Σπάθη στον Γα

Στο Αγγλικό τμήμα του φόρουμ, ανέβηκε ένας πίνακας, όπου στο πινακάκι 3 αποφεύγεται η τοποθέτηση μαρτυριών όταν η σπάθη τίθεται στον Γα.
Ακόμη και οι πιο σχολαστικοι θεωρητικοί δεν βάζουν τις μαρτυρίες.
Γνωρίζει κάποιος κάτι παραπάνω;
 

Attachments

  • Martyries_Spathi_Ga.jpg
    Martyries_Spathi_Ga.jpg
    23.9 KB · Views: 305
Last edited:

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Το να μην βάζει ή να αποφεύγει να βάζει κάποιος Μαρτυρίες γενικά, είναι κάτι από το οποίον εξάγονται πολλά και αλλοπρόσαλλα συμπεράσματα.
Παραδειγματικά, αναφέρω τις Μαρτυρίες στο Εναρμόνιο Γένος. ΟΛΑ τα Θεωρητικά και ΟΛΟΙ οι Μελοποιοί, τις γράφουν λάθος, ιδίως στον Κε αλλά πολλές φορές και στον Δι. Όταν το Ατζέμ τεθεί στον Ζω, ο Ζω παραλλαγίζεται Γα, οπότε ο Κε ( σαν Βου ) παίρνει το λ του Βου και ο Δι ( σαν Πα ) παίρνει το ημίφι του Πα. Επίσης όταν τίθεται στον Γα, Ο Γα παραλλαγίζεται Ζω, οπότε ο Βου σαν Κε, παίρνει το Μαρτυρικό του Κε, αλλά χωρίς τις τελίτσες, διότι το Α΄ Τετράχορδο, ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ παντελώς τις τελίτσες και τους τόνους. Επίσης ο Πα ( σαν Δι ), παίρνει το Μαρτυρικό του Δι, αλλά για τον λόγο που προαναφέραμε, χωρίς τις τελίτσες. Έχετε δεί κανένα βιβλίο Θεωρητικό ή όχι, που να σημειώνει μ'αυτό τον τρόπο τις Μαρτυρίες ;;;Εάν ναί, πείτε και σε μένα να το δώ. Το καλύτερο και ευκολότερο για όλους, είναι να αποφεύγουν τις Μαρτυρίες ( ίσως λόγω αμφιβιλιών ή ........). Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση που αναφέρεις αγαπητέ Φίλε. Αυτός που ανέβασε το σχεδιάγραμμα, ή δεν ήταν σίγουρος για το ποιά Μαρτυρία θα έπρεπε να βάλει, ή........
Οι Μαρτυρίες της Κλίμακας με Σπα΄θη στον Γα, είναι :
Ο νη με την δική του Μαρτυρία.
Ο Πα με το δ του νη
Ο Βου με το ημίφι του Πα
Ο Γα με τα Πελασγικά
Ο Δι με Μαρτυρικό, όπως ο Δι του Πλ. Β΄
Ο Κε με Μαρτυρικό, όπως του Κε του Πλ. Β΄
Ο Ζω με Μαρτυρικό, όπως ο Ζω του Πλ. Β΄ και
Ο άνω Νη με Μαρτυρικό, όπως του άνω Νη του Διατονικού Γένους.
Αυτές οι διαφορές γίνονται διότι η Φθορά της Σπαθης, τοποθετείται -τουλάχιστον ακουστικά - ΚΑΙ στο Χρωματικό, αλλά ΚΑΙ στο Εναρμόνιο Γένος.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αυτό δεν το συνάντησα πουθενά. Πρώτη φορά το βλέπω.
Ενδιαφέρουσα άποψη όμως.

