Ποιό δοξαστικό αίνων θα ψάλλουμε την Κυριακή 17 Ιανουαρίου μνήμη του Αγίου Αντωνίου;

Θωμάς

Δανιήλ
Ποιο δοξαστικό θα ψάλλουμε την Κυριακή 17 Ιανουαρίου μνήμη του Αγίου Αντωνίου του Μεγ.

:eek::eek::eek:
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Γεώργιος Ρήγας
 

Attachments

  • σάρωση0004.gif
    130 KB · Views: 56
  • σάρωση0005.gif
    122.7 KB · Views: 45

panos Kareotis

Μέλος
Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι αυτονόητο ότι όταν κάποιος ψάλλει σε Ι.Ναό υπαγόμενο στην Εκκλησία της Ελλάδος ΟΦΕΙΛΕΙ να ακολουθεί το τυπικόν της Εκκλησίας της Ελλάδος.Τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού....
Τυχόν ενστάσεις υποβάλλονται αρμοδίως,Διαφορετικά....
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το ΤΜΕ προβλέπει την ψαλμώδηση του Εωθινού δοξαστικού. Σε άλλες βέβαια περιπτώσεις (όπως του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου στις 25 του ίδιου μήνα) προβλέπεται δοξαστικό του Αγίου. Πιθανόν, να έχει να κάνει με το ότι αλλιώς αντιμετωπίζονται οι Όσιοι και αλλιώς οι Ιεράρχες, εφόσον στις 11 του ίδιου μήνα (Οσίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου) ακολουθείται το παράδειγμα του Οσίου Αντωνίου (μία σκέψη...). Οι ειδικοί ας πάρουν θέση.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Θωμάς;61024 said:
Ποιο δοξαστικό θα ψάλλουμε την Κυριακή 17 Ιανουαρίου μνήμη του Αγίου Αντωνίου του Μεγ.

Με τα τυπικά που κυκλοφορούν γίνετε ένα μπάχαλο…:cool::cool::cool:


Το ημερολόγιο της εκκλησίας αναφέρει το Εωθινό .

Τα υπόλοιπα (Μικρό τυπικό…κ.λ.π) του Αγίου…
Παρακαλῶ πολύ νά προσέχουμε τί γράφουμε, ἐκτός ἄν γράφουμε γιά νά γράφουμε, χωρίς καμμιά ὑπευθυνότητα, νά λέμε λόγια «τοῦ ἀέρα», νά δημιουργοῦμε ἐσφαλμένες ἐντυπώσεις καί ἐμπλοκές καί νά κατηγοροῦμε κάτι, πού τελικά αὐτό μπορεῖ νά ἔχει καί ἄλλες ἐπιπτώσεις.
Δυστυχῶς κάτι τέτοια ἔχουν καί ἀρνητικό ἀντίκτυπο στό Ψαλτολόγιο, πού βέβαια δέν εὐθύνεται αὐτό, ἀλλά αὐτή ἡ εἰκόνα δίδεται, γιά κάποιους πού δυστυχῶς θέλουν νά ὑπερτονίζουν τά ἀρνητικά.
Ἡ λέξη «μπάχαλο» σοῦ ἐπιστρέφεται καί μᾶλλον δείχνει τή δική σου σύγχυση.

Τό τυπικό πού εἶναι σέ ἰσχύ στίς ἐνορίες εἶναι τό ΤΜΕ. Στή σελ. 27 τῆς Προθεωρίας ἀναφέρεται σέ ποιές περιπτώσεις καταλιμπάνονται τά Ἑωθινά Δοξαστικά. Ἐκεῖ ὑπάρχει καί ἡ ἐξαίρεση τῶν δοξαστικῶν «ἄλλων Ἁγίων, εἰς ὄνομα τῶν ὁποίων τετίμηται ὁ Ναός, ἤ πανηγυρίζεται ἐπισήμως ἡ μνήμη αὐτῶν». Δέν θά σχολιάσουμε αὐτές τίς ἐξαιρέσεις τώρα· ἔχουν σχολιαστεῖ κατά καιρούς σέ ἄλλα θέματα, οὔτε εἶναι αὐτό πού μᾶς ἐνδιαφέρει ἐδῶ.

