Πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ Πάσχα (Κυριακή των Βαΐων 24/04/2016) στον Πατριαρχικό Ναό Αγίου Γεωργίου

haris1963

παλαιότατο μέλος
Το τι ακούνε τα αυτιά του καθένος δεν εχει να κάνει με την ηλικία, το να εκφράζει κάποιος την άποψη του με σθένος δεν τον εκθέτει ανεπανόρθωτα, αντιθέτως μάλιστα.
Ο τρόπος όμως που εκφράζεται και απευθύνεται στο συνομιλητή του;
Όσο για τις αποδείξεις σας δόξα τω Θεω έχω κάνει επίσκεψη πρόσφατα σε Ωρυλα και δεν με ξεγελούν τα αφτια μου. Όσο τέλος τα περί πραοτητας που αναφέρετε και τα συναφή "ο αναμάρτητος πρωτος τον λίθον βαλετω", να είστε καλα.
Σας έδωσα χρόνο να αναθεωρήσετε, ακριβώς επειδή πιστεύω πως μπορούν να ακούσουν σωστά τα αυτιά σας. Δεν είναι κακό να κάνει λάθος κανείς, δεν έχουν όλοι την ίδια πείρα, ούτε έχουν όλοι δουλέψει ατέλειωτες ώρες επάνω σε διαστήματα από ηχογραφήσεις. Είναι όμως λάθος, να επιμένει και να υποτιμά τον συνομιλητή του όταν σφάλλει.
Και σας το δηλωνω ξεκαθαρα δεν προκειται να πεσω στην "φακα" της θεωρητικολογιας σας, στην οποια αυταρεσκα επιδιδεσθε,
Εξακολουθείτε να γεμίζετε χαρακτηρισμούς τα γραφόμενά σας, ενώ ξέρετε πως ούτε φάκες με ενδιαφέρουν, ούτε αυταρέσκεια προδίδει η επίκληση σε ατέλειωτες ώρες δουλειάς. Απλά, χωρίς να χαρακτηρίζω και να υποτιμώ όπως εσείς, σας παρουσιάζω την πραγματικότητα που αρνείστε προς το παρόν να δείτε.
Δεν πειράζει όμως, παρά το αψύ του χαρακτήρα σας, σας εκτιμώ ιδιαίτερα λόγω και της πολύ καλής δουλειάς που κάνετε στο σχολείο που διδάσκετε.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Όσο για τους παλαιούς, και να είναι ελαφρώς ψηλότερα στο Νικολαΐδη (και όχι στο Στανίτσα), άντε να είναι 20 μόρια από τον Κε αντί για 18, όχι τόσο ψηλά όσο στη φετεινή εκτέλεση.

Γιάννη, στη συγκεκριμένη ηχογράφηση του Νικολαΐδη, μπερδεύει λίγο «το κοκοράκι» (σπάσιμο φωνής) που κάνει κατά λάθος ο αείμνηστος στο πάτημα (στην είσοδο) του φθόγγου ΝΗ. Αμέσως μετά το σταθεροποιεί, αρκετό χρόνο, σε καθαρότατα διατονικό ΝΗ.

Στα υπόλοιπα που γράφεις συμφωνώ με τον δάσκαλο κ. Δεβρελή και επαυξάνω. Είναι παραπάνω από εμφανές στην παλαιά, πως όταν η γραμμή πηγαίνει ως το ΝΗ είναι σχεδόν πάντα διατονική αν δεν παρασημανθεί. Όταν η γραμμή φθάνει στον άνω ΠΑ, εξηγείται συνήθως χρωματικά, αλλά όχι πάντα, εξαρτάται από τη θέση, το μελώδημα. Στις χειρόγραφες εξηγήσεις (που πολλές φορές πέρασαν και στα πρώτα έντυπα), συχνότατα υπονοείται η διατονική κίνηση και όταν αυτή η κίνηση είναι χρωματική, συνήθως μπαίνει η κατάλληλη φθορά για να το δείξει.
 
Last edited:
Ο τρόπος όμως που εκφράζεται και απευθύνεται στο συνομιλητή του;