την πρώτη άποψη:
Αρχικό μήνυμα απο Τσακιτζής
Όταν το Ατζέμ τεθεί στον Ζω, ο Ζω παραλλαγίζεται Γα,
την έχω ακούσει από παλιό ψάλτη.
την άλλη δεν ετυχε.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
ΚΑΙ ο Νίκος L. αλλά ΚΑΙ ο Ηλίας Παπαδόπουλος εκφράζουν την απορία τους γι'αυτά που έγραψα. Εγώ ευχαρίστως θα τα ανακαλέσω, εάν μου εξηγήσει κάποιος, πώς ο άνω ΝΗ παίρνει το Μαρτυρικό του ΔΙ ( δηλαδή το δ με τις τελίτσες ), ο άνω ΠΑ το Μαρτυρικό του ΚΕ ( δηλαδή το ημίφι με τις τελίτσες ), ο ΔΙ στην Δοξολογία του Χουρμουζίου ( τον Βαρύ Εναρμόνιο ), παίρνει το ημίφι του ΠΑ, ο Βου το ημίφι του ΚΕ αλλά χωρίς τις τελίτσες και ο ΠΑ το δ του ΔΙ, πάντα χωρίς τελίτσες Είπαμε ότι στο Α΄ Τετράχορδο ΔΕΝ μπαίνουν ΟΥΤΕ τελίτσες, ΟΥΤΕ τόνοι στις Μαρτυρίες.
Τι συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, για κάποιον που διαθέτει στοιχειώδη φαιά ουσία, μέσα στο κεφάλι του ;;;; Εφ'όσον ο άνω ΝΗ = ΔΙ, ο άνω ΠΑ = ΚΕ και ο ΔΙ = ΠΑ, ο ΖΩ πως πρέπει να παραλλαγιστεί ;; Όποιος το βρεί παίρνει μία τσίχλα. Επίσης αφού ο ΒΟΥ = ΚΕ και ο ΠΑ = ΔΙ, τότε τι θα πρέπει να είναι ο ΓΑ ;;;; Όποιος βρεί και αυτό, παίρνει άλλη μία τσίχλα. Όποιος βρεί και τα δύο, παίρνει γλυφιτζούρι.
Αυτά όμως που ήθελα να μάθω, είναι ποιό Θεωρητικό τα γράφει όλ' αυτά;;;; Και γιατί εφ' όσον αλλάζουν τις Μαρτυρίες στον άνω ΝΗ και στον άνω ΠΑ και καμιά φορά, όποτε το ξεχάσουν και στον ΔΙ, γιατί επαναλαμβάνω, δεν αλλάζουν και του ΚΕ ;;;;;;;;;;;
Αποδείξτε ότι κάνω λάθος και ευχαρίστως θα δηλώσω δημοσίως την αγραμματοσύνη μου γύρω από τα μουσικά θέματα.Εάν όμως δεν θα μπορέσετε να το κάνετε, καλό θα είναι να ακούτε πότε - πότε και εμάς τις παλιοκαραβάνες του Αναλογίου, Δεν ξέρεις. Καμιά φορά μπορεί να μάθεις και κάτι, παρ' όλο ότι ολοι σ' αυτήν την εποχή που ζούμε, είναι ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ και ΞΕΡΟΛΕΣ. Είμαι 72 χρονών και με τη μουσική, ασχολούμαι από τα 6 μου. Σήμερα, μετά από 66 χρόνια, ακόμα ψάχνομαι και διαβάζω, γιατί θα πρέπει να χωνέψουμε ΟΛΟΙ μας, ότι ΔΕΝ γνωρίζουμε καλά τη μουσική μας. Εάν γνωρίζουμε καλά την Θεωρία, οπωσδήποτε θα έχουμε κενά στην Εκτέλεση και το αντίθετο. Καλό θα είναι να μάθουμε να ακούμε τον άλλον. Όταν συζητάς με κάποιον - μου έλεγε ο Παππούς μου - πάντα μαθαίνεις. Εάν είναι πιό έξυπνος από σένα, σίγουρα θα μάθεις. Εάν είναι πιό βλάκας από σένα, πάλι σίγουρα θα μάθεις. Στην ερώτησή μου τί θα μάθω από ένα πιό βλάκα από μένα, η απάντησή του ήταν : Θα μάθεις να αποφεύγεις τις βλακείες του. Αυτό που χρειάζεται, είναι να ακούς ΠΑΝΤΟΤΕ τον άλλον.
Πάντως εμείς στα χρόνια που μαθητεύαμε, εάν πατάγαμε κατά λάθος καμιά φορά, λάθος Φθόγγο, τρώγαμε σφαλιάρα και τα σημάδια του χεριού του Δασκάλου, τα είχαμε μιά βδομάδα στα μούτρα μας. Ρωτάγαμε αλλά μας έλεγαν ότι ήθελαν, κρατώντας για τον εαυτό τους ορισμένες λεπτομέρειες, για αποδεικνύουν ότι ΑΥΤΟΙ είναι οι Δάσκαλοι. Αυτό μας έκανε και βάζαμε το μυαλό μας να δουλεύει, έστω και με λειψές πληροφορίες. Αυτά που έγραψα για τον ΖΩ και ΓΑ, τα είχα βγαλει κατόπιν πολλής και μεγάλης σκέψης και προβληματισμού, και τα ανέφερα στον Νίκο τον Σαλτάρη γύρω στο 1968, ο οποίος μου έδωσε συγχαρητήρια και μου είπε, ότι κάποια στιγμή θα μου τα έλεγε αυτά τα πράγματα. Τελικά πέθανε και ακόμα δεν μου τα είπε. Αρκέστηκε στο ότι τα βρήκα μόνος μου.
ΑΥΤΑ !!!!!
 
