[Ερώτηση] Που πορευθώ από του πνευματός σου

Status
Not open for further replies.

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#21
Κύριε Βασίλειε Πέτρου,
Σᾶς εὐχαριστῶ γιά τό εὐγενικό σας μήνυμα/ἀπάντηση στίς ἀπόρίες μου, ἀπορίες καί πολλῶν ἄλλων πιστεύω πού συμμετέχουν ὡς μέλη ἤ μᾶς διαβάζουν.
Ἀπάντηση ὅμως δέν ἔλαβα. Καί γιά νά γίνω πιό σαφής κι ἐγώ, τό «Μέ ἐνδιαφέρει !» καί μάλιστα μέ θαυμαστικό δέν ἀφοροῦσε στό νά μοῦ στείλετε κι ἄλλα κομμάτια νά ἀκούσω, ἀλλά νά μάθω μέ ἀκρίβεια καί σαφήνεια καί ὑπευθυνότητα ποιά χορωδία ψάλλει τό κομμάτι πού ἀνεβάσατε.
Γράψατε ὅτι «Eπισυνάπτω απόσπασμα του ψαλμού 138 όπως το έψαλλε η χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών σε ήχο πλάγιο του πρώτου» καί σᾶς ἔγραψα ὅτι «Ἀποκλείεται !» νά εἶναι τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἀθηνῶν καί ἔγραψα ὅτι «Ἐγώ διαβάζω στόν ὑπολογιστή μου ὅταν παίζει τό κομμάτι "Χορωδία Μητροπόλεως Ἀθηνῶν ὑπό τόν Δημ. Μαλισιάνο"». Αὐτό διαβάσαμε καί σήμερα στούς ὑπολογιστές τοῦ Ναοῦ μέ ὅποια προγράμματα παίζεται αὐτό τό κομμάτι.
Ἐπειδή ἐδῶ μᾶς διαβάζουν παγκοσμίως καί δέν μποροῦμε νά παραπληροφοροῦμε, οὔτε νά προσάγουμε ἀνακριβῆ στοιχεῖα, νά μᾶς πεῖτε ἄν αὐτό τό cd κυκλοφορεῖ στήν ἀγορά, γιά νά διαβάσουμε κι ἐμεῖς καλλίτερα τί ἀκριβῶς συμβαίνει ! Ποιά εἶναι ἡ «Χορωδία Μητροπόλεως Ἀθηνῶν» ; Ὑπάρχει καί «Πλατεῖα Μητροπόλεως Ἀθηνῶν». Δέν ξέρω πῶς ἔχει ἐπιλεγεῖ αὐτός ὁ τίτλος, μπορεῖ νά κρύβει κάποια ἱστορία. Καί τό ἐπώνυμο «Μαλισιάνος» ἐμένα μοῦ λέει πολλά. Ἀλλά καμμία σχέση μέ τόν Μητροπολιτικό Ναό Ἀθηνῶν. Ἀπό τό 1951 μέχρι τό 1999 ὑπῆρχε ὁ ἀείμνηστος Σπ. Περιστέρης καί τώρα, ὅπως ξέρουν ὅλοι οἱ μαθητές του μέ χοράρχη/πρωτοψάλτη τόν κ. Παπαδόπουλο. Γιά πρίν καί πρίν τόν πόλεμο ἔγραψα.
Αὐτό τό cd ἔχει ἐκτελέσεις ἀπό αὐτή τή χορωδία μόνο ; Ὑπάρχει ἄδεια γιά ἀνεβάσματα ;
Γιά τά περί «των μαθητών των μουσικών γυμνασίων και λυκείων της χώρας» ἄς μᾶς ἐνημερώσουν οἱ καθηγητές αὐτῶν / μέλη τοῦ forum.
Ἄν δέν θέλετε νά μᾶς ἀποκαλύψετε «τον χοράρχη» σας καί «τον μουσικολογιότατο ιερέα» σας δικαίωμά σας. Δέν ἔχετε δικαίωμα νά καταθέτετε ἀνακρίβειες, πού μποροῦν νά δημιουργήσουν πολλά προβλήματα. Ἐδῶ χρειάζεται ἡ ἐπέμβαση τοῦ διαχειριστῆ καί τῶν συντονιστῶν. Δέν μπορεῖτε νά παρουσιάζετε κάτι ὅτι «το έψαλλε η χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών σε ήχο πλάγιο του πρώτου».
Τά περί ἤχου, ἄν δέν καταλαβαίνετε, τά προσπερνάω. Ἔχετε ὅμως δηλώσει σέ ποιά Σχολή Βυζαντινῆς Μουσικῆς διδάσκεσθε, καί πιστεύω νά γνωρίζετε τί συνδέει ἐμένα μέ τόν Διευθυντή καί Καθηγητή σας.
Ἔχετε δηλώσει ὅτι προτίθεστε νά ἱερωθεῖτε.
Ἀπορῶ ἐπίσης καί γιά τό ἄνοιγμα τελικά αὐτοῦ τοῦ θέματος ἀπό ἐσᾶς. Γιατί τό ἀνοίξατε; Γιά νά καταλήξει σ᾿ αὐτό τό ἀνέβασμα ἐσφαλμένου τίτλου καί ἤχου; Καί ὁ ἦχος, ἐπαναλαμβάνω, δέν μᾶς ἐνδιαφέρει. Ἀλλά τό ὅτι «το έψαλλε η χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών» εἶναι πολύ σοβαρό !
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#22
Αγαπητέ Βασίλειε, αν ήσουν υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα ωδεία (και όχι μόνο) θα σε "τρέμανε"... θα απειλούνταν με κλείσιμο:D

Εύγε!
Μην ανησυχείς ποτέ δεν θα με δεις σε κάτι τέτοιο. Και να ήμουν δεν νομίζω να έκλεινα κανένα. Ότι θα άλλαζα πράγματα στο πρόγραμμα σπουδών της Β.Μουσικής και θα έκανα υποχρεωτική την παρουσία σε ψαλτήρι ΟΛΩΝ των τάξεων σπουδών, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Δεν έχω πρόβλημα με την ευρωπαϊκή μουσική, άλλωστε μέχρι και αρμονία την έχω σπουδάσει (και λίγο αντίστιξη αλλά τα παράτησα λόγω υποχρεώσεων), πρόβλημα έχω με τα "μπασταρδέματα".

Έκαστος στο είδος του κι η κοπριά στα λάχανα...

Αυτά.

