Περί του ήχου του «Τον Δεσπότην και Αρχιερέα»

pnikos

Νέο μέλος
Βεβαίως. Όσοι εντρυφούν στα παλαιά μαθήματα γνωρίζουν τον αργό στίχο Ευλόγει η ψυχή μου (πλ δ') Ιωάννου του Κλαδά που βρίσκεται στον μέγα Εσπερινό της Παπαδικής.

Δεν ξέρω τι εννοείται "όσοι εντρυφούν" πάντως με το δάσκαλο μας Χάρη Συμεωνίδη πριν 4 χρόνια στο Κρατικό Ωδείο Θεσ/νίκης τα διδαχτήκαμε όλα αυτά. Υπάρχει και σε άλλους στίχους. Πρέπει να τα ψάξω τα έχω και γραμμένα, σε Δεύτερο νομίζω τα λέγαμε τα σημεία αυτά. Και ο Θάνος Κούγιας
τα έκανε ένα χρόνο νωρίτερα με το Συμεωνίδη. Αν θυμάμαι καλά τα κοιτούσαμε από 2-3 διαφορετικά βιβλία - Πανδέκτη, Ταμείο Ανθολογίας, Κωνσταντίνο - για να βγάζουμε συμεράσματα.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Δεν ξέρω τι εννοείται "όσοι εντρυφούν" πάντως με το δάσκαλο μας Χάρη Συμεωνίδη πριν 4 χρόνια στο Κρατικό Ωδείο Θεσ/νίκης τα διδαχτήκαμε όλα αυτά. Υπάρχει και σε άλλους στίχους. Πρέπει να τα ψάξω τα έχω και γραμμένα, σε Δεύτερο νομίζω τα λέγαμε τα σημεία αυτά...

Εννοώ, σε όσους αρέσουν και τα μελετούν, τίποτα περισσότερο. Παρ' όλ' αυτά, ως άνθρωποι ξεχνάμε κάποια μαθήματα και οι υπόλοιποι τα υπενθυμίζουμε. Εξάλλου, ΥΠΗΡΞΕ ερώτηση "που υπάρχει αυτή η θέση σε άλλο ήχο" και επειδή η ερώτηση προέρχεται από ΑΠΟΡΙΑ, έφερα παράδειγμα προς λύσιν της απορίας.

ΠΑΝΤΩΣ, μη λέτε ελαφρά τη καρδία ότι τα λέγατε σε δεύτερο γιατί το μέλος εκεί είναι σε πλάγιο του τετάρτου και εκτείθετε το δάσκαλό σας έτσι...

Καλύτερα να το εξακριβώσετε πρώτα...
 

pnikos

Νέο μέλος
ΥΠΗΡΞΕ ερώτηση "που υπάρχει αυτή η θέση σε άλλο ήχο"
Μπορείτε να μου δώσετε παρακαλώ κι εσείς ένα παράδειγμα χρήσης της θέσης αυτής και σε άλλο ήχο;
Καλύτερα μην αλλάζεται τις ερωτήσεις γιατί αλλάζει το νόημα.

ΠΑΝΤΩΣ, μη λέτε ελαφρά τη καρδία ότι τα λέγατε σε δεύτερο γιατί το μέλος εκεί είναι σε πλάγιο του τετάρτου και εκτείθετε το δάσκαλό σας έτσι...Καλύτερα να το εξακριβώσετε πρώτα...
Εγώ έγραψα "σε Δεύτερο το λέγαμε νομίζω" γιατί πέρασε καιρός. Αφήστε να τα βρω να τα ακούσω πρώτα.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Καλύτερα μην αλλάζεται τις ερωτήσεις γιατί αλλάζει το νόημα.

Δεν θυμώμουν ακριβώς την ερώτηση και γι'αυτό την έγραψα στο περίπου. Ευχαριστώ που την παραθέσατε, ότι έγραψα ισχύει και για αυτήν την διατύπωση της ερώτησης ασφαλώς. Επειδή μπορούσα, παρέθεσα ένα παράδειγμα από τα δεκάδες που υπάρχουν.

Εγώ έγραψα "σε Δεύτερο το λέγαμε νομίζω" γιατί πέρασε καιρός. Αφήστε να τα βρω να τα ακούσω πρώτα.

Πολύ σωστά το λέτε, καλύτερα να τα βρείτε πρώτα έτσι ώστε όταν γράφετε κάτι να μην είσθε βιαστικός και αβέβαιος αλλά σίγουρος.

Ευχαριστώ και αναμένω.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Θα ήθελα να κάνω τρείς ερωτήσεις σχετικές με το θέμα, χωρίς να έχω μελετήσει αναλυτικά όλα όσα έχουν γραφεί ήδη (λόγω έλλειψης χρόνου και μόνο) και συγχωρήστε με εάν έχουν απαντηθεί ήδη αυτά.

