Περί του ήχου του «Τον Δεσπότην και Αρχιερέα»

jimis

Παλαιό Μέλος
Ακουσα με προσοχη τον κ Τζανακο και διεπιστωσα οτι δυστυχως ακομα δεν γνωριζει πως δουλευει ο δευτερος ηχος.

Τελικά μ όποιον Δάσκαλο :p καθήσεις τετοια γράμματα και τρόπους :eek: θα μάθεις!!:D
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Βρε παιδιά, ο κ. Καρασταμάτης δικαιολόγησε την ερώτησή του, πέστε την άγαρμπη, αφελή, παιδική ή ότι άλλο.
Είπε ότι δεν χωράει αμφισβήτηση για την τέχνη του κ. Τζανάκου.
Τι άλλο να πει;
Παύσατε πυρ κατά βούλησιν γιατί θα πάμε όλοι από αδέσποτες.
Τα λέω αυτά γιατί νομίζω ότι όλοι γράφουμε με καλή διάθεση.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
ας ριξει μια ματιά εδώ όποιος θέλει http://analogion.com/forum/showthread.php?t=2425
κ μετά ισως σκεφτεί πάλι την ιδέα του ήχου.....
μπορεί να βρεί κ άλλα παραδείγματα ΨΑΛΤΩΝ που μπορει να κάνουν το ίδιο λάθος στο βαρυ τετράχορδο......
με διάθεση μάθησης κ όχι επίκρισης τα όσα έγραψα.........
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Βρε παιδιά, ο κ. Καρασταμάτης δικαιολόγησε την ερώτησή του, πέστε την άγαρμπη, αφελή, παιδική ή ότι άλλο.
Είπε ότι δεν χωράει αμφισβήτηση για την τέχνη του κ. Τζανάκου.
Τι άλλο να πει;
Παύσατε πυρ κατά βούλησιν γιατί θα πάμε όλοι από αδέσποτες.
Τα λέω αυτά γιατί νομίζω ότι όλοι γράφουμε με καλή διάθεση.

Και εξηγησα και δικαιολογησα και για τον κ Τζανακο τοποθετηθηκα και δε νομιζω οτι χρειαζεται να τα ξαναπω. Ισως το σφαλμα μου να ειναι οτι εθιξα το απυροβλητο που ισως υποβοσκει εδω μεσα...συγχωρηστε με!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Η συγγνώμη δεν είναι πλέον αρκετή αγαπητέ συνάδελφε. Χρειάζονται και πιο πιασάρικες αποδείξεις εδώ μέσα πλέον, δυστυχώς.

Απλά αντέγραψε τις εικόνες που ακολουθούν και απλά ... γονάτισε :eek:
 

Attachments

  • 02 (1).jpg
    86.1 KB · Views: 14
  • 02 (2).jpg
    54 KB · Views: 29

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Μετέφερα μια πρόσφατη υποσυζήτηση στο σχετικό θέμα εδώ.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ἰσως κάποιοι στενοχωρηθοῦν, ἀλλὰ θὰ κάνω μιὰ παρατήρηση. Ἀκοῦστε τὰ κατωτέρω ἠχητικὰ, ἀπὸ τὸν Ἄρχοντα κ. Δημήτριο Νεραντζῆ:

1.
View attachment Apospasma_TonDespotin_2009-13-9_Vatopedi_TimiasZwnis_Neratzis.mp3 (πλῆρες ἠχητικὸ ἀπὸ ἐδῶ)
2.
View attachment Apospasma_TonDespotin_2011-2-2_YpapantiPeiraiws_Neratzis.mp3 (πλῆρες ἠχητικὸ 3 μηνύματα πιὸ πάνω)

..καὶ ἄς μοῦ λύσῃ καποιος τὴν ἀπορία: τὶ μεσολάβησε μέσα σὲ αὐτὸν τὸν ἕνα (καὶ κάτι) χρόνο καὶ τὰ διαστήματα τοῦ Ἄρχοντα, ἐνῶ τότε συμφωνοῦσαν μὲ αὐτὰ τοῦ Ναυπλιώτη (τὰ ἠχητικὰ στὸ τέλος τοῦ μηνύματος), τώρα ...ἄλλαξαν; (δὲν χρειάζεται νὰ πῶ πρός ποιά κατεύθυνση :wink:).

