Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''....Δεν είμαι σίγουρος, αλλά δεν νομίζω να έμαθε τέτοια λεπτομέρεια στην ερμηνεία ο κ. Αγγελόπουλος από τον αοίδιμο Σίμωνα Καρά. Πέραν από τις γνωστές θεωρητικές συμφωνίες, βλέπουμε και πάλι ότι άλλος ο Σ.Κ. και άλλος ο Λ.Α....''

Αρα;...Toτε,απο ποιον εμαθε αυτες τις ''λεπτομερειες'' ο Λ.Α.;...

Ασε,το βρηκα...

Απο τον Ι. Δαμασκηνο!...:cool:

Ειδατε λοιπον κυριοι,οτι πολυ απλα εκτιθεστε;
Δεν μπορειτε να καταλαβετε.οτι ο Λ.Α. εκφραζει μια τελειως διαφορετικη,δικη του μουσικη,που καμια σχεση δεν εχει με την παραδιδομενη των δασκαλων μας;
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Γράφει ο Σταν Τάκις αγγλιστί (έμφαση δική σας) ". . .it must be said that the new recording, Sacred Music of Byzantium, produced by the Axion Estin Foundation, offers a nearly perfect glimpse into a vast and ancient vocal art. The Greek Byzantine Choir under the direction of Lycourgos Angelopoulos displays a technical proficiency and precision that reflects their long years of dedication to the performance of this music."

Μετάφραση ελεύθερη: "Εξυπακούεται πως η νέα ηχογράφηση, "Ιερή μουσική του Βυζαντίου", μια παραγωγή του Ιδρύματος Αξιον Εστίν, προσφέρει μια σχεδόν τέλεια ματιά σε απέραντη και αρχαία φωνητική τέχνη. Η ΕΛΒΥΧ, υπο την διεύθυνση του ΛΑ, εκθέτει τεχνική ικανότητα και ακρίβεια η οποία μαρτυρεί την πολύχρονη αφοσίωση στην εκτέλεση αυτού του είδους μουσικής".
ΝΓ

Προσπερνώ το τέλεια ματιά στην απέραντη κ αρχαία
φωνητική τέχνη διότι θα με θεωρήσετε οπαδό φανατικό
κ δεν κάνει.:wink: Βέβαια αυτά τα λόγια ανήκουν στον Σταν Τάκις.

1) Τεχνική ικανότητα
2) Ακρίβεια
3) Πολύχρονη αφοσίωση στην εκτέλεση
αυτού του είδους μουσικής

Αυτά διακρίνω σαν πρώτα στοιχεία στοιχεία της ΕΛ.ΒΥ.Χ.
από εξωτερικό αυτί κ μάτι που δεν έχει σχέση με την
Βυζ.Μουσική (κατά γραφόμενά σας).


Γράφει ο Σταν Τακις αγγλιστί (έμφαση δική σας) "The Greek Byzantine Choir not only executes these melodies with unanimous blend and precision, but also with a sensitive interpretation and intelligence. Despite the fact that Byzantine musical pieces are fashioned from whole cloth, with little variance in tempo or style within a single hymn, and despite the fact that they are constantly chanted here by unaccompanied male voices, the ear of the listener does not become fatigued as these often-long pieces unfold. Interest is kept by the way Angelopoulos has brought out the finer points of the melodic lines with skill and a natural flow that makes the music a pleasant and interesting conversation with the listener. How much more pleasant it is when the listener can understand and appreciate the wonderful poems that are set to this music! It seems this is Angelopoulos' primary motivation in the way he trains his choir."

Μετάφραση ελεύθερη: "Η ΕΛΒΥΧ όχι μόνο εκτελεί αυτές τις μελωδίες με ομοφωνία και ακρίβεια, αλλα και με ευαίσθητη ερμηνεία και νοημοσύνη. Παρότι τα Βυζαντινά μουσικά ακούσματα προσπαθούν να δημιουργήσουν κάποιο μουσικό πλαίσιο χωρίς κάποια παραλλαγή στην χρονική αγωγή ή τεχνοτροπία εντός του ιδίου ύμνου, και παρότι εκτελούνται συστηματικά (τα μέλη) απο ασυνόδευτες ανδρικές φωνές, το άκουσμα δεν προκαλεί την κόπωση όπως τείνουν τέτοιου είδους κείμενα. Τραβάει την προσοχή ο ΛΑ στις μικρολεπτομέρειες των μελωδικών γραμμών οι οποίες με δεξιότητα και φυσική ροή δημιουργούν ευχαριστο και ενδιαφέροντα διάλογο με τον ακροατή. Περισσότερο ευχάριστο είναι όταν ο ακροατής καταλαβαίνει και εκτιμά τα θαυμάσια ποιήματα που μελωδούνται δια μέσου της μουσικής αυτής. Προφανώς, αυτό είναι το κύριο κίνητρο του ΛΑ σχετικώς με τον τρόπο που εκπαιδεύει τον χορό του"
ΝΓ

Πάμε να συνεχίσουμε.

