Συλλαβές του κειμένου ή συνεχόμενος βόμβος;

tb---

τσοπάνης


Ίσως. Δεν το έχω παρατηρήσει. Πάντως πρέπει να είναι και θέμα συνήθειας. Και μάλλον είναι και θέμα υποκειμενικό.

ΥΓ Επι τη ευκαιρία βρήκα κι αυτό.

Είναι σύνθετο το ζήτημα. Σίγουρα και οι κατάλληλοι ιατροί ξέρουν για το θέμα αυτό. Πάντως κάποια βράδυα μπορώ να ακούσω ακόμα και φορτιστές κινητού τηλεφώνου σε απόσταση 5 μέτρων ,και να μην μπορώ να κοιμηθώ,:mad:, οπότε γράφω τίποτις στο Ψαλτολόγιο :cool:
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Είναι πιστεύω καθαρά υποκειμενικό θέμα. Εμένα π.χ. το μη συνεχόμενο ίσο κυριολεκτικά μου σπάει τα νεύρα. Είναι σαν κάθε φoρά που πας να βρεις έναν ειρμό να κόβεται αδικαιολόγητα. Το συνεχόμενο, αντίθετα, μου προκαλεί μια αίσθηση ηρεμίας, ακριβώς επειδή το αυτί αναπαύεται σ' αυτό. Γούστα.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Συμφωνώ με Κ.Βαγενά στο ότι υπάρχει αρμονία
στο συνεχές αλλά κ σωστό ισοκράτημα.
Για το φίλο το Νεκτάριο Σαλάτα αυτό
το αρθράκι που βρήκα σήμερα για το
θόρυβο.:wink:
Φαντάσου πόσο κακό κάνει στο εκκλησίασμα!
Πόσοι δεν σου έχουν κάνει παράπονα για την ένταση
κ τον θόρυβο που επικρατεί σε κάποιους Ι.Ναούς.
Αν όμως το ισοκράτημα είναι χαμηλά σε ένταση κ
με σωστή τοποθέτηση τότε είναι... όνειρο.:D


Υ.Γ. Καλά που ζείς Νεκτάριε κ έχεις τόση ηρεμία
ώστε το αυτί σου να ακούει μικροθορύβους;:D
Σε ζηλεύω.
 

tb---

τσοπάνης
Τελικά υπάρχει η ένοια της παύσης στην μουσική αυτή ?

Αν το ισοκράτημα είναι συνεχές , έστω και χαμηλόφωνα, τότε παύση με την ολική έννοια δέν υπάρχει. Παύει μόνο το μέλος, το ίσο συνεχίζει ακάθεκτο.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Φυσικά κ υπάρχει η έννοια της παύσης κ υφίσταται.:)
Βέβαια σπάνια χρησιμοποιείται κ όταν γίνεται αυτό
(για 1-2-3 χρόνους κ.τ.λ.) πρέπει να υπάρχει ΑΠΟΛΥΤΗ
σιωπή (ένχρονη). Αυτό όμως ελάχιστα συμβαίνει διότι
δεν το απαιτούν τα μέλη.
 
Last edited by a moderator:

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Όταν ένας ήχος είναι πάντα συνεχόμενος , τότε εύκολα περνά στην κατηγορία του θορύβου.

Νεκτάριε, με εκπλήσεις που συγκρίνεις/μπερδεύεις τους ήχους της μουσικής με το θόρυβο της πόλης.

Αναρωτιέμαι αν θεωρείς θόρυβο και τα παρακάτω:
α) τον συνεχή ήχο των αναγνωσμάτων στα μοναστήρια
β) τον ήχο της τσαμπούνας
γ) τον ήχο των τζιτζικιών στην εξοχή
 

tb---

τσοπάνης
Νεκτάριε, με εκπλήσεις που συγκρίνεις/μπερδεύεις τους ήχους της μουσικής με το θόρυβο της πόλης.

Αναρωτιέμαι αν θεωρείς θόρυβο και τα παρακάτω:
α) τον συνεχή ήχο των αναγνωσμάτων στα μοναστήρια
β) τον ήχο της τσαμπούνας
γ) τον ήχο των τζιτζικιών στην εξοχή


α) τα αναγνώσματα αφορούν κείμενα, και εκεί επικεντρώνεται κανείς

β) η τσαμπούνα έχει δυνατότητες μελωδίας, εκτός και αν αναφέρεσαι στην γκάιντα που έχει "ισοκράτη"

γ) τα τζιτζίκια σε μεγάλη πυκνότητα είναι στάνταρ θόρυβος.