χς

ΥΓ Μήπως ἔχει ἀρχίσει νὰ πίνῃ κι ὁ Ἄρχων τίποτα ...ὕποπτους καφέδες, ἐκεῖ ποὺ συχνάζει τελευταῖα; :D:rolleyes:
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητέ Χάρη, γνωρίζοντας πως ίσως σε στεναχωρήσω, θα σου πω ότι μάλλον λόγω υπερβάλοντος ζήλου για την πατρώα ημων μουσική, πίστεψες ότι ο άρχοντας επηρεάζεται ενώ θα έπρεπε να ελπίζεις ότι οι άλλοι θα επηρεαστούν από το ψαλσιμό του.Το όλον άκουσμα ακου και μην απομονώνεις σημεία και φθόγγους.Το άκουσμα δεν είναι παραδοσιακό ή μήπως πιστεύεις ότι κάποια διαστήματα μπορούν να χαλάσουν το ύφος ενός μαθήματος;.Ας μην είσαι τόσο σχολαστικός και επίσης λάβε υπόψιν σου πως ο άρχοντας δεν έκανε και το καλύτερο ψάλσιμο της ζωής του μιά που φαίνεται να είναι κρυωμένος(άκουσα όλη την ακολουθία απευθείας)Αν θες πάντως λεπτομέρειες για καφέδες -διαστήματα εγώ δεν ξέρω να σου πω.Πάντα γειά
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Αντωνης Μιχελουδακης;100825 said:
...Το όλον άκουσμα ακου και μην απομονώνεις σημεία και φθόγγους.Το άκουσμα δεν είναι παραδοσιακό ή μήπως πιστεύεις ότι κάποια διαστήματα μπορούν να χαλάσουν το ύφος ενός μαθήματος;.Ας μην είσαι τόσο σχολαστικός και επίσης λάβε υπόψιν σου πως ο άρχοντας δεν έκανε και το καλύτερο ψάλσιμο της ζωής του μιά που φαίνεται να είναι κρυωμένος(άκουσα όλη την ακολουθία απευθείας)

Ἀγαπητὲ Ἀντώνη, γνωρίζοντας πώς ἴσως σὲ στενοχώρησα :)D), πρέπει νὰ σοῦ ἐπισημάνω, πώς δὲν εἶναι ἡ παρατήρησή μου προϊὸν σχολαστικότητας... ("ἔχουσιν γνῶσιν οἱ φύλακες"). Εἶναι δεδομένη ἡ τεράστια ἐκτίμησὴ μου στὸν Ἄρχοντα κ. Νεραντζῆ, γι' αὐτὸ καὶ σὲ παραπέμπω σὲ αὐτὴ τὴν συγκλονιστικὴ ἐρμηνεία (ἀπὸ ἐδῶ) τοῦ ἴδιου μαθήματος. Προσέχεις πόσο λιτότερη εἶναι ἡ ἐκτέλεση τοῦ ἐπίμαχου σημείου; Δεν μπορῶ εὔκολα νὰ δικαιολογήσω τήν πιὸ ἐπιτηδευμένη ἐκτέλεση, ἐπειδὴ ὁ Ἄρχων ἦταν ...κρυωμένος. Ἐπίσης, ξεκαθαρίζω πὼς δὲν ἀναφέρθηκα ἐξ ἀρχῆς σὲ ὕφος καὶ δὲν ἀμφισβήτησα τὴν παραδοσιακότητα τοῦ ἀκούσματος: σὲ ἐκούσια θεωρητική προσέγγιση συγκεκριμένου προβλήματος ἀναφέρθηκα.

...πίστεψες ότι ο άρχοντας επηρεάζεται ενώ θα έπρεπε να ελπίζεις ότι οι άλλοι θα επηρεαστούν από το ψαλσιμό του.


Φυσικὰ κι ἐλπίζω τὶ ἴδιο μὲ σένα, ἀλλὰ προσέχω κιὅλας, Ἀντώνη μου! :)

Νἆσαι καλὰ!