4)Ευαίσθητη ερμηνεία (υποθέτω απόδοση νοήματος)
5)Νοημοσύνη (φανταστείτε τι εισπράττει ο ακροατής)
6)Συστηματική εκτέλεση(-απόδοση)
7)Δεν προκαλεί κόπωση
8)Τονισμών μικρολεπτομερειών των μελωδικών
γραμμών
9)Δεξιότητα κ φυσική ροή
10)Αμεσότητα (διάλογος με τον ακροατή)
11)Κατανόηση κ εκτίμηση ύμνων από τον
ακροατή



Που ο θησαυρός; Πού η ανάθεση οικουμενικής αυθεντίας;
Άλλα γράφει ο Τάκις, και άλλα καταλάβατε.....και άλλα προσπαθείτε να περάσετε υποσυνειδήτως δια μέσου των.......Αγγλικών.
Ενδιαφέρον θα είναι να μας μεταφέρετε τι γνώμη έχει ο Σταν Τάκις για την Μέθοδο Καρά και κατα πόσο (κατ αυτόν) εκπροσωπεύει την παράδοση της ψαλτικής. Ειλικρινά, σας παρακαλώ να τον ρωτήσετε και να αναρτήσετε (στα ελληνικά) την απάντησή του.
Εως τότε, Καλή Παναγία!
ΝΓ

Κανένας δεν μίλησε για οικουμενική αυθεντία.
Για θησαυρό ναι συμφωνούμε, με όλα αυτά που μας
παραδίδει ο Σταν Τάκις στο σχόλιό του με τη ματιά του
του άσχετου ακροατή, σίγουρα πρόκειται για παρακαταθήκη.
Υποσυνείδητα περνούν μνμ οι εταιρείες που θέλουν
να κάνουν πλύση εγκεφάλου κ όχι λέλη του
Ψαλτολογίου που ανταλάσσουν απόψεις.:wink:
Τώρα τι νόημα έχει να ρωτήσει τον Σταν Τάκις αφού
όπως γράψατε έχει στοιχειώδης γνώσεις Βυζ.Μουσικής αλλά
κ εφ' όσον τον γνωρίζετε προσωπικά οπότε κ μπορείτε
να μας μεταφέρετε (υπεύθυνα) την άποψή του;
Καλή νηστεία.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
''....Δεν είμαι σίγουρος, αλλά δεν νομίζω να έμαθε τέτοια λεπτομέρεια στην ερμηνεία ο κ. Αγγελόπουλος από τον αοίδιμο Σίμωνα Καρά. Πέραν από τις γνωστές θεωρητικές συμφωνίες, βλέπουμε και πάλι ότι άλλος ο Σ.Κ. και άλλος ο Λ.Α....''

Αρα;...Toτε,απο ποιον εμαθε αυτες τις ''λεπτομερειες'' ο Λ.Α.;...

Ασε,το βρηκα...

Απο τον Ι. Δαμασκηνο!...:cool:

Ειδατε λοιπον κυριοι,οτι πολυ απλα εκτιθεστε;
Δεν μπορειτε να καταλαβετε.οτι ο Λ.Α. εκφραζει μια τελειως διαφορετικη,δικη του μουσικη,που καμια σχεση δεν εχει με την παραδιδομενη των δασκαλων μας;


Απομονώνεις φράση ενώ το νόημα που προσδίδει
ο γράφων είναι ότι ο Λυκούργος Αγγελόπουλος
με συστηματική έρευνα ανακαλύπτει κ προχωρά
ένα βήμα μπροστά τη Τέχνη-Επιστήμη της Βυζαντινής
Μουσικής.:cool:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Δεν εχει γραφτει το σημαντικοτερο....
Οτι ολες αυτες τις δυνατοτητες,μπορει να τις εχει οποιαδηποτε αλλη χορωδια και αναφερομενοι μαλιστα,σε οποιαδηποτε αλλη μουσικη:wink:.....Δεν εχει ομως την εξης ιδιοτητα:

''Προς διαδοσην και διασωσην της Βυζ. Εκκλησιαστικης μουσικης......οπως παραδοθηκε απο τους Μεγαλους Δασκαλους μας''

Και αφου τετοιος χαρακτηρισμος,δεν αποδιδεται για την ΕΛ.ΒΥ.Χ. οποτε κυριοι...χασατε!!...:p:cool:

Και στο κατω κατω,τι ξερει ενας ξενος για την μουσικη μας;
-Αν κανω λαθος για την ιθαγενεια,παρακαλω,διορθωστε με-
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Απομονώνεις φράση ενώ το νόημα που προσδίδει
ο γράφων είναι ότι ο Λυκούργος Αγγελόπουλος
με συστηματική έρευνα ανακαλύπτει κ προχωρά
ένα βήμα μπροστά τη Τέχνη-Επιστήμη της Βυζαντινής
Μουσικής.:cool:

Βασιζομενος σε τι;...Στην φαντασια του;...

