Ποια διαστήματα ακολουθούν οι ηλεκτρονικοί/ψηφιακοί ισοκράτες που κυκλοφορούν;

A

andy

Guest
Στο μέλλον θα έχω δυνατότητα "κουρδίσματος" και σε όποια διαστήματα της αρεσκείας σας.


Υ.Γ. Και της Επιτροπής τα διαστήματα των κλιμάκων με τα κόμματα (12,10,8,...) λέγονται "συγκερασμένα" γιατί όντως είναι. Απλά τα διαστήματα της ευρωπαϊκής, λέγονται "ισοσυγκερασμένα".


Δηλαδή κ. Παναγιώτη, τα διαστήματα της Βυζαντινής μουσικής, τα 72 δεν είναι ισοσυγκερασμένα και είναι μόνο τα 12 της Ευρωπαϊκής; Θέλετε να πείτε δηλαδή ότι υπάρχουν μόρια στην 72άρα κλίμακα, κάποια πιο μεγάλα και κάποια πιο μικρά;

Αν θέλετε να μας εξηγήσετε τη διαφορά γιατί ακόμα μαθητής είμαι στην Μουσική.

Γέμισε ο κόσμος ψηφιακούς ισοκράτες, αλλά από αναλογικούς υπάρχει μεγάλη έλλειψη.
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Τα εξηγήσαμε βρε φίλε andy ότι όλα είναι ισοσυγκερασμένα και έγινε δεκτό, τι το τσιγκλάς το θέμα; Και ο Παναγιώτης δεν διαφήμισε τίποτα, απλώς απάντησε στη δική μου ερώτηση για το πού βρήκε τα διαστήματα και καλά έκανε. Τους υπόλοιπους που δεν απαντούν να μέμφεσαι, όχι αυτόν... Εγώ προσωπικά αγνοούσα το πρόγραμμά του ως τώρα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είχε βάλει σκοπό να το διαφημίσει. Και τα περί μαγαζιού δεν ισχύουν φυσικά, αφού το πρόγραμμα είναι δωρεάν...
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Όσο δεν καταλαβαίνουν κάποιοι ότι η Παραλλαγή ΔΕΝ είναι τα διαστήματα τόσο θα εμμένουν στα ίδια και τα ίδια.

Τα διαστήματα της μουσικής τα έχουν περιγράψει οι αρχαίοι αρμονικοί. Αυτά είναι τα διαστήματα΄ τα οποία κατά τον Ρωμαίικο μεσαίωνα δεν καταργήθηκαν, τρανή απόδειξη οι μεγάλοι θεωρητικοί της μουσικής αυτής της εποχής, όπως ο Μανουήλ Βρυέννιος και ο Παχυμέρης. Οι αρμονικοί αυτοί δεν περιγράφουν μια νεκρή μουσική του παρελθόντος αλλά την τρέχουσα μουσική πραγματικότητα.

