Ποιός ο χαρακτήρας του φόρουμ "Ψαλτολόγιον";

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
Και επειδή είμαστε και φόρουμ τέλος πάντων θρησκευτικό...
Τὸ σχόλιό μου δὲν ἔχει σχέσι μὲ τὸ παρὸν θέμα, ἁπλῶς ἐξ ἀφορμῆς τῆς παραπάνω φράσεως ἡ συνείδησίς μου μοῦ ἐπιβάλλει τὴν παροῦσα διευκρίνισι· σὲ καμμία περίπτωσι δὲν θεωρῶ τὸν παρόντα διαδικτυακὸ τόπο ὡς θρησκευτικὸν οὔτε τὸν ἀντιμετωπίζω μὲ «θρησκευτικὲς» ἀντιλήψεις οὔτε συμμετέχω μὲ «θρησκευτικὲς» βάσεις καὶ προϋποθέσεις.
Τὰ παραπάνω εἶναι προσωπικές μου δηλώσεις, ποὺ γίνονται πρὸς διευκρίνισιν τῆς δικῆς μου θέσεως, καὶ δὲν ἔρχονται σὲ ἀντιπαράθεσι μὲ τὶς γνῶμες ἢ τὶς πεποιθήσεις τῶν λοιπῶν μελῶν καὶ φίλων, τὶς ὁποῖες καὶ σέβομαι στὸ ἀκέραιο.
Εὐχαριστῶ.
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιόν Μέλος
...σὲ καμμία περίπτωσι δὲν θεωρῶ τὸν παρόντα διαδικτυακὸ τόπο ὡς θρησκευτικὸν οὔτε τὸν ἀντιμετωπίζω μὲ «θρησκευτικὲς» ἀντιλήψεις οὔτε συμμετέχω μὲ «θρησκευτικὲς» βάσεις καὶ προϋποθέσεις.
Τὰ παραπάνω εἶναι προσωπικές μου δηλώσεις, ποὺ γίνονται πρὸς διευκρίνισιν τῆς δικῆς μου θέσεως, καὶ δὲν ἔρχονται σὲ ἀντιπαράθεσι μὲ τὶς γνῶμες ἢ τὶς πεποιθήσεις τῶν λοιπῶν μελῶν καὶ φίλων, τὶς ὁποῖες καὶ σέβομαι στὸ ἀκέραιο.
Εὐχαριστῶ.

Χαίρετε κ. Διονύσιε, με όλο τον σεβασμό, διότι δεν γνωριζόμαστε και προσωπικά, η δήλωσή σας αυτή μου έφερε στο νού μιά διαφήμιση, με κάποιον που είναι Διευθυντής και το καταλαβαίνει μόνον όταν του ζητά αύξηση ο υφιστάμενος ! Και λέει ποιός έγώ ; - Εσείς. Τελικά ρωτώ και γω : τι είμαστε ; Μήπως δεν είμαστε - εκ των πραγμάτων -, Θρησκευτικό και είμαστε "θρηκευτικό" ; Βυζ. Ψαλμωδία δεν σημαίνει Χριστιανισμό ; Ρητορική είναι, δεν περιμένω απάντηση και μάλιστα εδώ που είναι άλλο το θέμα μας. Ευχαριστώ και εγώ.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Τὸ σχόλιό μου δὲν ἔχει σχέσι μὲ τὸ παρὸν θέμα, ἁπλῶς ἐξ ἀφορμῆς τῆς παραπάνω φράσεως ἡ συνείδησίς μου μοῦ ἐπιβάλλει τὴν παροῦσα διευκρίνισι· σὲ καμμία περίπτωσι δὲν θεωρῶ τὸν παρόντα διαδικτυακὸ τόπο ὡς θρησκευτικὸν οὔτε τὸν ἀντιμετωπίζω μὲ «θρησκευτικὲς» ἀντιλήψεις οὔτε συμμετέχω μὲ «θρησκευτικὲς» βάσεις καὶ προϋποθέσεις.
Τὰ παραπάνω εἶναι προσωπικές μου δηλώσεις, ποὺ γίνονται πρὸς διευκρίνισιν τῆς δικῆς μου θέσεως, καὶ δὲν ἔρχονται σὲ ἀντιπαράθεσι μὲ τὶς γνῶμες ἢ τὶς πεποιθήσεις τῶν λοιπῶν μελῶν καὶ φίλων, τὶς ὁποῖες καὶ σέβομαι στὸ ἀκέραιο.
Εὐχαριστῶ.