Και τι σημαινει ανακαλυπτει;
Στη μουσικη θελεις να μας πεις, οτι υπαρχει παρθενογεννεση;

Καλο και αυτο...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Βασιζομενος σε τι;...Στην φαντασια του;...

Και τι σημαινει ανακαλυπτει;
Στη μουσικη θελεις να μας πεις, οτι υπαρχει παρθενογεννεση;

Καλο και αυτο...


Παντού υπάρχει παρθενογέννηση αν υπάρχει
Θεία Χάρη :wink: αλλά αυτό είναι άλλου παππά Ευαγγελίο
κ όχι του πατέρα σου ούτε του δικού μου:p.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αν μου επιτρέπετε, θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις πάνω στο θέμα:
1. θεωρώ ότι κακώς ανοίχτηκε τέτοιο θέμα, καθώς η ΕΛΒΥΧ κ ο κος Αγγελόπουλος δεν εχουν ανάγκη από καλές κουβέντες κ φιλοφρονήσεις. Κ μόνο το οφφίκιο του Πατριάρχη φτάνει.
2. δεν αποτελούν εκπληξη τα μηνύματα εναντίον της ΕΛΒΥΧ. Το έχω ξαναγράψει σε άλλο θέμα για την προθυμία κάποιων να στηλιτεύουν ό,τιδήποτε διαφέρει από αυτά που τους έμαθαν οι δάσκαλοί τους. δεν είναι κακό να πιστεύεις αυτά που λεέι ο δάσκαλός σου, κακό είναι να είσαι εριστικός κ αμετροεπής.
3. εχω ξαναγράψει για τη διαμαχη με το Στανίτσα...
4. στη μετάφραση του κου Τάκη φαίνονται παρα πολύ καλά αυτά που θέλει να πεί για την ΕΛΒΥΧ, και είναι πολύ καλά αυτά, παρ'όλο που ο φίλος που έκανε τη μετάφραση προσπάθησε να μας πείσει, ανεπιτυχώς, για το αντίθετο.
5. κάποτε είπαν σε ένα γιατρό να μιλήσει για την κ@@@@@@α σε ενα συνέδριο κ αυτός αρνήθηκε ισχυριζόμενος ότι δεν έχει καμια ευεργετική ουσία (μιλάμε για όταν δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο προϊόν). Μάλιστα στην ομιλία του αναφέρθηκε με τα χειρότερα λόγια για αυτή. Στο τέλος τον πλησίασε ο υπεύθυνος και τον ευχαρίστησε για την αρνητική, εστω, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Για να μην παρεξηγηθώ δεν συγκρινω τη συγκεκριμένη χορωδια με το μη ωφέλιμο προϊόν, ισα ισα πιστεύω ότι έχει ανεβάσει τον πήχυ πολύ ψηλά όσον αφορά τη μουσική εκτέλεση, θέλουν δε θέλουν κάποιοι.
6. Ολοι εσεις που κατηγορείτε την ΕΛΒΥΧ, δεν κάνετε αναλύσεις;; εγώ ακούω σε μέλη που έχουν ανεβάσει μέλη του φόρουμ περισσότερες έλξεις κ αναλύσεις απ όσες κάνω εγώ που έχω κ την ταμπέλα στην πλάτη. Σας απασχολεί που ονομάτισε τα σημάδια που ανέλυσε ο Σ.Κ.;; ή που τα ονομάτισε αυτός;; αφού κανετε αναλύσεις και έλξεις, δεν μπορώ να καταλάβω τί θέλετε επιτέλους;; αφήστε και τους άλλους να υπάρχουν, να ψάλλουν κ να έχουν τις απόψεις τους. εκτός κι αν πιστευετε ότι ο Πρίγγος ή ο Στανίτσας ήταν αλάθητοι... ο κος Ιωαννιδης έχει γράψει κάτι για τον Πρίγγο και τον Σαλτάρη, ή κάπως έτσι, αν θυμάμαι καλά...
7. ασχοληθείτε με τίποτα πιο ωφέλιμο απ το να μιλάτε εναντίον κάποιας σχολής...
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αν μου επιτρέπετε, θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις πάνω στο θέμα:
1. θεωρώ ότι κακώς ανοίχτηκε τέτοιο θέμα, καθώς η ΕΛΒΥΧ κ ο κος Αγγελόπουλος δεν εχουν ανάγκη από καλές κουβέντες κ φιλοφρονήσεις. Κ μόνο το οφφίκιο του Πατριάρχη φτάνει.
2. δεν αποτελούν εκπληξη τα μηνύματα εναντίον της ΕΛΒΥΧ. Το έχω ξαναγράψει σε άλλο θέμα για την προθυμία κάποιων να στηλιτεύουν ό,τιδήποτε διαφέρει από αυτά που τους έμαθαν οι δάσκαλοί τους. δεν είναι κακό να πιστεύεις αυτά που λεέι ο δάσκαλός σου, κακό είναι να είσαι εριστικός κ αμετροεπής.
3. εχω ξαναγράψει για τη διαμαχη με το Στανίτσα...
4. στη μετάφραση του κου Τάκη φαίνονται παρα πολύ καλά αυτά που θέλει να πεί για την ΕΛΒΥΧ, και είναι πολύ καλά αυτά, παρ'όλο που ο φίλος που έκανε τη μετάφραση προσπάθησε να μας πείσει, ανεπιτυχώς, για το αντίθετο.
5. κάποτε είπαν σε ένα γιατρό να μιλήσει για την κ@@@@@@α σε ενα συνέδριο κ αυτός αρνήθηκε ισχυριζόμενος ότι δεν έχει καμια ευεργετική ουσία (μιλάμε για όταν δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο προϊόν). Μάλιστα στην ομιλία του αναφέρθηκε με τα χειρότερα λόγια για αυτή. Στο τέλος τον πλησίασε ο υπεύθυνος και τον ευχαρίστησε για την αρνητική, εστω, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Για να μην παρεξηγηθώ δεν συγκρινω τη συγκεκριμένη χορωδια με το μη ωφέλιμο προϊόν, ισα ισα πιστεύω ότι έχει ανεβάσει τον πήχυ πολύ ψηλά όσον αφορά τη μουσική εκτέλεση, θέλουν δε θέλουν κάποιοι.
6. Ολοι εσεις που κατηγορείτε την ΕΛΒΥΧ, δεν κάνετε αναλύσεις;; εγώ ακούω σε μέλη που έχουν ανεβάσει μέλη του φόρουμ περισσότερες έλξεις κ αναλύσεις απ όσες κάνω εγώ που έχω κ την ταμπέλα στην πλάτη. Σας απασχολεί που ονομάτισε τα σημάδια που ανέλυσε ο Σ.Κ.;; ή που τα ονομάτισε αυτός;; αφού κανετε αναλύσεις και έλξεις, δεν μπορώ να καταλάβω τί θέλετε επιτέλους;; αφήστε και τους άλλους να υπάρχουν, να ψάλλουν κ να έχουν τις απόψεις τους. εκτός κι αν πιστευετε ότι ο Πρίγγος ή ο Στανίτσας ήταν αλάθητοι... ο κος Ιωαννιδης έχει γράψει κάτι για τον Πρίγγο και τον Σαλτάρη, ή κάπως έτσι, αν θυμάμαι καλά...
7. ασχοληθείτε με τίποτα πιο ωφέλιμο απ το να μιλάτε εναντίον κάποιας σχολής...