Θα πουν αυτοί λοιπόν ότι τα διαστήματα των αρχαίων δεν έχουν σημερινή εφαρμογή... Φυσικά και δεν έχουν εφαρμογή ούτε τώρα αλλά ούτε και τότε από μόνα τους διότι το μέλος δεν είναι ΜΟΝΟ διαστήματα.
Τα εξήγησα στο τελευταίο συνέδριο στην Παιανία, λίγο υπομονή να ανεβεί το σχετικό βιντεάκι από τους διοργανωτές εδώ το οποίο θα ανεβάσω και στο blog μου (είπαμε κάνω και την προπα - γάνδα μου... μην χάσω ευκαιρία... :D )
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
(είπαμε κάνω και την προπα - γάνδα μου... μην χάσω ευκαιρία... :D )
Συ είπας. Πρόσεχε μη σου ξεφύγει κανα θέμα, μέχρι και στην τεχνολογία κολλάς τη θεωρία σου...
Τα διαστήματα της μουσικής τα έχουν περιγράψει οι αρχαίοι αρμονικοί. Αυτά είναι τα διαστήματα΄ τα οποία κατά τον Ρωμαίικο μεσαίωνα δεν καταργήθηκαν, τρανή απόδειξη οι μεγάλοι θεωρητικοί της μουσικής αυτής της εποχής, όπως ο Μανουήλ Βρυέννιος και ο Παχυμέρης. Οι αρμονικοί αυτοί δεν περιγράφουν μια νεκρή μουσική του παρελθόντος αλλά την τρέχουσα μουσική πραγματικότητα.
Τι λες βρε παιδί μου; Περιγράφουν την τρέχουσα μουσική πραγματικότητα, αντιγράφοντας 100% συγγράμματα κατά... μία χιλιετία προγενέστερα; Το ότι τα διαστήματα του Παχυμέρη είναι 99% ίδια με του Πτολεμαίου, δεν αποδεικνύει ότι τα διαστήματα του Πτολεμαίου "δεν χάθηκαν", αλλά ότι ο Παχυμέρης έκανε απλή αντιγραφή, όπως γινόταν επί εκατοντάδες χρόνια! Κι αυτό φαίνεται πολύ καθαρά αν συγκρίνει κανείς τα γραφόμενα των αρχαίων και βυζαντινών αρμονικών, όπου πολλές φορές αντιγράφονται ακόμα και οι εκφράσεις! Η τακτική αυτή ακολουθούνταν γιατί την παλαιά εποχή δεν ενδιέφερε τόσο η θεωρία. Οι βυζαντινοί αρμονικοί λοιπόν δεν είχαν καμία σχέση με τους αρχαίους προγόνους τους. Απλώς αντέγραφαν και διαιώνιζαν την αρχαία ελληνική κληρονομιά, χωρίς να τους ενδιαφέρει να τη συσχετίσουν ακουστικά με τη μουσική της εποχής τους, αλλά θεωρώντας περισσότερο την αρμονική ως μαθηματική επιστήμη και εντάσσοντάς την στα βασικά μαθήματα του quadrivium. Κι όταν ένας σκέφτηκε να τη συσχετίσει με την εποχή του, ο Χρύσανθος, έγραψε τελείως διαφορετικά πράγματα, διαφωνώντας με αυτούς και με το σύγχρονό του Στεφανίδη, που επέμενε στην παλαιά θεωρία.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Τι λες βρε παιδί μου; Περιγράφουν την τρέχουσα μουσική πραγματικότητα, αντιγράφοντας 100% συγγράμματα κατά... μία χιλιετία προγενέστερα; Το ότι τα διαστήματα του Παχυμέρη είναι 99% ίδια με του Πτολεμαίου, δεν αποδεικνύει ότι τα διαστήματα του Πτολεμαίου "δεν χάθηκαν", αλλά ότι ο Παχυμέρης έκανε απλή αντιγραφή, όπως γινόταν επί εκατοντάδες χρόνια! Κι αυτό φαίνεται πολύ καθαρά αν συγκρίνει κανείς τα γραφόμενα των αρχαίων και βυζαντινών αρμονικών, όπου πολλές φορές αντιγράφονται ακόμα και οι εκφράσεις! Η τακτική αυτή ακολουθούνταν γιατί την παλαιά εποχή δεν ενδιέφερε τόσο η θεωρία. Οι βυζαντινοί αρμονικοί λοιπόν δεν είχαν καμία σχέση με τους αρχαίους προγόνους τους. Απλώς αντέγραφαν και διαιώνιζαν την αρχαία ελληνική κληρονομιά, χωρίς να τους ενδιαφέρει να τη συσχετίσουν ακουστικά με τη μουσική της εποχής τους, αλλά θεωρώντας περισσότερο την αρμονική ως μαθηματική επιστήμη και εντάσσοντάς την στα βασικά μαθήματα του quadrivium.

Είναι μια άποψη κι αυτή με την οποία δεν συμφωνώ, ότι οι βυζαντινοί αρμονικοί και γενικά οι ρωμιοί συγγραφείς του μεσαίωνα που ήταν βασισμένοι στο παρελθόν ήταν απλοί στείροι αντιγραφείς της αρχαιότητας. Η άποψη αυτή έχει την πηγή της στην δύση, όπου γίνεται συστηματική προπαγάνδα για να διαχωρίσουν με το ζόρι την συνέχεια ενός πολιτισμού που έδωσε τα πάντα στον σύγχρονο δυτικό κόσμο. Η άποψη αυτή ξεκίνησε από τους φράγκους ουμανιστές και εισήχθει μέσω του "διαφωτισμού" στην Ελλάδα. Χωρίς να έχουν επαφή αυτοί με την παράδοση των Ρωμιών ανέλαβαν να μας διδάξουν ποια είναι η ιστορία μας.
Τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και υπάρχει ουσιαστική συνέχεια από την αρχαιότητα στο Βυζάντιο. Το έχω αποδείξει με ηχητικά παραδείγματα και φασματογραφήσεις. Θα πεις όπως έχουν πει κι άλλοι ότι αυθαίρετα παίρνω την τωρινή παράδοση και την κολλάω 1000 χρόνια πριν. Τι να κάνω παιδιά αυτό παρατηρώ ότι ταιριάζει και αυτό λέω. Το άν είναι τυχαίο το γεγονός ή οφείλεται στην αδιάσπαστη συνέχεια δεν μπορώ να το αποδείξω και ηχητικά διότι δυστυχώς δεν υπάρχουν ηχητικά ντοκουμέντα από τον μεσαίωνα.

