Πρακτικά Συνεδρίασης ΔΣ 24-06-14

#1
Στην πρώτη συνεδρίαση του νέου ΔΣ του Σωματείου Ιεροψαλτών Θεσσαλονίκης αποφασίστηκε να δημοσιεύονται τα Πρακτικά των συνεδριάσεων στην ιστοσελίδα του Σωματείου προς αμεσότερη ενημέρωση όλων των συναδέλφων για τις κατευθύνσεις και τις προτεραιότητες του νέου ΔΣ και τις αποφάσεις αυτού για κάθε σημαντικό θέμα που τίθεται.

Σας παραπέμπτω στη σελίδα του Σωματείου http://www.sith.gr/ και παρακαλώ όλους τους συναδέλφους να ενημερώνονται τακτικά και να μη διστάσουν να γράψουν τη γνώμη τους, είτε για τα θέματα ημερησίας διατάξεως είτε για οτιδήποτε άλλο σκέφτεται ο καθένας.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#2
Συγχαρητήρια για τις τόσο ελπιδοφόρες και παραγωγικές ιδέες! Μακάρι να υλοποιηθούν! Είναι κρίμα και άδικο η τόσο πλούσια παράδοση της Θεσσαλονίκης να περιορίζεται στις μέρες στα εκδεδομένα μαθήματα 2-3 Θεσσαλονικέων και στην κακή μίμησή τους από τους επιγόνους τους. Αν μη τι άλλο, η πόλη μας έβριθε από παρουσίες σπουδαίων ψαλτών, με πλούσια μελοποιητική παραγωγή, που μένουν σήμερα στην αφάνεια. Είναι δε γνωστό ότι κάποιοι απ‘ αυτούς χάρισαν το αρχείο τους στο Σωματείο, συνεπώς ελπίζουμε όλοι ότι κάποια στιγμή θα αξιοποιηθεί! Ακόμη, η έκδοση ψαλτικού περιοδικού τύπου από το Δαμασκηνό έρχεται σε συνέχεια της Ηχούς του Βυζαντίου που εξεδίδετο από τα μέσα του ‘60 μέχρι τα μέσα του ‘70 και ήτανε, τουλάχιστον επί προεδρίας Μετασσαράκη, αρκούντως καυστική, αλλά και σαν συνέχεια των οραμάτων του Σωκράτους Παπαδοπούλου που η Ηχώ πίστευε ότι εκπληρούσε.
Ας ευχηθούμε καλή εφαρμογή και ο ζήλος αυτός να μην ατονίσει!
 