1. Διαφέρει η άποψη περί καταχρηστικής φθοράς στο "Τον Δεσπότην" από τη θεωρία του Σ. Καρά περί "Χρωματικού Λεγέτου" και αν ναί, πώς;

2. Εάν θεωρήσουμε Δεύτερο μαλακό χρωματικό ήχο στην αρχή του "Τον Δεσπότην" δεν θα έπρεπε το ισοκράτημα να γίνεται στη βάση του, δηλαδή στο ΠΑ (=ΔΙ) αντί για το ΖΩ που συνήθως γίνεται;

3. Έχει μελετήσει κανείς τα αναφερόμενα περί "Βαρέως Διφώνου" του Αποστόλου Κώνστα και την πιθανή σχέση τους με το θέμα αυτό;

Ευχαριστώ.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Απέσυρα προσωρινά ένα μήνυμα του Ευάγγελου Σολδάτου με σύνδεσμο πρός βιντεάκι στο youtube επειδή έλαβα παράπονα για αυτό και δεν μπορώ να το δώ επειδή είμαι στη δουλειά. Θα το δώ απόψε από το σπίτι και εάν συμφωνούν οι συντονιστές θα επανέλθει. Ευχαριστώ.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
αρκεί μια ματιά στα τελευταία μηνύματα που μου απηύθυναν ............και ο κ. Κωνσταντίνου για να διαπιστώστετε του λόγου το αληθές.

κ. Συμεωνίδη,

αφού σας επιστρέψω τα υποννοούμενα του μηνύματός σας, θα παρακαλούσα να μην ξαναασχοληθείτε με τα μηνύματά μου προσωπικώς και απαντώντας ευθέως. Εάν έχετε κάτι να παρατηρήσετε κάντε το με Poste Reply. Να χαίρεστε την κόρη σας.

Ευχαριστώ.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
θα παρακαλούσα να μην ξαναασχοληθείτε με τα μηνύματά μου προσωπικώς και απαντώντας ευθέως. Εάν έχετε κάτι να παρατηρήσετε κάντε το με Poste Reply. Να χαίρεστε την κόρη σας.

Κύριε Κωνσταντίνου,
Αυτό ακριβώς είχα σκοπό να πράξω, καθώς ήταν αδύνατον να απαντήσω στο τελευταίο σας μήνυμα, χωρίς να υιοθετήσω το ανάλογο ύφος, το οποίο και σύμφωνο δε με βρίσκει και ενοχλεί και τους διαχειριστές. Εξ άλλου, τι να απαντήσει κανείς σε 25 κατά παράθεση κρίσεις σας οι οποίες, εκτός από μία θετική και 2 (με το ζόρι) μουσικού περιεχομένου, είναι ειρωνίες, μειωτικά σχόλια και υπεροπτικές εξάρσεις;
Αφού λοιπόν δεν αποκηρύσσετε το ύφος τουλάχιστον, τέτοιου είδους μηνυμάτων σας, χαίρομαι που με προλαβαίνετε στον μελλοντικό τυχόν τρόπο αντιπαράθεσής μας.
Ευχαριστώ για τις ευχές σας.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Δεν είναι κακό να έρχεται κανείς δεύτερος. Πόσο μάλλον, από ότι φαίνεται, όταν συντάσσεται "με τις αρχές και τις εξουσίες" και δε θέλει να τους χαλάσει χατήρι. Πάντως, θα πρέπει να συνειδητοποίησαν ορισμένοι ότι, ανοίγοντας το "πλάνο" των τοποθετήσεών τους τα πράγματα αλλάζουν (στη συγκεκριμένη περίπτωση ήρθε συννεφιά και γλύτωσαν τη μπόρα και το χαλάζι. Κέρδος τους είναι κι αυτό).
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Επειδή αναφέρθηκα γενικώς κάποια στιγμή ότι η θέση της αρχής του του "Τον Δεσπότην" δεν είναι μόνο στο χρωματικό Δεύτερο, καταθέτω κάποιες συνθέσεις σε Βαρύ (δεύτερο διατονικό) για στήριξη των λεγομένων. Ενδιαφέρον έχουν κάποιες από αυτές ιδιαιτέρως το Κρατημα του Κορωνη 04.
View attachment Αγαλλιανου Βαρυς 01.jpg
View attachment Ανωθεν Κλαδα Βαρυς 02.jpg
View attachment Ανωθεν Κουκουζελη Βαρυς 03.jpg
View attachment Κρατημα του Κορωνη Βαρυς 04.jpg
View attachment Κρατημα του Κορωνη Βαρυς 05.jpg
View attachment Μπαλασιου Βαρυς 06.jpg
View attachment Υπο την σην Μπαλασιου Βαρυς 07.jpg

Και για προβληματισμό, καταθέτω και ένα κράτημα του Κορώνη σε Δεύτερο χρωματικό (;), με απήχημα που καταλήγει στη μεσότητα, με τρίφωνη ανάβαση ενδιάμεσα εν στάσει (4 χρόνων) και με άκουσμα από διατονικό μέχρι χρωματικό και ό,τι άλλο "επιλέξει" κανείς.
View attachment Κορωνη Β ηχος.jpg

Ευχαριστώ.
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
...καταθέτω κάποιες συνθέσεις σε Βαρύ (δεύτερο διατονικό)...