οι εκπλήξεις συνεχίζονται ~
 

tb---

τσοπάνης
Φυσικά κ υπάρχει η έννοια της παύσης κ υφίσταται.:)
Βέβαια σπάνια χρησιμοποιείται κ όταν γίνεται αυτό
(για 1-2-3 χρόνους κ.τ.λ.) πρέπει να υπάρχει ΑΠΟΛΥΤΗ
σιωπή (ένχρονη). Αυτό όμως ελάχιστα συμβαίνει διότι
δεν το απαιτούν τα μέλη.

Λέτε δηλαδή ότι το ίσο θα πρέπει να συνεχίζει όταν διατηρείται ο ίδιος ήχος (πχ κανόνες , αίνοι, δοξολογία , κτλ) και στα ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα από πρωτοψάλτη σε λαμπαδάριο και αντίστροφα ? και να σταματά με το πέρας των ανωτέρων , για να εκφωνήσει ο ιερέας ή σε κάποια αλλαγή ήχου ?
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Λέτε δηλαδή ότι το ίσο θα πρέπει να συνεχίζει όταν διατηρείται ο ίδιος ήχος (πχ κανόνες , αίνοι, δοξολογία , κτλ) και στα ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα από πρωτοψάλτη σε λαμπαδάριο και αντίστροφα ? και να σταματά με το πέρας των ανωτέρων , για να εκφωνήσει ο ιερέας ή σε κάποια αλλαγή ήχου ?

!!!Καλά είναι δυνατόν να εννοεί αυτό; Αυτό που καταλαβαίνω, και με το οποίο συμφωνώ, είναι ότι ακόμη και όταν χρησιμοποιείται συνεχές ίσο, σε ένα-δυο (ή περισσότερα ανάλογα με το μέλος, το είδος και την έκταση του μέλους) αυτό σταματά μαζί με το μέλος και μετά συνεχίζει πάλι.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
!!!Καλά είναι δυνατόν να εννοεί αυτό; Αυτό που καταλαβαίνω, και με το οποίο συμφωνώ, είναι ότι ακόμη και όταν χρησιμοποιείται συνεχές ίσο, σε ένα-δυο (ή περισσότερα ανάλογα με το μέλος, το είδος και την έκταση του μέλους) αυτό σταματά μαζί με το μέλος και μετά συνεχίζει πάλι.

Σωστός ο Νεοκλής (αν κ Γενικός Συντονιστής:D)
Ναι, Νεκτάριε αυτό που αναφέρει ο Νεοκλής εννοώ.:)
Άλλωστε κ με το Λαμπαδάριό μου αυτή τη τακτική
χρησιμοποιούμε κ έχει αποδειχθεί κ πρακτικά επιτυχής.
Το πρωΐ που ψάλλω έως κ 5-6 φωνές χαμηλότερα, το
συνεχές (σε λογικά κατά Νεοκλή:wink: πλαίσια) επιτυγχάνει
κ το "ζέσταμα" της φωνής, αποκτώντας ευχέρεια κ στις
κάτω κ τις πάνω οκτάβες. (Να δεις κάτι κάτω Νη για πλάκα
λέμε μέχρι τις Καταβασίες:D) Βέβαια λαιμός με λαιμό
διαφέρει κ λόγω της ύπαρξης 3ου ψάλτου (ευλογία
τεράστια) είμαι ξεκούραστος συνήθως.

Υ.Γ. Εάν έχεις την ευγενή καλωσύνη (κ όλα τα μέλη)
θα εκτιμούσα αν μου απευθυνόσασταν στον ενικό,
είμαι ένας μονάδα.Ευχαριστώ πολύ.:)
 
Το πρωΐ που ψάλλω έως κ 5-6 φωνές χαμηλότερα

Για να συμβεί αυτό σίγουρα συντρέχουν κάποιες προϋποθέσεις:
-Κοιμάσαι νωρίς το Σάββατο βράδυ, πριν τις 11:rolleyes:
-Δεν έχεις καπνίσει σίγουρα μετά τις 5μμ:rolleyes:
-Δεν έχεις βγει για διασκέδαση (ενν. αφού κοιμάσαι πριν τις 11):rolleyes:
-Δεν έχεις πιει γουλιά αλκοόλ.:rolleyes:
-Δεν ...:eek::eek::eek:
-Δεν ...:mad::mad::mad:
κλπ κλπ
:D:D:D
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi


Για να συμβεί αυτό σίγουρα συντρέχουν κάποιες προϋποθέσεις:
-Κοιμάσαι νωρίς το Σάββατο βράδυ, πριν τις 11:rolleyes:
-Δεν έχεις καπνίσει σίγουρα μετά τις 5μμ:rolleyes:
-Δεν έχεις βγει για διασκέδαση (ενν. αφού κοιμάσαι πριν τις 11):rolleyes:
-Δεν έχεις πιει γουλιά αλκοόλ.:rolleyes:
-Δεν ...:eek::eek::eek:
-Δεν ...:mad::mad::mad:
κλπ κλπ
:D:D:D

Ναι,ναι,ναι σου λέωωωω...:eek::rolleyes::wink::D:p
Πως το θέλεις; Απ' όλα ή χωρίς τζατζίκι;:D
Γιός παπά είμαι, μόνο αυτή τη ζωή κάμω...:wink:

Υ.Γ. Εννοείτε 1 κουταλιά μέλι το πρωΐ κ το
απαραίτητο ωμό αυγό... :eek::D
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi

Μπλιάχ!!!
Με τίποτα... :D



Εννοείτε...:wink:

Περί ισοκρατήματος,
σημαντικός παράγοντας η ακουστική κ η μικροφωνική
του εκάστοτε Ι.Ναού.
Δεν επεκτείνομαι, καταλαβαίνουμε άπαντες.
 

tb---

τσοπάνης
!!!Καλά είναι δυνατόν να εννοεί αυτό; Αυτό που καταλαβαίνω, και με το οποίο συμφωνώ, είναι ότι ακόμη και όταν χρησιμοποιείται συνεχές ίσο, σε ένα-δυο (ή περισσότερα ανάλογα με το μέλος, το είδος και την έκταση του μέλους) αυτό σταματά μαζί με το μέλος και μετά συνεχίζει πάλι.

Για να αναφέρομαι σε κάτι τέτοιο ( συνεχόμενο ίσο ανεξαρτήτους παύσης του μέλους από χορό σε χορό ) κάπου θα το έχω συναντήσει. Δεν είναι μια υπόθεση. Είναι πρακτική που συναντάται.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Γ. ΑΓΓΕΛΗΣ

Ανδρέας Αγγελής
Σε όλα τα μουσικά μέλη(ειρμολογικά,στιχηραρικά,παπαδικά)το ισοκράτημα να γίνετε συνεχόμενο χωρis να καλύπτει τον ψάλοντα (σε χαμηλή ένταση)αλλά Β.F που σημαίνει με κλειστό στόμα.Αυτή την τακτική εφάρμοζε σε χορωδιακό επίπεδο αλλά και σαν μονοφωνάρηs o AEIMNHΣΤΟΣ ΑΡΧ.ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ,τακτική που υοθέτησαν μετέπειτα Ο Bασιλικόs,o Φορτωμάs κ.α.Εάν σε κάποιο αναλόγιο ή χορωδία, υπάρχουν έναs τουλάχιστον xαμηλόφωνοs για την υπάτη κλίμακα και οι υπόλοιποι 1-2 άτομα να κάνουν την ίδια νότα στη μέση κλίμακα,θα βγει ένα ηχόχρωμα'' το κάτι άλλο''Σε καμία περίπτωση να γίνεται ισοκράτημα με βόμβο - με λόγια και εισαγωγή των ισοκρατημάτων λίγο πριν μπει ο ψάλτηs στην αλαγή (και καλά για να τον διευκολύνουμε)ΕΕ...όλο και κάτι παραπάνω ήξερε ο ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ!!:wink:
 