Last edited:
ΚΑΙ ο Νίκος L. αλλά ΚΑΙ ο Ηλίας Παπαδόπουλος εκφράζουν την απορία τους γι'αυτά που έγραψα. Εγώ ευχαρίστως θα τα ανακαλέσω, εάν μου εξηγήσει κάποιος, πώς ο άνω ΝΗ παίρνει το Μαρτυρικό του ΔΙ ( δηλαδή το δ με τις τελίτσες ), ο άνω ΠΑ το Μαρτυρικό του ΚΕ ( δηλαδή το ημίφι με τις τελίτσες ), ο ΔΙ στην Δοξολογία του Χουρμουζίου ( τον Βαρύ Εναρμόνιο ), παίρνει το ημίφι του ΠΑ, ο Βου το ημίφι του ΚΕ αλλά χωρίς τις τελίτσες και ο ΠΑ το δ του ΔΙ, πάντα χωρίς τελίτσες Είπαμε ότι στο Α΄ Τετράχορδο ΔΕΝ μπαίνουν ΟΥΤΕ τελίτσες, ΟΥΤΕ τόνοι στις Μαρτυρίες.
Τι συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, για κάποιον που διαθέτει στοιχειώδη φαιά ουσία, μέσα στο κεφάλι του ;;;; Εφ'όσον ο άνω ΝΗ = ΔΙ, ο άνω ΠΑ = ΚΕ και ο ΔΙ = ΠΑ, ο ΖΩ πως πρέπει να παραλλαγιστεί ;; Όποιος το βρεί παίρνει μία τσίχλα. Επίσης αφού ο ΒΟΥ = ΚΕ και ο ΠΑ = ΔΙ, τότε τι θα πρέπει να είναι ο ΓΑ ;;;; Όποιος βρεί και αυτό, παίρνει άλλη μία τσίχλα. Όποιος βρεί και τα δύο, παίρνει γλυφιτζούρι.
Αυτά όμως που ήθελα να μάθω, είναι ποιό Θεωρητικό τα γράφει όλ' αυτά;;;; Και γιατί εφ' όσον αλλάζουν τις Μαρτυρίες στον άνω ΝΗ και στον άνω ΠΑ και καμιά φορά, όποτε το ξεχάσουν και στον ΔΙ, γιατί επαναλαμβάνω, δεν αλλάζουν και του ΚΕ ;;;;;;;;;;;
Αποδείξτε ότι κάνω λάθος και ευχαρίστως θα δηλώσω δημοσίως την αγραμματοσύνη μου γύρω από τα μουσικά θέματα.Εάν όμως δεν θα μπορέσετε να το κάνετε, καλό θα είναι να ακούτε πότε - πότε και εμάς τις παλιοκαραβάνες του Αναλογίου, Δεν ξέρεις. Καμιά φορά μπορεί να μάθεις και κάτι, παρ' όλο ότι ολοι σ' αυτήν την εποχή που ζούμε, είναι ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ και ΞΕΡΟΛΕΣ. Είμαι 72 χρονών και με τη μουσική, ασχολούμαι από τα 6 μου. Σήμερα, μετά από 66 χρόνια, ακόμα ψάχνομαι και διαβάζω, γιατί θα πρέπει να χωνέψουμε ΟΛΟΙ μας, ότι ΔΕΝ γνωρίζουμε καλά τη μουσική μας. Εάν γνωρίζουμε καλά την Θεωρία, οπωσδήποτε θα έχουμε κενά στην Εκτέλεση και το αντίθετο. Καλό θα είναι να μάθουμε να ακούμε τον άλλον. Όταν συζητάς με κάποιον - μου έλεγε ο Παππούς μου - πάντα μαθαίνεις. Εάν είναι πιό έξυπνος από σένα, σίγουρα θα μάθεις. Εάν είναι πιό βλάκας από σένα, πάλι σίγουρα θα μάθεις. Στην ερώτησή μου τί θα μάθω από ένα πιό βλάκα από μένα, η απάντησή του ήταν : Θα μάθεις να αποφεύγεις τις βλακείες του. Αυτό που χρειάζεται, είναι να ακούς ΠΑΝΤΟΤΕ τον άλλον.
Πάντως εμείς στα χρόνια που μαθητεύαμε, εάν πατάγαμε κατά λάθος καμιά φορά, λάθος Φθόγγο, τρώγαμε σφαλιάρα και τα σημάδια του χεριού του Δασκάλου, τα είχαμε μιά βδομάδα στα μούτρα μας. Ρωτάγαμε αλλά μας έλεγαν ότι ήθελαν, κρατώντας για τον εαυτό τους ορισμένες λεπτομέρειες, για αποδεικνύουν ότι ΑΥΤΟΙ είναι οι Δάσκαλοι. Αυτό μας έκανε και βάζαμε το μυαλό μας να δουλεύει, έστω και με λειψές πληροφορίες. Αυτά που έγραψα για τον ΖΩ και ΓΑ, τα είχα βγαλει κατόπιν πολλής και μεγάλης σκέψης και προβληματισμού, και τα ανέφερα στον Νίκο τον Σαλτάρη γύρω στο 1968, ο οποίος μου έδωσε συγχαρητήρια και μου είπε, ότι κάποια στιγμή θα μου τα έλεγε αυτά τα πράγματα. Τελικά πέθανε και ακόμα δεν μου τα είπε. Αρκέστηκε στο ότι τα βρήκα μόνος μου.
ΑΥΤΑ !!!!!
Καλά κ. Τσακιτζή. Ηρεμήστε. Μία απορία εξέφρασα διότι δεν το είχα ξανακούσει. Άκουσα και την παραλλαγή του Ταλιαδώρου, άκουσα και την παραλλαγή του Ευθυμιάδη όπου κανένας απ' τους δύο δεν παραλλάγησε με τον τρόπο που λέτε, και γι' αυτό έγραψα και το μνμ. Συγχαρητήρια πάντως που σ' αυτήν την ηλικία έχετε τόσο ζήλο για την μουσική. Μακάρι να δώσει ο Θεός και σε μας το ίδιο. Να είστε καλά, ευχαριστώ για την απάντηση (την πρώτη, όχι την δεύτερη:cool:).
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Στο Αγγλικό τμήμα του φόρουμ, ανέβηκε ένας πίνακας, όπου στο πινακάκι 3 αποφεύγεται η τοποθέτηση μαρτυριών όταν η σπάθη τίθεται στον Γα.
Ακόμη και οι πιο σχολαστικοι θεωρητικοί δεν βάζουν τις μαρτυρίες.
Γνωρίζει κάποιος κάτι παραπάνω;
Παραθέτω και την άποψη του κ. Γεωργίου Κων/νου Μιχαλάκη γνωστού ερευνητού της Βυζαντινής μας Μουσικής, και νομίζω πως στην σελ. 66 του συν/νου θεωρητικού αναφέρονται οι μαρτυρίες.



Peri SPATHIS epi GA

Erotisis

(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=124348&postcount=1)

Apantisis:

Eis schediagrammata GKM entos metaphraseos Theoritikou Paschalidi:

(http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_Paedagogical/Paschalides_07bis.pdf)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Παραθέτω και την άποψη του κ. Γεωργίου Κων/νου Μιχαλάκη γνωστού ερευνητού της Βυζαντινής μας Μουσικής, και νομίζω πως στην σελ. 66 του συν/νου θεωρητικού αναφέρονται οι μαρτυρίες.