Η σύνθεση του Ιωάννου Κλαδά και νομίζω και οι δύο του Μπαλασίου ΔΕΝ υπάρχουν δημοσιευμένες κάπου.

Αν θέλετε (και μπορείτε...) παραθέστε τις ολόκληρες προς κοινόν όφελος, υπάρχει θέμα με Μεταγραφές και άλλο με Χειρόγραφα οπου και μπορούν να "ανέβουν".

Ευχαριστώ.
Κ.Ε.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Αν θέλετε (και μπορείτε...)

Εγώ, δεν έχω το αρχείο αυτό, αλλά επειδή έχω δει και καταλογογραφήσει κάποια χφ, ζητώ και μου δίνουν εκείνα τα μέρη των συνθέσεων που χρειάζονται για την τεκμηρίωση των γραφομένων μου και εις "κοινόν όφελος" (των εξεταζομένων θεμάτων).

Ευχαριστώ.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
...ζητώ και μου δίνουν εκείνα τα μέρη των συνθέσεων που χρειάζονται για την τεκμηρίωση των γραφομένων μου και εις "κοινόν όφελος"...

Και για ποιο λόγο δεν ζητάτε ολόκληρο το μέλος αφού εκτός από ερευνητής είστε (και ήμαστε) και ψάλτης, ώστε να μπορέσετε να παραθέσετε το τερπνόν μετά του ωφελίμου;

Εκεί να δείτε "κοινόν όφελος", άλλωστε έχω αναφερθεί πολύ αναλυτικά εδώ:

http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=18416&postcount=1

Στο κείμενο αυτό αναφέρομαι σε "λαμπρές εξαιρέσεις" και σε μουσικά μέλη που από την λήθη πρέπει να βγουν στην επιφάνεια από ΟΣΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ, άλλος πολύ άλλος λίγο.

Σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
κ.Κωνσταντίνου,

εκ παραδρομής η 7η εικόνα λέει "Υπόδεξαι" για το μέλος του Μπαλασίου αντί για "Υπό την σην Δέσποινα σκέπην".

Ο κατάλογος που έχω για τον ΜΠΤ 706 (όπου και ανήκουν τα μέλη των φωτογραφιών εκτός των κρατημάτων) έτσι το αναφέρει. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Ευχαριστώ
Κ.Ε.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Και για ποιο λόγο δεν ζητάτε ολόκληρο το μέλος

Νομίζω, κ. Κωστόπουλε, ότι δεν σας έχω δώσει το δικαίωμα να μου κάνετε τέτοιες ερωτήσεις. Τους λόγους τους δικούς μου δεν νομίζω ότι πρέπει να απαιτείτε να σας τους πω. Παρακαλώ πολύ, λοιπόν.


άλλωστε έχω αναφερθεί πολύ αναλυτικά εδώ:

http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=18416&postcount=1

Επειδή δεν καταλαβαίνω το πνεύμα σας, του να με στείλετε δηλαδή να διαβάσω την παραπομπή σας, έχω να καταθέσω δύο πράγματα για να μη φαίνονται κάποιοι "παιδιά του λαού" και κάποιοι "έχοντες και κατέχοντες".

1ον Ο καθείς μπορεί να επισκεφθεί τις βιβλιοθήκες, να δει και να διαβάσει ΔΩΡΕΑΝ τα χειρόγραφα τους.

2ον Εσείς γιατί δεν πάτε στις διάφορες βιβλιοθήκες να πάρετε το υλικό τους και να το βγάλετε στο διαδίκτυο εις "κοινόν όφελος", αλλά τα "χώνετε" στους έχοντας ή στους "ευρίσκοντας" αυτά που θέλουν, επικαλούμενος ότι τα χειρόγραφα είναι για όλους;

Θα πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί στις απαιτήσεις μας. Και όσον αφορά τα έντυπα βιβλία, ο καθείς μπορεί να έχει, να βρεί και να πράξει κατά πώς πρέπει. Άλλωστε, οι βιβλιοθήκες είναι παντού (με υλικό εν μέρει ή εν όλω) και τα επί μέρους μουσικά κείμενα ή θέματα που "αγγίζουν" το πλήθος του "κοινού οφέλους" είναι όντως παντού (και είναι καλό που είναι παντού).