Υ.Γ.1
Ἀλλά τό ὅτι «το έψαλλε η χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών» εἶναι πολύ σοβαρό !
Μήπως εννοεί την χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών των Ρωμαιοκαθολικών;:p:p:p:p

Υ.Γ.2
Πατέρα Μάξιμε το σχετικό cd ονομάζεται "Υμνοι της Ορθοδοξίας" και είναι μια προσπάθεια που έγινε πριν απο 7 χρόνια περίπου να εκτελεστούν ορισμένοι πασίγνωστοι ύμνοι της Ορθοδοξίας από χορώδιές με συγκερασμό της Ευρωπαικής μουσικής προς ευαισθητοποίηση των μαθητών των μουσικών γυμνασίων και λυκείων της χώρας.
Τώρα το είδα αυτό. Στα μουσικά γυμνάσια και λύκεια διδάσκεται η Β.Μουσική και η ευρωπαϊκή. Αλλά το καθένα στο είδος του. Οπότε για πια ευαισθητοποίηση μιλάμε; Εκεί τα παιδιά γνωρίζουν τι είναι το ένα και τι το άλλο είδος μουσικής.

Όπως το ακούω εγώ, "αρπαχτή" να πάρουμε κονδύλια από το ΥΠΕΠΘ μου ακούγεται. Κι έχω δει διάφορες τέτοιες όσα χρόνια διδάσκω σε μουσικά σχολεία... (το συγκεκριμένο cd πάντως δεν το έχω δει-αλλά και να το έβλεπα...:wink:)
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#23
Μήπως εννοεί την χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών των Ρωμαιοκαθολικών;:p:p:p:p
Βασίλη σέ καταλαβαίνω ! Ἀλλά οὔτε γιά ἀστεῖα δέν εἶναι τά πράγματα !
Τό θέμα εἶναι σοβαρό !
Ἐσύ γνωρίζεις καλλίτερα ἀπό ὅλους μας τή λειτουργία τοῦ Ψαλτολογίου !
Δέν μπορεῖ ὁ καθένας νά ἀνεβάζει κάτι πού διαβάζουμε σέ τί ἀναφέρεται, καί νά μήν μᾶς ἐξηγεῖ, καί νά τό ἀποδίδει σέ ἄλλον !
Μέχρι καί "διπλωματικό ἐπεισόδιο..." Κύριε Λιναρδάκη ! Τί λέτε ;

Υ.Γ. Ἡ Σχολή τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγ. Δημητρίου Ὄπλων πού ἔχει δηλώσει ὅτι φοιτᾶ καί ὁ ἐκεῖ Διευθυντής/Καθηγητής, δέν ἔχουν καμμία σχέση μέ αὐτό τό ἀνέβασμα καί τήν χορωδία πού γράφει ὅτι εἶναι μέλος της καί τόν χοράρχη ! Ποιά εἶναι ;;;
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#24
[Σημείωμα συντονιστή] Βασίλη (Πέτρου), σε παρακαλώ στείλε τις απαραίτητες διευκρινήσεις εδώ προκειμένου να συνεχιστεί η συζήτηση.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#25
Αν, όντως ισχύουν τα όσα γράφει ο φίλος για το τρόπο εκτέλεσης των μαθημάτων, τότε ανοίγει μεγάλο θέμα...
Καϋμένε Λαοκόοντα, κανείς δε σε πίστεψε..."timeo Danaos et dona ferentis...":confused::confused:
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#26
Eπισυνάπτω απόσπασμα του ψαλμού 138 όπως το έψαλλε η χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών σε ήχο πλάγιο του πρώτου
Αγαπητέ κ. Πέτρου χαίρε πάντοτε.
Εν πρώτοις, έχω την εντύπωση ότι μάλλον δεν είναι σωστό αυτό που αναφέρετε, ότι το ''έψαλλε η χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών σε ήχο πλάγιο του πρώτου'', και ως εκ τούτου για να λήξει σωστά το όλον θέμα θα πρέπει εν πρώτοις να ανακαλέσετε, και εάν το νομίζετε και εσείς σωστό ζητήστε και συγνώμη.
Όσον αφορά το ηχητικό που ανεβάσατε είναι το γνωστόν τοις πάσι του Μακαριστού Ιωάννη Σακελλαρίδη σε ήχον λέγετον.
Εμένα η εκτέλεση αυτή μου άρεσε πολύ, διότι οι φωνές αυτές είναι ''αρκετά Βυζαντινές μαλακές και στρόγγυλες'', και δεν είναι '' οι σκληρές φωνές μέχρι και κραυγές '' που φοβόμαστε.
Εγώ προσωπικά το ψάλλω σε διφωνία, όταν έρχεται και ψάλλει ο φίλος μου ο κ. Γρηγόριος, που είναι ειδήμον και στα δύο είδη, και αρέσει και στους εκκλησιαζόμενους.
Με την ευκαιρία, έχει μήπως κάποιος από τα μέλη ηχητικό από τον Μακαριστόν Ιωάννην Σακκελαρίδη????
Νομίζω ότι πρέπει να τον ακούσωμεν, για να τον συγκρίνουμε με τις χορωδιακές εκτελέσεις που ακούμε σήμερα, και οι οποίες του αποδίδονται.
Έχω αρκετά από τα βιβλία του στην Βυζανινή σημειογραφία, και από την πρόχειρη μελέτην δεν είμαι αρνητικός, αλλά αντίθετα διαπίστωσα έχει πολλές Βυζαντινές γραμμές.
Ευχαριστώ, Βασίλης Κιαμηλίδης
 

vasilis

Πέτρου Βασίλειος
#27
Δεν καταλαβαίνω την επίθεση προς το πρόσωπό μου ειλικρινά.

Τα στοιχεία που τα βλέπετε στα διάφορα music players δεν τα έχω προσθέσει εγώ αλλά αυτοί που ηχογράφησαν το κομμάτι.

Εγώ δεν έχω επέμβει σε τίποτα στο κομμάτι απλά ανέβασα το κομμάτι όπως ακριβώς το απομόνωσα από το cd.

Υπάρχουν και άλλες χορωδίες που συμμετέχουν στο cd όπως του Αγ. Γεωργίου Καρύτση.

Συμμετέχει και ο πρωτοψαλτης της Μητροπόλεως Αττικής (οχι Αθηνών) κύριος Μαντζούνης και παρα πολλοί άλλοι.