χς
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Μου πήρε πολύ καιρό για να μπορέσω να ξεφύγω από τα λάθος διαστήματα και ερμηνεία. Μάλιστα πάνω στο διάστημα της αλλαγής μέχρι να προσαρμοστώ κάπως, γιατί ακόμα θέλω πάρα πολλή δουλειά, ο Ευάγγελος Σφακιανάκης άκουσε πολλά φάλτσα και τις βάσεις να ανεβαίνουν.

Εύχομαι ο άρχων Νεραντζής, ο οποίος είναι ορυχείο πολύτιμων λίθων της ψαλτικής τέχνης, να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση της διόρθωσης του Λόφου Στρέφη αλλά αυτούς τους καφέδες όπως παρατήρησε κι ο Χάρης τους φοβάμαι λίγο... :)
 
Last edited:
αλλά αυτούς τους καφέδες όπως παρατήρησε κι ο Χάρης τους φοβάμαι λίγο...


ΟΤΙ ΚΥΝΗΓΑΣ

Ότι κυνηγάς ανοίγει δρόμο σκοτεινό
σε τραβάει και σε κλείνει σε ψηλό γκρεμό

Ότι κυνηγάς σ' αφήνει να κυνηγηθεί
Σε ρουφάν σε μαύρη δίνη πέντε ωκεανοί


(Στίχοι:Θοδωρής Γκόνης)
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ἰσως κάποιοι στενοχωρηθοῦν, ἀλλὰ θὰ κάνω μιὰ παρατήρηση. Ἀκοῦστε τὰ κατωτέρω ἠχητικὰ, ἀπὸ τὸν Ἄρχοντα κ. Δημήτριο Νεραντζῆ:

1.
View attachment 41680 (πλῆρες ἠχητικὸ ἀπὸ ἐδῶ)
2.
View attachment 41681 (πλῆρες ἠχητικὸ 3 μηνύματα πιὸ πάνω)

..καὶ ἄς μοῦ λύσῃ καποιος τὴν ἀπορία: τὶ μεσολάβησε μέσα σὲ αὐτὸν τὸν ἕνα (καὶ κάτι) χρόνο καὶ τὰ διαστήματα τοῦ Ἄρχοντα, ἐνῶ τότε συμφωνοῦσαν μὲ αὐτὰ τοῦ Ναυπλιώτη (τὰ ἠχητικὰ στὸ τέλος τοῦ μηνύματος), τώρα ...ἄλλαξαν; (δὲν χρειάζεται νὰ πῶ πρός ποιά κατεύθυνση :wink:).

χς

ΥΓ Μήπως ἔχει ἀρχίσει νὰ πίνῃ κι ὁ Ἄρχων τίποτα ...ὕποπτους καφέδες, ἐκεῖ ποὺ συχνάζει τελευταῖα; :D:rolleyes:
Ειπα να μη μιλησω ... αλλα μου δοθηκε αφορμη ...τα ακουσα και ενα εχω να πω, οτι το πραγμα δεν παει καθολου καλα. Τωρα απο κει και περα τι παιζεται τι μαγειρευεται και τι ηχοχαλκευεται δεν ειμαι σε θεση να γνωριζω...!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ειπα να μη μιλησω ... αλλα μου δοθηκε αφορμη ...τα ακουσα και ενα εχω να πω, οτι το πραγμα δεν παει καθολου καλα. Τωρα απο κει και περα τι παιζεται τι μαγειρευεται και τι ηχοχαλκευεται δεν ειμαι σε θεση να γνωριζω...!