Κι όταν ένας σκέφτηκε να τη συσχετίσει με την εποχή του, ο Χρύσανθος, έγραψε τελείως διαφορετικά πράγματα, διαφωνώντας με αυτούς και με το σύγχρονό του Στεφανίδη, που επέμενε στην παλαιά θεωρία.
Αυτά που λές δεν ισχύουν. Ίσα ίσα ο Στεφανίδης ήταν αυτός που συνέδεσε-συσχέτισε την Βυζαντινή με την αρχαία Ελληνική μουσική πιο πολύ απ' όλους. Σε όλο το θεωρητικό του αυτό κάνει!
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Δηλαδή κ. Παναγιώτη, τα διαστήματα της Βυζαντινής μουσικής, τα 72 δεν είναι ισοσυγκερασμένα και είναι μόνο τα 12 της Ευρωπαϊκής; Θέλετε να πείτε δηλαδή ότι υπάρχουν μόρια στην 72άρα κλίμακα, κάποια πιο μεγάλα και κάποια πιο μικρά;

Αν θέλετε να μας εξηγήσετε τη διαφορά γιατί ακόμα μαθητής είμαι στην Μουσική.

Γέμισε ο κόσμος ψηφιακούς ισοκράτες, αλλά από αναλογικούς υπάρχει μεγάλη έλλειψη.

Αγαπητέ φίλε, ήταν λάθος εκ παραδρομής, το οποίο το αποδέχθηκα. Σε ευχαριστώ για την καλοπροαίρετη κριτική σου.

Παναγιώτης

Υ.Γ. Γνωρίζω περί ισοσυγκερασμών, καθώς ήμουν ο πρώτος στην Ψαλτική που έδειξα τον επιστημονικό ισοσυγκερασμό για τις κλίμακες της Βυζαντινής Μουσικής από το 2005: http://analogion.com/forum/showthread.php?t=11757
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και υπάρχει ουσιαστική συνέχεια από την αρχαιότητα στο Βυζάντιο.
Αυτό έλλειπε, να πάρουμε τις παγανιστικές συνήθειες και τη μουσική που τις εξέφραζε στην αρχαιότητα και να τα κάνουμε αυτομάτως ορθόδοξα... Συσχέτιση σαφώς υπάρχει, όπως υπάρχει και συσχέτιση μεταξύ αρχαιοελληνικής και δυτικής μουσικής (κυρίως μεσαιωνικής). Η θεωρία όμως της "απευθείας συνέχειας" πολύ εθνικιστική μου μοιάζει: η αρχαιοελληνική κληρονομιά είναι παγκόσμια κληρονομιά που έδωσε τα φώτα της σε όλη την οικουμένη.
Αυτά που λές δεν ισχύουν. Ίσα ίσα ο Στεφανίδης ήταν αυτός που συνέδεσε-συσχέτισε την Βυζαντινή με την αρχαία Ελληνική μουσική πιο πολύ απ' όλους. Σε όλο το θεωρητικό του αυτό κάνει!
Μα αυτό ακριβώς λέω: ότι ενώ ο Στεφανίδης την συσχέτιζε, ο σύγχρονός του Χρύσανθος έλεγε άλλα πράγματα, καμία σχέση η χρυσανθινή αντιμετώπιση της μουσικής μας με την αρχαιοελληνική του Στεφανίδη!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Αυτό έλλειπε, να πάρουμε τις παγανιστικές συνήθειες και τη μουσική που τις εξέφραζε στην αρχαιότητα και να τα κάνουμε αυτομάτως ορθόδοξα... Συσχέτιση σαφώς υπάρχει, όπως υπάρχει και συσχέτιση μεταξύ αρχαιοελληνικής και δυτικής μουσικής (κυρίως μεσαιωνικής). Η θεωρία όμως της "απευθείας συνέχειας" πολύ εθνικιστική μου μοιάζει: η αρχαιοελληνική κληρονομιά είναι παγκόσμια κληρονομιά που έδωσε τα φώτα της σε όλη την οικουμένη.
Μα αυτό ακριβώς λέω: ότι ενώ ο Στεφανίδης την συσχέτιζε, ο σύγχρονός του Χρύσανθος έλεγε άλλα πράγματα, καμία σχέση η χρυσανθινή αντιμετώπιση της μουσικής μας με την αρχαιοελληνική του Στεφανίδη!

