[Ερώτηση] Ποιες ακουστικές διαφορές θωρείτε ότι είναι αξιοσημείωτες, γιατί ;

ATHANASSIOS

Αθανάσιος Χατζής
Αγαπητοί αδελφοί,
δύο κεντρικά ζητήματα που απασχολούν αυτό το τμήμα του FORUM έχουν να κάνουν με το πόσο μικρά διαστήματα αντιλαμβανόμαστε στη Βυζαντινή μουσική κατά την
α) Φωνητική αναπαραγωγή τους
β) Φωνητική τους εκτέλεση
Αντίστοιχα ερωτήματα μπορούν να διατυπωθούν και για τα μουσικά όργανα ή τον Η/Υ που αναπαράγει ένα Βυζαντινό μέλος.

Υπάρχουν δύο τουλάχιστον μεγάλες κατηγορίες ερωτήσεων που απορρέουν. Ποιες θεωρείτε ότι είναι αξιοσημείωτες ακουστικές διαφορές και για ποιο λόγο, ας το ορίσει και αυτό κάποιος :

Α) κατά την εκτέλεση/αναπαραγωγή μέλους σε δύο διαφορετικά χορδισμένες κλίμακες;

Β) κατά την εκτέλεση αναπαραγωγή μέλους με ή χωρίς έλξεις ;

Μπορείτε να εκτελέσετε σε ένα τουλάχιστον τετράχορδο κάτι, κατά προτίμηση με φωνή, με δύο διαφορετικούς τρόπους και να ανεβάσετε τα δείγματα προς εξέταση έτσι ώστε να κάνετε αισθητή την διαφορά για τους ακροατές του forum αυτού ; Μπορείτε αν θέλετε να μη πειτε ποιο είναι ποιο για να κάνουμε και το σχετικό gallop.

Αν υπάρχουν σε άλλα θέματα αντίστοιχες αναφορές μπορούμε να συγκεντρώσουμε εδώ τις παραπομπές ;

Ευχαριστώ όσους ασχοληθούν....

Αθανάσιος

ΥΓ: Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ειδήμων, και ο σκοπός που έθεσα το ερώτημα είναι για να μάθω και εγώ περισσότερα για αυτό το θέμα. Αν δεν συνειδητοποιήσει κανείς ακουστικά τις διαφορές δεν θα μπορέσει και να τις εκτελέσει. Δυστηχώς δεν είχαμε όλοι την ευκαιρία να ακούσουμε παραδοσιακούς δασκάλους και να μας εξηγήσουν διάφορα μυστικά. Άλλο το ζωντανό και άλλο το ηχογραφημένο, άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη.
 
Top