Χαίρετε κ. Διονύσιε, με όλο τον σεβασμό, διότι δεν γνωριζόμαστε και προσωπικά, η δήλωσή σας αυτή μου έφερε στο νού μιά διαφήμιση, με κάποιον που είναι Διευθυντής και το καταλαβαίνει μόνον όταν του ζητά αύξηση ο υφιστάμενος ! Και λέει ποιός έγώ ; - Εσείς. Τελικά ρωτώ και γω : τι είμαστε ; Μήπως δεν είμαστε - εκ των πραγμάτων -, Θρησκευτικό και είμαστε "θρηκευτικό" ; Βυζ. Ψαλμωδία δεν σημαίνει Χριστιανισμό ; Ρητορική είναι, δεν περιμένω απάντηση και μάλιστα εδώ που είναι άλλο το θέμα μας. Ευχαριστώ και εγώ.

Επειδη βλεπω οτι οντως τα δυο παραπανω μηνυματα ειναι , εστω και αρκουντως δικαιολογημενα (διευκρινιστικα) , εκτος θεματος , θα παρακαλουσα
τον κυριο διαχειριστη (Δημητρη) , να ανοιξει καινουργιο θεμα οπου να ξεκαθαρισθει τι φορουμ ειμαστε . Πιθανως τιτλος π.χ. ''Τι φορουμ ειμαστε ;'' . Εχω και εγω καποιες σχετικες αποριες . Παντως σχετικα με τα δυο παραπανω μηνυματα των αγαπητων φιλων Διονυσιου και Πληθωνα , συμφωνω με τον
Διονυσιο . Δεν θεωρω το παρων φορουμ ''θρησκευτικο'' . Περισσοτερα αν και οταν ανοιχθει σχετικο θεμα .
 

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
Χαίρετε κ. Διονύσιε, με όλο τον σεβασμό, διότι δεν γνωριζόμαστε και προσωπικά, η δήλωσή σας αυτή μου έφερε στο νού μιά διαφήμιση, με κάποιον που είναι Διευθυντής και το καταλαβαίνει μόνον όταν του ζητά αύξηση ο υφιστάμενος ! Και λέει ποιός έγώ ; - Εσείς. Τελικά ρωτώ και γω : τι είμαστε ; Μήπως δεν είμαστε - εκ των πραγμάτων -, Θρησκευτικό και είμαστε "θρηκευτικό" ; Βυζ. Ψαλμωδία δεν σημαίνει Χριστιανισμό ; Ρητορική είναι, δεν περιμένω απάντηση και μάλιστα εδώ που είναι άλλο το θέμα μας. Ευχαριστώ και εγώ.
᾿Αφοῦ δὲν περιμένετε ἀπάντησιν, σεβόμενος κι ἐγὼ τὴν ἐπιθυμίαν σας δὲν σᾶς ἀπαντῶ. ἀλλὰ ἁπλῶς ἐπισημαίνω ὅτι σήμερον συγχέομεν τὴν ἐκκλησίαν μὲ τὴν θρησκείαν. ἀλλὰ μὴ μὲ ἐρωτήσετε «γιατί».
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
[Σημείωμα Συντονιστή]

Τα παραπάνω μηνύματα μεταφέρθησαν σε αυτό το θέμα από άλλη συζήτηση.
 

