Π10. Αναστάσεως ημέρα Παναγιώτου Χρυσάφου του Νέου & Μανουήλ Χρυσάφου του Λαμπαδαρίου

SINGEORGE

Παλαιό Μέλος
Αναστάσεως ημέρα Χρυσάφου νέου (Εκ της Μ.Εβδομάδος Ραιδεστηνού) Εκδ. Πολυχρονάκη-Κρήτη.....το ανεβάζω λόγο του ότι προσωπικά μου αρέσει η γραμματοσειρά του ....
 

Attachments

  • Αναστάσεως ημέρα Χρυσάφου νέου (Εκ της Μ.Εβδομάδος Ραιδεστηνού) Εκδ. Πολυχρονάκη Κρήτη.pdf
    348.1 KB · Views: 926
Μήπως θα μπορούσε κανείς να "ανεβάσει" και το σύντομο του μεγάλου αυτού μελωδού; Γιατί το δοξαστικό αυτό αναλογεί στην πράξη 1 φορά στον Πρωτοψάλτη, οπότε όλοι τρέχουν στην ευτελιστική όπως έχει καταντήσει Θ. Λειτουργία της Αναστάσεως, ενώ τις άλλες φορές αποδίδεται από τον Λαμπαδάριο οπότε αργό ούτε χάριν αστεϊσμού...
 
Εγώ πάντως, επειδή μου αρέσει το μάθημα, κρατάω δυνάμεις και το ψέλνω κάθε χρόνο στο τέλος της λειτουργίας του Πάσχα, την ώρα που ο εφημέριος μοιράζει στον κόσμο αντίδωρο, τσουρέκια και αυγά. Στη μνήμη του Χρυσάφου και για να ακούγεται, έστω και σπάνια, το παλαιό αργό στιχηραρικό είδος.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Χριστός Ανέστη!

Το εκ παραδρομής λάθος, όσον αφορά το όνομα του μελουργού, διορθώθηκε.

Για την ιστορία, η μόνη ουσιαστική διαφορά στο εν λόγω δοξαστικό, μεταξύ των μελοποιήσεων του Μανουήλ Χρυσάφου του Λαμπαδαρίου και Μαΐστορος του Ευαγούς Βασιλικού Κλήρου και του Παναγιώτου Χρυσάφου του Νέου είναι στην έναρξη της λέξης "είπωμεν", στην οποία ο μεν Μανουήλ Χρυσάφης χρησιμοποιεί τετραφωνία, ο δε Παναγιώτης Χρυσάφης ο Νέος χρησιμοποιεί την επταφωνία.


Με εκτίμηση
Ευχαριστίες πολλές! Αν την έχετε διαθέσιμη τη σύνθεση του παλαιού Χρυσάφου, θα με ενδιέφερε πολύ να τη δω! Αν υπάρχει ήδη στο Ψ, θα σας παρακαλούσα να με παραπέμψετε!

Δεν είναι τυχαία προφανώς η ομοιότητα αυτή. Ο Χρυσάφης ο νέος από απεριόριστο θαυμασμό προς τον παλαιό Χρυσάφη υιοθέτησε το επώνυμο που τον έκανε γνωστό, το οποίο δεν ήταν το κανονικό του!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Χριστός Ανέστη!

Το εκ παραδρομής λάθος, όσον αφορά το όνομα του μελουργού, διορθώθηκε.

Για την ιστορία, η μόνη ουσιαστική διαφορά στο εν λόγω δοξαστικό, μεταξύ των μελοποιήσεων του Μανουήλ Χρυσάφου του Λαμπαδαρίου και Μαΐστορος του Ευαγούς Βασιλικού Κλήρου και του Παναγιώτου Χρυσάφου του Νέου είναι στην έναρξη της λέξης "είπωμεν", στην οποία ο μεν Μανουήλ Χρυσάφης χρησιμοποιεί τετραφωνία, ο δε Παναγιώτης Χρυσάφης ο Νέος χρησιμοποιεί την επταφωνία.


Με εκτίμηση

Αληθώς ανέστη! Από πού προέρχεται αυτή η πληροφορία;

Ευχαριστίες,

δ.
 

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
Χριστός Ανέστη!

Συνημμένα παραθέτω το εν λόγω δοξαστικό, σε μελοποίηση Μανουήλ Χρυσάφου του Λαμπαδαρίου.

Το συγκεκριμένο κείμενο, είναι ένα από τα μαθήματα, τα οποία ψάλλαμε με το χορό ψαλτών "Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης", υπό τη χοραρχία του καθηγητού κ. Γρηγορίου Στάθη, στη μουσικολογική σπουδή για τον "Μανουήλ Χρυσάφη το Λαμπαδάριο", η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 19/02/1995.


Με εκτίμηση
 

Attachments

  • 001.jpg
    001.jpg
    602.1 KB · Views: 203
  • 002.jpg
    002.jpg
    636.3 KB · Views: 139
  • 003.jpg
    003.jpg
    656.3 KB · Views: 79
  • 004.jpg
    004.jpg
    321.7 KB · Views: 76
  • 005.jpg
    005.jpg
    435.9 KB · Views: 78
Last edited by a moderator:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Χριστός Ανέστη!

Συνημμένα παραθέτω το εν λόγω δοξαστικό, σε μελοποίηση Μανουήλ Χρυσάφου του Λαμπαδαρίου.

Το συγκεκριμένο κείμενο, είναι ένα από τα μαθήματα, τα οποία ψάλλαμε με το χορό ψαλτών "Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης", υπό τη χοραρχία του καθηγητού κ. Γρηγορίου Στάθη, στη μουσικολογική σπουδή για τον "Μανουήλ Χρυσάφη το Λαμπαδάριο", η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 19/02/1995.


Με εκτίμηση
Μάλιστα! Ευχαριστίες πολλές!

Από εκεί λοιπόν προέρχεται και ένα Κοινωνικό που έχω με την ίδια γραμματοσειρά...

Δεν αναφέρεται συνήθως στο ιστορικό των Μαϊστόρων ή των μουσικολογικών σπουδών (εδώ οι παρτιτούρες που ελπίζουμε να αναρτηθούν) και προσωπικά την αγνοούσα παντελώς αυτή τη μουσικολογική σπουδή. Εύχομαι να βγει και σε ψηφιακό δίσκο διότι αξίζει να παρουσιαστεί το έργο και η προσωπικότητα αυτού του μεγάλου βυζαντινού συνθέτου!

ΥΓ: Ο βαθμός της ταύτισης μου βάζει ψύλλους στα αυτιά μήπως πρόκειται για σύγχιση των Χρυσάφηδων. Αν μπορεί κάποιος να ανεβάσει το χειρόγραφο της εξηγήσεως και τον κώδικα από τον οποίο προέρχεται, θα κάνει μεγάλο καλό!
 
Last edited:

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης

Συνημμένα παραθέτω το εν λόγω δοξαστικό, σε μελοποίηση Μανουήλ Χρυσάφου του Λαμπαδαρίου.

Το συγκεκριμένο κείμενο, είναι ένα από τα μαθήματα, τα οποία ψάλλαμε με το χορό ψαλτών "Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης", υπό τη χοραρχία του καθηγητού κ. Γρηγορίου Στάθη, στη μουσικολογική σπουδή για τον "Μανουήλ Χρυσάφη το Λαμπαδάριο", η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 19/02/1995.

Και σε λίγο πιο βολική μορφή! Χριστός Ανέστη!
 

Attachments

  • Πάσχα - Δοξαστικόν Αίνων - Μανουήλ Χρυσάφου του Λαμπαδαρίου.pdf
    287.4 KB · Views: 403
Top