Όταν η φαντασία είναι αχαλίνωτη, τότε γράφονται κάτι τέτοια κείμενα, όπως κ τούτο....


Δ

ΥΓ 5.6 SIC
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
7. ασχοληθείτε με τίποτα πιο ωφέλιμο απ το να μιλάτε εναντίον κάποιας σχολής...

Από γειτονική χώρα όπου εκμεταλλευόμενος επαγγελματικές υποχρεώσεις προωθώ όσο μπορώ την ιερά αθηναϊκή ωδειακή παράδοση που έμαθα :D προσυπογράφω όσα έγραψε ο αγαπητός Nikos L.!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος

Δημήτρη καλύτερα ... sic.

δεν κατάλαβα γιατί παραπέμπεις το εν λόγω άρθρο κάτω απ τα λεγόμενά μου...
για να εξισώσεις κάτι;;
για να δείξεις ότι υπάρχει κ η άλλη πλευρά που γράφει "φαντασιώσεις";;
μηπως το συμμερίζομαι;;
αν δεν εχεις να κάνεις κάποιο σχόλιο, ή αν απαξιείς, μην το κάνεις... είναι καλύτερο απ το να προσπαθείς να εξισώσεις (;) κάτι.
κάθε φορά τα ίδια... δε βαρέθηκες;;

ΥΓ: κοίτα την παρατήρηση Νο 7.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δημήτρη καλύτερα ... sic.