tb---

τσοπάνης
Σε όλα τα μουσικά μέλη(ειρμολογικά,στιχηραρικά,παπαδικά)το ισοκράτημα να γίνετε συνεχόμενο χωρis να καλύπτει τον ψάλοντα (σε χαμηλή ένταση)αλλά Β.F που σημαίνει με κλειστό στόμα.Αυτή την τακτική εφάρμοζε σε χορωδιακό επίπεδο αλλά και σαν μονοφωνάρηs o AEIMNHΣΤΟΣ ΑΡΧ.ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ,τακτική που υοθέτησαν μετέπειτα Ο Bασιλικόs,o Φορτωμάs κ.α.Εάν σε κάποιο αναλόγιο ή χορωδία, υπάρχουν έναs τουλάχιστον xαμηλόφωνοs για την υπάτη κλίμακα και οι υπόλοιποι 1-2 άτομα να κάνουν την ίδια νότα στη μέση κλίμακα,θα βγει ένα ηχόχρωμα'' το κάτι άλλο''Σε καμία περίπτωση να γίνεται ισοκράτημα με βόμβο - με λόγια και εισαγωγή των ισοκρατημάτων λίγο πριν μπει ο ψάλτηs στην αλαγή (και καλά για να τον διευκολύνουμε)ΕΕ...όλο και κάτι παραπάνω ήξερε ο ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ!!:wink:



άλλα ακούω εγώ προσωπικά
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ο δε Ταλιαδώρος (κακώς κατ' εμέ) βάζει 100 άτομα στο αναλόγιό του να κάνουν
"bush vermez" αν το γράφω σωστά (ελληνιστί "μούγκρισμα γελαδιών"), σε σημείο σε ζωντανή ηχογράφηση να ακούγεται ο ίδιος (και μοναδικός ψάλλων) ελάχιστα.
Κατ' αρχάς, έτσι νομίζω πως γράφεται ο George Bush! Εικάζω, βέβαια, πως γαλλικό "vache" προέρχεται από το αρχαιοελληνικό "βους", αλλά "bush" δεν υπάρχει! "Bouche" υπάρχει και σημαίνει στόμα. Και "vermez" δεν ξέρω αν υπάρχει! "Fermé" υπάρχει και σημαίνει κλειστό. Συνολικά, bouche fermé = στόμα κλειστό. Επομένως, ο Ταλιαδώρος μάλλον δεν παριστάνει τον τσομπάνη λέγοντας τη φράση αυτή.....
(χιούμορ κάνω, δεν ειρωνεύομαι)
Δεν είναι γλωσσικό το ζήτημα. Το τόνισα γιατί έχω δεί απο κοντά πρωτοψάλτες να έχουν σχηματίσει στο αναλόγιο έναν "ανθρώπινο" - αυτόματο ισοκράτη.

Εννοώ ότι έχουν σχηματίσει έναν πίνακα με όλους τους φθόγγους ΝΗ - ΖΩ και παράλληλα αναγράφουν και όρους , όπως "σιγά", "δυνατά", "συνεχόμενα", "με συλλαβές", "μαζί", κτλ. Αυτήν την καρτέλα την έχουν συνήθως δίπλα από τα ψαλλόμενα μέλη ή στο πλάι του αναλογίου και υποδεικνύουν με το δάκτυλο τί ίσο επιθυμούν. Ουσιαστικά οι "ισοκράτες" απλά εκτελούν αυτά που καταδεικνύει ο πρωτοψάλτης, ενεργώντας εντελώς μηχανικά, αφού πολλές φορές δεν έχουν πρόσβαση στο κείμενο, ενώ άλλες φορές δεν κατανοούν τα ψαλλόμενα λόγω περιορισμένων γλωσσικών γνώσεων.
Πραγματικά απίστευτο! Τι σκαρφίζεται ο κόσμος... Ο Γεωργιάδης με το που άλλαζε το ίσο, ακόμη και όταν έψαλλε, το έλεγε στιγμιαία για να το πιάσουν οι άλλοι. Χαρακτηριστικό του στοιχείο. Για να μην παρεξηγηθώ, ακούστε την παλαιά του ηχογράφηση που ανέβασα και θα το καταλάβετε.

Επί της ουσίας τώρα. Πράγματι, ο Ταλιαδώρος ζητάει ισοκράτημα με κλειστό το στόμα. Και στην ανάλυσή του ο κ. Παπαεμμανουήλ για τη συγκρότηση του χορού από το δάσκαλό του (ανέβηκε εδώ) αυτό λέει:
Με ιδιαίτερη προσοχή όμως επιλέγει και τους ισοκράτες, καθώς είναι γνωστή η ευαισθησία που επιδεικνύει σε αυτόν τον τομέα, φροντίζοντας να υπάρχουν στο σύνολο μπάσοι για να τονίσουν τον βόμβο. Η ταυτόχρονη και συγχρονισμένη εναλλαγή του ισοκρατήματος, χωρίς να βαίνουν εις βάρος της μελωδίας, και η σταθερότητα του τόνου είναι τα στοιχεία εκείνα τα οποία ζητάει ο Ταλιαδώρος από το σώμα των ισοκρατών και προς εκείνη την κατεύθυνση επικεντρώνεται η διδασκαλία του κατά την διάρκεια των προβών. Στην παραμικρή απόκλιση του τόνου είτε από τους μελωδούς είτε από τους ισοκράτες δεν διστάζει να διακόψει αμέσως την πρόβα και να διορθώσει το λάθος εμμένοντας σε εκείνο το σημείο όσο χρειαστεί.
Και μαρτυρία παλαιού του μαθητού συνηγορεί, καθώς τον έστειλε ο Ταλιαδώρος να κάνει ισοκράτημα στον Πρίγγο "bouche fermé". (Άραγε ο Πρίγγος να το ήθελε έτσι;)

