Πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας για την Αναγνώριση (διαβάθμιση) των τίτλων σπουδών των Ωδείων

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
αρχαία ελληνική μουσική 1.jpg

Στη χώρα που επινόησε τη μουσική και προσέφερε από τη γλώσσα της ολόκληρη σχεδόν τη διεθνή ορολογία της (μουσική, μελωδία, τόνος, όργανο κλπ), την Ελλάδα, τα Ωδεία λειτουργούν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και οι μουσικές σπουδές, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, δεν ανήκουν σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα. Με απλά λόγια, τα Ωδεία χορηγούν τίτλους σπουδών επικυρωμένους από το Υπουργείο Πολιτισμού, που δεν είναι ισότιμοι (διαβαθμισμένοι) με τους τίτλους σπουδών καμίας εκπαιδευτικής βαθμίδας (Μέσης, Ανώτερης, Ανώτατης) του Υπουργείου Παιδείας.
Οι κανόνες λειτουργίας των ωδείων φιλοξενούνται, ακόμα, σε παροχημένα Βασιλικά Διατάγματα: 11.11.1957 (ΦΕΚ 229/Α/57) “Περί κυρώσεως του εσωτερικού κανονισμού του Ωδείου Θεσσαλονίκης” και 16/1966 (ΦΕΚ 7/Α/66) “Περί ιδρύσεως ιδιωτικών μουσικών ιδρυμάτων”. Ο νόμος 229 της 17/19.4.1976 εμπλουτίζει όσα ίσχυαν προηγούμενα, εστιάζοντας σε λεπτομέρειες στα θέματα των εξετάσεις των ωδείων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πτυχία και διπλώματα επικυρωμένα δεν παίρνει ο μαθητής για όλα τα όργανα. Για τα μη αναγνωρισμένα όργανα (π.χ. μπουζούκι, παραδοσιακά όργανα, ηλεκτρική κιθάρα, αρμόνιο κ.ά.) χορηγούνται απλές βεβαιώσεις σπουδών. Ακόμα και η κιθάρα αναγνωρίστηκε μόλις το 1987.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να χάνονται ταλέντα, βιρτουόζοι μουσικοί να μην μπορούν να εξελίξουν το ακαδημαϊκό τους υπόβαθρο, η χώρα μας να χάνει πόρους εξαιτίας της απουσίας της από το διεθνές μουσικό εκπαιδευτικό περιβάλλον κ.α.
Ειδικές κοινότητες μουσικών όπως η πολυπληθής ψαλτική κοινότητα, που αριθμεί περισσότερα από 10.000 μέλη στην Ελλάδα και χιλιάδες ακόμα, διάσπαρτους σε ολόκληρο τον πλανήτη, όπου δραστηριοποιείται η Ελληνική Ομογένεια, αδυνατεί να αναπτύξει και να προβάλλει την μακραίωνη μουσική παράδοση που κατέχει (την ψαλτική τέχνη, ευρύτερα γνωστή ως βυζαντινή μουσική).
Μια σειρά από ζητήματα ισονομίας, εργασιακών δικαιωμάτων και διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς προκαλούνται και διογκώνονται εξαιτίας του προβλήματος.
Η ΟΜΣΙΕ Ομοσπονδία Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος ξεκινάει μια πρωτοβουλία συγκέντρωσης υπογραφών μέσω του διεθνούς φορέα κοινωνικής έκφρασης Avaaz, προκειμένου να ισχυροποιήσει το αίτημά της προς τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού για την "Αναγνώριση (διαβάθμιση) των τίτλων σπουδών των Ωδείων".
Πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά δεκάδες χιλιάδες μουσικούς, αποφοίτους Ωδείων και, βεβαίως, δεκάδες χιλιάδες ψάλτες και παραδοσιακούς μουσικούς που αντιμετωπίζουν καθημερινά τις επιπτώσεις αυτής της απαράδεκτης θεσμικής στρέβλωσης.
Θεωρώ ότι όλοι οι μουσικοί αλλά και οι φίλοι της μουσικής πρέπει να υπογράψουν και να συμμετέχουν στην προσπάθειά!

https://secure.avaaz.org/el/petitio...iste_toys_titloys_spoydon_ton_Odeion/?cjLzenb
 
