Ποιά μέλη ψάλλαμε χθες 25/08

Χρήστος Τόλιας

α' ψάλτης ι.ν. Αγίου Γεωργίου Αγρινίου
Καθίσματα-ευλογητάρια-αναβαθμοί απέξω
Ο ν' ψαλμός σε ήχο πλ.δ' Χαρ. Ταλιαδώρου
Καταβασίες σύντομες Καραμάνη
Αίνοι από το Αναστασιματάριον Κ. Πρίγγου
Θ' εωθινόν Στανίτσα (από το βιβλίο με τη βιογραφία του Άρχοντα)
Δύναμις Ι. Παλλάση ήχος β'
Χερουβικόν αργοσύντομον Αθ. Καραμάνη
Λειτουργικά Μ. Χατζηαθανασίου
Άξιον εστίν Κ. Πρίγγου
Κοινωνικόν ''Αινείτε'' Αθ. Καραμάνη
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Καθίσματα- Αναβαθμοί- Κανόνες- Αίνοι- Εωθινό από Καραμάνη
Ν' Ψαλμός σε πλ δ', απ' έξω
Καταβασίες από Ειρμολόγιο Ζωής, Θ' ωδή αργή.
Δοξολογία απ' έξω.
Τρισάγιο- Δύναμις σε πλ. δ' του δασκάλου μου.
Χερουβικό Φωκαέως.
Λειτουργικά δικά μου.
Κοινωνικό Αργό από τον Αγγελικό χορό.
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Καθίσματα- Αναβαθμοί- Κανόνες- Αίνοι- Εωθινό από Καραμάνη
Ν' Ψαλμός σε πλ δ', απ' έξω
Καταβασίες από Ειρμολόγιο Ζωής, Θ' ωδή αργή.
Δοξολογία απ' έξω.
Τρισάγιο- Δύναμις σε πλ. δ' του δασκάλου μου.
Χερουβικό Φωκαέως.
Λειτουργικά δικά μου.
Κοινωνικό Αργό από τον Αγγελικό χορό.

Καλό να ψάλουμε τον Ν' ψαλμό ως είθισται από την παράδοση δηλ. σε β' ήχο, όπως και πολλά άλλα (π.χ. Είη το όνομα Κυρίου, Υπερευλογημένη, Ο Μονογενής κ.λπ.) Για να πω την αμαρτία μου και γω έχω ψάλλει στο παρελθόν εκτός παραδόσεως αλλά πιστεύω τελικα ότι δεν είναι σωστό.

Αν θες και μπορείς φίλε λάτρη της ΒΜ μοιράσου μαζί μας τα λειτουργικά σου!
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Εγώ έψαλλα:
*ευλογητάρια Στανίτσα
*μέχρι κανόνες από το αναστασιματάριο Ιωάννου
*κανόνες εκ στήθους
*Ν' ψαλμός όπως ψάλλεται στο Πατριαρχείο
*καταβασίες μέχρι και δοξολογία από Καραμάνη
*τρισάγιον το σύνηθες Πρίγγου
*Χερουβικόν εβδομάδος Πέτρου
*Λειτουργικά Κων. Πρίγγου
 

