psaltis123
Νέο μέλος
Πως εξηγείτε το Φεραχνακ που έγραψε ο Στανίτσας. Διλαδη για τη ο Στανιτσας έγραψε αυτό το Φεραχνακ σε ηχος τέταρτος αλλά ακούγεται σαν τρίτος στο Τρισαγιον (αγιος ο θεός). Ευχαριστό
Πως εξηγείτε το Φεραχνακ που έγραψε ο Στανίτσας. Διλαδή γιατί ο Στανίτσας έγραψε αυτό το Φεραχνακ σε ήχο τέταρτο, αλλά ακούγεται σαν τρίτος στο Τρισαγιον (αγιος ο θεός). Ευχαριστώ
περιμένουν και εξήγηση σ' αυτά τα φαινόμενα;
Υπάρχουν μαθήματα με τον Τρισάγιο ύμνο σε ήχο καθαρό Δ' - Άγια, όπου εκεί φαίνεται ξεκάθαρα ότι διαφέρει ριζικά με το άκουσμα του Φεραχνάκ.Αυτή η εύλογη απορία, ταιριάζει για όλες τις μελωδίες που "περπατούν στο μουσικό δρόμο φεραχνάκ"!
................Στην περίπτωση "του Τρισαγίου Ύμνου του Θ. Στανίτσα", οι δύο παραπάνω συνδυασμοί (κατά τριφωνία σύστημα, που μέχρι τέλος της μελωδίας - κακώς δεν αλλάζει ώστε να καταλήξει στο ΖΩ), μας οδηγούν σε άκουσμα Γ' ήχου!
Πως εξηγείτε το Φεραχνακ που έγραψε ο Στανίτσας. Διλαδη για τη ο Στανιτσας έγραψε αυτό το Φεραχνακ σε ηχος τέταρτος αλλά ακούγεται σαν τρίτος στο Τρισαγιον (αγιος ο θεός). Ευχαριστό
Τα διαστηματα δεν ειναι σε καμια περιπτωση τριτου ηχου αλλα πλ δ κατα τριφωνια απο τον δι ονομαζεται απο τους τρεις διδασκάλους κλιτον(τεταρότριτος κατά την λογικη Ι. Πλουσιαδηνού). Πιο σωστη ονομασια ειναι ηχος δ ο οποιος καταληγει στην αντιφωνια της διφωνιας του. Ετσι τον ονομαζει ο Κιλτζανιδης στην δοξολογια που "εκλεψε" ο Στανιτσας για αυτο το ομορφο τρισαγιο
Τα διαστηματα δεν ειναι σε καμια περιπτωση τριτου ηχου αλλα πλ δ κατα τριφωνια απο τον δι ονομαζεται απο τους τρεις διδασκάλους κλιτον(τεταρότριτος κατά την λογικη Ι. Πλουσιαδηνού). Πιο σωστη ονομασια ειναι ηχος δ ο οποιος καταληγει στην αντιφωνια της διφωνιας του. Ετσι τον ονομαζει ο Κιλτζανιδης στην δοξολογια που "εκλεψε" ο Στανιτσας για αυτο το ομορφο τρισαγιο
Το ρήμα "έκλεψε", έχει την έννοια του άκουσε κάποια μελωδία ή ήχο κ.τ.λ. και "πάνω σ΄αυτήν" προσάρμοσε κάποιον ύμνο. Θυμάμαι στο Μακεδονικό Ωδείο τον αείμνηστο Άρχ. Μουσικοδιδάσκαλο Δ. Σουρλαντζή, να αναφέρει συχνά αυτό το ρήμα για παλαιότερους Ιεροψάλτες - μελοποιούς, τους γίγαντες μελωδούς του 17ου και 18ου αι., που ακούγοντας ανατολίτικους μουσικούς δρόμους, τους δανείζονταν ή "τους έκλεβαν" δημιουργώντας μελωδίες......................................................
Ο όρος "έκλεψε" δεν αρμόζει στον Άρχοντα Στανίτσα, είναι προσβολή στην μνήμη του. Άλλωστε, ότι έχει γραφεί και γράφεται, μετά τους γίγαντες μελωδούς του 17ου και 18ου αι., κατά την αυτήν λογική, είναι όλα κλεμμένα, αφού κανείς δεν ανακαλύπτει τον τροχό (όχι του Κουκουζέλη) απ' την αρχή.
Καλές βουτιές το ΠΣΚ.
Μπορεί να παρασύρουν οι δεσπόζοντες.Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο δρόμο ραστ, διότι αν δεν εκτελεστεί σωστά ως [9-8-5-9], το άκουσμα του μέλους οδεύει προς τον δρόμο τσαργκιάχ με [9-9-4-9], δηλαδή με άκουσμα Γ΄ Ήχου, αντί για πλ. Δ΄.
Το κλιτον είναι το ίδιο άκουσμα με τον πλ δ κατά τριφωνία είναι το Νοσαμπουρ. Είναι ήχος γ +δ=ήχος πλ δ . Πανω στην ίδια λογικη με μένα το εξηγεί κι ο Βαμβουδάκης για αυτο τον ονομάζω τεταρτότριτο: τεταρτότριτος είναι ο πλάγιος του τετάρτου αλλα κανενας δεν σας το εχει πει.Διαβαστε και μετα στειλτε γελακια...σας ξεατραβωνουμε και ειρωνευεστε.Ομολογώ ότι αυτόν τον ήχο τον ακούω πρώτη φορά.