#3
Γιάννη, εννοείς βέβαια τις επικρατεστερες εκδόσεις (Καραμάνη , Ταλιαδωρου , Χρυσάνθου)
Γιατί , σαφως και υπαρχουν και των Ευθυμιάδη, Σουρλατζή, Ελ.Γεωργιάδη, Πετρίδη , Δεβρελή,π.Κων/νου Παπαγιάννη ,Νεστ. Παπαλεξίου και άλλων Θεσ/νικέων .
Αυτό βεβαια δεν είναι απαραιτήτως κακό , αφού διαμορφώνει ένα κλίμα , ψαλτικης παράδοσης.
Όταν το 55 μπραστάρης ο Καραμάνης εκανε το μπαμ με τις εκδόσεις (είχε προηγηθεί το επίτομο Αναστασιματάριο του Όρθρου του Παναγιωτιδη αλλά δεν κάλυπτε ύλη) κατεκλυσε όλη την επικράτεια και οχι μόνον την Θεσ/νίκη . Δεν υπήρχε και τίποτε άλλο -εν είδει τυφλοσούρτη - εκεινη την εποχή.
Τώρα βέβαια υπάρχει πληθωρα εκδοσεων κλασικών βιβλίων , με τις αναστατικες εκδοσεις , αλλά και καινούριων επιδοξων εκδοτών -συνθετων -μελοποιών . Πλείστα εξ αυτών ...σκουπίδια και επίτοκα ματαιοδοξίας , κενοδοξίας και φαμφάρας.
Όσον αφορά τις προτάσεις , αν θες κανε μας κοινωνούς.
Γιατί (χωρις νανθελω να γινω κακος και να παρεξηγηθώ και χωρις να αμφισφητώ τις αγαθες προθέσεις όλων) έχουμε ακούσει παχιά λόγια στο παρελθόν και πρεπει να μαστε επιφυλακτικοί.
Εφαρμόσιμες ιδέες . Όχι μεγαλεπιβουλα σχεδια ...επι χάρτου.
Καλή συνεχεια και καλη δυναμη στα καινουρια μέλη . Εύχομαι με ολη μου την καρδιά , επιτυχίες.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#4
Γιάννη, εννοείς βέβαια τις επικρατεστερες εκδόσεις (Καραμάνη , Ταλιαδωρου , Χρυσάνθου)
Γιατί , σαφως και υπαρχουν και των Ευθυμιάδη, Σουρλατζή, Ελ.Γεωργιάδη, Πετρίδη , Δεβρελή,π.Κων/νου Παπαγιάννη ,Νεστ. Παπαλεξίου και άλλων Θεσ/νικέων .
Αυτό βεβαια δεν είναι απαραιτήτως κακό , αφού διαμορφώνει ένα κλίμα , ψαλτικης παράδοσης.
Όταν το 55 μπραστάρης ο Καραμάνης εκανε το μπαμ με τις εκδόσεις (είχε προηγηθεί το επίτομο Αναστασιματάριο του Όρθρου του Παναγιωτιδη αλλά δεν κάλυπτε ύλη) κατεκλυσε όλη την επικράτεια και οχι μόνον την Θεσ/νίκη . Δεν υπήρχε και τίποτε άλλο -εν είδει τυφλοσούρτη - εκεινη την εποχή.
Τώρα βέβαια υπάρχει πληθωρα εκδοσεων κλασικών βιβλίων , με τις αναστατικες εκδοσεις , αλλά και καινούριων επιδοξων εκδοτών -συνθετων -μελοποιών . Πλείστα εξ αυτών ...σκουπίδια και επίτοκα ματαιοδοξίας , κενοδοξίας και φαμφάρας.
Όσον αφορά τις προτάσεις , αν θες κανε μας κοινωνούς.
Γιατί (χωρις νανθελω να γινω κακος και να παρεξηγηθώ και χωρις να αμφισφητώ τις αγαθες προθέσεις όλων) έχουμε ακούσει παχιά λόγια στο παρελθόν και πρεπει να μαστε επιφυλακτικοί.
Εφαρμόσιμες ιδέες . Όχι μεγαλεπιβουλα σχεδια ...επι χάρτου.
Καλή συνεχεια και καλη δυναμη στα καινουρια μέλη . Εύχομαι με ολη μου την καρδιά , επιτυχίες.
Αυτό το οποίο εννόησα είναι αυτό που κατήντησε να ορίζεται ως παράδοση της Θεσσαλονίκης, διότι πολλούς μεγάλους καλλιτέχνες το επίσημο σωματείο τους θεωρούσε ξένο σώμα προβάλλοντας μόνο τρεις από την καλούμενη πεντάδα, ενώ και οι πέντε άφησαν συγγραφικό έργο, και παραβλέποντας τους Πολίτες ή άλλους μεγάλους ψάλτες ενίοτε για λόγους προσωπικούς ή παλαιών πολιτικών διαφορών των διδασκάλων τους. Έφυγαν από το προσκήνιο και μελοποιήσεις παλαιών Θεσσαλονικέων, αφού ο μαθητής έψαλλε τα βιβλία του δασκάλου του. Πόσοι γνωρίζουν για τις συνθέσεις του Δάφφα, του Κουτζουράδη, του Μετασσαράκη κλπ και πόσοι μερίμνησαν να συλλέξουν την πληθώρα των χειρογράφων των μαθημάτων του Πρίγγου που, τουλάχιστον κάποιοι απ‘ τους παλαιοϋς δασκάλους του Δαμασκηνού, έδιναν στους μαθητές τους; Ποιος μελέτησε το έργο του Σωκράτους Παπαδοπούλου που δεν πρόλαβε ο ίδιος να διαδώσει αφού μετά την έκδοση κοιμήθηκε; Έχει υλικό πολύ ανεκμετάλλευτο και είναι κρίμα η πάλαι ποτέ κοιτίδα της ψαλτικής να είναι σε φάση παρακμής και πτωχείας καλλιτεχνικής. Γι‘ αυτό χρειάζονται φρέσκες και δημιουργικές ιδέες!
Δεν είδα κάτι πέρα από τα πρακτικά. Βασίζω τον ενθουσιασμό μου στις προτάσεις για ψηφιοποίηση και διάδοση του υλικού διαδικτυακά, στην πρόθεση διοργάνωσης ημερίδας, στην προαναγγελία ηλεκτρονικού περιοδικού κλπ.
 
Last edited:
Top