Δε με ενθουσιάζει προσωπικά η τακτική αυτή. Έβλεπα πριν από λίγο τον Ψάχο που έγραφε με συνηχητική γραμμή το ισοκράτημα και αντιστοιχούσε προφανώς στα λόγια. Και στον Γεωργιάδη με λόγια ισοκρατούσαμε και το ίδιο θαρρώ πως ακούω από τις χορωδίες του Στανίτσα. Πιστεύω πως ενδείκνυται, καθώς η ψαλτική είναι λόγος - και ο ισοκράτης μιλά με την τεχνική του - αλλά και διότι το άκουσμα που απορρέει είναι πιο στιβαρό και οργανωμένο. Και, φυσικά, σταματάει μαζί με το μέλος.

Τα παραπάνω δεν αφορούν στα παπαδικά μέλη, όπου το ισοκράτημα είναι συνεχές στον ψαλλόμενο φθόγγο, πλην ίσως ορισμένων σημείων που τελειώνουν οι φράσεις του κειμένου και επομένως αντίστοιχες ευρύτερες ενότητες του μέλους. Με εκνευρίζει αφάνταστα όταν ψάλλω παπαδικό μάθημα και ο ισοκράτης κοιτάει πότε θα πάρω ανάσα για να κόψει απότομα. Εκεί πράγματι χαλάει η ροή του μέλους.

Αξιομνημόνευτη είναι και η τακτική του Χρυσάνθου Θεοδοσοπούλου. Το συνημμένο είναι από την 35η σελίδα της πρώτης εκδόσεως της Λειτουργίας του.

 
Last edited:

PanagiotisK

ως άνωθεν^
...κ το
απαραίτητο ωμό αυγό...

H Salmonella Enteritis καραδοκεί στους κρόκους:D:wink:

(κάποτε έπινα -προ γνώσεως- κάθε πρωί 8-9 ασπράδια με κανα δυο κρόκους:D)
 
Λοιπόν για τελειώνουμε, και να μην αρχίσει καμιά διένεξη (δεν είναι στις προθέσεις μου ειλικρινά - αλήθεια κ. Κωνσταντίνου υπάρχουν πολλοί στην συζήτηση που είναι πιθανοί για διένεξη;) ξεκαθαρίζω: Είδα αυτό που περιέγραψα παραπάνω, επανηλειμένως απο έναν μοναχό λίγο ξανθό, που δεν φαινόταν για Έλληνας (ούτε Κύπριος). Φυσικά δεν ήταν κάτι το "αντιαισθητικό" ούτε τερατοειδές. Και φυσικά τίποτε απο όλα αυτά που λέτε οτι ίσως συνέβησαν και δεν κατάλαβα καλά...Όλα αυτά τα ξέρω κι εγώ και τα εφαρμόζω (χωρίς να μου τα πεί κάποιος) για να ελέγχω τον εαυτό μου, αλλά αυτό που είδα ήταν αυτό που έγραψα. Πως να σας το πω αλλιώς; Και πάλι σας λέω οτι δεν ήταν κάτι το υπερβολικό που να τραβά την προσοχή του ανύποπτου, απλά επειδή ήταν μπροστά μου τον είδα.