δεν κατάλαβα γιατί παραπέμπεις το εν λόγω άρθρο κάτω απ τα λεγόμενά μου...
για να εξισώσεις κάτι;;
για να δείξεις ότι υπάρχει κ η άλλη πλευρά που γράφει "φαντασιώσεις";;
μηπως το συμμερίζομαι;;
αν δεν εχεις να κάνεις κάποιο σχόλιο, ή αν απαξιείς, μην το κάνεις... είναι καλύτερο απ το να προσπαθείς να εξισώσεις (;) κάτι.
κάθε φορά τα ίδια... δε βαρέθηκες;;

ΥΓ: κοίτα την παρατήρηση Νο 7.

Αν ο τίτλος και τα σημεία που επεσήμανα δε σε βοηθούν να καταλάβεις τί λέω, τότε και πάλι δε θα μου φτάνει το sic. Όσο για τον Σαραβάκο....είναι ευκταίος ιδανικά, αλλά όχι και εφαρμόσιμος όπως βλέπω από τα διάφορα μηνύματα, μηδέ του δικού σου εξαιρουμένου.

Δ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αν ο τίτλος και τα σημεία που επεσήμανα δε σε βοηθούν να καταλάβεις τί λέω, τότε και πάλι δε θα μου φτάνει το sic. Όσο για τον Σαραβάκο....είναι ευκταίος ιδανικά, αλλά όχι και εφαρμόσιμος όπως βλέπω από τα διάφορα μηνύματα, μηδέ του δικού σου εξαιρουμένου.

Δ.

μάλλον εκπέμπουμε σε διαφορετικό μηκος κυματος......
όντως "ο πειρασμός" για σενα να μην απαντησεις ήταν μεγάλος, Δημήτρη.
τα υπόλοιπα ασχολίαστα.
όσο για το εφαρμόσιμος, σκεψου τούτο: δεν αρχισα ποτέ εγω διαμάχη κ απαντώ μονο όταν βλέπω ότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν πότε πρέπει να σταματήσουν.
πρέπει να κλείσω για να πάω στα τριήμερα κάποιας που αφησε την τελευταία της πνοή στα χέρια μου.
τα λέμε αργότερα.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Έχει γραφεί πάμπολλές φορές στο σημείο να γίνεται ερεθιστικό πια. Το θέμα είναι μουσικολογικό ΚΑΙ εκκλησιαστικό.

Μουσικολογικως, ολα επιτρέπονται. Και ο Καράς, και η ΕΛΒΥΧ, και οι νεοκαρελβυχίζοντες.
Ακόμα επιτρέπονται και αυτοι που τους παρουσιάζεται στον ύπνο ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός και ο Κουκουζέλης με την Κλείδα του Ιωάννη του Κλαδά και του Κηλτζανιδη.
Στο μουσικολογικό πλαίσο, δια μέσου διαλόγου ο οποίος βασίζεται στην ιστορική μελέτη, στις αντικειμενικές μετρήσεις, στον έλεγχο και την αξιολόγηση του όγκου ηχητικών στοιχείων και μαρτυρίων του περασμένου αιώνα, τις προσωπικές αναμνήσεις των παλαιών ψαλτών που ακόμα ζούν, και ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ και της ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ, ο πάσης φύσεως οπαδός παλαιών και νέων θεωριών θα μάθει, θα ελέγξει, θα διασαφηνίσει, θα τεκμηριώσει ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ όποιο συστατικό και όποιο μέρος κάποιας (η ακόμα και ολόκληρης) θεωρία(ς).

ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ, ΟΜΩΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ τα πράγματα αλλάζουν. Εκεί, κυριαρχεί η πειθαρχία στους κανόνες, στα επ αναλογίω παραδεδωμένα, στο Τυπικό που κατευθύνει την εκάστοτε Εκκλησία, και στις ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, αρέσουν η δεν αρέσουν. Όσοι ΔΙΑΚΟΝΟΥΝ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ, και κατ επέκταση την στρατευόμενη εκκλησία, οφείλουν να ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΝ στις αποφάσεις της εκκλήσίας. Οι ταπεινολογίες, ο ευσεβισμός (η ο υποκριτευσεβισμός), οι "αγάπες υπεκφυγής των εκκλησιαστικών διαταγμάτων" ΕΚΘΕΤΟΥΝ αυτους που ΑΣΕΛΓΟΥΝ πάνω στις αποφάσεις της εκκλησίας.

Στις συναυλιές ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει. Στο αναλόγιο, ο χειροθετηθείς και ο διορισμένος δια μέσου ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑΣ οφείλει να πειθαρχεί στα παραδεδωμένα και στις αποφάσεις της εκκλησίας. Βεβαίως, αυτό συνυποθέτει την υπάρξη ευαίσθητης Εκκλησιαστικής Διοίκησης ανεπιρρεασμένοι απο πρόσωπα, παράγοντες, διαφημηστές, οικονομικούς υποστηρικτές και τα συναφή.