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
Προσωπικά στο αναλόγιο βοηθώ ως ισοκράτης - αναγνώστης. Πολύ σπάνια έχει χρειαστεί να βοηθήσω σε λειτουργίες με λίγα άτομα ως αριστερός.
Έλα όμως που χθες χρειάστηκε κάπου στην επαρχία να αναλάβω δεξιός. Το καλό ήταν πως το εκκλησίασμα ήταν: ο ιερέας, εγώ και άλλοι τρεις και ο μόνος που είχε μια μικρή ιδέα από μουσική ήμουν εγώ. :cool: Τα βιβλία που είχαμε ήταν οι τόμοι 1,2,4 της Ζωής, αναστασιματάριο Ζωής και κάτι σημειώσεις.
Προσωπικά είπα:
Απ' έξω όλο τον Όρθρο (εκτός από το Θεός Κύριος για να μπει ο αριστερός στον ήχο :) και τα Πάσα Πνοή - Αινείτε). Απ' έξω και το δοξαστικό επί τη βάσει Ιωάννου, βάζοντας μερικές... Καραμανιές και πολλές και πολυποίκιλες δικές μου... φαλτσιές :cool: Δοξολογία Μανουήλ σε α΄, επειδή την ήξεραν και όλοι οι υπόλοιποι ακουστικά.
Στη λειτουργία, λόγω των λίγων... κολλυβογραμμάτων που ξέρω, παρατύπησα και άφησα τον πλ.δ΄τελείως και είπα αυτά που έχω μάθει σχεδόν απ' έξω: τρισάγιο σύντομο και σύντομο δύναμις (Ζωή τόμος 4), Χερουβικό Φωκαέως σε α΄, λειτουργικά Κανελλίδη σε πλ.α', Άξιον εστί το συνηθισμένο σε β΄ (επιγράφεται Γρηγορίου Πρωτοψάλτου στο βιβλίο της "Ζωής"), αντί κοινωνικού (δεν μπορώ να πω κοινωνικό :) ) μερικοί στίχοι από το Δούλοι Κύριον του Πέτρου.
Δόξα τω Θεώ πάντως επέζησαν όλοι οι παριστάμενοι και δεν μου πέταξαν τίποτα στο κεφάλι :eek:
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Καλό να ψάλουμε τον Ν' ψαλμό ως είθισται από την παράδοση δηλ. σε β' ήχο, όπως και πολλά άλλα (π.χ. Είη το όνομα Κυρίου, Υπερευλογημένη, Ο Μονογενής κ.λπ.) Για να πω την αμαρτία μου και γω έχω ψάλλει στο παρελθόν εκτός παραδόσεως αλλά πιστεύω τελικα ότι δεν είναι σωστό.

Αν θες και μπορείς φίλε λάτρη της ΒΜ μοιράσου μαζί μας τα λειτουργικά σου!

O N' ψαλμός σε πλ. δ' υπάρχει στο δεύτερο (Νομίζω) τόμο του μουσικού πανδέκτη, άρα δεν είναι και τόσο ''ξένος'' προς την παράδοση. Εξάλλου, τις Κυριακές του Τριωδίου οι πιο πολλοί αυτόν λένε, λόγω των τροπαρίων που ακολουθούν.
Τα λειτουργικά, αλλά και ότι άλλο έχω γράψει, κάποια στιγμή θα τα ανεβάσω.
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Σημειώνει ο κ. Γιάννου απ' εδώ

"Ο Ν' ψαλμός ψάλλεται πάντα σε δεύτερο ήχο και ο μεγάλος δάσκαλος Θρασύβουλος Στανίτσας σπανιώτατα καταστρατηγούσε αυτόν τον κανόνα, και όταν τον καταστρατηγούσε τον έψαλε ΜΟΝΟ σε ήχο βαρύ!! Ακόμη και τις Κυριακές του Τριωδίου με το «Της μετανοίας άνοιξον» δεν έλεγε πλ. του Δ' που έχει γράψει ο Φωκαεύς (κατά κόρον τον έψαλε ο μακαρίτης Σπ. Περιστέρης) αλλά μόνο σε Β' ήχο.
Την παράδοση αυτή τηρώ και θα τηρώ με ιερή ευλάβεια.
Υπάρχουν τόσοι και τόσοι ύμνοι που μπορούν να μελοποιηθούν και σε άλλους ήχους."
 