Φοβάμαι μην το πάθει σαν την μάνα μου η οποία ενώ φτιάχνει καταπληκτικές θερμιώτικες τυρόπιτες μια φορά είπε να δοκιμάσει την ζύμη της Βέφας... Τι το θελε το χειρόγραφο...; Χάλια μαύρα! το μοναδικό τυρί από την Κύθνο πήγε όλο τσάμπα ..
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Ρε παιδιά, γιατί λέτε βλακείες για τον Άρχοντα; Μεγάλη φαντασία έχετε μου φαίνεται. Ούτε παίζεται, ούτε μαγειρεύεται τίποτα. Τη Δευτέρα που κάνει το σεμινάριο ο Άρχων κάνω κι εγώ εκεί μαθήματα και σας βεβαιώνω ότι ο Άρχων κάνει το σεμινάριό του ανεπηρέαστος και λέει και ψάλλει αυτά που ο ίδιος θέλει, χωρίς να παρεμβαίνει κανείς στο έργο του. Μη το τραβάμε σε ανυπόστατα πράγματα.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ρε παιδιά, γιατί λέτε βλακείες για τον Άρχοντα; Μεγάλη φαντασία έχετε μου φαίνεται. Ούτε παίζεται, ούτε μαγειρεύεται τίποτα. Τη Δευτέρα που κάνει το σεμινάριο ο Άρχων κάνω κι εγώ εκεί μαθήματα και σας βεβαιώνω ότι ο Άρχων κάνει το σεμινάριό του ανεπηρέαστος και λέει και ψάλλει αυτά που ο ίδιος θέλει, χωρίς να παρεμβαίνει κανείς στο έργο του. Μη το τραβάμε σε ανυπόστατα πράγματα.

Σίγουρα κι εγώ πιστεύω ότι θα βοηθήσει πολύ η παρουσία του κυρίου Νεραντζή και ότι δεν μαγειρεύεται τίποτα αλλά σαν σωστοί στο psaltic-analysis είναι καθήκον μας να αναβέρουμε όλα τα πιθανά σενάρια του case :D

Ο Μιχαλάκης μου είχε πει ότι είχε ψάλει με τον Λυκούργο και μετά έπιασε τον εαυτό του να ψάλλει κι αυτός έτσι. Τον τρόμαξε τόσο πολύ το σύμπτωμα αυτό που έκανε τρεις μήνες Ιακωβοθεραπεία για να έρθει ξανά στα ίσα του!!! :D


Εγώ που είμαι πρώην Καραδοφωνομανής μετά από πρόγραμμα απεξάρτησης στην ειδική διεθνή ομάδα Καραδοφωνομανείς Ανώνυμοι και την πλήρη αποχή από κάθε άκουσμα ή συμψαλμωδία με αγγελοπουλικοκαραδόφωνους κατάφερα κάπως να μπω σε ένα σωστό μονοπάτι :):cool:
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Η δική μου γνώμη είναι αυτό που λένε οι σοφοί ότι η πραγματικότητα διαμορφώνεται ανάλογα με την οπτική μας γωνία - το ίδιο και το τι εντοπίζει κανείς σε ένα ηχητικό.

Αν μια σχολή κι ένα ύφος τα βλέπεις ως "αρρώστια" λογικό είναι να θεωρήσεις πως ό, τι την πλησιάζει θα κολλήσει... Προσωπικά, παρά τις μεγάλες επιφυλάξεις μου, ποτέ δεν συμφώνησα με τη λογική της "αρρώστιας" για την εν λόγω Σχολή (αν και ειδικά για τον Χάρη πιστεύω πως επειδή ακριβώς ξέρει μουσική ούτε εκείνος έχει αυτή τη λογική - άλλες ναι).

Συμφωνώ επίσης (παγίως) με τη λογική του Αντώνη ότι η παράδοση δεν τεκμηριώνεται τόσο από τον φασματογράφο όσο από το μυημένο αυτί που ακούει το σύνολο.

Είναι ακριβώς εκεί, στο σύνολο, ήτοι στη μακροδομή, όπου κυρίως φαίνεται η μεγάλη διαφορά ύφους των δύο και στη δική μου αντίληψη συνοψίζεται στη φράση-κλειδί: δωρική μεγαλοπρέπεια.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ρε παιδιά, γιατί λέτε βλακείες για τον Άρχοντα; Μεγάλη φαντασία έχετε μου φαίνεται. Ούτε παίζεται, ούτε μαγειρεύεται τίποτα. Τη Δευτέρα που κάνει το σεμινάριο ο Άρχων κάνω κι εγώ εκεί μαθήματα και σας βεβαιώνω ότι ο Άρχων κάνει το σεμινάριό του ανεπηρέαστος και λέει και ψάλλει αυτά που ο ίδιος θέλει, χωρίς να παρεμβαίνει κανείς στο έργο του. Μη το τραβάμε σε ανυπόστατα πράγματα.

