Τον Ιεροψάλτη εννοώ!...
Οι Δεξιοί πρέπει να θυμούνται ότι:
Ωραιότητα, Πάντων Προστατεύεις-Σφαγήν σου την άδικον, Δεύτε τελευταίον ασπασμόν (στη νεκρώσιμη ακολουθία), Τροπάριο Κασσιανής, Αλληλούια Αποστόλου, ανήκουν στον Αριστερό Χορό.
Επίσης στο "Πάσα Πνοή" του Εωθινού Ευαγγελίου στον Όρθρο το τέλος το παίρνει ο Αριστερός, όπως και το τέλος του "Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον" στη Θ. Λειτουργία.
Στον εσπερινό τα "Κύριε Ελέησον", "Παράσχου Κύριε" σε όλη την Ακολουθία λέγονται εναλλάξ από τους δύο Χορούς, αρχόμενα πάντα από τον Δεξιό, εφόσον λέγοντα τα "Πατριαρχικά".
Στο δεύτερο Αντίφωνο της Θ. Λειτουργίας, τα Κύριε Ελέησον τα λέει ο Αριστερός.
Τα Παράσχου Κύριε στα "Λειτουργικά", λέγονται από τον Αριστερό Χορό.
Εάν τη Λιτή δεν την ψάλλουν οι Ιερείς, ψάλλεται το πρώτο τροπάριο της Λιτής, από τον Αριστερό Χορό.
Γενικά μεταξύ των χορών πρέπει να υπάρχει αλληλοσεβασμός.
Δεν παραχωρεί την θέση του ο Δεξιός να την δώσει σε κάποιο τιμώμενο πρόσωπο, όποιο και να είναι αυτό, εάν προηγουμένως δεν έχει πάρει την έγκριση του Αριστερού (για την έγκριση του προϊσταμένου, είναι αυτονόητο).
Όταν παραχωρούμε το μικρόφωνο οι Αριστεροί-Δεξιοί σε φιλοξενούμενους ιεροψάλτες, εξακολουθούμε να έχουμε την ευθύνη και τον έλεγχο των ψαλλομένων. Δεν επιτρέπεται ο φιλοξενούμενος να εκτρέπεται και δυνητικά να φέρνει σε δύσκολη θέση τον απέναντι.
Έπειτα, άλλο άμιλλα και άλλο κόντρα...! Την γενική ευθύνη των ψαλλομένων σε έναν Ναό την έχει ο Δεξιός. Αυτό όμως συνεπάγεται περιορισμούς εκατέρωθεν, ώστε να υπάρξει αρμονία και καλή απόδοση. Ο Αριστερός Χορός οφείλει να πειθαρχεί στα μαθήματα που ψάλλει ο Δεξιός Χορός, στην βάση και στη χρονική αγωγή που ψάλλονται. Αυτό είναι κάτι αρκετά δύσκολο, μόνο όσοι έχουν διατελέσει επί μακρού στο Αριστερό Αναλόγιο μπορούν να καταλάβουν. Εννοείται ότι πρέπει να υπάρχει πάντα πρότερη ενημέρωση για τα πάντα (και όχι "ότι λέγω, θα λέγεις").
Γενικά το Αναλόγιο είναι ένας χώρος αλληλοσεβασμού, έχοντας μεν το προβάδισμα ο Δεξιός Χορός, αλλά ο σεβασμός να αντανακλάται και προς τα Αριστερά!
Οι Δεξιοί πρέπει να θυμούνται ότι:
Ωραιότητα, Πάντων Προστατεύεις-Σφαγήν σου την άδικον, Δεύτε τελευταίον ασπασμόν (στη νεκρώσιμη ακολουθία), Τροπάριο Κασσιανής, Αλληλούια Αποστόλου, ανήκουν στον Αριστερό Χορό.
Επίσης στο "Πάσα Πνοή" του Εωθινού Ευαγγελίου στον Όρθρο το τέλος το παίρνει ο Αριστερός, όπως και το τέλος του "Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον" στη Θ. Λειτουργία.
Στον εσπερινό τα "Κύριε Ελέησον", "Παράσχου Κύριε" σε όλη την Ακολουθία λέγονται εναλλάξ από τους δύο Χορούς, αρχόμενα πάντα από τον Δεξιό, εφόσον λέγοντα τα "Πατριαρχικά".
Στο δεύτερο Αντίφωνο της Θ. Λειτουργίας, τα Κύριε Ελέησον τα λέει ο Αριστερός.
Τα Παράσχου Κύριε στα "Λειτουργικά", λέγονται από τον Αριστερό Χορό.
Εάν τη Λιτή δεν την ψάλλουν οι Ιερείς, ψάλλεται το πρώτο τροπάριο της Λιτής, από τον Αριστερό Χορό.
Γενικά μεταξύ των χορών πρέπει να υπάρχει αλληλοσεβασμός.
Δεν παραχωρεί την θέση του ο Δεξιός να την δώσει σε κάποιο τιμώμενο πρόσωπο, όποιο και να είναι αυτό, εάν προηγουμένως δεν έχει πάρει την έγκριση του Αριστερού (για την έγκριση του προϊσταμένου, είναι αυτονόητο).
Όταν παραχωρούμε το μικρόφωνο οι Αριστεροί-Δεξιοί σε φιλοξενούμενους ιεροψάλτες, εξακολουθούμε να έχουμε την ευθύνη και τον έλεγχο των ψαλλομένων. Δεν επιτρέπεται ο φιλοξενούμενος να εκτρέπεται και δυνητικά να φέρνει σε δύσκολη θέση τον απέναντι.
Έπειτα, άλλο άμιλλα και άλλο κόντρα...! Την γενική ευθύνη των ψαλλομένων σε έναν Ναό την έχει ο Δεξιός. Αυτό όμως συνεπάγεται περιορισμούς εκατέρωθεν, ώστε να υπάρξει αρμονία και καλή απόδοση. Ο Αριστερός Χορός οφείλει να πειθαρχεί στα μαθήματα που ψάλλει ο Δεξιός Χορός, στην βάση και στη χρονική αγωγή που ψάλλονται. Αυτό είναι κάτι αρκετά δύσκολο, μόνο όσοι έχουν διατελέσει επί μακρού στο Αριστερό Αναλόγιο μπορούν να καταλάβουν. Εννοείται ότι πρέπει να υπάρχει πάντα πρότερη ενημέρωση για τα πάντα (και όχι "ότι λέγω, θα λέγεις").
Γενικά το Αναλόγιο είναι ένας χώρος αλληλοσεβασμού, έχοντας μεν το προβάδισμα ο Δεξιός Χορός, αλλά ο σεβασμός να αντανακλάται και προς τα Αριστερά!