Περί του ΒΟΥ ύφεση στην αρχή των Ανοιξανταρίων

Λάμπρος Λιασής

Παλαιό Μέλος
[Σημείωμα συντονιστή] Η συζήτηση αυτή ξεκίνησε αλλού και μεταφέρθηκε σε ξεχωριστό θέμα
-----------------------------------------------------------------------------------------

Γιώργο μου γειά σου. Καιρό πολύ να τα πούμε. Πολύ χάρηκα που σε είδα στο φόρουμ. Τουλάχιστον έτσι θα επικοινωνούμε πιο συχνά. Βλέπεις η δουλειά με έχει πνίξει και που χρόνος για άλλα. (δυστυχώς) Να ρωτήσω, γιατί οι αγιορείτες στον πλ. του δ΄(βλ ανοιξαντάρια Κουκουζέλους και συντμήσεις Χουρμουζίου) αντί να κάνουν την έλξη του Πα προς τον Βου, κάνουν το Βου "χαμηλωμένο"?
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
γιατί οι αγιορείτες στον πλ. του δ΄(βλ ανοιξαντάρια Κουκουζέλους και συντμήσεις Χουρμουζίου) αντί να κάνουν την έλξη του Πα προς τον Βου, κάνουν το Βου "χαμηλωμένο"?

Καλώς τον κι ας άργησε!!

Λάμπρο μου, που γίνεται το βου "χαμηλωμένο"; Σε ανἀβαση ή σε κατάβαση; στο τέλος των ανοιξανταρίων; Αν μπορείς να ανεβάσεις τις θέσεις αυτές ή πές μου περίπου που είναι κι αν μπορώ να πω την αποψή μου.
 

Λάμπρος Λιασής

Παλαιό Μέλος
Γιώργο όταν ξεκινούν τα Ανοιξαντάρια του Χουρμουζίου η μελωδία λέει ΝΗ-ΠΑ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΝΗ. Αντί να κάνουν την έλξη του ΠΑ προς το ΒΟΥ αφήνουν τον ΠΑ φυσικό και χαμηλώνουν τον ΒΟΥ. Αν βρω θα σου ανεβάσω και το σχετικό ηχητικό υλικό. Επίσης στις κλασσικές καταλήξεις του ήχου λέει ΒΟΥ-ΓΑ-ΒΟΥ-ΓΑ-ΠΑ-ΝΗ-ΒΟΥ*-ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΝΗ. Εκεί που έχει αστερίσκο το χαμηλώνουν
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Γιώργο όταν ξεκινούν τα Ανοιξαντάρια του Χουρμουζίου η μελωδία λέει ΝΗ-ΠΑ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΝΗ. Αντί να κάνουν την έλξη του ΠΑ προς το ΒΟΥ αφήνουν τον ΠΑ φυσικό και χαμηλώνουν τον ΒΟΥ.
4 ΠΑ και 2 ΒΟΥ. Μάλλον το μέλος περιστρέφεται περί τον Πα.
Αρα ο Πα είναι η βάση στην γραμμούλα μεταξύ των 2 ΝΗ.
Θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να θέσει και ισοκράτημα τον Πα.
Αν Πα ελκόταν θα έλκοντο και οι ισοκράτες;
Νομίζω ότι η νότα στην οποία εμμένουμε περισσότερο χρόνο έλκει και την διπλανή που την ψάλλουμε στιγμιαία.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Γιώργο όταν ξεκινούν τα Ανοιξαντάρια του Χουρμουζίου η μελωδία λέει ΝΗ-ΠΑ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΝΗ. Αντί να κάνουν την έλξη του ΠΑ προς το ΒΟΥ αφήνουν τον ΠΑ φυσικό και χαμηλώνουν τον ΒΟΥ. Αν βρω θα σου ανεβάσω και το σχετικό ηχητικό υλικό. Επίσης στις κλασσικές καταλήξεις του ήχου λέει ΒΟΥ-ΓΑ-ΒΟΥ-ΓΑ-ΠΑ-ΝΗ-ΒΟΥ*-ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΝΗ. Εκεί που έχει αστερίσκο το χαμηλώνουν
Είναι η κλασική περίπτωση που ο ΒΟΥ παίρνει μικρή ύφεση πράγμα το οποίο δεν γράφεται(αν θυμάμαι)αλλά είναι πολλοί που το εκτελούν έτσι(Σφήκας απ ότι θυμάμαι) σε γραμμές π.χ.ΝΗ-ΝΗ-ΒΟΥ*-ΠΑ-ΝΗ όταν βρω χρόνο θα ανεβάσω παραδείγματα...
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Δε νομιζω οτι το εκτελουν ετσι, μπορει να ετυχε αυτο που ακουσατε ή να του ξέφυγε καποιου. Οι Δανιηλαιοι παντως το εκτελουν κανονικά ως πλ δ με πα διεση οταν περιστρεφεται γυρω απ το βου.

Να κ δυο παραδειγματα το ενα παλιό το άλλο περσινό
 

Attachments

  • par 1.mp3
    468.7 KB · Views: 38
  • par 2.mp3
    338 KB · Views: 21

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Λάμπρος Λιασής;3785 said:
Γιώργο όταν ξεκινούν τα Ανοιξαντάρια του Χουρμουζίου η μελωδία λέει ΝΗ-ΠΑ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΝΗ. Αντί να κάνουν την έλξη του ΠΑ προς το ΒΟΥ αφήνουν τον ΠΑ φυσικό και χαμηλώνουν τον ΒΟΥ

Λάμπρο, τώρα βρήκα λίγο χρόνο. Οι ηχογραφήσεις του κ. Μπουσδέκη είναι κατατοπιστικές. Στάση στο φυσικό Πα (τέσσερις χρόνοι) και μετά η μελωδία πάει προς τον Βου και ο Πα που ακολουθεί είναι εν έλξει. Οι ισοκράτες θα μπορούσαν να πουν "μέλος=Πα καί να επιστρέψουν στο Νη, ή και να μείνουν στο Νη (όπως έμειναν). Αν κάποιος τα ανοιξαντάρια τα έχει ακούσει "κάποιες φορές" δεν ενοχλείτε από αυτή τη "διαφωνία". Το θέμα με τα ισοκρατήματα είναι σε τί αποσκοπούν. Αν το δούμε ως κάτι "ξεχωριστό" από το μέλος, τότε πάμε σε άλλα κανάλια.
Για το Βου στην κάθοδο, απάντησε ο Χρήστος (Ψωμιάδης).

Τα ξαναλέμε.
 
Top