Σας έδωσα χρόνο να αναθεωρήσετε, ακριβώς επειδή πιστεύω πως μπορούν να ακούσουν σωστά τα αυτιά σας. Δεν είναι κακό να κάνει λάθος κανείς, δεν έχουν όλοι την ίδια πείρα, ούτε έχουν όλοι δουλέψει ατέλειωτες ώρες επάνω σε διαστήματα από ηχογραφήσεις. Είναι όμως λάθος, να επιμένει και να υποτιμά τον συνομιλητή του όταν σφάλλει.
Δεν πειράζει όμως, παρά το αψύ του χαρακτήρα σας, σας εκτιμώ ιδιαίτερα λόγω και της πολύ καλής δουλειάς που κάνετε στο σχολείο που διδάσκετε.
Επιτρεψτε μου να σας πω οτι το βασανο της ακροασης που περασατε το εχω υποστει ατελειωτες ωρες και εγω, οποτε επιτρεψτε μου να εχω αλλη αποψη διαφορετικη απο την δικη σας και σας παρακαλω να την σεβαστειτε, το αν προςδιοριζεται ως διατονικο η κατι ενδιάμεσο με την διφωνια όμοια λίγη σημασία εχει για μένα, η ουσία ειναι ότι δεν ειναι ακριβώς το ίδιο σε σχέση με το καθαρό διάστημα του Πριγγου η του Νικολαιδη και κατα την άποψη μου ειναι πιο φυσικό και ορθό ακουστικά. Όσο για τον χθεσινό μου τόνο που είπατε συγχωρήστε με αν όντως ήταν κάπως αψης, πλην όμως δεν ξέφυγε από τα όρια της ευπρέπειας, άλλωστε δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι. Τελος σας ευχαριστω για τα καλα σας τελευταια λογια, αλλωστε εχουμε συνεργαστει και στο πλαισιο του καταρτιςμου του προγραμματος Σπουδων των μουςικων σχολειων και εκτιμησα τις γνωσεις και την δουλεια σας, να ειστε καλα
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Διατονικό ΝΗ κι ο Παναγιωτίδης φυσικά, όπως κι ο Στανίτσας παντού!
Απόλυτη συμφωνία της πατριαρχικής παράδοσης.
Έρχονται φασματογραφήσεις ...εξ εσπερίας. :)
 
Διατονικό ΝΗ κι ο Παναγιωτίδης φυσικά, όπως κι ο Στανίτσας παντού!
Απόλυτη συμφωνία της πατριαρχικής παράδοσης.
Έρχονται φασματογραφήσεις ...εξ εσπερίας. :)
Ίδιο ΝΗ αμφότεροι, όχι απόλυτα καθαρό όπως του Πριγγου και του Νικολαιδη:D
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
ΠΡΟΣΕΘΕΣΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ, ΝΕΟ ΑΡΧΕΙΟ

....κάνω αυτό. Περιέχει την επίμαχη θέση εκτελεσμένη από, κατά σειρά, όπως λέει και το όνομα του αρχείου:
1) Πρίγγος
2) Στανίτσας 1970
3) Στανίτσας 1963
4) Νεοχωρίτης
5) Χρύσανθος

Εξίσωσα τις βάσεις που ψάλλει ο καθένας, με βάση το ισοκράτημα. Την εξίσωση την έκανα με το αυτί, υπάρχει περιθώριο σφάλματος, το αναγνωρίζω αλλά δεν έχω χρόνο για κάτι καλύτερο, όποιος θέλει θα κάνει λεπτομερέστερη δουλειά.

Έβγαλα κάποια συμπεράσματα, ελπίζω και ο κάθε ενδιαφερόμενος.
 

Attachments

  • Προ_εξ_ημερών_Πρίγγος_Παναγιωτίδης_Σταν1970_Σταν1963_Νεοχ_Χρύσανθος.mp3
    839.8 KB · Views: 70
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Αν και αυτο μαλλον δεν ειναι σχετικο με το θεμα, αλλα παντως μου φανηκε ενδιαφερον :eek: Δειτε τα πρωτα τρια κατανυκτικα του α᾽ ηχου απο την Μουσικη Βιβλιοθηκη και μετα ακριβως τα ιδια κατανυκτικα απο το Αναστασιματαριο του Ιωαννη με χρωματικες φθορες :eek:
 

Attachments

  • MousikeBibliotheke.pdf
    128.3 KB · Views: 27
  • Ioannis.pdf
    339.9 KB · Views: 21

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
παραθέτω και τα αυθεντικά κλιπάκια
 

Attachments

  • σταν_1970_original.mp3
    192 KB · Views: 31
  • σταν_1963_original.mp3
    271.9 KB · Views: 32
  • παναγιωτίδης_original.mp3
    197.5 KB · Views: 21
  • πρίγγος_original.mp3
    195.8 KB · Views: 19
  • χρύσανθος_original.mp3
    175.8 KB · Views: 20
  • νεοχωρίτης_original.mp3
    133.9 KB · Views: 23
Απόλυτη συμφωνία της πατριαρχικής παράδοσης.
Και για να μην φαίνεται ότι κοντραριζόμαστε μόνο, και εφόσον επιδίωξη σας ειναι η υποστήριξη της πατριαρχικής παραδόσης, όπως άλλωστε και Εμου του ίδιου, να πω ότι φυσικά και η πατριαρχικη παράδοση ειναι ενιαία, αφού σε καμμία ηχογράφηση δεν αποδίδεται ο ΝΗ αυξημένος χρωματικά, όπως το αποδίδει και ο Π.Ν. στην εν λόγω ηχογράφηση και στα πλαίσια του μαλακού χρώματος, αν δεν απατώμαι.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Και για να μην φαίνεται ότι κοντραριζόμαστε μόνο, και εφόσον επιδίωξη σας ειναι η υποστήριξη της πατριαρχικής παραδόσης, όπως άλλωστε και Εμου του ίδιου, να πω ότι φυσικά και η πατριαρχικη παράδοση ειναι ενιαία, αφού σε καμμία ηχογράφηση δεν αποδίδεται ο ΝΗ αυξημένος χρωματικά, όπως το αποδίδει και ο Π.Ν. στην εν λόγω ηχογράφηση και στα πλαίσια του μαλακού χρώματος, αν δεν απατώμαι.