Περι διδασκαλίας στα μουσικά γυμνάσια δεν το λέω από το μυαλό μου αλλά στο ίδιο το cd υπάρχει ένα κομμάτι προλόγου που ένας εκφωνητής αναφέρει το σκοπό δημιουργίας αυτού του δίσκου. Δεν συνηθίζω να λέω ανακρίβειες στη ζωή μου ούτε ψέμματα.

Η ενορία μου είναι ο Αγ. Παντελεήμων Ιλισσού και η χορωδία που έχουμε αποτελείται από μέλη που έχουν συμμετάσχει και στην χορωδία της κρατικής τηλεόρασης ΕΡΤ. Δεν μπορείτε να τους αποκαλείται άμουσους όταν έχουν τιμήσει την Ελλάδα συμμετέχοντας σε διεθνή μουσικά συμβάντα ανα τον κόσμο.

Αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής είναι πολύ διαδεδομένο στην Αθήνα, και η Ιερά Μητρόπολη Ν. Σμύρνης Αττικής έχει τέτοια χορωδία που ψάλλει κατα αυτόν τον τρόπο και υπάρχει και σχετικό cd στην αγορά με ολόκληρη την Θεία Λειτουργία, για να μην σας πω για το 3ο κοιμητήριο αθηνών που έχει επίσης ίδια χορωδία, για να μην πω για την ενορία Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Πλάκας που χρησιμοποιούν και πιάνο (δώρο της Αμαλίας, συζύγου του βασιλιά ¨Οθωνα), και μην πω και ακόμη 15-20 ενορίες που έχουν υιοθετήσει αυτό το στυλ ψαλμωδίας.

Είτε σας αρέσει είτε δεν σας αρέσει αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής έχει διαδοθεί πλέον είναι μια πραγματικότητα, καθηλώνει και συγκεντρώνει τεράστιο ποίμνιο. Για πηγαίντε στο 3ο κοιμητήριο και ζητήστε από την χορωδία να ψάλλει στην εξώδιο ακολουθία καποιου να δείτε τι ποσό θα σας ζητήσουν. Ελεος πια με τους ανθρώπους που πεισματικά αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια οτι καλώς ή κακώς η βυζαντινή μουσική έχει γίνει ποιμνιοκεντρική.

Και εγώ είμαι σπουδαστής της σχολής Αγ. Δημητρίου Όπλων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και καθηγητής μου βυζαντινής μουσικής είναι ο πατέρας Θεολόγος, που μου έμαθε τα πρώτα μου βήματα στη βυζαντινή μουσική και μάλιστα έχει εκπαιδεύσει σχεδόν όλους τους διακόνους της Μητρόπολης Αθηνών τα τελευταία 15 χρόνια σε ύφος Πατμιακό και πολύ αυστηρό κατα γράμμα ακολουθώντας όλα τα αρχαία κείμενα. Ε, τι να κάνουμε που μόλις ακουσα την χορωδία της ενορίας μου, αναθεώρησα τις απόψεις μου περι βυζαντινής μουσικής; ε, τι να κάνουμε που δεν μου αρέσει να ψάλλω το κεκραγάριον σε 15 λεπτά όπως απαιτεί το πατμιακό τυπικό γιατί θεωρώ οτι σε μια πόλη όπως η Αθήνα αν ξεκινήσουμε να ψάλλουμε κεκραγάριο σε 15 λεπτά θα ψάλλουμε χερουβικό σε 30 κ.ο.κ. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσετε πως οι εποχές άλλαξαν, στο βυζάντιο που ήταν ένα θεοκρατικό κράτος και μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Κυριακής να κρατούσε η λειτουργία δεν θα κουνιόταν κανένας από την θέση του, για πηγαίντε σήμερα να ψάλλετε σύμφωνα με το τυπικό και να κρατήσετε την λειτουργία μέχρι τις 11 της Κυριακής, καταγγελία θα φάτε όπως έγινε σε μια ενορία της Αθήνας (έτρεχε να απολογηθεί ο ιερέας).

Αυτά τα λίγα είχα να πω αλλά δέχτηκα αναίτια επίθεση και με φέρατε σε θέση άμυνας.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#28
Πρός τά μέλη καί τούς ἐπισκέπτες τοῦ Ψαλτολογίου
1. Ἀναίρεση τῆς ἀπόδοσης αὐτῆς τῆς ἐκτέλεσης στή «χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών» δέν λάβαμε, ἀντιθέτως ἐδηλώθη ὅτι «Δεν συνηθίζω να λέω ανακρίβειες στη ζωή μου ούτε ψέμματα».
2. Ποιός ὁ ἐκδότης αὐτοῦ τοῦ cd καί ἄν κυκλοφορεῖ στήν ἀγορά δέν μάθαμε.
3. Τώρα καταλάβατε ὅτι ὁ Διευθυντής «της σχολής Αγ. Δημητρίου Όπλων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και καθηγητής μου βυζαντινής μουσικής είναι ο πατέρας Θεολόγος», ἀπό 20ετίας συνεφημέριός μου στόν Ἅγιο Λουκᾶ.
4. Οἱ ἀπόψεις του εἶναι δικές του, ἔχουν φανεῖ σέ πολλά ἄλλα μηνύματά του μεταξύ τῶν ὁποίων ξεχωρίζω αὐτό, πού αὐτό καί τά ἄλλα τά θέτω στήν κρίση τῶν καθηγητῶν.
5. Γιά τόν ἀπό 20ετίας συνεφημέριό μου στόν Ἅγιο Λουκᾶ αἰδεσιμολ. πρωτοπρ. π. Θεολόγο Γρύλλη, τά περισσότερα ἀπό τά γραφόμενα ἀποτελοῦν ἀνακρίβειες.

Εὐχαριστοῦμε γιά τό κήρυγμα !!!
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#29
π. Μάξιμος;13284 said:
Πρός τά μέλη καί τούς ἐπισκέπτες τοῦ Ψαλτολογίου

3. Τώρα καταλάβατε ὅτι ὁ Διευθυντής «της σχολής Αγ. Δημητρίου Όπλων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και καθηγητής μου βυζαντινής μουσικής είναι ο πατέρας Θεολόγος», ἀπό 20ετίας συνεφημέριός μου στόν Ἅγιο Λουκᾶ.


Πατερ
Καπου στο αρχειο μου βρηκα τρεις ηχογραφησεις που γραφουν : ''Πατμος
23-9-1988 . Ψαλλουν ο π. Γρυλλης και ο π. Σεραφειμ''
. Ανεβαζω μια απο αυτες (δοξολογια Δανιηλ σε βαρυ) . Μηπως ξερετε αν ο π. Γρυλλης που ψαλλει , ειναι ο συνεφημεριος σας π. Θεολογος ή καποιος αλλος (νομιζω υπαρχει και π. Ιωακειμ Γρυλλης ;) με το ιδιο επιθετο ; Ευχαριστω .
 

Attachments

Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#30
Πατερ
Καπου στο αρχειο μου βρηκα τρεις ηχογραφησεις που γραφουν : ''Πατμος
23-9-1988 . Ψαλλουν ο π. Γρυλλης και ο π. Σεραφειμ''
. Ανεβαζω μια απο αυτες (δοξολογια Δανιηλ σε βαρυ) . Μηπως ξερετε αν ο π. Γρυλλης που ψαλλει , ειναι ο συνεφημεριος σας π. Θεολογος ή καποιος αλλος (νομιζω υπαρχει και π. Ιωακειμ Γρυλλης ;) με το ιδιο επιθετο ; Ευχαριστω .
Κύριε Λιναρδάκη,
Πάντα "ὁπλισμένος" γιά κάθε περίπτωση ! Εὐχαριστοῦμε !
Πρόκειται γιά τόν καλλιφωνότατο σαρκικό πατέρα τοῦ π. Θεολόγου, τόν π. Ἰωακείμ Γρύλλη, πολύ γνωστό στά περισσότερα μέλη καί τούς ἐπισκέπτες τοῦ Ψαλτολογίου, Ψάλτη τῆς Μονῆς Θεολόγου ἐπί πολλά ἔτη. Αὐτή ἡ ἠχογράφηση φανταστεῖτε εἶναι πρό 20ετίας. Πρίν λίγα χρόνια ἐσυνταξιοδοτήθη.
Ὁ π. Σεραφείμ Κοτσάνης ἦταν μαζί του ψάλτης καί τώρα διαδέχθηκε τόν π. Ἰωακείμ στόν ἐνοριακό Ναό Ἁγ. Ἰωάννου Σκάλας Πάτμου.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#31
Συμμετέχει και ο πρωτοψαλτης της Μητροπόλεως Αττικής (οχι Αθηνών) κύριος Μαντζούνης και παρα πολλοί άλλοι.
πρωτοψάλτης της μητρ. Αττικης??? σε ποια εκκλησια ποιας περιοχης δηλαδη?
απ οτι ξερω εγω, μητροπολη Αττικης θεωρειται ο Αγ Δημητριος Κηφισιας. Κ γενικοτερα στη μητροπολη Αττικης δεν εχουμε τετοιες χορωδιες.


Αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής είναι πολύ διαδεδομένο στην Αθήνα...
Είτε σας αρέσει είτε δεν σας αρέσει αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής έχει διαδοθεί πλέον είναι μια πραγματικότητα, καθηλώνει και συγκεντρώνει τεράστιο ποίμνιο. Για πηγαίντε στο 3ο κοιμητήριο και ζητήστε από την χορωδία να ψάλλει στην εξώδιο ακολουθία καποιου να δείτε τι ποσό θα σας ζητήσουν. Ελεος πια με τους ανθρώπους που πεισματικά αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια οτι καλώς ή κακώς η βυζαντινή μουσική έχει γίνει ποιμνιοκεντρική.
Κατ'αρχάς, είτε θέλετε να το καταλάβετε είτε όχι, είπαμε πως δεν ειναι ειδος βυζαντινής μουσικής αυτό...
Επίσης, δεν νομίζω οτι καθηλώνει τεράστιο ποίμνιο... Αυτό με τη χορωδία δεν το κατάλαβα, τι εννοείτε? οτι επειδή ειναι πολύ καλοί ζητάνε πολλά? επίσης, πιστεύετε ότι ο κόσμος ζητά την ευρωπαική χορωδία στην κηδεία ή τα γραφεία τελετών την προωθούν?


Ε, τι να κάνουμε που μόλις ακουσα την χορωδία της ενορίας μου, αναθεώρησα τις απόψεις μου περι βυζαντινής μουσικής;
ε, τι να κάνουμε που δεν μου αρέσει να ψάλλω το κεκραγάριον σε 15 λεπτά όπως απαιτεί το πατμιακό τυπικό γιατί θεωρώ οτι σε μια πόλη όπως η Αθήνα αν ξεκινήσουμε να ψάλλουμε κεκραγάριο σε 15 λεπτά θα ψάλλουμε χερουβικό σε 30 κ.ο.κ.
αυτό δεν έχει σχέση με το αν η χορωδια ψαλλει βυζαντινά ή ευρωπαικά ή κάπως αλλιώς... μπορει να ακουσεις κ βυζαντινο κεκραγαριο σε 1 λεπτο κ χερουβικο σε 4-5.
ευχαριστώ...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#32
Αγαπητοί μου,

το εν λόγω cd '' YMNOI THΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ'' ήταν μια '' ευλαβική προσφορά της diana Χαρτοποιία Θράκης Α.Ε. ( sic!) '', και αν δε με απατά η μνήμη μου διανεμόταν παραμονές Μ. Εβδομάδας ( πριν αρκετά χρόνια -πάνω από πέντε) με χαρτιά υγείας της εν λόγω εταιρείας...
Για αυτό και έγραψα τον τίτλο '' Τι ... κρατάει ο Ναπολέων!'' Θυμάστε την τηλεοπτική διαφήμιση όπου ο Ναπολέων κρατούσε χαρτί diana;

Το 8 κομμάτι επιγράφεται Πού πορευθώ, Χορωδία Μητροπόλεως Αθηνών υπό τον Μιχ. Χατζή

Όπως σωστά επισημάνθηκε ο Χατζής ήταν ο προκάτοχος του Σπ. Περιστέρη στη Μητρόπολη Αθηνών.

Όσο για τα υπόλοιπα κομμάτια, δείτε το συνημμένο όπως τα διαβάζει το itunes μου.

Εικάζω ότι πρόκειται για παλαιούς ψάλτες των Αθηνών...

Δημήτρης
 

Attachments

Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#33
Αγαπητέ Βασίλειε,

Μπορείς να μας δώσεις ένα ορισμό του όρου ''φιλακόλουθος'';

ευχαριστώ,
Δ.



Δεν καταλαβαίνω την επίθεση προς το πρόσωπό μου ειλικρινά.

Τα στοιχεία που τα βλέπετε στα διάφορα music players δεν τα έχω προσθέσει εγώ αλλά αυτοί που ηχογράφησαν το κομμάτι.

Εγώ δεν έχω επέμβει σε τίποτα στο κομμάτι απλά ανέβασα το κομμάτι όπως ακριβώς το απομόνωσα από το cd.

Υπάρχουν και άλλες χορωδίες που συμμετέχουν στο cd όπως του Αγ. Γεωργίου Καρύτση.

Συμμετέχει και ο πρωτοψαλτης της Μητροπόλεως Αττικής (οχι Αθηνών) κύριος Μαντζούνης και παρα πολλοί άλλοι.

Περι διδασκαλίας στα μουσικά γυμνάσια δεν το λέω από το μυαλό μου αλλά στο ίδιο το cd υπάρχει ένα κομμάτι προλόγου που ένας εκφωνητής αναφέρει το σκοπό δημιουργίας αυτού του δίσκου. Δεν συνηθίζω να λέω ανακρίβειες στη ζωή μου ούτε ψέμματα.

Η ενορία μου είναι ο Αγ. Παντελεήμων Ιλισσού και η χορωδία που έχουμε αποτελείται από μέλη που έχουν συμμετάσχει και στην χορωδία της κρατικής τηλεόρασης ΕΡΤ. Δεν μπορείτε να τους αποκαλείται άμουσους όταν έχουν τιμήσει την Ελλάδα συμμετέχοντας σε διεθνή μουσικά συμβάντα ανα τον κόσμο.

Αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής είναι πολύ διαδεδομένο στην Αθήνα, και η Ιερά Μητρόπολη Ν. Σμύρνης Αττικής έχει τέτοια χορωδία που ψάλλει κατα αυτόν τον τρόπο και υπάρχει και σχετικό cd στην αγορά με ολόκληρη την Θεία Λειτουργία, για να μην σας πω για το 3ο κοιμητήριο αθηνών που έχει επίσης ίδια χορωδία, για να μην πω για την ενορία Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Πλάκας που χρησιμοποιούν και πιάνο (δώρο της Αμαλίας, συζύγου του βασιλιά ¨Οθωνα), και μην πω και ακόμη 15-20 ενορίες που έχουν υιοθετήσει αυτό το στυλ ψαλμωδίας.

Είτε σας αρέσει είτε δεν σας αρέσει αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής έχει διαδοθεί πλέον είναι μια πραγματικότητα, καθηλώνει και συγκεντρώνει τεράστιο ποίμνιο. Για πηγαίντε στο 3ο κοιμητήριο και ζητήστε από την χορωδία να ψάλλει στην εξώδιο ακολουθία καποιου να δείτε τι ποσό θα σας ζητήσουν. Ελεος πια με τους ανθρώπους που πεισματικά αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια οτι καλώς ή κακώς η βυζαντινή μουσική έχει γίνει ποιμνιοκεντρική.

Και εγώ είμαι σπουδαστής της σχολής Αγ. Δημητρίου Όπλων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και καθηγητής μου βυζαντινής μουσικής είναι ο πατέρας Θεολόγος, που μου έμαθε τα πρώτα μου βήματα στη βυζαντινή μουσική και μάλιστα έχει εκπαιδεύσει σχεδόν όλους τους διακόνους της Μητρόπολης Αθηνών τα τελευταία 15 χρόνια σε ύφος Πατμιακό και πολύ αυστηρό κατα γράμμα ακολουθώντας όλα τα αρχαία κείμενα. Ε, τι να κάνουμε που μόλις ακουσα την χορωδία της ενορίας μου, αναθεώρησα τις απόψεις μου περι βυζαντινής μουσικής; ε, τι να κάνουμε που δεν μου αρέσει να ψάλλω το κεκραγάριον σε 15 λεπτά όπως απαιτεί το πατμιακό τυπικό γιατί θεωρώ οτι σε μια πόλη όπως η Αθήνα αν ξεκινήσουμε να ψάλλουμε κεκραγάριο σε 15 λεπτά θα ψάλλουμε χερουβικό σε 30 κ.ο.κ. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσετε πως οι εποχές άλλαξαν, στο βυζάντιο που ήταν ένα θεοκρατικό κράτος και μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Κυριακής να κρατούσε η λειτουργία δεν θα κουνιόταν κανένας από την θέση του, για πηγαίντε σήμερα να ψάλλετε σύμφωνα με το τυπικό και να κρατήσετε την λειτουργία μέχρι τις 11 της Κυριακής, καταγγελία θα φάτε όπως έγινε σε μια ενορία της Αθήνας (έτρεχε να απολογηθεί ο ιερέας).

Αυτά τα λίγα είχα να πω αλλά δέχτηκα αναίτια επίθεση και με φέρατε σε θέση άμυνας.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#34
Δεν καταλαβαίνω την επίθεση προς το πρόσωπό μου ειλικρινά.
Είναι επειδή γράφεις ανακρίβειες.
Τίποτα προσωπικό μαζί σου.
Τα στοιχεία που τα βλέπετε στα διάφορα music players δεν τα έχω προσθέσει εγώ αλλά αυτοί που ηχογράφησαν το κομμάτι.

Εγώ δεν έχω επέμβει σε τίποτα στο κομμάτι απλά ανέβασα το κομμάτι όπως ακριβώς το απομόνωσα από το cd.

Υπάρχουν και άλλες χορωδίες που συμμετέχουν στο cd όπως του Αγ. Γεωργίου Καρύτση.

Συμμετέχει και ο πρωτοψαλτης της Μητροπόλεως Αττικής (οχι Αθηνών) κύριος Μαντζούνης και παρα πολλοί άλλοι.
Αυτά λοιπόν περι μητροπόλεως Αθηνών μπορεί να τα αναφέρει το CD αλλά είναι ανακρίβεια και γι αυτό σε ρώτησαν πολλοί από εδώ.

