Κατόπιν, ἔρχεται ἡ ὑποθεση ὅτι πρόκειται γιὰ ἀντικληρικαλισμό, στὴν οὐσία: αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ πυρήνας πάσης παραδημοσιογραφίας. Ὅμως, συγκρατιέται κανείς - Ὦπα! Μήπως κάνω λάθος; Ποιά εἶναι ἡ οὐσία τῆς ὀρθόδοξης τέχνης, δηλαδὴ τοῦ τυπικοῦ, δηλαδὴ τοῦ δόγματος, ἐφηρμοσμένου ἐπὶ τῆς κοινωνικότητος; Μήπως εἶναι τὸ νὰ μὴν δρῶ, ἀλλὰ νὰ σιωπῶ καὶ νὰ παρατηρῶ τί γινεται;
 
Last edited by a moderator:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ὅσες γραμμὲς Μαζινὸ κι ἄν κατασκευάσουμε, τίποτε δὲν προκύπτει. Ἁπλὰ τὶς προσπερνᾶς, ἀπομονώνονται καὶ χάνονται.

Αὐτὸ ἀκριβῶς συμβαίνει σὲ μερίδα τῆς ἐκκλησίας σήμερα. Ὀχυρὰ κανόνων ποὺ δὲν ἀναρωτᾶται κανεὶς ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ἐφαρμόζονται στὴν πράξη καὶ ἀντί νὰ κυτταχτοῦν στὸν καθρέπτη, συνωμοσιολαγνεύονται.

ΚΑΙ ΔΕΝ ἐφαρμόζονται στὴν πράξη γιατὶ ἀπὸ τότε ποὺ θεσπίσθηκαν ἐχουν ἀλλάξει πρόσωπα, πράγματα, συνθῆκες, κοινωνίες, αἰῶνες. Πόσους δευτεροπαντρεμένους ψάλτες γνωρίζουμε καὶ σχεδὸν ποτὲ δὲν τίθεται ζήτημα περὶ αὐτῶν τουλάχιστον ἐδῶ στὸ φορουμ, ἐνῶ γιὰ τὴν ψαλμωδία τῶν γυναικῶν κάθε φορὰ ἐφαρμόζεται σχεδὸν «ἱεροεξεταστικὴ» νοοτροπία. Γιὰ τὶς εὐχὲς τὸ ἴδιο, σεντόνια ὁλόκληρα γραμμένα καὶ μάλιστα προσφυγὴ σὲ συγχρόνους μοναχοὺς-γέροντες -ἁγίους καὶ μή- ὅταν περὶ μοναστηριῶν καὶ μοναχῶν ἀγνοοῦνται πλεῖστοι ὅσοι κανόνες, ποὺ ἄν ἐφαρμόζονταν τὰ περισσότερα δὲν θὰ εἴχαν ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ μοναχό.

Συζήτησή μου μὲ δυνατὸ ἁγιορείτη γέροντα καλύβης (πραγματικό γεροντα), ἐν συντομία. «Γιατὶ ἔχετε φωτοβολταϊκα καὶ ἡλεκτρισμό; Γιατὶ ἔχετε ζεστὸ νερό; Γιατὶ ἔχετε καταψύκκτη καὶ ψυγεῖο; Γιατὶ ἔχετε κινητό; Γιατὶ ἔχετε τηλέφωνο; Γιατὶ βγαίνουν ἑκτὸς τοῦ Ὄρους τὰ καλογέρια; Γιατὶ δέχεστε ἐπιδοτήσεις χρήματα πλέον τοῦ ἐργοχείρου, ἔστω καὶ λίγα; Πὼς ἐπισκευάσατε τὸ παλαιὸ κτήριο; Γιατὶ χρειάζεστε νέο; Γιατὶ χρησιμοποιεῖτε ἐργάτες ἀντὶ μόνο τὴν πλάτη καὶ τὰ χέρια σας;»
Ἀπάντηση, ἐν συντομία. «Ἄν δὲν τὰ κάνουμε αὐτὰ ποιὸς θὰ ἔλθει ἐδῶ πάνω»;
Λέω ἐγώ, «Κανείς, καὶ τί ἔγινε;
«Καὶ τὶ θὰ γίνουν ὅλα αὐτά στὴν Καλύβη;»
«Τίποτε, θὰ πέσουν κὰι θὰ ἐρημώσουν».
«Ε, αὐτὸ δὲν γίνεται».
Ἀπὸ σεβασμὸ στὸν Γέροντα δὲν συνέχισα, τὸν ἐκτιμῶ, μολονότι διαφωνῶ μαζί του καὶ εἶναι ἀπὸ τοὺς λίγους μοναχούς ποὺ σέβομαι.

Ὅλα τὰ παραπάνω ἀμφιβάλω ἄν δικαιολογοῦνται ἀπὸ κανόνες, ὅμως παραμένουν γιατὶ ἔτσι ... πρέπει. Ἄν ὅμως τοῦ ἀναφέρεις περὶ μυστικότητος ἤ μὴ τῶν εὐχῶν θὰ ἀπαριθμήσει ἄνετα καναμπόσους κανόνες.

Ὅ,τι καὶ νὰ γράψεις, συνάδελφε, σὲ μορφὴ ὀχυροῦ, ἁπλὰ ἡ πραγματικότητα προσπερνάει καὶ ὅποιος τὸ ἀρνεῖται ἁπλὰ μετατρέπεται σὲ νησίδα κι ἀναρωτιέται τὸ γιατί καὶ σκληραίνει περισσότερο.

