Σάββατον Β΄ Νηστειών - 26 Μαρτίου 2016

[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Τα στοιχεία που καταγράφονται σ΄ αυτό το μήνυμα είναι εσφαλμένα και ψευδή αναφορικά με το τυπικό της Εκκλησίας της Κύπρου και ιδιαιτέρως με τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος. Παρά ταύτα παρέμεινε η συζήτηση διότι έχει ενδιαφέρον όπως εξελίχθηκε.

Τὸ προσεχὲς Σάββατο 26 Μαρτίου ἑορτάζεται ἡ σύναξις τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ καὶ ἀποδίδεται ἡ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου. Ἡ τυπικὴ διάταξις τῆς ἡμέρας τόσο κατὰ τὸ τυπικὸ τοῦ Βιολάκη, ὅσο και κατὰ τὰ ἡμερολόγια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ τῆς Εκκλησίας τῆς Κύπρου θέλει τὸν Ὄρθρο ἄνευ Τριωδίου καὶ νεκρωσίμων τοῦ ἤχου, ἀλλὰ μὲ «Θεὸς Κύριος», Καταβασίες καὶ Μεγάλη Δοξολογία, τὰ δίπτυχα τῆς Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὅμως θέλουν τὸ Σάββατο μὲ νεκρώσιμα «Ἀλληλούϊα»κ.λ.π. Τὶ δὲν πάει καλά;

 
Last edited by a moderator:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Τὸ προσεχὲς Σάββατο 26 Μαρτίου ἑορτάζεται ἡ σύναξις τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ καὶ ἀποδίδεται ἡ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου. Ἡ τυπικὴ διάταξις τῆς ἡμέρας τόσο κατὰ τὸ τυπικὸ τοῦ Βιολάκη, ὅσο και κατὰ τὰ ἡμερολόγια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ τῆς Εκκλησίας τῆς Κύπρου θέλει τὸν Ὄρθρο ἄνευ Τριωδίου καὶ νεκρωσίμων τοῦ ἤχου, ἀλλὰ μὲ «Θεὸς Κύριος», Καταβασίες καὶ Μεγάλη Δοξολογία, τὰ δίπτυχα τῆς Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὅμως θέλουν τὸ Σάββατο μὲ νεκρώσιμα «Ἀλληλούϊα»κ.λ.π. Τὶ δὲν πάει καλά;

Προφανώς είναι λάθος. Ακόμη και η παραπομπή που αναγράφει (Τ.Μ.Ε. Τυπ. Τριῳδίου § 34), προβλέπει Θεός Κύριος. Αυτά όμως εκτός της αποδόσεως. Δεν αναφέρει τίποτε περί της αποδόσεως του Ευαγγελισμού. Από αυτό φαίνεται ότι είναι λάθος. Τα Δίπτυχα έχουν τη σωστή διάταξη, καθώς και η "Τάξις Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν 2016" της Μονής Κύκκου. Δες και το Τ.Μ.Ε. (25 Μαρτίου, περ΄.Α΄παρ.6)
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Παρέλκει...
Τό ἔχει δεῖ ὁ κ. Τσάρας. Τά Δίπτυχα τά ἔχεις δεῖ, πού βάζεις thanks;

ΥΓ1. Ἀπ᾿ τό πρωΐ, μετά τή βραδυνή ἀπάντησή μου (πού δέν κατάλαβε), ἤθελα νά τοῦ γράψω, ὅτι ἀκόμη δέν κατάλαβε τό σφάλμα του, ὥστε νά διαγράψει τό μήνυμά του ἤ νά ζητήσει τήν διαγραφή ἤ τήν ἀπόσυρση τοῦ ἀνύπαρκτου θέματος; Πού χωρίς νά τό θέλει (δέν ξέρω τί βλέπει) προβαίνει σέ παραπληροφόρηση καί ψεῦδος;

ΥΓ2. Ἐπίσης σέ τί ἀναφέρεται ὁ Νεοκλῆς; «Προφανώς είναι λάθος. Τα Δίπτυχα έχουν τη σωστή διάταξη».

 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Μόλις είδα το παρόν θέμα. Η ερώτηση του κ. Τσάρα είναι λαθεμένη, υποθέτω από αβλεψία. Μα, όλα τα τυπικά (και τα δίπτυχα) έχουν εορτάσιμο τον όρθρο και τη θ. λειτουργία του Σαββάτου μετά τον Ευαγγελισμό, οπότε και αποδίδεται η εορτή. Προς τί η συζήτηση;
Προτείνω όλη η συζήτηση να πάει στον κάλαθο των αχρήστων.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... Ἡ τυπικὴ διάταξις τῆς ἡμέρας τόσο κατὰ τὸ τυπικὸ τοῦ Βιολάκη, ὅσο και κατὰ τὰ ἡμερολόγια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ τῆς Εκκλησίας τῆς Κύπρου θέλει τὸν Ὄρθρο ἄνευ Τριωδίου καὶ νεκρωσίμων τοῦ ἤχου, ἀλλὰ μὲ «Θεὸς Κύριος», Καταβασίες καὶ Μεγάλη Δοξολογία, τὰ δίπτυχα τῆς Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὅμως θέλουν τὸ Σάββατο μὲ νεκρώσιμα «Ἀλληλούϊα»κ.λ.π. Τὶ δὲν πάει καλά;