Θα προτιμούσα πάντως, για το "κοινό όφελος" να ευαισθητοποιούσατε καταλλήλως τους κατέχοντας χειρόγραφα, που δεν άπτονται "δικαιωμάτων", [μέσω του forum (;) και ύστερα από συνεννόηση μεταξύ τους] να καταθέσουν αντιπροσωπευτικά (κατά κατηγορία) κάποια "ελεύθερα" χειρόγραφα, για να έχει άποψη ο καθείς, και όχι με ταυτά που γράφετε στο http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=18416&postcount=1. Προειδοποιήσεις του στυλ "ΑΝΤΕ, μη τις βγάλει κανείς φιλότιμος σε κανένα Mediafire και ψάχνεστε..." δε βοηθούν προς την κατεύθυνση αυτή. Εάν ανήκετε στους "φιλότιμους", κάντε το να σας ευγνωμονούμε όλοι μας. Εάν ξέρετε κάποιον "φιλότιμο" ρωτήστε τον γιατί δεν τα βγάζει. Πάντως το "ψάχνεστε" που γράφετε, θέλω να πιστεύω ότι είναι μπηχτή από τη μεριά σας προς αυτούς στους "ανήκουν" τα χειρόγραφα και όχι προς αυτούς που ενδεχομένως τα "έχουν".

Εάν "απαιτείται" να κατατεθούν και τα χειρόγραφα που έχουν αντιγράψει ορισμένοι (επειδή τους ενδιέφεραν) "εις κοινόν όφελος", αυτό εμπίπτει στην κατηγορία "δώσε μπάρμπα κι ότι να' ναι".

Τώρα, το ότι οι γράψαντες έγραφαν για όλους, αφήστε με να έχω άλλη άποψη.

Αυτά, εν ολίγοις.

Ευχαριστώ.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Νομίζω, κ. Κωστόπουλε, ότι δεν σας έχω δώσει το δικαίωμα να μου κάνετε τέτοιες ερωτήσεις. Τους λόγους τους δικούς μου δεν νομίζω ότι πρέπει να απαιτείτε να σας τους πω. Παρακαλώ πολύ, λοιπόν.

Το "για ποιο λόγο" το είπα όπως θα σας το έλεγα φυσικά σε μια κουβέντα. Η απουσία του ηχητικού της ερώτησης σας προδιαθέτησε αρνητικά. Φυσικά και δεν απαιτώ τους λόγους.

Παρακαλώ πολύ λοιπόν εγώ.

1ον Ο καθείς μπορεί να επισκεφθεί τις βιβλιοθήκες, να δει και να διαβάσει ΔΩΡΕΑΝ τα χειρόγραφα τους.

Και να τα απομνημονεύσει ταυτόχρονα, οπότε όταν επιστρέψει σπίτι του τα γράφει κιόλας. Έτσι απλά...

2ον Εσείς γιατί δεν πάτε στις διάφορες βιβλιοθήκες να πάρετε το υλικό τους και να το βγάλετε στο διαδίκτυο εις "κοινόν όφελος", αλλά τα "χώνετε" στους έχοντας ή στους "ευρίσκοντας" αυτά που θέλουν, επικαλούμενος ότι τα χειρόγραφα είναι για όλους;

Γιατί ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Ή Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ με πρόγραμμα να με χρηματοδοτεί ώστε να μπορέσω να φωτογραφήσω τις Μεταγραφές της Εθνικής Βιβλιοθήκης που κοστίζουν 2 ευρώ η λήψη ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑΤΕ ΕΤΣΙ.

Επίσης, επειδή ΔΕΝ γνωρίζω τον ΤΑΔΕ και τον ΔΕΙΝΑ που τα έχουν στα ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΤΟΥΣ για να τους τα ζητήσω, τα βλέπω όμως να περιφέρονται από ΕΔΩ προς τα ΕΚΕΙ με μια μυστικοπάθεια λες και πρόκειται περί σχεδίου νέου όπλου.

Εγώ παρακαλώ λοιπόν.

Θα πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί στις απαιτήσεις μας. Και όσον αφορά τα έντυπα βιβλία, ο καθείς μπορεί να έχει, να βρεί και να πράξει κατά πώς πρέπει. Άλλωστε, οι βιβλιοθήκες είναι παντού (με υλικό εν μέρει ή εν όλω) και τα επί μέρους μουσικά κείμενα ή θέματα που "αγγίζουν" το πλήθος του "κοινού οφέλους" είναι όντως παντού (και είναι καλό που είναι παντού).

Καλά, "μας κοροϊδεύετε"; (και εδώ λείπει το ηχητικό, μην παρεξηγείστε)
Τα έντυπα βιβλία περιέχουν το 0.1%, το ένα τοις χιλίοις των ΜΕΤΑΓΡΑΦΩΝ. Τι θέλετε, να παραθέσω ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΛΙΣΤΑ με τα μέλη των κωδίκων της ΕΒΕ;

Αν το κάνω θα ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ (αν δεν το ξέρετε που ΔΕΝ το νομίζω) ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ!!!

Ε, έλεος πια!

Θα προτιμούσα πάντως, για το "κοινό όφελος" να ευαισθητοποιούσατε καταλλήλως τους κατέχοντας χειρόγραφα, που δεν άπτονται "δικαιωμάτων", [μέσω του forum (;) και ύστερα από συνεννόηση μεταξύ τους] να καταθέσουν αντιπροσωπευτικά (κατά κατηγορία) κάποια "ελεύθερα" χειρόγραφα, για να έχει άποψη ο καθείς, και όχι με ταυτά που γράφετε στο http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=18416&postcount=1. Προειδοποιήσεις του στυλ "ΑΝΤΕ, μη τις βγάλει κανείς φιλότιμος σε κανένα Mediafire και ψάχνεστε..." δε βοηθούν προς την κατεύθυνση αυτή. Εάν ανήκετε στους "φιλότιμους", κάντε το να σας ευγνωμονούμε όλοι μας. Εάν ξέρετε κάποιον "φιλότιμο" ρωτήστε τον γιατί δεν τα βγάζει.

Αν τους ήξερα θα το έκανα.
Δυστυχώς, δεν έχω διασυνδέσεις όσες ΑΛΛΟΙ, όσοι έχουν λοιπόν και δεν το ΚΑΝΟΥΝ --> ΕΝΟΧΟΙ.

Αν είχα θα τα είχα βγάλει ΗΔΗ.

Πάντως το "ψάχνεστε" που γράφετε, θέλω να πιστεύω ότι είναι μπηχτή από τη μεριά σας προς αυτούς στους "ανήκουν" τα χειρόγραφα και όχι προς αυτούς που ενδεχομένως τα "έχουν".

Είναι μπηχτή και προς τους δύο, γιατί οι μεν ΠΡΩΤΟΙ (βιβλιοθήκες) το έκαναν σούπερμάρκετ (δώσε 2 ευρώ, πάρε μια φώτο) οι μεν ΔΕΥΤΕΡΟΙ οικειωποιήθηκαν ΞΕΝΑ πράγματα (ή τουλάχιστον ΚΟΙΝΑ για να είμαι πιο δίκαιος). Οι δεύτεροι ΠΡΟΦΑΝΩΣ είναι όσοι έχουν εκατοντάδες σελίδες και όχι 1-2...

Εάν "απαιτείται" να κατατεθούν και τα χειρόγραφα που έχουν αντιγράψει ορισμένοι (επειδή τους ενδιέφεραν) "εις κοινόν όφελος", αυτό εμπίπτει στην κατηγορία "δώσε μπάρμπα κι ότι να' ναι".

Αυτό το επιννοήσατε ΕΣΕΙΣ. Αν διαβάζατε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ αυτά που έγραψα θα ΒΛΕΠΑΤΕ ότι ΠΟΤΕ δεν το αναφέρω ούτε φυσικά το ΔΙΑΝΟΟΥΜΑΙ.

ΜΗΝ ΕΠΙΝΟΕΙΤΕ...

Τώρα, το ότι οι γράψαντες έγραφαν για όλους, αφήστε με να έχω άλλη άποψη.

Αυτά, εν ολίγοις.

Ευχαριστώ.

Εγώ πάντως ΔΕΝ νομίζω ο Παναγιώτης Χρυσάφης να άφησε 9 αυτόγραφα ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ για την οικογένειά του. Αν τα έγραφε για τον εαυτό του, ας έγραφε 2 (ένα για χρήση και ένα για ρεζέρβα), αν και τα αυτόγραφά του ΔΕΝ έχουν το ίδιο περιεχόμενο.

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, οι μεγάλοι μελουργοί είχαν φώτιση από το Θεό για να γράψουν ότι έγραψαν ΑΡΑ και ΑΝΑΛΟΓΟ ΗΘΟΣ.

Μη μουσικολογική εξήγηση...