Παγανιστικές συνήθειες η μουσική;! Τι να πω.. νομίζω τα μπερδεύεις λίγο...
Και γιατί να μην υπάρχει συνέχεια δηλαδή; Από ποιο γεγονός για σενα σταματάει η συνέχεια; Βάζεις κι εσύ όρια όπως οι δυτικοί που διαχωρίζουν το Βυζάντιο από την Ρωμαϊκή εποχή... Ούτε πόλεμος υπήρξε ούτε κανένα γεγονός να σταματήσει την ομαλή συνέχεια του πολιτισμού από τους Ελληνιστικούς χρόνους στην Ρωμαϊκή εποχή η οποία μέχρι τώρα συνεχίζεται και είναι οικουμενική, και δεν είναι εθνικιστική όπως λες.

Κι ο Χρύσανθος μίλησε για αρχαιοελληνική μουσική που αναφέρεται συνέχεια στους αρχαίους τρόπους στο 15χορδο του Πυθαγόρα στον Βρυέννιο τις χρόες των αρχαίων και δεν τις έβαλε τυχαία, έβαλε δίπλα τους φθόγγους νη πα βου γα κλπ δίπλα στις χορδές.
 
A

andy

Guest
Είναι μια άποψη κι αυτή με την οποία δεν συμφωνώ, ότι οι βυζαντινοί αρμονικοί και γενικά οι ρωμιοί συγγραφείς του μεσαίωνα που ήταν βασισμένοι στο παρελθόν ήταν απλοί στείροι αντιγραφείς της αρχαιότητας. Η άποψη αυτή έχει την πηγή της στην δύση, όπου γίνεται συστηματική προπαγάνδα για να διαχωρίσουν με το ζόρι την συνέχεια ενός πολιτισμού που έδωσε τα πάντα στον σύγχρονο δυτικό κόσμο. Η άποψη αυτή ξεκίνησε από τους φράγκους ουμανιστές και εισήχθει μέσω του "διαφωτισμού" στην Ελλάδα. Χωρίς να έχουν επαφή αυτοί με την παράδοση των Ρωμιών ανέλαβαν να μας διδάξουν ποια είναι η ιστορία μας.
Πολύ καλά τα λες εδώ κ. Ευάγγελε.


Τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και υπάρχει ουσιαστική συνέχεια από την αρχαιότητα στο Βυζάντιο. Το έχω αποδείξει με ηχητικά παραδείγματα και φασματογραφήσεις. Θα πεις όπως έχουν πει κι άλλοι ότι αυθαίρετα παίρνω την τωρινή παράδοση και την κολλάω 1000 χρόνια πριν. Τι να κάνω παιδιά αυτό παρατηρώ ότι ταιριάζει και αυτό λέω. Το άν είναι τυχαίο το γεγονός ή οφείλεται στην αδιάσπαστη συνέχεια δεν μπορώ να το αποδείξω και ηχητικά διότι δυστυχώς δεν υπάρχουν ηχητικά ντοκουμέντα από τον μεσαίωνα.
Εδώ τα χαλάς λιγάκι, τι λιγάκι, που τους αλλάζεις τα φώτα κατά πως θέλεις εσύ, ώστε πάντα να υποστηρίζεται η θεωρία σου.

Η Μουσική είναι μέγα μυστήριο, δεν λύνεται με φασματογράφους, αναλύσεις, παλαιολιθικές-παλαιογραφικές συγκρίσεις, υποθέσεις και κουβεντούλες.
Τα είπες όλα άλλωστε και μόνος σου: «Θα πεις όπως έχουν πει κι άλλοι ότι αυθαίρετα παίρνω την τωρινή παράδοση και την κολλάω 1000 χρόνια πριν.».

Αν μπορέσεις να καταλάβεις ότι ΑΛΛΗ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ και αυτό, γιατί ΔΕΝ εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό!

Η μεν ήτο για κάθε είδους θρησκευτική-δωδεκαθεϊστική εορτή, παγανιστική, Διονυσιακή, νεκρική, κλπ, η δε Βυζαντινή, για την προσευχή, την κατάνυξη, την ταπείνωση, την εγκράτεια.

Δεν έχεις ιδέα, πόσα πράγματα απεβλήθησαν απ’ την αρχαιοελληνική μουσική, στο πέρασμα στο Βυζάντιο, αλλά και πόσα πράματα χάθηκαν από τότε μέχρι τώρα.