Συνεπῶς, χωρίς νά παραβλέπουμε καί τήν συμφωνοῦσα μέ τό Ἑωθινό θεωρητική μελέτη τοῦ μακαριστοῦ π. Γ. Ῥήγα, πού ἔδειξε ὁ Χρῖστος καί πού βασίζεται στό ΤΑΣ (γνωρίζοντας καί τό ΤΜΕ), τό ΤΜΕ σαφῶς προβλέπει τό Ἑωθινόν Δοξαστικόν.
Ἐξ αὐτοῦ τά ἐπίσημα ἐτήσια βοηθήματα καί τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (ΗΟΠ) καί τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (Δίπτυχα) προβλέπουν τό Ἑωθινόν.
Ἀλλά καί τά ἰδιωτικά βοηθήμα «Μικρόν Τυπικόν» ἐκδόσεων Ν. Παναγόπουλου καί «Τυπική Διάταξις» Ἀπ. Παπαχρήστου ἐπίσης τό Ἑωθινόν προβλέπουν.

Συμφωνία καί «ὁμοφωνία» λοιπόν!

 
Last edited:

Θωμάς

Δανιήλ
Παρακαλῶ πολύ νά προσέχουμε τί γράφουμε,



Sorry!!! για την αναστάτωση… έχετε δίκαιο :(:(:(
Παρόλα αυτά μια γενική διαπίστωση…τα τυπικά που κυκλοφορούν διαφέρουν πολύ μεταξύ τους… :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Παράδειγμα, την Κυριακή 10 Ιανουαρίου το τυπικό του Παναγόπουλου προέβλεπε 3 κανόνες (αναστάσιμος της εορτής και του Αγίου Γρηγορίου επισκόπου Νύσσης) ενώ της εκκλησίας μόνο τους 2 πρώτους…. Επίσης στα Εξαποστειλάρια εκτός του θ΄ Αναστασ, και της εορτής του παναγόπουλου προέβλεπε και του Αγίου ενώ της εκκλησίας όχι. και πολλα άλλα....
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Θωμάς;61070 said:
Παρόλα αυτά μια γενική διαπίστωση…τα τυπικά που κυκλοφορούν διαφέρουν πολύ μεταξύ τους… :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Αὐτή εἶναι μιά κακή διαπίστωση «γενική», πού κυκλοφορεῖ εὐρέως καί ἀποπροσανατολίζει.
Παρά ταῦτα ἔχουμε ἀπαντήσει ἐπ᾿ αὐτοῦ ἐδῶ κι ἐδῶ.


Θωμάς;61070 said:
Παράδειγμα, την Κυριακή 10 Ιανουαρίου το τυπικό του Παναγόπουλου προέβλεπε 3 κανόνες (αναστάσιμος της εορτής και του Αγίου Γρηγορίου επισκόπου Νύσσης) Επίσης στα Εξαποστειλάρια εκτός του θ΄ Αναστασ, και της εορτής του παναγόπουλου προέβλεπε και του Αγίου
Ἰσχύουν οἱ προηγούμενες παραθέσεις. Ἄν τηρεῖται τό ΤΑΣ ἀπό κάποια ἰδιωτικά, σ᾿ αὐτό δέν εὐθύνονται οἱ Σύνοδοι τῶν Ἐκκλησιῶν ΚΠόλεως καί Ἑλλάδος. Πρέπει νά κρίνουμε τί ἀγοράζουμε καί εὐθύνονται οἱ προεστῶτες γιά τό τί λένε στούς Ναούς.

Θωμάς;61070 said:
και πολλα άλλα....
Ὡραία διαπίστωση...


