Γιώργος Μ.
Γιώργος Μπάτζιος
[Σημ. συντ. (π. Μ.)] Μεταφορά μηνυμάτων από θέμα του Χρύσανθου Θεοδοσόπουλου.
Ευχαριστώ πολύ για τις επισημάνσεις σας.
Θέλω να μοιραστώ μια εμπειρία μου. Άκουγα από καιρό τον Χρύσανθο σε κασέτες μαζί με τον αριστερό του. Ο λαμπαδάριος, επισκιαζόμενος από τον Χρύσανθο δεν μου είχε κάνει εντύπωση τότε.
Όταν όμως φέτος την Κυριακή των αγιων Πατέρων πήγα λόγω υποχρέωσης στη Θεσσαλονίκη και λειτουργήθηκα εκεί, και άκουσα χωρίς να το περιμένω εκείνη τη γνώριμη φωνή, πολύ πιο ώριμη πια, με έπιασε ένα δέος. Βέβαια, δε λέω, είναι και ο ναός υποβλητικός και το σκήνωμα του αγίου σου εμπνέει κατάνυξη. Αλλά τι να σας πω. Όλα θύμιζαν τα παλιά. Ένας χορός ψαλτών ρασοφόρων, μια σοβαρότητα από την αρχή ως το τέλος, μια ιεροπρέπεια και ηγεμονικότητα άνευ προηγουμένου. Στο χερουβικό όλος ο αριστερός χορός, εν πομπή, μεταφέρθηκε δεξιά. Ο λαμπαδάριος ανέβηκε δίπλα στον άρχοντα. Έψαλαν τα λειτουργικά μαζί. Το κάθε Αμήν είχε τη σημασία του. Όλα θύμιζαν το ύφος και τη σοβαρότητα του Χρύσανθου. Νομίζω ότι κατάφερε τελικά να μεταλαμπαδεύσει στους διαδόχους του, αν όχι όλη την τέχνη του, όμως σίγουρα το ψαλτικό του ήθος.
(Βέβαια, μπορεί να έτυχε να είναι έτσι η μέρα, δεν ξέρω). Πάντως βγήκα από το ναό πετώντας...
Θα ήθελα να σας ρωτήσω μάλιστα αν μπορώ να επισυνάψω την ηχογράφησή μου της λειτουργίας (από το χερουβικό μέχρι το Άξιον εστί).
Ευχαριστώ.
Ευχαριστώ πολύ για τις επισημάνσεις σας.
Θέλω να μοιραστώ μια εμπειρία μου. Άκουγα από καιρό τον Χρύσανθο σε κασέτες μαζί με τον αριστερό του. Ο λαμπαδάριος, επισκιαζόμενος από τον Χρύσανθο δεν μου είχε κάνει εντύπωση τότε.
Όταν όμως φέτος την Κυριακή των αγιων Πατέρων πήγα λόγω υποχρέωσης στη Θεσσαλονίκη και λειτουργήθηκα εκεί, και άκουσα χωρίς να το περιμένω εκείνη τη γνώριμη φωνή, πολύ πιο ώριμη πια, με έπιασε ένα δέος. Βέβαια, δε λέω, είναι και ο ναός υποβλητικός και το σκήνωμα του αγίου σου εμπνέει κατάνυξη. Αλλά τι να σας πω. Όλα θύμιζαν τα παλιά. Ένας χορός ψαλτών ρασοφόρων, μια σοβαρότητα από την αρχή ως το τέλος, μια ιεροπρέπεια και ηγεμονικότητα άνευ προηγουμένου. Στο χερουβικό όλος ο αριστερός χορός, εν πομπή, μεταφέρθηκε δεξιά. Ο λαμπαδάριος ανέβηκε δίπλα στον άρχοντα. Έψαλαν τα λειτουργικά μαζί. Το κάθε Αμήν είχε τη σημασία του. Όλα θύμιζαν το ύφος και τη σοβαρότητα του Χρύσανθου. Νομίζω ότι κατάφερε τελικά να μεταλαμπαδεύσει στους διαδόχους του, αν όχι όλη την τέχνη του, όμως σίγουρα το ψαλτικό του ήθος.
(Βέβαια, μπορεί να έτυχε να είναι έτσι η μέρα, δεν ξέρω). Πάντως βγήκα από το ναό πετώντας...
Θα ήθελα να σας ρωτήσω μάλιστα αν μπορώ να επισυνάψω την ηχογράφησή μου της λειτουργίας (από το χερουβικό μέχρι το Άξιον εστί).
Ευχαριστώ.
Last edited by a moderator: