Ποτήριον σωτηρίου (Μπαλασίου ιερέως)

petros

Παλαιό Μέλος
Άλλο ένα ωραίο κοινωνικό...
Τι να πρωτοθαυμάσεις σε αυτούς τους συγγραφείς;
Την δυνότητα τους;
Την μελωδικότητάς τους;
Την ευρημτικότητα στις συνθέσεις τους;
Πραγματικά μοναδικοί :rolleyes:
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Συγγνώμη γιά τήν παρέμβαση. Τό κοινωνικό αὐτό σίγουρα δέν ἀνέβηκε γιά νά τό βλέπουμε μόνο σάν μουσειακό κομμάτι, ἀλλά γιά νά «λειτουργεῖ» ἤτοι νά ψάλλεται στήν θέση του στή θ. λειτουργία. Κι ἐπειδή αὐτό τό ψάλσιμο δέν εἶναι καθόλου ἄσχετο μέ τήν τάξη, δέν εἶναι δηλ. ξεκάρφωτο, πρέπει ἐκτός ἀπό λίγη θεολογική παιδεία, νά ἔχουμε καί σωστή λειτουργική ἀγωγή.
Πρέπει, λοπόν, νά ποῦμε πώς τό Κοινωνικόν: «Ποτήριον σωτηρίου λήψομαι καὶ τὸ ὄνομα Κυρίου ἐπικαλέσομαι. Ἀλληλούια.» (Ψαλμ.115, 4) εἶναι μαζί μέ τό «Γεύσασθε καὶ ἴδετε, ὅτι χρηστός ὁ Κύριος. Ἀλληλούια.» (Ψαλμ. 33, 9) ἀπό τά ἀρχαιότερα κοινωνικά πού ἐψάλλοντο σέ κάθε λειτουργία καί πού δυστυχῶς περιορίσθηκαν δραματικά. Τό «Γεύσασθε καὶ ἴδετε...» στήν Προηγιασμένη καί τό «Ποτήριον σωτηρίου λήψομαι...» (πού εἶναι τό θέμα) τίς Τετάρτες καί ἀπό παρερμηνεία σέ κάποιες Θεομητορικές ἑορτές.
Τό κοινωνικό αὐτό σίγουρα ἀνέβηκε ἀπό τόν petros ἐν ὄψει τῆς ἑορτῆς τῆς Παναγίας. Ἀλλά ἄς ξέρουμε ὅτι μπορεῖ νά ψάλλεται σέ κάθε λειτουργία καί ἰδιαίτερα τίς Κυριακές.
Εὐτυχῶς πού αὐτά ἔχουν σχολιασθεῖ/ἀντιμετωπισθεῖ/γραφτεῖ ἐδῶ στό φόρουμ παλαιότερον σέ πολύ σημαντικές συζητήσεις:
1. Περί διπλών κοινωνικών
2. Αντί κοινωνικού...
3. Κοινωνικό και πότε αυτό ολοκληρώνεται
4. Άρθρο για το κοινωνικό του π. Γερασίμου Κούτσουρα (στα Αγγλικά)
5. Κοινωνικόν Υπαπαντής

Καί προσοχή! Τό «Τοῦ δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ...» εἶναι κοινωνικό μόνον τῆς Μ. Πέμπτης.

Υ.Γ. Μήν ἀπαντήσετε ἐδῶ γι᾿ αὐτό τό θέμα, ἀλλά στά οἰκεῖα θέματα πού παρέθεσα. Θά γράψω κι ἐγώ μᾶλλον ἐκεῖ.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Φαγώθηκες μαυτά τα ισοκρατήματα....σαρέσουν ή όχι??:p
Κατ' αρχήν πρέπει να το αναφέρω. Κατα δεύτερον εκεί που ψάλλω εγώ το ισοκράτημα είναι πολυτέλεια, οπότε δεν έχω προσέξει και ποτέ αν μ' αρέσουν...

Το λέω μήπως και έχουν ελλείψεις πιο πολύ, γιατί μου φαίνονται λίγα στο μάτι. (μπορεί να είναι και εντάξει)

Στην τελική, αν κάτι δεν μας αρέσει το σβήνουμε και βάζουμε το δικό μας!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Το ίδιο κοινωνικό στην δεύτερη επιμελημένη εκδοχή του κ Κ. Θεοχάρη με διαστολές και άλλα σχετικά. Τα περισσότερα, όπως οι διαστολές, είναι αντιγραφή. Κάτι λίγα πρόσθεσα μόνος μου με σκοπό την εκμάθηση και όσο γίνεται την άψογη εκτέλεση του συγκεκριμένου κοινωνικού, το οποίο πιστεύω πως είναι ότι "καλύτερο" για την ερχόμενη μεγάλη εορτή της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας. Ανέβηκε μόλις και σχετικό οπτικοακουστικό αρχείο

πολύ καλό.
 
Last edited by a moderator:
Top