Και εγώ ευχαριστώ,
να είστε καλά
Κ.Ε.
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Θα ήθελα να κάνω τρείς ερωτήσεις σχετικές με το θέμα, χωρίς να έχω μελετήσει αναλυτικά όλα όσα έχουν γραφεί ήδη (λόγω έλλειψης χρόνου και μόνο) και συγχωρήστε με εάν έχουν απαντηθεί ήδη αυτά.
[...]
2. Εάν θεωρήσουμε Δεύτερο μαλακό χρωματικό ήχο στην αρχή του "Τον Δεσπότην" δεν θα έπρεπε το ισοκράτημα να γίνεται στη βάση του, δηλαδή στο ΠΑ (=ΔΙ) αντί για το ΖΩ που συνήθως γίνεται;
Αυτό που λες για το ισοκράτημα Δημήτρη, όπως και σε πολλά άλλα θέματα, πιστεύω ότι καλό θα είναι να κοιτάμε πρώτα την πράξη (παλαιότερη κατά βάση) και μετά να προσπαθούμε να την θεμελιώσουμε θεωρητικά. Έτσι, ο δεύτερος π.χ. σαφώς μπορεί θεωρητικά να πάρει και ΒΟΥ ισοκράτημα στις καταλήξεις του, θυμίζοντας θέση λεγέτου, αλλά η προφορική παράδοση μάς διέσωσε το ΔΙ, που ακούγεται κάπως πιο "αρχαιοπρεπές", πιο "δωρικό" ας πούμε. Και σε άλλους ήχους όμως κρατάμε ίσο ένα φθόγγο ακόμα και όταν το μέλος περιστασιακά πάει κάτω από τον φθόγγο αυτό.

Για το ΖΩ ισοκράτημα που έχει επικρατήσει στο μέλος αυτό, νομίζω βασικός λόγος είναι ότι το μέλος εντάσσεται στο βαρύ ήχο και το ΖΩ θέλει να δείξει την αντίθεση με το υπόλοιπο μέλος (λίγο πριν το ημών και μετά_ που είναι σε α' ήχο και έχει κατεξοχήν ΠΑ ίσο. Αν το δούμε λίγο ακουστικά, τα πράγματα νομίζω είναι απλά: το μέλος αρχικά "χτίζεται" με βάση τον ΖΩ και από το "α" λίγο πριν το ημών με βάση τον ΠΑ. Θεωρήσεις δε του τύπου "αν κάνεις ΖΩ ισοκράτημα δεν είναι δυνατό να πεις ΓΑ φυσικό, αλλά θέλει ΓΑ δίεση, για να είναι πέμπτη καθαρή" που είδα γραμμένη κάπου στην αρχή, δε με βρίσκουν σύμφωνο: δηλαδή στο λέγετο αν κάνουμε ισοκράτημα ΒΟΥ και σταθούμε στο ΖΩ ύφεση (μαλακή, σε αντιστοιχία με το διάστημα ΖΩ-ΓΑ) το ίδιο δεν είναι; Γιατί λοιπόν το ΒΟΥ-ΖΩ ακούγεται, ενώ το ΖΩ-ΓΑ δεν ακούγεται; Θα ήθελα μια πιο πειστική εξήγηση από το "δεν πάει". Αν έχετε την καλοσύνη εξηγήστε λίγο κ. Κωνσταντίνου την αντίθεσή σας στο ΖΩ ισοκράτημα - ΓΑ φυσικό (αν κατάλαβα καλά τι εννοείτε).

Να πω κι εγώ, προς αποφυγήν παρεξηγήσεως, ότι δεν έχω παρακολουθήσει τη συζήτηση και πολύ πιθανό να έχει απαντηθεί η ερώτησή μου.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Φυσικά και δεν απαιτώ τους λόγους.

Δεκτό.

Και να τα απομνημονεύσει ταυτόχρονα, οπότε όταν επιστρέψει σπίτι του τα γράφει κιόλας. Έτσι απλά...

Κάποιοι τα έκαναν και τα κάνουν κ. Κωστόπουλε, επειδή τους ενδιέφεραν. Εσείς, μάλλον, θέλετε όλα τα χειρόγραφα των υπαρχουσών βιβλιοθηκών (αφού κάποιοι έχουν ερευνήσει και σε διαφορετικά μέρη) για το πλήθος του "κοινού οφέλους" που δεν ξέρουν καλά καλά ότι υπάρχουν κιόλας.

Γιατί ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Ή Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ με πρόγραμμα να με χρηματοδοτεί

Άσφαιρα, ρίχνω και εγώ κ. Κωστόπουλε και δε στοιχίζουν και τίποτε. Με την παρρησία που διαθέτετε, καταθέστε τις απόψεις σας τεκμηριωμένα, αλλιώς σιωπήστε. Μέχρι εκεί που τα λέτε, τα ξέρουμε όλοι.

Γιατί ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Ή Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ με πρόγραμμα να με χρηματοδοτεί ώστε να μπορέσω να φωτογραφήσω τις Μεταγραφές της Εθνικής Βιβλιοθήκης που κοστίζουν 2 ευρώ η λήψη ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑΤΕ ΕΤΣΙ.