Τώρα, πώς γίνεται απ’ την άλλη, μετά από τόσα χρόνια, τόσους πολιτισμούς, τόσους πολέμους, να έρθεις εσύ (δεν το λέω προσωπικά), ο Μιχαλάκης (που αναφέρεις) και όποιος άλλος, να ανακαλύψετε τον τροχό απ’ την αρχή, γιατί η θεωρία που έχουμε δεν είναι η σωστή.
Αυτό δεν έκανε αγαπητέ μου και ο Μαύρος (μετάφραση του ονόματός του) που μέμφεσαι και άλλαξες ρότα;
Δεν προσπάθησε να προσαρμόσει το άπειρο (μουσική) στο δικό του πεπερασμένο κεφάλι; Όσο μεγάλο κεφάλι κι αν έχεις, πώς να χωρέσεις το άπειρο, κ. Ευάγγελε;!

Έτσι κινείται και ο κ. Νικόλαος, κατ’ αυτόν έχει δίκιο, αλλά το εκφράζει με λάθος λόγια, μη έχοντας πλήρη γνώση.

Τέλος θα σου έλεγα ότι άλλη η μουσική των Βυζαντινών και άλλη η δική μας, αλλά αυτό είναι μια άλλη ανεξερεύνητη ιστορία.

Αν βρεις, διάβασε το έργο του Βιολάκη, «Μελέτη συγκριτική την νυν εν χρήσει μουσικής γραφής προς την του Πέτρου του Πελοποννησίου και προς την αρχαιοτέραν γραφήν».

Εδώ δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη γραφή των, θα μάθουμε πως ήταν η μουσική των;


Αυτά που λές δεν ισχύουν. Ίσα ίσα ο Στεφανίδης ήταν αυτός που συνέδεσε-συσχέτισε την Βυζαντινή με την αρχαία Ελληνική μουσική πιο πολύ απ' όλους. Σε όλο το θεωρητικό του αυτό κάνει!

Ανθρώπινα τα λάθη κ. Ευάγγελε και όπως λέει και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος:

Το συμπάσχειν και το πίπτειν ανθρώπινον,
το συγχαίρειν αγγελικόν,
το εμμένειν σατανικόν.
 
Last edited:
A

andy

Guest
Υ.Γ. Γνωρίζω περί ισοσυγκερασμών, καθώς ήμουν ο πρώτος στην Ψαλτική που έδειξα τον επιστημονικό ισοσυγκερασμό για τις κλίμακες της Βυζαντινής Μουσικής από το 2005: http://analogion.com/forum/showthread.php?t=11757


Βέβαια, είσαι ο πρώτος κ. Παναγιώτη, το δύσκολο όμως είναι να διατηρηθείς στην κορυφή, όχι απλώς να φτάσεις.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
..
Τώρα, πώς γίνεται απ’ την άλλη, μετά από τόσα χρόνια, τόσους πολιτισμούς, τόσους πολέμους, να έρθεις εσύ (δεν το λέω προσωπικά), ο Μιχαλάκης (που αναφέρεις) και όποιος άλλος, να ανακαλύψετε τον τροχό απ’ την αρχή, γιατί η θεωρία που έχουμε δεν είναι η σωστή.
Αυτό δεν έκανε αγαπητέ μου και ο Μαύρος (μετάφραση του ονόματός του) που μέμφεσαι και άλλαξες ρότα;
...

Όχι δεν κάνω το ίδιο. Ο "Μαύρος" που λες πήγε να επιβάλει αυτά που κατάλαβε αυτός ότι γράφουν τα χειρόγραφα στην παράδοση βλέπε λχ Τον τάφον σου Σωτήρ που αυθαίρετα είπε ότι είναι σαμπάχ και πολλοί σήμερα το ψάλλουν κι έτσι.
Η δική μου μέθοδος είναι: πάω πρώτα στους ψάλτες μετράω την φωνή τους και ψάλλω και παίρνω έγκριση αν αυτό που ψάλλω είναι σωστό ή λάθος. Μετά αυτό που μετράω στους ψάλτες πάω να δω που ταιριάζει στην παλιά θεωρία. Πρώτα πάω στην προφορική και μετά στην γραπτή παράδοση δηλαδή το αντίθετο από τον Μαύρο. Αυτή είναι η διαφορά μου λοιπόν με τον "Μαύρο"
Βλέπω λοιπόν ότι πολλά πράγματα όπως ψάλλονται στην πραγματικότητα μέχρι σήμερα από ηχογραφήσεις της εποχής του Ναυπλιώτη και άλλων παραδοσιακών ψαλτών συμφωνούν με τους αρχαίους. Τα έχω παρουσιάσει στα συνέδρια και ναι διαφέρουν από τις μέχρι τώρα απόψεις για την μουσική των αρχαίων και την σχέση της με την εξέλιξη της από τον μεσαίωνα μέχρι τώρα. Παρατηρώ ότι πολλά πράγματα όπως η Παραλλαγή του Κουκουζέλη που θέλει τον λέγετο εκτός από δεύτερο ήχο και τρίτο συναντούνται σε ηχητικά ντοκουμέντα. Τα έχω μετρήσει και τα έχω παρουσιάσει.
Ακόμα και οι εστώτες φθόγγοι του δεκαπεντάχορδου του Πυθαγόρα έχουν εφαρμογή και σήμερα.