ΝΓ

Το καλυτερο απ'τα καλυτερα :D:D:D !!! Να ειστε καλα κ. Γιαννουκακη !!!
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Ερώτησεις


1) Πόσες χορωδίες υπάρχουν στην Ελλάδα;

2) Πόσες εκτελούν πιστώς το μουσικό κείμενο που τους δίδεται απο τον χοράρχη;

3) Πόσες έχουν λάβει εγκωμιαστικά σχόλια απο τοπικούς φορείς μέχρι και απο αρχιερείς;

4) Πόσες έχουν και συνεχίζουν να παρουσιάζονται ή και να ηγούνται συναυλίες σε μεγάλα μουσικά μέγαρα και ενόπιων εκατοντάδων ανθρώπων;

Λοιπόν, ας ρωτήσουμε αυτές τις υπόλοιπες χορωδίες (και τους χοράρχες των) ΠΩΣ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ των κειμένων που τους δίδονται.

Έτσι να καταλάβουμε (αυτόι που θέλουν βεβαίως) πως ο ομφαλός του σύμπαντος δεν είναι η ΕΛΒΥΧ. Εαν έχει καταφέρει η ΕΛΒΥΧ και ο χοράρχης της την προβολή που χαίρεται αυτό οφείλεται στις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και οι οποίες ιμπρεσάρουν (τα παλιά χρόνια τις κασσέτες) τα ψηφιακά προϊόντα του.

Επι τη ευκαιρία, εαν κι εσείς δημιουργήσετε σχέση με π.χ. την Jade/Opus και βρείτε συνχρηματοδότες, πιστέψτε με, η ΕΛΒΥΧ θα πέσει σε δεύτερη (ή ακόμα και σε πιό χαμηλώτερη θέση) στα τόπ τέν των Βυζαντινομουσικοψηφιακοπροϊόντων....

Δοκιμάστε το.....

Η απάντηση στην ερώτηση του πρώτου μυνήματος είναι πολύ απλή. Κανένα μυστικό δεν διαθέτει η ΕΛΒΥΧ, ούτε και κανένα μαγικό ελιξίριο για την τεχνική της αρτιότητα. Τα παλιότερα χρόνια υπήρχαν οι χορωδίες του Βασιλικού, του Μπελούση, των Αθηναϊκών και Θεσσαλονικών συλλόγων με τους Πρωτοψάλτες της παλιάς εποχής. Οι χορωδίες του Στανίτσα, των Μουσικοφίλων Κωνσταντινουπόλεως, του Σύρκα, και πολλές πολλές άλλες.

Το ότι θέλουν οι ΕΛΒΥΧιδες να περάσουν ετσιθελικά πως ΜΟΝΟ η ΕΛΒΥΧ κατέχει κάποια Ελευσίνια Μυστήρια και πως όλοι οι άλλοι είναι μη μυημένοι και πως ΜΟΝΟ η ΕΛΒΥΧ παρέχει ελιξίρια για τεχνική ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ είναι γελοίο.

Κατακρίνουν οι ΕΛΒΥΧιδες τους υπόλοιπους ψάλτες, χορωδούς, μουσικολόγους κτλ. Μήπως, λέω ΜΗΠΩΣ, εφ όσον ξεμπλέξετε απο την αυτεξορία σας, και διαβάσετε (και ακούσετε) λίγο παραπέρα απ το Καραϊκο Εγκόλπιο, ΜΗΠΩΣ καταλάβετε πως υπάρχει και άλλο σύμπαν ΠΕΡΑΝ της ΕΛΒΥΧ;;;

Θα μας απαντήσετε, "μα, την έχετε ακούσει προσεκτικά την ΕΛΒΥΧ"; Η απάντηση όλων που...υπήρχαμε το 1980...είναι "πολυ προσεκτικά την ακούσαμε". Και αποφαινόμαστε πως, τεχνικώς, δεν απέχει απο την τεχνική αρτιότητα (και μόνο) των χορωδιών της παλιάς εποχής.

Το πρόβλημα δεν είναι εαν είναι τεχνικώς άρτια, ή άριστη η ΕΛΒΥΧ. Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε πως είναι τεχνικώς άριστη. Το πρόβλημα είναι εαν αυτά που προβάλλει έχουν παραδοσιακό και ιστορικό υπόβαθρο, ή εαν είναι νεοτερισμοί που επιβάλλονται να δικαιολογήσουν τις δοξασίες (που ήδη έχουν απορριφθεί επιστημονικώς και ιστορικώς) του Χοράρχου της. Νεοτερισμοί που μανιωδώς προσπαθούν τα διάφορα καμάρια (νέα και προχωρημένα στην ηλικία) να επιβαλλουν εντώς και εκτώς της Ελλάδος ετσιθελικά.