 
Last edited:

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
π. Μάξιμος;61064 said:


Συνεπῶς, χωρίς νά παραβλέπουμε καί τήν συμφωνοῦσα μέ τό Ἑωθινό θεωρητική μελέτη τοῦ μακαριστοῦ π. Γ. Ῥήγα, πού ἔδειξε ὁ Χρῖστος καί πού βασίζεται στό ΤΑΣ (γνωρίζοντας καί τό ΤΜΕ), τό ΤΜΕ σαφῶς προβλέπει τό Ἑωθινόν Δοξαστικόν.



[/SIZE]

Ομως του Ρηγα προβλέπει το ιδιομελον "ουρανοδρομω επιβας" (που ψαλλεται ως δοξαστικο αν τυχει καθημερινη) να ψαλλεται ως 8ο στιχηρο.
Και ακολουθει το εωθινο ως δοξαστικο
Τηρειται καπου αυτη η τάξη;

Χριστο;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ομως του Ρηγα προβλέπει το ιδιομελον "ουρανοδρομω επιβας" (που ψαλλεται ως δοξαστικο αν τυχει καθημερινη) να ψαλλεται ως 8ο στιχηρο.
Και ακολουθει το εωθινο ως δοξαστικο
Τηρειται καπου αυτη η τάξη;
Πιθανόν σέ Μονές. Εἶναι πρόβλεψη τοῦ ΤΑΣ, ἡ ὁποία ἔχει ἀναφερθεῖ κάπου στό Ψαλτολόγιον.


 

Θωμάς

Δανιήλ
Π. Μάξιμε..!!!
Προλάβατε και διορθώσατε το μήνυμα σας πριν κάνω παράθεση… στην αβλεψία σας…
Σελίδα 84 κάτω κάτω αναφέρει επί λέξη ‘’και του Αγίου Άβυσσος ών σοφίας…άνευ Ειρμών, εις 4.:(:(:(’’
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
στην αβλεψία σας…
Εὐχαριστῶ· νά βγῶ καί ἔνοχος τώρα...

Ἀπάντησα παραπάνω «Ἄν τηρεῖται τό ΤΑΣ ἀπό κάποια ἰδιωτικά, σ᾿ αὐτό δέν εὐθύνονται οἱ Σύνοδοι τῶν Ἐκκλησιῶν ΚΠόλεως καί Ἑλλάδος»· καί ἐπιτέλους μάθετε ὅτι ὅλα πού κυκλοφοροῦν δέν εἶναι καί ἐγκεκριμένα.

Ἄν ἔχετε κρίση ...

Αὐτά, γιά νά μήν δημιουργεῖται σύγχυση, σέ σχέση καί μέ ἄλλες κατ᾿ ἔτος ἐκδόσεις, βοηθητικές τῶν καθ᾿ ἡμέραν ἀκολουθιῶν, πού σέ κάποιους φαντάζουν ὅτι εἶναι «τῆς Ἐκκλησίας», ἔτσι ἀόριστα καί ἀφηρημένα, ἤ αὐτοδιαφημιζόμεναι προαναγγέλουν ὅτι συντάσσονται βάσει τοῦ ΤΥΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (ΤΜΕ).


 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας


Αὐτά, γιά νά μήν δημιουργεῖται σύγχυση, σέ σχέση καί μέ ἄλλες κατ᾿ ἔτος ἐκδόσεις, βοηθητικές τῶν καθ᾿ ἡμέραν ἀκολουθιῶν, πού σέ κάποιους φαντάζουν ὅτι εἶναι «τῆς Ἐκκλησίας», ἔτσι ἀόριστα καί ἀφηρημένα, ἤ αὐτοδιαφημιζόμεναι προαναγγέλουν ὅτι συντάσσονται βάσει τοῦ ΤΥΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (ΤΜΕ).

Αυτό θυμίζει βιβλία και ηχογραφήσεις που παρουσιάζονται σαν να περιέχουν ύμνους σύμφωνα με το ύφος της ΜΧΕ, αλλά απέχουν πάρα πολύ....

Δ
 
Top