Πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ Πάσχα (Κυριακή των Βαΐων 24/04/2016) στον Πατριαρχικό Ναό Αγίου Γεωργίου

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ἀπό τά τελευταῖα πού μᾶς ἔφερε ὁ shota φαίνεται καθαρά ὅτι καί οἱ παλαιοί ἀκόμη (πού γνώριζαν τή θεωρία) ἔβαζαν κάποιο σημαδάκι φθορά γιά νά έπιστήσουν τήν προσοχή στούς νέους.
Ὁ Στανίτσας βάζει,... (ὅτι βλέπουμε αὐτό διαβάζουμε καί ψάλλουμε)... ἔλεγε σέ ἕνα βοηθό του φίλο μου στίς πρόβες τῆς Κυριακῆς.
Ὁ Σύρκας ἄν καί ἰδίου δόγματος μέ τόν Στανίτσα δέν βάζει φθορά ἀλλά τό ἐκτελεῖ κατά παράδοση.
Ὁ Χ΄Μάρκου , μεγάλος μουσικός, τό ἐκτελεῖ χρωματικά. https://www.youtube.com/watch?v=G8SPepTjLvA

Μήν πυροβολεῖτε τόν πιανίστα, γουέστερν:D.
Δέν φταῖει τίποτα ὁ ΠΝ καί μεγαλύτεροι μουσικοὶ ἐάν διαβάζουν κάποιο κείμενο π.χ. τοῦ Σύρκα καί τό ἐκτελοῦν πιστά ἀλλά ὄχι ὅπως ὁ Σύρκας.
Ὁ Στανίτσας καί χωρίς φθορά τό ἴδιο θά ἔλεγε ἀλλά ἔβαλε μιά φθορά γιά νά διευκολύνει τήν κατάσταση (και προφανῶς νά συντονιστοῦν οἱ βοηθοί του στό ψαλτήρι ἤ σέ κάποια χορωδία).

Χρωματικά δέν μου ἀκούγεται φάλτσο ἀλλά δέν ἀποτυπώνει τό νόημα.
Δηλ.
Ἐάν ξεκινοῦσε τό δοξαστικό μέ «Κλαῦσον...» φυσικά τό ἄκουσμα θά ηταν ὑπέροχο, χρωματικά, στίς ἴδιες γραμμές ἄσχετα μέ τά θεωρητικά.

Ἐδῶ ὅμως ἔχουμε μιά ἀφήγηση ὅπως « Ἀνέστη ὁ Κύριος...» δέν μπορεῖς τίς ἴδιες γραμμές νά τίς χρωματίσεις.

Συμφωνούμε στο σκεπτικό, αλλά ο Χατζημάρκου διατονικά ψάλλει το «προ εξ» και σε αυτό που παρέθεσες και σε αυτήν την εκτέλεση επίσης (αντιπαράβαλε με το «α-πέλ-θετε» παρακάτω για να ακούσεις τη διαφορά).

Ακόμα, ο Παϊκόπουλος εδώ φυσικά το εκτελεί σωστά.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Το δοξαστικο Συγχαρητε υμιν απο τον Μ. Χατζημαρκο (πηγη εδω). Και απο τον Δ. Παικοπουλο εδω και εδω.
 

Attachments

  • Chatzimarkos.mov.zip
    4.9 MB · Views: 17

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ακόμα, ο Παϊκόπουλος εδώ φυσικά το εκτελεί σωστά.

Επίσης εδώ ο δάσκαλος τον γα του τον έχει εκεί που πρέπει-στην επιστροφή-πλαγιασμό προς τον πα- χαμηλωμένο(στο ύψος του γά του πρώτου ήχου, "διατονικό"*) επιβεβαιώνοντας άλλη μια φορά τους αρχαίους θεωρητικούς. Ο δι-κε είναι μεγάλος όπως πολύ σωστά παρατήρησε πρώτος εδώ ο Γεώργιος Μιχαλάκης, ο σωτήρας της ψαλτικής και το εννοώ πραγματικά, ο Θεός να τον έχει καλά που μου έδωσε το κλειδί και μπήκα στην ορθή ερμηνεία της μουσικής. Το κλειδί είναι όντως αυτός ο υπερμείζων τόνος τον οποίο παρατήρησε ακόμα και η Πατριαρχική επιτροπή του 1881 (βλ εισαγωγή της στοιχειώδους διδασκαλίας, που περιγράφει τα διαστήματα τετάρτου και πλ τετάρτου ήχου) την οποία επίσης έγραψαν οι μετέπειτα στα παλιά τους τα παπούτσια! Η διαφορά είναι μία δίεση έτσι ο γα του πλβ έρχεται χαμηλά όπως και ο ζω στον βαρύ. Κατά συνέπεια ο άνω νη ΔΕΝ είναι δίεση στον πλάγιο του δευτέρου όταν φτάνει μέχρι αυτόν όπως δεν είναι δίεση ο γα στον βαρύ παρομοίως. Τα είπα τα ξανάπα και θα τα ξαναλέω. Αν μάθετε σωστό τον πρώτο τόνο της μουσικής μας, άνανες (Νη-Πα και Δι-Κε) τότε θα μάθετε σωστή ψαλτική, τότε θα πάει ο νη στην θέση του, ο γα στην θέση του και όλοι οι άλλοι τόνοι επίσης.

*έχω το "διατονικό" σε εισαγωγικά γιατί ο ορισμός των γενών από τους τρεις διδασκάλους είναι άλλη μια αμαρτία με φάλτσες συνέπειες, που δεν είναι του παρόντος.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Shota θα ανεβάσεις όλα τα δοξαστικά του πλαγίου δευτέρου; :D
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής

Shota

Παλαιό Μέλος
Ας υπαρχουν και τα συντομα μελη :)

Τροπαριον Ουτε γη ως εσεισθη του ΙΑ΄ Αντιφωνου της Ακολουθιας των Παθων, κειμενο του Πριγγου και εκτελεση του Στανιτσα.

Τροπαρια Το αθροισμα των Ιουδαιων και Ον παντα φρισσει και τρεμει, κειμενο του Πριγγου και εκτελεση του Στανιτσα με τον Δανιηλιδη.
 

Attachments

  • Antifwnon_IA.mov.zip
    909.2 KB · Views: 3
  • Antifwnon_IG.mov.zip
    2.1 MB · Views: 4
Top