ΝΓ
 
Last edited:

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Παντού υπάρχει παρθενογέννηση αν υπάρχει
Θεία Χάρη :wink: αλλά αυτό είναι άλλου παππά Ευαγγελίο
κ όχι του πατέρα σου ούτε του δικού μου:p.

....αγαπητέ μου τόσοι και τόσοι άγιοι πέρασαν από την ιστορία τησ εκκλησίας ....με πλουσια την ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ...αλλά δεν πείραξαν ούτε κεραια από την μουσική μας ....και μόλις άκουγαν ...''ξενον 'ακουσμα''... αμέσως το καταδίκαζαν...

σε λίγο θα μας πείτε να τους ανακυρήξουμε και αγίους.....
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ερώτησεις


1) Πόσες χορωδίες υπάρχουν στην Ελλάδα;

2) Πόσες εκτελούν πιστώς το μουσικό κείμενο που τους δίδεται απο τον χοράρχη;

3) Πόσες έχουν λάβει εγκωμιαστικά σχόλια απο τοπικούς φορείς μέχρι και απο αρχιερείς;

4) Πόσες έχουν και συνεχίζουν να παρουσιάζονται ή και να ηγούνται συναυλίες σε μεγάλα μουσικά μέγαρα και ενόπιων εκατοντάδων ανθρώπων;

Λοιπόν, ας ρωτήσουμε αυτές τις υπόλοιπες χορωδίες (και τους χοράρχες των) ΠΩΣ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ των κειμένων που τους δίδονται.

Έτσι να καταλάβουμε (αυτόι που θέλουν βεβαίως) πως ο ομφαλός του σύμπαντος δεν είναι η ΕΛΒΥΧ. Εαν έχει καταφέρει η ΕΛΒΥΧ και ο χοράρχης της την προβολή που χαίρεται αυτό οφείλεται στις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και οι οποίες ιμπρεσάρουν (τα παλιά χρόνια τις κασσέτες) τα ψηφιακά προϊόντα του.

Επι τη ευκαιρία, εαν κι εσείς δημιουργήσετε σχέση με π.χ. την Jade/Opus και βρείτε συνχρηματοδότες, πιστέψτε με, η ΕΛΒΥΧ θα πέσει σε δεύτερη (ή ακόμα και σε πιό χαμηλώτερη θέση) στα τόπ τέν των Βυζαντινομουσικοψηφιακοπροϊόντων....

Δοκιμάστε το.....

Η απάντηση στην ερώτηση του πρώτου μυνήματος είναι πολύ απλή. Κανένα μυστικό δεν διαθέτει η ΕΛΒΥΧ, ούτε και κανένα μαγικό ελιξίριο για την τεχνική της αρτιότητα. Τα παλιότερα χρόνια υπήρχαν οι χορωδίες του Βασιλικού, του Μπελούση, των Αθηναϊκών και Θεσσαλονικών συλλόγων με τους Πρωτοψάλτες της παλιάς εποχής. Οι χορωδίες του Στανίτσα, των Μουσικοφίλων Κωνσταντινουπόλεως, του Σύρκα, και πολλές πολλές άλλες.

Το ότι θέλουν οι ΕΛΒΥΧιδες να περάσουν ετσιθελικά πως ΜΟΝΟ η ΕΛΒΥΧ κατέχει κάποια Ελευσίνια Μυστήρια και πως όλοι οι άλλοι είναι μη μυημένοι και πως ΜΟΝΟ η ΕΛΒΥΧ παρέχει ελιξίρια για τεχνική ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ είναι γελοίο.

Κατακρίνουν οι ΕΛΒΥΧιδες τους υπόλοιπους ψάλτες, χορωδούς, μουσικολόγους κτλ. Μήπως, λέω ΜΗΠΩΣ, εφ όσον ξεμπλέξετε απο την αυτεξορία σας, και διαβάσετε (και ακούσετε) λίγο παραπέρα απ το Καραϊκο Εγκόλπιο, ΜΗΠΩΣ καταλάβετε πως υπάρχει και άλλο σύμπαν ΠΕΡΑΝ της ΕΛΒΥΧ;;;

Θα μας απαντήσετε, "μα, την έχετε ακούσει προσεκτικά την ΕΛΒΥΧ"; Η απάντηση όλων που...υπήρχαμε το 1980...είναι "πολυ προσεκτικά την ακούσαμε". Και αποφαινόμαστε πως, τεχνικώς, δεν απέχει απο την τεχνική αρτιότητα (και μόνο) των χορωδιών της παλιάς εποχής.