Αν έχετε αντίρρηση πάνω σε συγκεκριμένα πράγματα ή παρατηρήσεις πείτε τες. Γενικά όμως να κατηγορείτε τον συνομιλητή σας ή όποιους άλλους νομίζω δεν είναι ό,τι καλύτερο
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Παγανιστικές συνήθειες η μουσική;! Τι να πω.. νομίζω τα μπερδεύεις λίγο...
[...]Κι ο Χρύσανθος μίλησε για αρχαιοελληνική μουσική που αναφέρεται συνέχεια στους αρχαίους τρόπους στο 15χορδο του Πυθαγόρα στον Βρυέννιο τις χρόες των αρχαίων και δεν τις έβαλε τυχαία, έβαλε δίπλα τους φθόγγους νη πα βου γα κλπ δίπλα στις χορδές.
Βεβαίως και από μια φάση και πέρα η μουσική ξέπεσε στην αρχαία Ελλάδα, διάβασε τα σχετικά σχόλια του Πλουτάρχου του Αθηναίου. Ο Χρύσανθος αναφέρει τον Βρυέννιο και τους αρχαίους, ακριβώς για να δείξει τη διαφορά: σου λέει ότι τα τάδε διαστήματα είναι κατά τους αρχαίους έτσι, καθ' ημάς αλλιώς.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ακόμα και οι εστώτες φθόγγοι του δεκαπεντάχορδου του Πυθαγόρα έχουν εφαρμογή και σήμερα.

Αν έχετε αντίρρηση πάνω σε συγκεκριμένα πράγματα ή παρατηρήσεις πείτε τες
Να σου πούμε λοιπόν: τι εννοείς πάλι "δεκαπεντάχορδο με εστώτες φθόγγους"; Μπας και είναι κι αυτό σαν τις περίφημες γεροφωνίες και μισιφωνίες του Κώνστα, που τις ερμήνευσες κι αυτές κατά το δοκούν, για να στηρίξεις τις θεωρίες σου; (αυτά έκανε κι ο "Μαύρος", παρεμπιπτόντως...) Εστώτες και κινούμενοι είναι στην αρχαία ελληνική μουσική οι φθόγγοι μέσα σε ένα τετράχορδο. Εκεί έχει νόημα η έννοια, όπου οι ενδιάμεσοι φθόγγοι του τετραχόρδου κινούνται προς σχηματισμό διαφορετικού γένους ή χρόας. Εστώτες φθόγγοι δεκαπενταχόρδου (το αμετάβολο μήπως εννοείς;;), τι σημαίνει πάλι;; Τα εννοείς κυριολεκτικά αυτά που γράφεις; Ή πετάς ένα πυροτέχνημα, για να δείξεις ότι ξέρεις από αρχαία μουσική, χωρίς να κάτσεις να σκεφτείς τι ακριβώς σημαίνει;
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Να σου πούμε λοιπόν: τι εννοείς πάλι "δεκαπεντάχορδο με εστώτες φθόγγους"; Μπας και είναι κι αυτό σαν τις περίφημες γεροφωνίες και μισιφωνίες του Κώνστα, που τις ερμήνευσες κι αυτές κατά το δοκούν, για να στηρίξεις τις θεωρίες σου; (αυτά έκανε κι ο "Μαύρος", παρεμπιπτόντως...) Εστώτες και κινούμενοι είναι στην αρχαία ελληνική μουσική οι φθόγγοι μέσα σε ένα τετράχορδο. Εκεί έχει νόημα η έννοια, όπου οι ενδιάμεσοι φθόγγοι του τετραχόρδου κινούνται προς σχηματισμό διαφορετικού γένους ή χρόας. Εστώτες φθόγγοι δεκαπενταχόρδου (το αμετάβολο μήπως εννοείς;;), τι σημαίνει πάλι;; Τα εννοείς κυριολεκτικά αυτά που γράφεις; Ή πετάς ένα πυροτέχνημα, για να δείξεις ότι ξέρεις από αρχαία μουσική, χωρίς να κάτσεις να σκεφτείς τι ακριβώς σημαίνει;

Κατ'αρχήν ο τρόπος σου είναι άκομψος έως προσβλητικός.:mad:
Δεν σου έχουν μάθει στο κατηχητικό ότι αν θες να μάθεις πρέπει να είσαι ευγενικός; Τέλος πάντων...