Αυτό που ήθελε να γράψει είναι ότι ....
«.... Ἡ τυπικὴ διάταξις τῆς ἡμέρας (...) κατὰ τὰ ἡμερολόγια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ τῆς Εκκλησίας τῆς Κύπρου θέλουν τὸ Σάββατο μὲ νεκρώσιμα «Ἀλληλούϊα»κ.λ.π. τὰ δίπτυχα τῆς Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὅμως θέλει τὸν Ὄρθρο ἄνευ Τριωδίου καὶ νεκρωσίμων τοῦ ἤχου, ἀλλὰ μὲ «Θεὸς Κύριος», Καταβασίες καὶ Μεγάλη Δοξολογία, Τὶ δὲν πάει καλά;»
..... και όντως κάτι δεν πάει καλά.

.... Μα, όλα τα τυπικά (και τα δίπτυχα) έχουν εορτάσιμο τον όρθρο και τη θ. λειτουργία του Σαββάτου μετά τον Ευαγγελισμό, οπότε και αποδίδεται η εορτή. Προς τί η συζήτηση; ...
Αν ήταν όλα, δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Ορίστε και το απόσπασμα από το τυπικό της Εκκλησίας της Κύπρου.
 

Attachments

  • Typikon_26_3_2016.pdf
    416.9 KB · Views: 24
Στὸν παρακάτω σύνδεσμο τὸ διάβασα:http://www.patirxristos.gr/images/stories/arxeia_pdf/Typikh-Diataxh-2016/Martios-2016.pdf
Δυστυχῶς δίπτυχα δὲν ἔχω, γιὰ πολλοὺς καὶ διαφόρους λόγους. Ἀπὸ τὰ νεανικά μου χρόνια χρησιμοποιῶ τὸ τυπικὸ τοῦ Βιολάκη. Ὁ λόγος ποὺ μὲ ἔκανε νὰ ψάξω εἶναι ἐπειδὴ βρῆκα μιὰ ἀσάφεια στὸν Βιολάκη καὶ ἤθελα νὰ τὸ διευκρινίσω. Λέει λοιπὸν ὁ Βιολάκης στὸ «Θεὸς Κύριος» τὸ ἀπολυτίκιον τῆς ἑορτῆς τρίς, ὅπως καὶ στὸ τέλος τοῦ Ἑσπερινοῦ, μετὰ τὴν εἴσοδο ὅμως στὴ θεία Λειτουργία λέει: Απολυτίκια τῆς ἑορτῆς καὶ τοῦ Ἀρχαγγέλου. Στὴν προθεωρία πάλι γιὰ τὰ απολυτίκια τῆς Λειτουργίας λέει ὅτι ψάλλονται ἐφ᾿ ὅσον ἐψάλλησαν εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» ἄρα ἀντίφασις. Κατὰ τὴν ταπεινή μου γνώμη θὰ πρέπει νὰ λεχθῇ καὶ τὸ Ἀπολυτίκιο τοῦ Ἀρχαγγέλου καὶ στὸν Ἑσπερινὸ καὶ στὸν Ὄρθρο, ποιὸς ὁ λόγος νὰ παραλειφθῇ; Ἄς τοποθετηθοῦν ἐπὶ τούτου οἱ εἰδικοί.
Συγγνώμη ἄν σᾶς κούρασα ἀλλὰ πιστεύω πὼς ὁ καλοπροαίρετος διάλογος πάντα εἶναι γόνιμος.
 
Στὸν σύνδεσμο: http://www.patirxristos.gr/index.php/ekklisiastiko-typiko ὁ π. Χρῆστος Πυτιρίνης λέει: Στην σελίδα αυτή μπορείτε να διαβάσετε την Τυπική Διάταξη των Ιερών Ακολουθιών του έτους 2016 της εκκλησίας της Ελλαδος ανά μήνα σε αρχεία φορητών εγγράφων (pdf).
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Στὸν σύνδεσμο: http://www.patirxristos.gr/index.php/ekklisiastiko-typiko ὁ π. Χρῆστος Πυτιρίνης λέει: Στην σελίδα αυτή μπορείτε να διαβάσετε την Τυπική Διάταξη των Ιερών Ακολουθιών του έτους 2016 της εκκλησίας της Ελλαδος ανά μήνα σε αρχεία φορητών εγγράφων (pdf).