Peri SPATHIS epi GA

Erotisis

(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=124348&postcount=1)

Apantisis:

Eis schediagrammata GKM entos metaphraseos Theoritikou Paschalidi:

(http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_Paedagogical/Paschalides_07bis.pdf)

Αυτό πρέπει να είναι.
 

Attachments

  • σπάθη (σ.70).jpg
    138.4 KB · Views: 68

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Αν δεν με γελάει το αυτί μου, ούτε στον Κε, ούτε στον Γα έχω ακούσει 4άρια.

Αυτό πάντως λέει η θεωρία. Αυτά πόσο σου φαίνονται; Δεν έχω τόσο καλό αυτί, αλλά αν ήταν να προσπαθούσα να πιάσω ένα 4άρι, κάτι τέτοιο θα επεδίωκα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Καὶ ἀπὸ τὸ πρωτότυπο, Ζαχαρίας Πασχαλίδης, Ἐκκλησιαστικὴ Βυζαντινὴ Μουσική, Σύντομη θεωρία καὶ πράξη, Θεσσαλονίκη 1985.
 

Attachments

  • ScanImage001.jpg
    ScanImage001.jpg
    139.2 KB · Views: 65
  • ScanImage002.jpg
    ScanImage002.jpg
    131.6 KB · Views: 61
  • ScanImage003.jpg
    ScanImage003.jpg
    121.1 KB · Views: 62
Αυτό πάντως λέει η θεωρία. Αυτά πόσο σου φαίνονται; Δεν έχω τόσο καλό αυτί, αλλά αν ήταν να προσπαθούσα να πιάσω ένα 4άρι, κάτι τέτοιο θα επεδίωκα.

Ναι, όντως αυτά και μένα για 4αράκια μου ακούγονται. Γενικά όμως νομίζω ότι δεν το κάνουν οι περισσότεροι τόσο μικρό.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
ΚΑΙ ο Νίκος L. αλλά ΚΑΙ ο Ηλίας Παπαδόπουλος εκφράζουν την απορία τους γι'αυτά που έγραψα. Εγώ ευχαρίστως θα τα ανακαλέσω, εάν μου εξηγήσει κάποιος, πώς ο άνω ΝΗ παίρνει το Μαρτυρικό του ΔΙ ( δηλαδή το δ με τις τελίτσες ), ο άνω ΠΑ το Μαρτυρικό του ΚΕ ( δηλαδή το ημίφι με τις τελίτσες ), ο ΔΙ στην Δοξολογία του Χουρμουζίου ( τον Βαρύ Εναρμόνιο ), παίρνει το ημίφι του ΠΑ, ο Βου το ημίφι του ΚΕ αλλά χωρίς τις τελίτσες και ο ΠΑ το δ του ΔΙ, πάντα χωρίς τελίτσες Είπαμε ότι στο Α΄ Τετράχορδο ΔΕΝ μπαίνουν ΟΥΤΕ τελίτσες, ΟΥΤΕ τόνοι στις Μαρτυρίες.
Τι συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, για κάποιον που διαθέτει στοιχειώδη φαιά ουσία, μέσα στο κεφάλι του ;;;; Εφ'όσον ο άνω ΝΗ = ΔΙ, ο άνω ΠΑ = ΚΕ και ο ΔΙ = ΠΑ, ο ΖΩ πως πρέπει να παραλλαγιστεί ;; Όποιος το βρεί παίρνει μία τσίχλα. Επίσης αφού ο ΒΟΥ = ΚΕ και ο ΠΑ = ΔΙ, τότε τι θα πρέπει να είναι ο ΓΑ ;;;; Όποιος βρεί και αυτό, παίρνει άλλη μία τσίχλα. Όποιος βρεί και τα δύο, παίρνει γλυφιτζούρι.
Αυτά όμως που ήθελα να μάθω, είναι ποιό Θεωρητικό τα γράφει όλ' αυτά;;;; Και γιατί εφ' όσον αλλάζουν τις Μαρτυρίες στον άνω ΝΗ και στον άνω ΠΑ και καμιά φορά, όποτε το ξεχάσουν και στον ΔΙ, γιατί επαναλαμβάνω, δεν αλλάζουν και του ΚΕ ;;;;;;;;;;;
Αποδείξτε ότι κάνω λάθος και ευχαρίστως θα δηλώσω δημοσίως την αγραμματοσύνη μου γύρω από τα μουσικά θέματα.Εάν όμως δεν θα μπορέσετε να το κάνετε, καλό θα είναι να ακούτε πότε - πότε και εμάς τις παλιοκαραβάνες του Αναλογίου, Δεν ξέρεις. Καμιά φορά μπορεί να μάθεις και κάτι, παρ' όλο ότι ολοι σ' αυτήν την εποχή που ζούμε, είναι ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ και ΞΕΡΟΛΕΣ. Είμαι 72 χρονών και με τη μουσική, ασχολούμαι από τα 6 μου. Σήμερα, μετά από 66 χρόνια, ακόμα ψάχνομαι και διαβάζω, γιατί θα πρέπει να χωνέψουμε ΟΛΟΙ μας, ότι ΔΕΝ γνωρίζουμε καλά τη μουσική μας. Εάν γνωρίζουμε καλά την Θεωρία, οπωσδήποτε θα έχουμε κενά στην Εκτέλεση και το αντίθετο. Καλό θα είναι να μάθουμε να ακούμε τον άλλον. Όταν συζητάς με κάποιον - μου έλεγε ο Παππούς μου - πάντα μαθαίνεις. Εάν είναι πιό έξυπνος από σένα, σίγουρα θα μάθεις. Εάν είναι πιό βλάκας από σένα, πάλι σίγουρα θα μάθεις. Στην ερώτησή μου τί θα μάθω από ένα πιό βλάκα από μένα, η απάντησή του ήταν : Θα μάθεις να αποφεύγεις τις βλακείες του. Αυτό που χρειάζεται, είναι να ακούς ΠΑΝΤΟΤΕ τον άλλον.
Πάντως εμείς στα χρόνια που μαθητεύαμε, εάν πατάγαμε κατά λάθος καμιά φορά, λάθος Φθόγγο, τρώγαμε σφαλιάρα και τα σημάδια του χεριού του Δασκάλου, τα είχαμε μιά βδομάδα στα μούτρα μας. Ρωτάγαμε αλλά μας έλεγαν ότι ήθελαν, κρατώντας για τον εαυτό τους ορισμένες λεπτομέρειες, για αποδεικνύουν ότι ΑΥΤΟΙ είναι οι Δάσκαλοι. Αυτό μας έκανε και βάζαμε το μυαλό μας να δουλεύει, έστω και με λειψές πληροφορίες. Αυτά που έγραψα για τον ΖΩ και ΓΑ, τα είχα βγαλει κατόπιν πολλής και μεγάλης σκέψης και προβληματισμού, και τα ανέφερα στον Νίκο τον Σαλτάρη γύρω στο 1968, ο οποίος μου έδωσε συγχαρητήρια και μου είπε, ότι κάποια στιγμή θα μου τα έλεγε αυτά τα πράγματα. Τελικά πέθανε και ακόμα δεν μου τα είπε. Αρκέστηκε στο ότι τα βρήκα μόνος μου.
ΑΥΤΑ !!!!!