Τα λοιπά ως απάντηση στα του κ. Κωνσταντίνου (τελευταία φορά που το κάνω αυτό):
α) Απαιτώ, απ τη στιγμή που χωρίς να είστε παρών - ενώ εγώ σε απόσταση ούτε μισού μέτρου με αμφισβητείτε με τρόπο ειρωνικό.
β)Φυσικά το μύνημα του κ. Ζάχαρη ήταν ερώτηση ουσιαστικά πάνω στο δικό μου μύνημα (παρακαλώ δείτε την ροή της συζητήσεως) και ζητούσε διευκρινήσεις απο εσάς που γνωρίζετε προσωπικά τους πατέρες. Και φυσικά το δικό σας μύνημα δεν ήταν ούτε γενικό ούτε αόριστο, αλλά αντίλογος σ' αυτό που έγραψα οτι είδα.
γ)Και οπωσδήποτε είμαι εύκολος στις ταμπέλες απ'την στιγμή που βγάζουν μάτι. Και αν εννοείτε οτι διαψεύδομαι σ' αυτό που είπα για τους βατοπαιδινούς πατέρες (τους οποίους εκτιμώ βαθύτατα)τότε ρωτήστε τον υπόλοιπο ψαλτικό κόσμο του Αγ. Όρους και θα καταλάβετε οτι σκέφτομαι όλες τις παραμέτρους. Αφήστε που δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς τις διαφορές ανάμεσα π.χ. στους Δανιηλαίους, Φιρφυρή κτλ και τους βατοπαιδινούς.
Δεν είμαι κατά της ταμπέλας, γιατί αν δεν τις αναγνωρίζουμε εθελοτυφλούμε. Πιστεύω οτι δεν είναι κακό να βάζουμε ταμπέλες, ούτε είναι κακό να κληρονομήσουμε ένα συγκεκριμένο ύφος μιας σχολής. Φυσικά υπάρχουν και σχολές "τεχνοτροπικές" - εκτός αν ούτε αυτό παραδέχεσθε (υποθέτω επειδή δεν συμφέρει την δικιά σας σχολή). Όλοι είμαστε ψάλτες, η μουσική είναι μία, αλλα η εκάστοτε ερμηνεία (συν τοις άλλοις) κάνει την κύρια διαφορά (η οποία είναι τεράστια και μας κάνει να διακρίνουμε τις "σχολές" και το ύφος).
δ) Για την φράση "τις άλλες ...." ζητώ δημόσια συγνώμη, καθότι παραφέρθηκα (δείγμα της ειλικρινούς αγανάκτησής μου). [Παρόλο που το επιστρέφετε, να σας πω οτι δεν συνηθίζω να λέω - όπως φαίνετε]

Τέλος είπα οτι διήυθηνε τους 2-3 ισοκράτες, ήταν μια μικρή ομάδα 3-4 ατόμων με δικά της βιβλία κτλ. Προσπαθώ να είμαι όσο το δυνατόν ξεκάθαρος και αμερόληπτος, ωστε να μην λέω πράγματα που δεν ισχύουν. Το πρόβλημα ως φαίνεται είναι στην λελογισμένη ανάγνωση των μυνημάτων...Ε τί να πως εγώ τώρα;Για περισσότερες διευκρινήσεις στους πατέρες της ΙΜ Βατοπαιδίου, και δη σ' αυτόν που περιέγραψα....
ΤΕΛΟΣ


Όσο για τις "ειδικές στάσεις στόματος" (πως να το πω αλλιώς;) ας πούμε για ισοκράτημα στο δι σε διατονικό μέλος (απ' ότι θυμάμαι) -δεν θυμάμαι αν ήταν κάτω δι, πίεζαν με το χέρι λίγο κάτω απο το κάτω χείλος προς τα κάτω...

Αδελφοί και εγώ σε μία αγρυπνία στο Βατοπέδι το παρετήρησα αυτό πρίν έναν χρόνο, την περσινή Κυριακή των Βαΐων που και κατα συγκυρία είχε και πανύγιρη η Μονή λόγο του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου (με το παλαιό ημερολόγιον).
Παρετήρησα έναν νομίζω δύο μοναχούς που το έκαμναν αυτό ξένος πρέπει να ήταν (εθικότιτος δεν ξέρω) και το έκανε όντως. Έγω όμως υπέθεσα οτι το έκανε για να δυναμώσει την ένταση της φωνής του. Και το έκανε τις περισσότερες φορές γιατί οι περισσότεροι από τους ψάλτες έψαλαν μέλος.
Αυτό πιστεύω ότι είναι και τίποτα παραπάνω γιαυτό μην χαλάμε τις καρδιές μας:)
:eek::eek::eek:Συγνώμη για την "λίγο" αργοπορημένη απάντηση :eek::eek::eek:
 
Top