Ανεξαρτητα απο το αν λεμε βλακειες η οχι, εγω μιλησα συμφωνα με αυτα που ακουσα! Και ναι μεν ειμαι στην αφανεια, ομως απο καταρτιση και πειρα ψαλτικη γνωριζω επακριβως τι μου γινεται!
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ὁπωσδήποτε, ὁ Ἄρχων ἔχει ἱκανἠ γνῶσιν καὶ ὥριμότητα καὶ εἶναι κύριος τῶν ἐπιλογῶν του. Ὅμως, ὑπάρχουν δύο πραγματικὰ γεγονότα:

1ον Ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὰ ἠχητικὰ, ὁ κ. Νεραντζῆς διαφοροποίησε ὅλως προσφάτως τήν ἐκτέλεση τῶν διαστημάτων του στήν συγκεκριμένη θέση. Τὴν ὁποία (προσθέτω ἐγώ), γνώριζε καὶ ἐκτελοῦσε παραδοσιακά καὶ μάλιστα βρισκόταν πιό κοντὰ ἴσως ἀπ' ὅλους στὰ διαστήματα τοῦ Ἰακώβου (τῆς Ὅμοιας Διφωνίας δηλαδή).

2ον Τὴν διαφοροποίησὴ του αὐτὴν, τὴν ὑποστήριξε καὶ θεωρητικὰ σὲ σχετικὴ συζήτηση ποὺ εὶχε μὲ τὸν Βαγγέλη Σολδᾶτο.

Ἔτσι λοιπὸν, ἄν λάβουμε ὑπ' ὄψιν μας καὶ τὴν συγκεκριμένη χρονικὴ στιγμή, ποὺ γίνεται αὐτὴ ἡ διαφοροποίηση, νομίζω ὅτι δικαιολογημένα μᾶς δημιουργοῦνται οἱ ὑποψίες γιὰ ...καταχρηστικούς καφέδες! :D

Κατὰ τ' ἄλλα, δέν ἔχω καμμία διαφωνία στό...
...ότι ο Άρχων κάνει το σεμινάριό του ανεπηρέαστος και λέει και ψάλλει αυτά που ο ίδιος θέλει, χωρίς να παρεμβαίνει κανείς στο έργο του

ὁπως ἐπίσης καὶ στὸ ὅτι...
Γιώργος Μ.;100856 said:
...στο σύνολο, ήτοι στη μακροδομή, κυρίως φαίνεται η μεγάλη διαφορά ύφους των δύο ... (που) ... συνοψίζεται στη φράση-κλειδί: δωρική μεγαλοπρέπεια.

Ἐπίσης, νὰ ξεκαθαρίσω πώς γιὰ τό ὑπό συζήτησιν πρόβλημα, δὲν χρειάστηκε καμμὶα μέτρηση καὶ κανένας φασματογράφος, ἦταν ἀρκετὸ τὸ "μυημένο αὐτὶ ποὺ ἀκούει τὸ σύνολο".

Χάρης
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ο Άρχων Δ. Νεραντζής είναι από τους κορυφαίους επιζώντες ψάλτες. Στην ηχογράφηση αυτή είναι ολοφάνερα κουρασμένος, και δεν είναι η καλύτερή του απόδοση. Για μένα είναι πολλαπλά διδακτική όμως, ώστε να δω πόσο μαστόρικα ένας τόσο έμπειρος ψάλτης αποδίδει ακόμη κ όταν είναι βραχνιασμένος.

Δεν ξέρω κατά πόσον είναι σωστό να έχει κάποιος εδραίες εκτελεστικά απόψεις, όπως δεν ξέρω κ αν είναι καλό να αλλάζει προσεγγίσεις, έστω και αραιά. Συνήθως οι μεγάλοι ενώ διαμόρφωναν ( σχεδόν ανεπαίσθητα) την εκτέλεσή τους, βάδιζαν επί γνωστού και κεκτημένου εδάφους.

Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι από τη Θεσσαλονίκη μόνο ο αειθαλέστατος Αθ. Καραμάνης μίλησε και μιλά λιγότερο επικριτικά για τον Λ. Αγγελόπουλο, αλλά και για τον Σ. Καρά. Για μένα η αιτία εκτός από τον εκκεντρικό χαρακτήρα του παππού ίσως υποκρύπτεται και στα ενδιαφέροντά του που δεν τον απομακρύνουν από τον Ν. Καμαράδο και τη σχολή του. Τον Δ. Νεραντζή ίσως άδικα να τον τοποθετούσα περισσότερο ως μαθητή του Καραμάνη, παρά του Παναγιωτίδη. Και ενώ ο τελευταίος δεν έδειξε να είχε ενδιαφέροντα θεωρητικά, ο μαθητής του ακολουθεί κάπως τις όψιμες ενασχολήσεις του Καραμάνη: έχει μιλήσει υπέρ της οξείας, αλλά και υπονόησε ότι οι τρεις διδάσκαλοι προσέφεραν έργο λειψό, αποστερώντας μας από την ομαλή συνέχεια τής προ του 14 παράδοσης μάλλον σκόπιμα. Και ενώ για τον τεθνεώτα ( αλλά μετροφωνικό[τατο]) πρόεδρο της ΟΜΣΙΕ, Χρήστο Χατζηνικολάου οι τρεις ονομάστηκαν ούτε λίγο, ούτε πολύ ΄Ευαγγέλιο’, για τον Δ. Νεραντζή κατέστησαν σημείον αντιλεγόμενον. Επιπλέον, ο ίδιος Δ. Νεραντζής σε μια πολύ επιπόλαια και αινιγματική κατά την άποψή μου κίνηση εκχώρησε κάθε του δικαίωμα επί του αυθεντικού Πρίγγου, και έχρισε διάδοχό του έναν παντελώς αμύητο, και ημιμαθή ( περί τα της ΜΧΕ τουλάχιστον), νομιμοποιώντας έτσι όλες του τις παραφθορές επί του κειμένου του μεγάλου Πρίγγου. Όλα επιβεβαίωναν ότι το βιβλιο του Δ. Νερνατζή για το οποίο φέρεται να εξεφράσθη ο Λ. Αγγελόπουλος έτσι: ΄ τα είπε πριν από αυτόν ο Καράς και καλύτερα΄, αλληθώριζε προς μια άλλη αντιμετώπιση των πραγμάτων. Σαφέστατα τα απηχήματά του, αλλά και η θεωρητική ( ή θεωρητικίζουσα) κατοχύρωση της εκφραστικής του αυτό συνδηλώνουν. Όλη η προσέγγιση Καραμανίζει, αλλά έκτυπα διαφοροποιείται από τους λοιπούς Θεσ/νικείς και Πατριαρχικούς. Και το διατρανώνει όχι μόνο με τις δημοσιεύσεις του, αλλά και με τις συναναστροφές του. Έθεσα ένα ερώτημα, και ικανοποιητικότατη απάντηση δε δόθηκε. Τί θα έλεγε ο Σ. Καράς αν τον άκουγε να μιλά στο ΄΄σπίτι’’ του.

Δεν κατέχω την αλήθεια, ούτε το ισχυρίστηκα ποτέ. Διερωτώμαι, σκέφτομαι, ψάχνω. Απορρίπτω μετά βδελυγμίας και σικχασίας επικλήσεις ευσεβιστικής ισοπέδωσης του τύπου ''δε βαριέσαι, τον ίδιο Θεό ψάλλουμε και με χρώμα, και χωρίς'', όπως και τις μπακάλικες γυρολογικές αντιλήψεις ότι από τα θεωρητικά και τις προσωποπαγείς, έστω και ανέρειστες ερμηνείες μας θα φθάσουμε στο ορθόν ( ή ορθότερον) άκουσμα, σάμπως και το κοινό άκουσμα έχει αναγκαστικά ελλείψεις και διαφοροποιείται από μας τόσο εύκολα! Η περίπτωση της αρχαίας φήμης από Ναυπλιώτη και εντεύθεν διδάσκει πάρα πολλά. Ο Χάρης δεν κινείται προς αυτή την στρεβλή αντιμετώπιση, το ξέρω και το διακηρύττω. Αναζητά, και θέτει ερωτήματα. Και προς αυτό μόνο ευγνώμονες μπορεί να του είμαστε.

Δ.
 
Top