Αγαπητέ Τσακιτζη, νομίζω οτι στο συλλογισμό σου όσον αφορά ποιος σε επιβεβαιώνει ή απορεί, κάνεις λάθος!!!!!
εξηγούμαι: επιβεβαίωσα ότι γνωρίζω από παλιό δάσκαλο, μαθητή του Χ"θεοδώρου, τη θεωρία σου για το ΖΩ με το ατζέμ που παραλλαγίζεται σαν ΓΑ. Μάλιστα, σε άλλο θέμα σχετικά με την εναρμόνια Δοξολογία το είχες ξαναγράψει κ κάποιοι άλλοι διαφώνησαν κ όχι εγω.
Δυστυχώς ή ευτυχώς έχω το θάρρος να επιβεβαιώσω αυτό που ξέρω ΑΛΛΑ και να διατυπώσω την άγνοιά μου σχετικά με το αντίστροφο δηλ. το ΓΑ με ατζεμ που παραλλαγίζεται σαν ΖΩ.
ειλικρινά, πιστεύετε πώς όλοι οι υπόλοιποι που δεν έκαναν σχόλιο πάνω στη θεωρία που αναφέρατε, την είχαν ξαναακούσει ή την ασπάζονται;;
για του λόγου το αληθές κοιτάξτε τα thanks στο αρχικό σας μήνυμα.
πάντως χαίρομαι γιατί κάτι που μου είχε πει κάποτε ο παλιός δάσκαλος το επιβεβαιώνετε κι εσείς.....
η αλήθεια είναι πως πάντα διαβάζω με προσοχή τα σχόλιά σας...
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Αν δεν με γελάει το αυτί μου, ούτε στον Κε, ούτε στον Γα έχω ακούσει 4άρια.

Στο θεωρητικο του Αρχοντα Ιωαννιδη αν ανατρεξεις θα τα βρεις ολα τα 4αρια και μπορεις και να τα ακουσεις στο mp3 που το συνοδευει.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ Τσακιτζη, νομίζω οτι στο συλλογισμό σου όσον αφορά ποιος σε επιβεβαιώνει ή απορεί, κάνεις λάθος!!!!!
εξηγούμαι: επιβεβαίωσα ότι γνωρίζω από παλιό δάσκαλο, μαθητή του Χ"θεοδώρου, τη θεωρία σου για το ΖΩ με το ατζέμ που παραλλαγίζεται σαν ΓΑ. Μάλιστα, σε άλλο θέμα σχετικά με την εναρμόνια Δοξολογία το είχες ξαναγράψει κ κάποιοι άλλοι διαφώνησαν κ όχι εγω.
Δυστυχώς ή ευτυχώς έχω το θάρρος να επιβεβαιώσω αυτό που ξέρω ΑΛΛΑ και να διατυπώσω την άγνοιά μου σχετικά με το αντίστροφο δηλ. το ΓΑ με ατζεμ που παραλλαγίζεται σαν ΖΩ.
ειλικρινά, πιστεύετε πώς όλοι οι υπόλοιποι που δεν έκαναν σχόλιο πάνω στη θεωρία που αναφέρατε, την είχαν ξαναακούσει ή την ασπάζονται;;
για του λόγου το αληθές κοιτάξτε τα thanks στο αρχικό σας μήνυμα.
πάντως χαίρομαι γιατί κάτι που μου είχε πει κάποτε ο παλιός δάσκαλος το επιβεβαιώνετε κι εσείς.....
η αλήθεια είναι πως πάντα διαβάζω με προσοχή τα σχόλιά σας...