Τις γεροφωνίες και μισιφωνίες τις ερμηνεύω όπως και ο Θωμάς Αποστολόπουλος στο βιβλίο του "Ο Απόστολος Κώνστας ο Χίος και η Συμβολή του στη Θεωρία της Μουσικής Τέχνης" Μισιφωνία=αλλοιωμένο από φθορά διάστημα, μισή φωνή -μισός τόνος και γεροφωνία=μεγάλο διάστημα, ολόκληρος τόνος.
Και είχα πει τότε ότι στην ψαλτική τα διαστήματα έτσι λειτουργούν μεγάλο μικρό και το απόλυτο μέγεθος τους εξαρτάται από τους ήχους οι οποίοι παραλλαγίζονται. Αν δεν το καταλαβαίνεις μην το κοροϊδεύεις.

Θα βγουν τα πρακτικά από το τελευταίο συνέδριο και θα δείτε πως αντιστοιχίζω το 15χορδο (ναι το αμετάβολο). Κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και ο Χρύσανθος και ο Στεφανίδης τουλάχιστον δεν είμαι ο πρωτοπόρος και να σου φανεί παράξενο κι αυτό.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Μπας και είναι κι αυτό σαν τις περίφημες γεροφωνίες και μισιφωνίες του Κώνστα, που τις ερμήνευσες κι αυτές κατά το δοκούν, για να στηρίξεις τις θεωρίες σου; (αυτά έκανε κι ο "Μαύρος", παρεμπιπτόντως...)

Ωραία, εσύ που έχεις καταλάβει το πνεύμα του Κώνστα τόσο καλά, ώστε να ειρωνεύεσαι κι όλας τους προβληματισμούς που απορρέουν από τη χρήση των όρων γεροφωνία και μισηφωνία, εξήγησε μας σε παρακαλώ: για ποιό λόγο ο Κώνστας αν και χαρακτηρίζει τον Β' ήχο χρωματικό, κατατάσσει τη φθορά του μαζί με τις φθορές γεροφωνιών (διατονικών διαστημάτων);
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ακόμα και οι εστώτες φθόγγοι του δεκαπεντάχορδου του Πυθαγόρα έχουν εφαρμογή και σήμερα.

τι εννοείς πάλι "δεκαπεντάχορδο με εστώτες φθόγγους";

Νίκο, παρά τις επανειλλημμένες συστάσεις για μή αλλοίωση των γραφομενων των συνομιλητών σου, ειδικά σε θεωρητικές συζητήσεις, όπου και ένα γράμμα μπορεί να αλλάξει όλο το νόημα των γραφομένων, συνεχίζεις ακάθεκτος.
Είναι κάτι τελείως διαφορετικό να λες «οι εστώτες φθόγγοι ενός δεκαπεντάχορδου» από το «δεκαπεντάχορδο με εστώτες φθόγγους».

Δεν ξέρω αν αυτό το κάνεις κατά λάθος ή σκόπιμα. Δεν θέλω να πιστεύω ότι ισχύει το δεύτερο, γιατί εμπίπτει στην κατηγορία του troll και θα έπρεπε να αναλάβουν οι συντονιστες. Αν είναι κατά λάθος, τότε λυπάμαι, γιατί εφόσον γίνεται κατ' επανάληψιν, βρίσκει ισχύ το γνωμικό που χρησιμοποιεί ως μότο αυτό το μέλος, και παρά τις αντιρρήσεις του λίαν αγαπητού μέλους Γιώργος Μ. δικαιώνεται αυτό και άλλα παρόμοια μηνύματα που κατά καιρούς σου απηύθυνε (σατιρικά) ο Βαγγέλης. Μια καλή συμβουλή είναι: μην αναπαράγεις τις απόψεις των συνομιλητών σου με δικά σου λογια, αλλά χρησιμοποίησε το copy & paste.

Κανονικά, δεν θα έπρεπε να σου απαντά καθόλου ο Βαγγέλης, καθώς το πράγμα γίνεται πολύ ενοχλητικό. Μπορεί να συγκριθεί μόνο με το να σε αντιγράφουν (πολλές φορές και κατά λέξη) και να μη σε αναφέρουν καν στις πηγές τους.
 