Παραπέμπει, ωστόσο, στο Τυπικό της Εκκλησίας της Κύπρου, το οποίο φαίνεται να περιορίζει (όχι χωρίς λόγο) την απόδοση του Ευαγγελισμού στον εσπερινό μετά Χαιρετισμών, εφαρμόζοντας κατόπιν με συνέπεια την διάταξη για τα Σάββατα των Νηστειών.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Αυτό που ήθελε να γράψει είναι ότι ....
Ἔγινες καί μάντης;:) Φταίω κι ἐγώ, πού δέν τόν ρώτησα ἐξ ἀρχῆς, ποῦ βλέπει αὐτή τή διάταξη γιά «τὰ δίπτυχα τῆς Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος». Ὁ π. Χρῆστος Πυτιρίνης ἔχει εύθύνη γι᾿ αὐτή τήν ἀναφορά.
-Στό Τ.Μ.Ε. Τυπ. Τριῳδίου § 34 ὄντως ὑπάρχει προφανές σφάλμα μέ τό «Θεὸς Κύριος». Τό ἔχω διορθωμένο στό δικό μου σέ «Ἀλληλούια».
-Γιά τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ὅμως πῶς γράφεις (κατὰ τὰ ἡμερολόγια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ τῆς Εκκλησίας τῆς Κύπρου θέλουν τὸ Σάββατο μὲ νεκρώσιμα «Ἀλληλούϊα»κ.λ.π.); Δές ἐδῶ.

Στίς ἄλλες ἐρωτήσεις τοῦ κ. Τσάρα ἄς δεῖ ὑποσημείωση τοῦ Τάξις Ιερών Ακολουθιών 2016 - Ι. Μ. Κύκκου καί ΣΤ γιά τούς ἐνδιαφερομένους.

Ὄντως ὑπάρχει προβληματισμός στίς λεπτομέρειες, γι᾿ αὐτό ἄλλαξα τόν τίτλο καί μετέφερα στήν ἀνάλογη ὑποενότητα. Ἡ διάταξη πάντως τοῦ Τυπικού της Εκκλησίας της Κύπρου δέν δικαιώνεται ἀπό τά τυπικά.

 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Στὰ χφφ. Μ. Λαύρας Γ-5 ΤΑΣ ιβ' αἰ. φ. 75r, Β-25 ὡρολόγιον ιγ' αἰ. φ. 231v, τὸ Μηναῖον Μαρτίου ἐκδ. Βενετίας 1586 καὶ στὰ Ἀπορούμενα τοῦ ΤΑΣ κεφ. λε' δὲν προβλέπεται ἀπολυτίκιο τοῦ Ἀρχαγγέλλου.
Στὸν παρακάτω σύνδεσμο τὸ διάβασα:http://www.patirxristos.gr/images/stories/arxeia_pdf/Typikh-Diataxh-2016/Martios-2016.pdf
Δυστυχῶς δίπτυχα δὲν ἔχω, γιὰ πολλοὺς καὶ διαφόρους λόγους. Ἀπὸ τὰ νεανικά μου χρόνια χρησιμοποιῶ τὸ τυπικὸ τοῦ Βιολάκη. Ὁ λόγος ποὺ μὲ ἔκανε νὰ ψάξω εἶναι ἐπειδὴ βρῆκα μιὰ ἀσάφεια στὸν Βιολάκη καὶ ἤθελα νὰ τὸ διευκρινίσω. Λέει λοιπὸν ὁ Βιολάκης στὸ «Θεὸς Κύριος» τὸ ἀπολυτίκιον τῆς ἑορτῆς τρίς, ὅπως καὶ στὸ τέλος τοῦ Ἑσπερινοῦ, μετὰ τὴν εἴσοδο ὅμως στὴ θεία Λειτουργία λέει: Απολυτίκια τῆς ἑορτῆς καὶ τοῦ Ἀρχαγγέλου. Στὴν προθεωρία πάλι γιὰ τὰ απολυτίκια τῆς Λειτουργίας λέει ὅτι ψάλλονται ἐφ᾿ ὅσον ἐψάλλησαν εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» ἄρα ἀντίφασις. Κατὰ τὴν ταπεινή μου γνώμη θὰ πρέπει νὰ λεχθῇ καὶ τὸ Ἀπολυτίκιο τοῦ Ἀρχαγγέλου καὶ στὸν Ἑσπερινὸ καὶ στὸν Ὄρθρο, ποιὸς ὁ λόγος νὰ παραλειφθῇ;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Γιά τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ὅμως πῶς γράφεις (κατὰ τὰ ἡμερολόγια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ τῆς Εκκλησίας τῆς Κύπρου θέλουν τὸ Σάββατο μὲ νεκρώσιμα «Ἀλληλούϊα»κ.λ.π.); Δές ἐδῶ...

Όντως αυτό λέει. Εϊμαι όμως σχεδόν σίγουρος ότι χθες το πρωί που το κοίταξα έλεγε άλλα (τα ίδια με αυτά της Εκκλησίας της Κύπρου). Ή άλλαξε εν τω μεταξύ, ή έκαναν πουλάκια τα μάτια μου ...!:confused:
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... Εϊμαι όμως σχεδόν σίγουρος ότι χθες το πρωί που το κοίταξα έλεγε άλλα ...!
Τελικά, πράγματι άλλα έλεγε, μόνο που ήταν το τυπικό του 2015 (που υπάρχει κι αυτό on-line) ...
Όποιος βιάζεται ....!:mad:
 
Top