Το πρόβλημα δεν είναι εαν είναι τεχνικώς άρτια, ή άριστη η ΕΛΒΥΧ. Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε πως είναι τεχνικώς άριστη. Το πρόβλημα είναι εαν αυτά που προβάλλει έχουν παραδοσιακό και ιστορικό υπόβαθρο, ή εαν είναι νεοτερισμοί που επιβάλλονται να δικαιολογήσουν τις δοξασίες (που ήδη έχουν απορριφθεί επιστημονικώς και ιστορικώς) του Χοράρχου της. Νεοτερισμοί που μανιωδώς προσπαθούν τα διάφορα καμάρια (νέα και προχωρημένα στην ηλικία) να επιβαλλουν εντώς και εκτώς της Ελλάδος ετσιθελικά.

ΝΓ


Άντε πάλι τα ίδια...
Δεν σου αρέσει, μπράβο σου αλλά δεν λές τπτ
απλά μειώνοντας τον Άρχοντα Λυκούργο Αγγελόπουλο.
Για το θέμα των συστατικών-των χαρακτηριστικών της
καλύτερης χορωδίας Βυζαντινής Μουσικής παγκοσμίως
έχεις να πεις κάτι; Αν όχι στην ευχή του Θεού.

Σε αυτό το μνμ
αναφέρθηκαν 11 χαρακτηριστικά από τον
γνωστό σου Σταν Τἀκις.
Αυτά δεν τα σχολιάζουμε κ.Γιαννουκάκη;
Ποιός σου είπε σε παρακαλώ ότι οι μαθητές του Λυκούργου
(γειά σου δάσκαλε, πάντα την υγειά σου να έχεις Άρχοντα)
κατακρίνουν άλλους ιεροψάλτες ή χορωδίες;Μήπως κάνεις
παρέα με μέλος της ΕΛ.ΒΥ.Χ. κ μας το κρύβεις;:eek:
Πες εδώ κ τώρα κ θα "αφοριστείς" κ από τους εν Ελλάδι
ψαλτολόγους κ από τους κατοικούντας εν τη αλλοδαπή
(μόνιμα ή μη).:p Θα με τρελλάνεις με τη φαντασία σου
την αχαλίνωτη (όπως είναι κ το moto έτερου μέλους).
Τα περί χρηματοδότησης (η αχαλίνωτη φαντασία
που λέγαμε; να τη:rolleyes:) δεν είναι παιχνίδι κατασκόπων
ή σενάρια συνομωσιολογίας.
Είσαι καλός (ή ο καλύτερος ακόμη πιο εύστοχα)
σε βοηθάνε κ τους τα φέρνεις ή εκπίπτουν τα
τιμολόγια από την εφορία. Τα ξέρεις πως γίνονατι
τα παιχνίδια. Αν θεωρείς καλό τον ευατό σου ή τη
χορωδία σου θα βρείς χρηματοδότες κ θα μας
χαροποιήσει η παρουσία σου στη κορυφή
του δισκογραφικού στερεώματος.
Καλή επιτυχία.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
....αγαπητέ μου τόσοι και τόσοι άγιοι πέρασαν από την ιστορία τησ εκκλησίας ....με πλουσια την ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ...αλλά δεν πείραξαν ούτε κεραια από την μουσική μας ....και μόλις άκουγαν ...''ξενον 'ακουσμα''... αμέσως το καταδίκαζαν...

σε λίγο θα μας πείτε να τους ανακυρήξουμε και αγίους.....


Φανταστική ιδέα.
Ξεκινήστε τις διαδικασίες με το Πατριαρχείο
κ θα σας απολαμβάνω...:wink:
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
....αγαπητέ μου τόσοι και τόσοι άγιοι πέρασαν από την ιστορία τησ εκκλησίας ....με πλουσια την ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ...αλλά δεν πείραξαν ούτε κεραια από την μουσική μας ....και μόλις άκουγαν ...''ξενον 'ακουσμα''... αμέσως το καταδίκαζαν...

σε λίγο θα μας πείτε να τους ανακυρήξουμε και αγίους.....

Αναλαμβανω αμα τη ανακηρυξει να συνταξω την ακολουθια τους! (Αφιλοκερδως φυσικα...!)
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Αναλαμβανω αμα τη ανακηρυξει να συνταξω την ακολουθια τους! (Αφιλοκερδως φυσικα...!)

Ααα όχι μόνο...:cool:
Θα την ψάλλεις κιόλας με τα σημαδόφωνα
κ τις αναλύσεις κανονικά εις μνημην τους.:D
Σωστές κ ολοκληρωμένες δουλειές θέλω.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ααα όχι μόνο...:cool:
Θα την ψάλλεις κιόλας με τα σημαδόφωνα
κ τις αναλύσεις κανονικά εις μνημην τους.:D
Σωστές κ ολοκληρωμένες δουλειές θέλω.

Αν μου ισοκρατησεις μπορω να το σκεφτω...
 
Status
Not open for further replies.
Top