Αγαπητέ Φίλε Νίκο, ειλικρινά, δεν απευθύνθηκα σε σένα προσωπικά. Απλά είπα ότι εσείς εκφράσατε γνώμη για τα γραφόμενά μου.Όσο για αυτούς που δεν εξέφρασαν - όπως λές γνώμη - ή απλά δεν ασπάζονται κάτι που ακούνε, υπάρχει πρόχειρο το ρηθέν από τον Παύλο, στην Επιστολή του πρός Τίτον, η οποία σοφώτατα, λέει : Αιρετικόν άνθρωπον, μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπτεν ο τοιούτος και αμαρτάνει, ών αυτοκατάκριτος, όπως επίσης και η δική μου αδιαφορία για το τι σκέπτονται, τι πιστεύουν και τι μαρτυράνε. Τώρα εάν συμμετείχα στο θέμα, το έκανα - όπως κάνω πάντα, όταν κάποιος ρωτάει για κάτι ή εάν γράφονται διάφορα εκτός πραγματικότητος. Αυτό, αφού λές ότι παρακολουθείς με προσοχή τα γραφόμενά μου, θα το έχεις διαπιστώσει πολλές φορές. Ποτέ μου δεν ενδιαφέρθηκα να μάθω, γιατί ο Α συμφωνεί μαζί μου, ενώ ο Β διαφωνεί. Δικαίωμα του καθενός, είναι να έχει κάποια γνώμη. Δικαίωμα όμως και των άλλων, είναι να μαθαίνουν κάτι, από κάποιον που ΙΣΩΣ γνωρίζει περισσότερα απ' αυτούς. Νομίζω ;;;;
 
Το να μην βάζει ή να αποφεύγει να βάζει κάποιος Μαρτυρίες γενικά, είναι κάτι από το οποίον εξάγονται πολλά και αλλοπρόσαλλα συμπεράσματα.
Αποφεύγει να το κάνει ο κυρ Αβραάμ Ευθυμιάδης (Αρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε.). Με όλον τον σεβασμό μπορείτε να μου πείτε τι συμπεράσματα βγαίνουν;
Παραδειγματικά, αναφέρω τις Μαρτυρίες στο Εναρμόνιο Γένος. ΟΛΑ τα Θεωρητικά και ΟΛΟΙ οι Μελοποιοί, τις γράφουν λάθος, ιδίως στον Κε αλλά πολλές φορές και στον Δι. Όταν το Ατζέμ τεθεί στον Ζω, ο Ζω παραλλαγίζεται Γα, οπότε ο Κε ( σαν Βου ) παίρνει το λ του Βου και ο Δι ( σαν Πα ) παίρνει το ημίφι του Πα. Επίσης όταν τίθεται στον Γα, Ο Γα παραλλαγίζεται Ζω, οπότε ο Βου σαν Κε, παίρνει το Μαρτυρικό του Κε, αλλά χωρίς τις τελίτσες, διότι το Α΄ Τετράχορδο, ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ παντελώς τις τελίτσες και τους τόνους. Επίσης ο Πα ( σαν Δι ), παίρνει το Μαρτυρικό του Δι, αλλά για τον λόγο που προαναφέραμε, χωρίς τις τελίτσες. Έχετε δεί κανένα βιβλίο Θεωρητικό ή όχι, που να σημειώνει μ'αυτό τον τρόπο τις Μαρτυρίες ;;;Εάν ναί, πείτε και σε μένα να το δώ. Το καλύτερο και ευκολότερο για όλους, είναι να αποφεύγουν τις Μαρτυρίες ( ίσως λόγω αμφιβιλιών ή ........).
Κάπως αλλιώς τα λέει ο κυρ Αβραάμ (παράγραφος 241) στο θεωρητικό του.

Οι Μαρτυρίες της Κλίμακας με Σπα΄θη στον Γα, είναι :
Ο νη με την δική του Μαρτυρία.
Ο Πα με το δ του νη
Ο Βου με το ημίφι του Πα
Ο Γα με τα Πελασγικά
Ο Δι με Μαρτυρικό, όπως ο Δι του Πλ. Β΄
Ο Κε με Μαρτυρικό, όπως του Κε του Πλ. Β΄
Ο Ζω με Μαρτυρικό, όπως ο Ζω του Πλ. Β΄ και
Ο άνω Νη με Μαρτυρικό, όπως του άνω Νη του Διατονικού Γένους.
Αυτές οι διαφορές γίνονται διότι η Φθορά της Σπαθης, τοποθετείται -τουλάχιστον ακουστικά - ΚΑΙ στο Χρωματικό, αλλά ΚΑΙ στο Εναρμόνιο Γένος.
Κι αυτά εντελώς διαφορετικά τα λέει ο κυρ Αβραάμ (σσ 213-214)