Δεν γνωρίζω ακριβώς το σκεπτικό ,αλλα και την χρησιμότητα στην πράξη δηλαδή ,της κίνησης .
Ας ειναι για καλο .
Φέρ ειπειν ,εμείς αυτο που καταφέραμε ως μουσικοι (του στρατού ) ,μετα απο χρόνια αγώνα ,ειναι τα πτυχία και τα διπλώματα ,πλέον ,να παίρνουν μοριοδότηση .
Ακόμα δεν εχω ξεκάθαρη εικόνα και για μας (επειδη ειναι και πολυ πρόσφατο ) ,γιατι προκύπτουν ζητήματα τεχνικά (επι παραδείγματι ,πόσα μόρια το πτυχίο ,πόσα το δίπλωμα ,τι θα γίνει με αυτούς που έχουν πολλούς τίτλους κλπ )
Ας γίνει ομως και το έναυσμα για τα ωδεία και τις μουσικές σχολές (εδώ θα μιλήσω συγκεκριμένα για τον ψαλτικο χώρο ) να μην δίδουν πλέον αφειδως τους τίτλους σπουδών .
Αυτός που θα εχει ενα χαρτί ,να το αξίζει .
Τοτε θα εχει αξια και η όποια αναγνώριση αυτου του χαρτιού .
Πιστεύω εγινα κατανοητός .
 

tzark

Μέλος
Αν τα έχεις καλά με το Ιερατείο τι να τα κάνεις τα χαρτιά.....αυτή είναι η πικρή αλήθεια!!!!!

Βλέπω τον αγαπητό Ευάγγελο Σολδάτο με τόσες εργασίες για την ψαλτική τέχνη δίπλα στον Καρά και με πτυχίο από τον Αγγελόπουλο…….κατέληξε σε μικρή επαρχία για να βρει αναλόγιο ( μάλλον είναι εκτός κυκλωμάτων……) !!!!

Όσο για τον κ. Βασίλειο Γωργούδη μαθητή του αείμνηστου Ευάγγελου Τζελά με τόσα πτυχία και τόσα διδακτορικά....ψάχνει να βρει αναλόγιο...!!!! και άλλοι .......περνούν συνέντευξη με τα φάλτσα τους και να……Πρωτοψάλτες σε μεγάλους Ναούς….!!!!!

Έχει πλέον διασαλευτεί η πυραμίδα των αξιών!!!!

Ολοι παίρνουν Πτυχίο απο τις σχολές με ΑΡΙΣΤΑ....... κανείς με ΚΑΛΩΣ ή ακόμη με ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ!!!!!

Άσε που έχουν χαθεί οι ψάλτες….όλοι είναι πλέον Πρωτοψάλτες!!!!!

Τελικά έχει ΔΙΚΙΟ ο Γρηγόρης Νταραβάνογλου

Ακούστε τον στο 39:48 και μετά……

 
Last edited:

Lolos Sotirios

Μέλος
View attachment 99583

Στη χώρα που επινόησε τη μουσική και προσέφερε από τη γλώσσα της ολόκληρη σχεδόν τη διεθνή ορολογία της (μουσική, μελωδία, τόνος, όργανο κλπ), την Ελλάδα, τα Ωδεία λειτουργούν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και οι μουσικές σπουδές, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, δεν ανήκουν σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα. Με απλά λόγια, τα Ωδεία χορηγούν τίτλους σπουδών επικυρωμένους από το Υπουργείο Πολιτισμού, που δεν είναι ισότιμοι (διαβαθμισμένοι) με τους τίτλους σπουδών καμίας εκπαιδευτικής βαθμίδας (Μέσης, Ανώτερης, Ανώτατης) του Υπουργείου Παιδείας.
Οι κανόνες λειτουργίας των ωδείων φιλοξενούνται, ακόμα, σε παροχημένα Βασιλικά Διατάγματα: 11.11.1957 (ΦΕΚ 229/Α/57) “Περί κυρώσεως του εσωτερικού κανονισμού του Ωδείου Θεσσαλονίκης” και 16/1966 (ΦΕΚ 7/Α/66) “Περί ιδρύσεως ιδιωτικών μουσικών ιδρυμάτων”. Ο νόμος 229 της 17/19.4.1976 εμπλουτίζει όσα ίσχυαν προηγούμενα, εστιάζοντας σε λεπτομέρειες στα θέματα των εξετάσεις των ωδείων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πτυχία και διπλώματα επικυρωμένα δεν παίρνει ο μαθητής για όλα τα όργανα. Για τα μη αναγνωρισμένα όργανα (π.χ. μπουζούκι, παραδοσιακά όργανα, ηλεκτρική κιθάρα, αρμόνιο κ.ά.) χορηγούνται απλές βεβαιώσεις σπουδών. Ακόμα και η κιθάρα αναγνωρίστηκε μόλις το 1987.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να χάνονται ταλέντα, βιρτουόζοι μουσικοί να μην μπορούν να εξελίξουν το ακαδημαϊκό τους υπόβαθρο, η χώρα μας να χάνει πόρους εξαιτίας της απουσίας της από το διεθνές μουσικό εκπαιδευτικό περιβάλλον κ.α.
Ειδικές κοινότητες μουσικών όπως η πολυπληθής ψαλτική κοινότητα, που αριθμεί περισσότερα από 10.000 μέλη στην Ελλάδα και χιλιάδες ακόμα, διάσπαρτους σε ολόκληρο τον πλανήτη, όπου δραστηριοποιείται η Ελληνική Ομογένεια, αδυνατεί να αναπτύξει και να προβάλλει την μακραίωνη μουσική παράδοση που κατέχει (την ψαλτική τέχνη, ευρύτερα γνωστή ως βυζαντινή μουσική).
Μια σειρά από ζητήματα ισονομίας, εργασιακών δικαιωμάτων και διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς προκαλούνται και διογκώνονται εξαιτίας του προβλήματος.
Η ΟΜΣΙΕ Ομοσπονδία Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος ξεκινάει μια πρωτοβουλία συγκέντρωσης υπογραφών μέσω του διεθνούς φορέα κοινωνικής έκφρασης Avaaz, προκειμένου να ισχυροποιήσει το αίτημά της προς τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού για την "Αναγνώριση (διαβάθμιση) των τίτλων σπουδών των Ωδείων".
Πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά δεκάδες χιλιάδες μουσικούς, αποφοίτους Ωδείων και, βεβαίως, δεκάδες χιλιάδες ψάλτες και παραδοσιακούς μουσικούς που αντιμετωπίζουν καθημερινά τις επιπτώσεις αυτής της απαράδεκτης θεσμικής στρέβλωσης.
Θεωρώ ότι όλοι οι μουσικοί αλλά και οι φίλοι της μουσικής πρέπει να υπογράψουν και να συμμετέχουν στην προσπάθειά!

https://secure.avaaz.org/el/petitio...iste_toys_titloys_spoydon_ton_Odeion/?cjLzenb
Θεωρώ ότι θα πρέπει να το προωθήσουμε σε όλους τους συναδέλφους,Ιεροψάλτες -Μουσικούς
 

Lolos Sotirios

Μέλος
Αγαπητέ κ. tzark,θα συμφωνήσω μαζί σας .Πράγματι τόσο ο κ Γεωργούδης όσο και και ο κ Σολδάτος όπου έχω ακούσει τα καλλίτερα είναι απο τα αδικημένα άτομα όπως αναφέρατε. ¨Ομως θα συμφωνήσετε και εσείς ,ότι θά πρέπει να μπεί κάποια τάξη.Πιστεύω ότι αυτή η πρωτοβουλία αποσκοπεί εκεί ακριβώς και μπαίνει ένα πετραδάκι. Άλλωστε όπως και η λαϊκή παροιμία λάει <Αγάλι,Αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.>Ασ είμαστε και λίγο αισιόδοξοι με τέτοιες πρωτοβουλίες
 

live67

Νέο μέλος
Σε κάποιες περιπτώσεις που άξιοι ψάλτες δεν βρίσκουν αναλόγιο ( και σίγουρα δεν αναφέρομαι στους παραπάνω μιας και δεν έχω την χαρά να τους γνωρίζω ) , ισχύει αυτό που λέει ο λαός "...μπάλα ξέρει ;" και ο άλλος απαντά "πολύ καλό παιδί είναι. " Σε κάποιες λοιπόν περιπτώσεις ψαλτάδων που δεν βρίσκουν αναλόγιο η ερώτηση είναι "είναι συνεργάσιμος και καλόβολος " και η απάντηση είναι "είναι πολύ καλός Ψάλτης"(αρκεί όμως αυτό) .
 
Top