Ἡ ψαλμωδία τῶν γυναικῶν εἶναι ἐδῶ, ἡ ἐκφώνηση τῶν εὐχῶν εἶναι ἐδῶ καὶ ἄλλα πράγματα. Ἄν περιορισθοῦμε στὴν εἰδωλοποίηση τῶν κανόνων ὡς ἀπόλυτο ἐκκλησιαστικὸ σύστημα, καλὴ κατάληξη δὲν θὰ ὑπάρξει κατὰ τὴ γνώμη μου

Ἕγραψες ποτὲ μελέτη γιὰ τὴν κατάργηση τῆς «εὐσεβιστικῆς» θεατρίνιστικης ἐξόδου τοῦ Ἐσταυρωμένου τὴ Μεγάλη Εβδομάδα; Στὰ 1860 παρεισέφρυσε καὶ ξέρεις ποιοὺς μιμεῖται. Στὰ μοναστήρια οἱ «παππούληδες» γιατὶ τὸ ἐφαρμόζουν; Καὶ πολλὰ ἄλλα πράγματα ποὺ πλέον τὰ θεωροῦμε δεδομένα καὶ ΦΟΒΟΥΜΑΣΤΕ νὰ τὰ καταργήσουμε, γιατί ἁπλὰ ΔΕΝ γίνεται.

Ἐν πάση περιπτώσει κι ἐγὼ θεωρητικὰ γράφω. Ὅλα τὰ παραπάνω καὶ τὰ δικά μου καὶ τὰ δικά σου, λίγους πλέον ἀφοροῦνε, χωρὶς ἀντίκρυσμα. Οἱ ναοὶ ἀδειάζουν συνεχῶς οὕτως ἤ ἄλλως καὶ ἡ κατά γράμμα τήρηση των κανόνων ὁδηγεῖ σὲ βίο ἀπόλυτο καὶ ἀπωθητικὸ, αὐξάνοντας κι ἄλλο τὸν ρυθμὸ ἀδειάσματος. Τώρα ἄν ὁ καθένας πηγαίνει σὲ συγκεκριμμένες ἑνορίες τύπου ὀχυροῦ μὲ ἐκκλησίασμα σὲ μορφὴ clan καὶ αὐτοδιόριστου «περιουσίου λαοῦ» καὶ πιστεύει πὼς ἔτσι εἶναι τὰ πράγματα .... τὶ νὰ πῶ;

Οὕτως ἤ ἄλλως οἱ πρῶτοι ποὺ θὰ ἀποψιλωθοῦμε εἴμαστε οἱ ψάλτες (δευτερογαμία, οἰνοποσία κλπ. κλπ. κανονικὰ κωλύματα) καὶ οἱ κληρικοὶ. Μετὰ ἔπονται οἱ λαϊκοί.

Μετὰ θὰ θυμηθοῦμε τὸν τρόπο ἐφαρμογῆς τῆς Institutio Christianae Religionis στὴ Γενεύη καὶ ... βλέπουμε ...
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Οἱ ναοὶ ἀδειάζουν συνεχῶς οὕτως ἤ ἄλλως

Προ ολίγων μηνών (πριν την Ο) ήμουν στην εκκοσμικευμένη Αμερική. Οι Ευχές στις Ενορίες Μυστικώς λέγονταν (σε μία εκτός των 3 αμήν, έτσι τους διδάξανε...· ἀλλοῦ κι αὐτὰ μυστικῶς), σε απλές ενορίες (με μάσκες εντός, και με την λαβίδα η Θεία Κοινωνία, και ο ιερεύς να σου δίνει το αντίδωρο στὸ χέρι). Και στο Μοναστήρι που πήγα Μυστικώς οι Ευχές.

Και οι Ενορίες και το Μοναστήρι είχαν κόσμο.

Εδώ δυστυχώς έπεσαν στην παγίδα του διαχωρισμού των πιστών... και έγιναν Καίσαρες αρκετοί Ιερωμένοι.

Και χειρότερα έρχονται (λένε οι Γέροντες) γιατί νομοθετήσαμε την Αμαρτία ως Κράτος.

Άλλοι πιστεύουν ότι η Εκκοσμίκευση, και ο "Φιλελευθερισμός" θα ...σώσει τα πράγματα. Είδαμε όμως που φτάσαμε.

Οἱ παλαιοὶ Χριστιανοὶ (ὡς σύνολο), τοὺς Εἰδωλολάτρες τοὺς ἔκαναν Χριστιανούς, μὲ τὸ Χριστιανικό παράδειγμά τους.
Τώρα οἱ Χριστιανοὶ (ὡς σύνολο), τοὺς βαπτισμένους Χριστιανούς τοὺς ὁδηγοῦν στὴν χλιαρότητα καὶ ἐν τέλει στὴν ἀθεΐα.

Εγώ πιστεύω ότι η επιστροφή στον Θεό (έργοις και λόγοις) θα μας σώσει (χαριστικά από τον Θεό), με μετάνοια, άσκηση και αγώνα πνευματικό (το κατά δύναμιν ο καθείς έστω και 10' προσευχής την ημέρα, και ανάγνωσης ενός κεφαλαίου της Καινής Διαθήκης να μας φωτίσει ο Θεός)... και η 2ωρη καθημερινή (όποτε μπορεί κάποιος), και η 3ωρη Κυριακάτικη ακολουθία όταν την κάνεις όλη, και αυτή άσκηση λογίζεται).
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Μπαίνει ἡ κάμερα στό ἱερό

Δημήτρη ακόμη η κάμερα δεν είναι ρομπότ να πηγαίνει μόνη της στο ιερό και με εντολή του Συστήματος.

Κάποιος την αφήνει και πηγαίνει... δείγμα της εκκοσμίκευσης και αυτό.
 
Status
Not open for further replies.
Top