haris1963
παλαιότατο μέλος
Ἀπό τά τελευταῖα πού μᾶς ἔφερε ὁ shota φαίνεται καθαρά ὅτι καί οἱ παλαιοί ἀκόμη (πού γνώριζαν τή θεωρία) ἔβαζαν κάποιο σημαδάκι φθορά γιά νά έπιστήσουν τήν προσοχή στούς νέους.
Ὁ Στανίτσας βάζει,... (ὅτι βλέπουμε αὐτό διαβάζουμε καί ψάλλουμε)... ἔλεγε σέ ἕνα βοηθό του φίλο μου στίς πρόβες τῆς Κυριακῆς.
Ὁ Σύρκας ἄν καί ἰδίου δόγματος μέ τόν Στανίτσα δέν βάζει φθορά ἀλλά τό ἐκτελεῖ κατά παράδοση.
Ὁ Χ΄Μάρκου , μεγάλος μουσικός, τό ἐκτελεῖ χρωματικά. https://www.youtube.com/watch?v=G8SPepTjLvA
Μήν πυροβολεῖτε τόν πιανίστα, γουέστερν.
Δέν φταῖει τίποτα ὁ ΠΝ καί μεγαλύτεροι μουσικοὶ ἐάν διαβάζουν κάποιο κείμενο π.χ. τοῦ Σύρκα καί τό ἐκτελοῦν πιστά ἀλλά ὄχι ὅπως ὁ Σύρκας.
Ὁ Στανίτσας καί χωρίς φθορά τό ἴδιο θά ἔλεγε ἀλλά ἔβαλε μιά φθορά γιά νά διευκολύνει τήν κατάσταση (και προφανῶς νά συντονιστοῦν οἱ βοηθοί του στό ψαλτήρι ἤ σέ κάποια χορωδία).
Χρωματικά δέν μου ἀκούγεται φάλτσο ἀλλά δέν ἀποτυπώνει τό νόημα.
Δηλ.
Ἐάν ξεκινοῦσε τό δοξαστικό μέ «Κλαῦσον...» φυσικά τό ἄκουσμα θά ηταν ὑπέροχο, χρωματικά, στίς ἴδιες γραμμές ἄσχετα μέ τά θεωρητικά.
Ἐδῶ ὅμως ἔχουμε μιά ἀφήγηση ὅπως « Ἀνέστη ὁ Κύριος...» δέν μπορεῖς τίς ἴδιες γραμμές νά τίς χρωματίσεις.
Συμφωνούμε στο σκεπτικό, αλλά ο Χατζημάρκου διατονικά ψάλλει το «προ εξ» και σε αυτό που παρέθεσες και σε αυτήν την εκτέλεση επίσης (αντιπαράβαλε με το «α-πέλ-θετε» παρακάτω για να ακούσεις τη διαφορά).
Ακόμα, ο Παϊκόπουλος εδώ φυσικά το εκτελεί σωστά.