Περί της χρόας του κλιτού και της εκτέλεσής της

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το διάστημα πάνω της λιχανού ή της παρανήτης, ο νη-πα δηλαδή είναι άλογο διάστημα, μεταβάλλεται! δηλαδή ο λιχανός κινείται ελάχιστα πάνω όταν ανεβαίνεις και γίνεται ο νη πα 12 αλλά βυθίζεται όταν κατεβαίνεις, όπου γίνεται έως και 15 μόρια.

Ανέκαθεν πολλοί δεν αντιλαμβανόντουσαν και δεν αντιλαμβάνονται και σήμερα την διαφορά της μιας εναρμονίου διέσεως όπως μας πληροφορεί ο αγανακτησμένος Πλούταρχος στο περί μουσικής. Κλάψαμε το αρχαίο εναρμόνιο γένος, κι όπως πάει θα κλάψουμε και το μαλακό διάτονο αν δεν καταλάβουμε αυτήν την μικρή αλλά μεγάλη σε σημασία λεπτομέρεια
 
Ἀπὸ τήν (ὁλονύκτια) ἀγρυπνία τῆς Πρωτοχρονιᾶς τοῦ 2010 στὸν Προφήτη Ἡλία στὴν Θεσσαλονίκη. Σημειωτέον, πὼς ἔχουμε ξεκινήσει στὶς 23:30 τῆς παραμονῆς καὶ ἡ ὥρα εἶναι ἤδη 5:45 ὅταν ψάλω τὸ μάθημα αὐτό.
Ἐπισυνάπτω καὶ τὸ κείμενο ἀπὸ τὸ ὁποῖο διαβάζω (Ἀθωνικὴ Μουσικὴ Ἀνθοδέσμη, Πολυέλεοι Α' τοῦ Ἱεροθέου).

Ιδού και το μουσικό PDF με ενσωματωμένο το ηχητικό.
Έγινε ύψωση της στάθμης και σμίκρυνση κατά τα γνωστά.
Για να ακούσουμε το αρχείο πιέζουμε στη φωτογραφία και επιτρέπουμε την εκτέλεση από το πρόγραμμα ανάγνωσης.
 

Attachments

  • Η Υπεράρχιος Πέτρου - Ιερόθεος- Συμεωνίδης MP3.pdf
    8.9 MB · Views: 59
στο αποστολικο αναγνωσμα του Ναυπλιωτη,με τη βοηθεια του βυζαντινου οργανου ανεβαζοντας την τονικοτητα +24, κρινω οτι
πα στη θεση του ,βου+2 ,γα+4, δι, κε στη θεση τους
δηλ γα-δι=8
βου-γα=10
πα-βου=12
αν μπορεσει καποιος να το δει ,αν συμφωνουμε....
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ο Στανίτσας έχει το σωστό άκουσμα στο κλιτόν!
Το πα βου στο κλιτόν δεν είναι πάντα τόνος, εδώ είναι μικρό. Το γιατί και να σας το εξηγήσω αποκλείεται να το καταλάβετε. Απαραίτητη είναι η ολοκληρωμένη γνώση περί παραλλαγής πλαγίου β, βαρέος, και τετάρτου-πλα-νενανώ. Καμία σχέση δεν έχουν τα διαστήματα όπως είναι στην πραγματικότητα με αυτά που μαθαίνουμε τόσα χρόνια. Απαιτεί μεγάλη κουβέντα και σίγουρα θα έχει αντιδράσεις, δεν έχω διάθεση αυτή την βδομάδα για κατεβατά και κόντρες. Τα δείχνω στην εργασία μου, μελετήστε και τα διαγράμματα, τα οποία είναι σχεδιασμένα ακριβώς με τον χάρακα. Θέλει όμως μελέτη, πείραμα και πρακτική, θέλει αυτί, αναλυτικό/ανοιχτό μυαλό και σκέψη αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση να τα καταλάβει κάποιος. Προσπαθώ να βρω τον καλύτερο τρόπο να τα περιγράψω με μια σειρά ώστε βήμα βήμα να σας μεταφέρω την γνώση με όσο γίνεται σύντομο και ακριβή δρόμο. Τώρα καταλαβαίνω τους παλαιούς γιατί πέταξαν στα χειρόγραφα τον τροχό και απλά έγραψαν από κάτω "Ο κοπιάσας εν τούτω μάλλον ωφεληθήσεται". Θέλει και τρόπο αλλά και κόπο λοιπόν, αλλιώς θα συζητάμε μέχρι να ξεχρεώσει η Ελλάδα...

Αυτό που θέλω μόνο να σας μείνει από το μήνυμα μου είναι τούτο: στον πολυέλεο ο Στανίτσας είναι ο πιο σωστός, όπου ακούγεται συνολικά νενανώ . Επίσης τα μικρά κολλητά δι γα βου που κάνουν αρκετοί δεν είναι το πρέπον άκουσμα.
Ο Χρύσανθος στο μέγα θεωρητικό το κλιτόν το περιγράφει σωστά, με δι-γα μικρό και γα- βου μεγάλο:
kliton_Xrysanthos.png
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Αντιγράφω από εδώ για να καταλάβουμε την μεγάλη πλάνη του τι τελικά κάνει το κλιτόν (ακούστε το ηχητικό στο "εις το όρος" στην θέση " την εκ νεκρών Ανάστασιν " και πως θεωρώ ότι πρέπει να ψάλλεται εδώ) :
Το κλιτόν λοιπόν δεν δείχνει γα και βου δίεση όπως νομίζουν τα τελευταία 200 χρόνια. Το κλιτόν δείχνει χαμήλωμα του δι κατά τον ίδιο τρόπο που χαμηλώνει και ο νη(χρόα μαλακού διατονικού γένους ), ώστε να έχουμε πχ και τον λεγόμενο διατονικό βαρύ ήχο τόσο στον γα όσο και στον χαμηλό ζω αμφότεροι σε μείζονα τρίτη όπως έχω πει αναρίθμητες φορές. Το κλιτόν δείχνει δηλαδή μετάθεση κατά πεντάχορδο της λιχανού χορδής νη στον δι, η οποία έχει αυτήν την ιδιότητα(του χαμηλώματος-μαλακώματος), κατά συνέπεια δείχνει μετάθεση όλων των ήχων ανά πεντάχορδο(τροχός).
 
Top