ΚΑΙ ο Νίκος L. αλλά ΚΑΙ ο Ηλίας Παπαδόπουλος εκφράζουν την απορία τους γι'αυτά που έγραψα. Εγώ ευχαρίστως θα τα ανακαλέσω, εάν μου εξηγήσει κάποιος, πώς ο άνω ΝΗ παίρνει το Μαρτυρικό του ΔΙ ( δηλαδή το δ με τις τελίτσες ), ο άνω ΠΑ το Μαρτυρικό του ΚΕ ( δηλαδή το ημίφι με τις τελίτσες ), ο ΔΙ στην Δοξολογία του Χουρμουζίου ( τον Βαρύ Εναρμόνιο ), παίρνει το ημίφι του ΠΑ, ο Βου το ημίφι του ΚΕ αλλά χωρίς τις τελίτσες και ο ΠΑ το δ του ΔΙ, πάντα χωρίς τελίτσες Είπαμε ότι στο Α΄ Τετράχορδο ΔΕΝ μπαίνουν ΟΥΤΕ τελίτσες, ΟΥΤΕ τόνοι στις Μαρτυρίες.
Τι συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, για κάποιον που διαθέτει στοιχειώδη φαιά ουσία, μέσα στο κεφάλι του ;;;; Εφ'όσον ο άνω ΝΗ = ΔΙ, ο άνω ΠΑ = ΚΕ και ο ΔΙ = ΠΑ, ο ΖΩ πως πρέπει να παραλλαγιστεί ;; Όποιος το βρεί παίρνει μία τσίχλα. Επίσης αφού ο ΒΟΥ = ΚΕ και ο ΠΑ = ΔΙ, τότε τι θα πρέπει να είναι ο ΓΑ ;;;; Όποιος βρεί και αυτό, παίρνει άλλη μία τσίχλα. Όποιος βρεί και τα δύο, παίρνει γλυφιτζούρι.
Αυτά όμως που ήθελα να μάθω, είναι ποιό Θεωρητικό τα γράφει όλ' αυτά;;;; Και γιατί εφ' όσον αλλάζουν τις Μαρτυρίες στον άνω ΝΗ και στον άνω ΠΑ και καμιά φορά, όποτε το ξεχάσουν και στον ΔΙ, γιατί επαναλαμβάνω, δεν αλλάζουν και του ΚΕ ;;;;;;;;;;;
Τα γλυφιτζούρια και τις τσίχλες φαντάζομαι τα λέτε με μία δόση χιούμορ και όχι υφέρπουσας ειρωνείας.

Αποδείξτε ότι κάνω λάθος και ευχαρίστως θα δηλώσω δημοσίως την αγραμματοσύνη μου γύρω από τα μουσικά θέματα.Εάν όμως δεν θα μπορέσετε να το κάνετε, καλό θα είναι να ακούτε πότε - πότε και εμάς τις παλιοκαραβάνες του Αναλογίου, Δεν ξέρεις. Καμιά φορά μπορεί να μάθεις και κάτι, παρ' όλο ότι ολοι σ' αυτήν την εποχή που ζούμε, είναι ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ και ΞΕΡΟΛΕΣ.
Αν τα γραπτά του κυρ Αβραάμ θεωρούνται πιο έγκυρα απ' τα δικά σας, προφανώς έχετε λάθος. Αν τα δικά σας είναι πιο έγκυρα τότε έχει λάθος ο κυρ Αβραάμ.

Καλό θα είναι να μάθουμε να ακούμε τον άλλον. Όταν συζητάς με κάποιον - μου έλεγε ο Παππούς μου - πάντα μαθαίνεις. Εάν είναι πιό έξυπνος από σένα, σίγουρα θα μάθεις. Εάν είναι πιό βλάκας από σένα, πάλι σίγουρα θα μάθεις. Στην ερώτησή μου τί θα μάθω από ένα πιό βλάκα από μένα, η απάντησή του ήταν : Θα μάθεις να αποφεύγεις τις βλακείες του. Αυτό που χρειάζεται, είναι να ακούς ΠΑΝΤΟΤΕ τον άλλον.
Ο παππούς σας ήταν σοφός.
Πάντως εμείς στα χρόνια που μαθητεύαμε, εάν πατάγαμε κατά λάθος καμιά φορά, λάθος Φθόγγο, τρώγαμε σφαλιάρα και τα σημάδια του χεριού του Δασκάλου, τα είχαμε μιά βδομάδα στα μούτρα μας.
Παιδαγωγικές μέθοδοι και πολύ παραγωγικές.

Αγαπητέ Φίλε Νίκο, ειλικρινά, δεν απευθύνθηκα σε σένα προσωπικά. Απλά είπα ότι εσείς εκφράσατε γνώμη για τα γραφόμενά μου.Όσο για αυτούς που δεν εξέφρασαν - όπως λές γνώμη - ή απλά δεν ασπάζονται κάτι που ακούνε, υπάρχει πρόχειρο το ρηθέν από τον Παύλο, στην Επιστολή του πρός Τίτον, η οποία σοφώτατα, λέει : Αιρετικόν άνθρωπον, μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπτεν ο τοιούτος και αμαρτάνει, ών αυτοκατάκριτος, όπως επίσης και η δική μου αδιαφορία για το τι σκέπτονται, τι πιστεύουν και τι μαρτυράνε. Τώρα εάν συμμετείχα στο θέμα, το έκανα - όπως κάνω πάντα, όταν κάποιος ρωτάει για κάτι ή εάν γράφονται διάφορα εκτός πραγματικότητος. Αυτό, αφού λές ότι παρακολουθείς με προσοχή τα γραφόμενά μου, θα το έχεις διαπιστώσει πολλές φορές. Ποτέ μου δεν ενδιαφέρθηκα να μάθω, γιατί ο Α συμφωνεί μαζί μου, ενώ ο Β διαφωνεί. Δικαίωμα του καθενός, είναι να έχει κάποια γνώμη. Δικαίωμα όμως και των άλλων, είναι να μαθαίνουν κάτι, από κάποιον που ΙΣΩΣ γνωρίζει περισσότερα απ' αυτούς. Νομίζω ;;;;
Μουσικο-θεολογική άποψη. :cool:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αποφεύγει να το κάνει ο κυρ Αβραάμ Ευθυμιάδης (Αρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε.). Με όλον τον σεβασμό μπορείτε να μου πείτε τι συμπεράσματα βγαίνουν;

Κάπως αλλιώς τα λέει ο κυρ Αβραάμ (παράγραφος 241) στο θεωρητικό του.