Άκουσμα κλιτού, τγγ Φεραχνάκ, παρουσιάζει στις ημιτελείς καταλήξεις του στον Βου [μπουσελίκ], όπου θυμίζει το άκουσμα του Μακάμ Νισαμπούρ.
Ο όρος "έκλεψε" δεν αρμόζει στον Άρχοντα Στανίτσα, είναι προσβολή στην μνήμη του. Άλλωστε, ότι έχει γραφεί και γράφεται, μετά τους γίγαντες μελωδούς του 17ου και 18ου αι., κατά την αυτήν λογική, είναι όλα κλεμμένα, αφού κανείς δεν ανακαλύπτει τον τροχό (όχι του Κουκουζέλη) απ' την αρχή.
Καλές βουτιές το ΠΣΚ.
Διαβαστε και μετα στειλτε γελακια...σας ξεατραβωνουμε και ειρωνευεστε.
Να 'σαι καλά ρε παιδάκι μου ... για το ξεστράβωμα.
Δέν χρησιμοποίησα τονοδότη, άρα έλεγα πλ δ΄κατά τριφωνία, διφωνία, πενταφωνία κλπ. διότι.Το κλιτον είναι το ίδιο άκουσμα με τον πλ δ κατά τριφωνία είναι το Νοσαμπουρ. Είναι ήχος γ +δ=ήχος πλ δ . Πανω στην ίδια λογικη με μένα το εξηγεί κι ο Βαμβουδάκης για αυτο τον ονομάζω τεταρτότριτο: τεταρτότριτος είναι ο πλάγιος του τετάρτου αλλα κανενας δεν σας το εχει πει.Διαβαστε και μετα στειλτε γελακια...σας ξεατραβωνουμε και ειρωνευεστε.
Αν ακούγεται σαν τρίτος, κακώς διότι έχει φθορά πλ δ΄.Πως εξηγείτε το Φεραχνακ που έγραψε ο Στανίτσας. Διλαδη για τη ο Στανιτσας έγραψε αυτό το Φεραχνακ σε ηχος τέταρτος αλλά ακούγεται σαν τρίτος στο Τρισαγιον (αγιος ο θεός). Ευχαριστό
Διαφέρουν τά διαστήματα με τα δικά μας καί μάλλον πιο κοντά είναι σε διαστήματα και εκτέλεση οι Αιγύπτιοι.Δομή:
1) Απ’ τον Δι [νεβά] κάνει 5χ ραστ [Δι - Κε – Ζω΄# - Νη΄ - Πα΄] με [9-8-5-9] κόμματα
2) Απ’ τον Βου(d) [Σεγκιάχ] κάνει 5χ φεραχνάκ [Βου(d) - Γα - Δι – Κε – Ζω΄#] με [5-9-9-8] κόμματα
3) Απ’ τον Πα [ντουγκιάχ] κάνει 5χ ραστ [Πα - Βου - Γα# - Δι - Κε] με [9-8-5-9] κόμματα
4) Απ’ τον Ζω# [αράκ] κάνει 5χ φεραχνάκ [Ζω# - Νη - Πα - Βου - Γα#] με [5-9-9-8] κόμματα
5) Απ’ τον άνω Ζω΄# [εβίτς] κάνει 5χ φεραχνάκ [Ζω΄# - Νη΄ - Πα΄ - Βου΄ - Γα΄#] με [5-9-9-8] κόμματα
6) Απ’ τον Γα# [νιμ χιτζάζ] κάνει 4χ χιτζάζ [Γα# - Δι - Κε(#) – Ζω΄#] με [5-12-4] κόμματα
• Τα 5χ και 4χ, καθώς και όλοι οι φθόγγοι, αναφέρονται στο ανατολικό 5γραμμο.
• Το μέγεθος των διαστημάτων αναφέρεται σε κόμματα 53άρας κλίμακας του ανατολικού 5γράμμου.
Ο κατά τριφωνία πλ.Δ' από Γα, είναι άλλος ήχος απ' τον πλ. Δ' και όχι ακριβώς ο ίδιος από Γα. Δεν είναι transporto αυτό που γίνεται, αλλά μετάθεση βάσεως στην ίδια κλίμακα.Όταν βάζουμε την φθορά του πλ δ` στόν Γα πχ. Χερουβικά Γ΄ ήχου ή στον Δι π.χ. Δύναμις Στανίτσα κλπ απλά σηκώνουμε τη βάση και λέμε πλ δ` πιο ψηλά.
Οι Τούρκοι δεν εκτελούν Ήχο πλ. Δ', αλλά Μακάμ Ραστ, εδώ είναι η διαφορά.Από περιέργεια άκουσα πολλά φεραχνάκ στο youtube τούρκικα αλλά κανένα δέν ακούγεται σαν τρίτος.
και ο πλ δ` που ακούγεται δέν έχει το ηγεμονικό τό δικό μας γιατί μάλλον μικραίνουν τα διαστήματα Νη πα, πα βου.
Μου έκανε εντύπωση (διότι νόμιζα ότι οι Τούρκοι έπαιζαν βυζαντινή), τό εξης
Αυτό δεν το γνωρίζω μετά βεβαιότητος, αν και πολύ αμφιβάλλω.Διαφέρουν τά διαστήματα με τα δικά μας καί μάλλον πιο κοντά είναι σε διαστήματα και εκτέλεση οι Αιγύπτιοι.