Δεν απατάστε αυτή τη φορά, η εκτέλεση του ΠΝ είναι στα πλαίσια του μαλακού χρώματος (ΚΕ-ΝΗ = 21 έως 23 μόρια) ενώ όλων των (προγενέστερων) πατριαρχικών στα πλαίσια του διατόνου (ΚΕ-ΝΗ = 16 έως 20 μόρια).

Νομίζω πάντως, πως ασχοληθήκαμε ήδη υπερβαλλόντως με το ζήτημα. Το μόνο σημαντικό είναι (και γι αυτό έγραψα την αρχική παρατήρηση), να εντοπιστούν οι όποιες διαφορές, ώστε να υπάρξει κάποια στιγμή (είθε!) συστοίχιση με την ζώσα πατριαρχική παράδοση. Και όχι να μετράμε μόρια και να «κάνουμε την τρίχα τριχιά».

ΥΓ. Αλήθεια, το «Εμού» γιατί το γράφετε με κεφαλαίο; Δεν ειρωνεύομαι απλά μου δημιουργήθηκε η απορία...
 

haris1963

παλαιότατο μέλος

Το έγραψα πιο πάνω, χρωματικά το ερμηνεύει, όπως και ο Μαϊντανόγλου. Ας μην επαναλαμβανόμαστε. Είπαμε πως αρκετοίπαραδοσιακοί και μεγάλοι ψάλτες εκτός Πατριαρχείου, το λένε χρωματικά. Το Πατριαρχείο (δια της αδιάκοπης παραδόσεως κ.λ.π) διατήρησε την σωστή, διατονική προσέγγιση της θέσης της οξείας σε τέοιες θέσεις στα κείμενα του Πέτρου.
 
Δεν απατάστε αυτή τη φορά, η εκτέλεση του ΠΝ είναι στα πλαίσια του μαλακού χρώματος (ΚΕ-ΝΗ = 21 έως 23 μόρια) ενώ όλων των (προγενέστερων) πατριαρχικών στα πλαίσια του διατόνου (ΚΕ-ΝΗ = 16 έως 20 μόρια).

Νομίζω πάντως, πως ασχοληθήκαμε ήδη υπερβαλλόντως με το ζήτημα. Το μόνο σημαντικό είναι (και γι αυτό έγραψα την αρχική παρατήρηση), να εντοπιστούν οι όποιες διαφορές, ώστε να υπάρξει κάποια στιγμή (είθε!) συστοίχιση με την ζώσα πατριαρχική παράδοση. Και όχι να μετράμε μόρια και να «κάνουμε την τρίχα τριχιά».

ΥΓ. Αλήθεια, το «Εμού» γιατί το γράφετε με κεφαλαίο; Δεν ειρωνεύομαι απλά μου δημιουργήθηκε η απορία...
Αχ αυτο το άτιμο το πληκτρολογιο..όσο για την "τρίχα τριχιά" που λέτε συμφωνώ, δεν αξίζει να κοντραριζόμαστε για ένα μόριο η ένα και κατι ψιλά που ειναι η απόκλιση μεταξύ των προαναφερόμενων ηχογραφήσεων. Χαίρομαι λοιπόν που συμφωνούμε επι της ουσίας, για πρώτη φορά ειναι η αληθεια, ειναι και αυτο μια πρόοδος..το "αυτή την φορά" το αντιπαρέρχομαι προς χάριν της πολυπόθητης "συστοιχισης":)
ΥΓ. Το "μόνο σημαντικό" για μένα, και το απευθυνω προς πάσα κατεύθυνση, είναι να προσπαθουμε να κραταμε το βλεμμα μας στο δασος και να μην επικεντρωνουμε την ματια μας μονο στο δενδρο, αλλιως, επιτρεψτε μου την εκφραση, "χανουμε την μπαλα" που λεει και ο λαος μας
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Δύο ἐκτελέσεις τοῦ Σύρκα.
Στό βιβλίο του δέν βάζει κάποια φθορά.
 

Attachments

  • syrkas1.mp3
    221.8 KB · Views: 29
  • syrkas2.mp3
    259.1 KB · Views: 29
Top