Άλλωστε ΔΕΝ μπορεί να είναι ο Χατζής αφού η ηχογράφηση ακούγεται πρόσφατη και ο Χατζής έφυγε από την Μητρόπολη την δεκαετία του '50. (αν θυμάμαι καλά)
Περι διδασκαλίας στα μουσικά γυμνάσια δεν το λέω από το μυαλό μου αλλά στο ίδιο το cd υπάρχει ένα κομμάτι προλόγου που ένας εκφωνητής αναφέρει το σκοπό δημιουργίας αυτού του δίσκου. Δεν συνηθίζω να λέω ανακρίβειες στη ζωή μου ούτε ψέμματα.
Μπορεί να το προλογίζει αυτό "κάποιος" αλλά εξακολουθεί να είναι ανακριβές καθώς σου είπα ότι και η βυζαντινή αλλά και η ευρωπαϊκή διδάσκετε στα μουσικά σχολεία, οπότε δεν τίθεται θέμα ευαισθητοποίησης... Εσύ φυσικά έγραψες αυτό που άκουσες, αλλά εγώ διευκρινίζω ότι είναι ανακριβές.
Η ενορία μου είναι ο Αγ. Παντελεήμων Ιλισσού και η χορωδία που έχουμε αποτελείται από μέλη που έχουν συμμετάσχει και στην χορωδία της κρατικής τηλεόρασης ΕΡΤ. Δεν μπορείτε να τους αποκαλείται άμουσους όταν έχουν τιμήσει την Ελλάδα συμμετέχοντας σε διεθνή μουσικά συμβάντα ανα τον κόσμο.
Δεν είδα κανείς να τους αποκάλεσε άμουσους. Είπαμε ότι δεν ψάλλουν βυζαντινά.
Αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής
Δεν είναι βυζαντινή μουσική είπαμε...
Αυτό δεν είναι δύσκολο πιστεύω να το καταλάβεις!
είναι πολύ διαδεδομένο στην Αθήνα, και η Ιερά Μητρόπολη Ν. Σμύρνης Αττικής έχει τέτοια χορωδία που ψάλλει κατα αυτόν τον τρόπο και υπάρχει και σχετικό cd στην αγορά με ολόκληρη την Θεία Λειτουργία, για να μην σας πω για το 3ο κοιμητήριο αθηνών που έχει επίσης ίδια χορωδία, για να μην πω για την ενορία Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Πλάκας που χρησιμοποιούν και πιάνο (δώρο της Αμαλίας, συζύγου του βασιλιά ¨Οθωνα), και μην πω και ακόμη 15-20 ενορίες που έχουν υιοθετήσει αυτό το στυλ ψαλμωδίας.
Και τι να κάνουμε δηλαδή; Είναι θέμα πλειοψηφίας; Και οι μουσουλμάνοι είναι περισσότεροι από τους Χριστιανούς. Τι να γίνει δηλαδή; Να γίνουμε μουσουλμάνοι κι εμείς; Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την λογική...
Είτε σας αρέσει είτε δεν σας αρέσει αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής έχει διαδοθεί πλέον είναι μια πραγματικότητα, καθηλώνει και συγκεντρώνει τεράστιο ποίμνιο. Για πηγαίντε στο 3ο κοιμητήριο και ζητήστε από την χορωδία να ψάλλει στην εξώδιο ακολουθία καποιου να δείτε τι ποσό θα σας ζητήσουν.
Και δεν μας αρέσει απ' ότι κατάλαβες και δεν είναι βυζαντινή μουσική απ' ότι δεν κατάλαβες και σιγά να μην πληρώσουμε κιόλας...
Ελεος πια με τους ανθρώπους που πεισματικά αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια οτι καλώς ή κακώς η βυζαντινή μουσική έχει γίνει ποιμνιοκεντρική.
:eek:
Πως ακριβώς το εννοείς αυτό;
Αυτά τα λίγα είχα να πω αλλά δέχτηκα αναίτια επίθεση και με φέρατε σε θέση άμυνας.
Αυτά τα λίγα είπες και ήταν σχεδόν όλα ανακριβή. Εξηγήσεις σου ζητήθηκαν, κανείς δεν σου επιτέθηκε ακόμα. Αλλά όπως το πας...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#35
Το 8 κομμάτι επιγράφεται Πού πορευθώ, Χορωδία Μητροπόλεως Αθηνών υπό τον Μιχ. Χατζή.
Όπως σωστά επισημάνθηκε ο Χατζής ήταν ο προκάτοχος του Σπ. Περιστέρη στη Μητρόπολη Αθηνών.
Εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τίς πληροφορίες Δημήτρη καί τή λύση τοῦ αἰνίγματος. Τελικά λάθος γράφεται "ὑπό Δημ. Μαλισιάνου" στό παίξιμο. Ὁ κ. Μαλισιάνος εἶναι χοράρχης στόν Ἁγ. Γεώργιο Καρύκη.
Ὁ Μιχ. Χατζῆς συνέχισε στόν Πανεπιστημιακό Ναό τῆς Καπνικαρέας μέ τήν χορωδία του. Ἡ "ΖΩΗ" ἔχει ἐκδώσει δίσκους παλαιούς μέ αὐτή τή χορωδία. Ἔχω δύο: ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΡΙΦΩΝΟΣ ΚΑΤΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ καί ΥΜΝΟΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ (ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ -Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ), πού γράφουν ὅμως γιά Καπνικαρέα καί ὄχι Μητρόπολη Ἀθηνῶν. Ἄλλο λάθος.
Διαβάζεις ποιός εἶναι ὁ ἐκδότης τοῦ cd ;

Βασίλης Κιαμηλίδης;13277 said:
Με την ευκαιρία, έχει μήπως κάποιος από τα μέλη ηχητικό από τον Μακαριστόν Ιωάννην Σακκελαρίδη????
Νομίζω ότι πρέπει να τον ακούσωμεν, για να τον συγκρίνουμε με τις χορωδιακές εκτελέσεις που ακούμε σήμερα, και οι οποίες του αποδίδονται.
Νομίζω ὅτι ὑπάρχει ἠχητικό ἄκουσμα. Δέν εἶμαι σίγουρος. Ἄλλοι θά ξέρουν.
Αὐτό πού ξέρω κ. Βασίλη, εἶναι ὅτι αὐτές οἱ ἐκτελέσεις τῆς χορωδίας "Χατζῆ" εἶναι οἱ σοβαρότερες καί ἀποδίδουν πιστότερα τόν μακαρίτη.
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#36
Είτε σας αρέσει είτε δεν σας αρέσει αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής έχει διαδοθεί πλέον είναι μια πραγματικότητα, καθηλώνει και συγκεντρώνει τεράστιο ποίμνιο. Για πηγαίντε στο 3ο κοιμητήριο και ζητήστε από την χορωδία να ψάλλει στην εξώδιο ακολουθία καποιου να δείτε τι ποσό θα σας ζητήσουν. Ελεος πια με τους ανθρώπους που πεισματικά αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια οτι καλώς ή κακώς η βυζαντινή μουσική έχει γίνει ποιμνιοκεντρική.