O N' ψαλμός σε πλ. δ' υπάρχει στο δεύτερο (Νομίζω) τόμο του μουσικού πανδέκτη, άρα δεν είναι και τόσο ''ξένος'' προς την παράδοση. Εξάλλου, τις Κυριακές του Τριωδίου οι πιο πολλοί αυτόν λένε, λόγω των τροπαρίων που ακολουθούν.
Τα λειτουργικά, αλλά και ότι άλλο έχω γράψει, κάποια στιγμή θα τα ανεβάσω.
Με τα λίγα που ξέρω, θα μου επιτρέψετε να πω πως ο μουσικός Πανδέκτης δεν είναι η παράδοση, διότι όπως πολύ καλά θα ξέρετε μέσα στα βιβλία της ΖΩΗΣ υπάρχουν και μαθήματα του Σακελλαρίδη. Είναι ο Σακελλαρίδης παραδοσιακός; Μετά θα πρέπει να ξέρουμε πιστεύω και γιατί το μάθημα αυτό πρέπει να λέγεται σε β΄ήχο! Από το μυαλό των περισσοτέρων που ανεβαίνουν στα αναλόγια δεν περνάει ο λόγος για τον οποίο γράφτηκε αρχικά σ' αυτό τον ήχο και έμεινε στους αιώνες! Καθίσαμε ποτέ να δούμε τι λέει ο ν΄ψαλμός; Μήπως όλος ο ψαλμός είναι μία παράκληση, μία ικεσία, μία προσευχή για την ψυχή του καθενός μας; Ποιός είναι ο ήχος ο ικετευτικός; Οι ψάλτες όμως βάζουμε πάνω απ' όλα τον εγωΐσμό μας και κάνουμε κανόνα τις Εκκλησίας αυτό που αρέσει σ' εμάς. Ρώτησα κάποιον Πρωτοψάλτη-Καθηγητή Β.Μ. γιατί κάθε Κυριακή ψάλλει τα πάντα στον ήχο της ημέρας. Μου απάντησε ''γιατί έτσι μου αρέσει εμένα'' ''δεν θα τρώμε κάθε μέρα Φασολάδα''. Αυτά και συγνώμη αν είπα πολλά και ενόχλησα!
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Δεν είπα ότι ένα βιβλίο είναι εξολοκλήρου η παράδοση, ούτε ότι ο Σακελλαρίδης είναι κλασσικός, απλά επειδή ο Ν' ψαλμός είναι σε τρεις ήχους μελοποιημένος στο συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο το χρησιμοποιώ πολύ συχνά στο αναλόγιο, δεν έχω και δεν είχα κανένα πρόβλημα να τον λέω έτσι.
(Και θα συνεχίσω)
 
Last edited:
Πολλά μαθήματα είναι μελωποιημένα από πολλούς. Δεν σημαίνει όμως ότι εμείς πρέπει να τα βάζουμε μέσα στην εκκλησία! Ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει πιο είναι το σωστό και πιο το λάθος σε ότι αφορά τα μαθήματα! Εμείς καλούμεθα να εκπαιδεύσουμε τον κόσμο αυτό, στο να ακούει σωστά!Βέβαια υπάρχουν και άνθρωποι που καταλαβαίνουν και γνωρίζουν. Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα ο μεγάλος Αντώνιος Σύρκας ανέλαβε για ένα μικρό διάστημα με εντολή του Πατριάρχη Ιωακείμ Γ΄ Πρωτοψάλτης στον Πατριαρχικό Ναό στη θέση του Ιακώβου Ναυπλιώτη. Μία Παρασκευή σε ακολουθία Χαιρετισμών, είπε για αλλαγή (για να μην ακούει ο κόσμος συνέχεια το ίδιο μάθημα) ''Την Ωραιώτητα'' σύντομα. Όταν τελείωσε η ακολουθία των Χαιρετισμών, τον πλησίασαν κάποιοι από το εκκλησίασμα και του είπαν: ΔΑΣΚΑΛΕ το ''Την Ωραιώτητα δεν ήτο εύμορφον......ο άλλος ΔΑΣΚΑΛΟΣ το έλεγε πιο καλά'' (έλεγε πάντα του Πέτρου Λαμπαδαρίου)!!!!!!! Ξέρετε τι έκανε; Παραιτήθηκε για λόγους ευθιξίας, κάτι που δεν θα τό 'κανε κανείς σήμερα ακόμη και σε μικρό Ναό όχι στον Πατριαρχικό. Και τότε υπήρχαν πολλά μελωποιημένα μαθήματα,τηρούσαν όμως την τάξη και δεν είχε ''εγώ έτσι το λέω γιατί έτσι μου αρέσει''!!!!! Βέβαια υπήρχαν και οι εξαιρέσεις....Εμείς πρέπει να διαλέξουμε αν θέλουμε να είμαστε στις εξαιρέσεις....Τελειώνοντας σας λέω και τούτο. Ο φίλος μου και ζωγράφος κ. Νίκος Κυπραίος είπε στον Δάσκαλό μου Άρχων Μαΐστωρα της ΜτΧΕ κ. Γεώργιο Αγγελινάρα. ''Σ' ευχαριστούμε γιατί μας έμαθες να ακούμε Βυζαντινή Μουσική! Όταν σας ακούω ευφραίνεται η καρδιά μου! Δεν ακούω <<φραμπαλάδες>>''
 
Top