Στιχηράριο Paris. gr. 262

Για δοξαστάριο δεν πρόκειται;
Υπάρχουν σελίδες ανάμεσα όμως, μικρότερες σε μέγεθος, όπου η γραφή είναι μεταγενέστερη (σελ. 269-276).
Μήπως αυτές είναι του ιε΄ αι.;
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Εἶναι καὶ ἰδιομελάριον, ἔχει καὶ τὰ ἀντίφωνα τῶν παθῶν.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Μὲ μιὰ γρήγορη ματιά, τοὐλάχιστον τῶν ἀρχῶν τοῦ 14ου, ἂν ὄχι νωρίτερα.
Ὁ Gastoue τὸ τοποθετεῖ στὸν 14ο.

[τὸ Λειμῶνος 262 εἶναι τῶν ἀρχῶν τοῦ 14ου, ὄχι 12-13ου ὅπως ἀναγράφεται στὴν ἱστοσελίδα. Ἴσως τῆς πρώτης δεκαετίας. Εἶναι τὸ Εἱρμολόγιο τοῦ Κουκουζέλη.]
 
Last edited:

Daidalos

Μέλος
XIV • Incomplete Sticherarion (Menaion without beginning of September with some interpolated later additions in a smaller format, Triodion, Pentekostarion, fragment of Oktoechos written by another hand). The whole manuscript was bound together in the wrong order.
Menaion:
fol. 289 (beginning is missing)
SAV 8-13
- συ βασιλευ ο ων (πλ α)
- ο πνευματι αγιω συνημμενος (πλ β᾽)
- ο αρρητω σοφια συστησαμενος (πλ δ᾽)

ff. 290-291 later addition (17th c.) with doxastika for Christmas: SAV 330 (fragment)-331 (complete)
fol. 292 another hand with Middle Byzantine notation
fol. 293-300 (the folios between SAV 13-30 are missing) starts with the sticheron idiomelon δι᾽αγγελου προρρησεως (SAV 30, δ᾽) followed SAV 41 ω μακαρια δυας (πλ α᾽)
The continuation is ff. 1-183

Triodion: ff. 183r-248v

Pentekostarion: expl. mut. Sunday of the Holy Fathers (249r-268v)

ff. 269-276 (later addition for the menaion of November, Kosmas and Damian)

ff. 277-288 Oktoechos fragment written by another hand inc. and expl. mut. from 3rd mode Anabathmoi - 4th mode anatolika;

f. 292 one leaf of the Oktoechos, 3rd mode with the same hand
 
Top