Και εγώ είμαι σπουδαστής της σχολής Αγ. Δημητρίου Όπλων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και καθηγητής μου βυζαντινής μουσικής είναι ο πατέρας Θεολόγος, που μου έμαθε τα πρώτα μου βήματα στη βυζαντινή μουσική και μάλιστα έχει εκπαιδεύσει σχεδόν όλους τους διακόνους της Μητρόπολης Αθηνών τα τελευταία 15 χρόνια σε ύφος Πατμιακό και πολύ αυστηρό κατα γράμμα ακολουθώντας όλα τα αρχαία κείμενα. Ε, τι να κάνουμε που μόλις ακουσα την χορωδία της ενορίας μου, αναθεώρησα τις απόψεις μου περι βυζαντινής μουσικής; ε, τι να κάνουμε που δεν μου αρέσει να ψάλλω το κεκραγάριον σε 15 λεπτά όπως απαιτεί το πατμιακό τυπικό γιατί θεωρώ οτι σε μια πόλη όπως η Αθήνα αν ξεκινήσουμε να ψάλλουμε κεκραγάριο σε 15 λεπτά θα ψάλλουμε χερουβικό σε 30 κ.ο.κ. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσετε πως οι εποχές άλλαξαν, στο βυζάντιο που ήταν ένα θεοκρατικό κράτος και μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Κυριακής να κρατούσε η λειτουργία δεν θα κουνιόταν κανένας από την θέση του, για πηγαίντε σήμερα να ψάλλετε σύμφωνα με το τυπικό και να κρατήσετε την λειτουργία μέχρι τις 11 της Κυριακής, καταγγελία θα φάτε όπως έγινε σε μια ενορία της Αθήνας (έτρεχε να απολογηθεί ο ιερέας).

Αυτά τα λίγα είχα να πω αλλά δέχτηκα αναίτια επίθεση και με φέρατε σε θέση άμυνας.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
(χωρίς λόγια...)
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#37
Όντως οι χορωδίες των αειμνήστων Καψάσκη και Χατζή απέδιδαν πιστά τις συνθέσεις Σακελλαρίδη.

Διάφορες χορωδίες και δη εξ ΗΠΑ ψάλλουν ένα ξένον άκουσμα:rolleyes:.

Ο Σ. ήταν ψάλτης, έψαλλε όλες τις ακολουθίες και όχι μόνο λειτουργία (το ίδιο και οι Καψάσκης και Χατζής). Εκτός αυτού είχε κάποιες ιδέες για το πώς πρέπει να λειτουργεί μια τρίφωνη (προσοχή όχι τετράφωνη χορωδία).

Αρκετές πολυφωνικές χορωδίες ναών της Ελλάδος έχουν ένα ρεπερτόριο μεικτό και εκτός Σ. ψάλλουν και άλλους συνθέτες, έλληνες (Πολυκράτη, Μάντζαρο, Ρούγκα, Ριάδη, Χ"αποστόλου, Χαβιαρά) και ξένους :eek: (εννοείται το να ψάλλει ελληνική πολυφωνική χορωδία ρωσσικό χερουβικό το θεωρώ απαράδεκτο!) Προσοχή λοιπόν διότι μια πολυφωνική χορωδία δεν συνεπάγεται και χορωδία τύπου Σακελλαρίδη!

ΥΓ Αφήνω στη φαντασία των μελών του φόρουμ τι Χερουβικό έψαλλα σήμερα! :D:D:D
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#38
Εγώ προσωπικά το ψάλλω σε διφωνία, όταν έρχεται και ψάλλει ο φίλος μου ο κ. Γρηγόριος, που είναι ειδήμον και στα δύο είδη, και αρέσει και στους εκκλησιαζόμενους.
κ. Βασίλη αν έρθω Βέροια θα το κάψουμε! :D:D
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#39
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
(χωρίς λόγια...)

Αγαπητέ "Φιρφιρή", γιατί δεν λυπάσαι εμάς τους απλοϊκούς που δεν ξέρουμε την ερμηνεία των φατσούλων; Άντε τώρα να ψάχνω στην επεξήγηση του συντονιστή Δημήτρη να σε καταλάβω. Ωχ, μου κάνεις τη ζωή δύσκολη.
 

vasilis

Πέτρου Βασίλειος
#40
Πρός τά μέλη καί τούς ἐπισκέπτες τοῦ Ψαλτολογίου
1. Ἀναίρεση τῆς ἀπόδοσης αὐτῆς τῆς ἐκτέλεσης στή «χορωδία του μητροπολιτικού ναού Αθηνών» δέν λάβαμε, ἀντιθέτως ἐδηλώθη ὅτι «Δεν συνηθίζω να λέω ανακρίβειες στη ζωή μου ούτε ψέμματα».
2. Ποιός ὁ ἐκδότης αὐτοῦ τοῦ cd καί ἄν κυκλοφορεῖ στήν ἀγορά δέν μάθαμε.
3. Τώρα καταλάβατε ὅτι ὁ Διευθυντής «της σχολής Αγ. Δημητρίου Όπλων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και καθηγητής μου βυζαντινής μουσικής είναι ο πατέρας Θεολόγος», ἀπό 20ετίας συνεφημέριός μου στόν Ἅγιο Λουκᾶ.
4. Οἱ ἀπόψεις του εἶναι δικές του, ἔχουν φανεῖ σέ πολλά ἄλλα μηνύματά του μεταξύ τῶν ὁποίων ξεχωρίζω αὐτό, πού αὐτό καί τά ἄλλα τά θέτω στήν κρίση τῶν καθηγητῶν.
5. Γιά τόν ἀπό 20ετίας συνεφημέριό μου στόν Ἅγιο Λουκᾶ αἰδεσιμολ. πρωτοπρ. π. Θεολόγο Γρύλλη, τά περισσότερα ἀπό τά γραφόμενα ἀποτελοῦν ἀνακρίβειες.

Εὐχαριστοῦμε γιά τό κήρυγμα !!!
Που βλέπετε τις ανακρίβειες πατέρα Μάξιμε;

Σε τι ήμουν ανακριβείς; Το cd κυκλοφορεί στην αγορά μπορείτε να το αγοράσετε και οι πληροφορίες που σας εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή σας δηλαδή οτι "χορωδία Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών υπο Δημ. Μαλισιάνο" δεν είναι δική μου προσθήκη, το έχει περασμένο ο εκδότης ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ. Αν ο εκδότης εσφαλμένως έχει αποδόσει αυτό το κομμάτι στην Μητρόπολη Αθηνών ανακριβής είναι ο εκδότης οχι εγώ. Εγώ μεταφέρω αυτό που μου δηλώνει ο εκδότης, αν ο εκδότης δήλωνε πως είναι από την χορωδία της Καπερναούμ αυτό θα δήλωνα κι εγώ, ούτε είμαι 60 χρονών για να θυμάμαι όλους τους χοράρχες της Μητρόπολης Αθηνών.