Last edited:
A

andy

Guest
Η αναφορά ενός ηλίθιου για τα λόγια ενός ευφυούς ανθρώπου δεν μπορεί να είναι ακριβής, επειδή υποσυνείδητα μεταφράζει αυτό που ακούει σε κάτι που μπορεί να καταλάβει. B.R.

Καταπληκτική φράση κ. Χαράλαμπε, αυτός που το έγραψε, έχει ψυχολογήσει πολύ καλά τον ηλίθιο.

Είναι όμως κρίμα να τα λέτε αυτά για τον κ. Νικόλαο και μάλιστα δημοσίως.
Αν απαντήσει κι αυτός κατά τον ίδιο τρόπο, θα γίνει πόλεμος εδώ μέσα.
Είναι αυτό ψαλτικό forum;

Προσωπικά πάντως, θα προτιμούσα να ήμουν ηλίθιος, και πολύ μάλιστα, αλλά με ήθος, ευγένεια και αξιοπρέπεια, παρά ευφυής, με Ι.Q. 130, αλλά χωρίς E.Q.

Σύγχρονες μελέτες δείχνουν ότι το E.Q. είναι κατά πολύ ανώτερο του I.Q., όσο υψηλό κι αν είναι το τελευταίο.

Το λέω αυτό, γιατί και δίκιο να έχεις (μην το παίρνεις προσωπικά, γενικά μιλάω), με τέτοιους χαρακτηρισμούς, το έχεις χαμένο από χέρι.
Από κει και πέρα, οι γνώσεις, η φωνή, η ευστροφία και άλλα τάλαντα, μοιάζουν με το σκουριασμένο σίδερο, που οξειδώνεται.
Η ταπείνωση και η ευγένεια είναι το γυαλόχαρτο και το μίνιο που προστατεύουν το σίδερο, την ψυχή.

Ας θυμηθούμε όλοι μας την πρώτη Κυριακή του Τριωδίου, και ας αναλογιστούμε πόσο Φαρισαίοι οι Τελώνες είμαστε.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Καταπληκτική φράση κ. Χαράλαμπε, αυτός που το έγραψε, έχει ψυχολογήσει πολύ καλά τον ηλίθιο.

Είναι όμως κρίμα να τα λέτε αυτά για τον κ. Νικόλαο και μάλιστα δημοσίως.
Αν απαντήσει κι αυτός κατά τον ίδιο τρόπο, θα γίνει πόλεμος εδώ μέσα.
Είναι αυτό ψαλτικό forum;
Τα σχόλια αυτά μαζί με το κόκκινο τριγωνάκι, πρέπει να στέλνονται στους διαχειριστές, αλλοιώς είναι troll.
Προσωπικά πάντως, θα προτιμούσα να ήμουν ηλίθιος, και πολύ μάλιστα, αλλά με ήθος, ευγένεια και αξιοπρέπεια, παρά ευφυής, με Ι.Q. 130, αλλά χωρίς E.Q.

Καθείς με τα γούστα του, αλλά σύμφωνα με αυτόν που έγραψε το επίμαχο μότο, αυτά δεν μπορούν να συμβαδίσουν.
Το λέω αυτό, γιατί και δίκιο να έχεις (μην το παίρνεις προσωπικά, γενικά μιλάω), με τέτοιους χαρακτηρισμούς, το έχεις χαμένο από χέρι.
Από κει και πέρα, οι γνώσεις, η φωνή, η ευστροφία και άλλα τάλαντα, μοιάζουν με το σκουριασμένο σίδερο, που οξειδώνεται.
Η ταπείνωση και η ευγένεια είναι το γυαλόχαρτο και το μίνιο που προστατεύουν το σίδερο, την ψυχή.

Ας θυμηθούμε όλοι μας την πρώτη Κυριακή του Τριωδίου, και ας αναλογιστούμε πόσο Φαρισαίοι οι Τελώνες είμαστε.
Γεμίσαμε από νουθεσίες εδώ μέσα και μάλιστα από ψάλτες :rolleyes:
Το τι κάνει ο καθείς για την ψυχή του, είναι θέμα δικό του και του πνευματικού του. Το ήθος και η αξιοπρέπεια, είναι γνωστά στις δημόσιες σχέσεις του καθενός (εφόσον είναι επώνυμος). Όλα τα άλλα είναι όντως φαρισαϊκά, ειδικά όταν προέρχονται από ανθρώπους που δεν μπορούν να παραδεχθούν ούτε τα προφανή λάθη τους.
 
Last edited:
Top