Γι αυτό δε φταίνε οι Καθηγητές, κ. Κωστόπουλε.
Δεν σας είδα όμως να προτείνετε να κατέβουν οι ενδιαφερόμενοι έξω από την ΕΒΕ ή το Πανεπιστήμιο Αθηνών και να απαιτήσουν από τους υπευθύνους "το δίκαιον" και το "λογικόν" των γραφομένων σας. Εγώ θα είμαι από τους πρώτους. Μέχρι τότε, δεν δικαιούσθε να μιλάτε για το τί γνωρίζω και τί δε γνωρίζω εγώ. Γιατί απλά, δεν ξέρετε. Επειδή γνωρίζω, γι αυτό γράφω όπως γράφω.
Για παράδειγμα: δε νομίζω να είχε στη βιβλιοθήκη του το "κοινόν όφελος" το Αυτόγραφο του Χρυσάνθου αν δε συννενούσαν και οι υπεύθυνοι της Δημόσιας Βιβλιοθήκη της Δημητσάνας (ευχαριστίες και από το χώρο αυτό. Πολύ εύκολα θα μπορούσε να μην επισυναφθεί στο βιβλίο).

Επίσης, επειδή ΔΕΝ γνωρίζω τον ΤΑΔΕ και τον ΔΕΙΝΑ που τα έχουν στα ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΤΟΥΣ για να τους τα ζητήσω, τα βλέπω όμως να περιφέρονται από ΕΔΩ προς τα ΕΚΕΙ με μια μυστικοπάθεια λες και πρόκειται περί σχεδίου νέου όπλου.

Με αυτό που κάνετε, κ. Κωστόπουλε, δικαιώνετε αυτούς που δεν καταθέτουν τίποτε, ενώ έχουν και θα μπορούσαν, γιατί η αντιμετώπισή σας είναι, μηδενιστική. Τί απαιτήσεις είναι αυτές; Πρέπει να σας ξέρει ο καθένας; Ψάξτε και βρείτε. Αλλιώς κάντε κάτι μόνο σας, να σας ευγνωμονούν και οι άλλοι. Ειδ' άλλως, ας βολευτούμε, κι εσείς και εγώ, με τα προσφερόμενα.

Εγώ παρακαλώ λοιπόν.

Με το παρακαλετό δε βγαίνει τίποτε. Τα άκρα, ποτέ δεν ήταν ό,τι καλύτερο πάντα.

Καλά, "μας κοροϊδεύετε";..........Ε, έλεος πια!

Μάλλον, αγωνία "συλλέκτη" διακρίνω στα γραφόμενά σας και όχι μουσική αγωνία του πλήθους του "κοινού οφέλους". Να με συμπαθάτε.

Αν τους ήξερα θα το έκανα. Δυστυχώς, δεν έχω διασυνδέσεις όσες ΑΛΛΟΙ, όσοι έχουν λοιπόν και δεν το ΚΑΝΟΥΝ --> ΕΝΟΧΟΙ.

Παντού διαπλεκόμενα βλέπετε και μυστικές συνωμοσίες. Ευτυχώς, σύμφωνα με τα γραφόμενά σας, δεν έχετε και καμιά νομοθετική "εξουσία". Θα εξαφανιζόταν κόσμος και κοσμάκης!

(βιβλιοθήκες) το έκαναν σούπερμάρκετ

Μάλλον, από ότι κατάλαβα δεν μπορείτε να κάνετε κάτι γι αυτούς.

οι μεν ΔΕΥΤΕΡΟΙ οικειωποιήθηκαν ΞΕΝΑ πράγματα (ή τουλάχιστον ΚΟΙΝΑ για να είμαι πιο δίκαιος).
Η εξυπηρέτηση των εργασιών δε συνεπάγεται οικειοποίηση, κ. Κωστόπουλε. Δεν ξέρω εάν εσείς έχετε πάει να φωτογραφήσετε σε βιβλιοθήκες και εάν συμπληρώσατε ένα κάρο χαρτια για να κάνετε τη δουλειά σας. Εάν το κάνατε, απορώ γιατί γράφετε έτσι. Εάν δεν το κάνατε, δεν μπορείτε να μιλάτε έτσι. Γιατί, "απέξω από το χορό, πολλά τραγούδια ξέρει" κανείς.


Οι δεύτεροι ΠΡΟΦΑΝΩΣ είναι όσοι έχουν εκατοντάδες σελίδες και όχι 1-2...

"Μάζευε κι ας ειν' και ρώγες" που λέει και ο λαός μας.

Ευχαριστώ.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Κατ' αρχάς, τα γραφόμενά μου είναι γενικές διαπιστώσεις της υπάρχουσας κατάστασης, εσείς συγκεκριμένα γιατί τα αποκρούετε με τόσο σθένος; Υπάρχει λόγος; Ειλικρινά δεν κατάλαβα.


Δεν σας είδα όμως να προτείνετε να κατέβουν οι ενδιαφερόμενοι έξω από την ΕΒΕ ή το Πανεπιστήμιο Αθηνών και να απαιτήσουν από τους υπευθύνους "το δίκαιον" και το "λογικόν" των γραφομένων σας. Εγώ θα είμαι από τους πρώτους...