Κι αυτά εντελώς διαφορετικά τα λέει ο κυρ Αβραάμ (σσ 213-214)

Ηλία, μπορούμε να έχουμε τις επίμαχες σελίδες;;

όσο για τα υπόλοιπα, πρέπει να ξέρεις ότι ο Τσακιτζής έχει το δικό του "στύλ"...
 
Ηλία, μπορούμε να έχουμε τις επίμαχες σελίδες;;
Μόνο με την φωτογραφική απ΄το κινητό μου προς το παρόν. Σκάνερ γιοκ.
όσο για τα υπόλοιπα, πρέπει να ξέρεις ότι ο Τσακιτζής έχει το δικό του "στύλ"...
Το κατάλαβα. Τώρα διαβάζω παλιά μνμ.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Ηλίας Παπαδόπουλος;124487 said:
Αποφεύγει να το κάνει ο κυρ Αβραάμ Ευθυμιάδης (Αρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε.). Με όλον τον σεβασμό μπορείτε να μου πείτε τι συμπεράσματα βγαίνουν;:

Δεν ξέρω τι συμπέρασμα βγάζει ο καθένας, αλλά εάν θελήσεις για οποιονδήποτε λόγο, να κάνεις μιά κατάληξη στον ΚΕ, έχοντας υπ' όψιν όλα όσα αναφέρει ο κυρ Αβραάμ, τι Μαρτυρικό θα βάλεις ;;;;

Ηλίας Παπαδόπουλος;124487 said:
Κάπως αλλιώς τα λέει ο κυρ Αβραάμ (παράγραφος 241) στο θεωρητικό του.:

Ο κυρ Αβραάμ, είχε το δικαίωμα - όπως το έχει και ο κάθε ένας -, να λέει και να γράφει ότι θέλει. Το θέμα δεν είναι τι λέμε και γράφουμε, αλλά τι συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε,απ' όσα λένε οι διάφοροι κυρ Αβραάμηδες, κυρ Δημήτρηδες κ.ο.κ., πάντα υπό την προϋπόθεση, ότι διαθέτουμε και λίγο μυαλό, για να κρίνουμε όλ' αυτά.

Ηλίας Παπαδόπουλος;124487 said:
Κι αυτά εντελώς διαφορετικά τα λέει ο κυρ Αβραάμ (σσ 213-214):

Η επιλογή δική σου.

Ηλίας Παπαδόπουλος;124487 said:
Αν τα γραπτά του κυρ Αβραάμ θεωρούνται πιο έγκυρα απ' τα δικά σας, προφανώς έχετε λάθος. Αν τα δικά σας είναι πιο έγκυρα τότε έχει λάθος ο κυρ Αβραάμ.:

Πάλι εσύ επιλέγεις, φτάνει να βάλεις το μυαλό σου να δουλέψει λίγο.
Γενικά όπως προανέφερα, δεν έχει σημασία αυτό που λέει ο καθένας, φτάνει να τεκμηριώνεται βάσει αποδείξεων και λογικής.

Ηλίας Παπαδόπουλος;124487 said:
Παιδαγωγικές μέθοδοι και πολύ παραγωγικές.:cool:

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, γιατί έτσι όχι μονο μάθαινες κάτι εκείνο τον καιρό, αλλά σου έμενε για πάντα στο μυαλό.

Όσο για τον Παππού μου, ναι, ήταν όντως σοφός και αρκετά αξιόλογος άνθρωπος, και εάν σκεφτεί κανείς, ότι εκείνη την εποχή, υπήρχαν στο Πατριαρχείο, ένας, Ναυπλιώτης, ένας Κλάββας, ένας Βιγγόπουλος και δεν ξέρω πόσοι άλλοι, ο Πατριάρχης, σ' αυτόν ανάθετε την εντολή, να ιδρύσει την Μουσική Ακαδημία της Τραπεζούντας.

Και κάτι άλλο !! Αναφέρθηκε και συμφώνησες για το ότι "Ὁ ΤΣΑΚΙΤΖΗΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΤΥΛ". Δηλαδή ;;;; Τσούζει το δικό μου στύλ, επειδή λέει αλήθειες και βάζει πάντα το μαχαίρι στο κόκκαλο ;;;; Δεν έχω μάθει να σκέφτομαι άλλα να λέω άλλα. Δεν μου ταιριάζει και δεν πρόκειται να υιοθετήσω μιά τέτοια πολιτική. Άλλωστε, το έχω δηλώσει επανειλημμένα, ότι εάν ενοχλώ τα ξεφτέρια του FORUM, πείτε το και θα σας απαλλάξω από την παρουσία μου. Πάνω σ'αυτό θα ήθελα τις γνώμες όλων των Συντονιστών ( αυτό, χωρίς κανέναν απολύτως εγωισμό ), οπότε να ξέρω κι εγώ τι θα κάνω στο μέλλον.
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πάνω σ'αυτό θα ήθελα τις γνώμες όλων των Συντονιστών ( αυτό, χωρίς κανέναν απολύτως εγωισμό ), οπότε να ξέρω κι εγώ τι θα κάνω στο μέλλον.
Ἄρχοντα,
Ἐπειδή ἐπανειλημμένως τό λέτε αὐτό, ξεκαθαρίζουμε ἅπαξ διά παντός, ὅτι ἡ παρουσία σας, ἡ λιπαρά γνώση σας καί ἡ συνεισφορά σας στό φόρουμ εἶναι πολύτιμη!
Εἰς πολλά ἔτη!!!


 
Top