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
᾿Απαντῶ –ὑποχρεωτικῶς– στὸ ἐρώτημα-τίτλο τοῦ παρόντος θέματος «Ποιός ὁ χαρακτήρας τοῦ διαδικτυακοῦ τόπου (βήματος διαλόγου) Ψαλτολόγιον;» νομίζω ὅτι ἡ ἀπάντησις εἶναι ἁπλῆ καὶ ἐμπεριέχεται ἤδη στὸν τίτλο του «Ψαλτολόγιον». εἶναι εἰδικὸς μουσικὸς χῶρος, καὶ συγκεκριμένα ψαλτικός. ὁ χαρακτήρας του εἶναι μουσικός.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Ο χαρακτήρας κατά τη γνώμη μου είναι αυτός ο χαρακτήρας του ψάλτη δηλαδή μουσικός, κατώτερος κληρικός, εκκλησιαζόμενος πιστός, εργαζόμενος στην εκκλησία, εκκλησιαστικός καλλιτέχνης, μελετητής/ερευνητής, μαθητής/δάσκαλος, φορέας της Ελληνικής παράδοσης, φιλόμουσος κτλ.
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιόν Μέλος
«Ο Σπύρος Μαϊδανόγλου έλεγε σύμφωνα με το βιογραφικό του στη σελίδα ieropsaltis.com:

«δια να γίνη κάποιος καλός Ιεροψάλτης πρέπει να μελετά και να ζη αυτά τα οποία λέγει όταν ψάλη».

Αν ψάλλουμε, εννοούμε α ψάλλουμε και ζούμε α ψάλλουμε = πιστεύουμε = έχουμε θρησκεία = είμαστε Χριστιανοί και όχι απλοί ΜΟΥΣΙΚΟΙ…
----------------------
«….ὅμως ἄλλο τὸ ᾠδεῖον καὶ ἄλλο τὸ ἀναλόγιον. στὸ πρῶτο μαθαίνεις μουσική, στὸ δεύτερο γίνεσαι ψάλτης· στὸ ἕνα διδάσκεσαι τὴν θεωρία καὶ στὸ ἄλλο τὴν πρᾶξι. εἶναι δὲ βασικὴ ἀρχὴ πάσης ἀνθρωπίνης τέχνης καὶ ἐπιστήμης ὅτι ἡ βάσις εἶναι πάντοτε ἡ πρᾶξις· ἡ θεωρία βασίζεται καὶ κρίνεται ἐπὶ τῆς πράξεως καὶ ὄχι τὸ ἀντίθετον. ὑπάρχει καὶ ἕνα ἀπολυτίκιον τῆς ἐκκλησίας τὸ ὁποῖον λέγει αὐτὸ ἀκριβῶς· «τὴν πρᾶξιν εὗρες εἰς θεωρίας ἐπίβασιν».

Αναλόγιον = πράξις εις θεωρίαν επίβασις = ψαλλώ τω Θεώ μου = πιστεύω αυτώ = είμαι θρήσκος = είμαι Χριστιανός και όχι απλός ΜΟΥΣΙΚΟΣ…

Κάπως έτσι το βλέπω, αλλά σεβαστές και οι λοιπές – εν Χριστώ - απόψεις.

Καλό σας βράδυ
 

tb---

τσοπάνης
Συμφωνώ ότι η ψαλτική τέχνη είναι κατά βάσην μια τέχνη που συμβαδίζει με την εντός ναού και αναλογίου τριβή.

Υπάρχουν και περιπτώσεις όμως που άτομα ενώ κατέχουν θεωρητικά αλλά και πρακτικά τα μουσικά θέματα της βυζαντινής μουσικής, δεν έχουν την δυνατότητα αυτής της τριβής με το αναλόγιον είτε από προσωπική τους επιλογή είτε από υπερπληθώρα νέων και καταξιωμένων ψαλτών είτε από αδυναμία (εαν βρήσκονται σε κάποιο απόμακρο σημείο του πλανήτη), κτλ.

Θεωρώ ότι και αυτά τα άτομα είναι σημαντικά και προάγουν την μουσική αυτήν τέχνη, ιδιαίτερα εαν έχουν διδαχθεί από καταξιωμένους και σοβαρούς διδασκάλους και διατυρούν στα αυτιά τους τα ακούσματα από το παρελθόν και το αξιόλογο παρόν.

Ξεφυγα λιγάκι από τον χαρακτήρα του "ψαλτολογίου", απλά οι έννοιες ψάλτης και χριστιανός ίσως να μην συμβαδίζουν απόλυτα, αν και όλοι μας χριστιανοί είμαστε από την ημέρα βάπτισης μας.

Ευχαριστω για την φιλοξενία.

adios~~~
 
Top