Καλή σκέψη, η Ελληνική πραγματικότητα όμως μας δίδαξε ότι "δεν πιάνει". Πάντως θα σας καλέσω... :D

Για παράδειγμα: δε νομίζω να είχε στη βιβλιοθήκη του το "κοινόν όφελος" το Αυτόγραφο του Χρυσάνθου αν δε συννενούσαν και οι υπεύθυνοι της Δημόσιας Βιβλιοθήκη της Δημητσάνας...

Επειδή σας αρέσουν τα του λαού, "στην αναβροχιά καλό και το χαλάζι".

Και βέβαια το αυτόγραφο δεν είναι "χαλάζι", το νόημά μου πιάστε, ότι δηλαδή ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη.

...ενώ έχουν και θα μπορούσαν...

Το "μπορώ" το δικαιώνει η εφαρμογή του στην πράξη. Αλλιώς αποτελεί πολιτική υπόσχεση (τα γνωστά "θα")

...αγωνία "συλλέκτη" διακρίνω στα γραφόμενά σας...

Προτιμώ τα μουσικά από τα γραμματόσημα :D

Παντού διαπλεκόμενα βλέπετε και μυστικές συνωμοσίες. Ευτυχώς, σύμφωνα με τα γραφόμενά σας, δεν έχετε και καμιά νομοθετική "εξουσία". Θα εξαφανιζόταν κόσμος και κοσμάκης!

Όχι πολύς κόσμος, δυο-τρεις μόνο :D

...Η εξυπηρέτηση των εργασιών δε συνεπάγεται οικειοποίηση, κ. Κωστόπουλε...

Ποιων εργασιών; Από τους 37 περίπου τόμους του Χουρμουζίου που αναφέρομαι, δημοσιεύθηκαν 5-6. Τόσο πολύ αργεί το γράψιμο; Αν αργούν, ας δημοσιεύσουν τα αυτόγραφα, ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Σε παράρτημα στο τέλος ας μπουν τα λάθη που υπάρχουν.

Ξέρετε τι μου θυμίζει "η εξυπηρέτηση εργασιών"; προφάσεις εν αμαρτίαις...


"Μάζευε κι ας ειν' και ρώγες" που λέει και ο λαός μας.

Εκεί μας φτάσαν, αυτό κάνουμε. Μπορούμε κι αλλιώς;

--------------------------------------------------------

Αυτό που θέλω να καταλάβετε είναι η διάθεση για προσφορά που θέλω να υπάρχει. Γιατί, για να το πούμε στα ίσια, ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΞΕΡΩ και όποιος άλλος τέλος πάντων ξέρει, ΠΟΣΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΨΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΟΡΟΥΝ. Και μη μου πείτε ότι όλοι μπορούν έτσι γενικά και αόριστα, γιατί "άλλο αγάς κι άλλο ραγιάς" που λέει κι ο λαός...

1. "γεια σας, ποιος είστε; καλά, καλά, υπογράψτε εδώ. Ναι, εδώ είναι, δείτε τα και γρήγορα παρακαλώ. Άντε, τελειώσαμε, στο καλό"

2. "ο κύριος τάδε; περάστε, περάστε... να σας κάνουμε και ένα καφέ. Χειρόγραφα; μα και βέβαια, εδώ είναι όλα. Σπίτι; ασφαλώς και μπορείτε να τα πάρετε. Πότε να τα φέρετε; Εσάς σας εμπιστευόμαστε, όποτε θέλετε. Σας χαρίζουμε και ένα"

Μη παρεξηγείτε τα γραφόμενά μου, ο τρόπος μου είναι χαρακτηριστικός.


Δεν βρίσκω λόγο να είστε εναντίον αυτών που γράφω γιατί θα είναι σαν να λέω "ο ήλιος ανατέλει το πρωί" και προσπαθείτε να μου πείτε ότι ανατέλει το βράδυ, να αλλάξετε την πραγματικότητα δηλαδή.

Γιατί, πείτε μου, αν αύριο πάω στην τάδε βιβλιοθήκη (όνομα δε λέω) και υπογράψω όλα αυτά τα χαρτιά (και που εκτός του ότι είναι πολλά, δεν έχουν και μεγάλη χρονικά ισχύ επίσης...) και μπω μέσα και δω τα χειρόγραφα, ΤΙ ΕΓΙΝΕ; πώς θα τα "μεταφέρω" εκτός προς κοινήν χρήσιν; με διακτινισμόν;;;

...και που ξέρετε, μπορεί κάποιοι
που διαβάζουν το φόρουμ [...]
να ευαισθητοποιηθούν...

Να είστε καλά και ευχαριστώ.
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
The show must go on...
The show must go on...
The show must go on...

Ο Φρέντι Μέρκιουρι τα λέει όλα...:rolleyes:
 
Last edited:
Top