Δεύτερον μην εξάπτεσθαι, γιατί μάλλον δεν κατάλαβατε τι είπα. ΕΙΠΑ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΟΠΛΩΝ που ανήκει στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και καθηγητής μου είναι ο Πατέρας Θεολόγος. Είπα πως ο πατήρ Θεολόγος διδάσκει την παραδοσιακή εκκλησιαστική μουσική όπως υπάρχουν στα αρχαία κείμενα, εννοώ τα κλασσικά κείμενα. ΕΙΠΑ πως στην διδασκαλία του δεν αφαιρεί ούτε προσθέτει τίποτα στα κείμενα, διδάσκει ένα αυστηρό πατμιακό ύφος γιατί ο άνθρωπος κατάγεται από την Πάτμο. Τον Ιούνιο δίδασκε ένα κεκραγάριο σε ήχο πρώτο που διαρκούσε καμμιά 10αριά λεπτά και όταν με ρώτησε αν μου αρέσει του είπα ξεκάθαρα ΟΧΙ γιατί είναι κουραστικό και μου εξήγησε πως αυτό το κεκραγαριο το ψάλλουν στο μοναστήρι στην Πάτμο και είναι τόσο μακροσκελλές για να προλάβει ο διάκονος να λιβανήσει όλο το μοναστήρι. ΕΙΠΑ λοιπόν πως ο πατέρας Θεολόγος διδάσκει αυτήν την παραδοσιακή βυζαντινή μουσική και εξήγησα ΌΜΩΣ οτι η δικιά μου ενορία είναι ο Αγιος Παντελεήμων Ιλισσού στην οποία ενορία και εκκλησιάζομαι και η οποία ενορία έχει χορωδία και μουσικολογιότατο ιερέα και επειδή μου άρεσε το ύφος και αυτό το είδος που έγινε το μήλον της έριδος ζήτησα από τον εφημέριο του ναού να με συστήσει και να με γνωρίσει με τον χοράρχη του ναού. ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΠΩΣ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ συμμετέχει σε αυτό, είπα απλά πως παράλληλα με τα μαθήματά μου στην κλασσική και πατροπαράδοτη σχολή του Πατέρα Θεολόγου προσπαθώ να "μυηθώ" και σε αυτό το είδος ψαλμωδίας στην ενορία μου.

Όταν το είπα στον πατέρα Θεολόγο πως μου αρέσει ΕΜΕΝΑ προσωπικά αυτό το είδος βυζαντινής μουσικής μου απάντησε πως αυτός θα μου διδάξει την κλασσική βυζαντινή μουσική και από εκεί και πέρα ας ακολουθήσω όποιο ύφος θέλω.

ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ; ΚΑΙ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΝΑ ΘΙΓΩ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΘΕΟΛΟΓΟ;

Τρίτον εκδότης του συγκεκριμένου cd είναι η ΜΒΙ και έχει εκδόσει πάρα μα παρα πολλά ανάλογα cd σε αυτό το χορωδιακό ύφος. Πολύ διαδεδομένη είναι η εκδοση "θεία λειτουργία Ιωάννου του Χρυσοστόμου" στην οποία ψάλλει η ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ του Ι.Ν Αγίας Ειρήνης Αθηνών και η οποία είναι ακριβώς στο ίδιο στυλ.

Επίσης είπα πως το συγκεκριμένο στυλ είναι διαδεδομένο σε διάφορες ενορίες της Αθήνας και υπερασπίζομαι την άποψή μου οτι βυζαντινό δεν είναι οτι αρέσει σε εσάς ή οτι έχει ορίσει κάποια Σύνοδος, γιατί η βυζαντινή αυτοκρατορία δεν ήταν μόνο η Πόλη, βυζαντινή αυτοκρατορία ήταν και η Αθήνα και τα νησιά του Ιονίου και του Αίγαίου κ.ο.κ . Επικράτησε λοιπόν η μουσική που ακουγόταν στην πρωτεύουσα να θεωρείτε σήμερα βυζαντινή μουσική χωρίς αυτό να σημαίνει πως στα Ιόνια νησιά ψάλλανε το ίδιο. Ποιός έχει λοιπόν το δικαίωμα από σας όλους τους γηραιότερους ψάλτες να λέτε οτι ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ που ψάλλουμε Πολίτικα υμνούμε τον Θεό ενώ οι άλλοι τον περιπαίζουν; Ρωτήσατε μήπως τον Θεό και σας είπε πως "εγώ ευαρεστούμαι από την ψαλμωδία της Πόλης"; Να θυμίσω πως μέχρι το 1054 οι εκκλησίες ήταν ενωμένες, είναι άκρως αλαζονικό και εγωιστικό να θεωρούμε πως μόνο οι ορθόδοξοι υμνούν τον Θεό ενώ οι καθολικοί οι οποίοι μέχρι το 1054 ήταν αδέλφια μας είναι ηλίθιοι. Δηλαδή μέχρι το 1054 που οι δυτικοί ψάλλανε ακριβώς όπως και σήμερα τον Κύριο ήταν καλοί και συνετοί και μετά γίνανε καταραμένοι εξακολουθώντας την ίδια ψαλμωδία;

Δηλαδή αν ο Αλέξιος της Μόσχας αποσχιστεί από το Οικουμενικό Πατριαρχείο σημαίνει αυτόματα πως η ρωσική εκκλησιαστική μουσική δεν δοξολογεί τον Θεό; Γιατί αυτό μου λέτε επι της ουσίας, οτι πριν το σχίσμα του 1054 οι δυτικοί υμνούσαν ορθώς και καλώς τον Θεό ενώ μετά το 1054 είναι υπόλογοι.

Αν κάποιος είδε στις 15/08/08 την λειτουργία από την Τήνο θα άκουσε σίγουρα έναν διάκονο που στα πληρωτικά ακολούθησε μια μελωδική γραμμή πολύ ιδιαίτερη που έκαναν τις εκφωνήσεις του να μοιάζουν ελαφρώς με μινοράκι. Δηλαδή σε αυτό το παιδί που χειροτονήθηκε στα νιάτα του και σηκώνει το φορτίο της ιερωσύνης θα του πούμε εμείς "επειδή δεν ακολούθησες την πεπατημένη οδό δεν υμνείς τον Θεό, καταραμένος να είσαι";
 
Status
Not open for further replies.
Top